METODOLOGIE din 25 februarie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 293 din 5 aprilie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 4058 10/05/2005
ART. 15ABROGAT DEHG 224 24/03/2005
ART. 16ABROGAT DEHG 224 24/03/2005
ART. 17ABROGAT DEHG 224 24/03/2005
ART. 18ABROGAT DEHG 224 24/03/2005
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 20
ART. 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 21
ART. 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 22
ART. 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 23
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 145
ART. 2REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 7
ART. 5REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 34
ART. 5REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 34
ART. 5REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 4
ART. 14REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003 ART. 31
ART. 14REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003 ART. 31
ART. 16REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 116
ART. 20REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003
ANEXA 5REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN 4747 16/10/2001
ANEXA 5REFERIRE LAREGULAMENT 16/10/2001 CAP. 3
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997
ANEXA 5REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
ANEXA 5REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 50
ANEXA 5REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 51
ANEXA 5REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 109
ANEXA 5REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 110
ANEXA 5REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 112
ANEXA 5REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 113
ANEXA 5REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 126
ANEXA 5REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 145
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 4058 10/05/2005
ActulAPROBAT DEORDIN 3297 25/02/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 3297 25/02/2004
ART. 15ABROGAT DEHG 224 24/03/2005
ART. 16ABROGAT DEHG 224 24/03/2005
ART. 17ABROGAT DEHG 224 24/03/2005
ART. 18ABROGAT DEHG 224 24/03/2005

de organizare şi desfăşurare a concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct la unităţile de învăţământ preuniversitar



+
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1Prezenta metodologie este elaborată pe baza prevederilor art. 145 alin. (1), (6), (7) şi (9) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prevederilor art. 20 alin. (1), art. 21 alin. (1), (2), (3) şi (4), art. 22 alin. (1) şi ale art. 23 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare Legea nr. 128/1997).
+
Articolul 2(1) La concursul pentru ocuparea funcţiei de director*1) sau de director adjunct la unităţile de învăţământ preuniversitar poate candida:a) personalul didactic care îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a)-c) din Legea nr. 128/1997, pentru unităţile de învăţământ cu personalitate juridică care au în structură numai grupe de învăţământ preşcolar, primar sau ambele niveluri, după caz;b) personalul didactic cu diplomă de absolvire a unei instituţii de învăţământ superior, cel puţin de scurtă durată [art. 7 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 128/1997], titular în specialitatea diplomei, pentru unităţile de învăţământ care au în structură clasele I-VIII, V-VIII, V-X, I-X şi pentru şcolile de arte şi meserii;c) personalul didactic care îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 128/1997, pentru unităţile de învăţământ care au în structură clasele I-XII/XIII, V-XII/XIII, IX-XII/XIII sau clase postliceale;d) institutorul, învăţătorul sau educatoarea, după caz, pentru al doilea post de director adjunct la unităţile de învăţământ în a căror structură sunt incluse şi clase ale învăţământului primar sau grupe de învăţământ preşcolar;e) personalul didactic care aparţine unei minorităţi naţionale sau este bun cunoscător al limbii minorităţii respective, pentru unităţile de învăţământ distincte cu predare în limba unei minorităţi naţionale şi pentru unităţile de învăţământ cu secţii de predare în limba unei minorităţi naţionale;f) personalul didactic care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 128/1997, pentru unităţile de învăţământ special;g) personalul didactic titular în învăţământul preuniversitar;h) personalul didactic care are calităţi profesionale, manageriale şi morale, dovedite prin calificativul "Foarte bine" în ultimii 3 ani;i) personalul didactic care are disponibilitatea de a se implica în rezolvarea problemelor unităţii de învăţământ;j) personalul didactic care are cel puţin gradul didactic II şi o vechime la catedră de cel puţin 5 ani*2).____________*1) În centrele judeţene de asistenţă psihopedagogică (CJAPP) funcţia de director este îndeplinită de coordonatorul CJAPP.*2) Pentru candidatul la funcţia de coordonator CJAPP condiţia de vechime este de cel puţin 5 ani în activitatea de asistenţă şi consiliere psihopedagogică.(2) Inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, denumit în continuare inspectorat şcolar, prin inspectorul cu politici de selecţie, evidenţă, mobilitate şi promovare a personalului didactic, certifică la înscriere, pentru fiecare candidat, posibilitatea ca, în cazul reuşitei la concurs, acesta să poată efectua numărul de ore de predare în unitatea de învăţământ pentru care se organizează concursul sau într-o unitate de învăţământ apropiată de aceasta, în aceeaşi localitate/comună.(3) Cazurile care nu sunt prevăzute în prezenta metodologie se soluţionează numai de către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, prin Direcţia generală evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învăţământ preuniversitar, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
+
Capitolul IIOrganizarea concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct +
Articolul 3(1) Inspectoratul şcolar are obligaţia de a anunţa organizarea concursului, în presa locală şi centrală, cu cel puţin 30 de zile înainte, menţionând locul unde este afişată lista posturilor vacante din unităţile de învăţământ pentru care se va desfăşura concursul, precum şi toate celelalte informaţii referitoare la înscrierea şi participarea la concurs a candidaţilor.(2) În acelaşi timp inspectoratul şcolar afişează la sediul propriu lista posturilor de conducere vacante, fişa postului, tematica, bibliografia, perioada de înscriere, metodologia de concurs şi lista documentelor necesare înscrierii la concurs.(3) Înscrierea la concurs se încheie cu 7 zile înainte de prima zi a sesiunii de concurs. Nu sunt acceptaţi la înscriere decât candidaţii ale căror dosare întrunesc integral condiţiile prevăzute în prezenta metodologie.(4) Inspectoratul şcolar afişează la sediul său, în cel mult 3 zile de la data încheierii înscrierilor la concurs, graficul desfăşurării concursului, cu specificarea programului zilnic, a locului de desfăşurare, precum şi lista candidaţilor înscrişi.(5) Inspectoratul şcolar înaintează graficul de desfăşurare a concursurilor la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului Direcţia generală evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învăţământ preuniversitar, cu cel puţin 3 zile înainte de data iniţială a perioadei de organizare a concursurilor, stabilită prin graficul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului pentru judeţul respectiv/municipiul Bucureşti.(6) Orice modificare din motive obiective a programului de desfăşurare a concursului este adusă la cunoştinţă candidaţilor şi observatorilor, în scris, cu cel puţin 48 de ore înainte, de către persoanele împuternicite din cadrul inspectoratului şcolar. Când termenul de 48 de ore nu poate fi respectat, secretarul sau un membru al comisiei de concurs întocmeşte un proces-verbal în care se precizează motivele datorită cărora concursul nu se poate desfăşura, pe care îl semnează un membru al comisiei de concurs şi observatorii.(7) Comunicarea inspectoratului şcolar la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului – Direcţia generală evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învăţământ preuniversitar, pentru reprogramarea concursului respectiv, este însoţită de copia procesului-verbal. Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului avizează reprogramarea concursului.
+
Articolul 4Inspectorul şcolar general emite, potrivit legii şi prezentei metodologii, cu 3 zile înainte de prima probă a concursului, decizia de constituire a comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs, iar cu 48 de ore înainte de prima probă a concursului, decizia de constituire a comisiei de concurs şi decizia de constituire a comisiei de contestaţii.
+
Articolul 5Dosarul de înscriere la concurs, avizat de oficiul juridic al inspectoratului şcolar, se depune la inspectorul cu politici de selecţie, evidenţă, mobilitate şi promovare a personalului didactic şi trebuie să conţină:1. cerere de înscriere în care se menţionează limba modernă cunoscută;2. curriculum vitae (redactat după un model elaborat de compartimentul evaluare, prognoze, strategii şi programe al inspectoratului şcolar);3. copii certificate "conform cu originalul" de către conducerea unităţii de învăţământ de la care provine candidatul de pe:– certificatul de naştere şi, dacă este cazul, certificatul de căsătorie;– actul de titularizare în unitatea de învăţământ în care funcţionează;– adeverinţele/certificatele/diplomele de acordare a gradelor didactice/a titlului ştiinţific de doctor;– carnetul de muncă sau documentul echivalent eliberat de unitatea de învăţământ, în conformitate cu art. 34 alin. (5) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările ulterioare, completat la zi;– hotărârile judecătoreşti pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive;– procesul-verbal al consiliului şcolar sau profesoral/de administraţie din ultima unitate de învăţământ/ultima instituţie de la care provine candidatul privind recomandarea persoanei în cauză pentru funcţia de director/director adjunct;– alte documente doveditoare, anexate în original sau în copie, avizate "conform cu originalul" de conducerea ultimei unităţi de învăţământ/ultimei instituţii de la care provine candidatul, care să susţină declaraţiile din curriculum vitae;4. copii legalizate de pe actele de studii (diplomă, diplomă de licenţă, foi matricole etc.): legalizarea acestora se face la notariat sau la alte autorităţi învestite cu acest drept;5. adeverinţă de vechime la catedră, în specialitate (în original);6. adeverinţă cu punctajul şi calificativele pentru ultimii 3 ani (în original) şi copiile fişelor de evaluare pe cei 3 ani;7. adeverinţă medicală (în original) din care să reiasă că persoana respectivă este aptă pentru a desfăşura activitate într-o unitate de învăţământ (conform art. 4 din Legea nr. 128/1997);8. opisul dosarului, în două exemplare; un exemplar se restituie cu semnătura persoanei care a înregistrat înscrierea*3).
+
Articolul 6Comisia pentru elaborarea subiectelor de concurs este formată din:a) preşedinte – un inspector şcolar de specialitate pentru limbile moderne de la inspectoratul şcolar;b) membri: 4-5 directori, recunoscuţi prin autoritatea profesională şi morală, provenind de la diferite tipuri de unităţi de învăţământ, câte un inspector şcolar de specialitate sau un profesor metodist pentru fiecare limbă modernă aleasă de candidaţi.
+
Articolul 7(1) Comisia de concurs pentru funcţia de director este constituită după cum urmează:a) preşedinte – un inspector şcolar general adjunct, de regulă cel care are în subordine compartimentul evaluare, prognoze, strategii şi programe sau şeful serviciului evaluare, prognoze, strategii şi programe;b) membri:– un inspector şcolar pentru management şcolar şi evaluare instituţională sau un inspector şcolar de specialitate;– un director*4), recunoscut prin autoritatea sa profesională şi morală, de la o unitate de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi grad cu cel al unităţii de învăţământ pentru care se organizează concursul;c) secretar – un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar/director/director adjunct la o unitate de învăţământ.(2) Comisia de concurs pentru funcţia de director adjunct este constituită după cum urmează:a) preşedinte – un inspector şcolar general adjunct, de regulă cel care are în subordine compartimentul evaluare, prognoze, strategii şi programe sau şeful serviciului evaluare, prognoze, strategii şi programe;b) 2 membri:– un inspector şcolar pentru management şcolar şi evaluare instituţională sau un inspector şcolar de specialitate;____________*3) Dosarul se numerotează pe fiecare filă, iar numărul total de file se consemnează în opis.*4) Un coordonator al unui centru judeţean de asistenţă psihopedagogică din alt judeţ, pentru funcţia de coordonator CJAPP.– directorul unităţii de învăţământ pentru care se organizează concursul;c) secretar – un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar/director/director adjunct la o unitate de învăţământ.(3) La desfăşurarea concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct sunt invitaţi să participe în calitate de observator:– un părinte desemnat/delegat de consiliul reprezentativ al părinţilor din unitatea de învăţământ pentru care se organizează concursul;– câte un reprezentant desemnat de federaţiile care au organizaţii sindicale la nivel de unitate de învăţământ; la unităţile de învăţământ la care nu există organizaţie sindicală, un reprezentant al salariaţilor de la unitatea şcolară pentru care se ţine concursul, ales în consiliul profesional deschis, prin vot secret, cu majoritate simplă;– un reprezentant al Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.Inspectoratul şcolar invită în scris observatorii să asiste la desfăşurarea concursului, cu cel puţin 48 de ore înainte de data acestuia. Neprezentarea observatorilor nu afectează legalitatea desfăşurării concursului.(4) Secretarul şi observatorii participă la activităţile comisiei de concurs, dar nu se implică în examinarea şi evaluarea candidaţilor. Observatorii au dreptul de a-şi consemna observaţiile în procesul-verbal menţionat la art. 10.(5) Pentru unităţile de învăţământ militar, din comisia de concurs face parte, în calitate de membru, şi un delegat desemnat de ministerul de resort, iar pentru unităţile de învăţământ teologic, din comisia de concurs face parte, în calitate de membru, inspectorul de specialitate pentru învăţământ teologic din Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.Inspectoratul şcolar solicită în scris ministerului de resort desemnarea delegatului pentru comisia de concurs de la unitatea de învăţământ militar şi Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului desemnarea delegatului pentru comisia de concurs de la unitatea de învăţământ teologic.
+
Capitolul IIIProbele de concurs şi evaluarea candidaţilor +
Articolul 8(1) Concursul pentru funcţiile de conducere din unităţile de învăţământ constă în următoarele două probe:a) curriculum vitae, analiza şi evaluarea acestuia pe baza criteriilor şi punctajului prezentate în anexa nr. 1 la prezenta metodologie. Punctajul maxim este de 45 de puncte (3 x 15 puncte/membru al juriului). Punctajul de promovare a probei este de 24 de puncte (3 x 8 puncte/membru al juriului);b) interviu: prin interviu se testează cunoştinţele de legislaţie şcolară şi de management educaţional ale candidatului, pe baza unui test tip grilă, cu 30 itemi. Itemii sunt cu răspuns unic selectat din 4 variante, fiind notate cu un punct sau 0 puncte. Punctajul maxim al probei este de 90 de puncte (3 x 30 de puncte, 3 fiind ponderea probei). Punctajul de promovare a probei este de 60 de puncte (3 x 20 de puncte). Cei 30 de itemi ai probei sunt repartizaţi astfel:– 10 itemi cu referire la legislaţia şcolară;– 16 itemi privind managementul educaţional, din care 5 să reflecte cunoaşterea metodologiei de elaborare a proiectului managerial al unei unităţi şcolare, iar din restul de 11 itemi unul se redactează în toate limbile moderne pentru care s-au făcut opţiuni de către candidaţi;– 4 itemi cu referire la cunoaşterea şi evaluarea personalităţii.Pentru candidaţii la funcţiile de conducere din învăţământul liceal şi postliceal proba de interviu va fi susţinută cu ajutorul computerului şi se va folosi imprimanta pentru tipărirea testului rezolvat.(2) Cele două probe sunt obligatorii.(3) Punctajul total maxim este de 135 de puncte, iar baremul de promovare a concursului este de 84 de puncte.Pentru unităţile de învăţământ militar şi pentru unităţile de învăţământ teologic punctajul total maxim este de 180 de puncte (60 de puncte/curriculum vitae + 120 de puncte/interviu), punctajul de promovare fiind de 32 de puncte (4 x 8 puncte/membru al juriului) pentru curriculum vitae şi 80 de puncte (4 x 20 de puncte, 4 fiind ponderea probei) pentru interviu, iar baremul de promovare a concursului este de 112 puncte. Testele grilă se realizează de către preşedinte şi membrii comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs. Comisia are obligaţia de a elabora un număr de teste stabilit în funcţie de numărul candidaţilor, astfel:– pentru 1-10 candidaţi se vor elabora N(TESTE) = 5 x numărul candidaţilor;– pentru 11-30 de candidaţi se vor elabora N(TESTE) = 3 x numărul candidaţilor;– pentru 31-50 de candidaţi se vor elabora N(TESTE) = 2 x numărul candidaţilor;– pentru fiecare candidat în plus peste pragul de 50 se adaugă încă un test.Conţinuturile testelor elaborate de comisie sunt strict secrete. După ce au fost elaborate, testele se înregistrează în Word, pe dischete parolate, protejate la scriere şi numerotate. Pe fiecare dischetă se înregistrează un singur test. Dischetele cu subiectele şi opisul acestora (sigilat în plic), imediat ce au fost înregistrate, se predau pentru păstrare, în secret, inspectoratului şcolar general. Înainte de începerea concursului inspectorul şcolar general predă dischetele cu teste preşedintelui comisiei de concurs. Preşedintele comisiei de concurs realizează biletele prin numerotare cu numerele testelor aflate pe dischete.
+
Capitolul IVDesfăşurarea concursului +
Articolul 9(1) Evaluarea curriculumului vitae se face de către preşedintele comisiei de concurs şi de membrii acesteia, în plenul comisiei, prin acordarea de puncte potrivit criteriilor de concurs şi punctajului menţionate în anexa nr. 1, pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc cele afirmate în curriculum vitae. Punctajul se aduce la cunoştinţă candidatului. În cazul în care se consideră depunctat, candidatul poate contesta pe loc evaluarea curriculumului vitae, asistând la reevaluarea acestuia, sau, în scris, la comisia de contestaţii.(2) Pentru proba de interviu candidatul extrage la întâmplare un bilet în faţa comisiei de concurs. Numărul biletului extras reprezintă numărul testului aflat pe dischetă, pe care trebuie să îl rezolve candidatul la această probă.Pentru candidaţii la funcţiile de conducere din unităţile de învăţământ preşcolar şi cele cu clasele I-VIII, un membru al comisiei tipăreşte la imprimantă conţinutul dischetei cu numărul extras, testul fiind înmânat candidatului pentru a-l completa.Pentru candidaţii la funcţiile de conducere din învăţământul liceal, postliceal şi profesional, preşedintele comisiei de concurs înmânează discheta candidatului. La primirea dischetei, acesta o introduce în computerul repartizat şi începe rezolvarea testului. Durata desfăşurării probei este de o oră din momentul deschiderii fişierului cu subiectul de pe dischetă, respectiv din momentul înmânării formularului tipărit. Numărul candidaţilor care participă simultan la proba de interviu este de minimum 3, numărul maxim fiind determinat de preşedintele comisiei de concurs în funcţie de logistica aferentă de care dispune inspectoratul şcolar.(3) Cele două probe de concurs se desfăşoară în aceeaşi zi.(4) Punctajul acordat la fiecare probă pentru fiecare candidat este înscris în formularul-tip prevăzut în anexa nr. 2.
+
Articolul 10(1) Sunt declaraţi promovaţi candidaţii care au realizat cel puţin punctajul de promovare la fiecare dintre cele două probe.(2) Este declarat reuşit la concurs candidatul promovat care a obţinut cel mai mare punctaj total.(3) În caz de egalitate de punctaj, este declarat reuşit candidatul promovat cu rezultatul cel mai bun la proba de interviu.
+
Articolul 11Secretarul comisiei de concurs întocmeşte procesul-verbal (anexa nr. 3) în care consemnează desfăşurarea şi rezultatele concursului, precum şi menţiunile persoanelor desemnate ca observatori. Procesul-verbal este semnat de preşedintele comisiei de concurs, de membrii acesteia şi de persoanele desemnate ca observatori.
+
Articolul 12Punctajele obţinute la cele două probe şi punctajul total se afişează la sediul inspectoratului şcolar după încheierea concursului, în aceeaşi zi.
+
Articolul 13(1) Eventualele contestaţii se depun la registratura inspectoratului şcolar în termen de 3 zile lucrătoare de la afişarea punctajelor, iar inspectoratul şcolar face publică lista contestatarilor.(2) Contestaţiile se soluţionează de către o comisie constituită după cum urmează:a) preşedinte – inspectorul şcolar general;b) membri:– un inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar, altul decât cel din comisia de concurs;– un director*5) cu aceeaşi poziţie în sistemul de învăţământ cu cea a directorului membru în comisia de concurs;c) secretar – un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar/un director/director adjunct la o unitate de învăţământ.La lucrările comisiei de contestaţii este invitat, în scris, să participe în calitate de observator câte un reprezentant desemnat de federaţiile care au organizaţii sindicale la nivelul unităţii de învăţământ. La unităţile de învăţământ la care nu există organizaţie sindicală este invitat, în scris, să participe reprezentantul personalului didactic de la unitatea de învăţământ pentru care se ţine concursul, ales în consiliul profesoral deschis, prin vot secret, cu majoritate simplă.(3) Hotărârea comisiei de contestaţii se comunică contestatorului în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, cu confirmare de primire.(4) Nu se pot contesta rezultatele la concurs ale altui candidat.(5) Hotărârea comisiei de contestaţii este definitivă şi poate fi atacată numai prin procedura contenciosului administrativ.(6) În termen de 24 de ore de la expirarea perioadei de soluţionare a contestaţiilor, se afişează la sediul inspectoratului şcolar rezultatele finale ale concursului.(7) Dreptul persoanei de a se adresa instanţelor judecătoreşti este garantat. În acest caz persoana prezintă la inspectoratul şcolar dovada acţionării în judecată. Postul de conducere aflat în litigiu se ocupă cu delegaţie până la pronunţarea sentinţei judecătoreşti definitive, care se comunică în scris inspectoratului şcolar.
+
Capitolul VDispoziţii finale +
Articolul 14(1) Numirea candidaţilor declaraţi reuşiţi la concursul pentru funcţiile de conducere din unităţile de învăţământ de stat se face prin decizie a inspectorului şcolar general, cu excepţia directorilor de unităţi de învăţământ liceal şi postliceal, care sunt numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului. Solicitarea numirii prin ordin al ministrului în funcţia de director este însoţită de formularele prevăzute în anexele nr. 3 şi 4, completate.(2) În conformitate cu prevederile art. 31 alin. (1) din Legea nr. 53/2003, cu modificările ulterioare, numirea se face cu o perioadă de probă de 90 de zile. Această perioadă este inclusă în durata contractului de management educaţional.(3) O dată cu emiterea deciziei, respectiv a ordinului de numire, directorul încheie cu inspectorul şcolar general contractul de management educaţional (anexa nr. 5).(4) Contractul de management educaţional se încheie pe o perioadă de 4 ani de la data numirii.(5) Pentru persoanele care au mai puţin de 4 ani până la împlinirea vârstei standard de pensionare, contractul de management se încheie până la sfârşitul anului şcolar în care se realizează condiţiile standard de pensionare. Contractul poate fi prelungit anual, la cererea managerului, atât timp cât acesta îşi păstrează calitatea de cadru didactic titular în învăţământul preuniversitar, fără a se depăşi 4 ani de la data numirii.
+
Articolul 15Cu 15 zile înainte de expirarea perioadei de probă, inspectorul şcolar general înaintează Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului – Direcţia generală evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învăţământ preuniversitar, printr-o adresă, aprecierea sa privind corespunderea sub raport managerial a persoanei numite în funcţia de director de liceu/şcoală postliceală, iar inspectorul şcolar general adjunct/şeful serviciului compartimentului evaluare, prognoze, strategii şi programe înaintează inspectorului şcolar general, printr-o notă scrisă, aprecierea sa privind corespunderea sub raport managerial a persoanei numite în funcţia de director prin decizie a inspectorului şcolar general, potrivit art. 14 alin. (1). Aprecierea are la bază punctajul acordat în urma evaluării continue realizate de inspectorul şcolar de management şcolar, evaluare şi dezvoltare instituţională şi consemnat în fişa de evaluare a directorului de unitate de învăţământ de către inspectorul şcolar general adjunct al compartimentului/şeful serviciului evaluare, prognoze, strategii şi programe. Aprecierea este însoţită de fişa de evaluare a directorului de unitate de învăţământ, completată cu punctajul şi calificativul obţinute de acesta.
+
Articolul 16Contractul de management educaţional se reziliază:1. în cazul în care persoanele prevăzute la art. 14 alin. (1) şi (2) se dovedesc necorespunzătoare sub raport managerial (au obţinut calificativul "Nesatisfăcător" la evaluarea din perioada de probă);2. dacă pe perioada mandatului, prin evaluare anuală sau prin inspecţie specială*6), persoana obţine calificativul "Nesatisfăcător" sau se constată neîndeplinirea angajamentelor manageriale ori prejudicii aduse învăţământului;3. pentru nerespectarea cu vinovăţie a obligaţiilor contractuale, precum şi pentru săvârşirea unei fapte de natura abaterilor disciplinare sau care angajează răspunderea administrativă, civilă ori penală, directorul/directorul adjunct putând fi sancţionat potrivit dispoziţiilor art. 116 lit. e) şi f) din Legea nr. 128/1997;4. în cazul în care persoana îşi pierde calitatea de cadru didactic titular în învăţământul preuniversitar.
+
Articolul 17În toate situaţiile în care contractul de management încetează, inspectorul şcolar general emite decizie (pentru directorii/directorii adjuncţi numiţi prin decizie) sau solicită Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului elaborarea ordinului (pentru directorii numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului) de eliberare din funcţie, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 16 pct. 3, în care, prin decizie a inspectorului şcolar general (pentru directorii/directorii adjuncţi numiţi prin decizie) sau prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului (pentru directorii numiţi prin ordin al ministrului), se face comunicarea sancţiunii, conform art. 123 alin. (3) din Legea nr. 128/1997.
+
Articolul 18Informaţiile false cuprinse în curriculumul vitae, falsul în declaraţii, falsul în înscrisuri oficiale şi sub semnătură privată, constatate de comisia de concurs, atrag eliminarea candidatului din concurs şi sesizarea organelor competente.
+
Articolul 19Preşedinţii comisiilor, membrii acestora, precum şi persoanele desemnate ca observatori, înainte de desfăşurarea concursului, dau o declaraţie pe propria răspundere că nu au în rândul candidaţilor soţ, soţie, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv ori relaţii conflictuale cu vreun candidat.
+
Articolul 20(1) Prezenta metodologie intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) Dispoziţiile prezentei metodologii se completează cu dispoziţiile Legii nr. 128/1997.
+
Articolul 21Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta metodologie.________________*5) Un coordonator al unui CJAPP, recunoscut prin autoritatea sa profesională, altul decât cel din comisia de concurs.*6) Efectuată de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti sau de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
+
Anexa 1────────la metodologie──────────────

Data ………
EVALUARE CURRICULUM VITAE
Nr.
crt.
CRITERII Punctaj
maxim
Punctaj
realizat
1. Studii*1) 2
Superioare de lungă durată 2
Superioare de scurtă durată 1,5
Medii 1
2. Participare la stagii de formare/perfecţionare 5
A) în specialitate: 3
Doctorat 1
Cursuri postuniversitare/ Masterat 1
Gradul I 0,5
La nivel judeţean/al mun. Bucureşti 0,5
B) în management educaţional 2
La nivel judeţean/al mun. Bucureşti 1
La nivel naţional/străinătate 1
3. Experienţă în activitate, dovedită: 4
Inspector/director/director adjunct*2) 1
Membru în consiliul de administraţie/
consilier educativ/responsabil comisie metodică
0,5
Membru în comisii de lucru ale inspectoratului
şcolar/MEC
0,5
Metodist/responsabil cerc pedagogic 0,5
Evaluarea rezultatelor ultimilor 3 ani*3) 1,5
4. Lucrări publicate 1
Pedagogice/de specialitate 0,5
Management educaţional 0,5
5

Participare la proiecte, conform programului
managerial al inspectoratului şcolar şi al
unităţii de învăţământ
2
Proiecte de integrare europeană/
internaţionale
1
Proiecte interinstituţionale/comunitare/
alte proiecte (la nivel local/judeţean)
1
6 Distincţii, premii obţinute: 1
Acordate de MEC/ISJ/TSMB 0,25
Acordate de comunitatea locală (consiliul
local, alte instituţii)
0,25
Salariu de merit/Gradaţie de merit 0,5
TOTAL 15

____________*1) Se punctează cea mai înaltă formă de învăţământ absolvită*2) În cazul în care contractul managerial a încetat înaintea expirării perioadei pentru care a fost încheiat, din motive imputabile persoanei, experienţa în activitatea de conducere, îndrumare şi control, nu se mai punctează.*3) Punctajul se stabileşte prin cumularea rezultatelor fişelor de evaluare anuale, după cum urmează:0,25 ….. pentru 86 – 95 puncte în fişa de evaluare0,50 ….. pentru 96 – 100 puncte în fişa de evaluare +
Anexa 2────────la metodologie──────────────INSPECTORATUL ŞCOLAR AL. _________________NUMELE CANDIDATULUI ______________________POSTUL PE CARE ___________________________CANDIDEAZĂ _______________________________ BORDEROUL DE NOTARE┌────────────┬──────────┬──────────────────────────────────────────────────────┐│ PROBA │PUNCTAJ │ NOTARE ││ │ Maxim/ ├─────────────────┬────────┬──────────┬────────────────┤│ │ minim │Comisia │Nume şi │ Punctaj │ Punctaj ││ │ │ │prenume │individual│ probă │├────────────┼──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┼────────────────┤│CURRICULUM │45 │Preşedinte │ │ │ ││ VITAE │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ ││ │ │Membru │ │ │ ┌───────┐ ││ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ ││ │ 24│Membru │ │ │ │ │ ││ ├──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ ││ │60 │Reprezentant │ │ │ └───────┘ ││ │ 32│culte/M.Ap.N. │ │ │ │├────────────┼──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┼────────────────┤│INTERVIU │90 │Preşedinte │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ ┌───────┐ ││ │ │Membru │ │ │ │ │ ││ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ ││ │ 60│Membru │ │ │ │ │ ││ ├──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┤ └───────┘ ││ │120 │Reprezentant │ │ │ ││ │ 80│culte/M.Ap.N. │ │ │ │└────────────┴──────────┴─────────────────┴────────┴──────────┴────────────────┘ Punctajul total
+
Anexa 3────────la metodologie──────────────MINISTERUL EDUCAŢIEI,CERCETĂRII ŞI TINERETULUIINSPECTORATUL ŞCOLAR AL ________________PROCES-VERBALÎncheiat astăzi, ___________ în urma susţinerii probelor de evaluare din cadrul concursului pentru ocuparea funcţiei de director / director adjunct la:──────────────────────────────────────────────────────────La concurs participă următorii candidaţi:1. ___________________________________2. ___________________________________3. ___________________________________4. ___________________________________5. ___________________________________

EVALUAREA CANDIDAŢILOR
Nr.
crt.

Numele şi prenumele
candidatului
Punctaj
total
C.V.
Punctaj
total
INTERVIU
Rezultat:
PROMOVAT/
NEPROMOVAT
1
2
3
4
5

TOTAL GENERAL1. __________________________2. __________________________3. __________________________4. __________________________5. __________________________Este declarat REUŞIT în urma concursului, candidatul ______________, care a totalizat cel mai mare punctaj :__________Concursul s-a desfăşurat potrivit Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru funcţia de director/ director adjunct de la unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobată prin OMECT nr._______

COMPONENTA COMISIEI
Nume şi prenume Funcţia Semnătura Observaţii
Preşedinte
(evaluator 1)
Membru
(evaluator 2)
Membru
(evaluator 3)
Membru
(evaluator 4)
Observator 1
Observator 2
Observator 3

+
Anexa 4────────la metodologie──────────────JUDEŢULData concursului: _______/_____/200___ MACHETA CANDIDAŢILOR LA FUNCŢIA DE DIRECTOR / DIRECTOR ADJUNCT┌──────┬────────┬──────┬───────┬──────┬──────┬────────┬──────────────────┬─────┐│Numele│Data │ │ │Grad │Postul│Situaţia│ NOTAREA │Pun- ││ şi │nasterii│Studii│Titular│didac-│pentru│postului├──────┬────┬──────┤ctaj ││penu- │Naţiona-│ │la │tic şi│care │ │Evalu-│C.V.│Inter-│final││mele │litatea │ │ │vechi-│concu-│ │ator │ │viu │ ││(F/M) │ │ │ │me la │rează │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │cate- │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │dra │ │ │ │ │ │ │├──────┼────────┼──────┼───────┼──────┼──────┼────────┼──────┼────┼──────┼─────┤│ │ / / │Supe- │Locali-│Docto-│Locali│1.vacant│Prese-│….│……│ ││ │zz/ll/aa│rioare│tatea: │rat │tatea:│prin: │dinte │pun-│puncte│ ││ │ │l.dura│ │ │ │ │ │cte │ │ ││ │ │ta ┌─┐│…….│ ┌─┐ │……│ │ │ │ │ ││……│ │ └─┘│ │ └─┘ │ │ │ │ │ │ ││ ├────────┼──────┼───────┼──────┼──────┼────────┼──────┼────┼──────┤ ││……│Română │Superi│Unitate│Grad I│Unita-│demisie │Insp. │ │ │ ││ │ ┌─┐ │oare │de inva│ │te de │titular │sc. de│ │ │ ││……│ └─┘ │s.du- │tamant:│ ┌─┐ │invata│ │speci-│….│……│ ││ │ │rata │ │ └─┘ │mant │ ┌─┐ │alita-│pun-│puncte│ ││……│ │ ┌─┐ │ │ │ │ └─┘ │te │cte │ │ ││ │ │ └─┘ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├────────┼──────┤ ├──────┤ ├────────┼──────┼────┼──────┤ ││ │Maghiara│Lic. │…….│Grad │……│Evaluare│ │ │ │ ││ ┌─┐ │ ┌─┐ │ped. │ │ II │ │ i.s.j. │Direc-│ │ │┌───┐││ └─┘ │ └─┘ │ │…….│ ┌─┐ │……│ │tor │….│……││ │││ │ │ │ │ └─┘ │ │ ┌─┐ │ │pun-│puncte││ │││ │ │ ┌─┐ │…….│ │……│ └─┘ │ │cte │ ││ │││ │ │ └─┘ │ │ │ │ │ │ │ ││ │││ ├────────┼──────┤ ├──────┤ ├────────┼──────┼────┼──────┤│ │││ │Germana │An abs│ │ │ │Demitere│Repre-│ │ ││ │││ │ │……│ │ │ │ ┌─┐ │zen- │….│……│└───┘││ │ ┌─┐ │ │ │ │ │ └─┘ │tant │pun-│puncte│ ││ │ └─┘ │ │ │ │ │ │culte/│cte │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │M.Ap.N│ │ │ ││ ├────────┼──────┼───────┼──────┼──────┼────────┼──────┼────┼──────┤ ││ │Alta nat│Speci-│Catedra│Ani │Direc-│Expirare│ │ │ │ ││ │ │aliza-│ │vechi-│tor │mandat │TOTAL │….│……│ ││ │ ┌─┐ │re: │…….│me │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ │pun-│puncte│(bare││ │ └─┘ │1 ….│ │ │ └─┘ │ └─┘ │ │cte │ │mul ││ │ │2 ….│ │ │ │ │ │ │ │ de ││ │(……)│ ├───────┼──────┼──────┼────────┼──────┼────┼──────┤promo││ │ │ │ │ │ │2 ocupat│ │ 24 │ 60 │vare ││ │ │ │ │ │Direc-│ prin │Pun- │pun-│puncte│ ││ │ │ │ │ │tor │delega- │ctaj │cte │ │ 84 p││ │ │ │ │ │adjun-│tie │de ├────┼──────┼─────┤│ │ │ │ │ │ct │ │promo-│ 32 │ 80 │/112p││ │ │ │ │ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │vare │pun-│puncte│ ││ │ │ │ │ │ └─┘ │ └─┘ │ │cte │ │ │└──────┴────────┴──────┴───────┴──────┴──────┴────────┴──────┴────┴──────┴─────┘
+
Anexa 5────────la metodologie───────────────MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUIInspectoratul Şcolar al Judeţului/Municipiului BucureştiNr…/…CONTRACT DE MANAGEMENT EDUCAŢIONAL +
Articolul 1Părţile contractante1. Doamna/Domnul profesor ……, în calitate de inspector şcolar general/împuternicit al ministrului, numit în funcţie prin Ordinul nr. …../…. al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului, reprezentând Inspectoratul Şcolar al Judeţului ……/ Municipiului Bucureşti, cu sediul în ….., str. …..nr. ……Şi2. Doamna/Domnul ….., cetăţean român, domiciliată/domiciliat în ……, str. ….. nr. …., bl. …., sc. …., ap. ….., judeţul/sectorul ….., având actul de identitate BI/CI/paşaport seria …… nr. ….., eliberat de Poliţia ……, în calitate de director/director adjunct la ……., cu sediul în localitatea ……, str. …… nr. …, judeţul/sectorul …., telefon ….., numită/numit în funcţie începând cu data de ….. prin Ordinul/Decizia nr. ……/…… al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului/a inspectorului şcolar general, denumit în continuare manager educaţional
+
Articolul 2Obiectul contractuluiInspectoratul Şcolar al Judeţului ……../Municipiului Bucureşti, prin inspectorul şcolar general, încredinţează managerului educaţional (directorului) conducerea şi administrarea unităţii de învăţământ, în concordanţă cu strategia şi direcţiile de dezvoltare a învăţământului preuniversitar, stabilite prin obiectivele reformei educaţionale în plan naţional şi local.
+
Articolul 3Durata contractuluiPrezentul contract se încheie pe o perioadă de ….. ani de la data numirii în funcţie.
+
Articolul 4Drepturile şi obligaţiile directorului/directorului adjunct în calitate de manager educaţionalA. Drepturile şi obligaţiile generale decurg din:art. 126 şi 145 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;– art. 50, 51, 109, 110, 112 şi 113 din Legea privind Statutul personalului didactic nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare;– actele normative emise de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;– dispoziţiile inspectorului şcolar general.B. Atribuţiile sunt cele prevăzute în:– cap. III secţiunea a 2-a din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.747/2001.C. Alte drepturi şi obligaţii contractuale:– să participe la programele de formare/perfecţionare în domeniul managementului educaţional. În cazul în care nu a parcurs un astfel de stagiu, este obligatorie participarea la cursul de formare în primul an al mandatului;– să solicite şi să primească asistenţă juridică din partea inspectoratului şcolar în toate problemele de legislaţie, precum şi în cazul unor litigii în care este implicată unitatea de învăţământ;– să elaboreze, la nivelul unităţii, documentele manageriale proprii;– să asigure înfăptuirea acestora prin organizarea, desfăşurarea şi evaluarea activităţii educaţionale din unitatea şcolară;– să îşi folosească întreaga capacitate de muncă în interesul educaţiei şi aplicării reformei, comportându-se în întreaga activitate cu probitate morală şi profesională;– să nu desfăşoare activităţi contrare politicii educaţionale a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
+
Articolul 5Drepturile şi obligaţiile inspectorului şcolar generalA. Drepturi:– să controleze, direct sau prin delegare de competenţe:● stadiul aplicării strategiei privind direcţiile de dezvoltare elaborate şi asumate la nivelul unităţii de învăţământ;● modul de exercitare a atribuţiilor managerului unităţii de învăţământ;● derularea actului managerial în conformitate cu fişa postului;● respectarea legalităţii în actul managerial, sub toate aspectele sale;– să solicite directorului, semestrial, prezentarea documentelor privind rezultatele şcolare, a altor documente referitoare la îndeplinirea obiectivelor reformei şi a sarcinilor specifice fişei postului, anexă la contract;– să evalueze activitatea managerului educaţional din proprie iniţiativă şi când este sesizat de existenţa unor disfuncţii în activitatea acestuia.B. Obligaţii:– să asigure directorului libertatea în conducerea, organizarea şi coordonarea activităţii educaţionale, la nivelul unităţii de învăţământ, singurele delimitări fiind cele prevăzute de reglementările legale, precum şi de prezentul contract;– să asigure directorului, în calitate de manager educaţional, drepturile prevăzute la art. 4 şi condiţiile legale pentru îndeplinirea obligaţiilor cuprinse la art. 4;– să evalueze activitatea managerului educaţional şi să acorde calificativul anual în termenul legal;– să sesizeze organele competente în cazul în care sunt indicii privind săvârşirea unei infracţiuni, unor fapte de corupţie (dare şi primire de mită, trafic de influenţă, primirea de foloase necuvenite) şi de complicitate la acestea sau fapte ce atentează la bunele moravuri şi să suspende contractul de management educaţional.
+
Articolul 6Loialitate şi confidenţialitateManagerul educaţional trebuie să manifeste loialitate faţă de şcoală, discernământ, credibilitate şi responsabilitate în deciziile sale, încredere în capacităţile angajaţilor, să încurajeze şi să îşi susţină colegii în vederea motivării pentru formare continuă şi pentru crearea în unitate a unui climat optim desfăşurării procesului de învăţământ.Pe toată durata prezentului contract managerul educaţional este obligat să păstreze cu rigurozitate confidenţialitatea asupra datelor şi informaţiilor care nu sunt destinate publicării sau care sunt prevăzute cu acest caracter de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului ori de inspectoratul şcolar.Această obligaţie se prelungeşte pentru o perioadă de 2 ani de la încetarea contractului de management educaţional.
+
Articolul 7Răspunderea părţilorPentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile răspund potrivit legii. Forţa majoră apără părţile de răspundere.Răspunderea părţilor este angajată pentru nerespectarea prevederilor legale ale prezentului contract şi pentru neîndeplinirea deciziilor inspectoratului şcolar şi a hotărârilor Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.Managerul educaţional răspunde administrativ, material şi penal, după caz, pentru daunele produse prin orice act al său contra intereselor învăţământului, prin acte de gestiune, imprudenţă, precum şi prin utilizarea abuzivă sau neglijentă a puterilor conferite.
+
Articolul 8Modificarea contractuluiPărţile vor putea adapta prezentul contract numai corespunzător reglementărilor legale intervenite ulterior încheierii acestuia şi care îi sunt aplicabile.Reevaluarea condiţiilor contractuale se face anual.
+
Articolul 9Încetarea contractuluiPrezentul contract încetează prin:a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;b) destituirea din funcţie a managerului educaţional de către inspectorul şcolar general în cazul neîndeplinirii din culpă sau rea intenţie a obligaţiilor asumate;c) eliberarea din funcţie în urma evaluării, în conformitate cu prevederile art. 15 din Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct la unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 3.297/2004, şi cu prevederile Metodologiei de evaluare;d) renunţarea managerului educaţional la mandatul încredinţat, în situaţia neasigurării condiţiilor prevăzute în contract ori în alte condiţii întemeiate;e) acordul părţilor;f) decesul sau punerea sub interdicţie judecătorească a managerului educaţional;g) reorganizarea administrativ-teritorială;h) pensionare.
+
Articolul 10LitigiiLitigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract, nerezolvate pe cale administrativă sau administrativ-jurisdicţională, sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti.
+
Articolul 11Alte clauzeManagerul educaţional are dreptul să solicite mediere, consultanţă şi alte măsuri de protecţie din partea inspectorului şcolar general în soluţionarea situaţiilor conflictuale cu persoane fizice sau juridice.La încetarea prezentului contract managerul educaţional revine pe postul (catedra) rezervat (rezervată).
+
Articolul 12Dispoziţii finalePrevederile prezentului contract se completează cu dispoziţiile Legii nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 128/1997, ale Legii nr. 53/2003, Codului muncii şi ale altor acte normative în materie.Inspector şcolar general,…………………….Manager educaţional,……………….._________________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters