Informatii Document
Emitent: GUVERN
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 3 aprilie 1991
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act: | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
cu privire la organizarea activităţii de control al modului de stabilire şi plata a ajutorului de şomaj
Guvernul României hotărăşte: +
Articolul 1Se constituie, în aparatul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, Corpul de control specializat pentru urmărirea desfăşurării activităţii privind stabilirea şi plata ajutorului de şomaj.Corpul de control funcţionează în subordinea subsecretarului de stat care coordonează activitatea de forta de muncă. +
Articolul 2Numărul maxim de posturi aprobat pentru aparatul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale se majorează cu 10 posturi pentru corpul de control, din care 1 post de inspector de stat şef. +
Articolul 3În cadrul direcţiilor teritoriale de muncă şi protecţie socială, controlul modului de desfăşurare a activităţii de stabilire şi plata a ajutorului de şomaj se realizează de compartimentul corpul de control pentru stabilirea şi plata ajutorului de şomaj.Corpul de control pentru stabilirea şi plata ajutorului de şomaj se organizează în cadrul numărului de posturi aprobat pentru fiecare direcţie teritorială de muncă şi protecţie socială. +
Articolul 4Atribuţiile compartimentelor organizate potrivit art. 1 şi art. 3 sînt prevăzute în anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărîre. +
Articolul 5Cheltuielile necesare funcţionarii corpului de control se asigura din fondurile bugetare alocate Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli. PRIM-MINISTRUPETRE ROMAN +
Anexa 1ATRIBUŢIILEorganelor de control privind stabilirea şi plata ajutorului de şomajI. Corpul de control specializat din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale îndrumă şi controlează activitatea privind stabilirea şi plata ajutorului de şomaj, prin deplasări lunare în teritoriu.II. În aplicarea Legii nr. 1/1991 privind protecţia socială a şomerilor şi reintegrarea lor profesională, organele de control, constituite în acest scop, au următoarele atribuţii:1. Verifica dosarele întocmite, în baza cărora se acordă ajutorul de şomaj, controlind dacă:– beneficiarii ajutorului de şomaj se încadrează în categoriile de persoane prevăzute de lege;– cuantumul ajutorului de şomaj a fost stabilit corespunzător situaţiei în care se afla persoana în cauza;– persoanele care beneficiază de ajutorul de şomaj îndeplinesc condiţiile privind domiciliul sau, după caz, reşedinţa, dacă au avut ultimul loc de muncă în acea localitate;– s-au respectat termenele privind data de la care s-a acordat ajutorul de şomaj, prevăzute pentru fiecare situaţie în parte;– în cazul acordării retroactiv a ajutorului de şomaj nu s-au depăşit 30 de zile.2. Controlează modul de respectare a prevederilor legale privind obligaţia beneficiarilor de ajutor de şomaj de a se prezenta la oficiul forţei de muncă pentru viza bilunara a carnetului de evidenta.3. Controlează dacă ajutorul de şomaj se plăteşte proporţional cu numărul de zile calendaristice cît titularul este îndreptăţit sa primească acest ajutor.4. Analizează legalitatea suspendării sau sistării ajutorului de şomaj în cazul persoanelor care nu mai sînt îndreptăţite sa primească în continuare acest ajutor.5. Verifica dacă s-a efectuat restituirea ajutorului de şomaj de către persoanele care au fost reintegrate în munca de organele de jurisdicţie competente şi li s-au acordat despăgubiri pentru perioada nelucrata.6. Efectuează controale în unităţi privind angajarea de personal din rindul şomerilor.7. Verifica la agenţii economici corectitudinea cotelor şi sumelor depuse pentru fondul ajutorului de şomaj, în contul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale la Banca Naţionala.8. Controlează respectarea destinaţiei plăţilor din fondul constituit pentru plata ajutorului de şomaj.9. Verifica modul de aplicare a hotărîrilor judecătoreşti în legătură cu litigiile privind stabilirea şi plata ajutorului de şomaj.10. Controlează în unităţi modul şi termenul de comunicare a locurilor vacante.11. Soluţionează sesizările şi reclamaţiile primite la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale sau la direcţiile pentru probleme de muncă şi protecţie socială, în legătură cu modul de aplicare a prevederilor Legii privind protecţia socială a şomerilor şi reintegrarea lor profesională.12. Controlează cursurile de calificare şi recalificare a şomerilor, eficienta acestor cursuri prin meseriile şi funcţiile pregătite şi costul lor.13. Întocmeşte rapoarte privind activitatea desfăşurată şi informează periodic conducerea ministerului sau, după caz, a direcţiei de muncă şi protecţie socială, asupra aspectelor constatate în aplicarea legii.14. Face propuneri de imbunatatire a sistemului de organizare şi perfecţionare a activităţii privind acordarea ajutorului de şomaj.15. Constata contravenţii şi aplica sancţiuni potrivit legii.16. Orice alte atribuţii stabilite de conducerea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.–––––-