Informatii Document
Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 27 iulie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
În temeiul dispozițiilor art. 67 și art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului nr. 1 privind rolul parlamentelor naționale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,<!–>în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/255 din 26.06.2020,–>Senatul adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1Senatul României:1.<!–>salută prezenta strategie și o consideră ca fiind benefică; … 2.–>constată că, în cadrul dialogului instituțional și al contextului generat de conținutul Comunicării, membrii Comisiei pentru afaceri europene au atras atenția reprezentanților Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) asupra următoarelor aspecte:a)<!–>polarizarea agriculturii românești sub aspectul dimensionării exploataților în ferme foarte mari (centrate pe monoculturi și export) și ferme foarte mici care nu fac față condițiilor pieței, producând pentru subzistență; … b)–>solicitarea unor programe cu termene concrete vizând schimbările necesare atingerii obiectivelor; … c)<!–>MADR nu poate vorbi despre acvacultura din România atât timp cât datele EUROSTAT și propriile raportări arată că consumul de pește din România este asigurat în proporție de aproximativ 98% din import; … d)–>sintagma „lanț scurt alimentar“ nu se referă strict la faptul că marfa din fermă ajunge la consumator. Este vorba de faptul că producătorul local trebuie să aducă primul marfa pe piața locală, să existe o prioritizare pentru producătorul local în așa fel încât acesta să aducă produse proaspete în timp optim, ca producătorul local să fie primul beneficiar al pieței, să intre în concurență loială cu fermierii aflați la sute și mii de km față de piața de desfacere, fără a crea alte deservicii mediului prin poluare etc.; … e)<!–>referitor la calitatea produselor și siguranța alimentară sa solicitat ca marfa să fie etichetată corect, să existe pe etichetă, așa cum este practica în multe state membre: produsele sunt provenite în cicluri și tehnologii naturale, organice (spre exemplu, la cele vegetale – sunt crescute în pământ) sau sunt produse în mediu artificial; … f)–>solicitarea ca MADR să își corecteze poziția în ceea ce privește abordarea subiectului privind cooperativele și fermele de familie; … g)<!–>în contextul în care MADR dorește să introducă facilități diverse, inclusiv de natură fiscală către cooperative, membrii Comisiei pentru afaceri europene au arătat că acordarea acestor facilități este un concept strategic greșit și au solicitat să se introducă toate facilitățile posibile pentru membrii cooperativelor, astfel încât aceștia să se asocieze, prin urmare aceste facilități să fie acordate doar pentru membrii cooperativelor. Interesul este bunăstarea fermierului și nu profitul cooperativei ca entitate juridică. Acordarea de facilități pentru cooperative duce la polarizarea veniturilor către cooperative, care în multe cazuri aparține retail-ului astfel că se creează facilități fiscale și alte avantaje celui care comercializează și nu producătorului; … h)–>s-a solicitat MADR facilitarea accesului către subvenții a tuturor „fermierilor activi“, ajutoare de stat și fonduri structurale fără discriminări de natură juridică. … … +
Articolul 2Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 30 iunie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.–>
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,<!–>
ROBERT-MARIUS CAZANCIUC–>București, 30 iunie 2020.<!–>Nr. 76.–>–-<!–>–>