INSTRUCȚIUNE nr. 1 din 16 mai 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 481 din 12 iunie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 4ABROGA PEINSTRUCTIUNI 1 11/12/2017
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 600 20/04/2018
ActulREFERIRE LAHG 26 12/01/2017 ART. 12
ActulREFERIRE LAORDIN 5079 31/08/2016
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 31/08/2016 ART. 79
ART. 1REFERIRE LAORDIN 600 20/04/2018
ART. 4ABROGA PEINSTRUCTIUNI 1 11/12/2017
ART. 4REFERIRE LAORDIN 400 12/06/2015
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Potrivit prevederile art. 79 alin. (2) lit. e) din Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.079/2016, cu modificările și completările ulterioare, în baza prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației Naționale, cu modificările ulterioare,ministrul educației naționale emite prezenta instrucțiune.–> +
Articolul 1Pentru aplicarea unitară la nivelul unităților de învățământ preuniversitar a Standardului 9 – Proceduri prevăzut în Codul controlului intern managerial al entităților publice, aprobat prin Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 600/2018, se aprobă modelul de procedură documentată prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta instrucțiune.
+
Articolul 2Lista cuprinzând numărul minimal de proceduri documentate necesare pentru implementarea unitară a sistemului de control intern managerial la nivelul unității de învățământ preuniversitar este prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta instrucțiune.
+
Articolul 3Inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ preuniversitar vor duce la îndeplinire prevederile prezentei instrucțiuni.
+
Articolul 4La data intrării în vigoare a prezentei instrucțiuni, Instrucțiunea nr. 1/2017 privind aplicarea unitară la nivelul unităților de învățământ preuniversitar a Standardului 9 – Proceduri prevăzut în Codul controlului intern managerial al entităților publice, aprobat prin Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 400/2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 59 din 19 ianuarie 2018, se abrogă.
+
Articolul 5Prezenta instrucțiune se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul educației naționale,–>
Valentin Popa<!–>
București, 16 mai 2018.–>Nr. 1. +
Anexa nr. 1 <!–>
Model privind întocmirea unei proceduri documentate de sistem/operaționale–>
1.–>Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea și aprobarea ediției sau, după caz, a reviziei în cadrul ediției procedurii documentate (conform modelului de mai jos)

Elemente privind responsabilii/operațiunea<!–> Numele și prenumele–> Funcția<!–> Data–> Semnătura<!–>
1–> 2<!–> 3–> 4<!–> 5–>
1.1.<!–> Elaborat–>
1.2.<!–> Verificat–>
1.3.<!–> Avizat–>
1.4.<!–> Aprobat–>

3.<!–>Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediția sau, după caz, revizia din cadrul ediției procedurii documentate (sistem/operațională) (conform modelului de mai jos)

Scopul difuzării–> Exemplar nr. <!–> Departament–> Funcția<!–> Numele și prenumele–> Data primirii<!–> Semnătura–>
1<!–> 2–> 3<!–> 4–> 5<!–> 6–> 7<!–>
3.1.–> aplicare<!–> –>
3.2.<!–> informare–>
3.3.<!–> evidență–>
3.4.<!–> arhivare–>

1.<!–>Scopul procedurii 2.–>Domeniul de aplicare3.<!–>Documente de referință4.–>Definiții și abrevieri4.1.<!–>DefinițiiEntitate publică – autoritate publică, instituție publică, companie/societate națională, regie autonomă, societate la care statul sau o unitate administrativ-teritorială este acționar majoritar, cu personalitate juridică, care utilizează/administrează fonduri publice și/sau patrimoniu public.Departament – Direcție Generală, Direcție, Serviciu, Birou, Compartiment;Conducătorul departamentului (compartimentului) – director general, director, șef serviciu, șef birou, șef compartiment;Procedură – prezentare, în scris, a pașilor ce trebuie urmați, a metodelor de lucru stabilite și a regulilor de aplicare necesare îndeplinirii atribuțiilor și sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilităților;Procedură de sistem (PS) – procedură care descrie un proces sau o activitate ce se desfășoară la nivelul tuturor departamentelor din cadrul entității publice;Procedură operațională (PO) – procedură care descrie un proces sau o activitate ce se desfășoară la nivelul unuia sau mai multor departamente din entitatea publică.4.2.–>AbrevieriEP – entitate publică;[Se va completa, după caz.]5.<!–>Descrierea procedurii6.–>Responsabilități7.<!–>Formular evidență modificări

Nr. crt.–> Ediția<!–> Data ediției–> Revizia<!–> Data reviziei–> Nr. pag.<!–> Descriere modificare–> Semnătura conducătorului departamentului<!–>

–>

8.<!–>Formular analiză procedură

Nr. crt.–> Compartiment <!–> Nume și prenume conducător compartiment –> Înlocuitor de drept sau delegat<!–> Aviz favorabil–> Aviz nefavorabil<!–>
Semnătura–> Data<!–> Observații–> Semnătura<!–> Data–>

10.–>Anexe/formulare 11.<!–>Cuprins–> +
Anexa nr. 2<!–>
LISTA–>
cu procedurile formalizate necesare pentru implementarea unitară a sistemului de control intern managerial la<!–>
nivelul unităților de învățământ preuniversitar–>
1.–>Standardul 1 – Etică și integritate1.1.<!–>Procedură operațională PO-01.01: Elaborarea Codului de etică1.–>Formular F01-PO-01.01: Hotărârea C.A. privind numirea Comisiei de elaborare a Codului de etică;2.<!–>Formular F02-PO-01.01: Decizie numire Comisie de elaborare a Codului de etică;3.–>Formular F03-PO-01.01: Hotărârea C.A. privind aprobarea, comunicarea și aplicarea Codului de etică;4.<!–>Formular F04-PO-01.01: Decizie aplicare a Codului de etică.2.–>Standardul 2 – Atribuții, funcții, sarcini2.1.<!–>Procedură operațională PO-02.01: Întocmirea, actualizarea și aprobarea fișelor de post1.–>Formular F01-PO-02.01: Fișă post cadru didactic;2.<!–>Formular F02-PO-02.01: Fișă post cadru didactic auxiliar;3.–>Formular F03-PO-02.01: Fișă post personal nedidactic;4.<!–>Formular F04-PO-02.01: Fișă post director adjunct;5.–>Formular F05-PO-02.01: Hotărâre C.A. privind aprobarea fișelor de post;6.<!–>Formular F06-PO-02.01: Decizie privind aprobarea fișelor de post.2.2.–>Procedură operațională PO-02.02: Delegarea de atribuțiiFormular F01-PO-02.02: Decizie director privind delegarea de atribuții.<!–>3.–>Standardul 3 – Competența, performanța3.1.<!–>Procedură operațională PO-03.01: Evaluarea performanțelor angajaților1.–>Formular F01-PO-03.01: Fișă-cadru de auto(evaluare) în vederea acordării calificativului anual pentru cadrele didactice;2.<!–>Formular F02-PO-03.01: Fișă-cadru de auto(evaluare) în vederea acordării calificativului anual pentru cadrele didactice auxiliare;3.–>Formular F03-PO-03.01: Fișă-cadru de auto(evaluare) în vederea acordării calificativului anual pentru personalul nedidactic;4.<!–>Formular F04-PO-03.01: Hotărâre C.A. privind aprobarea fișelor-cadru de auto(evaluare) în vederea acordării calificativului anual pentru personalul didactic auxiliar și nedidactic;5.–>Formular F05-PO-03.01: Decizie privind aprobarea fișelor-cadru de auto(evaluare) în vederea acordării calificativului anual pentru personalul didactic auxiliar și nedidactic;6.<!–>Formular F06-PO-03.01: Calendarul activităților de evaluare.4.–>Standardul 4 – Structura organizatorică4.1.<!–>Procedură operațională PO-04.01: Analizarea și stabilirea structurii organizatorice1.–>Formular F01-PO-04.01: Hotărârea C.A. privind aprobarea structurii organizatorice (organigrama) a unității de învățământ;2.<!–>Formular F02-PO-04.01: Decizie director privind aprobarea organigramei unității de învățământ.5.–>Standardul 5 – Obiective5.1.<!–>Procedură operațională PO-05.01: Stabilirea obiectivelor unității de învățământ1.–>Formular F01-PO-05.01: Hotărârea C.A. privind aprobarea obiectivelor unității de învățământ;2.<!–>Formular F02-PO-05.01: Decizie privind aprobarea obiectivelor unității de învățământ;3.–>Formular F03-PO-05.01: Formular stabilire obiective specifice unității de învățământ.6.<!–>Standardul 6 – Planificarea6.1.–>Procedură operațională PO-06.01: Planificarea resurselor în vederea atingerii obiectivelor1.<!–>Formular F01-PO-06.01: Hotărârea C.A. privind aprobarea PDI/PAS;2.–>Formular F02-PO-06.01: Hotărârea C.A. privind aprobarea Planului managerial al unității de învățământ;3.<!–>Formular F03-PO-06.01: Decizie director privind aprobarea PDI/PAS;4.–>Formular F04-PO-06.01: Decizie director privind aprobarea planurilor manageriale/operaționale ale unității de învățământ;5.<!–>Formular F05-PO-06.01: PDI/PAS;6.–>Formular F06-PO-06.01: Plan managerial;7.<!–>Formular F07-PO-06.01: Plan operațional.7.–>Standardul 7 – Monitorizarea performanțelor7.1.<!–>Procedură operațională PO-07.01: Monitorizarea și raportarea performanțelorFormular F01-PO-07.01: Model de raport monitorizare și raportare performanțe–>8.<!–>Standardul 8 – Managementul riscului8.1.–>Procedură operațională PO-08.01: Determinarea expunerii la risc1.<!–>Formular F01-PO-08.01: Formular de alertă la risc;2.–>Formular F02-PO-08.01: Scală de estimare a probabilității de materializare a riscurilor;3.<!–>Formular F03-PO-08.01: Scală de estimare a impactului global al riscului;4.–>Formular F04-PO-08.01: Scală de evaluare a expunerii la riscuri;5.<!–>Formular F05-PO-08.01: Registrul riscurilor.9.–>Standardul 9 – Proceduri9.1.<!–>Comisia de control intern/managerial (CCIM)9.1.1.–>Procedură operațională PO-91.01: Desemnarea Comisiei de control intern managerial1.<!–>Formular F01-PO-91.01: Hotărâre C.A. privind constituirea CCIM;2.–>Formular F02-PO-91.01: Decizie director privind constituirea CCIM.9.1.2.<!–>Procedură operațională PO-91.02: Elaborarea și codificarea procedurilor generale și operaționale1.–>Formular F01-PO-91.02: Model procedură operațională;2.<!–>Formular F02-PO-91.02: Model procedură operațională.9.2.–>Serviciul Secretariat (SS)9.2.1.<!–>Procedură operațională PO-92.01: Elaborarea și aplicarea deciziilorFormular F01-PO-92.01: Model decizie–>9.3.<!–>Serviciul Contabilitate (SC)9.3.1.–>Procedură operațională PO-93.01: Întocmirea bugetului9.3.2.<!–>Procedură operațională PO-93.02: Întocmire ALOP9.3.3.–>Procedură operațională PO-93.03: Control financiar preventiv propriuFormular F01-PO-93.03: Registru Viză CFP<!–>9.3.4.–>Procedură operațională PO-93.04: Achiziții publice1.<!–>Formular F01-PO-93.04: Programul anual al achizițiilor publice;2.–>Formular F02-PO-93.04: Lista privind achizițiile directe.9.4.<!–>Serviciul Administrativ (SA)9.4.1.–>Procedură operațională PO-94.01: Gestionarea patrimoniului unității de învățământ1.<!–>Formular F01-PO-94.01: Registru evidență patrimoniu;2.–>Formular F02-PO-94.01: Inventar patrimoniu;3.<!–>Formular F03-PO-94.01: Proces-verbal inventar patrimoniu;4.–>Formular F04-PO-94.01: Etichetă inventar obiecte patrimoniu;5.<!–>Formular F05-PO-94.01: Proces-verbal scoatere inventar patrimoniu;6.–>Formular F06-PO-94.01: Proces-verbal casare.9.5.<!–>Biblioteca9.5.1.–>Procedură operațională PO-95.01: Utilizarea fondului de carte1.<!–>Formular F01-PO-95.01: Fișă abonat;2.–>Formular F02-PO-95.01: Registru evidență abonați.9.6.<!–>Consiliul profesoral9.6.1.–>Procedură operațională PO-96.01: Organizarea și funcționarea Consiliului profesoral (CP)1.<!–>Formular F01-PO-96.01: Registru ședințe CP;2.–>Formular F02-PO-96.01: Graficul ședințelor CP.;3.<!–>Formular F03-PO-96.01: Tematica ședințelor CP;4.–>Formular F04-PO-96.01: Anexă registru ședințe CP;5.<!–>Formular F05-PO-96.01: Model proces-verbal ședință CP.9.7.–>Consiliul de administrație9.7.1.<!–>Procedură operațională PO-97.01: Organizarea și funcționarea Consiliului de administrație (C.A.)1.–>Formular F01-PO-97.01: Registru ședințe C.A.;2.<!–>Formular F02-PO-97.01: Anexă registru ședințe C.A.;3.–>Formular F03-PO-97.01: Graficul ședințelor C.A.;4.<!–>Formular F04-PO-97.01: Tematica ședințelor C.A.;5.–>Formular F05-PO-97.01: Model proces-verbal ședință C.A.10.<!–>Standardul 10 – Supravegherea10.1.–>Procedură operațională PO-10.01: Supravegherea desfășurării activităților din unitatea de învățământFormular F01-PO-10.01: Raport monitorizare desfășurare activități<!–>11.–>Standardul 11 – Continuitatea activității11.1.<!–>Procedură operațională PO-11.01: Asigurarea continuității activităților desfășurate în unitatea de învățământFormular F01-PO-11.01: Plan de asigurare a continuității activităților desfășurate în unitatea de învățământ–>12.<!–>Standardul 12 – Informarea și comunicarea12.1.–>Procedură operațională PO-12.01: Realizarea circuitului informațiilor1.<!–>Formular F01-PO-12.01: Inventar documente;2.–>Formular F02-PO-12.01: Inventar fluxuri de informații;3.<!–>Formular F03-PO-12.01: Hotărâre C.A. privind realizarea circuitului informațiilor și documentelor;4.–>Formular F04-PO-12.01: Decizie privind realizarea circuitului informațiilor.13.<!–>Standardul 13 – Gestionarea documentelor13.1.–>Procedură operațională PO-13.01: Realizarea circuitului documentelor1.<!–>Formular F01-PO-13.01: Inventar documente;2.–>Formular F02-PO-13.01: Inventar fluxuri de documente;3.<!–>Formular F03-PO-13.01: Hotărâre C.A. privind realizarea circuitului informațiilor și documentelor;4.–>Formular F04-PO-13.01: Decizie privind realizarea circuitului informațiilor și documentelor.13.2.<!–>Procedură operațională PO-13.02: Arhivarea documentelor1.–>Formular F01-PO-13.02: Inventar documente;2.<!–>Formular F02-PO-13.02: Nomenclator arhivistic;3.–>Formular F03-PO-13.02: Proces-verbal predare-primire documente;4.<!–>Formular F04-PO-13.02: Registru de evidență a intrărilor-ieșirilor unităților arhivistice;5.–>Formular F05-PO-13.02: Proces-verbal al Comisiei de selecție;6.<!–>Formular F06-PO-13.02: Proces-verbal de predare-preluare;7.–>Formular F07-PO-13.02: Registru de depozit;8.<!–>Formular F08-PO-13.02: Fișă de control;9.–>Formular F09-PO-13.02: Cerere acces arhivă;10.<!–>Formular F10-PO-13.02: Cerere solicitare cutii/documente depozit;11.–>Formular F11-PO-13.02: Lista termenelor după care pot fi date în cercetare documentele privind interesele naționale, drepturile și libertățile cetățenilor.13.3.<!–>Procedură operațională PO-13.03: Realizarea activităților de inventariere1.–>Formular F01-PO-13.03: Hotărârea C.A. privind constituirea comisiei de inventariere;2.<!–>Formular F02-PO-13.03: Decizia privind constituirea comisiei de inventariere;3.–>Formular F03-PO-13.03: Proces-verbal de întrunire comisie de inventariere;4.<!–>Formular F04-PO-13.03: Proces-verbal de inventariere și a listelor de inventar.14.–>Standardul 14 – Raportarea contabilă și financiară14.1.<!–>Procedură operațională PO-14.01: Raportarea contabilă și financiarăFormular F01-PO-14.01: Model raportare.–>14.2.<!–>Procedură operațională PO-93.01: Întocmirea bugetului14.3.–>Procedură operațională PO-93.02: Întocmire ALOP14.4.<!–>Procedură operațională PO-93.03: Control financiar preventiv propriuFormular F01-PO-93.03: Registru viză CFP–>14.5.<!–>Procedură operațională PO-93.04: Achiziții publice1.–>Formular F01-PO-93.04: Programul anual al achizițiilor publice;2.<!–>Formular F02-PO-93.04: Lista privind achizițiile directe.15.–>Standardul 15 – Evaluarea sistemului de control intern/managerial15.1.<!–>Procedură operațională PO-15.01: Realizarea verificării și evaluării controlului intern managerial1.–>Formular F01-PO-15.01: Chestionare de autoevaluare a stadiului de implementare a standardelor de control intern/managerial;2.<!–>Formular F02-PO-15.01: Situație centralizată a modului de implementare a sistemului de control managerial/intern (SCIM);3.–>Formular F03-PO-15.01: Raport asupra sistemului de control managerial/intern.
–-<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters