HOTĂRÂRE nr. 827 din 27 iunie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 636 din 28 iunie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 1031 27/11/2020
ART. 1COMPLETEAZA PESTRATEGIE 27/11/2020
ART. 1MODIFICA PESTRATEGIE 27/11/2020 CAP. 8
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1031 27/11/2020
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 27/11/2020
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 1031 27/11/2020
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 1031 27/11/2020
ART. 1COMPLETEAZA PESTRATEGIE 27/11/2020
ART. 1MODIFICA PESTRATEGIE 27/11/2020 CAP. 8
ART. 1REFERIRE LASTRATEGIE 27/11/2020
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 44 14/04/2022 ART. 13
ANEXA 1REFERIRE LASTRATEGIE 27/11/2020
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată,<!–>Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.–> +
Articolul IAnexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1171 din 3 decembrie 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.Capitolul VIII se modifică și va avea următorul cuprins: +
Capitolul VIIIStructura de management al campaniei de vaccinare
Organizarea și coordonarea activităților din cadrul procesului de vaccinare se realizează de către Ministerul Sănătății, <!–>
prin direcțiile de specialitate și Institutul Național de Sănătate Publică, unitate de specialitate din subordinea acestuia.–>
Structurile centrale și locale cu atribuții în asigurarea vaccinării împotriva COVID-19<!–>–>
A.<!–>Structurile centrale cu atribuții în asigurarea bunei funcționări a programului de vaccinare împotriva COVID-19 sunt:a)–>Ministerul Sănătății și instituțiile din subordine, cu rol în sănătatea publică;b)<!–>Ministerul Apărării Naționale, cu instituțiile din subordine, prin centrele regionale de depozitare și distribuție a vaccinurilor împotriva COVID-19, prevăzute în anexa la prezenta strategie;c)–>Ministerul Afacerilor Interne cu instituțiile din subordine și în coordonare;d)<!–>Serviciul de Telecomunicații Speciale;e)–>Ministerul Justiției, prin unitățile penitenciare.B.<!–>Structurile locale cu atribuții în asigurarea bunei funcționări a programului de vaccinare împotriva COVID-19 sunt:a)–>centrele de vaccinare organizate în cadrul unităților sanitare;b)<!–>cabinete de asistență medicală primară, inclusiv cele din structura ministerelor și a instituțiilor cu rețea sanitară proprie.C.–>Structurile centrale și locale au următoarele responsabilități în asigurarea vaccinării împotriva COVID-19:a)<!–>Ministerul Sănătății (MS):1.–>elaborează actele normative necesare implementării în mod unitar a activităților legate de procesul de vaccinare împotriva COVID-19;2.<!–>avizează instrucțiunile și procedurile de lucru privind vaccinarea împotriva COVID-19, elaborate de INSP, necesare implementării în mod unitar a activităților legate de procesul de vaccinare;3.–>asigură achiziția de vaccinuri împotriva COVID-19;4.<!–>desemnează, prin act administrativ, persoanele responsabile cu recepția vaccinurilor împotriva COVID-19;5.–>realizează repartiția tranșelor de vaccin împotriva COVID-19 pe centre regionale de depozitare și distribuție, în funcție de capacitatea de stocare a acestora;6.<!–>monitorizează stocurile de vaccinuri împotriva COVID-19 la nivel național;7.–>transmite INSP informațiile privind tranșele de vaccin împotriva COVID-19, pe tip de produs, inclusiv cantitate, data de livrare, număr lot și termen de valabilitate, în vederea introducerii informațiilor în RENV;8.<!–>colaborează cu celelalte instituții implicate în asigurarea derulării activităților legate de vaccinarea împotriva COVID-19;9.–>asigură coordonarea, în colaborare cu MAPN, a livrărilor de vaccinuri împotriva COVID-19 către centrele regionale de depozitare și distribuție;10.<!–>asigură dezvoltarea și menținerea capacității de depozitare a vaccinurilor împotriva COVID-19, în colaborare cu structurile MAPN sau prin contractarea serviciilor necesare și a echipamentelor frigorifice necesare menținerii vaccinurilor la temperatura recomandată de producător;11.–>menține legătura cu comitetele și comisiile de specialitate naționale și internaționale pentru adaptarea viziunii asupra vaccinării împotriva COVID-19 în funcție de noile dovezi științifice apărute, produsele vaccinale existente și schemele de administrare;12.<!–>participă la consultările cu Comisia Europeană în procesul comun pentru asigurarea accesului atât la vaccinuri împotriva COVID-19, cât și la materiale medicale și sanitare;13.–>realizează campanii de informare și comunicare privind vaccinarea împotriva COVID-19 pentru personalul medico-sanitar și populația generală;14.<!–>asigură funcția de comunicare cu populația și mass-media cu privire la evoluția situației privind vaccinarea și cu privire la măsurile întreprinse pentru coordonarea activității de vaccinare;15.–>asigură, în colaborare cu INSP, continuitatea administrării, dezvoltării și mentenanței instrumentelor social-media care au fost folosite pe parcursul campaniei de vaccinare împotriva COVID-19;16.<!–>administrează și asigură, în colaborare cu STS, dezvoltarea și mentenanța Platformei naționale de informare cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19, https://vaccinare-covid.gov.ro/;17.–>colaborează cu MAI în vederea asigurării condițiilor logistice necesare transportului de vaccinuri, în România sau în afara României;18.<!–>asigură fondurile pentru activitățile din responsabilitate.b)–>Institutul Național de Sănătate Publică (INSP)1.<!–>asigură introducerea în RENV a informațiilor primite de la MS privind tranșele de vaccin împotriva COVID-19, pe tip de produs, inclusiv cantitate, data de livrare, număr lot și termen de valabilitate;2.–>asigură înregistrarea în RENV a repartițiilor de vaccinuri împotriva COVID-19 către centrele regionale de depozitare și distribuție;3.<!–>asigură monitorizarea consumului de vaccinuri prin vaccinare, precum și prin pierderile de orice tip;4.–>asigură monitorizarea posibilelor reacții adverse indezirabile postvaccinare (RAPI), precum și raportarea acestora;5.<!–>asigură efectuarea analizei cazurilor de RAPI raportate postvaccinare împotriva COVID-19;6.–>asigură elaborarea de instrucțiuni și proceduri de lucru privind vaccinarea împotriva COVID-19 necesare implementării în mod unitar a activităților legate de procesul de vaccinare, precum și revizuirea acestora, după caz;7.<!–>asigură postarea pe site-ul propriu de analize și rapoarte privind vaccinarea împotriva COVID-19;8.–>asigură informarea MS privind disfuncționalitățile sesizate în procesul de vaccinare împotriva COVID-19;9.<!–>colaborează cu ANMDMR în vederea realizării unui schimb de informații cu privire la reacțiile adverse postvaccinale indezirabile (RAPI);c)–>Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR):1.<!–>asigură informarea MS privind punerea pe piață a vaccinurilor împotriva COVID-19;2.–>asigură informarea INSP privind modificările apărute în prospectul vaccinurilor împotriva COVID-19 sau în procesul de autorizare a vaccinurilor la nivelul EMA;3.<!–>colaborează cu INSP în vederea realizării unui schimb de informații cu privire la reacțiile adverse postvaccinale indezirabile (RAPI).d)–>Ministerul Apărării Naționale (MAPN):1.<!–>asigură condițiile logistice necesare preluării, stocării și distribuției vaccinurilor la nivelul centrului național și centrelor regionale de depozitare și distribuție prevăzute în anexa la prezenta strategie;2.–>asigură, prin structurile sau persoanele desemnate, monitorizarea stocurilor de vaccin la nivelul centrelor regionale de depozitare și distribuție și raportarea eventualelor pierderi în RENV;3.<!–>asigură înregistrarea în RENV a recepției de vaccin împotriva COVID-19 conform repartițiilor transmise de către MS prin INSP;4.–>asigură înregistrarea în RENV a cantităților de vaccinuri împotriva COVID-19 distribuite către DSP;5.<!–>asigură fondurile necesare pentru activitățile din responsabilitate;6.–>colaborează cu MS în vederea coordonării livrărilor de vaccinuri împotriva COVID-19 către centrele regionale de depozitare și distribuție.e)<!–>Ministerul Afacerilor Interne (MAI):1.–>colaborează cu MS, la solicitarea acestuia, pentru asigurarea condițiilor logistice necesare transportului de vaccinuri, în România sau în afara României.f)<!–>Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS):1.–>asigură echipamentele și softurile necesare pentru transmiterea informațiilor, securitatea informațiilor și mentenanța platformelor dedicate activităților de vaccinare împotriva COVID-19;2.<!–>administrează și asigură, în colaborare cu MS, dezvoltarea și mentenanța domeniului https://vaccinare-covid.gov.ro/, dedicat Platformei naționale de informare cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19;3.–>asigură fondurile necesare pentru activitățile din responsabilitate.g)<!–>Centrele de vaccinare și cabinetele de asistență medicală primară:1.–>asigură realizarea catagrafiei și estimarea cantităților de vaccinuri necesare;2.<!–>asigură efectuarea vaccinării persoanelor eligibile;3.–>asigură înregistrarea corectă și la timp a vaccinărilor efectuate și raportarea corectă în RENV;4.<!–>asigură respectarea lanțului de frig, preluarea și transportul vaccinurilor, precum și păstrarea și administrarea acestora în condiții de maximă siguranță;5.–>asigură depistarea, înregistrarea și notificarea DSP cu privire la reacțiile adverse postvaccinale indezirabile (RAPI);6.<!–>răspund de utilizarea eficientă a cantităților de vaccinuri solicitate și primite.
2.–>După capitolul XIII se introduce o anexă, al cărei cuprins este prevăzut în anexa la prezenta hotărâre.
+
Articolul II(1)<!–>Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) își încetează activitatea în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.(2)–>Documentele aferente desfășurării activității CNCAV se predau pe bază de proces-verbal de predare-primire în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, după cum urmează:a)<!–>arhiva electronică și arhiva instrucțiunilor emise de CNCAV – către INSP;b)–>arhiva documentelor aferente corespondenței CNCAV – către MS.
+
Articolul IIIÎncepând cu data de 1 iulie 2022, activitatea de vaccinare împotriva COVID-19 se realizează potrivit prevederilor art. XIII alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2022 privind stabilirea unor măsuri în cadrul sistemului de sănătate, precum și pentru interpretarea, modificarea și completarea unor acte normative. <!–>

PRIM-MINISTRU–>
NICOLAE-IONEL CIUCĂ<!–>
Contrasemnează:–>
p. Ministrul sănătății,<!–>
Adriana Pistol,–>
secretar de stat<!–>
Ministrul afacerilor interne,–>
Lucian Nicolae Bode<!–>
Ministrul apărării naționale,–>
Vasile Dîncu<!–>
București, 27 iunie 2022.–>Nr. 827. +
ANEXĂ<!–>(Anexa la strategie)–>
LISTA<!–>
centrelor regionale de depozitare și distribuție a vaccinurilor împotriva COVID-19–><!–>
1.–>Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino“2.<!–>Spitalul Clinic Militar de Urgență „Dr. Iacob Czihac“ Iași3.–>Spitalul Clinic Militar de Urgență „Dr. Constantin Papilian Cluj-Napoca4.<!–>Spitalul Militar de Urgență „Dr. Alexandru Gafencu“ Constanța5.–>Spitalul Clinic de Urgență Militar „Dr. Ștefan Odobleja“ Craiova6.<!–>Spitalul Militar de Urgență „Regina Maria“ Brașov7.–>Spitalul Clinic Militar de Urgență „Dr. Victor Popescu“ Timișoara8.<!–>Depozitul desemnat de Ministerul Sănătății –>
<!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters