În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 400 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, <!–>Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.–> +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1Agenția Națională a Funcționarilor Publici, denumită în continuare Agenția, se organizează și funcționează în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, ca organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică. +
Articolul 2(1)<!–>Sediul principal al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici este în municipiul București, bd. Mircea Vodă nr. 44, bl. M17, tronsonul III, sectorul 3. Agenția Națională a Funcționarilor Publici își poate desfășura activitatea și în alte sedii deținute sau utilizate în condițiile legii.(2)–>Agenția Națională a Funcționarilor Publici poate închiria spații pentru necesități instituționale proprii, în condițiile legii. +
Capitolul IIAtribuțiile Agenției Naționale a Funcționarilor Publici +
Articolul 3(1)<!–>Agenția asigură aplicarea strategiilor și a Programului de guvernare în domeniul managementului funcției publice și al funcționarilor publici, precum și al evidenței personalului plătit din fonduri publice.(2)–>Agenția îndeplinește atribuții în următoarele domenii:a)<!–>reglementarea funcției publice; … b)–>evidența și managementul funcției publice și al funcționarilor publici; … c)<!–>monitorizarea și controlul activităților referitoare la funcția publică și la funcționarii publici; … d)–>evidența personalului plătit din fonduri publice; … e)<!–>implementarea și gestionarea de programe finanțate din fonduri europene, precum și din alte surse legal constituite, în domeniul funcției publice și al funcționarilor publici; … f)–>gestionarea implementării reformelor, investițiilor și obiectivelor specifice componentelor din Planul național de redresare și reziliență al României, aflate în responsabilitatea sa, în conformitate cu legislația în vigoare. … (3)<!–>Agenția îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege.(4)–>În exercitarea atribuțiilor sale Agenția colaborează cu compartimentele specializate în managementul resurselor umane din structura autorităților și instituțiilor publice. +
Articolul 4În domeniul reglementării funcției publice Agenția îndeplinește următoarele atribuții:a)<!–>elaborează și propune politici și strategii privind managementul funcției publice și al funcționarilor publici, pe care le supune spre aprobare Guvernului prin Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației; … b)–>elaborează proiecte de acte normative privind funcția publică și funcționarii publici, pe care le supune spre aprobare Guvernului prin Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației; … c)<!–>reglementează normele privind conduita funcționarilor publici și activitatea consilierilor de etică din cadrul autorităților și instituțiilor publice, cu aplicarea prevederilor art. 401 alin. (4) lit. b), c) și e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; … d)–>elaborează reglementări comune, aplicabile tuturor autorităților și instituțiilor publice, privind funcțiile publice, precum și instrucțiuni privind aplicarea unitară a legislației în domeniul funcției publice și al funcționarilor publici; … e)<!–>analizează și avizează proiectele de acte normative care conțin prevederi referitoare la funcția publică și la funcționarii publici, elaborate de alte autorități sau instituții publice; … f)–>analizează și emite, la solicitarea autorităților și instituțiilor publice, puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative privind funcția publică și funcționarii publici; … g)<!–>elaborează, în colaborare cu instituțiile publice cu atribuții în domeniul politicilor salariale și fiscal-bugetare, cadrul normativ privind salarizarea funcționarilor publici; … h)–>elaborează normele de organizare, utilizare și prelucrare a datelor și informațiilor cuprinse în baza de date privind evidența națională a funcțiilor publice și funcționarilor publici, precum și în Sistemul electronic național de evidență a ocupării în sectorul public; … i)<!–>elaborează proiectele de acte normative pentru armonizarea legislației din domeniul funcției publice cu reglementările Uniunii Europene și cu alte acte internaționale la care România este parte; … j)–>urmărește ca proiectele de acte normative elaborate de ministere și de alte autorități sau instituții publice, care conțin prevederi referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici, să fie în concordanță cu reglementările interne și europene existente în acest domeniu; … k)<!–>elaborează cadre de competență, în condițiile legii; … l)–>monitorizează și evaluează implementarea politicilor publice specifice domeniului funcției publice și al funcționarilor publici; … m)<!–>formulează opinii de specialitate cu privire la acorduri, memorandumuri sau alte documente în care Agenția este parte sau care vizează domeniul funcției publice și al funcționarilor publici. … –> +
Articolul 5(1)<!–>În domeniul evidenței și managementului funcției publice și al funcționarilor publici, Agenția îndeplinește următoarele atribuții:a)–>realizează evidența și managementul funcției publice și al funcționarilor publici; … b)<!–>elaborează și administrează baza de date cuprinzând evidența națională a funcțiilor publice și a funcționarilor publici, precum și a funcțiilor publice vacante; … c)–>elaborează studii, analize și prognoze privind structura și dinamica corpului funcționarilor publici; … d)<!–>centralizează nevoile de instruire a funcționarilor publici, pe baza planurilor de perfecționare profesională a funcționarilor publici transmise de autoritățile și instituțiile publice, și le pune la dispoziția Institutului Național de Administrație, precum și a altor furnizori de formare și perfecționare profesională; … e)–>colaborează cu Institutul Național de Administrație la stabilirea tematicii specifice programelor de formare și perfecționare profesională a funcționarilor publici; … f)<!–>elaborează planul de recrutare a funcționarilor publici, în condițiile prevăzute la art. 467 alin. (5) din Ordonanța de urgențăa Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, și previzionează necesarul de funcții publice pentru derularea proiectului-pilot al concursului de ocupare a unor funcții publice vacante, în condițiile prevăzute la art. 619 alin. (10) din același act normativ;–> … g)<!–>organizează, gestionează și asigură desfășurarea concursului național prevăzut la art. 467 alin. (3) lit. a) și la art. 619 alin. (4) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul proiectului-pilot al concursului de ocupare a unor funcții publice vacante, pentru care Agenția poate solicita sprijinul autorităților și instituțiilor publice; … h)–>asigură publicitatea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor publice vacante și, după caz, temporar vacante, prevăzute la art. 385 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, prin publicarea anunțului de concurs pe site-ul Agenției și, după caz, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a; … i)<!–>asigură secretariatul tehnic pentru comisia de disciplină pentru înalții funcționari publici, comisia de evaluare a înalților funcționari publici, comisia de recrutare a înalților funcționari publici și comisia de soluționare a contestațiilor pentru recrutarea înalților funcționari publici; … j)–>acordă avizul privind stabilirea funcțiilor publice, modificarea structurii de funcții publice pentru fiecare autoritate și instituție publică, precum și reorganizarea activității autorității sau instituției publice, în condițiile prevăzute la art. 402 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; … k)<!–>urmărește situația funcțiilor publice și monitorizează ocuparea acestora; … l)–>gestionează corpul de rezervă al funcționarilor publici și asigură baza de date pentru redistribuirea funcționarilor publici, la solicitarea autorităților și instituțiilor publice, în condițiile legii; … m)<!–>acordă, la cerere, asistență de specialitate compartimentelor de resurse umane din cadrul instituțiilor și autorităților publice referitor la aplicarea legislației în domeniul funcției publice și al funcționarilor publici; … n)–>întocmește raportul anual cu privire la managementul funcțiilor publice și al funcționarilor publici, pe care îl prezintă Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, care conține informații cu privire la reorganizările instituționale, precum și cu privire la aplicarea și respectarea normelor de conduită în cadrul autorităților și instituțiilor publice; … o)<!–>elaborează studii, rapoarte și chestionare cu privire la resursele umane din administrația publică, precum și informări privind tendințele la nivelul Uniunii Europene ale funcției publice și funcționarilor publici și/sau personalului din administrația publică; … p)–>eliberează caziere administrative pentru evidențierea situației disciplinare a funcționarilor publici, în condițiile legii. … (2)În aplicarea prevederilor alin. (1) lit. b), autoritățile și instituțiile publice transmit electronic informațiile privind funcțiile publice și funcționarii publici, în formatul standard stabilit de Agenție. +
Articolul 6În domeniul monitorizării și controlului activităților referitoare la funcția publică și la funcționarii publici, Agenția îndeplinește următoarele atribuții:a)<!–>monitorizează și controlează modul de aplicare a legislației privind funcția publică, funcționarii publici, precum și respectarea aplicării normelor de conduită în cadrul autorităților și instituțiilor publice și înaintează ministerului de resort propunerile privind măsurile ce se impun; … b)–>monitorizează modul în care sunt asigurate și respectate de către autoritățile și instituțiile publice condițiile de muncă pentru funcționarii publici; în acest scop conlucrează cu organizațiile sindicale și cu asociațiile profesionale ale funcționarilor publici; … c)<!–>controlează modul de respectare de către conducătorii autorităților și instituțiilor publice a drepturilor legale cuvenite funcționarilor publici, precum și aplicarea măsurilor privind respectarea egalității de șanse și tratament în domeniul relațiilor de serviciu; … d)–>monitorizează și controlează aplicarea și respectarea prevederilor legale privind organizarea și funcționarea comisiilor paritare și a comisiilor de disciplină, organizarea și desfășurarea concursurilor, organizarea perioadei de stagiu și evaluarea performanțelor profesionale ale funcționarilor publici, precum și dosarul profesional al funcționarilor publici; … e)<!–>monitorizează aplicarea normelor privind conduita funcționarilor publici și activitatea consilierilor de etică din cadrul autorităților și instituțiilor publice, cu aplicarea prevederilor art. 401 alin. (4) lit. a),d),f)-j) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; … f)–>poate sesiza instanța de contencios administrativ, în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare; … g)<!–>constată contravenții și aplică sancțiuni prin persoanele împuternicite în condițiile prevăzute la art. 537 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare. … –> +
Articolul 7În domeniul evidenței personalului plătit din fonduri publice, Agenția îndeplinește următoarele atribuții:a)<!–>dezvoltă, administrează și operează Sistemul electronic național de evidență a ocupării în sectorul public, pentru gestionarea evidenței personalului plătit din fonduri publice; … b)–>furnizează Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației date statistice prelucrate, în condițiile legii, pe baza informațiilor cuprinse în Sistemul electronic național de evidență a ocupării în sectorul public, în scopul fundamentării politicilor de resurse umane cu privire la categoriile de personal plătit din fonduri publice; … c)<!–>gestionează evidența personalului prevăzut de legislația-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice; … d)–>asigură prelucrarea datelor și informațiilor cuprinse în Sistemul electronic național de evidență a ocupării în sectorul public, cu respectarea legislației privind protecția datelor cu caracter personal; … e)<!–>colaborează cu autoritățile și instituțiile publice, precum și cu persoanele juridice în cadrul cărora își desfășoară activitatea personalul prevăzut de legislația-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice; … f)–>pune la dispoziția autorităților și instituțiilor publice, precum și oricăror persoane juridice în cadrul cărora își desfășoară activitatea personalul prevăzut de legislația-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice mijloace informatice, în scopul transmiterii, în formatul și la termenele prevăzute de lege, a datelor și informațiilor despre posturile și personalul propriu. … +
Articolul 8În domeniul implementării și gestionării de programe finanțate din fonduri europene, precum și din alte surse legal constituite, în domeniul funcției publice și al funcționarilor publici, Agenția îndeplinește următoarele atribuții:a)<!–>fundamentează, elaborează și prezintă spre aprobare ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației programe pentru dezvoltarea managementului funcției publice și al funcționarilor publici; … b)–>implementează și gestionează programele privind funcția publică și funcționarii publici, urmărește îndeplinirea acestora și prezintă periodic ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației rapoarte privind modul de derulare a acestora; … c)<!–>colaborează cu autoritățile de management ale programelor operaționale; … d)–>încheie parteneriate pentru desfășurarea activităților de pregătire și implementare a proiectelor. … +
