METODOLOGIE din 21 octombrie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 538 din 4 noiembrie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 867 21/10/1999
ActulCONTINUT DEHG 867 21/10/1999

pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza între limite pentru personalul angajat în agentiile de protecţie a mediului judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi în Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii"



+
Capitolul 1Dispozitii generale +
Articolul 1Metodologia pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza între limite, denumita în continuare metodologie, se aplică personalului incadrat cu contract individual de muncă în agentiile de protecţie a mediului judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare A.P.M., şi din Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", denumita în continuare A.R.B.D.D.
+
Capitolul 2Evaluarea posturilor în functie de caracteristicile descriptive privind exigentele şi performantele profesionale pe care acestea le impun angajatilor +
Articolul 2Postul reprezinta un ansamblu de operaţiuni sau de activităţi prin care se realizează atribuţiile specifice din A.P.M. şi A.R.B.D.D. Postul se caracterizeaza, în principal, prin functia, gradul profesional sau treapta profesionala, după caz.
+
Articolul 3(1) Evaluarea posturilor se face pe baza criteriilor şi a subcriteriilor de evaluare care reprezinta cerinţele de ocupare a acestora.(2) Cerinţele de ocupare a postului sunt determinate de atribuţiile şi raspunderile ce revin fiecarui post şi sunt cuprinse, împreună cu criteriile şi subcriteriile de evaluare, în fisa postului, care se întocmeşte de Compartimentul organizare, salarizare, personal, în colaborare cu sefii de compartimente. Modelul fisei postului este prezentat în anexa nr. 1.(3) Evaluarea posturilor se face în functie de punctajul total pentru evaluare, obţinut prin insumarea punctajului acordat fiecarui criteriu. Punctajul criteriului reprezinta suma punctajelor acordate subcriteriilor acestuia.(4) Punctajul acordat este diferit, depinzand de functia şi de gradul profesional sau de treapta profesionala care caracterizeaza postul evaluat, situandu-se între o limita minima şi o limita maxima.(5) Ordonatorul principal de credite va stabili prin ordin limitele de punctaj ale fiecarui criteriu şi subcriteriu de evaluare a postului, pentru fiecare functie cuprinsa în statele de functii, astfel încât punctajul maxim pentru primul grad profesional sau pentru prima treapta profesionala să fie 10, iar punctajul maxim al ultimului grad sau al ultimei trepte profesionale să fie 40.
+
Articolul 4Pentru fiecare post conducatorul unităţii, la propunerea sefului compartimentului din care face parte postul şi a Compartimentului organizare, salarizare, personal, aproba standardele de performanţă ale postului, care se exprima prin indicatori cuantificati în raport cu activităţile şi operaţiunile specifice postului, după cum urmeaza:a) cantitate;b) calitate;c) cost;d) timp;e) utilizarea resurselor;f) mod de realizare.
+
Articolul 5(1) Angajatorul, la propunerea sefului de compartiment şi a Compartimentului organizare, salarizare, personal, va stabili procedurile şi regulile de măsurare a indicatorilor de performanţă pentru fiecare post cuprins în statul de functii, în asa fel încât acestea sa reflecte repartizarea echitabila a sarcinilor între posturi şi să fie defalcate din obiectivele cuantificabile ale A.P.M. sau A.R.B.D.D.(2) Indicatorii de performanţă aprobati vor fi adusi la cunoştinţa angajatilor, de fiecare sef de compartiment, la inceputul perioadei pentru care se va face evaluarea performantelor profesionale individuale ale angajatilor.
+
Capitolul 3Evaluarea performantelor profesionale individuale ale angajatilor +
Articolul 6(1) Procedura de măsurare şi evaluare a performantelor profesionale individuale se aplică fiecarui angajat în raport cu indeplinirea atribuţiilor şi raspunderilor corespunzătoare postului ocupat şi se bazeaza pe aprecierea obiectiva a randamentului, calităţii muncii, comportamentului, initiativei, creativitatii şi a eficientei salariatului, în intervalul pentru care se face evaluarea.(2) Evaluarea performantelor profesionale individuale se face de o comisie numita prin decizie a conducătorului unităţii, din care fac parte conducătorii tuturor compartimentelor, care apreciaza fiecare subcriteriu cu puncte, obtinandu-se prin insumare totalul de puncte pentru fiecare criteriu şi punctajul total al angajatului, punctaj pe care îl propune spre aprobare conducătorului unităţii.(3) Conducatorul unităţii, pe baza punctajului propus de comisie şi a evaluării proprii a angajatului, acorda punctajul de evaluare a performantelor profesionale individuale al ocupantului postului.
+
Articolul 7(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale se face anual, la o dată stabilita de angajator, fiecarui angajat acordandu-i-se puncte corespunzătoare fiecarui calificativ obţinut pentru indeplinirea fiecarui subcriteriu de evaluare a performantelor profesionale individuale, după cum urmeaza:* 4 = foarte bine;* 3 = bine (la nivelul standardului de performanţă);* 2 = satisfacator;* 1 = nesatisfacator.(2) Punctajul total acordat la angajarea sau la avansarea personalului, calculat ca suma a punctelor acordate fiecarui criteriu de evaluare, este cuprins între un punctaj total minim egal cu 10 şi un punctaj total maxim egal cu 40 şi se determina cu ajutorul fisei de evaluare a performantelor profesionale individuale şi de stabilire a salariului de baza între limite, al carei model este prevăzut în anexa nr. 2.(3) Criteriile şi subcriteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale sunt comune tuturor functiilor, indiferent de nivelul studiilor, gradului profesional sau treptei profesionale, iar limitele minime şi maxime ale punctelor care se pot acorda pentru fiecare subcriteriu sunt prevăzute în modelul cuprins în anexa nr. 2a).
+
Articolul 8După evaluarea performantelor profesionale individuale ale salariatilor, în functie de punctajul definitiv obţinut de angajat, pot fi deosebite urmatoarele situaţii:a) dacă punctajul total realizat este egal cu 10, angajatul nu corespunde sub raport profesional cerințelor postului şi poate fi trecut pe un alt post, inferior sub aspectul complexităţii, în urma unei evaluari pentru postul oferit sau disponibilizat, după caz, conform legii;b) dacă punctajul total realizat este mai mare de 10, angajatul corespunde din punct de vedere profesional cerințelor postului ocupat;c) dacă punctajul total de evaluare este mai mare de 38, angajatul poate fi avansat.
+
Articolul 9Procesul de evaluare a performantelor profesionale individuale şi stabilirea salariului de baza au caracter de continuitate şi sunt determinate de dinamica exigentelor în exercitarea atribuţiilor şi a responsabilitatilor prevăzute în fisa postului, corespunzătoare gradului profesional sau treptei profesionale ori functiei respective.
+
Capitolul 4Stabilirea salariului de baza individual între limite +
Articolul 10Stabilirea salariilor individuale de baza între limitele prevăzute de lege se face pe baza evaluării performantelor profesionale individuale ale angajatului, în raport cu indeplinirea atribuţiilor şi a responsabilitatilor prevăzute în fisa postului, de către Compartimentul organizare, salarizare, personal, prin fisa de evaluare a performantelor profesionale individuale şi de stabilire a salariului de baza între limite.
+
Articolul 11(1) Salariul de baza individual între limitele prevăzute de lege se calculeaza pe baza coeficientului de multiplicare individual corespunzător performantelor profesionale individuale obtinute, care se inmulteste cu valoarea de referinţa sectoriala corespunzătoare functiei respective, stabilita potrivit legii (pct. II din anexa nr. 2).(2) Coeficientul de multiplicare individual corespunzător performantelor profesionale (CMI) se determina utilizand urmatoarea formula: B (A-10) CMI = Cm + –––, 30în care:CMI = coeficientul de multiplicare individual;Cm = coeficientul minim de multiplicare corespunzător limitei inferioare a intervalului pentru functia ocupantului;B = diferenţa dintre coeficientul maxim de multiplicare şi coeficientul minim de multiplicare ai functiei ocupantului postului;A = punctajul total obţinut de ocupantul postului în urma evaluării performantelor profesionale individuale;10 = punctajul minim al evaluării performantelor profesionale individuale;30 = diferenţa dintre punctajul maxim (40) şi punctajul minim (10) ale evaluării performantelor profesionale individuale.
+
Capitolul 5Avansarea şi angajarea personalului, evaluarea şi stabilirea salariului de baza pentru personalul avansat sau angajat +
Articolul 12Dacă după evaluarea performantelor profesionale individuale definitive angajatul se afla în situaţia prevăzută la art. 8 lit. c) timp de 2 ani consecutivi, în limita fondului de salarii aprobat şi a numarului total de posturi aprobat prin statul de functii, se va proceda astfel:a) avansarea pe un post cu un grad profesional sau cu o treapta profesionala superioara ori, după caz, intr-o functie superioara se face prin susţinerea unui examen sau, după caz, prin concurs, dacă sunt mai mulţi candidati pentru acelasi grad profesional, aceeasi treapta profesionala sau functie, după caz;b) examenul sau concursul pentru avansare pe un grad profesional superior, pe o treapta profesionala superioara sau functie superioara, după caz, în perioada urmatoare evaluării performantelor profesionale individuale şi stabilirii salariilor de baza individuale, se poate organiza după cel puţin 3 luni de la data definitivarii evaluării performantelor profesionale individuale;c) locul, data, ora şi scopul examenului sau concursului, precum şi tematicile şi bibliografiile corespunzătoare se fac publice prin comunicarea lor în presa sau prin afisarea la sediul unităţii cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării acestuia. Data desfăşurării, tematicile şi bibliografiile se aproba de conducatorul unităţii, cu excepţia celor pentru gradul ultim al functiei sau pentru functiile de conducere, care se aproba de ordonatorul principal de credite;d) examenul sau concursul se desfăşoară în prezenta unei comisii de examinare formate din 3-5 membri, stabilita de conducatorul unităţii. Comisia este condusa de un presedinte, care poate fi conducatorul unităţii sau o persoană imputernicita de către acesta, şi din alte persoane din conducerea unităţii. Ceilalti membri ai comisiei sunt: seful ierarhic al compartimentului în care se afla postul pentru care se organizeaza examenul sau concursul ori un alt sef de compartiment, un salariat cu gradul profesional cel mai mare din compartimentul respectiv sau un specialist din afara unităţii, după caz. Secretariatul concursului şi desfăşurarea examenului sau concursului se asigura de Compartimentul organizare, salarizare, personal, care păstrează toate documentele respective;e) examenul sau concursul consta în susţinerea a doua sau trei probe, după caz: o lucrare scrisa, interviu şi, după caz, proba practica, din tematica anunţată, susţinute de candidat în prezenta comisiei de examinare;f) fiecare membru al comisiei de examinare va aprecia lucrarea scrisa, interviul şi proba practica susţinute de fiecare candidat cu note între 1 şi 10, iar nota finala va reprezenta media aritmetica a notelor acordate;g) dacă rezultatul final al examinarii este apreciat cu cel puţin nota 7, atunci candidatul este declarat "reusit". În cazul în care mai mulţi candidati pentru acelasi post au obţinut note peste 7, atunci este declarat "reusit" candidatul care a obţinut nota cea mai mare. Dacă nota cea mai mare a fost obtinuta de mai mulţi candidati, se va organiza un concurs de departajare între acestia, constand intr-o noua proba stabilita de comisia de examinare;h) rezultatele examenului sau concursului, stabilite în ordinea notelor finale obtinute, vor fi consemnate într-un proces-verbal semnat de toţi membrii comisiei de examinare şi vor fi comunicate candidaţilor în termen de 3 zile, prin afisare la sediul unităţii. Rezultatele examenului sau concursului pot fi contestate în termen de 3 zile de la comunicare la ordonatorul principal de credite, iar rezultatul contestaţiei va fi comunicat petentului în termen de 5 zile.
+
Articolul 13Stabilirea salariului de baza pentru angajatii avansati în grade profesionale, trepte profesionale sau functii se face astfel:a) dacă nota finala obtinuta la examen sau concurs este cuprinsa între 7 şi 8,99, salariul de baza va fi mai mare cu până la 20% faţă de salariul de baza avut pe postul ocupat înainte de avansare;b) dacă nota finala obtinuta la examen sau concurs este cuprinsa între 9 şi 10, salariul de baza va fi mai mare cu până la 30% faţă de salariul de baza avut pe postul ocupat înainte de avansare;c) în situaţiile prevăzute la lit. a) şi b) salariul de baza stabilit nu poate fi mai mare decat salariul maxim prevăzut de lege pentru postul respectiv.
+
Articolul 14(1) Posturile vacante se ocupa prin concurs organizat potrivit prevederilor art. 12 lit. c)-h).(2) Salariul de baza pentru functiile de execuţie ocupate prin concurs de persoane din afara unităţii se va stabili la angajare, prin evaluare pentru o perioadă de proba de un an.(3) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale persoanelor din afara unităţii, reusite la concurs, se face de către comisia de evaluare, după expirarea perioadei de proba, pe baza referatului de activitate întocmit de seful de compartiment. Comisia va întocmi fisa de evaluare a performantelor profesionale individuale, pe baza notei finale obtinute la concurs, astfel: nota 7 minima necesară pentru a fi declarat "reusit" echivaleaza cu punctajul total de evaluare 11, nota 8, cu punctajul total de evaluare 20, nota 9, cu punctajul total de evaluare 30, iar nota 10, cu punctajul maxim de evaluare 40.(4) Stabilirea salariului de baza între limitele prevăzute de lege se face după expirarea perioadei de proba, potrivit prevederilor art. 11 alin. (1) şi (2).
+
Capitolul 6Dispozitii finale +
Articolul 15În cazul în care cheltuielile de personal rezultate după stabilirea salariilor de baza între limite pentru intregul personal al unităţii sunt mai mari decat nivelul aprobat de ordonatorul principal de credite, angajatorul va stabili procentul de diminuare a salariilor individuale, rezultat ca urmare a evaluării, în asa fel încât unitatea să se incadreze în fondurile aprobate.
+
Articolul 16Pentru angajatii care în perioada pentru care se face evaluarea performantelor individuale nu au lucrat, din diferite motive, cel puţin 6 luni, evaluarea performantelor profesionale individuale şi stabilirea salariului între limitele prevăzute de lege se vor face la reluarea activităţii, după completarea unui numar de 6 luni, cu respectarea prevederilor art. 6-8, 10 şi 11.
+
Articolul 17(1) Fisa de evaluare a performantelor profesionale individuale şi de stabilire a salariilor de baza între limite, precum şi nivelul salariului de baza individual, stabilite în prezenta metodologie, se aduc la cunoştinţa fiecarui angajat.(2) Angajatul nemultumit de rezultatul evaluării şi/sau de nivelul salariului de baza poate face contestaţie în termen de 5 zile de la luarea la cunoştinţa. Contestaţia va fi solutionata de comitetul director sau de colegiul executiv, după caz, iar rezultatul final va fi comunicat petentului în termen de 10 zile de la primirea contestaţiei.
+
Articolul 18În cazul în care intr-o anumita perioada un angajat nu îşi indeplineste standardele de performanţă stabilite potrivit art. 4 şi 5, conducatorul unităţii, din proprie iniţiativă sau la propunerea sefului de compartiment, după analizarea motivelor care au generat aceasta nerealizare, îi poate diminua salariul de baza stabilit.
+
Articolul 19Salariul de baza al unui salariat se reevalueaza anual de către angajator, cu respectarea limitelor prevăzute pentru gradul profesional sau treapta profesionala în care acesta este incadrat.
+
Articolul 20Anexele nr. 1, 2 şi 2a) fac parte integrantă din prezenta metodologie.
+
Anexa 1–––la metodologie–––––– model –

AGENŢIA DE PROTECŢIE A MEDIULUI . . . . . . . . . . .
(ADMINISTRAŢIA REZERVAŢIEI BIOSFEREI "DELTA DUNĂRII")
Se aprobă
Director,
. . . . . . . . . . . . . . . .
(numele, prenumele şi semnătura)
Data . . . . . . . . . .
FIŞA POSTULUI
Nr. . . . . . . .

I. Date generale

Serviciul (biroul, compartimentul) . . . . . . .
Funcţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gradul profesional/treapta profesională . . . . .
Nivelul postului: de execuţie/conducere
Nivelul studiilor . . . . . . .
Specialitatea . . . . . . . . .
Perioada de probă . . . . . . .
Punctajul postului: minim =
maxim =

II. Fisa de evaluare a postului

Nr. crt. Criteriul/subcriteriul de evaluare Punctajul corespunzător gradului/ treptei profesionale a postului)
1. Pregătirea profesională – total (1.1+1.2)
1.1. Nivelul studiilor şi pregătirea de specialitate
1.2. Perfecţionări pentru menţinerea competenţei cerute de post
2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice postului – total (2.1 +2.2)
2.1. Experienţa în muncă
2.2. Experienţa în specialitatea postului
3. Dificultatea şi complexitatea operaţiunilor specifice postului – total (3.1 +3. 2+3.3+3.4)
3.1. Gradul de diversitate a muncii (rutina)
3.2. Gradul de autonomie în acţiune
3.3. Activitatea de analiză, sinteză şi concepţie
3.4. Necesitatea unor aptitudini deosebite şi/sau tehnologii speciale ce trebuie cunoscute
4. Responsabilitatea implicată de post – total (4.1 + 4.2)
4.1. Pentru obţinerea, selectarea şi utilizarea informaţiilor în vederea pregătirii unor decizii; păstrarea confidenţialităţii
4.2. Pentru propunerea, susţinerea şi realizarea unor proiecte şi/sau acţiuni şi pentru deciziile luate
5. Capacitatea relaţională – total (5.1+5.2)
5.1. Gradul de solicitare din partea structurilor interne ale A.P.M. sau A.R.B.D.D.
5.2. Gradul de solicitare din exterior din partea subiecţilor serviciilor oferite de A.P.M. sau A.R.B.D.D. şi/sau a altor structuri ale administraţiei publice centrale sau locale
TOTAL PUNCTAJ (1+2+3+4+5):
*) Numărul gradelor sau treptelor profesionale este cel corespunzător funcţiei şi nivelului studiilor postului evaluat.

III. Atribuţiile şi raspunderile ocupantului postului III.1. Atribuţii, activităţi, operaţiuni III.2. Responsabilităţii Raspunde de: III.3. Limite de competenţa III.4. Relatii ierarhice Se subordoneaza: Are în subordine: Colaboreaza cu: Întocmit, ––– Data şi semnatura angajatului ……………………….. +
Anexa 2–––la metodologie–––––– model –Numele şi prenumele angajatului ………………….Functia ……………………………………….Gradul profesional/treapta profesionala …………..Compartimentul …………………………………F I S Ade evaluare a performantelor profesionale individuale şi de stabilire asalariului de baza între limite

I. Aprecierea pentru perioada de la …. până la ….
Nr. crt. Criteriul/subcriteriul Punctajul acordat
Propunerea comisiei Conducătorul unităţii
1. Rezultatele obţinute – total
1.1. Gradul de realizare a lucrărilor şi sarcinilor de serviciu
1.2. Respectarea termenelor stabilite pentru lucrările şi sarcinile de serviciu
1.3. Calitatea şi eficienţa lucrărilor şi sarcinilor realizate; atingerea scopurilor propuse
2. Asumarea responsabilităţii – total
2.1. Receptivitatea, disponibilitatea la efort suplimentar, perseverenţa, obiectivitatea, disciplina în muncă, gradul de utilizare a echipamentelor şi a materialelor repartizate
2.2. Gradul de implicare şi rapiditatea intervenţiei în realizarea atribuţiilor de serviciu, încadrarea în consumurile aprobate
2.3. Evaluarea informaţiilor şi asumarea deciziilor
3. Adaptarea la complexitatea muncii, iniţiativa şi creativitatea -total
3.1. Gradul de complexitate a lucrărilor şi a sarcinilor realizate; evaluarea lucrărilor şi a sarcinilor de rutină (repetitive)*)
3.2. Propunerea, motivarea şi realizarea de proiecte şi soluţii noi, îmbunătăţirea celor existente, organizarea unor acţiuni şi participarea la acestea
4. Capacitatea relaţională – total
4.1. Capacitatea de a evita stări conflictuale, capacitatea de dialog, de concizie, de conciliere şi de a se face înţeles
4.2. Adaptabilitatea la situaţii neprevăzute, prezenţa de spirit, spontaneitatea
A. TOTAL PUNCTAJ (1+2+3+4):

NOTĂ:Salariile de baza rezultate în urma evaluării performantelor profesionale individuale se vor rotunji din o mie în o mie lei în favoarea salariatului. +
Anexa 2a)–––-la metodologie–––––– model –LIMITELE DE PUNCTAJpentru criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale

Nr. crt. Criteriul/subcriteriul Limitele de punctaj
minim maxim
1 2 3 4
1. Rezultatele obţinute – total 3 12
1.1. Gradul de realizare a lucrărilor şi sarcinilor de serviciu 1 4
1.2. Respectarea termenelor stabilite pentru lucrările şi sarcinile de serviciu 1 4
1.3. Calitatea şi eficienţa lucrărilor şi sarcinilor realizate, atingerea scopurilor propuse 1 4
2. Asumarea responsabilităţii – total 3 12
2.1. Receptivitatea, disponibilitatea la efort suplimentar, perseverenţa, obiectivitatea, disciplina în muncă, gradul de utilizare a echipamentelor şi materialelor repartizate 1 4
2.2. Gradul de implicare şi rapiditatea intervenţiei în realizarea atribuţiilor de serviciu; încadrarea în consumurile aprobate 1 4
2.3. Evaluarea informaţiilor şi asumarea deciziilor 1 4
3. Adaptarea la complexitatea muncii, iniţiativa şi creativitatea – total 2 8
3.1. Gradul de complexitate a lucrărilor şi sarcinilor realizate; evaluarea lucrărilor şi sarcinilor de rutină (repetitive)) 1 4
3.2. Propunerea, motivarea şi realizarea de proiecte şi/sau soluţii noi, îmbunătăţirea celor existente; organizarea unor acţiuni şi participarea la acestea 1 4
4. Capacitatea relaţională – total 2 8
4.1. Capacitatea de a evita stări conflictuale, capacitatea de dialog, de concizie, de conciliere şi de a se face înţeles 1 4
4.2. Adaptabilitatea la situaţii neprevăzute, prezenţa de spirit, spontaneitatea 1 4
TOTAL PUNCTAJ (1+2+3+4): 10 40
*) Gradul de complexitate: foarte mic = 1; mic = 2; mediu = 3 ; mare = 4.

Notă *) Gradul de complexitate: foarte mic = 1; mic = 2; mediu = 3; mare = 4.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters