HOTĂRÂRE nr. 535 din 7 aprilie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 344 din 20 aprilie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 333 21/04/2005
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOG 41 29/01/2004 ART. 1
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 4REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ART. 7REFERIRE LAHG 409 23/03/2004
ART. 8REFERIRE LALEGE 180 11/04/2002
ART. 8REFERIRE LAORDIN 116 13/03/2002
ART. 8REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 13/03/2002
ART. 8REFERIRE LAOG 2 12/07/2001
ART. 8REFERIRE LALEGE (R) 18 19/02/1991 ART. 93
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 333 21/04/2005

pentru aprobarea numărului de posturi, a organizării şi funcţionării şi a atribuţiilor direcţiilor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 41/2004 privind înfiinţarea direcţiilor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1(1) În subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, ca autoritate publică centrală care răspunde de silvicultură, funcţionează 8 direcţii teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, instituţii cu personalitate juridică, finanţate integral de la bugetul de stat, cu un număr total de 144 de posturi, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.(2) Din numărul total de 144 de posturi, 102 posturi se preiau de la Garda Naţională de Mediu, personalul încadrat pe aceste posturi fiind considerat transferat în interesul serviciului.
+
Articolul 2Denumirea, sediul şi judeţele arondate celor 8 direcţii teritoriale de regim silvic şi de vânătoare sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
+
Articolul 3Direcţiile teritoriale de regim silvic şi de vânătoare sunt coordonate tehnic de direcţiile de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură şi colaborează cu instituţiile publice locale şi cu persoanele fizice şi juridice din raza teritorială a acestora în vederea realizării atribuţiilor specifice.
+
Capitolul IIAtribuţiile, structura organizatorică şi conducerea direcţiilor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare +
Articolul 4(1) Conducerea direcţiei teritoriale de regim silvic şi de vânătoare este asigurată de un director executiv, numit, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.(2) Directorul executiv al direcţiei teritoriale de regim silvic şi de vânătoare emite decizii, în condiţiile legii.(3) Directorul executiv al direcţiei teritoriale de regim silvic şi de vânătoare reprezintă direcţia în raporturile cu instituţiile publice locale, cu persoanele fizice şi juridice din raza teritorială a direcţiei.(4) Pentru cazurile în care, din diverse motive, directorul executiv este în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile legale, acesta poate delega, prin decizie, un consilier superior din cadrul direcţiei să îndeplinească atribuţiile sale pe perioada în care se găseşte în imposibilitate.(5) Directorul executiv al direcţiei teritoriale de regim silvic şi de vânătoare îndeplineşte atribuţiile prevăzute de Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, în calitate de ordonator de credite.
+
Articolul 5În vederea îndeplinirii atribuţiilor stabilite prin prezenta hotărâre, direcţiile teritoriale de regim silvic şi de vânătoare sunt încadrate cu personal tehnic silvic, precum şi cu personal cu pregătire economică, juridică şi cu personal administrativ, potrivit structurii organizatorice.
+
Articolul 6(1) În structura organizatorică a fiecărei direcţii teritoriale de regim silvic şi de vânătoare funcţionează servicii, birouri sau compartimente, după caz, după cum urmează:a) de implementare pentru activitatea de silvicultură;b) de implementare pentru activitatea de vânătoare;c) de monitorizare a lucrărilor tehnico-economice în fondul forestier naţional la nivel regional;d) de implementare a măsurilor din domeniul silviculturii şi vânătorii din Programul SAPARD;e) de consultanţă şi asistenţă de specialitate;f) de statistică;g) pentru relaţii cu publicul;h) economico-financiar;i) juridic;j) de audit.(2) Structura organizatorică, statele de funcţii şi repartizarea numărului de personal pentru direcţiile teritoriale de regim silvic şi de vânătoare se aprobă prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.(3) Salarizarea personalului încadrat la direcţiile teritoriale de regim silvic şi de vânătoare se face potrivit prevederilor legale.
+
Articolul 7Dotările direcţiilor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare se stabilesc prin Hotărârea Guvernului nr. 409/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.
+
Articolul 8Direcţiile teritoriale de regim silvic şi de vânătoare au următoarele atribuţii:A. În domeniul silviculturiiI. Asigurarea integrităţii fondului forestier naţional şi a vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier naţional:a) propun direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, pe baza prevederilor amenajamentelor sau studiilor de amenajare a pădurilor, volumul de masă lemnoasă, resursele şi destinaţia masei lemnoase de recoltat anual, pe natura produselor şi pe categorii de deţinători;b) repartizează în teritoriu cotele de tăiere, în cadrul volumului de masă lemnoasă aprobat prin hotărâre a Guvernului, pe categorii de deţinători de păduri, alţii decât statul, şi de terenuri cu vegetaţie forestieră din afara fondului forestier naţional;c) stabilesc şi comunică trimestrial celor interesaţi preţurile pe specii şi sortimente, în condiţiile legii, pentru materialele lemnoase fără provenienţă legală, care nu pot fi identificate faptic şi a căror contravaloare se calculează pentru aplicarea prevederilor art. 24 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările ulterioare;d) ţin evidenţa, pe ocoale silvice şi localităţi, a suprafeţelor puse în posesie din fondul forestier naţional şi a titlurilor emise pentru acestea;e) aprobă actele de punere în valoare pentru specia cireş;f) propun executarea de lucrări de prevenire şi combatere a bolilor şi dăunătorilor pădurii, în vegetaţia forestieră situată în afara fondului forestier;g) efectuează controlul de fond şi controlul tehnic anual al regenerării în fondul forestier proprietate privată a persoanelor fizice, care nu este administrat prin structuri silvice proprii.II. Cadastrul forestier, circulaţia juridică a terenurilor forestiere şi amenajarea pădurilor:a) ţin evidenţa terenurilor cu destinaţie forestieră şi a celor cu vegetaţie forestieră din afara fondului forestier, pe categorii de folosinţă, indiferent de natura proprietăţii, şi urmăresc furnizarea de către administratorii terenurilor respective a datelor necesare în vederea realizării sistemului de cadastru general;b) analizează şi aprobă, după caz, solicitările de ocupare definitivă sau folosire temporară din fondul forestier naţional a terenurilor cu suprafeţe de până la 1,0 ha, precum şi de defrişare a vegetaţiei forestiere din afara acestuia;c) analizează şi avizează, după caz, solicitările de scoatere definitivă sau temporară din fondul forestier naţional a terenurilor cu suprafeţe de peste 1,0 ha;d) analizează, avizează şi, după caz, aprobă, conform competenţelor legale, reprimirea în fondul forestier naţional a suprafeţelor scoase temporar, la expirarea termenului contractual, precum şi restituirea garanţiilor în condiţiile prevăzute de art. 93 alin. (3) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;e) analizează şi avizează documentaţiile întocmite în legătură cu stabilirea contravalorii despăgubirilor ce trebuie acordate proprietarilor de păduri cu funcţii speciale de protecţie, ca urmare a restricţiilor prevăzute în amenajamente, şi propun aprobarea documentaţiilor respective;f) propun spre aprobare încadrarea pe categorii funcţionale a vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier naţional;g) urmăresc respectarea exercitării dreptului de preemţiune al statului la toate vânzările de bunăvoie sau silite pentru enclavele din fondul forestier proprietate publică a statului şi terenurile limitrofe acestuia şi propun măsurile necesare, după caz;h) organizează activităţile tehnice silvice, finanţate de la bugetul de stat, pentru pădurile proprietate privată a persoanelor fizice, conform competenţelor legale;i) realizează recepţia finală pentru lucrările de amenajare a pădurilor – faza de proiectare tehnologică teren – pentru fondul forestier proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale, proprietate privată a unităţilor de cult, a instituţiilor de învăţământ sau a altor persoane juridice, proprietate privată indiviză, proprietate privată a persoanelor fizice, precum şi a studiilor de transformare a păşunilor împădurite;j) avizează în comisia tehnico-economică proprie amenajamente silvice pentru terenuri forestiere cu suprafaţa de până la 30 ha;k) asigură participarea reprezentanţilor la conferinţele I şi a II-a de amenajare a pădurilor pentru suprafeţele de fond forestier, la nivel de proprietate, de până la 1.000 ha inclusiv;l) analizează, avizează sau aprobă, după caz, solicitările privind exceptarea de la prevederile amenajamentelor sau ale studiilor sumare de amenajare, indiferent de forma de proprietate;m) analizează, avizează sau aprobă, după caz, solicitările de schimbare a categoriei de folosinţă silvică pentru fondul forestier proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale, proprietate privată a unităţilor de cult, a instituţiilor de învăţământ sau a altor persoane juridice, proprietate privată indiviză, proprietate privată a persoanelor fizice.III. Regenerarea pădurilor, înfiinţarea perdelelor forestiere de protecţie, reconstrucţia ecologică, amenajarea bazinelor hidrografice torenţiale şi accesibilizarea fondului forestier:a) analizează şi aprobă, după caz, proiectele de regenerare a pădurilor, ajutorarea regenerării naturale şi reconstrucţia ecologică pentru fondul forestier naţional şi pentru vegetaţia forestieră situată în afara acestuia;b) avizează, în vederea autorizării, unităţile specializate în executarea lucrărilor de împădurire, întreţinere şi îngrijire a culturilor forestiere şi a arboretelor;c) analizează documentaţiile tehnico-economice pentru reinstalarea şi întreţinerea vegetaţiei forestiere până la realizarea stării de masiv şi le transmit spre aprobare direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;d) analizează şi aprobă, după caz, proiectele de reîmpădurire a suprafeţelor scoase temporar din fondul forestier privat, urmărind executarea lucrărilor prevăzute;e) analizează şi avizează, după caz, documentaţia agenţilor economici care au ca obiect de activitate executarea de lucrări silvice, cum ar fi împăduririle, lucrările de întreţinere şi îngrijire şi altele asemenea, sau producerea de material genetic forestier, cum ar fi seminţele, puieţii, butaşii şi altele asemenea;f) analizează şi avizează documentaţiile pentru obţinerea de către proprietarii de păduri a finanţării de la bugetul de stat, în vederea executării lucrărilor silvice, inclusiv a lucrărilor de amenajare în cazul persoanelor fizice;g) analizează documentaţiile pentru proiectele de investiţii efectuate din surse bugetare şi extrabugetare la care ordonator de credite este autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, monitorizează punerea lor în execuţie şi avizează recepţiile parţiale şi finale ale acestora;h) analizează modul în care s-au realizat proiectele de investiţii în silvicultură, finanţate de la bugetul de stat, în baza unor legi speciale;i) asigură participarea în comandamentele judeţene de analiză a realizării programului anual de înfiinţare a perdelelor forestiere de protecţie;j) asigură conform competenţelor legale respectarea reglementărilor privind producerea, comercializarea şi utilizarea materialelor forestiere de reproducere;k) certifică provenienţa din surse aprobate şi calitatea materialelor forestiere de reproducere utilizate în lucrările de împădurire;l) organizează, în calitate de autorităţi contractante, proiectarea şi execuţia lucrărilor de amenajare, ameliorare şi punere în valoare prin împădurire a terenurilor degradate cuprinse în perimetre de ameliorare şi de înfiinţare a perdelelor forestiere de protecţie, pe terenurile din domeniul public care nu sunt în administrarea Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, pe terenurile din domeniul privat al statului şi pe terenurile proprietate privată;m) înaintează, pentru domeniul lor de competenţă, propuneri la direcţia de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, în vederea întocmirii listei obiectivelor de investiţii care se finanţează din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică, elaborate în concordanţă cu documentaţiile tehnico-economice, inventarele de lucrări la finele anului precedent şi rezultatele controlului anual al regenerărilor, efectuat conform instrucţiunilor pentru desfăşurarea controlului anual al regenerărilor;n) avizează situaţiile de lucrări întocmite de direcţiile silvice ale Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, pentru lucrările executate la obiectivele de investiţii care se finanţează din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică, situate în fondul forestier proprietate publică a statului;o) participă la recepţia lucrărilor realizate la obiectivele de investiţii care se finanţează din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică, situate în fondul forestier proprietate publică a statului;p) numesc comisiile pentru recepţia lucrărilor realizate la obiectivele de investiţii care se finanţează din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică, din domeniul lor de competenţă;q) organizează recepţia lucrărilor realizate la obiectivele de investiţii care se finanţează din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică, din domeniul lor de competenţă, şi participă la această recepţie;r) asigură, pentru domeniul lor de competenţă, verificarea, aprobarea şi decontarea lucrărilor de amenajare, ameliorare şi punere în valoare prin împădurire a terenurilor degradate şi de înfiinţare a perdelelor forestiere de protecţie din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică, pe baza situaţiilor de lucrări;s) elaborează, pentru domeniul lor de competenţă, procesulverbal de predare-primire între executant şi deţinătorul terenului a lucrărilor realizate la obiectivele de investiţii care se finanţează din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică;t) comunică oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie modificările survenite, după caz, cu privire la încadrarea în categoria de folosinţă păduri şi alte terenuri cu vegetaţie forestieră a terenurilor care fac obiectul ameliorării prin împădurire.IV. Îndrumarea structurilor de administrare a pădurilor, relaţiile cu proprietarii şi deţinătorii de păduri şi de terenuri cu vegetaţie forestieră din afara fondului forestier, relaţiile cu agenţii economici:a) monitorizează implementarea proiectelor specifice silviculturii din Programul SAPARD;b) analizează documentaţiile privind înfiinţarea structurilor de administraţie silvică şi le avizează, după caz, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 116/2002 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii şi autorizarea funcţionării structurilor silvice pentru gospodărirea pădurilor proprietate privată şi a celor proprietate publică aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, cu modificările şi completările ulterioare;c) avizează angajarea personalului silvic de toate gradele, altul decât cel pentru structurile Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, necesar pentru paza şi gospodărirea pădurilor, pe baza susţinerii unui test scris şi a unui interviu pe teme profesionale;d) coordonează acţiunile de informare, educare, instruire şi altele asemenea, finanţate de la bugetul de stat, pentru popularizarea legislaţiei silvice şi educaţiei forestiere, în vederea respectării regimului silvic de către proprietari;e) execută consultanţă de specialitate silvică la solicitarea deţinătorilor sau a proprietarilor de păduri şi terenuri cu vegetaţie forestieră din afara fondului forestier;f) asigură aducerea la cunoştinţă populaţiei a obligaţiilor privind prevenirea şi stingerea incendiilor;g) eliberează autorizaţii pentru confecţionarea dispozitivelor de marcat dreptunghiulare şi ţine evidenţa acestora, asigurând inclusiv depozitarea, pentru agenţii care şi-au întrerupt activitatea;h) asigură, în cazul pădurilor care nu sunt administrate de structuri de administraţie de specialitate, reprimirea parchetelor de exploatare.B. În domeniul cinegeticI. Atribuirea gestiunii fondurilor de vânătoare:a) încheie contractele de gestionare a fondurilor de vânătoare şi actele adiţionale la acestea;b) verifică modul în care gestionarii fondurilor de vânătoare îşi îndeplinesc obligaţiile contractuale;c) încasează sumele care reprezintă cota-parte cuvenită bugetului statului din tariful de gestionare a fondurilor de vânătoare, pe care le virează la bugetul de stat;d) iau măsurile care se impun ca urmare a prevederilor contractelor de gestionare a fondurilor de vânătoare.II. Gospodărirea fondurilor de vânătoare:a) monitorizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor de evaluare anuală a efectivelor de vânat şi fac propuneri privind mărimea cotelor de recoltă, încheind în acest sens documentele specifice;b) fac observaţii asupra stării efectivelor de vânat pe fondurile de vânătoare, iar în situaţii justificate fac propuneri pentru modificarea cotelor de recoltă, precum şi pentru modificarea perioadei legale de vânătoare la unele specii de vânat existente pe aceste fonduri;c) analizează şi supun aprobării solicitările gestionarilor fondurilor de vânătoare referitoare la reaşezări, suplimentări de cotă, recoltarea în afara perioadei legale;d) analizează şi propun spre aprobare autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură studiile referitoare la popularea fondurilor de vânătoare cu specii noi de vânat;e) analizează şi propun spre aprobare autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură documentaţiile privind propunerile de înfiinţare a crescătoriilor pentru specii valoroase de vânat destinat populărilor, a crescătoriilor de vânat destinat consumului şi a complexurilor de vânătoare;f) monitorizează modul în care deţinătorii de terenuri şi gestionarii fondurilor de vânătoare aplică măsurile necesare menţinerii echilibrului agro-silvo-cinegetic şi prevenirii pagubelor cauzate de vânat şi prin vânătoare culturilor agricole, animalelor domestice şi fondului forestier şi aplică măsurile prevăzute de legislaţia în domeniu;g) ţin evidenţa evoluţiei efectivelor de vânat, a dinamicii recoltelor şi statistica trofeelor de vânat medaliabile;h) constată pagubele produse de vânatul din categoria speciilor strict protejate şi propun modul de soluţionare a litigiilor;i) avizează studiile de specialitate pentru gestionarea durabilă a vânatului;j) organizează şi desfăşoară acţiuni de prevenire şi combatere a braconajului la vânătoare.III. Aplicarea reglementărilor specifice:a) utilizează sistemul informaţional în domeniul cinegetic şi fac propuneri de îmbunătăţire a acestuia;b) autorizează, în condiţiile legii, ţinerea în captivitate a animalelor sălbatice;c) asigură participarea în comisiile de examinare, la examenele organizate pentru dobândirea permisului de vânătoare, atunci când sunt împuternicite;d) atestă, în condiţiile legii, inspectorii voluntari de vânătoare şi fac propuneri pentru recompensarea acestora în condiţiile stabilite prin reglementări emise de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură;e) atestă, în condiţiile legii, persoanele fizice şi juridice care pot întocmi studii de specialitate pentru gestionarea durabilă a fondurilor de vânătoare.C. Alte atribuţii:a) întocmesc evidenţele statistice conform competenţelor stabilite;b) asigură participarea reprezentanţilor autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură în acţiunea de aplicare a prevederilor legilor de retrocedare a fondului funciar, privitoare la validarea şi eliberarea titlurilor de proprietate;c) prezintă periodic rapoarte, informări şi sinteze asupra activităţii desfăşurate;d) aprobă sau anulează, în condiţiile legii, actele de punere în valoare pentru masa lemnoasă provenită din fondul forestier, altul decât cel proprietate publică a statului;e) asigură participarea propriilor reprezentanţi în comisiile de evaluare şi de cumpărare a terenurilor pe care le achiziţionează Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva în numele statului;f) răspund oricăror alte solicitări ale autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;g) primesc şi furnizează de la, respectiv către, inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic date şi informaţii privind activităţile specifice domeniului de activitate.
+
Articolul 9Atribuţiile prevăzute în prezenta hotărâre se completează cu atribuţiile specifice de implementare din domeniul silviculturii şi al vânătorii, în conformitate cu reglementările legale în vigoare.PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:–––––Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale,Ilie SârbuMinistrul delegat pentru coordonarea autorităţilor de control,Ionel BlănculescuMinistrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,Elena Dumitrup. Ministrul finanţelor publice,Gheorghe Gherghina,secretar de statBucureşti, 7 aprilie 2004.Nr. 535.
+
Anexa LISTAcuprinzând direcţiile teritoriale de regim silvic şi de vânătoareLISTA cuprinzând direcţiile teritoriale de regim silvic şi de vânătoare

Nr. crt. Denumirea Sediul Judeţele arondate
1. Direcţia teritorială de regim silvic şi de vânătoare Braşov Municipiul Braşov Braşov, Covasna, Harghita, Sibiu
2. Direcţia teritorială de regim silvic şi de vânătoare Bucureşti Municipiul Bucureşti Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Ilfov, Prahova, Teleorman, municipiul Bucureşti
3. Direcţia teritorială de regim silvic şi de vânătoare Focşani Municipiul Focşani Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea, Vrancea
4. Direcţia teritorială de regim silvic şi de vânătoare Cluj Municipiul Cluj-Napoca Alba, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Mureş
5. Direcţia teritorială de regim silvic şi de vânătoare Suceava Municipiul Suceava Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui
6. Direcţia teritorială de regim silvic şi de vânătoare Satu Mare Municipiul Satu Mare Bihor, Maramureş, Sălaj, Satu Mare
7. Direcţia teritorială de regim silvic şi de vânătoare Timişoara Municipiul Timişoara Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş
8. Direcţia teritorială de regim silvic şi de vânătoare Râmnicu Vâlcea Municipiul Râmnicu Vâlcea Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Vâlcea

–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters