HOTĂRÎRE Nr. 452 din 29 iulie 1994 *** Republicată

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 219 din 22 septembrie 1995
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 44 03/03/1997
ANEXA 2COMPLETAT DEHG 38 26/02/1997
ANEXA 2ABROGAT PARTIAL DEHG 512 26/06/1996
ANEXA 2COMPLETAT DEHG 512 26/06/1996
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 10MODIFICA PEHG 405 12/08/1993
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 1
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 2
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 3
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 4
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 5
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 6
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 7
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 8
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 10
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ANEXA 1
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ANEXA 2
ART. 10ABROGA PARTIAL PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 9
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREPUBLICARE IN BAZAHG 714 11/09/1995 ART. 3
ActulREFERIRE LAHG 865 02/12/1994
ActulREPUBLICA PEHG 452 29/07/1994
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 40 01/06/1991 ART. 9
ART. 10REFERIRE LAHG 202 12/05/1994
ART. 10MODIFICA PEHG 405 12/08/1993
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 1
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 2
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 3
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 4
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 5
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 6
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 7
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 8
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 10
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ANEXA 1
ART. 10ABROGA PEHG (R) 798 17/12/1992 ANEXA 2
ART. 10ABROGA PARTIAL PEHG (R) 798 17/12/1992 ART. 9
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 44 03/03/1997
ActulREFERIT DEORDIN 22 16/01/1997
ActulREFERIT DEORDIN 77 24/02/1997
ActulREFERIT DEORDIN 78 25/02/1997
ActulREFERIT DEORDIN 84 26/02/1997
ActulREFERIT DEORDIN 15 11/01/1996
ActulREFERIT DEORDIN 105 01/04/1996
ActulREFERIT DEHG 112 23/02/1996
ActulREFERIT DEORDIN 353 09/11/1996
ActulREFERIT DEORDIN 384 25/10/1996
ActulREFERIT DEORDIN 2289 09/11/1996
ActulREFERIT DEORDIN 2289 09/11/1996
ANEXA 2COMPLETAT DEHG 38 26/02/1997
ANEXA 2ABROGAT PARTIAL DEHG 512 26/06/1996
ANEXA 2COMPLETAT DEHG 512 26/06/1996

privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor



Notă *) Republicată în temeiulart. III din Hotărârea Guvernului nr. 714 din 11 septembrie 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 20 septembrie 1995.Hotărârea Guvernului nr. 452 din 29 iulie 1994a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 22 august 1994 şi a mai fost modificată prinHotărârea Guvernului nr. 865 din 2 decembrie 1994, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 20 decembrie 1994. +
Articolul 1(1) Ministerul Transporturilor este organul administraţiei publice centrale de specialitate care aplica strategia dezvoltării şi politica Guvernului şi este autoritate de stat în domeniul transporturilor.(2) Ministerul Transporturilor coordonează activităţile industriale, de construcţii, de cercetare şi proiectare, de sănătate, precum şi alte activităţi specifice transporturilor şi zonelor libere.
+
Articolul 2În realizarea obiectului sau de activitate, Ministerul Transporturilor are următoarele atribuţii:a) În domeniul activităţii de stat:(1) exercita atribuţiile ce îi revin potrivit legii, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale sub a carei autoritate funcţionează regiile autonome din domeniul sau de activitate;(2) stabileşte norme obligatorii de siguranţă a navigaţiei şi circulaţiei în transporturi şi controlează respectarea acestora;(3) exercita controlul de stat privind respectarea reglementărilor interne şi internaţionale în activităţile specifice transporturilor;(4) reprezintă autoritatea de registru pentru toate sistemele şi mijloacele de transport;(5) autorizeaza şi acorda licenta agenţilor economici pentru efectuarea transporturilor de marfa şi de călători pe căile de comunicaţii, pentru lucrările ce se executa la acestea, precum şi la porturi, aeroporturi şi staţii de cale ferată;(6) acorda navelor comerciale dreptul de arborare şi schimbare a pavilionului românesc;(7) autorizeaza intrarea în şi plecarea din porturi a navelor şi a altor mijloace plutitoare, precum şi survolurile, aterizarile şi decolarile de aeronave în spaţiul aerian şi pe aeroporturile din România;(8) autorizeaza deplasarea pe teritoriul României a mijloacelor de transport străine şi executa controlul acestei activităţi, iar pentru transporturile speciale, strategice, cu aprobarea Ministerului Apărării Naţionale şi în conformitate cu dispoziţiile acestuia;(9) asigura atestarea, brevetarea, licentierea şi autorizarea personalului navigant, de dirijare şi de sol, precum şi a celui din domeniul operarii portuare, certificarea şi înmatricularea navelor şi aeronavelor civile;(10) autorizeaza activitatea porturilor şi terenurilor de aeronautica civilă, asigura autorizarea funcţionarii agenţilor economici în perimetrul infrastructurilor de transport şi al zonelor libere, precum şi pentru activităţile de pilotaj, remorcaj, căutare şi salvare; avizează lucrările de investiţii pe terenurile cu restrictii aeronautice;(11) stabileşte zonele din marea teritorială, căile navigabile interioare şi porturile în care pilotajul navelor este obligatoriu;(12) reglementează şi controlează, conform legii, navigaţia în apele naţionale, precum şi circulaţia aeronavelor civile în spaţiul aerian al României, în colaborare cu organele specializate ale Ministerului Apărării Naţionale.(13) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de activitate.b) Alte atribuţii specifice:(1) stabileşte, potrivit legii, norme şi normative tehnice, obligatorii de proiectare, construcţii, reparare şi exploatare a mijloacelor de transport, drumurilor, autostrazilor, porturilor, aeroporturilor, liniilor şi statiilor de cale ferată şi metrou, astfel încât acestea sa corespundă şi pentru nevoile de apărare; asigura supravegherea aplicării acestor norme şi autorizeaza agenţii economici să efectueze astfel de activităţi;(2) stabileşte, în colaborare cu Ministerul Apărării Naţionale, cu Ministerul de Interne, potrivit reglementărilor interne şi internaţionale, norme unitare ale activităţilor de intervenţie, căutare şi salvare a navelor, aeronavelor, a altor mijloace de transport, precum şi a vietilor omeneşti;(3) asigura buna organizare a activităţilor de supraveghere a traficului, de cercetare a evenimentelor şi situaţiilor de pericol pentru limitarea sau, după caz, înlăturarea acestora, solicitând, la nevoie, sprijinul altor ministere şi organe de stat; coordonează sistemul de securitate în transporturi şi activităţile de protecţie împotriva actelor de intervenţie ilicită;(4) aproba, potrivit legii, instrucţiuni şi regulamente obligatorii pentru activităţile specifice feroviare, auto, navale şi aeriene;(5) reglementează, controlează şi asigura, conform legii şi specificului activităţii din transporturi, asistenţa medicală, inclusiv cea psihologică, precum şi asistenţa medicală de urgenta la bordul navelor, în porturi, aeroporturi şi staţii de cale ferată;(6) asigura funcţionarea şi dezvoltarea armonioasă a tuturor sectoarelor de transport public şi complementaritatea modurilor şi sistemelor de transport, pe baza reglementărilor interne şi internaţionale;(7) controlează respectarea de către deţinătorii de mijloace de transport a normelor privind calitatea, prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului, conform reglementărilor interne şi internaţionale;(8) reprezintă România în organismele internaţionale ca autoritate de stat pentru fiecare mod de transport;(9) elaborează, în condiţiile legii, norme de efectuare a transporturilor speciale.
+
Articolul 3(1) În structura organizatorică a Ministerului Transporturilor pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri. Controlul ministrului, Agenţia Zonelor Libere şi inspectoratele se organizează la nivel de direcţie generală. Secretariatul Consiliului interministerial pentru siguranţa rutiera se organizează la nivel de direcţie.(2) Structura organizatorică a Ministerului Transporturilor este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului transporturilor se pot organiza numai servicii sau birouri, precum şi colective temporare prevăzute laart. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.(3) Numărul maxim de posturi este de 375, exclusiv demnitarii.(4) Conducerea Ministerului Transporturilor este asigurata de ministru. Pe lângă ministru funcţionează un colegiu al ministerului, ca organ consultativ. Componenta colegiului se stabileşte prin ordin al ministrului transporturilor.(5) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat şi ale compartimentelor din aparatul propriu al ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului şi se aproba prin ordin al ministrului transporturilor.
+
Articolul 4(1) Unităţile din subordinea Ministerului Transporturilor sunt prevăzute în anexa nr. 2.(2) Structura organizatorică a unităţilor din subordinea Ministerului Transporturilor se aproba prin ordin al ministrului transporturilor.(3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului.
+
Articolul 5Reţeaua medicală a Ministerului Transporturilor asigura asistenţa medicală şi sanitară pentru întregul personal, inclusiv pensionării din transporturi şi telecomunicaţii.
+
Articolul 6În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Transporturilor colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
+
Articolul 7(1) Ministrul transporturilor conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, alte autorităţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţara şi din străinătate.(2) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul transporturilor emite ordine şi intructiuni.
+
Articolul 8(1) Pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, Ministerul Transporturilor are în dotare un parc auto, normat conform reglementărilor în vigoare.(2) Pentru activităţile de inspecţie şi control care se desfăşoară pe întreg teritoriul tarii, Ministerul Transporturilor are în dotare un parc auto propriu de 13 autoturisme, stabilit conform anexei nr. 3.
+
Articolul 9Anexele nr. 1 – 3 fac parte din prezenta hotărâre.
+
Articolul 10(1)Hotărârea Guvernului nr. 798/1992, republicată, privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu excepţia alin. (3) alart. 9, completat prin Hotărârea Guvernului nr. 202/1994, se abroga, iarHotărârea Guvernului nr. 405/1993privind înfiinţarea Autorităţii Aeronautice Civile Române se modifica în mod corespunzător.(2) Încadrarea în numărul de posturi aprobate se va încheia în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
+
Anexa 1 MINISTERUL TRANSPORTURILOR (Numărul maxim de posturi=375 (exclusiv demnitarii) ┌──────────────┐ │ MINISTRU │ └──────┬───────┘ ┌───────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────┐ │ CONSILIERI ├────────────┤ │ DIRECŢIA JURIDICĂ │ └───────────────────────┘ ├───────────┤ ŞI CONTENCIOS │ │ └─────────────────────────┘ ┌───────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────┐ │ CONTROLUL MINISTRULUI ├────────────┤ │ CONTROL FINANCIAR │ └───────────────────────┘ ├───────────┤ PROPRIU │ ┌───────────────────────┐ │ └─────────────────────────┘ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ ┌─────────────────────────┐ │ DE STRATEGIE, ├────────────┤ │SECRETARIATUL CONSILIULUI│ │ MANAGEMENT ŞI │ ├───────────┤ INTERMINISTERIAL PENTRU │ │ INTEGRARE EUROPEANĂ │ │ │ SIGURANŢĂ RUTIERĂ │ └───────────────────────┘ │ └─────────────────────────┘ ┌──────────────────────────┼──────────────────────────┐┌──────────┴─────────┐ ┌──────────┴─────────┐ ┌──────────┴─────────┐│ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT │└┬───────────────────┘ └┬───────────────────┘ └┬───────────────────┘ │ ┌─────────────────┐ │ ┌─────────────────┐ │ ┌─────────────────┐ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ ├─┤ ECONOMICĂ ŞI │ ├─┤ A │ ├─┤A TRANSPORTURILOR│ │ │RELAŢII BUGETARE │ │ │INFRASTRUCTURILOR│ │ │ TERESTRE │ │ └─────────────────┘ │ │ TERESTRE │ │ └─────────────────┘ │ ┌─────────────────┐ │ └─────────────────┘ │ ┌─────────────────┐ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ ┌─────────────────┐ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ ├─┤ ACORDURI ŞI │ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ ├─┤A TRANSPORTURILOR│ │ │ CONVENŢII │ ├─┤ A DUNĂRII ŞI │ │ │ MARITIME │ │ │ INTERNAŢIONALE │ │ │ CĂILOR │ │ └─────────────────┘ │ └─────────────────┘ │ │ NAVIGABILE │ │ ┌─────────────────┐ │ ┌─────────────────┐ │ └─────────────────┘ └─┤DIRECŢIA GENERALĂ│ ├─┤ INSPECTORATUL │ │ ┌─────────────────┐ │A AVIAŢIEI CIVILE│ │ │ FEROVIAR │ ├─┤ AGENŢIA ZONELOR │ └─────────────────┘ │ └─────────────────┘ │ │ LIBERE │ │ ┌─────────────────┐ │ └─────────────────┘ ├─┤ INSPECTORATUL │ │ ┌─────────────────┐ │ │NAVIGAŢIEI CIVILE│ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ └─────────────────┘ └─┤ MEDICALĂ ŞI │ │ ┌─────────────────┐ │ASISTENŢĂ SOCIALĂ│ ├─┤ INSPECTORATUL │ └─────────────────┘ │ │ RUTIER │ │ └─────────────────┘ │ ┌─────────────────┐ ├─┤ INSPECTORATUL │ │ │ AVIAŢIEI CIVILE │ │ └─────────────────┘ │ ┌─────────────────┐ └─┤ SERVICIUL │ │PROBLEME SPECIALE│ └─────────────────┘
+
Anexa 2UNITĂŢILEcare funcţionează în subordinea Ministerului Transporturilor

Nr. Denumirea unităţii crt. Sursa de finanţare Localitatea
0 1 2 3
1. Aeroclubul României Bugetul de stat Bucureşti
2. Căpitănia Zonală Constanţa Bugetul de stat Constanţa
3. Căpitănia Zonală Galaţi Bugetul de stat Galaţi
4. Căpitănia Zonală Giurgiu Bugetul de stat Giurgiu
5. Căpitănia Zonală Drobeta-Turnu Severin Bugetul de stat Drobeta-Turnu Severin
6. Căpitănia Zonală Tulcea Bugetul de stat Tulcea
7. Grupul de Intervenţii şi Salvare Navală Bugetul de stat Constanţa
Unităţile de la nr. crt. 1-7 pot utiliza un număr maxim de 1.880 posturi.
8. Spitalul nr. 1 Căi Ferate "Witting" Bucureşti Bugetul de stat Bucureşti
9. Spitalul nr. 2 Căi Ferate Bucureşti Bugetul de stat Bucureşti
10. Spitalul Căi Ferate Iaşi Bugetul de stat Iaşi
11. Spitalul Căi Ferate Cluj Bugetul de stat Cluj-Napoca
12. Spitalul Căi Ferate Timişoara Bugetul de stat Timişoara
13. Spitalul Căi Ferate Ploieşti Bugetul de stat Ploieşti
14. Spitalul Căi Ferate Galaţi Bugetul de stat Galaţi
15. Spitalul Căi Ferate Constanţa Bugetul de stat Constanţa
16. Spitalul Căi Ferate Braşov Bugetul de stat Braşov
17. Spitalul Căi Ferate Paşcani Bugetul de stat Paşcani
18. Spitalul Căi Ferate Simeria Bugetul de stat Simeria
19. Spitalul Căi Ferate Oradea Bugetul de stat Oradea
20. Spitalul Căi Ferate Craiova Bugetul de stat Craiova
21. Spitalul Căi Ferate Sibiu Bugetul de stat Sibiu
22. Spitalul Căi Ferate Drobeta-Turnu Severin Bugetul de stat Drobeta-Turnu Severin
23. Centrul de Medicină Preventivă Bucureşti Bugetul de stat Bucureşti
24. Centrul de Medicină Preventivă Cluj Bugetul de stat Cluj-Napoca
25. Centrul de Medicină Preventivă Constanţa Bugetul de stat Constanţa
26. Centrul de Medicină Preventivă Braşov Bugetul de stat Braşov
27. Centrul de Medicină Preventivă Galaţi Bugetul de stat Galaţi
28. Centrul de Medicină Preventivă Iaşi Bugetul de stat Iaşi
29. Centrul de Medicină Preventivă Timişoara Bugetul de stat Timişoara
30. Centrul de Medicină Preventivă Craiova Bugetul de stat Craiova
Unităţile de la nr. crt. 8-30 pot utiliza un număr maxim de 6.751 posturi.
