HOTĂRÂRE nr. 8 din 26 februarie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 161 din 27 februarie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 13 07/02/2008
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 13/12/2007
ActulREFERIRE LATRATAT 13/12/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul dispozițiilor art. 67 și art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului (nr. 2) privind aplicarea principiilor subsidiarității și proporționalității, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,<!–>în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/370 din 10.12.2019,–>Senatul adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1Senatul României constată că prezenta propunere de regulament respectă principiul subsidiarității și principiul proporționalității, cu mențiunea că există multe aspecte de clarificat.
+
Articolul 2Senatul României:<!–>(1)–>apreciază că este benefică propunerea inițiată de Comisie, dar mai sunt necesare discuții de clarificare, iar un an în plus – 2021 pentru tranziție, așa cum propune Comisia, este insuficient având în vedere stadiul complex al negocierilor viitoarei PAC post – 2020 și al viitorului CFM 2021-2027, ale căror compromisuri finale se preconizează a fi întârziate;(2)<!–>consideră că:a)–>statele membre au nevoie de cel puțin un an și jumătate pentru elaborarea și aprobarea planului strategic, a legislației naționale, a procedurilor interne, a ghidurilor, dar și a adaptării sistemului informatic pentru gestionarea intervențiilor;b)<!–>pentru a se evita povara administrativă, precum și întârzieri majore de implementare a măsurilor de sprijin pe suprafață, din ambii piloni ai PAC, SAPS și scheme de mediu, ar trebui să nu se renunțe la derogările existente și prevăzute în legislația actuală pentru fermele mici (derogarea de la ecocondiționalitate, viitoarea condiționalitate extinsă și derogare de la aplicarea disciplinei financiare pentru fermierii care primesc sprijin sub 2.000 de euro per fermă);c)–>este de extremă importanță asigurarea continuării tuturor intervențiilor existente în reglementările actuale, inclusiv ajutorul național tranzitoriu la nivelul anului 2020. De aceea, propunem să păstrăm cele 50% existente, pentru a respecta cu adevărat principiul legislației tranzitorii.Ca atare, reiterăm sprijinul nostru pentru declarația inițiată de Bulgaria cu privire la ajutorul național tranzitoriu, care subliniază, printre altele, importanța sprijinului continuu pentru sectorul animalelor de către statele membre care aplică SAPS;<!–>d)–>în linie cu declarația semnată de BG, CY, CZ, HU, PL și RO, propunem ca, la art. 37 alin. (1) – Ajutor național tranzitoriu, să se adauge următoarele: „Statele membre care aplică un sistem de plată unică pe suprafață conform art. 36 pot decide să continue să acorde ajutor național tranzitoriu în 2021“;e)<!–>în plus, propunem ca art. 37 alin. (4) să fie completat cu: „50% în 2021“, astfel:4.–>Valoarea totală a ajutorului național tranzitoriu care poate fi acordat agricultorilor din oricare dintre sectoarele menționate la alineatul (2) se limitează la procentul următor din pachetele financiare specifice sectorului, autorizate de Comisie în conformitate cu articolul 132 alineatul (7) sau articolul 133a alineatul (5) din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 din 2013:75% în 2015;70% în 2016;65% în 2017;60% în 2018;55% în 2019;50% în 2020;50% în 2021.“;f)<!–>pornind de la prevederile art. 36 alin. 1, pentru 2021, se poate aplica pentru SAPS o creștere de 3% a plafonului național anual relevant stabilit în anexa II, după deducerea sumei rezultate din aplicarea art. 47 alin. 1. Această posibilitate ar trebui prevăzută în textul regulamentului tranzitoriu;g)–>art. 52 paragraful 10 din Regulamentul nr. 1.307/2013 ar trebui completat cu următorul alineat:Cu toate acestea, aceste acte delegate permit statelor membre să decidă să plătească sprijinul în 2021 pe baza unităților de producție pentru care se acordă sprijin cuplat opțional, acordat într-o perioadă de referință din trecut.“;<!–>h)–>întrebare pentru Comisie: Întrucât statele membre mențin măsuri de sprijin cuplate, precum și procentul din suma alocată, notificările ISAMM ar trebui simplificate. Vă transmite Comisia detalii în această privință?i)<!–>în ceea ce privește dezvoltarea rurală, propunerea Comisiei reprezintă un bun punct de plecare în discuțiile privind reglementarea posibilității de extindere a perioadei de aplicabilitate a programelor actuale de dezvoltare rurală pentru anul 2021, precum și a modului în care cheltuielile legate de măsurile din mediul rural pentru programele de dezvoltare 2014-2020 vor fi asigurate în viitorul Plan strategic PAC;j)–>prin urmare, avem următoarele întrebări și observații:1.<!–>având în vedere primul alineat al art. 1, se presupune că rezultatul evaluării Comisiei va fi pozitiv sau negativ. Care vor fi criteriile luate în analiză pentru decizia Comisiei? În cazul în care rata de ocupare și/sau rata de execuție vor fi luate în considerare, care ar fi proporția acestora în evaluarea Comisiei?2.–>art. 8 din proiectul de Regulament tranzitoriu privind cadrul financiar multianual pentru anii 2021-2027 prevede că alocarea neutilizată din 2021 trebuie transferată în anii 2022-2025 în părți egale. În sensul dispozițiilor invocate se înțelege alocarea care nu este utilizată ca urmare a extinderii PNDR sau nu este utilizată ca urmare a consumului parțial din bugetul pentru 2021?Presupunând că va exista o acumulare de plăți în ultimii ani ai implementării PNDR 2014-2020, o astfel de soluție poate duce la o sarcină administrativă mai mare în PNDR și în punerea în aplicare a Planului strategic.<!–>Astfel, sugestia noastră ar fi eliminarea sintagmei „în părți egale“ și extinderea perioadei de cheltuieli pentru alocarea pentru 2021 pentru întreaga perioadă de la 2022 la 2027;–>3.<!–>dacă extinderea PNDR se aplică prin tranziție, este corect să înțelegem că alocările pentru perioada de tranziție se adaugă sumelor rambursate/recuperate de statul membru pentru perioada 2014-2020?4.–>dacă statul membru decide extinderea PNDR cu anul 2021 și, ca urmare a unor anulări/dezafectări etc., banii disponibili din PNDR 2014-2020 rămân, aceștia pot fi folosiți în paralel (inclusiv prin încheierea de angajamente legale) cu cei alocați de anexa 1 pentru anul 2021? Ar însemna utilizarea banilor în același timp din cele două bugete 2014-2020 cu 2021-2027 pentru aceleași submăsuri?5.<!–>în cazul măsurilor menționate la articolele 14-18, 19 alin. (1), 20, 22-27, 35, 38, 39 și 39a din Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013, este posibil să fie acoperite cheltuielile din planul strategic numai dacă statul membru a decis să extindă perioada de programare la 2021?6.–>pot fi transferate angajamentele legale finanțate din pachetul programului pentru perioada 2014-2020 la următorul plan strategic (cu excepțiile măsurilor care nu sunt menționate în text) sau numai cele care au fost încheiate din bugetul anului 2021?
+
Articolul 3Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în prezenta hotărâre se transmite instituțiilor europene.<!–>
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 26 februarie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.–>
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,<!–>
TITUS CORLĂȚEAN–>
București, 26 februarie 2020.<!–>Nr. 8.–>––<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters