privind înfiinţarea Societăţii Comerciale de Transport Maritim şi de Coastă "C.F.R. Ferry – Boat" – S.A. ca filială a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" – S.A.
În temeiul prevederilor art. 108 din Constituţia României, republicată, ale art. 52 alin. (1) lit. c) şi alin. (6), precum şi ale art. 53 lit. j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi având în vedere prevederile art. 1 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 582/1998 privind înfiinţarea Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă”-S.A. prin reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, cu modificările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1(1) Se înfiinţează Societatea Comercială de Transport Maritim şi de Coastă "C.F.R. Ferry – Boat" – S.A., societate comercială pe acţiuni, denumită în continuare C.F.R. Ferry – Boat, ca filială a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" – S.A., denumită în continuare C.F.R. Marfă. … (2) C.F.R. Ferry – Boat este persoană juridică română, se organizează şi funcţionează în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu statutul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. … (3) C.F.R. Ferry – Boat poate înfiinţa sucursale, reprezentanţe, agenţii şi altele asemenea, în ţară şi în străinătate, în condiţiile legii. … +
Articolul 2(1) Sediul C.F.R. Ferry – Boat se află în municipiul Constanţa, Clădirea Multiministere, Dana 120, Constanţa Sud Agigea, judeţul Constanţa. … (2) C.F.R. Ferry – Boat are ca obiect principal de activitate transportul maritim şi de coastă în scopul satisfacerii interesului public. … (3) Capitalul social iniţial al C.F.R. Ferry – Boat este în valoare de 13.189.000 lei şi se constituie prin aporturi în natură (active) şi în numerar de la C.F.R. Marfă, corespunzător obiectului de activitate, stabilite pe baza datelor din balanţa de verificare contabilă la data de 31 decembrie 2006. … (4) Participaţiile la capitalul social iniţial sunt subscrise şi integral vărsate de C.F.R. Marfă, în calitate de acţionar unic. … (5) Efectuarea aporturilor de către C.F.R. Marfă se va face pe bază de protocol, care se va încheia în termen de 90 de zile de la data publicării prezentei hotărâri. Dacă valoarea capitalului social stabilită prin protocolul de predare-preluare va fi diferită de cea prevăzută la alin. (3), se va solicita registrului comerţului modificarea acestuia, potrivit legii, pe baza aprobării adunării generale a acţionarilor. … (6) Pe toată durata în care C.F.R. Marfă este acţionar majoritar se pot efectua transferuri de active corporale şi necorporale, fără plată, prin ordin al ministrului transporturilor, între C.F.R. Ferry – Boat şi C.F.R. Marfă, precum şi cu alte societăţi comerciale rezultate din reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române şi filialele acestora, cu acordul adunărilor generale extraordinare ale acţionarilor societăţilor comerciale implicate, modificându-se capitalul social în mod corespunzător. … (7) C.F.R. Ferry – Boat se poate privatiza în condiţiile legii, C.F.R. Marfă putând păstra pachetul majoritar de acţiuni. … (8) Pe perioada în care C.F.R. Marfă este acţionar majoritar C.F.R. Ferry – Boat poate vinde active din patrimoniul său persoanelor fizice sau juridice de drept privat, la iniţiativa consiliului de administraţie, cu acordul C.F.R. Marfă, exprimat prin mandat special dat reprezentanţilor săi în adunarea generală a acţionarilor. Vânzarea se poate face numai în cazul în care nu este afectată privatizarea C.F.R. Marfă sau privatizarea unui activ în integralitatea sa. Vânzarea activelor şi utilizarea sumelor rezultate se fac în condiţiile legii. … +
Articolul 3Personalul necesar pentru desfăşurarea activităţii societăţii este preluat de la C.F.R. Marfă în condiţiile art. 169 din Legea nr. 53/2003. Până la încheierea contractului colectiv de muncă al C.F.R. Ferry – Boat personalul preluat va beneficia de drepturile de salarizare şi de celelalte drepturi de personal avute la data preluării, prevăzute în contractul colectiv de muncă al C.F.R. Marfă, corespunzătoare postului pe care urmează să îl ocupe, precum şi de alte drepturi prevăzute de legislaţia în vigoare. +
Articolul 4(1) C.F.R. Ferry – Boat este condusă de adunarea generală a acţionarilor a cărei componenţă este prevăzută în statutul societăţii. … (2) Convocarea, cvorumul şi atribuţiile adunării generale a acţionarilor sunt prevăzute în statutul societăţii. … +
Articolul 5(1) Adunarea generală a acţionarilor C.F.R. Ferry Boat numeşte şi revocă membrii consiliului de administraţie şi preşedintele acestuia. … (2) Preşedintele consiliului de administraţie este şi directorul general al C.F.R. Ferry – Boat. … +
Articolul 6Prezenta hotărâre intră în vigoare la data înmatriculării C.F.R. Ferry – Boat la registrul comerţului, potrivit legii.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––p. Ministrul transporturilor,Septimiu Buzaşu,secretar de statMinistrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,Paul PăcuraruMinistrul economiei şi finanţelor,Varujan VosganianBucureşti, 25 iulie 2007.Nr. 801. +
AnexăSTATUT 25/07/2007