31. Centrul de Perfecţionare a Personalului din Aviaţia Civilă Bucureşti Extrabugetară Bucureşti
32. Centrul de Perfecţionare a Personalului din Marina Civilă şi Calificare Personal pentru Exploatare Portuară Constanţa Extrabugetară Constanţa
33. Centrul de Perfecţionare a Personalului din Navigaţia Fluvială Galaţi Extrabugetară Galaţi
34. Oficiul Rutier Central
– Servicii rutiere judeţene ca servicii publice descentralizate Extrabugetară Bucureşti
35. Clubul Sportiv "Rapid" Extrabugetară şi subvenţii de la bugetul de stat Bucureşti
Regii autonome
36. Administraţia Portului Constanţa Constanţa
37. Administraţia Porturilor Dunării Maritime – Galaţi Galaţi
38. Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa Constanţa
39. Radionav Constanţa Constanţa
40. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi Galaţi
41. Registrul Naval Român Bucureşti
42. Administraţia Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu Giurgiu
43. Societatea Naţională a Căilor Ferate Române – S.N.C.F.R. Bucureşti
44. Regia de Exploatare a Metroului "Metrorex" Bucureşti Bucureşti
45. Registrul Feroviar Român – REFER Bucureşti
46. Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian "Romatsa" Bucureşti
47. Aeroportul Arad Arad
48. Aeroportul Bacău Bacău
49. Aeroportul Baia Mare Baia Mare
50. Aeroportul Bucureşti – Băneasa Bucureşti
51. Aeroportul Cluj-Napoca Cluj-Napoca
52. Aeroportul Caransebeş Caransebeş
53. Aeroportul Craiova Craiova
54. Aeroportul Internaţional Constanţa "Mihail Kogălniceanu" Constanţa
55. Aeroportul Iaşi Iaşi
56. Aeroportul Oradea Oradea
57. Aeroportul Internaţional Bucureşti – Otopeni Bucureşti
58. Aeroportul Satu Mare Satu Mare
59. Aeroportul Internaţional Timişoara Timişoara
60. Aeroportul Suceava Suceava
61. Aeroportul Sibiu Sibiu
62. Aeroportul Târgu Mureş Târgu Mureş
63. Aeroportul Tulcea Tulcea
64. Autoritatea Aeronautică Civilă Română Bucureşti
65. Administraţia Naţională a Drumurilor din România Bucureşti
66. Registrul Auto Român Bucureşti
67. Administraţia Zonei Libere Sulina Sulina
68. Administraţia Zonei Libere Constanţa-Sud Constanţa
69. Administraţia Zonei Libere Brăila Brăila
70. Administraţia Zonei Libere Galaţi Galaţi

+
Anexa 3DOTAREAMinisterului Transporturilor cu autoturisme pentru desfăşurarea activităţii specifice de inspecţie şi control şi consumul lunar de combustibil admis

A. Număr de autoturisme:
1. Inspectoratul rutier 5
2. Inspectoratul aviaţiei civile 2
3. Inspectoratul feroviar 3
4. Inspectoratul navigaţiei civile 3
TOTAL: 13
B. Consumul lunar de combustibil maxim admis pentru un autoturism: 300 litri.

Nu se considera depăşiri la consumul de carburanţi normat pe autoturism consumul care, la nivelul anului, se încadrează în limita combustibilului normat în raport cu numărul de autoturisme aprobat fiecărei instituţii.––––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters