METODOLOGIE din 25 iulie 2002 (*actualizata*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 118 17/02/2010
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEMETODOLOGIE 25/07/2002
ART. 5REFERIRE LALEGE 26 24/04/1996 ART. 63
ART. 5REFERIRE LACODUL SILVIC 24/04/1996 ART. 63
ART. 8REFERIRE LALEGE 54 02/03/1998
ART. 14REFERIRE LALEGE 66 16/01/2002
ART. 14REFERIRE LAOUG 226 24/11/2000 ART. 9
ART. 16REFERIRE LALEGE 213 17/11/1998
ART. 25REFERIRE LALEGE 213 17/11/1998
ART. 26REFERIRE LAHG 455 09/05/2001
ART. 28REFERIRE LALEGE 213 17/11/1998
ART. 29REFERIRE LALEGE 5 06/03/2000
ART. 30REFERIRE LALEGE 66 16/01/2002
ART. 30REFERIRE LAOUG 226 24/11/2000 ART. 9
ART. 32REFERIRE LALEGE 66 16/01/2002
ART. 32REFERIRE LAOUG 226 24/11/2000 ART. 9
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 1543 23/09/2004
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 118 17/02/2010
ART. 2REFERIT DEORDIN 511 28/06/2005

de achizitionare, prin cumparare, schimb sau donatie, de către autoritatea publică centrala care raspunde de silvicultura, prin Regia Naţionala a Pădurilor, a terenurilor ce pot fi incluse în fondul forestier proprietate publică a statului(actualizata până la data de 4 octombrie 2004*)



–––––*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 15 august 2002. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 4 octombrie 2004, cu modificările şi completările aduse de HOTĂRÂREA nr. 1.543 din 23 septembrie 2004. +
Capitolul 1Dispozitii generale +
Articolul 1Prezenta metodologie se aplică la evaluarea în vederea achizitionarii, prin cumparare, schimb sau prin donatie, a unor terenuri, în numele statului, de către Regia Naţionala a Pădurilor.
+
Articolul 2(1) Fac obiectul evaluării şi achizitionarii categoriile de terenuri în urmatoarea ordine de prioritati:a) enclave aflate în fondul forestier proprietate publică a statului;b) terenuri din fondul forestier, limitrofe fondului forestier proprietate publică a statului;c) terenuri care nu sunt limitrofe fondului forestier proprietate publică a statului, din zone deficitare în paduri, şi terenuri limitrofe fondului forestier proprietate publică a statului, care nu au destinatie forestiera;d) terenuri forestiere care nu sunt limitrofe fondului forestier proprietate publică a statului;e) terenuri cu destinatie agricola, acoperite cu vegetatie forestiera, care nu sunt limitrofe fondului forestier proprietate publică a statului;f) terenuri degradate.(2) Zonele deficitare în paduri în înţelesul alin. (1) lit. c) se stabilesc pe judete, prin ordin comun al ministrului agriculturii, alimentatiei şi pădurilor şi al ministrului apelor şi protectiei mediului, în termen de 90 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei metodologii.(3) Autoritatea publică centrala care raspunde de silvicultura elaboreaza Programul anual de extindere a fondului forestier, până la sfârşitul primului trimestru al anului anterior, pe baza propunerilor Regiei Naţionale a Pădurilor şi ale inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic. Aplicarea prevederilor programului anual se face de către Regia Naţionala a Pădurilor.
+
Articolul 3Sunt considerate enclave, în sensul prezentei metodologii, terenurile evidentiate ca atare în amenajamentele silvice (tabelul enclavelor), precum şi alte terenuri, cu sau fără vegetatie forestiera, inconjurate de fond forestier proprietate publică a statului.
+
Articolul 4Prin actiunea de corectare a perimetrului fondului forestier proprietate publică a statului se înţelege actiunea de obtinere a suprafetei fondului forestier cu un contur cat mai regulat, în scopul îmbunătăţirii condiţiilor de administrare.
+
Articolul 5(1) Sumele necesare în vederea cumpararii terenurilor ce fac obiectul prezentei metodologii se asigura din:a) Fondul de conservare şi regenerare a pădurilor, constituit în temeiul art. 63 din Legea nr. 26/1996 – Codul silvic;b) alte fonduri destinate acestui scop, în condiţiile legii.(2) Repartizarea din aceste fonduri a sumelor necesare se face de Regia Naţionala a Pădurilor, la solicitarea direcţiilor silvice, în conformitate cu prevederile Programului anual de extindere a fondului forestier elaborat de autoritatea publică centrala care raspunde de silvicultura.
+
Articolul 6(1) Pentru evaluarea terenurilor ce fac obiectul achizitiei de către autoritatea publică centrala care raspunde de silvicultura, prin Regia Naţionala a Pădurilor, se infiinteaza, la nivelul fiecarei direcţii silvice din structura organizatorica a Regiei Naţionale a Pădurilor, o comisie de evaluare formata din 5 membri, în urmatoarea componenta:a) inspectorul-sef al inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic în a cărui raza de activitate se afla terenul sau un imputernicit al acestuia, ca reprezentant al autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura – presedinte;b) seful Compartimentului Fond forestier din cadrul directiei silvice – membru;c) seful Compartimentului Regenerarea pădurilor din cadrul directiei silvice – membru;d) seful ocolului silvic în a cărui raza de activitate se afla terenul – membru;e) contabilul-sef al ocolului silvic în a cărui raza de activitate se afla terenul – membru.(2) Comisia de evaluare îşi desfăşoară activitatea în baza unui regulament de organizare şi functionare şi are urmatoarele atribuţii principale:a) selecteaza, pe baza informaţiilor prezentate, ofertele care prezinta interes pentru sectorul silvic public;b) evalueaza terenul oferit, în concordanta cu procedura de evaluare prevăzută în anexa nr. 2, pornind de la valoarea terenului stabilita potrivit anexei nr. 3;c) propune preţul în vederea comunicarii optiunii, în cazul existentei dreptului de preemtiune conform prevederilor art. 8;d) propune preţul sau limitele de preţuri care vor fi utilizate în negocierea cu proprietarul-vânzător, după caz, pentru terenurile ce se încadrează în prevederile art. 9;e) evalueaza şi stabileste echivalarea terenurilor ce fac obiectul schimburilor şi transmite documentatiile intocmite împreună cu hotărârea cuprinzand propunerile de schimb, spre avizare, organelor ierarhice competente;f) supune spre aprobare conducerii directiei silvice documentaţia de evaluare în vederea achizitionarii prin cumparare, donatie, respectiv schimb, a terenurilor în cauza şi preda documentaţia aprobata comisiei de negociere prevăzute la art. 7 alin. (1).
+
Articolul 7(1) Pentru negocierea contractelor de vanzare-cumparare ce urmeaza să fie incheiate de Regia Naţionala a Pădurilor în numele statului se constituie, la nivelul fiecarei direcţii silvice din structura organizatorica a regiei, comisia de negociere formata din 5 membri, în urmatoarea componenta:a) inginerul-sef al directiei silvice – presedinte;b) reprezentantul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic în a cărui raza de activitate se afla terenul membru;c) contabilul-sef al directiei silvice – membru;d) consilierul juridic al directiei silvice – membru;e) reprezentantul Regiei Naţionale a Pădurilor – membru.(2) Comisia de negociere îşi desfăşoară activitatea în baza unui regulament de organizare şi functionare şi are urmatoarele atribuţii principale:a) negociaza cu proprietarul-vânzător preţul de cumparare al terenului, pe baza limitelor stabilite de comisia de evaluare, incheind în acest sens un proces-verbal;b) inainteaza conducerii directiei silvice întreaga documentatie prevăzută în anexa nr. 4, în vederea incheierii contractului de vanzare-cumparare;c) preda spre arhivare la registratura directiei silvice, după incheierea contractului de vanzare-cumparare, întreaga documentatie prevăzută în anexa nr. 4.
+
Capitolul 2Procedura de cumparare +
Articolul 8(1) Vanzarea terenurilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) şi b), potrivit legii, face obiectul dreptului de preemtiune al autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura. Exercitarea dreptului de preemtiune se face prin Regia Naţionala a Pădurilor, în termen de 30 de zile de la data afisarii ofertei la sediul primariei în a carei raza teritoriala se afla terenul respectiv, prin comunicare înregistrată la primarie. Comunicarea va contine şi preţul oferit, stabilit conform prevederilor art. 10 alin. (2).(2) Vanzarea terenurilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c), e) şi f), dar numai a celor agricole situate în extravilan, face obiectul dreptului de preemtiune al statului, în calitate de vecin, în condiţiile Legii nr. 54/1998 privind circulatia juridica a terenurilor. Exercitarea dreptului de preemtiune se face de către Regia Naţionala a Pădurilor, în numele statului, în termen de 45 de zile de la data afisarii ofertei de vanzare la sediul primariei în a carei raza teritoriala se afla terenul respectiv. Comunicarea va cuprinde şi preţul oferit, stabilit potrivit art. 10 alin. (2), şi va fi înregistrată la primarie.(3) Regia Naţionala a Pădurilor raspunde de asigurarea dreptului de preemtiune al statului, respectiv al autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura, pentru toate vanzarile de terenuri prevăzute la alin. (1) şi (2) şi este obligata sa ia toate masurile în acest sens.(4) În situaţia în care Regia Naţionala a Pădurilor opteaza pentru neacceptarea unei oferte, directia silvica va comunică în scris refuzul motivat inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic, în termen de 60 de zile de la data afisarii ofertei de vanzare.(5) Directiile silvice ale Regiei Naţionale a Pădurilor vor lua toate masurile necesare pentru ca opţiunea privind cumpararea terenului să fie comunicata în cadrul termenelor prevăzute la alin. (1), respectiv la alin. (2), după caz.
+
Articolul 9Cumpararea de terenuri care fac parte din categoriile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c)-f), cu excepţia terenurilor agricole situate în extravilan, se face prin negociere.
+
Articolul 10(1) Directia silvica, în termen de 10 zile de la data înregistrării ofertei de vanzare la primarie, respectiv de la data înregistrării ofertei de vanzare la directia silvica, pentru vanzarile care nu fac obiectul dreptului de preemtiune, elaboreaza, prin Compartimentul Fond forestier, documentaţia ce se va utiliza la evaluarea terenului de către comisia de evaluare. Informaţiile necesare evaluării în scopul cumpararii terenului sunt prezentate în anexa nr. 1. Marimea suprafetei terenurilor care fac obiectul cumpararii se va stabili pe baza informaţiilor cadastrale pentru imobilele intabulate sau pe baza masuratorilor directe efectuate de experti autorizati.(2) În termenul prevăzut la alin. (1) directorul directiei silvice convoaca comisia de evaluare care, în termen de 5 zile, analizeaza documentaţia, face propuneri privind oportunitatea cumpararii terenului, stabileste, pe baza procedurilor prevăzute în anexa nr. 2, preţul maxim ce se poate oferi şi propune, după caz, preţul de pornire ce va sta la baza negocierii.(3) Rezultatele analizei comisiei de evaluare se consemneaza într-un proces-verbal de evaluare semnat de toţi membrii prezenţi ai comisiei. Pe baza acestuia comisia de evaluare emite o hotărâre care va fi inaintata directorului directiei silvice şi care va fi semnata de preşedintele comisiei. Exemplificarea modului de calcul este prezentată în anexa nr. 6.
+
Articolul 11(1) Pe baza hotărârii comisiei de evaluare referitoare la oportunitatea cumpararii terenului ce face obiectul negocierii, insusita de conducerea directiei silvice, aceasta din urma va comunică ofertantului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării ofertei de vanzare, opţiunea sa. În cazul în care se opteaza pentru cumpararea terenului, în răspunsul transmis în scris proprietarului sau coproprietarilor, după caz, se va preciza termenul şi se va propune locul negocierii.(2) Termenul prevăzut la alin. (1) nu poate fi mai mare de 10 zile de la data comunicarii optiunii, iar negocierea se face de regula la sediul direcţiilor silvice, al inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic ori al ocoalelor silvice, al primariilor sau al altor institutii.(3) În situaţia în care preţul solicitat depăşeşte limita maxima stabilita conform prezentei metodologii, directia silvica va comunică ofertantului preţul maxim oferit, urmand ca acesta sa comunice în termen de 30 de zile acceptarea pretului oferit, după caz.(4) În situaţia în care se opteaza pentru neacceptarea unei oferte ca urmare a lipsei fondurilor disponibile, acest fapt va fi comunicat în scris ofertantului şi inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic, în termen de 60 de zile de la data înregistrării ofertei.
+
Articolul 12(1) Comisia de negociere, în baza mandatului scris acordat de conducerea directiei silvice, va negocia cu proprietarul preţul de cumparare şi celelalte condiţii necesare în vederea incheierii contractului de vânzare-cumpărare. În situaţia în care s-a impus determinarea marimii suprafetei prin masuratori directe, iar acestea nu s-au putut efectua până la data negocierii, în procesul-verbal incheiat cu aceasta ocazie se va preciza ca valoarea unitara negociata (lei/ha) este ferma, iar valoarea totala a negocierii va fi modificata în functie de rezultatele ridicarilor în plan. Contractul de vanzare-cumparare se va incheia numai după cunoasterea rezultatului masuratorilor directe şi actualizarea, în functie de acesta, a valorii obtinute în negociere.(2) Procesul-verbal prevăzut la alin. (1) va fi semnat de toţi membrii prezenţi ai comisiei de negociere şi de vânzătorul terenului sau de reprezentantul legal al acestuia.
+
Articolul 13După incheierea contractului de vânzare-cumpărare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, directia silvica va executa procedurile legale de înregistrare în cadastrul general şi forestier.
+
Articolul 14Regia Naţionala a Pădurilor ia măsuri de identificare a situaţiilor prevăzute la art. 9 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 226/2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 66/2002, pentru care proprietarii sunt de acord cu vanzarea de terenuri şi initiaza în interesul/numele statului elaborarea documentatiilor prevăzute în prezenta metodologice.
+
Capitolul 3Donatii +
Articolul 15În sensul prezentei metodologii, prin donatie se înţelege un contract solemn, unilateral şi cu titlu gratuit prin care o persoană, fizica sau juridica, denumita donator, transmite în mod irevocabil, cu intentia liber exprimata, fără sa primeasca ceva în schimb, un teren asupra caruia are drept de proprietate, către stat, prin Regia Naţionala a Pădurilor, în calitate de donatar.
+
Articolul 16Între donator şi donator se incheie în forma autentica un contract de donatie. Procedurile necesare în vederea incheierii contractului de donatie şi trecerii terenului în proprietatea publică a statului se fac cu respectarea prevederilor Codului civil şi ale Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia. Pentru a produce efecte juridice este necesară o manifestare, în forma autentica, a consimtamantului ambelor părţi.
+
Articolul 17Terenul ce face obiectul contractului de donatie trebuie să indeplineasca, cumulativ, urmatoarele condiţii: să fie în circuitul civil, să fie dobândit în mod licit, să aibă amplasament determinat, sa existe. Donatorul trebuie să aibă calitatea de proprietar. Dreptul de preemtiune asupra terenului nu este aplicabil donatiei.
+
Articolul 18Oferta donatorului se înregistrează la directia silvica în a carei raza teritoriala se afla terenul. Aceasta identifica obiectul ofertei şi obtine informaţiile necesare în vederea luării deciziei de acceptare a donatiei, potrivit anexei nr. 1. Directia silvica, pe baza informaţiilor inscrise în anexa nr. 1 şi avizate de comisia de evaluare, analizeaza oferta şi stabileste dacă:– terenul ce face obiectul donatiei nu creeaza, prin amplasament, suprafaţa, bonitate stationala sau alte caracteristici, dificultati evidente în administrare;– sarcinile care greveaza terenul şi condiţiile impuse în actul de donatie sunt compatibile cu proprietatea publică a statului şi/sau nu intră în contradictie cu reglementarile în vigoare referitoare la scopul, organizarea şi functionarea Regiei Naţionale a Pădurilor ca administrator al fondului forestier proprietate publică a statului.
+
Articolul 19Dacă în urma analizei efectuate nu s-au identificat motive care să impiedice acceptarea donatiei, directia silvica elaboreaza memoriul de fundamentare a deciziei de acceptare a donatiei şi transmite Regiei Naţionale a Pădurilor documentaţia în forma completa prevăzută în anexa nr. 4.
+
Articolul 20Regia Naţionala a Pădurilor se pronunţă asupra oportunitatii donatiei şi transmite documentaţia autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura. Dacă obiectul donatiei este un teren agricol, se solicita de la autoritatea publică centrala care raspunde de agricultura un aviz referitor la schimbarea destinatiei acestuia.
+
Articolul 21(1) Autoritatea publică centrala care raspunde de silvicultura transmite, prin Regia Naţionala a Pădurilor, donatorului actul de acceptare a donatiei. După comunicarea actului de acceptare se incheie contractul de donatie.(2) Donatorul va preda Regiei Naţionale a Pădurilor, pe bază de proces-verbal, terenul donat statului, potrivit clauzelor stabilite în contract, fiind răspunzător de eventuale deteriorari produse din culpa sa.
+
Articolul 22Cheltuielile efectuate pentru incheierea în forma autentica a contractului de donatie, precum şi cele necesare pentru intabularea sau înscrierea modificarilor în registrele de publicitate imobiliara a terenului ce face obiectul donatiei se suporta de Regia Naţionala a Pădurilor, în calitate de administrator al fondului forestier proprietate publică a statului.
+
Articolul 23Procedura de evaluare prevăzută la art. 10 alin. (2) şi (3) se aplică în mod corespunzător şi pentru terenurile donate de proprietari şi preluate de Regia Naţionala a Pădurilor în numele statului român.
+
Articolul 24Regia Naţionala a Pădurilor va inregistra în amenajamentele silvice şi în evidentele de cadastru general terenul dobândit prin donatie.
+
Capitolul 4Schimburi de terenuri +
Articolul 25Terenurile forestiere proprietate publică a statului, administrate de Regia Naţionala a Pădurilor, pot face obiectul schimbului, cu respectarea prevederilor Legii nr. 213/1998, numai în situaţia în care lipsesc din fondurile prevăzute la art. 5 sumele disponibile necesare cumpararii terenurilor.
+
Articolul 26(1) În scopul eliminarii enclavelor din fondul forestier proprietate publică a statului, pentru corectarea perimetrului acestuia, precum şi în scopul majorarii suprafeţelor impadurite din zonele deficitare în paduri, în vederea combaterii secetei şi schimbarilor climatice, Regia Naţionala a Pădurilor propune autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura efectuarea schimbului de terenuri. Propunerile vor fi insotite de documentatiile de evaluare şi echivalare intocmite conform prezentei metodologii, precum şi de dovada lipsei sumelor necesare prevăzute la art. 25.(2) Autoritatea publică centrala care raspunde de silvicultura verifica propunerile prevăzute la alin. (1) şi, după caz, aproba efectuarea schimbului numai după realizarea extinderii fondului forestier naţional cu cele 100.000 ha prevăzute în Planul de actiune al Programului de guvernare pe perioada 2001-2004, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 455/2001.(3) Pentru efectuarea schimbului terenurile pentru care exista aprobare în vederea schimbului se trec din domeniul public al statului în domeniul privat al statului prin hotărâre a Guvernului, la iniţiativa Ministerului Agriculturii, Alimentatiei şi Pădurilor, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi al Ministerului Apelor şi Protectiei Mediului. În aceeasi hotărâre a Guvernului va fi mentionata şi suprafaţa de teren ce urmeaza să fie achizitionata de Regia Naţionala a Pădurilor prin schimb cu terenul trecut în domeniul privat al statului.
+
Articolul 27(1) În termen de 60 de zile de la data intrarii în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 26 alin. (3) se incheie contractul de schimb în condiţiile legii.(2) Prin schimburile de terenuri efectuate potrivit alin. (1) fiecare teren dobandeste situaţia juridica şi destinaţia terenului pe care îl inlocuieste.(3) În situaţia în care contractul de schimb nu poate fi incheiat în termenul prevăzut la alin. (1), autoritatea publică centrala care raspunde de silvicultura va initia, la expirarea acestui termen, proiectul de hotărâre a Guvernului prin care terenul oferit la schimb de Regia Naţionala a Pădurilor revine în fondul forestier proprietate publică a statului.
+
Articolul 28Terenurile ce intra prin schimb în domeniul privat al statului în condiţiile art. 27 vor fi trecute în fondul forestier proprietate publică, administrat de Regia Naţionala a Pădurilor, în condiţiile Legii nr. 213/1998.
+
Articolul 29Nu pot face obiectul schimbului terenurile din fondul forestier proprietate publică a statului care, la data intrarii în vigoare a prezentei metodologii, sunt înregistrate în urmatoarele categorii:a) ariile protejate forestiere prevăzute în Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – secţiunea a III-a – zone protejate şi delimitate de autorităţile publice centrale care raspund de mediu şi silvicultura;b) terenuri cu paduri incadrate în grupa I functionala subgrupa a 4-a – paduri cu functii de recreere şi subgrupa a 5-a – paduri de interes ştiinţific şi de ocrotire a genofondului şi ecofondului forestier, altele decat cele prevăzute la lit. a);c) terenuri cu paduri cu functii speciale de protecţie, situate în statiuni cu condiţii grele sub raport ecologic, precum şi arboretele în care nu este posibila sau admisa recoltarea de masa lemnoasa, impunandu-se numai lucrari speciale de conservare – tipul II functional -, altele decat cele prevăzute la lit. a) şi b);d) terenuri pe care sunt amplasate instalaţii de transport forestier (B3 – cod de folosinţă a fondului forestier utilizat în Normele tehnice pentru amenajarea pădurilor), cladiri curti depozite permanente (B4), pepiniere, plantatii semincere şi culturi de plante-mama (B5);e) terenuri cultivate pentru nevoile administraţiei (B7);f) terenuri cu fazanerii, pastravarii, centre de prelucrare a fructelor de padure, uscatorii de seminte (B8);g) ape care fac parte din fondul forestier (B9);h) terenuri situate în intravilanul localitatilor;i) terenuri ale caror amplasamente pot crea noi enclave sau pot produce neregularitati ale perimetrului fondului forestier de stat;j) terenuri situate în zone deficitare în paduri, zone stabilite conform prevederilor art. 2 alin. (2).
+
Articolul 30Nu pot fi preluate în fondul forestier proprietate publică a statului, prin schimb, urmatoarele categorii de terenuri:a) terenurile inapte pentru impaduriri;b) terenurile care nu au din punct de vedere al proprietăţii o situaţie juridica clara;c) terenurile care sunt grevate de sarcini, prevăzute ca atare în evidentele birourilor de carte funciara de pe lângă judecatorii şi care sunt incompatibile cu proprietatea publică a statului;d) terenurile aflate în litigiu în instantele judecătorești;e) terenurile agricole oferite în condiţiile art. 9^2 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 226/2000, aprobata şi modificata prin Legea nr. 66/2002, care nu sunt limitrofe fondului forestier proprietate publică a statului, cu suprafete mai mici de 25 ha sau a caror amplasare creeaza dificultati evidente în administrare.ART 31Terenurile care fac obiectul schimbului vor fi situate în limitele teritorial-administrative ale aceluiasi judet, cu excepţia schimburilor efectuate în scopul cresterii suprafetei fondului forestier în zonele deficitare, dacă terenul ce urmeaza să fie preluat în fondul forestier este situat în zonele nominalizate în Programul anual de extindere a fondului forestier prevăzut la art. 2 alin. (3).
+
Articolul 32Regia Naţionala a Pădurilor ia măsuri de identificare a situaţiilor prevăzute la art. 9 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 226/2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 66/2002, pentru care proprietarii sunt de acord cu efectuarea schimburilor de terenuri şi initiaza, în numele statului, elaborarea documentatiilor prevăzute în prezenta metodologie.
+
Articolul 33Regia Naţionala a Pădurilor incheie cu proprietarul terenului ce face obiectul schimbului un antecontract în care se stipuleaza acordul acestuia pentru efectuarea schimbului. În acelasi act se vor inscrie şi condiţiile de suportare de către cele doua părţi a contravalorii cheltuielilor efectuate de Regia Naţionala a Pădurilor ca initiator, cu ocazia elaborarii documentatiilor de schimb.
+
Articolul 34Schimbul prevăzut în prezentul capitol se efectueaza prin echivalarea valorica a terenurilor în cauza. Pentru realizarea echivalentelor valorice directiile silvice au obligaţia de a obtine informaţiile necesare în vederea evaluării pentru terenurile implicate. Informaţiile se inscriu în formularul prevăzut în anexa nr. 1. Fisele se intocmesc pentru fiecare entitate teritoriala implicata în schimb, omogena din punct de vedere al amplasamentului şi bonitatii stationale. Pentru terenurile pe care Regia Naţionala a Pădurilor le preia în administrare, anterior completarii fisei prevăzute în anexa nr. 1, se executa, prin unităţi specializate, studii de diagnoza stationala, care să prezinte concluziile referitoare la sansele de instalare a vegetatiei forestiere şi la solutiile tehnice necesare (compozitii de regenerare, tehnologii şi altele asemenea).
+
Articolul 35Documentaţia de evaluare şi echivalare se supune analizei comisiei de evaluare, care emite hotărârea pe baza careia directorul directiei silvice inainteaza Regiei Naţionale a Pădurilor propunerea de schimb.
+
Capitolul 5Dispozitii finale +
Articolul 36Terenurile obtinute prin cumparare, donatie sau schimb, în condiţiile prezentei metodologii, devin terenuri cu destinatie forestiera în proprietatea publică a statului şi în administrarea Regiei Naţionale a Pădurilor.
+
Articolul 37În termen de 45 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei metodologii Regia Naţionala a Pădurilor va elabora regulamentele de organizare şi functionare pentru comisia de evaluare şi pentru comisia de negociere prevăzute la art. 6 şi 7, ce vor fi supuse aprobării autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura.
+
Articolul 38Documentele emise în aplicarea procedurilor de evaluare şi achizitionare prevăzute în prezenta metodologie se arhiveaza pentru fiecare teren care a facut obiectul evaluării, urmand să fie pastrate în condiţii de deplina siguranţa. Conţinutul documentatiei arhivate este prezentat în anexa nr. 4.
+
Articolul 39Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic vor tine evidenta ofertelor şi achizitiilor de terenuri, având obligaţia de a urmări respectarea priorităţii la achizitionare a ofertelor, modul de tratare şi finalizare a acestora.
+
Articolul 40Actualizarea valorilor inscrise în tabelele 1, 2a şi 2b din anexa nr. 3, utilizate în procedurile de evaluare şi cumparare descrise în anexa nr. 2, se face prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura, o dată cu modificarea pretului mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, potrivit legii.
+
Articolul 41Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
+
Anexa 1 ────────la metodologie────────────── FISA cuprinzand informaţiile necesare în vederea evaluării terenului – Model – 1. Elemente privind identificarea proprietarului: ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Persoana fizica Persoana juridica ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Numele ………………….. Denumirea/numele: …………………… Prenumele ……………….. …………………………………… Domiciliul ………………. Codul fiscal ……………………….. ────────────────────────────── Adresa sediului central ……………… ────────────────────────────────────────── Actul de identitate ………. CNP …………………….. Certificatul de inmatriculare/înregistrare …………………………………… Reprezentata prin …………………… ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────2. Elemente privind atestarea proprietăţii:Documente …………………………………………………..Sarcini …………………………………………………….Documentele nominalizate sunt prezentate în copii. Ele atesta faptul ca terenul se afla în proprietatea ofertantului şi nu este grevat de sarcini care să impiedice trecerea sa în proprietatea publică a statului.3. Elemente privind amplasarea şi identificarea terenului:Judeţul ………………………………………………Comuna ……………………………………………….Satul ……………………………………………….. Amplasamentul cadastral general: Parcela ………………… Tarlaua ………………… Amplasamentul cadastral forestier: Directia silvica ………… Ocolul silvic …………… UP …………………….. Parcela/subparcela ……….Se afla la ……… km de fondul forestier proprietate publică a statului.Pentru localizarea amplasamentului se anexeaza urmatoarele documente grafice:● schita de ansamblu, cu incadrarea în zona a terenului;● copie (vizata de oficiul de cadastru, geodezie şi cartografie judetean) de pe planul cadastral – în care sunt marcate limitele terenului;● copie de pe harta amenajistica în care este marcat terenul forestier, vizata de ocolul silvic în a cărui raza teritoriala se afla terenul.4. Elemente privind marimea suprafetei terenului:Marimea suprafetei terenului este de ……. ha şi a fost stabilita (se anulează ce nu corespunde):– prin masuratori directe, efectuate în concordanta cu normele cadastrale în vigoare de către ………., utilizandu-se ca aparatura topografica ………. .Documentaţia rezultata este anexata;– pe baza informaţiilor cadastrale utilizate la intabularea în cadastrul imobiliar, realizata la data de ……….. .5. Destinaţia actuala (agricola, forestiera etc.) …………….6. Folosinţă actuala (conform Normelor tehnice pentru introducerea cadastrului general/forestier, arabil, faneata, pasune, padure etc.)7. Caracteristici ale terenului:● bonitate (tip sol, tip statiune) ………………..;● inclinare ……………….;● afectat de urmatoarele fenomene negative (eroziune, alunecare, inmlastinare etc.) …………………………………………………………….8. Alte informaţii:● rol functional (protecţie, productie) ………………………….;● grad de risc (privind asigurarea pazei) ………………………..;● sanse de instalare a vegetatiei forestiere (pentru terenuri cu alta destinatie decat cea forestiera) ……………………………………;● accesibilitate (distanta faţă de cea mai apropiata cale de acces) …. .9. Caracteristici ale vegetatiei forestiere*):──────────────*) În situaţia în care vegetatia de pe teren prezinta diferentieri dimensionale, caracteristicile se vor prezenta pe unităţi omogene ale vegetatiei identificate pe terenul analizat, apreciindu-se marimea suprafetei respective.┌──────┬──────┬─────┬──────┬──────┬──────┬──────┬─────┬───────┬────────────┐│Unita-│Supra-│Con- │Specia│Părţi-│Vârsta│Clasa │Pro- │Vitali-│Calitatea ││tea │faţa │sis- │ │cipa- │ │ de │veni-│tatea │arborilor ││omo- │ │tenta│ │rea │ │pro- │enta │ │ ││gena │ │ │ │ │ │ductie│ │ │ │├──────┼──────┼─────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤│ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼─────┼───────┼────────────┤└──────┴──────┴─────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────┴───────┴────────────┘9.1 Starea de sănătate: ……………………………………9.2. Calitatea arboretului: ………………………………..Întocmit Verificat……….. ………..(numele şi prenumele) (numele şi prenumele)Semnatura SemnaturaData ……. Data ………
+
Anexa 2────────la metodologie──────────────PROCEDURA DE EVALUAREpentru terenuri ce fac obiectul achizitiei prin cumparare,schimb sau donatieA. Achizitii prin cumparare/donatie1. În conformitate cu atribuţiile stabilite la art. 6 din metodologie, comisia de evaluare stabileste preţul maxim şi propune, luand în considerare şi alte criterii, limitele de preţuri ce vor fi utilizate în procedura de negociere.2. Preţul maxim de cumparare al unui teren [V(MAX)] se determina cu ajutorul relatiei:V(MAX) = V(TER) + V(VEG), (3.1)în care:V(TER) – valoarea în lei a terenului fără vegetatie forestiera ce face obiectul evaluării;V(VEG) – valoarea în lei a vegetatiei forestiere existente pe terenul ce face obiectul evaluării.3.1. Dacă terenul are destinaţia forestiera sau este teren cu destinatie agricola, ocupat cu vegetatie forestiera, valoarea terenului fără vegetatia forestiera se determina prin utilizarea relatiei de calcul:V(TER) = S . R(1) . R(2) . V(U), (3.2)în care:S – marimea suprafetei terenului ce se evalueaza în vederea cumpararii, exprimata în hectare;R(1) – coeficientul de evaluare a sansei de instalare a vegetatiei forestiere. Valorile coeficientilor R(1) sunt diferentiate în raport cu zonele fitogeografice şi cu starea terenului; ele sunt prezentate în tabelul nr. 3 din anexa nr. 3;R(2) – coeficientul de evaluare a riscului de asigurare a integritatii padurii. Valorile coeficientilor R(2) sunt diferentiate în functie de intensitatea presiunii sociale asupra padurii; ele sunt prezentate în tabelul nr. 4 din anexa nr. 3;V(U) – valoarea maxima a unui teren în suprafaţa de un hectar, stabilita în functie de caracteristicile terenului, prin intermediul relatiei: C(MEX) . P(ML) . R(PF)V(U) = ──────────────────────, (3.3) R(D)în care:C(MEX) – cresterea medie la exploatabilitate a productiei principale a speciei reprezentative pentru grupa de formatii forestiere în care se găseşte terenul, exprimata în mc/ha . an;P(ML) – preţul mediu al unui metru cub de lemn, diferentiat pe grupe de specii, în raport cu ponderea lor în structura cotei normale de taiere, exprimat în lei/mc;R(PF) – rata medie a profitului, corespunzătoare terenului pe care este instalata padurea, mijloc de productie; pentru uniformizare s-a utilizat aceeasi valoare ca cea utilizata în evaluarea terenurilor agricole, respectiv %;R(D) – rata medie anuală a dobanzii pe piaţa bancara, conform datelor statistice oficiale.Valorile V(U) sunt diferentiate în functie de bonitatea terenului şi de grupa de formatii forestiere; ele sunt prezentate în tabelul nr. 1 din anexa nr. 3 şi se exprima în lei.3.2. Dacă terenul are destinaţia agricola şi nu este ocupat cu vegetatie forestiera, pentru determinarea valorii terenului se utilizeaza relaţia de calcul:V(TER) = S . R(1) . R(2) . V(U), (3.2')în care:S, R(1), R(2) au semnificatiile de la pct. 3.1. În situaţia în care terenul oferit nu poate fi inclus intr-o grupa de formatii forestiere, se va incadra în grupa de formatii forestiere cu cel mai apropiat areal de terenul respectiv. Incadrarea pe grupe de formatii forestiere şi pe categorii de bonitate a terenurilor cu alta destinatie decat cea forestiera se face de către comisia de evaluare;V(u) – valoarea unitara de vanzare a terenurilor agricole pentru localitatea pe teritoriul careia se găseşte terenul, care nu poate fi mai mare decat maximul valorilor de vanzare a terenurilor agricole, stabilit pentru localitatea unde se efectueaza tranzactia, exprimata în lei/ha, comunicata lunar de directiile pentru agricultura şi dezvoltare rurala ale Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.––––Punctul 3 al literei A din Anexa nr. 2 la Metodologia de achizitionare a fost modificat de articolul unic din HOTĂRÂREA nr. 1.543 din 23 septembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 899 din 4 octombrie 2004.4. Valoarea vegetatiei forestiere existente pe terenul ce face obiectul evaluării [V(VEG)] se determina prin intermediul relatiei: n V(VEG) = K ● S ● D(1) ● D(2) ● Σ PR(i) ● V(ij), (3.4) i=1în care:i – indicele speciei identificate în compozitia vegetatiei forestiere existente pe teren;i = 1 … n (numărul de specii identificate);K – consistenta vegetatiei forestiere exprimata prin indicele de acoperire (în zecimi);D(1) – indicele de reducere a valorii vegetatiei forestiere în raport cu starea de sănătate a arboretului. Valorile sunt diferentiate în raport cu categoria de vârsta şi cu intensitatea fenomenului de uscare; ele sunt prezentate în tabelul 5 din anexa nr. 3;D(2) – indicele de reducere a valorii vegetatiei forestiere în raport cu calitatea arboretului. Valorile sunt diferentiate în raport cu categoria de vârsta şi cu clasele de vatamare a arboretului, exprimate prin procentul arborilor vatamati; ele sunt prezentate în tabelul 6 din anexa nr. 3;PR(i) – proportia de participare, în compozitia arboretului, a speciei "i" (în zecimi);V(ij) – valoarea maxima a unui hectar de padure din specia "i" la categoria de vârsta "j" (lei/ha). Corespunzător caracteristicilor speciilor, s-au constituit categorii de vârsta de 5 şi 10 ani. Valorile maxime sunt prezentate în tabelele 2a şi 2b din anexa nr. 3;S – aceeasi semnificaţie ca în relaţia (3.2).5. Comisia de evaluare, pe baza informaţiilor referitoare la preturile înregistrate pe piaţa locala în tranzactiile imobiliare cu terenuri agricole şi forestiere, stabileste, în functie de condiţiile concrete ale terenului, un pret mediu de cumparare [V(LOC)].În functie de valoarea maxima rezultata din calcul [V(MAX)] şi de cea stabilita prin luarea în considerare a pieţei imobiliare locale, comisia de evaluare propune, pentru aprobare, preţul de pornire şi preţul maxim de cumparare ca limite ale valorilor ce vor sta la baza mandatului de negociere a pretului de cumparare.Preţul de cumparare nu va putea depăşi valoarea maxima rezultata din calculul [V(MAX)].6. Calculele privind stabilirea valorii maxime a terenului, precum şi valoarea medie a preturilor rezultate în tranzactiile imobiliare locale vor fi incluse în procesul-verbal prevăzut la art. 10 alin. (3) din metodologie şi în hotărârea emisa de comisia de evaluare, prin care se propun opţiunea de adoptat şi, după caz, limitele de preţuri în vederea negocierii.B. Achizitii prin schimb1. Evaluarea terenurilor ce fac obiectul schimbului, în vederea stabilirii echivalentului valoric al suprafeţelor, se face prin intermediul relatiei:V(SC) = V(TER) + V(VEG), (2.1)în care:V(SC) – valoarea de schimb a unui hectar de teren (lei/ha);V(TER) – valoarea unui hectar de teren fără vegetatie forestiera (lei/ha), calculată cu ajutorulrelatiei:V(TER) = V(u) ● C(u) ● R(1) ● R(2), (2.2)în care:C(u) – indicele de majorare a valorii terenului, stabilit prin intermediul relatiei: 8 C(u) = 1 + Σ u(i), (2.3) i=1în care:u(i) – valorile coeficientilor de utilitate acordate pentru indeplinirea de către teren a criteriilor prevăzute în anexa nr. 5;V(u), R(1), R(2) – au semnificatia şi modul de obtinere prezentate la pct. A.3, corespunzător caracteristicilor terenului;V(VEG) – valoarea vegetatiei forestiere existente pe o suprafaţa de un hectar din terenul evaluat (lei/ha), calculată cu ajutorul relatiei: n V(VEG) = K ● D(1) ● D(2) ● F Σ PR(i) ● V(ij), (2.4) i=1în care:K, D(1), D(2), PR(i), V(ij) şi i au semnificatia şi modul de stabilire prezentate la pct. A.4, corespunzător caracteristicilor terenului evaluat;F – valoarea coeficientului prevăzut în anexa nr. 5, corespunzător tipului functional al arboretului aferent terenului forestier, conform Normelor tehnice pentru amenajarea pădurilor, aprobate prin Ordinul ministrului apelor, pădurilor şi protectiei mediului nr. 1.672/2000.Incadrarea în tipul functional se face conform înregistrării în amenajamentul aflat în uz la data intrarii în vigoare a prezentei metodologii, cu excepţia arboreturilor a caror categorie functionala este modificata ulterior prin restrictii suplimentare la recoltarea masei lemnoase.2. Suprafaţa, în echivalenta valorica, a terenului oferit la schimb de Regia Naţionala a Pădurilor se determina cu relaţia: S(1) V(SC1) – CH(1) S(2) = ────────────────────, (2.8) V(SC2)în care:S(1) – suprafaţa terenului ce intră în fondul forestier (ha);S(2) – suprafaţa ce va fi oferita, ca echivalent valoric, în compensare de către Regia Naţionala a Pădurilor (ha);V(SC1) – valoarea unitara a terenului ce intră în fondul forestier de stat (lei/ha);V(SC2) – valoarea unitara a terenului ce iese din fondul forestier de stat (lei/ha).3. Informaţiile necesare, rezultatele evaluării valorice a terenurilor implicate în schimb şi calculul marimii suprafetei, în echivalent valoric, a terenului ce urmeaza să fie transmis de către Regia Naţionala a Pădurilor se vor inscrie în "Fisa de calcul al echivalentei valorice a terenurilor ce fac obiectul schimbului". Acest document va reprezenta anexa la procesul-verbal de echivalenta incheiat între părţi, în care se va consemna acordul acestora referitor la rezultatele calculelor de echivalenta.4. Regia Naţionala a Pădurilor va efectua, prin unităţi autorizate, masuratorile topografice şi celelalte operaţiuni necesare intabularii terenului ce urmeaza să fie predat prin schimb celeilalte părţi.5. Documentaţia elaborata, conţinând informaţiile menţionate în anexa nr. 4, se transmite inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic (ITRSC) în a cărui raza se gasesc terenurile ce fac obiectul schimbului. În termen de 5 zile acesta analizeaza şi avizeaza documentaţia primita şi o returneaza directiei silvice.6. Documentaţia completata cu avizul ITRSC se transmite Regiei Naţionale a Pădurilor care o analizeaza din punct de vedere al oportunitatii schimbului. În termen de 10 zile Regia Naţionala a Pădurilor elibereaza avizul necesar şi inainteaza documentaţia autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura, pentru analiza şi aprobare.7. Schimbul (compensarea) de terenuri se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei şi pădurilor. Aprobarea intră în vigoare o dată cu hotărârea Guvernului prin care se aproba trecerea din domeniul public în domeniul privat al statului a terenului oferit la schimb de Regia Naţionala a Pădurilor. După incheierea contractului de schimb predarea-preluarea reciproca a terenurilor ce fac obiectul schimbului se face pe bază de proces-verbal.
+
Anexa 3 ────────la metodologie──────────────── Valoarea terenului în raport cu bonitatea şi grupa de formatii forestiere TABEL 1┌───────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐│ │ Valoarea terenului ││ ├──────────────────────────────────┤│ Grupe de formatii forestiere │ Bonitate ││ ├───────────┬──────────┬───────────┤│ │ Superioara│ Medie │Inferioara ││ │ mii lei/ha│mii lei/ha│ mii lei/ha│├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤│ 1. Molidisuri │ 11248│ 8202│ 4452 │├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤│ 2. Molideto-bradete, modideto-fagete, │ │ │ ││ bradete, bradeto-fagete, amestecuri de │ │ │ ││ rasinoase cu fag │ 10320│ 7440│ 4320 │├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤│ 3. Pinete, laricete │ 5140│ 3143│ 2166 │├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤│ 4. Fagete │ 9233│ 6379│ 3693 │├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤│ 5. Fagete (amestecuri) cu alte specii │ │ │ ││ goruneto-fagete │ 10500│ 7168│ 4139 │├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤│ 6. Gorunete, goruneto-sleauri, amestec de │ │ │ ││ gorun cu alte cvercinee, │ 11111│ 7608│ 4348 │├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤│ 7. Stejareto-sleauri, amestec de stejar │ │ │ ││ cu alte cvercinee │ 12034│ 8722│ 5410 │├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤│ 8. Garnitete, cerete, cero-sleauri, │ │ │ ││ amestec de garnita şi cer │ 7718│ 5604│ 3491 │├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤│ 9. Stejarete de stejar brumariu şi │ │ │ ││ stejarete de stejar pufos │ 6431│ 4869│ 2756 │├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤│10. Zavoaie de plopi indigeni şi salcie, │ │ │ ││ aninisuri │ 6667│ 4571│ 1857 │├───────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤│11. Salcamete │ 6778│ 3615│ 1397 │└───────────────────────────────────────────┴───────────┴──────────┴───────────┘ Valori maxime ale vegetatiei forestiere utilizate în stabilirea limitelor de preţuri TABEL 2a mii lei/ha ──────┬────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────Specia │Cls.│ │de │ Intervale de vârsta (ani) │pro-├─────────────────────────────────────────────────────────────────── │duc-│ │tie │1_5 6_10 11_20 21_30 31_40 41_50 51_60 61_70 71_80 81_90 ──────┴────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────Molid I 9991 28547 57094 85641 114188 142735 171282 199829 228376 256923 II 8411 24030 48060 72090 96120 120150 144180 168210 192240 216270 III 6770 19344 38688 58032 77376 96720 116064 135408 154752 174096 IV 5160 14742 29484 44226 58968 73710 88452 103194 117936 132678 V 3571 10204 20408 30612 40816 51020 61224 71428 81632 91836 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Brad I 9276 26502 53004 79506 106008 132510 159012 185514 212016 238518 II 7874 22497 44994 67491 89988 112485 134982 157479 179976 202473 III 6512 18605 37210 55815 74420 93025 111630 130235 148840 167445 IV 5209 14884 29768 44652 59536 74420 89304 104188 119072 133956 V 3967 11333 22666 33999 45332 56665 67998 79331 90664 101997 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Larice I 9673 27638 55276 82914 110552 138190 165828 193466 221104 248742 II 8073 23065 46130 69195 92260 115325 138390 161455 184520 207585 III 6472 18492 36984 55476 73968 92460 110952 129444 147936 166428 IV 4851 13861 27722 41583 55444 69305 83166 97027 110888 124749 V 3291 9402 18804 28206 37608 47010 56412 65814 75216 84618 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Pin sil-vestru I 5166 14761 29522 44283 59044 73805 88566 103327 118088 II 3947 11278 22556 33834 45112 56390 67668 78946 90224 III 2899 8283 16566 24849 33132 41415 49698 57981 66264 IV 1955 5586 11172 16758 22344 27930 33516 39102 44688 V 1130 3228 6456 9684 12912 16140 19368 22596 25824 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Pinnegru I 4408 12595 25190 37785 50380 62975 75570 88165 100760 II 3412 9749 19498 29247 38996 48745 58494 68243 77992 III 2542 7264 14528 21792 29056 36320 43584 50848 58112 IV 1747 4991 9982 14973 19964 24955 29946 34937 39928 V 1115 3186 6372 9558 12744 15930 19116 22302 25488 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Fag I 8161 23318 46636 69954 93272 116590 139908 163226 186544 209862 II 6516 18618 37236 55854 74472 93090 111708 130326 148944 167562 III 5128 14650 29300 43950 58600 73250 87900 102550 117200 131850 IV 3899 11140 22280 33420 44560 55700 66840 77980 89120 100260 V 2852 8149 16298 24447 32596 40745 48894 57043 65192 73341 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── continuare tabel 2a mii lei/ha ──────┬────┬─────────────────────────────Specia │Cls.│ │de │ Intervale de vârsta (ani) │pro-├───────────────────────────── │duc-│ │tie │ 91_100 >100 ──────┴────┴─────────────────────────────Molid I 285470 314017 II 240300 264330 III 193440 212784 IV 147420 162162 V 102040 112244─────────────────────────────Brad I 265020 291522 II 224970 247467 III 186050 204655 IV 148840 163724 V 113330 124663─────────────────────────────Larice I 276380 304018 II 230650 253715 III 184920 203412 IV 138610 152471 V 94020 103422─────────────────────────────Pin sil-vestru I II III IV V─────────────────────────────Pinnegru I II III IV V─────────────────────────────Fag I 233180 256498 II 186180 204798 III 146500 161150 IV 111400 122540 V 81490 89639 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Valori maxime ale vegetatiei forestiere utilizate în stabilirea limitelor de preţuri TABEL 2a (continuare) mii lei/ha ──────┬────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────Specia │Cls.│ │de │ Intervale de vârsta (ani) │pro-├─────────────────────────────────────────────────────────────────── │duc-│ │tie │1_5 6_10 11_20 21_30 31_40 41_50 51_60 61_70 71_80 81_90 ──────┴────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────Mesteacan I 3777 10790 21580 32370 43160 53950 64740 II 3163 9037 18074 27111 36148 45185 54222 III 2598 7422 14844 22266 29688 37110 44532 IV 2013 5751 11502 17253 23004 28755 34506 V 1407 4020 8040 12060 16080 20100 24120 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Gorun (s) I 11926 34073 68146 102219 136292 170365 204438 238511 272584 306657 II 9544 27269 54538 81807 109076 136345 163614 190883 218152 245421 III 7449 21283 42566 63849 85132 106415 127698 148981 170264 191547 IV 5444 15553 31106 46659 62212 77765 93318 108871 124424 139977 V 3760 10744 21488 32232 42976 53720 64464 75208 85952 96696 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Gorun (I) I 9329 26655 53310 79965 106620 133275 159930 186585 213240 239895 II 7664 21897 43794 65691 87588 109485 131382 153279 175176 197073 III 5856 16730 33460 50190 66920 83650 100380 117110 133840 150570 IV 4262 12176 24352 36528 48704 60880 73056 85232 97408 109584 V 2937 8390 16780 25170 33560 41950 50340 58730 67120 75510 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Carpen I 2403 6867 13734 20601 27468 34335 41202 II 2094 5983 11966 17949 23932 29915 35898 III 1777 5078 10156 15234 20312 25390 30468 IV 1454 4153 8306 12459 16612 20765 24918 V 1151 3289 6578 9867 13156 16445 19734 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Stejar (s) I 14450 41287 82574 123861 165148 206435 247722 289009 330296 371583 II 12069 34483 68966 103449 137932 172415 206898 241381 275864 310347 III 9902 28292 56584 84876 113168 141460 169752 198044 226336 254628 IV 7807 22306 44612 66918 89224 111530 133836 156142 178448 200754 V 6052 17292 34584 51876 69168 86460 103752 121044 138336 155628 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Stejar (I) I 9902 28292 56584 84876 113168 141460 169752 198044 226336 254628 II 8273 23636 47272 70908 94544 118180 141816 165452 189088 212724 III 6715 19185 38370 57555 76740 95925 115110 134295 153480 172665 IV 5264 15041 30082 45123 60164 75205 90246 105287 120328 135369 V 3975 11358 22716 34074 45432 56790 68148 79506 90864 102222 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── continuare tabel 2a mii lei/ha ──────┬────┬────────────────────────────Specia │Cls.│ │de │ Intervale de vârsta (ani) │pro-├──────────────────────────── │duc-│ │tie │ 91_100 >100 ──────┴────┴────────────────────────────Mesteacan I II III IV V──────────────────────────────Gorun (s) I 340730 374803 II 272690 299959 III 212830 234113 IV 155530 171083 V 107440 118184──────────────────────────────Gorun (I) I 266550 293205 II 218970 240867 III 167300 184030 IV 121760 133936 V 83900 92290──────────────────────────────Carpen I II III IV V──────────────────────────────Stejar (s) I 412870 454157 II 344830 379313 III 282920 311212 IV 223060 245366 V 172920 190212──────────────────────────────Stejar (I) I 282920 311212 II 236360 259996 III 191850 211035 IV 150410 165451 V 113580 124938 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Valori maxime ale vegetatiei forestiere utilizate în stabilirea limitelor de preţuri TABEL 2a (continuare) mii lei/ha ──────┬────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────Specia │Cls.│ │de │ Intervale de vârsta (ani) │pro-├─────────────────────────────────────────────────────────────────── │duc-│ │tie │1_5 6_10 11_20 21_30 31_40 41_50 51_60 61_70 71_80 81_90 ──────┴────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────Tei I 7423 12371 24742 37113 49484 61855 74226 II 6294 10490 20980 31470 41960 52450 62940 III 5165 8609 17218 25827 34436 43045 51654 IV 4069 6781 13562 20343 27124 33905 40686 V 3068 5113 10226 15339 20452 25565 30678 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Cer I 6151 17573 35146 52719 70292 87865 105438 123011 140584 158157 II 5040 14399 28798 43197 57596 71995 86394 100793 115192 129591 III 4023 11493 22986 34479 45972 57465 68958 80451 91944 103437 IV 3157 9020 18040 27060 36080 45100 54120 63140 72160 81180 V 2456 7016 14032 21048 28064 35080 42096 49112 56128 63144 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Garnita I 5648 16137 32274 48411 64548 80685 96822 112959 129096 145233 II 4712 13464 26928 40392 53856 67320 80784 94248 107712 121176 III 3824 10925 21850 32775 43700 54625 65550 76475 87400 98325 IV 3005 8586 17172 25758 34344 42930 51516 60102 68688 77274 V 2315 6615 13230 19845 26460 33075 39690 46305 52920 59535 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Stejarpufos I 7277 12128 24256 36384 48512 60640 72768 84896 97024 II 5512 9187 18374 27561 36748 45935 55122 64309 73496 III 3969 6615 13230 19845 26460 33075 39690 46305 52920 IV 2674 4456 8912 13368 17824 22280 26736 31192 35648 V 1654 2756 5512 8268 11024 13780 16536 19292 22048 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Stejarbrumăriu I 9922 16537 33074 49611 66148 82685 99222 115759 132296 II 7883 13138 26276 39414 52552 65690 78828 91966 105104 III 5843 9739 19478 29217 38956 48695 58434 68173 77912 IV 3859 6431 12862 19293 25724 32155 38586 45017 51448 V 2288 3813 7626 11439 15252 19065 22878 26691 30504 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── continuare tabel 2a mii lei/ha ──────┬────┬────────────────────────────Specia │Cls.│ │de │Intervale de vârsta (ani) │pro-├────────────────────────── │duc-│ │tie │ 91_100 > 100 ──────┴────┴──────────────────────────Tei I II III IV V────────────────────────────────────Cer I 175730 193303 II 143990 158389 III 114930 126423 IV 90200 99220 V 70160 77176────────────────────────────────────Garnita I 161370 177507 II 134640 148104 III 109250 120175 IV 85860 94446 V 66150 72765────────────────────────────────────Stejarpufos I II III IV V────────────────────────────────────Stejarbrumăriu I II III IV V──────────────────────────────────── Valori maxime ale vegetatiei forestiere utilizate în stabilirea limitelor de preţuri TABEL 2b mii lei/ha ───────┬─────┬────────────────────────────────────────────────────────────────Specia │Cls. │ Intervale de vârsta (ani) │de ├──────────────────────────────────────────────────────────────── │prod.│ 1_5 6_10 11_15 16_20 21_25 26_30 >30 ───────┴─────┴────────────────────────────────────────────────────────────────Salcam I 5071 20284 30426 40568 50710 60852 70994(p) II 4533 18132 27198 36264 45330 45396 54396 III 3862 15448 23172 30896 38620 IV 2366 9464 14196 18928 23660 V 1582 6328 9492 12656 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Salcam I 3908 15832 23448 31264 39080 45895 54712(I) II 3478 13912 20568 27524 34780 41736 III 2876 11504 17256 23008 28760 IV 1890 7560 11340 15120 18900 V 1376 5504 8256 11008 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Plop a,n I 4822 24110 36165 48220 60275 72330 84385 II 3534 18170 27255 36340 45425 54510 63595 III 3022 15110 22665 30220 37775 45330 IV 2362 11810 17715 23620 29525 V 1402 7010 10515 14020 17525 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Plop ea I 9874 49370 74055 98740 123425 II 7752 38760 58140 77520 III 5905 29525 44288 59050 IV 3943 19715 29573 39430 V 3124 15620 23430 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Salcie I 6781 33905 50858 67810 84763 101715 II 6583 32915 49373 65830 82288 III 4602 23010 34515 46020 57525 IV 4000 20000 30000 40000 V 2038 10190 15285 20380 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Valorile coeficientului de evaluare a sansei de instalare a vegetatiei forestiere [R(1)] TABEL 3┌──────┬────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐│ │ Categorie │ Zone fitogeografice ││ │ teren ├───────┬────────────┬───────────┬───────────┬─────────────┤│ │ │ stepa │ silvostepa │ zona │ subalpin │ alpin ││ │ │ │ forestiera │ │ │ │├──────┼────────────┤ │ │ │ │ ││ R(1) │ normal │ 0,7 │ 0,9 │ 1,0 │ 0,8 │ 0,5 ││ ├────────────┼───────┼────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┤│ │ degradat │ 0,4 │ 0,6 │ 0,8 │ 0,4 │ 0,3 │└──────┴────────────┴───────┴────────────┴───────────┴───────────┴─────────────┘ Valorile coeficientului de evaluare a riscului de asigurare a integritatii padurii [R(2)] TABEL 4┌──────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ │Intensitatea presiunii sociale asupra padurii ││ ├──────────┬────────┬────────────┬─────────┬─────────────────────┤│ │ f. mare │ mare │ mijlocie │ redusa │ f. redusa │├──────┼──────────┼────────┼────────────┼─────────┼─────────────────────┤│ R(2) │ 0,75 │ 0,80 │ 0,85 │ 0,90 │ 1,0 │└──────┴──────────┴────────┴────────────┴─────────┴─────────────────────┘ Indicele de reducere a valorii vegetatiei forestiere în raport cu starea de sănătate (uscare) a arboretului [D(1)] TABEL 5┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ │ Categoria Intensitatea fenomenului de uscare ││ ├────────────┬──────────┬────────┬───────┬───────────┬────────────────────┤│ │ de vârsta │ normala │ Slaba │ medie │ puternica │f. puternica │├────┼────────────┼──────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────────────┤│D)1)│ ├────┼────────────┼──────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────────────┤│ │ ≥ 1/2 TE │ 1,00 │ 0,85 │ 0,75 │ 0,65 │ 0,55 │└────┴────────────┴──────────┴────────┴───────┴───────────┴────────────────────┘ *)- vârsta exploatabilitatii arboretului Indicele de reducere a valorii vegetatiei forestiere în raport cu calitatea arboretului [D(2)] TABEL 6┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ │ Categoria Clase de vatamare (% nr. arbori vatamati) ││ ├─────────────┬───────┬─────────┬────────┬─────────┬──────────────────────┤│ │ de vârsta │ 0-5 │ 6-10 │ 11-30 │ 31-60 │ >60 │├────┼─────────────┼───────┼─────────┼────────┼─────────┼──────────────────────┤│D(2)│ ├────┼─────────────┼───────┼─────────┼────────┼─────────┼──────────────────────┤│ │ ≥ 1/2 TE │ 1,00 │ 0,90 │ 0,80 │ 0,75 │ 0,65 │└────┴─────────────┴───────┴─────────┴────────┴─────────┴──────────────────────┘ +
Anexa 4────────la metodologie────────────────DOCUMENTATIAde evaluare şi cumparare a terenurilor de cătreRegia Naţionala a Pădurilor(continut)1. Scrisoarea de intentie a vanzarii terenului2. Informaţii necesare pentru evaluarea terenului (model prezentat în anexa nr. 1) şi documentaţia anexata3. Proces-verbal al sedintei comisiei de evaluare4. Hotărârea comisiei de evaluare5. Scrisoarea de răspuns a directiei silvice, adresata ofertantului6. Mandatul de negociere încredinţat comisiei de negociere de către directorul directiei silvice7. Procesul-verbal de negociere a pretului de cumparare a terenului8. Hotărârea comitetului director privind aprobarea rezultatelor negocierii9. Contractul de vanzare-cumparare a terenului10. Alte documente care conţin informaţii utilizate în procedurile de evaluare şi cumparare a terenului, dacă este cazulDOCUMENTATIAnecesară pentru efectuarea unor schimburi cu terenurice apartin fondului forestier proprietate publică a statului(continut)1. Memoriul justificativ elaborat de directia silvica2. Documente privind regimul de proprietate al terenului care va intra în fondul forestier proprietate publică a statului:– act de proprietate intabulat în registrul de publicitate– extras de carte funciara– schita (planul) cadastrala a terenului cu coordonatele punctelor reprezentative3. Documentele privind terenul ce se ofera în compensare de Regia Naţionala a Pădurilor:– extras din amenajamentul silvic– schita cadastrala (plan topografic) + coordonatele punctelor reprezentative4. Fisa cuprinzand informaţii necesare în vederea evaluării terenului ce va fi inclus în fondul forestier proprietate publică a statului5. Fisa cuprinzand informaţii necesare în vederea evaluării terenului ce va fi scos din fondul forestier proprietate publică a statului6. Studiu de diagnoza stationala a terenului ce urmeaza să fie inclus în fondul forestier proprietate publică a statului7. Fisa de calcul al echivalentei terenurilor care fac obiectul schimbului8. Procesul-verbal al sedintei comisiei de evaluare9. Hotărârea comisiei de evaluare10. Adresa de inaintare către Regia Naţionala a Pădurilor a propunerii de schimb din partea directiei silvice teritorial11. Procesul-verbal de echivalenta incheiat între Regia Naţionala a Pădurilor şi administratorul terenului care va intra în fondul forestier proprietate publică a statului12. Avizul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic în a cărui raza se gasesc terenurile ce fac obiectul schimbului/compensarii13. Avizul Regiei Naţionale a Pădurilor privind efectuarea schimbului/compensarii14. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei şi pădurilor de aprobare a schimbului/compensarii15. Copie de pe hotărârea Guvernului prin care se aproba trecerea din domeniul public în domeniul privat al statului a terenului oferit la schimb de către Regia Naţionala a Pădurilor16. Procesele-verbale de predare-preluare a terenurilor care au facut obiectul schimbului (compensarii)DOCUMENTATIAnecesară pentru efectuarea unei donatii pentru un teren ce urmeazasă între în fondul forestier proprietate publică a statului(continut)1. Memoriu de fundamentare a deciziei de acceptare a ofertei de donatie2. Fisa cuprinzand informaţiile necesare pentru terenul ce face obiectul donatiei şi urmeaza să între în proprietatea publică a statului3. Documente privind regimul de proprietate al terenului ce face obiectul donatiei4. Oferta, în forma autentica, de donatie a proprietarului terenului5. Procesul-verbal al sedintei comisiei de evaluare6. Hotărârea comisiei de evaluare7. Adresa de inaintare a documentatiei către Regia Naţionala a Pădurilor8. Avizul Regiei Naţionale a Pădurilor inaintat autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura9. Avizul autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura (dacă este cazul)10. Contractul de donatie autentificat11. Proces-verbal de predare-preluare a terenului ce a facut obiectul donatiei, incheiat între donator şi Regia Naţionala a Pădurilor.
+
Anexa 5 ────────la metodologie────────────── CRITERII în baza cărora se determina coeficientii "u" şi "F" utilizati la calculul contravalorii terenurilor ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Criterii Coeficienti crt. de utilitate ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Amplasarea terenului faţă de localităţi [u(1)] A. Teren până la 2 km inclusiv de la limita perimetrului construibil: – municipiul Bucureşti şi statiuni balneare, climaterice sau turistice 12 – municipii reşedinţa de judet 8 – municipii 6 – oraşe 4 – sate reşedinţa de comuna 2 – sate 1 B. Teren între 2 şi 5 km inclusiv de la limita perimetrului construibil: – municipiul Bucureşti şi statiuni balneare, climaterice sau turistice 10 – municipii reşedinţa de judet 6 – municipii 4 – oraşe 2 – sate reşedinţa de comuna 1 – sate 0 C. Teren între 5 şi 10 km inclusiv de la limita perimetrului construibil: – municipiul Bucureşti şi statiuni balneare, climaterice sau turistice 9 – municipii reşedinţa de judet 5 – municipii 3 – oraşe 1 – sate reşedinţa de comuna 0 – sate 0 D. Teren peste 10 km de la limita perimetrului construibil: – municipiul Bucureşti şi statiuni balneare, climaterice sau turistice 8 – municipii reşedinţa de judet 4 – municipii 2 – oraşe 0 – sate reşedinţa de comuna 0 – sate 0 NOTĂ: Se ia în considerare distanta faţă de localitatea de cea mai mare categorie. 2. Amplasarea terenului faţă de retelele de transport [u(2)] A. Transport rutier (terenul este amplasat la o distanta de cel mult 1 km faţă de calea de transport): – autostrăzi şi drumuri naţionale europene 3,0 – drumuri naţionale 0,8 – drumuri judetene 0,6 – drumuri comunale 0,4 – drumuri forestiere, industriale şi altele asemenea 0,2 NOTĂ: Se ia în considerare numai accesul la drumul de cea mai mare categorie. B. Transport feroviar [u(3)] (în cazul în care terenul se afla la o distanta de cel mult 5 km faţă de statie) 0,5 C. Transport fluvial [u(4)] (în cazul în care terenul se afla la o distanta de cel mult 5 km faţă de port) 0,5 D. Transport maritim [u(5)] (în cazul în care terenul se afla la o distanta de cel mult 5 km faţă de port) 0,5 3. Alte utilitati: – retele de apa-canal [u(6)] până la 500 m 0,5 – retele de distribuţie a energiei electrice [u(7)] până la 500 m 0,5 – retele de distribuţie a gazelor naturale [u(8)] până la 1.000 m 0,5 4. Tipul functional al arboretului corespunzător terenului forestier evaluat (F): – terenuri cu arboreturi la care sunt permise tratamente intensive [tipul functional T(III)] 2,0 – terenuri cu arboreturi la care sunt permise tratamente cu perioade de regenerare normala sau mai mare, dar cu restrictii în executarea taierilor [tipul functional T(IV)] 1,5 – terenuri cu arboreturi cu functii de productie şi protecţie [tipurile functionale T(V) şi T(VI) 1,0 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
+
Anexa 6────────la metodologie──────────────EXEMPLE DE CALCUL1. Un teren ce urmeaza să fie cumparat de stat, în suprafaţa de 2,5 ha, situat în grupa formatiei forestiere a fagetelor de bonitate mijlocie. Terenul se afla în imediata apropiere a fondului forestier proprietate publică a statului, nu prezinta pericole în ceea ce priveste asigurarea pazei şi nu este acoperit cu vegetatie forestiera.S = 2,5 ha;V(u) = 6.379 mii lei/ha (valoare extrasa din tabelul 1 din anexa nr. 3; elemente de intrare: bonitate mijlocie şi grupa formatiei forestiere a fagetelor);V(u) = 6.379 mii lei/ha (valoare extrasa din tabelul 1 din anexa nr. 3; elemente de intrare:bonitate mijlocie şi grupa formatiei forestiere a fagetelor);R(1) = 1,0 (valoare extrasa din tabelul 3 din anexa nr. 3; teren situat în zona forestiera);R(2) = 1,0 (valoare extrasa din tabelul 4 din anexa nr. 3);V(TER) = S●R(1)●R(2)●V(u) = 2,5 x 6.379 x 1,0 x 1,0 = 15.947,5 mii lei2. Un teren ce urmeaza să fie cumparat de stat, în suprafaţa de 1,4 ha, situat în grupa formatiei forestiere a amestecurilor de rasinoase cu fag, de bonitate inferioara. Arboretul instalat are consistenta 0,8 şi prezinta urmatoarele caracteristici: ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Specia Proportia Vârsta Clasa de productie ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Molid 0,4 70 IV Brad 0,3 80 IV Fag 0,3 80 IV ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Se înregistrează un fenomen de uscare de intensitate puternica şi 8% arbori vatamati şi/sau cu defecte. Nu sunt probleme legate de asigurarea integritatii fondului forestier.V(MAX) = V(TER) + V(VEG);S = 1,4 ha;V(u) = 4.320.000 lei/ha (valoare extrasa din tabelul 1 din anexa nr. 3; bonitate inferioara; grupa formatiei forestiere a amestecurilor de rasinoase cu fag);R(1) = 1,0 (valoare extrasa din tabelul 3 din anexa nr. 3; teren normal, situat în zona forestiera); R(2) = 1,0 (valoare extrasa din tabelul 4 din anexa nr. 3);V(TER) = S ● R(1) ● R(2) ● V(u) = 1,4 ● 4.320.000 ● 1,0 ● 1,0 = 6.048.000 leiK = 0,8; S = 1,4 ha;D(1) = 0,8 (valoare extrasa din tabelul 5 din anexa nr. 3; uscare de intensitate medie în arboret cu vârsta mai mare decat jumătate din vârsta exploatabilitatii);D(2) = 0,95 (valoare extrasa din tabelul 6 din anexa nr. 3; 8% arbori vatamati şi/sau cu defecte în arboret cu vârsta mai mare decat jumătate din vârsta exploatabilitatii);V(ij) – valori extrase din tabelul 2a din anexa nr. 3; elemente de intrare: specia, clasa de productie, categoria de vârsta în functie de vârsta reala a speciei; nV(VEG) = K●S●D(1)●D(2)●ΣPR(i)●V(ij) = 0,8●1,4●0,8●0,95●(0,4●103.194.000+0,3 ● i=1119.072.000 + 0,3 ● 89.120.000) = 88.299.402 leiV(MAX) = V(TER) + V(VEG) = 6.048.000 + 88.299.402 ≈'98 94.347 mii lei.────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters