NORMĂ din 8 aprilie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 360 din 23 aprilie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 101 29/01/2008
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 415 22/03/2005
ART. 9MODIFICAT DEORDIN 415 22/03/2005
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 27 15/01/2004
ActulREFERIRE LAHG 27 15/01/2004 ART. 19
ActulREFERIRE LAHG 27 15/01/2004 ANEXA 1
ActulREFERIRE LALEGE 89 25/05/1999
ActulREFERIRE LAOUG 12 07/07/1998
ART. 5REFERIRE LAHG 27 15/01/2004 ANEXA 3
ART. 24REFERIRE LAOG 89 28/08/2003
ART. 24REFERIRE LALEGE 29 07/11/1990
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 101 29/01/2008
ActulREFERIT DEORDIN 101 29/01/2008
ActulAPROBAT DEORDIN 691 08/04/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 691 08/04/2004
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 415 22/03/2005
ART. 9MODIFICAT DEORDIN 415 22/03/2005

pentru acordarea autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile preluate prin închiriere de la Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A.



+
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1Activitatea de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile din România, preluată prin închiriere de la Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A., poate fi efectuată numai de către persoane juridice sau grupuri de persoane juridice înregistrate în România, care sunt autorizate fiecare de către Autoritatea Feroviară Română – AFER, denumită în continuare AFER, pentru activităţile preluate pe secţiile de circulaţie respective.
+
Articolul 2În sensul prezentelor norme, termenii de specialitate se definesc după cum urmează:1. autorizaţia de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, denumită în continuare autorizaţie de gestionare – documentul prin care se atestă că un agent economic care a preluat prin închiriere infrastructură feroviară neinteroperabilă poate administra şi întreţine infrastructura respectivă;2. gestionar al infrastructurii neinteroperabile – orice persoană juridică sau grup de persoane juridice înregistrate în România, care are ca obiect de activitate în domeniul feroviar efectuarea lucrărilor de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, precum şi efectuarea de servicii auxiliare pentru transporturile pe calea ferată, autorizate fiecare de către AFER pentru activităţile preluate pe secţiile de circulaţie de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă, care deţin personal propriu calificat şi autorizat de către AFER în conformitate cu reglementările în vigoare şi care se angajează să le exploateze în strictă conformitate cu reglementările generale şi specifice privind transportul pe căile ferate române;3. infrastructura feroviară neinteroperabilă – parte a infrastructurii feroviare publice sau private a statului, aferentă traficului local, conectată sau nu la infrastructura feroviară interoperabilă şi care este gestionată şi se dezvoltă pe baza unor reglementări specifice interne;4. operator de manevră feroviară – persoană juridică română cu capital de stat şi/sau privat, a cărei activitate principală în domeniul transportului feroviar constă numai în efectuarea de operaţiuni de manevră pe căile ferate din România şi care deţine autorizaţie pentru manevră feroviară.
+
Articolul 3Autorizaţia de gestionare este un document cu regim special, nominal şi netransmisibil.
+
Articolul 4Gestionarii infrastructurii feroviare neinteroperabile, posesori ai autorizaţiei de gestionare, sunt înregistraţi de către AFER în Registrul gestionarilor de infrastructură feroviară neinteroperabilă.
+
Articolul 5Activitatea de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile se poate desfăşura pe secţiile de circulaţie cuprinse în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora.
+
Capitolul IIAcordarea şi valabilitatea autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile +
Articolul 6Autorizaţia de gestionare poate fi acordată persoanelor juridice înregistrate în România, care au ca obiect de activitate în domeniul feroviar efectuarea lucrărilor de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, precum şi efectuarea de servicii auxiliare pentru transporturile pe calea ferată şi care îndeplinesc, cumulativ, următoarele cerinţe:a) au fost declarate câştigătoare în urma licitaţiei organizate de către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. pentru una sau mai multe secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă;b) dispun de personal de specialitate necesar pentru desfăşurarea activităţii de administrare şi întreţinere a infrastructurii feroviare neinteroperabile; personalul trebuie să fie calificat, apt din punct de vedere medical şi autorizat de către AFER pentru funcţiile pe care le exercită, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;c) se angajează să respecte prescripţiile tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfăşurare a activităţii de transport, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviară şi executarea operaţiilor de manevră în condiţii de siguranţă a circulaţiei şi de securitate a transporturilor, precum şi pe cele privind gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile;d) dispun de structurile organizatorice şi de dotările necesare pentru efectuarea activităţii de gestionare a infrastructurii feroviare pentru care solicită autorizaţia de gestionare, adecvate implementării şi menţinerii unui sistem al calităţii, în conformitate cu cerinţele standardului SR EN ISO 9001/2001;e) au personal desemnat ca responsabil cu atribuţii în gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, care a lucrat cel puţin 2 ani în activităţi de transport feroviar şi care este atestat de către AFER;f) asigură instruirea şi perfecţionarea personalului propriu cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei, în conformitate cu prevederile reglementărilor specifice în vigoare privind transportul pe calea ferată;g) asigură întreţinerea şi repararea infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care o gestionează, precum şi a materialului rulant din dotare prin unităţi autorizate/certificate de către AFER;h) organizează şi exercită prin personal propriu de specialitate controlul permanent al activităţii de exploatare şi de siguranţă a circulaţiei feroviare pe secţiile de circulaţie preluate prin închiriere;i) nu sunt în procedură de faliment;j) demonstrează că unitatea poate face faţă obligaţiilor sale financiare pe o perioadă de cel puţin 12 luni;k) persoanele din conducerea executivă a gestionarului de infrastructură feroviară neinteroperabilă nu au suferit condamnări pentru fapte penale grave şi nu le este interzisă exercitarea unor drepturi civile;l) demonstrează că pot face faţă obligaţiilor contractuale privind despăgubirile pentru pagube produse terţilor, asigurarea călătorilor, mărfii şi/sau a coletelor din transporturile de mesagerie şi coletărie.
+
Articolul 7Autorizaţia de gestionare este valabilă pe perioada în care gestionarul de infrastructură feroviară neinteroperabilă îndeplineşte cerinţele prevăzute în prezentele norme şi în condiţiile vizării sale anuale.
+
Articolul 8Modelul autorizaţiei de gestionare este prevăzut în anexa A la prezentele norme.
+
Articolul 9Pentru obţinerea autorizaţiei de gestionare persoana juridică solicitantă trebuie să depună la AFER următoarele documente:a) cerere, conform modelului prezentat în anexa B la prezentele norme;b) copie de pe actul legal de constituire ca persoană juridică a agentului economic sau a grupului; în cazul grupului trebuie să reiasă explicit care este persoana juridică cu drept/ atribuţii de reprezentabilitate;c) copie de pe statutul persoanei juridice, din care să rezulte că are ca obiect de activitate în domeniul feroviar efectuarea lucrărilor de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, precum şi efectuarea de servicii auxiliare pentru transporturile pe calea ferată;d) copie de pe certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;e) angajamentul întocmit conform modelului prevăzut în anexa C la prezentele norme;f) copie de pe documentul din care reiese că a câştigat licitaţia organizată de către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. şi care dovedeşte că a preluat prin închiriere secţia/secţiile de circulaţie pentru care se solicită autorizaţia de gestionare;g) dovada că dispune de personal de specialitate necesar pentru desfăşurarea activităţii de administrare şi întreţinere a infrastructurii feroviare neinteroperabile; personalul trebuie să fie calificat, apt din punct de vedere medical şi psihologic şi autorizat de către AFER, pentru funcţiile pe care le exercită, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare;h) organigrama din care să rezulte structura organizatorică necesară pentru efectuarea activităţii de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, copie a documentului privind stadiul implementării sistemului de management al calităţii conform standardului SR EN ISO 9001:2001, eliberat de un organism de certificare notificat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;i) dovada că dispune de personal propriu desemnat ca responsabil cu atribuţii în gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile şi siguranţa circulaţiei, care a lucrat cel puţin 2 ani în domeniul feroviar şi care este atestat de către AFER;j) dovada că dispune de personal propriu desemnat cu atribuţii de control al activităţii de exploatare şi de siguranţă a circulaţiei feroviare pe secţia/secţiile de circulaţie închiriate;k) dovada că asigură instruirea şi perfecţionarea personalului propriu cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei, în conformitate cu prevederile reglementărilor specifice în vigoare privind transportul pe calea ferată;l) dovada că asigură întreţinerea şi repararea infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care o gestionează prin agenţi economici sau subunităţi proprii, autorizaţi/autorizate, certificaţi/certificate de către AFER;m) dovada că deţine resursele financiare şi logistice necesare desfăşurării activităţii de gestionare a infrastructurii feroviare şi de transport feroviar în condiţii de siguranţă a traficului feroviar, precum şi în ceea ce priveşte acoperirea responsabilităţilor civile (copie de pe conturile anuale sau bilanţul anual depus conform legii şi, după caz, de pe bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul în curs);n) asigurarea de răspundere civilă generală, privind despăgubirile în caz de accidente şi evenimente feroviare produse pe infrastructura feroviară neinteroperabilă pe care o gestionează, încheiată cu o firmă de asigurări acreditată de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor;o) alte documente care să justifice îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 6;p) declaraţia pe propria răspundere a persoanelor din conducerea executivă a gestionarului de infrastructură feroviară neinteroperabilă că nu au suferit condamnări pentru fapte penale grave şi nu le este interzisă exercitarea unor drepturi civile;q) dovada plăţii tarifului pentru eliberarea autorizaţiei de gestionare.
+
Articolul 10(1) Persoana juridică care a dobândit dreptul de preluare prin închiriere a secţiilor de circulaţie de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă va depune la AFER, în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data câştigării licitaţiei organizate în acest scop de către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A., documentele prevăzute la art. 9.(2) În termen de maximum 30 zile calendaristice de la data depunerii cererii de eliberare a autorizaţiei de gestionare, AFER va verifica dosarul cu documentele primite şi va proceda astfel:a) în situaţia în care dosarul depus conţine toate documentele prevăzute la art. 9 şi respectă, în totalitate, cerinţele prevăzute la art. 6, va elibera autorizaţia de gestionare;b) în situaţia în care dosarul nu conţine toate documentele prevăzute la art. 9 sau nu respectă în totalitate cerinţele prevăzute la art. 6, va comunică în scris solicitantului acest lucru, care la rândul său are obligaţia ca în maximum 30 de zile calendaristice să elimine neconformităţile menţionate în comunicarea de neacordare a autorizaţiei de gestionare;c) în situaţia în care neconformităţile au fost eliminate, va elibera autorizaţia de gestionare;d) în situaţia în care în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicarea neconformităţilor acestea nu au fost eliminate, cererea se respinge, dosarul se scoate din evidenţa AFER şi se înmânează solicitantului, cu întocmirea unui proces-verbal încheiat între AFER şi solicitant, în care se trec motivele respingerii.(3) Reluarea procedurii de obţinere a autorizaţiei de gestionare se poate efectua numai în baza unei noi cereri.
+
Articolul 11(1) Gestionarul infrastructurii feroviare neinteroperabile este obligat ca în cel mult 15 zile calendaristice de la data obţinerii autorizaţiei de gestionare să încheie cu AFER convenţiile privind efectuarea activităţilor de supraveghere.(2) În cazul în care gestionarul infrastructurii feroviare neinteroperabile nu încheie convenţiile prevăzute la alin. (1), autorizaţia de gestionare se retrage, eliberarea unei noi autorizaţii de gestionare putându-se face numai în baza unei noi cereri şi parcurgerii etapelor prevăzute în prezentele norme.
+
Articolul 12(1) Cu cel puţin 30 de zile, dar nu mai mult de 45 de zile calendaristice înainte de data expirării vizei anuale a autorizaţiei de gestionare, deţinătorul acesteia va solicita în scris AFER acordarea unei noi vize anuale. Cererea va fi însoţită de dovada plăţii tarifului aferent acordării vizei anuale.(2) În situaţia în care au intervenit modificări în documentele prezentate la acordarea autorizaţiei, gestionarul de infrastructură feroviară neinteroperabilă are obligaţia să prezinte o dată cu cererea de solicitare a vizei anuale documentele prevăzute în procedurile specifice ale AFER prevăzute la art. 8 din ordin.(3) AFER va comunică în scris, în termen de 30 de zile calendaristice, decizia privind acordarea sau neacordarea vizei anuale. Decizia de neacordare va fi motivată în scris de către AFER.
+
Articolul 13Dacă gestionarul de infrastructură feroviară neinteroperabilă îşi modifică situaţia juridică sau solicită modificarea/extinderea activităţilor sale şi pe alte secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, AFER poate acorda o nouă autorizaţie de gestionare, cu respectarea prevederilor prezentelor norme.
+
Capitolul IIISuspendarea şi retragerea autorizaţiei de gestionare +
Articolul 14(1) În perioada de valabilitate a autorizaţiei de gestionare, AFER verifică prin acţiuni de control şi inspecţie de stat modul în care sunt respectate şi îndeplinite condiţiile care au stat la baza eliberării acesteia, iar în cazul în care constată că deţinătorul autorizaţiei nu mai respectă sau nu mai îndeplineşte una ori mai multe condiţii, autorizaţia se suspendă sau se retrage, după caz.(2) În cazul în care gestionarul de infrastructură feroviară neinteroperabilă face dovada eliminării neconformităţilor care au condus la suspendarea autorizaţiei, precum şi dovada plăţii tarifului aferent verificării eliminării acestor neconformităţi, AFER va anula suspendarea autorizaţiei. Perioada de suspendare a autorizaţiei nu prelungeşte durata de valabilitate a acesteia.(3) În cazul în care neconformităţile care au condus la suspendarea autorizaţiei de gestionare nu au fost eliminate în termenul stabilit prin procedurile specifice ale AFER prevăzute la art. 8 din ordin, autorizaţia se retrage.
+
Articolul 15În cazul în care se constată încălcări grave sau repetate ale reglementărilor specifice transportului feroviar, autorizaţia de gestionare se retrage.
+
Articolul 16Pe perioada suspendării autorizaţiei de gestionare, gestionarul de infrastructură feroviară neinteroperabilă nu mai poate efectua decât serviciile menţionate de către AFER în decizia de suspendare a autorizaţiei.
+
Articolul 17În cazul retragerii autorizaţiei de gestionare, acordarea unei noi autorizaţii se va face în baza unei noi cereri.
+
Articolul 18AFER retrage autorizaţia de gestionare, pe baza unor dovezi obiective, şi atunci când este înştiinţat în scris de către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. asupra nerespectării de către posesorul autorizaţiei a unor obligaţii privind activitatea de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile pe secţiile de circulaţie de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă pe care acesta le-a închiriat.
+
Capitolul IVDispoziţii tranzitorii şi finale +
Articolul 19(1) AFER avizează în scris Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. despre retragerea, suspendarea sau încetarea suspendării, după caz, a autorizaţiei de gestionare acordate unei persoane juridice care a preluat prin închiriere secţii ale infrastructurii feroviare neinteroperabile.(2) După primirea avizării Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. va decide asupra acţiunilor ce trebuie întreprinse ca urmare a suspendării/retragerii autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, în conformitate cu prevederile legale.
+
Articolul 20Pentru verificarea autenticităţii documentelor prezentate în copie, la solicitarea AFER gestionarul infrastructurii feroviare neinteroperabile va prezenta originalele documentelor respective.
+
Articolul 21Gestionarul infrastructurii feroviare neinteroperabile poate elabora reglementări tehnice specifice secţiilor de circulaţie închiriate, în cazul în care intervin modificări faţă de prevederile reglementărilor tehnice existente, pe care le va prezenta la AFER în vederea avizării, urmând a fi aprobate prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
+
Articolul 22Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. va gestiona secţiile de circulaţie aflate pe infrastructura feroviară neinteroperabilă în intervalul de timp scurs între data desfăşurării licitaţiei şi predarea-primirea efectivă a secţiei respective.
+
Articolul 23Operatorii de transport feroviar care doresc să preia prin închiriere activitatea de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile trebuie să obţină de la AFER autorizaţia de gestionare eliberată în conformitate cu prevederile prezentelor norme.
+
Articolul 24(1) Eventualele contestaţii privind decizia de neacordare, suspendare sau retragere a autorizaţiei de gestionare se depun la AFER, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea comunicării scrise.(2) Soluţionarea contestaţiilor se face de către Consiliul de conducere al AFER, în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii acestora.(3) În cazul în care contestatarul este nemulţumit de soluţia prevăzută la alin. (2), acesta se poate adresa Consiliului de supraveghere constituit conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară, tarifarea utilizării infrastructurii feroviare şi certificarea în materie de siguranţă, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea comunicării scrise.(4) Soluţionarea contestaţiilor prevăzute la alin. (3) se va face de către Consiliul de supraveghere, în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii acestora.(5) În cazul în care contestatarul este nemulţumit de soluţia prevăzută la alin. (4), acesta se poate adresa instanţelor de contencios administrativ, conform Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificările şi completările ulterioare.
+
Articolul 25(1) Pierderea sau deteriorarea autorizaţiei de gestionare se comunică de către deţinătorul acesteia la AFER, în termen de 5 zile lucrătoare de la data constatării.(2) În acest caz AFER va elibera un duplicat al autorizaţiei de gestionare.
+
Articolul 26Anexele A-C fac parte integrantă din prezentele norme.
+
Anexa A––-la norme–––

STEMA

ROMÂNIAMINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUIAUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ – AFERAUTORIZAŢIE DE GESTIONARESeria …… nr. ……În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 89/1999, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora,…………………………………………………….(persoana juridică)cu sediul în localitatea …………, str. ….. nr. ……, judeţul (sectorul) ……., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului la nr. ……, este autorizată să gestioneze infrastructura feroviară neinteroperabilă de pe următoarele secţii de circulaţie:………………………………………………………….Prezenta autorizaţie de gestionare este valabilă în condiţiile vizării sale anuale.Data eliberăriiAUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ – AFERDirector general,……………………(semnătura şi ştampila unităţii)(verso)Posesorul autorizaţiei de gestionare are următoarele obligaţii:1. să anunţe Autoritatea Feroviară Română – AFER despre orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea autorizaţiei de gestionare;2. să respecte prescripţiile tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfăşurare a circulaţiei şi manevrei trenurilor, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviară în condiţii de siguranţă a circulaţiei şi de securitate a transporturilor, precum şi pe cele privind gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile;3. să menţină în stare de funcţiune infrastructura feroviară neinteroperabilă închiriată, cu toate instalaţiile fixe şi echipamentele conexe, precum şi materialul rulant utilizat, conform normelor tehnice şi prevederilor instrucţionale din sistemul de transport feroviar;4. să efectueze activitatea de conducere a circulaţiei trenurilor la nivelul staţiilor de cale ferată şi al altor puncte de secţionare de pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile numai cu personal autorizat de către Autoritatea Feroviară Română – AFER, sub coordonarea structurilor de management al traficului feroviar din Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A., cu respectarea tuturor normelor de siguranţă circulaţiei şi în conformitate cu reglementările în vigoare;5. să acorde drept de acces pe secţiile de circulaţie pe care le gestionează operatorilor de transport feroviar şi operatorilor de manevră feroviară, în condiţiile prevăzute la art. 19 alin. (1) din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 27/2004;6. să accepte supravegherea respectării reglementărilor specifice în vigoare referitoare la desfăşurarea activităţii de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile prin acţiuni de control şi inspecţie de stat, în baza convenţiilor încheiate cu Autoritatea Feroviară Română – AFER;7. să permită accesul în unitatea/unităţile proprie/proprii pentru personalul Autorităţii Feroviare Române – AFER cu atribuţii de inspecţie, control şi registru şi să furnizeze, la cerere, datele, informaţiile şi documentele necesare verificării modului de îndeplinire a condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de gestionare.Posesorul autorizaţiei de gestionare are următoarele drepturi:1. să desfăşoare activitatea de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile închiriate şi a materialului rulant utilizat cu personal propriu sau pe bază de contracte încheiate cu furnizori de servicii autorizaţi/certificaţi de către Autoritatea Feroviară Română – AFER;2. de preluare exclusivă a întregului trafic feroviar local de pe secţiile prevăzute în autorizaţia de gestionare;3. să acorde drept de acces pentru traficul local de pe secţiile prevăzute în autorizaţia de gestionare operatorilor de transport feroviar licenţiaţi şi operatorilor de manevră feroviară autorizaţi de către Autoritatea Feroviară Română – AFER, pe bază de contract de acces semnat de către aceştia;4. să perceapă tarif de utilizare a infrastructurii feroviare neinteroperabile de la operatorii de transport feroviar şi/sau de la operatorii de manevră feroviară pe secţiile de circulaţie pe care le gestionează;5. să aplice politici tarifare pentru serviciile oferite, cu respectarea prevederilor legale;6. să elaboreze reglementări tehnice specifice secţiilor de circulaţie închiriate, în cazul în care intervin modificări faţă de prevederile reglementărilor tehnice existente, pe care le va prezenta Autorităţii Feroviare Române – AFER în vederea avizării, urmând a fi aprobate prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului;7. să încheie, în condiţiile legii, contracte pentru achiziţionarea de servicii feroviare de la furnizori feroviari autorizaţi/certificaţi de către Autoritatea Feroviară Română – AFER. VIZE ANUALE ┌─────────────┐┌─────────────┐┌─────────────┐┌─────────────┐┌─────────────┐ │ Valabil până││ Valabil până││ Valabil până││ Valabil până││ Valabil până│ │ la data de ││ la data de ││ la data de ││ la data de ││ la data de │ │……….. ││……….. ││……….. ││……….. ││……….. │ │ DIRECTOR ││ DIRECTOR ││ DIRECTOR ││ DIRECTOR ││ DIRECTOR │ │ GENERAL ││ GENERAL ││ GENERAL ││ GENERAL ││ GENERAL │ │……….. ││……….. ││……….. ││……….. ││……….. │ │ L.S. ││ L.S. ││ L.S. ││ L.S. ││ L.S. │ └─────────────┘└─────────────┘└─────────────┘└─────────────┘└─────────────┘ +
Anexa B––-la norme–––CEREREpentru obţinerea autorizaţiei de gestionare ainfrastructurii feroviare neinteroperabile………./(persoana juridică), cu sediul în localitatea ………, str. …….. nr. ….., judeţul ……, telefon ……, fax ….., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului la nr. ….., având codul fiscal nr. ….. şi contul nr. ….., deschis la Banca ….., filiala ….., reprezentată prin ………../(funcţia, numele şi prenumele), ca urmare a preluării prin închiriere în urma licitaţiei organizate la data de ……….. de către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. a unor secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă, solicit acordarea autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile pe următoarele secţii de circulaţie: ……………………………………………………Se anexează documentele justificative conform art. 9 din Normele pentru acordarea autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile preluate prin închiriere de la Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A.Data ………. ………………………………(conducătorul persoanei juridice, funcţia,numele şi prenumele)(semnătura şi ştampila unităţii)
+
Anexa C––-la norme–––ANGAJAMENT…………/(persoana juridică), cu sediul în localitatea ………., str. ……. nr. …, reprezentată prin …………/(funcţia, numele şi prenumele), se angajează ca pe perioada de valabilitate a autorizaţiei de gestionare a următoarelor secţii: …, aflate pe infrastructura feroviară neinteroperabilă:1. să anunţe Autoritatea Feroviară Română – AFER despre orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea acordării autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile;2. să respecte prescripţiile tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfăşurare a circulaţiei şi a manevrei trenurilor, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviară, în condiţii de siguranţă a circulaţiei şi de securitate a transporturilor, precum şi cele privind administrarea şi întreţinerea infrastructurii feroviare;3. să respecte prevederile reglementărilor aplicabile transportului feroviar şi manevrei pe calea ferată română, precum şi ale reglementărilor specifice secţiilor de circulaţie închiriate;4. să menţină în stare de funcţiune infrastructura feroviară cu toate instalaţiile fixe şi echipamentele conexe, precum şi materialul rulant utilizat, conform normelor tehnice şi prevederilor instrucţionale din sistemul de transport feroviar;5. să efectueze activitatea de conducere a circulaţiei trenurilor la nivelul staţiilor de cale ferată şi al altor puncte de secţionare de pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile numai cu personal autorizat de către Autoritatea Feroviară Română – AFER, sub coordonarea structurilor de management al traficului feroviar din Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A., cu respectarea tuturor normelor de siguranţă circulaţiei şi în conformitate cu reglementările în vigoare;6. să acorde drept de acces pe secţiile de circulaţie pe care le gestionează operatorilor de transport feroviar şi operatorilor de manevră feroviară, în condiţiile prevăzute la art. 19 alin. (1) din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 27/2004;7. să numească în conducerea executivă persoane care îndeplinesc condiţiile de onorabilitate stabilite de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;8. să accepte supravegherea respectării reglementărilor specifice în vigoare referitoare la desfăşurarea activităţii de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile şi prin acţiuni de control şi inspecţie de stat, în baza convenţiilor încheiate cu Autoritatea Feroviară Română – AFER;9. să permită accesul în unitatea/unităţile proprii pentru personalul Autorităţii Feroviare Române – AFER cu atribuţii de inspecţie, control şi registru şi să furnizeze, la cerere, datele, informaţiile şi documentele necesare verificării modului de îndeplinire a condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile.Data ……….. ………………………….(funcţia, numele şi prenumele)(semnătura şi ştampila unităţii)––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters