METODOLOGIE Nr. 207 din 20 februarie 1995

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE NR. 207/20.02.1995MINISTERUL FINANTELOR NR. 10.297/07.03.1995
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 122 din 19 iunie 1995
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOG (R) 39 05/08/1994
ActulREFERIRE LAHG 281 17/06/1993
ActulREFERIRE LALEGE (R) 40 01/06/1991
 Nu exista acte care fac referire la acest act

cu privire la salarizarea muncitorilor din ministere, celelalte organe ale autorităţii executive şi din unităţile bugetare subordonate acestora



1. Ca urmare a unei ierarhizari superioare a salariilor pentru soferii de pe autoturismele puse la dispoziţia persoanelor care ocupa funcţii al căror coeficient de ierarhizare este de minimum 5,50, stabilită prin Ordonanţa Guvernului nr. 39/1994, aprobată prin Legea nr. 134/1994, republicată, în baza prevederilor art. 37 alin. (1) din Legea nr. 40/1991, republicată, şi ale art. 33 din Hotărârea Guvernului nr. 281/1993, echivalarea treptelor profesionale prevăzute pentru muncitori în raport cu activitatea desfăşurată de soferi este cea prevăzută în anexele nr. 1a) şi 1b).2. Totodată, în baza prevederilor art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 39/1994, aprobată prin Legea nr. 134/1994, precizam următoarele:Funcţia de sofer în ministere, celelalte organe ale autorităţii executive şi în unităţile bugetare subordonate acestora se echivaleaza, în vederea salarizarii, cu treptele profesionale prevăzute pentru muncitori în Ordonanţa Guvernului nr. 39/1994, în raport cu activitatea desfăşurată în mod curent. Echivalarea stabilită se menţine pe perioada cît activitatea desfăşurată în mod curent corespunde celei în raport cu care s-a făcut echivalarea.În cazul în care se modifica activitatea desfăşurată de sofer, se stabileşte echivalarea cu treptele profesionale prevăzute pentru muncitori, ce corespunde noii activităţi desfăşurate, şi pe aceasta baza se stabileşte salariul de baza cuvenit.Salariul de baza la treapta profesională corespunzătoare activităţii desfăşurate în mod curent va fi cel prevăzut la gradatia 1, când trecerea se face la o activitate care corespunde unei trepte profesionale superioare, şi la o gradatie care să asigure un salariu de baza apropiat de cel avut, când trecerea se face la o activitate care corespunde unei trepte profesionale inferioare.3. În acelaşi mod se procedează şi în cazul telefonistelor, a căror activitate este salarizata în raport cu numărul de posturi telefonice din centrala telefonica deservita, potrivit anexei nr. 2.4. Pentru celelalte categorii de muncitori încadraţi potrivit prevederilor indicatoarelor tarifare de calificare în vigoare, echivalarea categoriilor de calificare cu treptele profesionale este cea prevăzută în anexa nr. 3.Ministru de stat, Ministru de stat,ministrul muncii şi protecţiei sociale, ministrul finanţelor,Dan Mircea Popescu Florin Georgescu +
Anexa 1a)ECHIVALAREAtreptelor profesionale prevăzute pentru muncitori în anexele la Legea nr.40/1991, republicată, în raport cu activitatea desfăşurată de soferi, învederea salarizarii acestora

Nr. crt. Activitatea desfăşurată Treptele profesionale, prevăzute pentru muncitori, cu care se echivalează activitatea desfăşurată de şoferi în vederea stabilirii salariului de bază al acestora
1. Şoferii de pe autoturismele puse la dispoziţia persoanelor care ocupă funcţii al căror coeficient de ierarhizare este de minimum 5,50 I A
2. Şoferii de pe autoturismele puse la dispoziţia subsecretarilor de stat şi a celor cu funcţii asimilate sau salarizate la nivelul acestora, precum şi cei de pe autoturismele puse la dispoziţia prefecţilor la prefecturile judeţene şi a preşedinţilor consiliilor judeţene; şoferii care asigură serviciile de transport la Preşedinţia României şi la Guvernul României, cu excepţia celor salarizaţi potrivit pct. 1 I
3. Şoferii care asigură serviciile de transport la ministere şi celelalte instituţii ale administraţiei publice centrale II
4. Şoferii care asigură serviciile de transport la instituţiile administraţiei publice locale, la unităţile teritoriale de specialitate ale administraţiei publice şi la alte instituţii la care salarizarea personalului se face în baza Legii nr. 40/1991, republicată III

+
Anexa 1b)ECHIVALAREAtreptelor profesionale prevăzute pentru muncitori în anexele la HotărâreaGuvernului nr. 281/1993, în raport cu activitatea desfăşurată de soferi,în vederea salarizarii acestora

Nr. crt. Activitatea desfăşurată Treptele profesionale, prevăzute pentru muncitori, cu care se echivalează activitatea desfăşurată de şoferi în vederea stabilirii salariului de bază al acestora
1. Şoferii de pe autovehiculele şi tractoarele rutiere cu remorcă, cu capacitate de peste 10 tone, şi de pe autovehiculele de transport de persoane cu peste 30 locuri I
2. Şoferii de pe autovehiculele şi tractoarele rutiere cu remorcă, cu capacitate de peste 2 tone, şi de pe autovehiculele de transport de persoane cu peste 8 locuri II
3. Şoferii de pe autovehiculele cu capacitate până la 2 tone inclusiv şi de pe autovehiculele de transport de persoane cu până la 8 locuri inclusiv III

+
Anexa 2ECHIVALAREAtreptelor profesionale prevăzute pentru muncitori în anexele la Legea nr.40/1991, republicată, şi în anexele la Hotărârea Guvernului nr. 281/1993,în raport cu centrala deservita şi cu numărul de posturi telefonice înfuncţie, în vederea salarizarii telefonistelor

Nivelul funcţiei de telefonist Centrala telefonică deservită Treapta profesională, prevăzută pentru muncitori, cu care se echivalează nivelul de salarizare
Telefonist II Peste 400 de posturi telefonice în funcţie, exclusiv posturile telefonice în derivaţie II
Telefonist III 50-400 de posturi telefonice în funcţie III
Telefonist IV Până la 50 de posturi telefonice*) în funcţie IV

Notă *) Telefonistele care deservesc 50% din programul normal de lucru, teleimprimatoare telex cu trafic intern şi internaţional şi care, în medie lunară, efectuează 50 de mesaje internaţionale într-o limbă străină, se încadrează la nivelul imediat superior. +
Anexa 3ECHIVALAREAcategoriilor de calificare cu treptele profesionale prevăzute pentrumuncitori în anexele la Legea nr. 40/1991, republicată, şi în anexele laHotărârea Guvernului nr. 281/1993

Categoriile de calificare pentru muncitorii încadraţi pe reţele sau liste de meserii auxiliare Treptele profesionale prevăzute pentru muncitori în anexele la Legea nr. 40/1991, republicată, şi în Hotărârea Guvernului nr. 281/1993
categoria 6, 7 I
5, 6 II
4, 5 III
3, 4 IV
2, 3 V
1 VI

NOTĂ:Denumirea funcţiilor de muncitor este cea care corespunde muncii efectiv prestate potrivit indicatorului tarifar de calificare (de exemplu: lacatus, timplar, electrician, zidar, operator la maşini de multiplicat etc.).Diferentierea pe categorii de calificare a lucrărilor este cea prevăzută în indicatoarele tarifare de calificare, în vigoare.Muncitorii, încadraţi în unităţi bugetare din subordinea unor ministere sau altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, pot fi organizaţi, pe bază de normativ, în echipe, ateliere sau secţii conduse de şef echipa sau de maistru şi, după caz, şef atelier sau şef secţie.Precizam ca pentru conducerea unei echipe de muncitori de către un maistru nu se acordă indemnizaţia de conducere, întrucît nivelul salariului de baza al funcţiei de maistru, aprobat potrivit legii, este superior celui prevăzut pentru muncitorii încadraţi pe treapta profesională cu nivelul cel mai mare, pe care îi are în subordine.Totodată se vor avea în vedere şi prevederile indicatoarelor tarifare de calificare potrivit cărora, la unele funcţii, categoria cea mai mare de calificare presupune şi conducerea unei echipe de muncitori, situaţie în care nu se mai acorda şi indemnizaţia de conducere.Sporul de şef formatie, prevăzut în cap. IV lit. a) pct. 4 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 281/1993, se acordă pentru îndeplinirea unor sarcini, activităţi şi responsabilităţi suplimentare funcţiei de baza de către o persoană încadrată pe una dintre funcţiile auxiliare sanitare prevăzute la cap. I lit. c) din aceeaşi anexa şi care coordonează activitatea mai multor persoane cu aceeaşi calificare, fără a avea la baza un normativ de personal. ––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters