METODOLOGIE din 15 iunie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 451 din 30 iunie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 3REFERIRE LAHG 268 14/03/2007
ART. 3REFERIRE LANORMA 14/03/2007 ART. 17
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 448 06/12/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 277 15/06/2009
ActulCONTINUT DEORDIN 277 15/06/2009
ActulREFERIT DEORDIN 517 04/11/2009

de preluare de către direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti a contractelor privind angajamentul de plată a dobânzii încheiate de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap şi de asigurare a transferurilor financiare



+
Articolul 1(1) Prezenta metodologie stabileşte modalitatea de preluare de către direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti a contractelor privind angajamentul de plată a dobânzii încheiate de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap şi de asigurare a transferurilor financiare.(2) În sensul prezentului ordin, Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap, denumită în continuare Autoritate, predă, iar direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare DGASPC, preiau contractele privind angajamentul de plată a dobânzii, denumite în continuare contracte.
+
Articolul 2(1) În vederea desfăşurării în bune condiţii a activităţii de predare/preluare de la Autoritate către DGASPC a contractelor, se constituie o comisie numită prin ordin al preşedintelui Autorităţii.(2) Predarea/preluarea contractelor încheiate de Autoritate se face eşalonat, pe judeţe, pe bază de proces-verbal de predare-primire, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, în prezenţa membrilor comisiei Autorităţii şi a directorilor generali ai DGASPC sau a persoanelor împuternicite de către aceştia, convocaţi în scris.(3) În sensul prezentului ordin, prin contract se înţelege documentul prin care Autoritatea s-a angajat să plătească dobânda la creditele pentru achiziţionarea unui singur autovehicul şi pentru adaptarea unei locuinţe conform nevoilor individuale de acces, precum şi documentaţia care a stat la baza încheierii acestuia.(4) Contractul şi documentaţia aferentă se constituie în dosarul beneficiarului, denumit în continuare dosar.
+
Articolul 3Dosarul care se predă la DGASPC are paginile numerotate şi ştampilate şi conţine, în mod obligatoriu, următoarele documente:a) documentaţia care a stat la baza eliberării adeverinţei referitoare la acordul plăţii dobânzii, care cuprinde cerere, copie de pe documentul care atestă încadrarea în grad de handicap, copie de pe documentul de identitate, declaraţie pe propria răspundere referitoare la faptul că îndeplineşte condiţiile legii, declaraţie pe propria răspundere referitoare la faptul că va comunică Autorităţii orice modificare privind încadrarea în grad de handicap, hotărâre de punere sub interdicţie/dispoziţie de curatelă, după caz;b) adeverinţa referitoare la acordul plăţii dobânzii conform art. 17 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 268/2007;c) contractul de credit bancar încheiat între beneficiar şi unitatea bancară, însoţit de graficul de rambursare în baza căruia se efectuează plata;d) factura de achiziţionare a autovehiculului sau contractul de vânzare-cumpărare a acestuia, certificat conform cu originalul sau legalizat de un notar; sau documentaţia necesară pentru adaptarea locuinţei potrivit nevoilor individuale de acces ale persoanei cu handicap, care cuprinde proiectul tehnic, devizul proiectului şi declaraţia pe propria răspundere de îndeplinire a standardelor cu privire la accesibilitate;e) contractul privind angajamentul de plată a dobânzii încheiat între Autoritate şi beneficiar;f) documentul care atestă că beneficiarul este posesorul autoturismului – certificat fiscal eliberat de administraţia financiară sau copie a talonului;g) acte adiţionale încheiate între Autoritate şi beneficiar, după caz;h) dovada plăţilor efectuate de Autoritate, până la data predării;i) opis, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
+
Articolul 4(1) La data predării/preluării, Autoritatea face dovada plăţilor efectuate, pentru fiecare beneficiar în parte, în conformitate cu prevederile contractului privind angajamentul de plată a dobânzii.(2) Dovada plăţilor efectuate o reprezintă fişa partener din sistemul contabil al Autorităţii, care va fi anexată la dosar.
+
Articolul 5Începând cu data preluării, DGASPC preia răspunderea continuării plăţilor, inclusiv a celor neefectuate până la data preluării, şi va înştiinţa beneficiarii contractelor în acest sens.
+
Articolul 6Adeverinţele referitoare la acordul plăţii dobânzii eliberate de către Autoritate începând cu anul 2008 sunt valabile în vederea încheierii unui contract privind angajamentul de plată a dobânzii.
+
Articolul 7(1) Sumele necesare pentru plata dobânzilor pentru anul 2009 sunt cuprinse în bugetul Autorităţii.(2) În vederea asigurării transferului de la bugetul Autorităţii al sumelor aferente plăţii dobânzilor, DGASPC transmite Autorităţii necesarul de fonduri, până la data de 15 a lunii în curs, pentru luna următoare.(3) Cererea pentru necesarul de fonduri cuprinde informaţiile prevăzute în anexa nr. 3.(4) DGASPC, prin reprezentanţii desemnaţi, certifică realitatea şi legalitatea sumelor înscrise în cerere şi îşi asumă răspunderea în utilizarea creditelor, doar pentru scopul solicitat.(5) La cerere se anexează o copie a contului de execuţie din luna anterioară cererii.(6) Cheltuielile aferente plăţii dobânzilor se decontează din bugetul DGASPC, din transferuri de la bugetul Autorităţii.
+
Articolul 8Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
+
Anexa 1───────la metodologie───────────────PROCES – VERBALde predare-primire a dosarelor privind angajamentul plăţii dobânzilor lacreditele persoanelor cu handicapÎncheiat astăzi, …../…../2009, pentru a certifica predarea de către Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap, reprezentată prin ……, către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului ………, reprezentată prin ….., a unui număr de ……/ ((Se completează în cifre şi litere.)……) dosare privind angajamentul plăţii dobânzilor la creditele persoanelor cu handicap, conform anexei.Fiecare dintre dosare este însoţit de un opis care include următoarele informaţii: numele şi prenumele beneficiarului, CNP, judeţul, numărul de file, ultima lună plătită, numele documentelor şi pagina la care se regăseşte fiecare dintre acestea, data la care a fost întocmit opisul, numele, prenumele şi semnătura persoanei care a întocmit opisul. Procesul-verbal a fost încheiat în 2 (două) exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi conţine un număr de ……. file, inclusiv anexa.

Am predat (Autoritate) Am preluat (DGASPC)
Numele şi prenumele Semnătura Numele şi prenumele Semnătura
Ştampila Ştampila
ANEXA
la procesul-verbal de predare-primire nr. …../…….,
încheiat între Autoritate şi DGASPC ……………..
Nr.
crt.
Numele şi prenumele CNP Numărul de file
la dosar
1
2
3
4
5
6
.
.
.
n

+
Anexa 2───────la metodologie──────────────

OPIS
Numele şi prenumele beneficiarului
CNP
Judeţul
Adresa
Nr. de file la dosar
Ultima lună plătită
Documentul Pag.
Cerere
Copie de pe documentul care atestă încadrarea în grad de handicap
Copie de pe documentul de identitate
Declaraţie pe propria răspundere referitoare la faptul că îndeplineşte
condiţiile legii
Declaraţie pe propria răspundere referitoare la faptul că va comunică
Autorităţii orice modificare privind încadrarea
în grad de handicap
Hotărâre de punere sub interdicţie/dispoziţie de curatelă, după caz
Adeverinţa referitoare la acordul plăţii dobânzii
Contractul de credit bancar încheiat între beneficiar şi unitatea
bancară, însoţit de graficul de rambursare în baza căruia se
efectuează plata
Factura de achiziţionare a autovehiculului sau contractul de vânzare-
cumpărare a acestuia, certificat conform cu originalul sau legalizat
de un notar
Documentaţia necesară pentru adaptarea locuinţei potrivit nevoilor
individuale de acces ale persoanei cu handicap, care cuprinde
proiectul tehnic, devizul proiectului şi declaraţia pe propria
răspundere de îndeplinire a standardelor cu privire la accesibilitate
Contractul privind angajamentul de plată a dobânzii încheiat între
Autoritate şi beneficiar
Documentul care atestă că beneficiarul este posesorul autoturismului –
certificat fiscal eliberat de administraţia financiară sau copie a
talonului
Acte adiţionale încheiate între Autoritate şi beneficiar, după caz
Dovada plăţilor efectuate de Autoritate, până la data predării –
Fişa partener (centralizatorul plăţilor efectuate)
Numele persoanei care a întocmit opisul
Semnătura persoanei care a întocmit opisul
Data întocmirii opisului

+
Anexa 3────────la metodologie───────────────CEREREpentru necesarul de fonduri privind plata dobânzii la creditele persoanelorcu handicapJudeţul ……/Data ……/Solicitare pentru luna …… anul ……….

*Font 8*
Nr.
crt.

Numele şi
prenumele
benefici-
arului

CNP

Gradul de
handicap

Valoarea
credi-
tului

Moneda
credi-
tului

Tipul
contractului
(autoturism/
adaptare)

Banca

Durata
împrumu-
tului

Dobânda
curentă
conform
grafi-
cului de
rambur-
sare
Nr.
de luni
restante

Suma
res-
tantă

Suma
soli-
cita-

1
2
.
.
.
n
TOTAL:

Semnăturile autorizateŞtampila____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters