METODOLOGIE din 8 martie 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 393 din 10 iunie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 4927 14/11/2002
ActulABROGAT DEMETODOLOGIE 14/11/2002
ART. 8ABROGAT DEORDIN 3472 08/04/2002
ART. 12MODIFICAT DEORDIN 3472 08/04/2002
ART. 17COMPLETAT DEORDIN 3472 08/04/2002
ART. 24MODIFICAT DEORDIN 3472 08/04/2002
ART. 28MODIFICAT DEORDIN 3472 08/04/2002
ANEXA 2COMPLETAT DEORDIN 3472 08/04/2002
ANEXA 2MODIFICAT DEORDIN 3472 08/04/2002
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LALEGE 345 01/06/2002 ART. 40
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LALEGE 83 26/02/2002
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 33 21/03/2002
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LALEGE 713 03/12/2001
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 184 20/12/2001
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 123 08/10/2001 ART. 8
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 32 26/02/2001 ART. 12
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 206 15/11/2000
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 130 30/06/2000
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 91 29/06/2000 ART. 21
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 30 14/04/2000
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 8 23/02/2000
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LALEGE 195 20/12/1999
ART. 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 9
ART. 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 10
ART. 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 13
ART. 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 18
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 15
ART. 2REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 101
ART. 2REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 106
ART. 3REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 7
ART. 5REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 13
ART. 7REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 5
ART. 10REFERIRE LALEGE 108 02/06/1998
ART. 17REFERIRE LALEGE 6 14/03/1969
ART. 22REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 13
ANEXA 2REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 4927 14/11/2002
ActulABROGAT DEMETODOLOGIE 14/11/2002
ActulAPROBAT DEORDIN 3325 08/03/2002
ActulCONTINUT DEORDIN 3325 08/03/2002
ART. 8ABROGAT DEORDIN 3472 08/04/2002
ART. 12MODIFICAT DEORDIN 3472 08/04/2002
ART. 17COMPLETAT DEORDIN 3472 08/04/2002
ART. 24MODIFICAT DEORDIN 3472 08/04/2002
ART. 28MODIFICAT DEORDIN 3472 08/04/2002
ANEXA 2COMPLETAT DEORDIN 3472 08/04/2002
ANEXA 2MODIFICAT DEORDIN 3472 08/04/2002

privind organizarea şi desfăşurarea pretransferarii personalului didactic titular şi a transferării personalului didactic titular disponibilizat prin restrangerea activităţii sau prin desfiinţarea unor unităţi şcolare



+
Capitolul 1Dispoziţii generale +
Articolul 1(1) Pretransferarea personalului didactic în învăţământul preuniversitar se organizează în baza prevederilor art. 9, ale art. 10 alin. (1) lit. a) şi ale art. 18 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 15 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Transferarea personalului didactic disponibilizat prin restrangerea activităţii sau prin desfiinţarea unor unităţi şcolare se organizează în baza prevederilor art. 9, ale art. 10 alin. (1) lit. b), ale art. 13 şi 18 din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 15 din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
+
Articolul 2(1) La sesiunea de ocupare a posturilor didactice prin pretransferare sau transferare prin restrangerea activităţii sau prin restructurarea reţelei şcolare pot participa numai cadrele didactice titulare de la şi între toate unităţile de învăţământ.(2) De la acţiunea de restrangere a activităţii sunt exceptate cadrele didactice care se încadrează în prevederile art. 101 şi 106 din Legea nr. 128/1997.
+
Articolul 3Pretransferarea sau transferarea prin restrangerea activităţii sau prin restructurarea reţelei şcolare operează numai pentru calificarea obţinută prin studii, conform art. 7 din Legea nr. 128/1997.
+
Capitolul 2Condiţii de realizare a pretransferarii şi transferării +
Secţiunea 1Condiţii generale +
Articolul 4(1) Pretransferarea personalului didactic se realizează la cerere, pentru apropiere de domiciliu, în aceeaşi localitate sau în localitatea de domiciliu, în funcţie de domiciliul cadrului didactic, la data de 1 mai a fiecărui an calendaristic.(2) Pretransferarea personalului didactic se poate realiza şi prin schimb de posturi, pe baza consimţământului scris al solicitanţilor, dacă aceştia îndeplinesc următoarele condiţii:a) mai au cel puţin 5 ani până la împlinirea vârstei de pensionare prevăzute de lege;b) provin din acelaşi mediu: urban-urban; rural-rural;c) au domiciliul stabil în localitatea unde se transfera.
+
Articolul 5În cazul restrângerii activităţii unei unităţi de învăţământ se respecta prevederile art. 13 alin. (4) din Legea nr. 128/1997.
+
Articolul 6(1) Miscarea personalului didactic se realizează astfel:a) în limitele aceluiaşi regim de mediu, respectiv urban-urban, rural-rural, ori din mediul urban în mediul rural, în cazul pretransferarii;b) în limitele aceluiaşi regim de mediu, respectiv urban-urban, rural-rural, ori din mediul urban în mediul rural, în cazul transferului prin restrangerea activităţii sau prin desfiinţarea unor unităţi şcolare.(2) Pretransferul şi transferul prin restrangerea activităţii sau prin desfiinţarea unor unităţi şcolare se realizează în unităţi de învăţământ echivalente sau într-o treapta inferioară de învăţământ.(3) Prin unităţi de învăţământ echivalente, în sensul prezentei metodologii, se înţelege:a) învăţământ preşcolar: grădiniţe şi grădiniţe speciale;b) învăţământ primar: clasele I-IV;c) învăţământ gimnazial: clasele V-VIII, învăţământ special, şcoli speciale gimnaziale, Palatul Naţional al Copiilor, palate şi cluburi ale copiilor şi elevilor;d) învăţământ profesional şi profesional special;e) învăţământ liceal: clasele IX-XII/XIII, cluburile sportive şcolare, centrele şi cabinetele şcolare/interşcolare de asistenţa psihopedagogică.
+
Secţiunea a 2-aCondiţii specifice +
Articolul 7Cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar, care solicită transferul de pe şi pe posturile didactice de la centrele şi cabinetele şcolare/interşcolare de asistenţa psihopedagogică, pot participa la sesiunea de pretransferare, indiferent de nivelul unităţii de învăţământ unde funcţionează centrul/cabinetul, cu condiţia sa îndeplinească prevederile art. 5 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 128/1997.
+
Articolul 8Institutorii titulari disponibilizaţi prin restrangerea activităţii pot participa la sesiunea de transferări în vederea ocupării unei catedre de specialitate în învăţământul gimnazial, în condiţiile prevăzute la art. 6.
+
Articolul 9(1) Cadrele didactice din unităţile de învăţământ gimnazial sau profesional se pot transfera la o unitate de învăţământ liceal, inclusiv grup şcolar, cu clasele I-XII/XIII sau V-XII/XIII, dacă exista o catedra vacanta publicată, numai pe o catedra din învăţământul gimnazial, secundar inferior – clasele V-VIII.(2) În situaţia prevăzută la alin. (1) decizia de transfer cuprinde în mod obligatoriu menţiunea nivelului de învăţământ pentru care s-a făcut transferul. Dacă pentru catedra optează un cadru didactic dintr-o unitate de învăţământ liceal sau postliceal, nu se menţionează în decizia de transfer nivelul de învăţământ.
+
Articolul 10(1) Dacă la un grup şcolar exista o catedra vacanta publicată pentru învăţământul profesional, aceasta poate fi ocupată prin transfer de cadre didactice din învăţământul profesional, liceal sau postliceal.(2) În situaţia în care catedra prevăzută la alin. (1) este ocupată de un cadru didactic care provine din învăţământul profesional, decizia de transfer cuprinde în mod obligatoriu menţiunea nivelului de învăţământ pentru care s-a făcut transferul. Dacă pentru catedra optează un cadru didactic dintr-o unitate de învăţământ liceal sau postliceal, nu se menţionează în decizia de transfer nivelul de învăţământ.(3) Personalul didactic titular în casele de copii, care a fost transferat, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 108/1998, în centre de plasament şi de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate, precum şi în cadrul Departamentului pentru protecţia copilului, poate participa la sesiunea de pretransferare, în mediul urban-urban, rural-rural şi urban-rural.
+
Capitolul 3Organizarea şi desfăşurarea acţiunilor de pretransferare şi restrangere a activităţii +
Articolul 11(1) Pretransferarea şi transferarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat se organizează la nivelul inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi sunt coordonate de comisia de mobilitate a personalului didactic, numita prin decizie a inspectorului şcolar general şi formată din:a) preşedinte – inspector şcolar general adjunct;b) vicepreşedinte – inspector cu evidenta şi miscarea personalului didactic;c) secretar – inspector cu atribuţii referitoare la evidenta şi miscarea personalului didactic/inspector şcolar de specialitate;d) membri – inspectori şcolari de specialitate, profesori consacrati pentru rezultate profesionale, câte unul pentru fiecare specialitate.(2) Reprezentanţii sindicatelor judeţene/ale municipiului Bucureşti, semnatare ale contractului colectiv de muncă – unic la nivel de ramura învăţământ, participa ca observatori la lucrările comisiei. În aceasta calitate au acces la documentele comisiei, au dreptul de a semnala preşedintelui comisiei eventualele nerespectari ale prevederilor legale şi semnează alături de membrii comisiei documentele finale.
+
Articolul 12(1) Lista cuprinzând posturile didactice vacante pentru etapa de pretransferare, precum şi pentru soluţionarea cazurilor privind restrangerea activităţii sau desfiinţarea unor unităţi de învăţământ se validează de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi se afişează pe Internet şi la inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, cu 30 de zile înaintea declanşării procedurilor de pretransferare şi de transferare, conform calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în baza prevederilor art. 10 alin. (3) din Legea nr. 128/1997, şi cuprinde menţiunile prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta metodologie.(2) Posturile/catedrele vacante, publicate în lista pentru sesiunea de pretransferari, trebuie să aibă viabilitate/stabilitate de minimum 4 ani.
+
Articolul 13Posturile declarate vacante în timpul sesiunii de pretransferare se includ în lista posturilor vacante şi se pot ocupa de personalul participant la aceasta sesiune, cu excepţia posturilor de la unităţile de învăţământ în care se restrânge activitatea la specialitatea respectiva.
+
Articolul 14La soluţionarea cererilor de pretransfer au prioritate cadrele didactice care îndeplinesc funcţii de conducere şi doresc să se transfere la unitatea de învăţământ la care îndeplinesc funcţia de conducere respectiva.
+
Articolul 15Pentru posturile/catedrele didactice din învăţământul alternativ cadrele didactice care participa la sesiunea de pretransferare şi transferare, ca urmare a restrângerii activităţii, vor anexa la cererea de înscriere documentul care atesta parcurgerea modulului de pedagogie specifică din partea instituţiilor specializate în tipul de alternativa, precum Waldorf, Step by Step, Montessori etc.
+
Articolul 16Pentru pretransferare sau transferare persoana interesată depune la inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti o cerere-tip însoţită de documentele menţionate în aceasta. În cazul transferării, ca urmare a restrângerii activităţii, persoana interesată depune şi o adeverinta eliberata de conducerea unităţii de învăţământ la care este titulara, prin care să se ateste aceasta situaţie.
+
Articolul 17Persoanele cu studii superioare care s-au titularizat în învăţământ pe posturi de educatori/învăţători, conform Legii nr. 6/1969 privind Statutul personalului didactic, şi nu sunt absolvente de liceu pedagogic pot participa la sesiunea de pretransferari sau la cea de transferări pentru ocuparea unui post/catedra corespunzător/corespunzătoare specializării dobândite prin studii numai în învăţământul gimnazial şi profesional.
+
Articolul 18Soluţionarea cererilor de transferare se face în următoarea ordine:a) restrangerea activităţii în cadrul unităţii de învăţământ;b) restrangerea activităţii la nivelul aceleiaşi localităţi;c) restrangerea activităţii la nivelul aceluiaşi judeţ;d) restrangerea activităţii la unităţi de învăţământ din alte judeţe.
+
Articolul 19Restrangerea activităţii în cadrul unităţii de învăţământ se soluţionează prin transferarea cadrelor didactice titulare pe o catedra intrata în restrangere de activitate, care solicită să fie transferate pe o alta catedra în aceeaşi unitate de învăţământ, conform specializărilor obţinute prin studii, cu avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.
+
Articolul 20(1) Pentru postul solicitat de personalul didactic care este la egalitate de punctaj, după aplicarea criteriilor social-umanitare, se organizează concurs, cu cel puţin o zi înaintea şedinţei de rezolvare a pretransferarilor.(2) Comisia de concurs se numeşte prin decizie a inspectorului şcolar general şi are următoarea componenta:a) preşedinte – inspector şcolar de specialitate;b) membri – 2 profesori metodişti, de aceeaşi specialitate, cu gradul didactic I.
+
Articolul 21(1) Comisia de mobilitate a personalului didactic analizează cererile solicitanţilor şi hotărăşte modalitatea de soluţionare, în prezenta acestora, în şedinţa organizată la data prevăzută în calendarul miscarii personalului didactic.(2) Cadrul didactic care nu participa la şedinţa de soluţionare a pretransferarilor şi transferarilor are dreptul sa desemneze, prin procura specială, un împuternicit care să îi reprezinte interesele.
+
Articolul 22(1) Ierarhizarea cadrelor didactice care participa la sesiunea de pretransferare sau transferare se face pe baza punctajului rezultat din evaluarea activităţii, conform art. 13 alin. (5) din Legea nr. 128/1997, pe baza criteriilor menţionate în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta metodologie.(2) Repartizarea posturilor didactice se face în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut prin evaluarea activităţii. Opţiunea se exprima în scris, în cererea-tip, şi se consemnează, cu certificare prin semnatura solicitantului/ împuternicitului, în procesul-verbal al comisiei pentru mobilitatea personalului didactic.
+
Articolul 23Pe baza hotărârii comisiei pentru mobilitatea personalului didactic inspectorul şcolar general emite decizie de pretransferare/transferare, cu precizarea postului/catedrei didactice şi a nivelului de învăţământ, cu excepţiile prevăzute de prezenta metodologie.
+
Articolul 24(1) Contestaţiile se depun la inspectoratul şcolar în termen de doua zile de la comunicarea deciziei şi se soluţionează de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar în termen de 5 zile de la înregistrarea acesteia.(2) Contestaţia cadrului didactic care nu a participat personal la şedinţa de soluţionare a pretransferarilor şi transferarilor şi care este nemulţumit de postul/catedra repartizata din oficiu se soluţionează în prezenta acestuia. Consiliul de administraţie solicita comisiei de mobilitate a personalului didactic lista posturilor/catedrelor rămase vacante după încheierea sesiunii de ocupare a posturilor didactice prin pretransferare sau transferare, pe care o prezintă contestatorului pentru a face o noua opţiune.
+
Articolul 25Personalul didactic al cărui post a intrat în restrangere de activitate şi care a fost transferat pe un post cu viabilitate mai mica de 4 ani intra cu intaietate la următoarea restrangere a activităţii, fără a fi aplicate criteriile de evaluare în raport cu cadrele didactice care ocupa posturi de aceeaşi specialitate.
+
Articolul 26Restrangerile de activitate nesolutionate după epuizarea tuturor posturilor vacante la nivelul localităţii şi al judeţului se soluţionează prin detaşare în interesul învăţământului pe durata prevăzută de lege pe posturi didactice rezervate.
+
Articolul 27Pretransferarea şi transferarea prin restrangere de activitate a cadrelor didactice din palatele şi cluburile copiilor se organizează şi se desfăşoară conform prezentei metodologii.
+
Articolul 28Afişarea rezultatelor la pretransferari se face după controlul efectuat de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării. În cazul în care se vor constata nereguli, persoanele vinovate vor răspunde administrativ, disciplinar, civil sau penal, după caz.
+
Anexa 1–––la metodologie–––––Lista care se afişează va conţine următoarele informaţii:Specialitatea …………………….. (numărul de posturi/catedre în restrangere de activitate la nivelul judeţului …………….)

Tipul de curriculum Nivelul de învăţământ:
– preşcolar
Nr. crt. Unitatea şcolară Compoziţia curriculară Viabilitatea postului – primar Localitatea Mediul Observaţii
– gimnazial
– profesional
– liceal/ postliceal
Trunchi comun C.D.S. (opţionale)

+
Anexa 2–––la metodologie–––––CRITERII ŞI PUNCTAJEpentru evaluarea personalului didactic1. Inspecţia şcolară la clasaEvaluarea este realizată de inspectorii şcolari de specialitate. Aprecierea inspecţiei şcolare se exprima prin note de la 10 la 1. Se ia în considerare ultima inspecţie efectuată în ultimii 4 ani. Inspecţia şcolară pentru restrangere de activitate se face, în caz de egalitate, în urma aplicării punctajului de la criteriile prevăzute la pct. 2-5, pentru departajare la nivelul unităţii. Pentru soluţionarea cererilor de restrangere a activităţii punctajul acordat prin cuantificarea notei acordate la inspecţia şcolară nu se include în punctajul pe baza căruia se ierarhizeaza cererile cadrelor didactice de către comisia judeteana.Pentru pretransferari punctajul inspecţiei şcolare menţionat mai sus se aplică numai în cazul în care doua sau mai multe persoane solicita acelaşi post.2. Nivelul studiilor (pentru cei care se încadrează în situaţiile prevăzute la lit. A, B, C, D, E şi H se cumulează şi punctajul prevăzut la lit. F şi G, cu condiţia să prezinte documente de studii justificative) A. Absolvenţi ai şcolii normale sau ai şcolii postliceale pedagogice – 5 puncte B. Absolvenţi ai unui colegiu pedagogic universitar (institutori)*) – 8 puncte––––- *) Educatoarele şi invatatoarele care au dobândit funcţia de institutor prin absolvirea învăţământului superior de scurta/lungă durata. C. Maiştri instructori absolvenţi de: 1. şcoala postliceala – 5 puncte 2. liceu + şcoala de maiştri – 5 puncte 3. liceu industrial – 3 puncte 4. liceu teoretic şi şcoala profesională – 3 puncte D. Absolvenţi ai învăţământului superior de scurta durata sau ai institutului pedagogic cu diploma de absolvire – 8 puncte E. Absolvenţi în specialitate ai învăţământului superior de lungă durata cu diploma de licenţă – 10 puncte F. Absolvenţi ai învăţământului superior de lungă durata cu diploma de licenţă şi ai unor studii postuniversitare de specializare – 8 puncte G. Absolvenţi ai învăţământului superior de lungă durata cu diploma de licenţă şi cu: – studii aprofundate de specialitate – 11 puncte – cursuri de perfecţionare postuniversitară – 6 puncte – doctorat obţinut în domeniul altei specializări decât cel al specializării/specializărilor înscrise pe diploma de licenţă – grad didactic I obţinut pe bază de examene şi doctorat obţinut în domeniul altei specializări decât cel al specializării/specializărilor înscrise pe diploma de licenţă – grad didactic I obţinut pe bază de examene şi doctorat obţinut în domeniul specializării/specializărilor înscrise pe diploma de licenţă – 12 puncte H. Absolvenţi ai învăţământului postliceal (şcoala postliceala sau şcoala de maiştri) cu a doua specializare – 5 puncte 3. Gradul didactic

Vechimea în învăţământ Definitivat Gradul didactic II Vechimea în învăţământ la data acordării gradului didactic I Gradul didactic I Doctorat
2- 5 ani 10 puncte 12 puncte 2- 5 ani 20 de puncte
6- 9 ani 6 puncte 11 puncte 6- 9 ani 15 puncte 20 de puncte
10-14 ani 5 puncte 10 puncte 10-14 ani 14 puncte 20 de puncte
15-20 de ani 4 puncte 9 puncte 15-20 de ani 13 puncte 20 de puncte
21-25 de ani 3 puncte 8 puncte 21-25 de ani 12 puncte 20 de puncte
peste 25 de ani 2 puncte 7 puncte peste 25 de ani 11 puncte 20 de puncte

NOTĂ:1. Se punctează ultimul grad didactic dobândit.2. La punctajul corespunzător vechimii menţionat mai sus se adauga câte 2 puncte pentru fiecare dintre gradele didactice: definitivat, gradul didactic II, respectiv gradul didactic I, dacă au fost acordate cu media 10.3. Personalului didactic căruia i s-a acordat gradul didactic I pe baza calificativului "admis" i se echivaleaza acest calificativ cu nota 10.4. Rezultatele obţinute în activitatea didacticaCalificativul obţinut în anul şcolar 2000/2001 şi 2001/2002 (parţial):– Foarte bine – 10 puncte– Bine – 7 puncte– Satisfăcător – 2 puncte– Nesatisfăcător – 0 puncteNOTĂ:În cazul întreruperii activităţii la catedra în perioada ultimilor 2 ani se iau în considerare calificativele pentru ultimii 2 ani şcolari în care cadrul didactic şi-a desfăşurat activitatea.5. Activitatea metodica şi ştiinţifică dovedită prin documente justificative*):––––-Notă *) Se punctează activitatea din ultimii 5 ani. a) la nivelul: – şcolii (de exemplu: activitate în comisia metodica, responsabil cu activitatea de perfecţionare, altele) – maximum 4 puncte – judeţului/municipiului Bucureşti (de exemplu: metodist al inspectoratului şcolar judeţean/inspectoratului şcolar al municipiului Bucureşti/Casei Corpului Didactic, formator local, membru al comisiei consultative pe discipline, membru al consiliului consultativ, altele) – maximum 7 puncte – naţional (de exemplu: formator naţional, membru al comisiei naţionale de specialitate sau al altor consilii/comisii naţionale menţionate în Legea nr. 84/1995, republicată) – maximum 8 puncte b) participare în colective de elaborare de: – programe aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării – maximum 4 puncte (participarea în colective de elaborare) pentru toate programele – manuale şcolare aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării – 7 puncte/manual – ghiduri metodologice sau alte auxiliare curriculare – maximum 3 puncte pentru toate ghidurile – articole de specialitate, lucrări ştiinţifice, studii de specialitate, publicate în reviste de specialitate: – 1 punct/toate – 0,5 puncte/ lucrare – 1 punct/fiecare studiu – cărţi în domeniul educaţional, publicate – maximum 5 puncte/ carte publicată – mijloace de învăţământ omologate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării – maximum 5 puncte c) activităţi desfăşurate în cadrul programelor de reforma coordonate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării (PHARE-VET, PHARE, Banca Mondială), altele decât cele punctate anterior – maximum 3 puncteDetalierea punctajelor prevăzute la prezentul punct se va face în şedinţa consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, şi se afişează o dată cu afişarea listei posturilor vacante pentru etapa de pretransferare şi pentru soluţionarea restrangerilor de activitate.După totalizarea punctajului, în caz de egalitate, se vor lua în considerare pentru departajare criterii social-umanitare, în următoarea ordine:a) soţ (sotie) cu domiciliul în localitate;b) părinţi cu domiciliul în localitate;c) starea de sănătate care nu permite părăsirea localităţii (certificat medical de la comisia de expertiza a capacităţii de muncă);d) soţ (sotie) cu activitatea în învăţământ;e) alte cauze obiective dovedite cu acte (de exemplu: unic intretinator de familie şi cu domiciliul în localitatea respectiva).––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters