Informatii Document
Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 898 din 15 noiembrie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
În temeiul prevederilor art. 67 și ale art. 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare,<!–>Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre.–> +
ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-9/438 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în ședința din 7 noiembrie 2017, Camera Deputaților:1.<!–>Salută sporirea diversității și a gradului de inovare a produselor financiare prin produsul paneuropean de pensii personale (PEPP) și contribuția acestuia la asigurarea de pensii adecvate, sigure și viabile, în beneficiul cetățenilor Uniunii. … 2.–>Atrage atenția asupra necesității asigurării unui acces permanent la informațiile despre PEPP în zonele rurale ale Uniunii, pe toată durata produsului. … 3.<!–>Consideră că eticheta de calitate prevăzută pentru PEPP nu ar trebui să fie implicită sau subînțeleasă, ci ar fi indicat să fie puse la dispoziție suficiente date pentru a permite evaluarea obiectivă a rentabilității și riscurilor, în vederea comparării cu produsele similare de la nivelul statelor membre. … 4.–>Atrage atenția asupra necesității analizării impactului PEPP asupra pieței de capital în profil regional, precum și asupra posibilității practice de transferare a fondurilor de la și către produsele similare de la nivelul statelor membre. … 5.<!–>Recomandă restricționarea sau cel puțin monitorizarea utilizării instrumentelor financiare derivate în managementul fondurilor PEPP. … 6.–>Recomandă abordarea concretă a provocării demografice, a impactului acesteia asupra atractivității și rentabilității PEPP pe termen lung și punerea la dispoziția deponenților a informațiilor referitoare la acest impact. … 7.<!–>Subliniază că monitorizarea pieței, supravegherea adecvată și protecția consumatorilor reprezintă sarcini administrative atât pe termen scurt, în ceea ce privește modificarea regulamentelor de organizare și funcționare ale autorităților de supraveghere a piețelor financiare, cât și pe termen lung, ca rezultat al implicațiilor transfrontaliere create de portabilitatea produsului. … 8.–>Recomandă analizarea condițiilor administrative specifice statelor membre, spre a fi identificate măsurile necesare pentru armonizarea procedurilor de autorizare, a tratamentului fiscal și pentru furnizarea de sprijin european în scopul perfecționării și interconectării mecanismelor digitale, acolo unde este necesar. … 9.<!–>Reamintește că integrarea globală a piețelor financiare, de servicii și de bunuri facilitează transmiterea internațională a șocurilor și recomandă includerea informațiilor referitoare la riscurile globale în obligațiile de prezentare a produsului. … 10.–>Subliniază necesitatea de a se asigura neutralitatea pe piață a PEPP față de cele similare oferite la nivel de stat membru și recomandă stabilirea mijloacelor de intervenție posibile în caz de abateri. … 11.<!–>Recomandă prevederea unor obligații explicite ale furnizorilor de PEPP privind respectarea principiilor pentru investiții responsabile stabilite de Organizația Națiunilor Unite. … 12.–>Recomandă stabilirea unei proceduri de monitorizare armonizate la nivelul Uniunii pentru a se asigura respectarea obligației furnizorilor de PEPP de a urma o politică de investiții conformă cu regula prudenței și de a se reține în a investi în jurisdicțiile cu risc ridicat și necooperante identificate de Grupul de Acțiune Financiară Internațională. … 13.<!–>Atrage atenția asupra faptului că recuperarea capitalului investit depinde și de factori internaționali cu o evoluție incertă, nu doar de cei stabiliți la încheierea contractului de pensie, ceea ce prezintă un risc pentru deponent de a nu recupera capitalul investit, risc dificil de prevăzut și contracarat. … 14.–>Atrage atenția că nu există o opțiune sigură de investiții, ci eventual una cu risc foarte scăzut și recomandă evitarea acestei sintagme și prezentarea unei cuantificări a riscurilor și o descriere calitativă comparativă a opțiunilor. … 15.<!–>Își manifestă reținerea cu privire la extinderea dreptului deponenților de a schimba furnizorii de PEPP și consideră că ar fi indicat ca modalitatea de schimbare să fie stabilită astfel încât să nu afecteze rentabilitatea fondurilor PEPP. … –>Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaților în ședința din 14 noiembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.<!–>
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,–>
FLORIN IORDACHE<!–>București, 14 noiembrie 2017.–>Nr. 83.<!–>–>