Articolul 9În domeniul gestionării implementării reformelor, investițiilor și obiectivelor specifice componentelor din Planul național de redresare și reziliență al României, denumit în continuare PNRR, aflate în responsabilitatea sa, în conformitate cu legislația în vigoare, Agenția îndeplinește următoarele atribuții:a)<!–>îndeplinește rolul de coordonator de reforme și/sau investiții și asigură implementarea directă a reformelor, investițiilor și obiectivelor specifice componentelor din PNRR aflate în responsabilitatea sa, în conformitate cu legislația în vigoare; … b)–>contribuie la elaborarea și modificarea reformelor, investițiilor și obiectivelor specifice componentelor din PNRR care se află în responsabilitatea sa și se asigură de utilizarea eficientă, efectivă și transparentă a fondurilor din care se finanțează acestea; … c)<!–>lansează, după caz, apeluri de proiecte, realizează evaluarea, selecția și contractarea proiectelor, cu respectarea principiilor aplicabile Mecanismului de redresare și reziliență, și asigură monitorizarea acestora; … d)–>asigură implementarea activităților prevăzute în cadrul acordului de finanțare și raportează către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, denumit în continuare MIPE, coordonatorul național al PNRR, progresul în cadrul acestora; … e)<!–>adoptă sistemul de control intern, adaptat la specificul intervenției, care previne, detectează și constată neregulile, respectiv implementează procedurile pentru prevenirea conflictelor de interese, fraudei, corupției și dublei finanțări, asigurând principiul bunei gestiuni financiare și protejarea intereselor financiare ale Uniunii Europene; … f)–>elaborează și adoptă proceduri proprii de verificare și control, adaptate la specificul intervențiilor, pentru a asigura îndeplinirea obiectivelor și a etapelor contractuale; … g)<!–>asigură respectarea instrucțiunilor MIPE și utilizarea formularelor elaborate de acesta în scopul implementării PNRR; … h)–>realizează plățile și le centralizează în cadrul rapoartelor de progres pentru îndeplinirea jaloanelor și țintelor din cadrul reformelor, investițiilor și obiectivelor specifice componentelor din PNRR, care se transmit trimestrial la MIPE; … i)<!–>monitorizează stadiul de îndeplinire pentru fiecare jalon și țintă din cadrul reformelor, investițiilor și obiectivelor specifice componentelor din PNRR, cu respectarea prevederilor din anexa la Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării PNRR; … j)–>asigură transmiterea, prin mijloace electronice, către MIPE a tuturor informațiilor referitoare la proiecte, reforme, investiții și obiective specifice componentelor din PNRR, la condițiile contractuale, inclusiv stadiul îndeplinirii țintelor și jaloanelor, potrivit obligațiilor stabilite în acordul de finanțare semnat cu MIPE, precum și cu privire la beneficiarul real, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență; … k)<!–>transmite MIPE situațiile privind sumele estimate a fi utilizate trimestrial, pentru proiectele finanțate din fonduri europene în cadrul PNRR, precum și raportări centralizate privind efectuarea cheltuielilor realizate din fonduri europene pentru reformele, investițiile și obiectivele specifice componentelor din PNRR, respectiv îndeplinirea jaloanelor și țintelor în cadrul reformelor și investițiilor asociate acestor fonduri, pe care le certifică; … l)–>transmite Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, centralizat, solicitările de fonduri, în condițiile legii; … m)<!–>îndeplinește și alte atribuții necesare pentru asigurarea implementării reformelor, investițiilor și obiectivelor specifice componentelor din PNRR care fac obiectul finanțării din PNRR, stabilite prin Comitetul interministerial de coordonare, prin aranjamentele operaționale aprobate de Comisia Europeană sau prin normele de aplicare, procedurile și ghidurile aferente sistemului de management și control; … n)–>asigură colectarea și introducerea datelor și a documentelor prin sistemul informatic al PNRR privind procesul de evaluare, selecție, contractare, implementare, respectiv plată pentru proiectele finanțate în cadrul PNRR, inclusiv pentru reformele, investițiile și obiectivele specifice componentelor din PNRR, precum și cu privire la beneficiarul real, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2021/241; … o)<!–>asigură arhivarea corespunzătoare, inclusiv în format electronic, a tuturor datelor/documentelor aferente procesului de implementare a acordurilor/contractelor/deciziilor/ordinelor de finanțare/acordurilor de implementare/convențiilor de finanțare, în conformitate cu funcțiile, atribuțiile și tipurile de documente specifice, și asigură accesul neîngrădit la acestea al entităților naționale/europene cu atribuții în verificarea, controlul și auditarea fondurilor europene și naționale; … p)–>asigură îndeplinirea măsurilor legate de vizibilitatea fondurilor din partea Uniunii Europene, inclusiv, atunci când este cazul, prin afișarea emblemei Uniunii Europene și a declarației de finanțare corespunzătoare cu următorul conținut: „finanțat de Uniunea Europeană – NextGenerationEU“, precum și oferirea de informații specifice coerente, concrete și proporționale unor categorii de public diverse, care includ mass-media și publicul larg, cu respectarea prevederilor Manualului de identitate vizuală al PNRR. … +
Articolul 10(1)<!–>În exercitarea atribuțiilor sale prevăzute în acte normative, Agenția colaborează cu ministerele, cu celelalte instituții publice și autorități ale administrației publice centrale și locale, precum și cu alte persoane juridice de drept public sau privat, române ori străine.(2)–>Autoritățile și instituțiile publice sunt obligate să comunice Agenției, pentru realizarea atribuțiilor sale, la termenele stabilite prin acte normative, documentele, datele și informațiile solicitate referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici, în condițiile legii.(3)<!–>Agenția poate edita buletine informative și alte publicații de specialitate.(4)–>În realizarea atribuțiilor sale, Agenția încheie acte juridice prevăzute de acte normative, inclusiv protocoale/acorduri de colaborare cu persoane juridice de drept public și/sau de drept privat, în condițiile legii. +
Articolul 11Orice modificare apărută în situația funcționarilor publici și a funcțiilor publice se comunică Agenției în condițiile prevăzute la art. 409 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare. +
Capitolul IIIOrganizarea și funcționarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici +
Articolul 12(1)<!–>Agenția este condusă de un președinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat.(2)–>Președintele și vicepreședintele sunt numiți prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației.(3)<!–>Președintele Agenției conduce aparatul propriu al Agenției, stabilit prin prezenta hotărâre, numește și eliberează din funcție personalul acesteia, în condițiile legii.(4)–>Președintele Agenției este ordonator terțiar de credite. Președintele Agenției poate delega această calitate, în condițiile legii, vicepreședintelui, secretarului general sau altor persoane împuternicite în acest scop, cu excepția conducătorului compartimentului financiar-contabil. Prin ordin al președintelui Agenției se precizează competențele delegate și condițiile delegării acestora.(5)<!–>Președintele reprezintă Agenția în raporturile cu ministerele, cu celelalte autorități ale administrației publice centrale, cu autoritățile administrației publice locale, cu alte autorități și instituții publice centrale și locale, cu persoane juridice și fizice române sau străine, precum și în justiție.(6)–>În exercitarea atribuțiilor care îi revin, președintele emite ordine cu caracter normativ și individual.(7)<!–>Vicepreședintele îndeplinește atribuțiile și sarcinile care îi sunt delegate de președinte prin ordin.(8)–>În cazul lipsei președintelui, calitatea de ordonator terțiar de credite, precum și celelalte atribuții care revin președintelui se exercită în numele președintelui de către vicepreședintele Agenției. +
Articolul 13Prin ordin al președintelui Agenției unele atribuții pot fi delegate, în condițiile legii, vicepreședintelui, secretarului general, secretarului general adjunct sau persoanelor cu funcții de conducere. +
Articolul 14(1)<!–>Agenția are un secretar general și un secretar general adjunct, care fac parte din categoria înalților funcționari publici și sunt numiți în condițiile legii.(2)–>Secretarul general îndeplinește atribuțiile prevăzute la art. 61 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare. Secretarul general îndeplinește și alte atribuții prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare al Agenției ori încredințate prin ordin de președintele Agenției, în condițiile legii.(3)Secretarul general adjunct îndeplinește atribuțiile stabilite prin ordin de președintele Agenției, în condițiile legii. +
Articolul 15(1)Numărul maxim de posturi al Agenției este de 189, exclusiv demnitarii și numărul de posturi aferent cabinetelor acestora.(la 25-06-2024,
Alineatul (1) , Articolul 15 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 1. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 684 din 21 iunie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 583 din 25 iunie 2024
)
(2)Personalul Agenției este format din demnitari, funcționari publici și personal contractual. (3)<!–>Salarizarea personalului Agenției se face în condițiile prevăzute de legislația în vigoare privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.(4)–>Structura organizatorică a Agenției este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.(5)În cadrul structurii organizatorice, având în vedere nevoile instituționale și numărul maxim de posturi, prin ordin al președintelui Agenției se pot înființa servicii și compartimente în cadrul direcțiilor, cu respectarea prevederilor art. 391 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, fără a se aduce atingere structurii prevăzute în anexă, cu avizul prealabil al ordonatorului principal de credite.(la 25-06-2024,
Alineatul (5) , Articolul 15 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 1. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 684 din 21 iunie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 583 din 25 iunie 2024
)
(6)În cadrul Agenției, prin ordin al președintelui, se pot organiza și pot funcționa, în condițiile legii, unități de implementare a proiectelor și echipe de proiect, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul și implementarea proiectelor finanțate din împrumuturi externe rambursabile sau din fonduri externe nerambursabile, în condițiile legii.(7)Președintele Agenției numește, prin ordin, personalul unităților de implementare a proiectelor/echipelor de proiect, prevăzute la alin. (6), în condițiile legii, și stabilește competențele conducătorilor acestora. +
Capitolul IVDispoziții finale +
Articolul 16(1)<!–>Atribuțiile compartimentelor, atribuțiile și responsabilitățile personalului, precum și circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare, care se aprobă prin ordin al președintelui Agenției, precum și prin fișa postului.(2)–>Statul de funcții al Agenției se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, la propunerea președintelui Agenției, în limita numărului de posturi aprobat. +
Articolul 17Agenția Națională a Funcționarilor Publici are în dotare, pentru activități specifice desfășurate, un număr de 7 autoturisme, cu un consum lunar de carburant stabilit în condițiile art. XXVII alin. (4), (5), (7) și (8) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare.(la 25-06-2024,
Articolul 17 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 2. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 684 din 21 iunie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 583 din 25 iunie 2024
)
+
Articolul 18(1)<!–>Finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale Agenției se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.(2)–>În scopul realizării rolului și atribuțiilor ce îi revin, Agenția poate beneficia de consultanță și asistență din străinătate, precum și de programe de formare și perfecționare a pregătirii funcționarilor publici, în limita fondurilor bugetare alocate sau a altor surse atrase din țară sau din străinătate, potrivit legii. +
Articolul 19Orice activitate care implică prelucrarea datelor cu caracter personal realizată de Agenție în aplicarea prevederilor prezentei hotărâri se face cu respectarea Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), precum și a altor acte normative incidente din domeniul protecției datelor cu caracter personal. +
Articolul 20Încadrarea personalului Agenției în numărul maxim de posturi aprobat și în noua structură organizatorică se aprobă prin ordin al președintelui Agenției, în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal. +
Articolul 21La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 620 din 2 septembrie 2010, cu modificările și completările ulterioare.<!–>
PRIM-MINISTRU–>
NICOLAE-IONEL CIUCĂ<!–>
Contrasemnează:–>
p. Viceprim-ministru, <!–>
Mihaela-Ioana Kaitor,–>
secretar de stat<!–>
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației,–>
Cseke Attila-Zoltán<!–>
Președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici,–>
Vasile-Felix Cozma<!–>
Secretarul general al Guvernului,–>
Marian Neacșu<!–>
p. Ministrul muncii și solidarității sociale,–>
Cătălin Boboc,<!–>
secretar de stat–>
Ministrul investițiilor și proiectelor europene,<!–>
Marcel-Ioan Boloș–>
Ministrul finanțelor,<!–>
Adrian Câciu–>București, 16 iunie 2022.<!–>Nr. 785.–> +
ANEXĂ*)<!–>*) Anexa este reprodusă în facsimil.–>
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ<!–>
a Agenției Naționale a Funcționarilor Publici–>
(la 25-06-2024,
ANEXA a fost modificată de Punctul 3., Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 684 din 21 iunie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 583 din 25 iunie 2024
)
<!–>–>