HOTĂRÂRE nr. 99 din 26 septembrie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 778 din 2 octombrie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 13 07/02/2008
ActulREFERIRE LATRATAT 13/12/2007
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 13/12/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul dispozițiilor art. 67 și art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarității și proporționalității, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008, +
Articolul 1Senatul României:(1)<!–>Consideră că propunerea de directivă respectă principiul subsidiarității, deoarece UE împarte cu statele membre competența de reglementare în domeniul transporturilor, în temeiul art. 4 alin. (2) lit. (g) din TFUE. Cu toate acestea, o adaptare a normelor existente poate fi realizată numai de Uniune. Extinderea normelor UE la alte categorii de vehicule este justificată de impactul acestora asupra problemelor care există la nivelul UE și la nivel mondial. În privința autoturismelor, a microbuzelor și a camionetelor, această includere ar contribui în special la prevenirea riscului ca statele membre să trateze în mod inegal utilizatorii ocazionali sau vehiculele înmatriculate în străinătate.(2)–>Consideră că propunerea de directivă respectă principiul proporționalității, având în vedere faptul că măsurile propuse contribuie doar la atingerea obiectivelor stabilite, în special la aplicarea în mod consecvent a principiilor „poluatorul plătește“ și „utilizatorul plătește“, și nu depășesc ceea ce este necesar în acest scop. Extinderea domeniului de aplicare dincolo de VGMuri este necesară pentru a se asigura aplicarea unor norme coerente în cazul tuturor vehiculelor rutiere și pentru a se putea soluționa problemele care nu sunt legate doar sau în principal de traficul de VGM (degradarea calității infrastructurii, emisiile ridicate de CO_2 din transportul rutier, poluarea atmosferică, poluarea fonică, congestionarea traficului sau discriminarea utilizatorilor străini). Propunerea nu impune aplicarea de taxe rutiere de către statele membre, ci armonizează modul în care aceste taxe ar trebui aplicate la nivelul întregii Uniuni. De asemenea, ea nu presupune nicio creștere a nivelului taxelor existente.
+
Articolul 2Senatul României solicită Comisiei Europene:a)<!–>introducerea unei noi definiții privind „vehiculul de marfă“ după cum urmează: „vehicul de marfă“ înseamnă orice vehicul utilizat pentru transportul de mărfuri, vehicule specializate (de exemplu, autobetoniere, automacarale), vehicule destinate prin construcție pentru transportul simultan de persoane și marfă în compartimente separate, precum și orice alt vehicul care nu este destinat exclusiv transportului de persoane;b)–>schimbarea sintagmei „călători“ din cuprinsul traducerii în limba română a proiectului de directivă cu sintagma „persoane“ (traducerea corectă a cuvântului „passenger“ în cazul acesta este „persoane“);c)<!–>modificarea și completarea definiției „autoturismului“ la pct. 20 al art. 2, după cum urmează: „autoturism“ înseamnă un vehicul destinat transportului de cel mult opt persoane, în afară de conducătorul auto și autorulotele;d)–>completarea art. 7 alin. (2) astfel încât aplicarea taxelor de utilizare și de trecere să fie posibilă numai pe drumuri de importanță națională. Totodată, este oportună completarea paragrafului cu mențiuni din care să reiasă că nu este posibilă aplicarea de taxe de utilizare și de trecere pe drumuri secundare, cum ar fi drumurile locale și forestiere;e)<!–>inserarea în cadrul art. 7 a unui text din care să reiasă foarte clar faptul că un stat membru poate aplica taxe de utilizare sau taxe de trecere pe infrastructuri finalizate cu mai mult de 30 de ani înainte de 10 iunie 2008, fără a fi posibilă recuperarea costurilor de construcție;f)–>completarea art. 7c alin. (5) cu următoarea derogare:Un stat membru poate deroga până la 31 decembrie 2023 de la cerința de a aplica taxa bazată pe costurile externe în cazul în care se aplică oricare dintre următoarele:(i)<!–>această cerință ar compromite grav coerența sistemelor de taxare de pe teritoriul său;(ii)–>nu ar fi practic din punct de vedere tehnic să se introducă astfel de diferențieri în sistemul de taxare în cauză;h)–>inserarea în art. 7ga alin. 11 lit. (a) a unui text care să prevadă că statele membre sunt obligate să asigure puncte de vânzare 24 de ore din 24 atât la punctele de frontieră, cât și în interiorul țării, în care plata să se poată face prin cel puțin două metode de plată, numerar și card, și să nu fie impusă plata doar la frontieră, locul de achiziție fiind lăsat la alegerea utilizatorului;i)<!–>modificarea art. 7j după cum urmează:a)–>la alin. (1), a doua teză se înlocuiește cu următorul text: În acest scop, statele membre cooperează pentru a stabili metode care să permită utilizatorilor rutieri să plătească taxele <!–>de trecere și de utilizare 24 de ore din 24, cel puțin la punctele de vânzare importante, utilizând mijloacele obișnuite de plată, în interiorul și în exteriorul statelor membre în care se aplică aceste taxe.–>Statele membre sunt obligate să asigure puncte de vânzare 24 de ore din 24 atât la punctele de frontieră, cât și în interiorul țării, astfel încât să fie asigurate cel puțin două metode de plată, numerar și card, și să nu fie impusă plata la frontieră, locul de achiziție fiind la alegerea utilizatorului.“;<!–>j)–>completarea anexei IIIb „Valorile de referință ale taxei bazate pe costurile externe“, la alin. (e), cu titlul „Combinații de vehicule (vehicule articulate și autotrenuri)“, prin introducerea categoriilor de vehicule „3+1 axe“, „2+4 axe“ și modificarea categoriei de vehicule „8 sau 9 axe“ în „cel puțin 8 axe“.
+
Articolul 3Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituțiile europene. <!–>
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 25 septembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.–>
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,<!–>
IULIAN-CLAUDIU MANDA–>
București, 26 septembrie 2017.<!–>Nr. 99.–>––<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters