Informatii Document
Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 898 din 25 octombrie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
În temeiul prevederilor art. 67 și ale art. 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare,<!–>Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre.–> +
ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-22/462 adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în ședința din 16 octombrie 2018, Camera Deputaților:1.<!–>susține așezarea considerațiilor de mediu, sociale și de guvernanță în centrul sistemului financiar, pentru a sprijini procesul de transformare a economiei Europei într-un sistem circular, mai verde și mai rezilient; … 2.–>susține sprijinirea eforturilor investitorilor de a compara amprenta de carbon a investițiilor și investițiile în proiecte și active durabile; … 3.<!–>propune ca toate acordurile comerciale ale Uniunii Europene cu terțe state sau regiuni aflate în negociere să fie analizate din punctul de vedere al asigurării unui viitor durabil și să fie completate cu prevederi referitoare la acest obiectiv; … 4.–>își manifestă reținerea cu privire la capacitatea ecologiei și științelor mediului de a fundamenta definirea unor criterii uniforme pentru evaluarea unei investiții din punctul de vedere al mediului, deoarece acestea sunt la un nivel incipient în ceea ce privește cuantificarea, iar criteriile sunt influențate de diferențele biogeografice de pe continent; … 5.<!–>recomandă limitarea viitoarei taxonomii a Uniunii Europene pentru activitățile în materie de schimbări climatice, precum și pentru cele durabile din punct de vedere social și din punctul de vedere al protecției mediului, la ceea ce se poate gestiona practic, astfel încât să fie evitată creșterea poverii administrative; … 6.–>consideră că o definiție standard la nivelul UE a ceea ce se califică drept activitate economică durabilă din punctul de vedere al mediului în scopuri investiționale, în principiu, este binevenită, dar că are și potențialul de distorsionare a pieței prin introducerea unui avantaj de piață pe cale exclusiv administrativă; … 7.<!–>reamintește necesitatea de a justifica din punct de vedere economic instrumentele financiare de tipul stimulentelor pentru activități verzi, inclusiv prin analiza riscurilor de penalizare indirectă a altor tipuri de investiții și a eforturilor de responsabilitate socială a corporațiilor; … 8.–>își manifestă dorința de a fi informată cu privire la modalitatea prevăzută în care obligația de divulgare pentru cei care oferă produse financiare despre care pretind că sunt durabile din punctul de vedere al mediului poate fi verificată și cu privire la cadrul instituțional în care s-ar putea realiza această verificare, respectând în același timp și regulile de confidențialitate specifice; … 9.<!–>își manifestă dorința de a fi informată cu privire la metoda prin care standardizarea modului în care se determină gradul de durabilitate al unei investiții din punctul de vedere al mediului ține seama de condițiile specifice ale fiecărui stat membru și de respectarea dreptului de informare a cetățenilor; … 10.–>recomandă clarificarea și explicarea conținutului sintagmei „durabile din punctul de vedere al mediului“, având în vedere dificultățile de cuantificare a capacității de suport a ecosistemelor; … 11.<!–>susține abordarea pas cu pas a taxonomiei la nivelul UE, care să acopere, în cele din urmă, toate obiectivele de durabilitate, de mediu și sociale, în concordanță cu progresul științific în domeniu, precum și o reglementare cât mai puțin prescriptivă; … 12.–>recomandă continuarea analizei în ceea ce privește impactul asupra liberei concurențe, asupra pieței unice, pe baza colectării de date economice, financiare și bancare; … 13.<!–>recomandă ca procesul treptat de instituire a unui sistem de clasificare la nivelul Uniunii Europene să se păstreze în limite pragmatice și să fie însoțit de explicații pe înțelesul cetățenilor europeni; … 14.–>recomandă efectuarea unei analize de senzitivitate față de costurile directe și indirecte implicate, care să preceadă adoptarea fiecărui act delegat de stabilire a criteriilor tehnice de examinare; … 15.<!–>consideră că reglementarea domeniului investițiilor durabile ar trebui să se păstreze în limitele nivelului actual de cunoaștere și să țină seama de dificultățile majore de cuantificare în protecția mediului; … 16.–>recomandă clarificarea și explicarea considerentului conform căruia administratorii indicilor de referință pentru impact scăzut de carbon și impact pozitiv de carbon vor fi în măsură să își elaboreze metodologiile și obligațiile de divulgare aferente, fără să fie obligați să utilizeze taxonomia, care va constitui doar un punct de referință pentru selectarea activelor-suport ale indicelui de referință; … 17.<!–>își manifestă reținerea cu privire la capacitatea platformei privind finanțarea durabilă de a monitoriza și raporta fluxurile de capital pentru investiții durabile, având în vedere caracterul sensibil al informațiilor privind investițiile financiare și posibilitățile practice de colectare a unor asemenea informații cu costuri rezonabile. … –>Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaților în ședința din 24 octombrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.<!–>
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,–>
FLORIN IORDACHE<!–>București, 24 octombrie 2018.–>Nr. 66.<!–>–>