HOTĂRÎRE Nr. 846 din 25 noiembrie 1994

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 357 din 22 decembrie 1994
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 3ABROGAT DEHG 365 02/07/1998
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 3REFERIRE LAHG 500 05/08/1994
ART. 4REFERIRE LAHG 1199 12/11/1990 ANEXA 2
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 58 14/08/1991
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 31 16/11/1990
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ANEXA 3ABROGAT DEHG 365 02/07/1998

privind înfiinţarea de societăţi comerciale prin reorganizarea unor subunitati din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel"



Guvernul României hotărăşte: +
Articolul 1Se aprobă înfiinţarea, prin reorganizarea unor subunitati din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel", a societăţilor comerciale pe acţiuni, persoane juridice, cu denumirea, sediul, obiectul de activitate şi capitalul social iniţial prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
+
Articolul 2Societăţile comerciale pe acţiuni se vor organiza şi vor funcţiona în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu statutele prevăzute în anexele nr. 2.1-2.8*) la prezenta hotărâre.
+
Articolul 3Capitalurile sociale iniţiale ale societăţilor comerciale nou-înfiinţate se constituie prin preluarea, pe bază de protocol, a elementelor de bilanţ la data de 30 iunie 1994 aferente subunitatilor Regiei Autonome de Electricitate "Renel" care se reorganizează. Capitalurile sociale iniţiale ale societăţilor comerciale nou-înfiinţate vor fi reevaluate potrivit Hotărârii Guvernului nr. 500/1994. Ca urmare a operaţiunii de reorganizare prevăzute la art. 1, Regia Autonomă de Electricitate "Renel" îşi va diminua patrimoniul cu activul şi pasivul preluate de societăţile comerciale nou-înfiinţate.
+
Articolul 4Regulamentul de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome de Electricitate "Renel", prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1199/1990 privind înfiinţarea Regiei Autonome de Electricitate „Renel”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 19 din 26 ianuarie 1991, cu modificările ulterioare, se modifica şi se înlocuieşte cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta hotărâre.
+
Articolul 5Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRUNICOLAE VACAROIUContrasemnează:–––––-Ministru de stat, ministrul finanţelor,Florin GeorgescuMinistrul industriilor,Dumitru PopescuNotă *) Anexele nr. 2.1-2.8 se transmit unităţilor interesate. Statutul-cadru al societăţilor comerciale înfiinţate potrivit art. 1 este cuprins în anexa nr. 2.
+
Anexa 1LISTAsocietăţilor comerciale care se înfiinţează prin reorganizarea unor subunitati din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel"

Nr. crt. Denumirea societăţii comerciale Forma juridică Sediul ──────────── localitatea, judeţul Obiectul de activitate Capitalul social ────────── mijloace fixe + mijloace circulante (mii lei) Subunitatea care se reorganizează
0 1 2 3 4 5 6
1. Societatea Comercială "Electroreparaţii" – S.A. Câmpina Societate comercială pe acţiuni Câmpina, str. Ecaterina Teodoroiu nr. 24, judeţul Prahova – Producerea, repararea, modernizarea, retehnologizarea şi comercializarea de maşini, instalaţii, componente şi piese de schimb pentru sectorul energetic, industrial, protecţia mediului. 554.075 ─────── 521.143 32.932 Uzina de piese de schimb, subansambluri şi agregate energetice Câmpina din Filiala "Energoreparaţii" Bucureşti
– Executarea de produse industriale, de uz gospodăresc şi agricol, inclusiv prin recuperarea deşeurilor, produse conexe în domeniul mecanic, recondiţionarea pieselor industriale prin noi procedee convenţionale şi neconvenţionale.
– Colaborări pentru semifabricate şi produse, efectuarea de lucrări şi prestarea de servicii pentru persoane fizice şi juridice, inclusiv transport de mărfuri şi persoane, precum şi activitate de închiriere.
– Realizarea de acţiuni sociale pentru personalul societăţii.
– Efectuarea de alte operaţiuni comerciale, organizare de depozite.
– Desfăşurarea de operaţiuni de comerţ exterior.
– Servicii de proiectare, documentare şi asistenţă tehnico-economică.
2. Societatea Comercială "Energo" – S.A. Braşov Societate comercială pe acţiuni Braşov, str. Zizinului nr. 123, judeţul – Idem. 1.543.000 ───────── 1.402.228 140.772 Uzina de piese de schimb, subansambluri şi agregate Braşov energetice Braşov din Filiala "Energoreparaţii" Bucureşti
3. Societatea Comercială "Irmeb" – S.A. Bucureşti Societate comercială pe acţiuni Bucureşti, Calea Vitan nr. 289, sectorul 3 – Conceperea, proiectarea, realizarea, modernizarea, repararea, comercializarea de aparate de încercare, măsură, comandă, automatizare şi control, de aparate, de echipamente, de instalaţii tehnologice şi de protecţie, de componente şi piese de schimb pentru sectorul energetic, industrial, agricole şi de larg consum. 300.000 ─────── 270.000 30.000 Centrul de microproducţie din ICEMENERG Bucureşti
– Realizarea şi comercializarea de produse prin valorificarea deşeurilor rezultate din activitatea de bază, producerea şi comercializarea de bunuri de larg consum.
– Servicii de consultanţă, asistenţă tehnică de specialitate, lucrări de montaj, service şi punere în funcţiune în ţară şi străinătate pentru produsele din profilul de activitate.
– Activităţi de intermediere şi reprezentare pentru persoane fizice şi juridice din ţară şi străinătate.
– Efectuarea de operaţiuni comerciale în ţară şi străinătate.
– Efectuarea de operaţiuni de transport pentru realizarea obiectului de activitate, precum şi pentru alte persoane fizice şi juridice din ţară şi străinătate.
– Cooperarea şi asocierea cu terţe persoane fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, în vederea realizării obiectului de activitate.
– Concesionarea, locaţia de gestiune şi închirierea de active la persoane fizice şi juridice.
– Colaborarea cu unităţi de comerţ exterior şi unităţi bancare, efectuarea de operaţiuni valutare, conform legii.
– Realizarea de activităţi şi acţiuni sociale pentru persoane fizice şi juridice din cadrul societăţii comerciale şi din afara ei.
– Activităţi de editare.
4. Societatea Comercială "Irmes" – S.A. Sibiu Societate comercială pe acţiuni Sibiu, şos. Ştefan cel Mare nr. 195, judeţul Sibiu – Cercetarea, proiectarea, producerea, modernizarea, retehnologizarea şi comercializarea de instalaţii, aparate şi instrumente de măsură, echipamente şi elemente de automatizare, standuri şi aparatură de laborator pentru sectorul energetic, industrie, protecţia mediului, în ţară şi străinătate. 325.000 ─────── 318.005 6.995 Sucursala ICEMENERG Sibiu
– Cercetarea, proiectarea, prelucrarea şi comercializarea de echipamente şi produse industriale, aparatură şi instrumente de măsură, verificare şi control pentru procese industriale şi procese conexe în domeniul mecanic, minier, chimic, metalurgic, electronic.
– Proiectarea şi execuţia de lucrări în domeniul metalurgiei feroase şi neferoase, prelucrării la cald, articole din material plastic, cauciuc, lemn, hârtie şi carton, colaborări pentru semifabricate şi produse.
– Asistenţă tehnică, consulting, inginerie pentru echipamente, instalaţii şi aparate de măsură şi control, reparaţii, punere în funcţiune în domeniul energetic, precum şi în alte industrii, inclusiv control tehnologic în ţară şi străinătate.
– Operaţiuni de service pentru persoanele fizice şi juridice din domeniile de activitate menţionate mai sus, în ţară şi în străinătate.
– Producerea şi comercializarea produselor realizate prin valorificarea deşeurilor rezultate din activitatea industrială de bază.
– Efectuarea de operaţiuni comerciale la intern şi extern pentru produse din domeniul energetic, electronic şi alte domenii, inclusiv bunuri de larg consum.
– Realizarea de produse industriale şi agroalimentare şi bunuri de larg consum şi comercializarea acestora.
– Concesionarea, locaţia de gestiune şi închirierea de active la persoane juridice şi fizice.
– Colaborarea cu unităţile bancare şi de comerţ exterior la participarea la licitaţii valutare.
– Acţiuni de intermediere, processing, prelucrări şi intermedieri în domeniul materiilor prime, materialelor, semifabricatelor şi produselor finite din domeniul energetic, metalurgic, minier, chimic, electronic, automatizări, realizarea şi funcţionarea de programe de calcul, prelevarea de date şi activităţi legate de informatică.
– Realizarea de acţiuni sociale pentru personalul societăţii.
– Efectuarea de alte operaţiuni comerciale.
– Efectuarea de operaţiuni de import-export de mărfuri şi servicii.
– Efectuarea de activităţi de dactilografiere, multiplicări şi traduceri pentru persoane fizice şi juridice.
5. Societatea Comercială "Societatea de Servicii şi Proiectări Energetice" – S.A. Bucureşti Societate comercială pe acţiuni Bucureşti, bd. Lacul Tei nr. 1, sectorul 1 – Proiectare, consultanţă, asistenţă tehnică, engineering pentru lucrări în domeniul energetic, precum şi pentru alte obiective civile şi industriale din ţară şi din străinătate. 33.000 ────── 22.800 10.200 Parte din activităţile de proiectare, asistenţă tehnică, inginerie pentru lucrări în domeniul energetic şi alte obiective civile şi industriale din Institutul de Studii şi Proiectări Energetice Bucureşti
– Operaţiuni de service pentru persoane fizice şi juridice din domeniile de activitate menţionate mai sus.
– Întocmire de documentaţii economice şi evaluare patrimonii.
– Prestare de servicii în domeniul informatic.
– Producerea şi comercializarea produselor realizate din producţia proprie.
– Efectuarea de operaţiuni comerciale la intern şi extern pentru produse din domeniul energetic şi alte domenii, inclusiv bunuri de larg consum.
– Concesionarea, locaţia de gestiune şi închirierea de active la persoane juridice sau fizice.
– Colaborarea cu unităţi bancare, pentru participarea la licitaţii valutare.
– Realizarea de acţiuni sociale pentru personalul societăţii.
– Efectuarea de alte operaţiuni comerciale.
6. Societatea Comercială "Termoproiect" – S.a. Iaşi Societate comercială pe acţiuni Iaşi, str. Lascăr Catargi nr. 54, judeţul Iaşi – Proiectare, consultanţă, asistenţă tehnică, engineering pentru lucrări în domeniul energetic, precum şi pentru alte obiective civile şi industriale din ţară şi străinătate. 16.925 ────── 8.216 8.709 Filiala Iaşi A Institutului de Studii şi Proiectări Energetice Bucureşti
– Operaţiuni de service pentru persoanele fizice şi juridice din domeniile de activitate menţionate mai sus.
– Întocmire de documentaţii economice şi evaluare de patrimoniu.
– Prestare de servicii în domeniul informatic.
– Producerea şi comercializarea produselor realizate din producţia proprie.
– Producerea şi comercializarea produselor realizate prin valorificarea deşeurilor obţinute din activitatea industrială de bază.
– Efectuarea de operaţiuni comerciale la intern şi extern pentru produse din domeniul energetic şi alte domenii, inclusiv bunuri de larg consum.
– Concesionarea, locaţia de gestiune şi închirierea de active la persoane juridice şi fizice.
– Colaborarea cu unităţile bancare pentru participarea la licitaţii valutare.
– Realizarea de acţiuni sociale pentru personalul societăţii.
– Efectuarea de alte operaţiuni comerciale.
7. Societatea Comercială "Auxconproiect" – S.A. Bucureşti Societate comercială pe acţiuni Bucureşti, bd. Lacul Tei nr. 18, et. 4, sectorul 1 – Proiectare de elemente de detalii de execuţie şi elaborare de documentaţii tehnico-economice pentru lucrări de construcţii din ţară şi din străinătate. 11.600 ────── 10.500 1.100 Parte din activităţile de proiectare, detalii de execuţie pentru construcţii, evaluări de patrimoniu, ediţie, desen din Institutul de Studii şi Proiectări Hidrotehnice Bucureşti
– Prestare de servicii pentru persoane fizice şi juridice din activitatea de informatică, economică, evaluări patrimoniu, desen şi editare.
– Editarea şi difuzarea de de lucrări, publicaţii şi reclame.
– Producerea şi comercializarea produselor realizate cu forţe proprii.
– Realizarea de operaţiuni comerciale în ţară şi în străinătate.
– Efectuarea de servicii de transport marfă şi persoane.
– Încheierea sau darea în locaţie de gestiune de mijloace fixe în condiţiile utilizării cu maximă profitabilitate a acestora.
– Efectuarea de operaţiuni comerciale şi de depozitare.
– Realizarea de acţiuni sociale pentru personalul propriu şi terţi.
8. Societatea Comercială "Geotehnica" – S.A. Sebeş Societate comercială pe acţiuni Sebeş, str. Călăraşi nr. 92, judeţul Alba – Executarea de lucrări de cercetări şi studii geologice-geotehnice prin foraje mecanice, foraje geotehnice şi hidrologice, lucrări miniere de subteran şi suprafaţă, alte lucrări cu specific geofizic. 71.025 ────── 47.630 23.395 Secţia de lucrări geologice de teren Transilvania din Institutul de Studii Geotehnice şi Geofizice "Geotec" Bucureşti
– Executarea de puţuri de alimentare cu apă, captări de apă, inclusiv instalaţii de transport al acesteia, rezervoare de apă şi alte instalaţii.
– Producţia industrială în domeniul construcţiilor de maşini, a industriei uşoare şi alimentare, precum şi a prelucrărilor mecanice, recondiţionarea şi confecţionarea pieselor, subansamblurilor şi dispozitivelor, reparaţii de utilaje etc.
– Executarea de măsurători topogeodezice.
– Colaborarea cu alţi agenţi economici pentru obţinerea de produse, efectuarea de lucrări şi prestarea de servicii pentru persoane fizice şi juridice, atât în ţară cât şi în străinătate.
– Lucrări de laborator geotehnic şi chimic.
– Lucrări de construcţii şi reparaţii construcţii industriale şi civile.
– Prestări servicii în agricultură şi industria alimentară.
– Transport rutier de marfă şi persoane necesar activităţii proprii, precum şi pentru persoane fizice şi juridice.
– Închirieri de spaţii, terenuri, utilaje etc.
– Proiectare, consultanţă în domeniile geotehnic, construcţii industriale şi civile, construcţii de maşini, construcţii şi reparaţii drumuri, rezerve de minerale utile, materiale de construcţii etc.
– Realizarea de acţiuni sociale pentru personalul societăţii.
– Efectuarea de operaţiuni comerciale şi depozitare.
– Desfăşurarea de operaţiuni de comerţ exterior.
TOTAL: 2.854.625 ───────── 2.600.522 254.103

+
Anexa 2STATUTUL*)Societăţii Comerciale "…………" – S.A. …… +
Capitolul 1Denumirea, forma juridică, sediul, durata +
Articolul 1Denumirea societăţii Denumirea societăţii este Societatea Comercială "………." – S.A. ……. . În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte acte emanind de la societate, denumirea societăţii va fi precedată sau urmată de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social şi de numărul de înregistrare în Registrul comerţului.
+
Articolul 2Forma juridică a societăţii Societatea Comercială "…….." – S.A. ……. este persoana juridică română, având forma juridică de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul statut.
+
Articolul 3Sediul societăţii Sediul societăţii este în România, localitatea ……, str. …… nr. ….., jud. ……… . Sediul societăţii poate fi schimbat în alta localitate din România, pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor, potrivit legii. Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agenţii, situate şi în alte localităţi din ţara şi străinătate.
+
Articolul 4Durata societăţii Durata societăţii este nelimitată, cu începere de la data înregistrării la Registrul comerţului.
+
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate al societăţii +
Articolul 5………………………………………………………………… ………………………………………………………………….
+
Articolul 6Obiectul de activitate al societăţii este:…………………………………………………………………. …………………………………………………………………
+
Capitolul 3Capitalul social, acţiunile +
Articolul 7Capitalul social Capitalul social iniţial este fixat la suma de ….. lei, împărţit în …… acţiuni nominative în valoare nominală de ……. lei fiecare, în întregime subscrise de acţionar. Capitalul social iniţial, împărţit în acţiuni nominative de ……. lei fiecare, este în întregime subscris de statul român, în calitate de acţionar unic, şi vărsat în întregime la data constituirii societăţii. Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul român, ca acţionar unic, până la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului către terţe persoane fizice sau juridice, române sau străine, în condiţiile legii.
+
Articolul 8Acţiunile Acţiunile nominative ale societăţii vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege. Acţiunile vor purta timbrul sec al societăţii şi semnatura a doi administratori. Societatea va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se păstrează la sediul societăţii.
+
Articolul 9Reducerea sau mărirea capitalului social Capitalul social poate fi redus sau mărit pe baza hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege.
+
Articolul 10Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni Fiecare acţiune subscrisă şi vărsată de acţionari potrivit legii conferă acestora dreptul la un vot în adunarea generală a acţionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv la alte drepturi prevăzute în statut. Deţinerea acţiunii implica adeziunea, de drept, la statut. Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmează acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane. Obligaţiile societăţii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii răspund în limita valorii acţiunilor pe care le deţin. Patrimoniul societăţii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligaţii personale ale acţionarilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra părţii din profitul societăţii ce i se va repartiza de către adunarea generală a acţionarilor sau a cotei-părţi cuvenite acestuia la lichidarea societăţii, efectuată în condiţiile prezentului statut.
+
Articolul 11Cesiunea acţiunilor Acţiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un proprietar pentru fiecare acţiune. Cesiunea parţială sau totală a acţiunilor între acţionari sau terţi se face în condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege.
+
Articolul 12Pierderea acţiunilor În cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi să facă public faptul prin presa, în cel puţin două ziare de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societăţii. După 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.
+
Capitolul 4Adunarea generală a acţionarilor +
Articolul 13Atribuţii Adunările generale ale acţionarilor sunt ordinare şi extraordinare şi au următoarele atribuţii principale: a) aproba structura organizatorică a societăţii şi numărul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie; b) aleg membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanţi, le stabilesc remunerarea, îl descarca de activitate şi îi revoca; c) aleg directorul general, îl descarca de activitate şi îl revoca; directorul general este şi preşedintele consiliului de administraţie; d) stabilesc salarizarea personalului angajat, în funcţie de studii şi munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege; e) stabilesc nivelul de salarizare a membrilor consiliului de administraţie, directorului general şi a membrilor comisiei de cenzori, în conformitate cu prevederile legii; f) stabilesc bugetul de venituri şi cheltuieli şi, după caz, programul de activitate pe exerciţiul financiar următor; g) examinează, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profit şi pierderi după analizarea rapoartelor consiliului de administraţie şi al comisiei de cenzori ; aproba repartizarea profitului conform legii; h) hotărăsc cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe ; stabilesc competentele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale şi a garanţiilor; aproba orice fel de credit financiar acordat de societate; i) hotărăsc cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale, filiale şi agenţii; j) hotărăsc cu privire la mărirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numărului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor; k) hotărăsc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societăţii; l) hotărăsc cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea societăţii; m) analizează rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societăţii cu referire la profit şi dividende, poziţia pe piaţa interna şi internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de muncă, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii; n) hotărăsc cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, a directorului general şi a cenzorilor, pentru paguba pricinuită societăţii; o) hotărăsc în orice alte probleme privind societatea. Atribuţiile adunărilor generale ordinare şi extraordinare ale acţionarilor se diferentiaza potrivit legii.
+
Articolul 14Convocarea adunării generale a acţionarilor Adunarea generală a acţionarilor se convoacă de preşedintele consiliului de administraţie sau de vicepreşedinte pe baza baza împuternicirii date de preşedinte. Adunările generale ordinare au loc cel puţin o dată pe an, la 2 luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul în curs. Adunările generale extraordinare se convoacă la cererea acţionarilor care reprezintă cel puţin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum şi în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu excepţia primilor 2 ani de la înfiinţarea societăţii. Adunarea generală va fi convocată de administratori de cîte ori va fi nevoie, în conformitate cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită. Convocarea va fi publicată în Monitorul Oficial al României şi într-unul din ziarele de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societăţii sau din cea mai apropiată localitate. Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunării, precum şi ordinea de zi, cu arătarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunării. Când în ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindă textul integral al propunerilor. Adunarea generală a acţionarilor se întruneşte la sediul societăţii sau în alt loc indicat în convocare.
+
Articolul 15Organizarea adunării generale a acţionarilor Adunarea generală ordinară a acţionarilor este constituită valabil şi poate lua hotărâri, dacă la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social. Adunarea generală extraordinară este constituită valabil şi poate lua hotărâri, dacă la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social. Adunarea generală a acţionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte, desemnat de preşedinte. Preşedintele consiliului de administraţie desemnează, dintre membrii adunării generale, un secretar care să verifice lista de prezenta a acţionarilor şi sa întocmească procesul-verbal al adunării. Procesul-verbal al adunării se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit. La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunării generale a acţionarilor, în care se dezbat probleme privitoare la raporturile de muncă cu personalul societăţii, pot fi invitaţi şi reprezentanţii salariaţilor.
+
Articolul 16Exercitarea dreptului de vot în adunarea generală a acţionarilor Hotărârile adunărilor generale se iau prin vot deschis. Actionarii votează, de regula, prin ridicarea miinii. La propunerea persoanei care prezidează sau a unui grup de acţionari prezenţi sau reprezentaţi, ce deţin cel puţin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul să fie secret. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea şi pentru luarea hotărîrilor referitoare la răspunderea administratorilor. Hotărârile adunării generale sunt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
+
Articolul 17Până la aplicarea prevederilor art. 39 din Legea privatizării societăţilor comerciale nr. 58/1991, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de doi împuterniciţi mandataţi de Ministerul Finanţelor şi un împuternicit mandatat de Ministerul Industriilor.
+
Capitolul 5Consiliul de administraţie +
Articolul 18Organizare Societatea pe acţiuni este administrată de către consiliul de administraţie compus din 5 administratori, aleşi de adunarea generală a acţionarilor pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de a fi aleşi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionar. Când se creează un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generală a acţionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Durata pentru care noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a rămas până la expirarea mandatului predecesorului sau. Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte. Componenta consiliului de administraţie se stabileşte de adunarea generală a acţionarilor. La prima şedinţa, consiliul de administraţie alege, dintre membrii săi, un preşedinte şi un vicepreşedinte. Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societăţii, ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afară acestuia. Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezenta a cel puţin 1/2 din numărul membrilor consiliului de administraţie şi deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi. Dezbaterile consiliului de administraţie au loc, conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte, cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semnează de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar. Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai săi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experţi pentru studierea anumitor probleme. În relaţiile cu terţii, societatea comercială este reprezentată de către preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generală a acţionarilor, sau în lipsa lui, de către vicepreşedinte. Cel ce reprezintă societatea semnează actele care o angajează faţă de terţi. Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societăţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferă. Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa pună la dispoziţia acţionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societăţii. Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, după caz, faţă de societate, pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greşeli în administrarea societăţii. În astfel de situaţii, ei vor putea fi revocaţi prin hotărârea adunării generale a acţionarilor. Sunt incompatibile cu calitatea de membru în consiliul de administraţie persoanele care, potrivit legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori, precum şi cele care, personal, rudele sau afinii acestora până la gradul al doilea, inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat, cu acelaşi profil, sau cu care sunt în relaţii comerciale directe. Nu pot fi directori ai societăţii persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori.
+
Articolul 19Atribuţiile consiliului de administraţie Consiliul de administraţie are în principal următoarele atribuţii: a) angajează şi concediază personalul şi stabileşte drepturile şi obligaţiile acestuia; b) stabileşte îndatoririle şi responsabilităţile personalului societăţii comerciale pe compartimente; c) aproba operaţiunile de încasări şi plati, potrivit competentelor acordate; d) aproba operaţiunile de cumpărare şi de vînzare de bunuri, potrivit competentelor acordate; e) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie); f) stabileşte tactica şi strategia de marketing; g) aproba încheierea sau rezilierea contractelor, potrivit competentelor acordate; h) supune anual adunării generale a acţionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, raportul cu privire la activitatea societăţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societăţii pe anul în curs; i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generală a acţionarilor.
+
Capitolul 6Gestiunea societăţii +
Articolul 20Comisia de cenzori Gestiunea societăţii comerciale este controlată de acţionari şi de comisia de cenzori, formată din trei membri, care trebuie să fie asociaţi, cu excepţia cenzorilor contabili. Cenzorii se aleg de adunarea generală a acţionarilor. În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii sunt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor. Adunarea generală alege, de asemenea, acelaşi număr de cenzori supleanţi care vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari. Pentru a putea exercita dreptul de control, acţionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societăţii comerciale, situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor. Comisia de cenzori are următoarele atribuţii principale: a) în cursul exerciţiului financiar verifica gospodărirea mijloacelor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenţa contabilă şi informează consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate; b) la încheierea exerciţiului financiar controlează exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societăţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentind adunării generale a acţionarilor un raport scris; c) la lichidarea societăţii comerciale controlează operaţiunile de lichidare d) prezintă adunării generale a acţionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi obiectului de activitate al societăţii comerciale. Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societăţii comerciale şi ia decizii în unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul cu divergenţe se înaintează adunării generale. Comisia de cenzori poate convoca adunarea generală extraordinară a acţionarilor, dacă aceasta nu a fost convocată de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea societăţii) sau ori de cîte ori considera necesar pentru alte situaţii privind încălcarea dispoziţiilor legale şi statutare. Atribuţiile şi modul de funcţionare a comisiei de cenzori, precum şi drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completează cu dispoziţiile legale în acest domeniu. Cenzorii şi cenzorii supleanţi se numesc pe o perioadă de maximum 3 ani şi pot fi realeşi; numărul cenzorilor trebuie să fie impar. Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenţa art. 18 penultimul alineat din prezentul statut, precum şi cei care sunt rude sau afini până la gradul al patrulea sau sotii administratorilor, cei care primesc, sub orice formă, pentru alte funcţii decît aceea de cenzor, un salariu sau o remuneraţie de la administratori sau de la societate.
+
Capitolul 7Activitatea societăţii +
Articolul 21Exerciţiul financiar Exerciţiul financiar începe de la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii societăţii.
+
Articolul 22Personalul societăţii Personalul de conducere al societăţii comerciale şi cenzorii sunt aleşi de adunarea generală a acţionarilor. În perioada cît statul este acţionar unic personalul de conducere şi cenzorii vor fi numiţi de împuterniciţii mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat. Restul personalului este angajat de către consiliul de administraţie sau de către directorul general al societăţii comerciale. Salarizarea se face conform legislaţiei în vigoare. Plata salariilor, impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurări sociale se va face potrivit legii. Drepturile şi obligaţiile personalului societăţii comerciale sunt stabilite de către consiliul de administraţie sau de către directorul general al societăţii comerciale. Nu pot fi directori ai societăţii persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori.
+
Articolul 23Amortizarea mijloacelor fixe Amortizarea mijloacelor fixe se efectuează în condiţiile prevăzute de lege.
+
Articolul 24Evidenta contabila şi bilanţul contabil Societatea va tine evidenţa contabilă, în lei, va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, având în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor. Bilanţul şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, conform legii.
+
Articolul 25Calculul şi repartizarea profitului Profitul societăţii comerciale se stabileşte pe baza bilanţului aprobat de adunarea generală a acţionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii. Din profitul societăţii, rămas după plata impozitelor pe profit, se pot constitui fonduri destinate modernizării, cercetării şi dezvoltării de produse noi, investiţiilor. Societatea îşi constituie fond de rezerva şi alte fonduri în condiţiile legii. Plata dividendelor cuvenite acţionarilor se face de societate în condiţiile legii în cel mult 2 luni de la aprobarea bilanţului de către adunarea generală a acţionarilor. În cazul înregistrării de pierderi, adunarea generală a acţionarilor va analiza cauzele şi va hotărî în consecinţa. Suportarea pierderilor de către acţionari se va face proporţional cu aportul la capital şi în limita capitalului subscris.
+
Articolul 26Registrele societăţii Societatea tine registrele prevăzute de lege.
+
Capitolul 8Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii +
Articolul 27Modificarea formei juridice Societatea comercială va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotărârea adunării generale a acţionarilor. În perioada în care statul este unic acţionar, transformarea formei juridice a societăţii se va putea face numai cu aprobarea imputernicitilor mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat. Noua societate va îndeplini formalităţile legale de înregistrare şi publicitate cerute la înfiinţarea societăţilor.
+
Articolul 28Dizolvarea societăţii Următoarele situaţii duc la dizolvarea societăţii: – imposibilitatea realizării obiectului sau de activitate; – falimentul; – pierderea unei jumătăţi din capitalul social, după ce s-a consumat fondul de rezerva, dacă adunarea generală a acţionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rămasă; – numărul de acţionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni; – la cererea oricărui acţionar, dacă împrejurările de forta majoră şi consecinţele lor durează mai mult de 8 luni, iar adunarea generală a acţionarilor constata ca funcţionarea societăţii nu mai este posibila; – în orice alte situaţii, pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor, luată în unanimitate. Dizolvarea societăţii comerciale trebuie să fie înscrisă în Registrul comerţului şi publicată în Monitorul Oficial al României.
+
Articolul 29Lichidarea societăţii comerciale În caz de dizolvare, societatea comercială va fi lichidată. Lichidarea societăţii şi repartiţia patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege.
+
Articolul 30Litigii Litigiile de orice fel apărute între societăţi comerciale şi persoane fizice sau juridice sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti de drept comun. Pentru soluţionarea litigiilor dintre ele societăţilor comerciale pot apela şi la arbitraj.
+
Capitolul 9Dispoziţii finale +
Articolul 31Prevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile legale referitoare la societăţile comerciale. Notă *) Denumirea, sediul, capitalul social, scopul şi obiectul de activitate pentru fiecare societate comercială în parte sunt cele prevăzute în anexa nr. 1.
+
Anexa 3REGULAMENTULde organizare şi funcţionare a Regiei Autonome de Electricitate "Renel" +
Capitolul 1Dispoziţii generale +
Articolul 1Regia Autonomă de Electricitate "Renel" este persoana juridică şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară. Activitatea acesteia se desfăşoară pe baza prezentului regulament şi a legislaţiei în vigoare.
+
Articolul 2Sediul central al Regiei Autonome de Electricitate "Renel" este în b-dul General Magheru nr. 33, sectorul 1, localitatea Bucureşti. Regia autonomă are în structura sa subunitatile menţionate în anexa la prezentul regulament. Aceste subunitati, necesare realizării obiectului de activitate, nu au personalitate juridică, dispun de autonomie limitată, iar relaţiile dintre ele şi regia autonomă, cît şi modalitatea de constituire sunt reglementate de prezentul regulament.
+
Capitolul 2Obiectul de activitate +
Articolul 3Regia Autonomă de Electricitate "Renel" are următorul obiect de activitate: – producerea, transportul energiei electrice obţinute prin procedeul clasic şi nuclear şi conducerea prin dispecer a Sistemului energetic naţional; distribuţia şi vânzarea energiei electrice; producerea, transportul şi vânzarea energiei termice; asigurarea transportului prin Sistemul energetic naţional a cantităţilor de energie electrica prevăzute în contracte externe directe ale consumatorilor; producerea de apa grea prin procedeul GS de schimb izotopic între apa de proces şi hidrogenul sulfurat, constituirea, conservarea şi păstrarea stocului de rezerva naţionala de apa grea, vânzarea apei grele şi a altor produse specifice; fabricarea combustibilului nuclear şi autorizarea fabricării acestuia; efectuarea de studii şi cercetări ştiinţifice şi tehnice, proiectarea şi executarea de lucrări de investiţii proprii, reparaţii şi retehnologizari în sistemul energetic; realizarea lucrărilor de revizii şi reparaţii ale agregatelor şi instalaţiilor energetice, a pieselor de schimb necesare acestei activităţi, precum şi a dispozitivelor de lucru şi de mecanizare specifice; realizarea operaţiunilor de import-export, inclusiv barter, de energia electrica, combustibili, piese de schimb şi materiale de exploatare şi întreţinere; realizarea operaţiunilor de procesare resurse energetice primare (gaze naturale, pacura, cărbune etc.) în contrapartida cu energia electrica şi termica produse şi livrate; realizarea operaţiunilor de cooperare economică internationala în vederea asigurării de resurse financiare şi a transferului de tehnologie pentru modernizarea şi retehnologizarea centralelor, reţelelor şi altor instalaţii din Sistemul energetic naţional; participarea pe piaţa internationala energetica cu acţiuni şi operaţiuni specifice; constituirea de societăţi mixte; luarea măsurilor pentru optimizarea funcţionarii instalaţiilor energetice existente, modernizarea acestora, extinderea automatizarii şi introducerea de noi tehnologii privind utilizarea eficienta a energiei electrice şi termice şi conversia energiei; luarea măsurilor pentru reducerea impactului instalaţiilor energetice asupra mediului înconjurător şi de reducere a poluarii şi noxelor; pregătirea şi perfecţionarea personalului în reţeaua proprie de învăţământ şi în sistemul învăţământului public; prestarea de servicii la consumatorii de energie electrica; ecluzarea navelor fluviale de pe Dunăre, transport fluvial şi navigaţie în domeniul propriu; transportul personalului propriu cu mijloace proprii la şi de la locul de muncă; prestarea de servicii de transport cai ferate prin racordul propriu pentru agenţii economici amplasati pe aceeaşi platforma; realizarea sistemului propriu informatic şi de telecomunicaţii în unităţile sistemului energetic pentru toate activităţile acestuia şi pentru consumatorii de energie electrica şi termica; editarea şi tipărirea de materiale pentru nevoi proprii şi în limita capacităţilor disponibile pentru terţi; efectuarea de operaţiuni comerciale derivate din activităţile regiei ca: valorificarea la export şi la intern a unor servicii specifice Regiei Autonome de Electricitate "Renel"; consultanţa tehnica, proiectare, asistenţa tehnica, lucrări de construcţii-montaj, lucrări de reparaţii şi exploatare, punere în funcţiune etc., precum şi valorificarea la intern a materialelor rezultate din stocuri, reparaţii, demolări, casări, produse secundare rezultate din activitatea de baza (cenusi, zgura, apa tratata etc.); închirierea de spaţii şi bunuri disponibile sau terenuri neocupate la persoane fizice şi juridice, darea în locatie de gestiune sau concesionarea de bunuri mobile şi imobile, cu respectarea prevederilor legale; realizarea de activităţi sociale, culturale, sportive, închiriere de spaţii de locuit sau cazare, la tarife stabilite de regie, pentru personalul propriu.
+
Articolul 4Modificarea obiectului de activitate al Regiei Autonome de Electricitate "Renel" se face numai prin hotărâre a Guvernului. Regia Autonomă de Electricitate "Renel" nu poate desfăşura alte activităţi în afară celor menţionate în art. 3.
+
Capitolul 3Patrimoniul +
Articolul 5Regia Autonomă de Electricitate "Renel" are la data de 30 iunie 1994 un patrimoniu în valoare de 4.637.067.655 mii lei din care 3.499.323.312 mii lei mijloace fixe la valoarea rămasă şi 463.209.223 mii lei mijloace circulante.
+
Articolul 6Regia Autonomă de Electricitate "Renel" administrează bunurile publice încredinţate cu diligenta unui bun proprietar. Bunurile proprietate publică sunt inalienabile şi nu se afla în circuitul civil, potrivit legii, şi se vor evidenţia în mod distinct în patrimoniul regiei. Aceste bunuri pot fi concesionate sau închiriate în condiţiile legii. Crearea de noi bunuri publice, precum şi dezafectarea unor asemenea bunuri se pot face cu aprobarea Guvernului. În exercitarea dreptului de proprietate, regia autonomă poseda, foloseşte şi dispune, în condiţiile legii, de bunurile aflate în patrimoniul sau, altele decît cele publice, în scopul realizării obiectului sau de activitate şi beneficiază de rezultatele utilizării acestora. Patrimoniul regiei autonome poate fi micşorat, respectiv mărit prin hotărâre a Guvernului.
+
Capitolul 4Structura regiei autonome +
Articolul 7Structura organizatorică a Regiei Autonome de Electricitate "Renel" se aproba de consiliul de administraţie, la propunerea directorului general. Consiliul de administraţie poate aproba şi înfiinţarea altor subunitati în structura regiei autonome. De asemenea, consiliul de administraţie stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura regiei autonome, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuternicire de reprezentare, în domeniile tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic, precum şi în alte domenii specifice obiectului de activitate al acesteia. Modul de organizare a subunitatilor componente ale regiei autonome şi structura organelor de conducere se stabilesc de consiliul de administraţie.
+
Articolul 8Prin delegare de competenţa, unităţile din structura regiei autonome au atribuţiile stabilite de către consiliul de administraţie, cu următoarele limitări: – nu pot încheia direct operaţiuni financiare pentru obţinerea de subvenţii de la bugetul de stat; – nu pot efectua operaţiuni de comerţ exterior. Unităţile din structura regiei autonome răspund în faţa consiliului de administraţie de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de acesta prin hotărâri şi decizii de împuternicire.
+
Articolul 9Regia Autonomă de Electricitate "Renel" are în structura direcţii, servicii, birouri şi compartimente. Normele de structura şi organele de conducere pentru direcţii, servicii, birouri şi compartimente se stabilesc de către consiliul de administraţie.
+
Articolul 10Atribuţiile şi responsabilităţile direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din structura regiei autonome se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie.
+
Capitolul 5Organele de conducere +
Articolul 11Conducerea Regiei Autonome de Electricitate "Renel" revine consiliului de administraţie al cărui preşedinte este directorul general al regiei. Activitatea curenta a regiei autonome este condusă de directorul general numit de ministerul de resort pe bază de concurs. Relaţiile dintre Ministerul Industriilor ca reprezentant al statului prin care acesta îşi exercită prerogativele în domeniul de activitate al regiei autonome şi directorul general al regiei se stabilesc prin contract de management.
+
Articolul 12Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului industriilor, pe o perioadă de 4 ani, iar jumătate din numărul membrilor poate fi înlocuită pe motive întemeiate la 2 ani. Prin ordin al ministrului industriilor vor fi desemnaţi preşedintele şi 3 vicepreşedinţi. Managerul – directorul general al regiei autonome poate propune ministerului de resort înlocuirea unor membri ai consiliului de administraţie care desfăşoară o activitate necorespunzătoare. Consiliul de administraţie este compus din 11 persoane după cum urmează: – directorul general al regiei autonome – preşedinte; – reprezentantul Ministerului Finanţelor; – reprezentantul Ministerului Industriilor; – ingineri, tehnicieni, economişti şi jurişti specializaţi în domeniul de activitate al regiei, dintre care vor fi desemnaţi vicepreşedinţii.
+
Articolul 13Membrii consiliului de administraţie: a) se numesc în conformitate cu prevederile art. 12; b) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate; c) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate cu o indemnizaţie stabilită de consiliul de administraţie. Limita maxima a indemnizaţiei se stabileşte de către ministrul industriilor. Aceştia nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot fi membri în consiliul de administraţie la societăţi comerciale cu care regia autonomă întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare. Nu pot fi membri în consiliul de administraţie persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals zi uz de fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită, precum şi pentru alte infracţiuni de aceeaşi natură. Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, rudele sau afinii până la gradul al doilea inclusiv sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care se afla în relaţii comerciale directe.
+
Articolul 14Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza propriului regulament de organizare şi funcţionare şi a legislaţiei în vigoare şi hotărăşte în problemele privind activitatea regiei autonome, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa managerului. Consiliul de administraţie se întruneşte lunar şi ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de un vicepreşedinte. Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezenta a cel puţin 2/3 din numărul membrilor consiliului de administraţie, iar deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi. Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 5 zile înainte de data ţinerii şedinţei. Acestea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semnează de către membrii prezenţi ai consiliului de administraţie. Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai săi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experţi pentru studierea anumitor probleme. În relaţiile cu terţii, regia autonomă este reprezentată de către directorul general sau, în lipsa lui, de către un director executiv. Cel ce reprezintă regia autonomă semnează actele care o angajează faţă de terţi. Consiliul de administraţie va putea exercita orice act care este legat de administrarea regiei autonome. Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea regiei autonome în interesul acesteia, în limitele prevederilor legale şi ale drepturilor ce li se conferă. Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, după caz, faţă de regia autonomă pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la regulament sau pentru greşeli în administrarea regiei. În astfel de situaţii, ei pot fi revocaţi prin ordin al ministrului industriilor.
+
Articolul 15Atribuţiile, răspunderile şi competentele consiliului de administraţie sunt următoarele: 15.1. asigura elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli anuale, precum şi fundamentarea acestora pe fiecare capitol şi le depune la Ministerul Industriilor în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului. 15.2. răspunde de execuţia veniturilor şi cheltuielilor, influenţează asupra factorilor care le determina în vederea creşterii productivitatii şi eficientei economice şi raportează trimestrial ministerului de resort asupra rezultatelor obţinute; 15.3. aproba programul de producţie şi stabileşte măsurile de creştere a eficientei acesteia; 15.4. stabileşte, după caz, condiţiile minimale pentru asigurarea serviciilor de interes public din domeniul de activitate al regiei şi urmăreşte respectarea acestora; 15.5. hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului de activitate al regiei, care se finanţează din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la bugetul de stat; 15.6. propune, potrivit reglementărilor legale, investiţiile a căror aprobare este în competenţa altor organe; 15.7. aproba structura organizatorică şi funcţională a regiei autonome; 15.8. stabileşte tactica şi strategia de management, marketing, restructurare, potrivit competentelor acordate; 15.9. stabileşte principiile de salarizare, modul de corelare a salariilor cu munca efectiv prestată, respectându-se salariul minim pe economie prevăzut de lege şi prevederile contractului colectiv de muncă; 15.10. aproba statutul personalului Regiei Autonome de Electricitate "Renel"; 15.11. răspunde de administrarea eficienta, cu respectarea prevederilor legii, a patrimoniului regiei autonome; 15.12. aproba utilizarea fondurilor valutare; 15.13. stabileşte nivelul creditelor şi modul de rambursare a acestora; 15.14. aproba asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice sau juridice din ţara şi din străinătate; 15.15. aproba înstrăinarea bunurilor mobile aparţinând regiei autonome, potrivit legii; 15.16. asigura condiţiile necesare îndeplinirii contractului de management; 15.17. stabileşte politici pentru protecţia mediului înconjurător şi securitatea muncii, potrivit reglementărilor legale; 15.18. analizează bilanţul contabil anual şi elaborează raportul asupra activităţii desfăşurate de regia autonomă în anul precedent; 15.19. hotărăşte constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare, precum şi a altor fonduri necesare regiei autonome; 15.20. hotărăşte în orice alte probleme privind activitatea regiei autonome cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenţa altor organe; 15.21. rezolva alte probleme în baza competentelor prevăzute de legislaţia în vigoare.
+
Articolul 16Membrii consiliului de administraţie şi directorul general sunt răspunzători pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor şi obligaţiilor ce le revin. Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru regia autonomă nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anuntat în scris, despre aceasta, ministerul de resort. Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 alin. 2, 3 şi 4 vor răspunde pentru daunele ce au rezultat, din aceasta cauza, pentru regia autonomă.
+
Articolul 17Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensata material conform înţelegerii, pe bază de contract, indemnizaţia neputind depăşi 20% din salariul directorului general.
+
Articolul 18Anual, consiliul de administraţie prezintă Ministerului Industriilor un raport asupra activităţii din perioada expirată şi asupra programului de activitate pe anul în curs.
+
Articolul 19Directorul general al regiei autonome conduce activitatea curenta a acesteia şi o reprezintă în relaţiile cu autorităţile publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice. În realizarea contractului de management, directorul general: – aduce la îndeplinire obiectivele şi criteriile de performanţă prevăzute în contract; – prezintă, trimestrial, Ministerului Industriilor, situaţia economico-financiară a regiei autonome, precum şi informaţiile, studiile de fezabilitate, proiectele şi programele de restructurare, alte documentaţii privind activitatea regiei autonome solicitate de acesta; – negociaza şi încheie contractul colectiv de muncă, angajează şi concediază personalul aparatului regiei autonome, numeşte şi revoca prin decizie directorii subunitatilor din structura acesteia.
+
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţiile financiare +
Articolul 20Regia autonomă întocmeşte bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi după modelele stabilite de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se supun spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
+
Articolul 21Veniturile, în care se cuprind şi subvenţiile pe produse, precum şi cheltuielile regiei autonome, se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar. Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de Guvern, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Industriilor. Din veniturile realizate, regia autonomă acoperă toate cheltuielile evidentiate în costuri, precum şi cheltuielile şi plăţile prevăzute a fi suportate direct din venituri, potrivit legii.
+
Articolul 22Corelat cu contractele încheiate pentru producţia programata, Regia Autonomă de Electricitate "Renel" determina anual volumul de venituri de realizat, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe profit datorată bugetului de stat, conform legii.
+
Articolul 23Din veniturile realizate după acoperirea cheltuielilor prevăzute de lege regia autonomă constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare, precum şi fondurile necesare pentru pregătirea, perfecţionarea şi recalificarea personalului angajat. Regia autonomă poate beneficia de subvenţii care se aproba prin legea bugetului de stat. Subvenţiile pot fi utilizate numai potrivit scopurilor pentru care au fost acordate. Programul de livrări de energie avut în vedere la fundamentarea subvenţiilor constituie limita maxima de acordare a subvenţiilor.
+
Articolul 24În situaţia în care, în cursul exerciţiului financiar, veniturile nu sunt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, regia autonomă, pe baza calculelor de fundamentare, determina volumul creditelor necesare activităţii de producţie în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. Pentru acoperirea eventualelor deficite, contractarea de credite peste nivelul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
+
Articolul 25Regia autonomă hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, în limita competentelor ce-i sunt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii. În cazul investiţiilor finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, regia autonomă are obligaţia ca, în executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate. Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. 1 se adjudeca pe bază de licitaţie publică, potrivit legii care reglementează achiziţiile publice. Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, în vederea realizării de investiţii, se face cu aprobarea prealabilă a ministerului de resort, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
+
Articolul 26Operaţiunile de încasări şi plati ale regiei autonome se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.
+
Articolul 27Regia autonomă îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.
+
Capitolul 7Relaţiile comerciale +
Articolul 28Preţurile de livrare la produsele, lucrările şi serviciile executate de regia autonomă se stabilesc în condiţiile legii. Preţurile şi tarifele la bunurile şi serviciile de interes public care fac obiectul activităţii regiei autonome, pentru care concurenta este exclusa sau substanţial restrînsa datorită existenţei unui monopol, sunt supuse controlului instituit de Guvern.
+
Articolul 29Livrarea produselor se va face pe bază de contracte în care vor fi stipulate clauze asiguratorii şi penalităţi pentru nerespectarea condiţiilor şi termenelor de plată.
+
Articolul 30Contractarea de lucrări şi servicii necesare regiei autonome se va face, de regula, pe bază de licitaţie. Pentru lucrările şi serviciile cu valoare scăzută, consiliul de administraţie poate aproba contractarea pe bază de analiza de oferte, în condiţiile legii. În cazul angajării răspunderii contractuale sau delictuale a regiei autonome, creditorii pot cere executarea silită numai asupra bunurilor proprietatea regiei.
+
Capitolul 8Dispoziţii finale +
Articolul 31Litigiile de orice fel în care este implicata regia autonomă sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti de drept comun, potrivit legii.
+
Articolul 32Prezentul regulament se completează cu celelalte reglementări legale.
+
Anexăla regulament LISTAsubunitatilor din structura Regiei Autonome de Electricitate "Renel"

Nr. crt. Denumirea filialei (sucursalei) Localitatea Sediul
0 1 2 3
A. Filiale electrocentrale (F.E.)
1. F.E. Arad Arad B-dul Iuliu Maniu nr. 65-71
2. F.E. Bistriţa Piatra-Neamţ Str. Locotenent Drăghicescu nr. 13
3. F.E. Borzeşti Oneşti Str. Uzinei nr. 1
4. F.E. Braşov Braşov Str. Timiş triaj nr. 6
5. F.E. Brăila Chiscani Oficiul Poştal Chiscani
6. F.E. Bucureşti Bucureşti Splaiul Independenţei nr. 227, sectorul 6
7. F.E. Buzău Buzău Str. Unirii nr. 10C
8. F.E. Caransebeş Caransebeş Str. C. Dobrogeanu Gherea nr. 17
9. F.E. Cluj Cluj-Napoca Str. Napoca nr. 2
10. F.E. Constanţa Constanţa B-dul Aurel Vlaicu nr. 123
11. F.E. Craiova Işalniţa Platforma industrială Işalniţa
12. F.E. Curtea de Argeş Curtea de Argeş Str. Basarabilor nr. 82-84
13. F.E. Deva sat Mintia, comuna Veţel Str. Şantierului nr. 1
14. F.E. Doiceşti comuna Doiceşti Aleea Sinaia nr. 1
15. F.E. Drobeta-Turnu Severin Izvoru Bârzii Sat Halânga
16. F.E. Galaţi Galaţi Str. Smârdan nr. 2
17. F.E. Govora Râmnicu Vâlcea Str. Uzinei nr. 2
18. F.E. Giurgiu Giurgiu Şos. Sloboziei nr. 194
19. F.E. Haţeg Haţeg Str. Progresului nr. 383
20. F.E. Iaşi Iaşi Şos. Ţuţora nr. 25
21. F.E. Mureş Iernut comuna Iernut
22. F.E. Oradea Oradea Şos. Borşului nr. 23
23. F.E. Paroşeni Paroşeni Vulcan, str. Paroşeni nr. 24.
24. F.E. Piteşti Piteşti B-dul Petrochimiştilor km 8
25. F.E. Ploieşti Brazi str. Uzinei nr. 1
26. F.E. Porţile de Fier Drobeta-Turnu Severin B-dul 6 Martie nr. 2
27. F.E. Râmnicu Vâlcea Râmnicu Vâlcea Str. Fabricii nr. 3
28. F.E. Rovinari Rovinari Com. Fărcăşeşti, Sat Rogojelu
29. F.E. Suceava Suceava Str. Energeticianului nr. 1
30. F.E. Timişoara Timişoara Piaţa Romanilor nr. 1-2
31. F.E. Târgu Jiu Târgu Jiu Str. Lotrului nr. 83
32. F.E. Turceni Turceni Str. Uzinei nr. 1
33. F.E. Zalău Zalău Str. Valea Mâţei nr. 2
34. F.E. Sebeş Sebeş Str. Alunului nr. 9
35. F. Energoreparaţii Bucureşti B-dul Energeticienilor nr. 13-15, sectorul 3
B. Filiale reţele electrice
1. Alba Iulia Alba Iulia Str. Republicii nr. 83
2. Arad Arad B-dul Iuliu Maniu nr. 65-71
3. Piteşti Piteşti B-dul Republicii nr. 148
4. Bacău Bacău Str. Nicolae Titulescu nr. 33
5. Oradea Oradea Str. Griviţei nr. 32
6. Bistriţa-Năsăud Bistriţa Str. Vasile Conta nr. 11
7. Botoşani Botoşani Calea Naţională nr. 28
8. Braşov Braşov Str. 13 Decembrie nr. 17A
9. Brăila Brăila Str. Călăraşi nr. 48
10. Buzău Buzău Str. Stadionului nr. 3
11. Reşiţa Reşiţa B-dul Revoluţiei din Decembrie nr. 3
12. Călăraşi Călăraşi Str. Dobrogei nr. 50
13. Cluj Cluj-Napoca Str. Memorandumului nr. 27
14. Constanţa Constanţa Str. Nicolae Iorga nr. 89A
15. Sfântu Gheorghe Sfântu Gheorghe Str. Lunca Oltului nr. 9A
16. Târgovişte Târgovişte Str. Gimnaziului nr. 15
17. Craiova Craiova Str. Brestei nr. 15
18. Galaţi Galaţi Str. Nicolae Bălcescu nr. 35A
19. Giurgiu Giurgiu Str. Uzinei nr. 61
20. Târgu Jiu Târgu Jiu Str. George Coşbuc nr. 22
21. Miercurea-Ciuc Miercurea-Ciuc Str. George Coşbuc nr. 50
22. Deva Deva Str. George Enescu nr. 39
23. Slobozia Slobozia Str. Alexandru Odobescu nr. 57
24. Iaşi Iaşi Str. Uzinei nr. 38
25. Baia Mare Baia Mare Str. Victoriei nr. 64
26. Drobeta Drobeta-Turnu Severin Str. 6 Martie nr. 2
27. Târgu Mureş Târgu Mureş Str. Călăraşilor nr. 103
28. Piatra-Neamţ Piatra-Neamţ Str. Alecu Russo nr. 12
29. Slatina Slatina Str. Piteştilor nr. 183
30. Ploieşti Ploieşti Str. Mărăşeşti nr. 44
31. Satu Mare Satu Mare Str. Magnoliei nr. 37A
32. Zalău Zalău Str. Mihai Viteazu nr. 79
33. Sibiu Sibiu Str. Uzinei nr. 7
34. Suceava Suceava Str. Ştefan cel Mare nr. 24
35. Alexandria Alexandria Str. Tudor Vladimirescu nr. 43-47
36. Timişoara Timişoara Str. Romanilor nr. 11
37. Tulcea Tulcea Str. Victoriei nr. 95
38. Vaslui Vaslui Str. Uzinei nr. 7
39. Râmnicu Vâlcea Râmnicu Vâlcea Str. Tudor Vladimirescu nr. 51-53
40. Focşani Focşani Str. Dinicu Golescu nr. 18-20
41. Bucureşti Bucureşti Şos. Ştefan cel Mare nr. 1A, sectorul 1
42. Filiala de distribuire a energiei electrice Bucureşti – F.D.E.B. – Bucureşti B-dul 1 Mai nr. 41-43
C.
1. Filiala centrală nuclearo- electrică Cernavodă Cernavodă Prelungirea Seimeni nr. 25
2. Filiala de combustibil nuclear Piteşti Colibaşi comuna Colibaşi, sat Mioveni
3. Filiala ROMAG Drobeta- Turnu Severin Calea Târgu Jiu, Km 7
D. Institute
1. Institutul de Cercetări Nucleare Piteşti Colibaşi Colibaşi comuna Colibaşi, sat Mioveni
2. Institutul de Cercetări şi Modernizări Energetice (ICEMENERG) Bucureşti B-dul Energeticienilor nr. 8, sectorul 3
3. Institutul de Studii şi Proiectări Energetice (I.S.P.E.) Bucureşti B-dul Lacul Tei nr. 1-3, sectorul 2
4. Institutul de Studii şi Proiectări Hidroenergetice (I.S.P.H.) Bucureşti B-dul Carol I nr. 29, sectorul 2
5. Institutul de Studii Geotehnice şi Geofizice (GEOTEC) Bucureşti Str. Galaţi nr. 5-7, sectorul 2
E. Centrul de formare profesională Bucureşti Str. Gh. Şincai nr. 2-18, sectorul 4
F. Unităţi şcolare Grup şcolar industrial energetic
1. Bucureşti Bucureşti Aleea Podul Giurgiului nr. 5, sectorul 4
2. Craiova Craiova Str. I.P. Pavlov nr. 93
3. Deva Deva Str. Minerilor nr. 28
4. Ploieşti Ploieşti Str. Vestului nr. 22
5. Târgu Jiu Târgu Jiu Str. 1 Decembrie 1918 nr. 29 bis
6. Braşov Braşov Şos. Zizinului nr. 106
7. Câmpina Câmpina Str. Griviţei nr. 1
8. Constanţa Constanţa B-dul Mamaia nr. 284
9. Cluj Cluj-Napoca Str. N. Pascaly nr. 2-4
10. Galaţi nr. 27 Galaţi Str. 1 Decembrie 1918
11. Iaşi Iaşi Str. Socola nr. 188-190
12. Timişoara Timişoara Str. Renaşterii nr. 24 A
13. Râmnicu Vâlcea Râmnicu Vâlcea Calea lui Traian
14. Sibiu Sibiu Str. Electricienilor nr. 1
15. Buftea Buftea Şos. Bucureşti-Târgovişte

–––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters