NORME METODOLOGICE din 12 ianuarie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 65 din 26 ianuarie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2164 18/12/2006
ActulREFERIRE LAORDIN 616 19/05/2006
ActulREFERIRE LAORDIN 556 07/04/2006
ActulREFERIRE LALEGE 273 29/06/2006
ActulREFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 32
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006
ActulREFERIRE LANORMA 19/05/2006
ActulREFERIRE LANORMA 18/12/2006
ActulREFERIRE LAORDIN 1917 12/12/2005
ActulREFERIRE LAANEXA 12/12/2005
ActulREFERIRE LAORDIN 1850 14/12/2004
ActulREFERIRE LAORDIN 1753 22/11/2004
ActulREFERIRE LALEGE 108 07/04/2004
ActulREFERIRE LANORMA 22/11/2004
ActulREFERIRE LAANEXA 14/12/2004
ActulREFERIRE LAORDIN 1826 22/12/2003
ActulREFERIRE LAORDIN 1661 28/11/2003
ActulREFERIRE LAOUG 45 05/06/2003 ART. 66
ActulREFERIRE LAOUG 45 05/06/2003 ART. 67
ActulREFERIRE LAOG 45 10/07/2003
ActulREFERIRE LANORMA 28/11/2003
ActulREFERIRE LAPRECIZARI 22/12/2003
ActulREFERIRE LALEGE 672 19/12/2002 ART. 13
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 1
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 8
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 56
ActulREFERIRE LAOUG 150 31/10/2002
ActulREFERIRE LAHG 1031 14/12/1999
ActulREFERIRE LANORMA 14/12/1999
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 1
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 19
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 28
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 39
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 191 30/01/2017
ActulREFERIT DENORMĂ 30/01/2017
ActulREFERIT DEORDIN 82 18/01/2016
ActulREFERIT DENORMĂ 18/01/2016
ActulREFERIT DEORDIN 116 30/01/2014
ActulREFERIT DENORMA 30/01/2014
ActulREFERIT DEORDIN 24 09/01/2012
ActulREFERIT DENORMA 09/01/2012
ActulREFERIT DEORDIN 59 11/01/2011
ActulREFERIT DENORMA 11/01/2011
ActulREFERIT DEORDIN 116 15/01/2008
ActulREFERIT DENORMA 15/01/2008
ActulREFERIT DEORDIN 3769 23/12/2008
ActulREFERIT DENORMA 23/12/2008
ActulAPROBAT DEORDIN 40 12/01/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 40 12/01/2007
ActulREFERIT DEORDIN 46 20/04/2007
ActulREFERIT DENORMA 20/04/2007
ActulREFERIT DEORDIN 107 03/05/2007
ActulREFERIT DEPRECIZARI 03/05/2007
ART. 1REFERIT DENORMA 25/03/2020
ART. 1REFERIT DENORMA 18/01/2019
ART. 1REFERIT DENORMA 26/01/2018





Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale, alte autorități publice, instituțiile publice autonome și instituțiile publice subordonate au obligația, potrivitLegii contabilității nr. 82/1991, republicată, să întocmească situații financiare trimestriale și anuale. Situațiile financiare anuale se compun din : Bilanț, Contul de rezultat patrimonial, Situația fluxurilor de trezorerie, Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor, conturile de execuție bugetară și anexe la situațiile financiare, care includ: politici contabile și note explicative.www.mfinante.ro/legislație/reglementări contabile.<!–>La aceeași adresă sunt afișate și corelațiile dintre formularele de situații financiare și anexele la acestea.–>În bazaart. 56 alin. (1) din Legea nr. 500/2002privind finanțele publice, pe baza situațiilor financiare anuale prezentate de ordonatorii principali de credite, a conturilor privind execuția de casă a bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat și a bugetelor fondurilor speciale, prezentate de organele care, potrivit legii, au această sarcină, și în urma verificării și analizării acestora, Ministerul Finanțelor Publice elaborează Contul general anual de execuție a bugetului de stat și, respectiv, Contul de execuție a bugetului asigurărilor sociale de stat, pe care le prezintă Guvernului și care, după verificare de către Curtea de Conturi, se aprobă de Parlament.Bilanțul anual al instituțiilor publice, în structura stabilită de Ministerul Finanțelor Publice, se prezintă Guvernului odată cu Contul general anual de execuție a bugetului de stat.<!–>Având în vedere importanța lucrărilor ce se elaborează de către Ministerul Finanțelor Publice în baza situațiilor financiare anuale întocmite de ministere, celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale, alte autorități publice și instituții publice autonome, ordonatorii de credite și conducătorii compartimentelor financiar-contabile au obligația încheierii execuției bugetare în conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind încheierea execuției bugetare a anului 2006, aprobate prinOrdinul ministrului finanțelor publice nr. 2.164/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.010 din 19 decembrie 2006, precum și cu prevederile prezentelor norme metodologice.–>Potrivit prevederilorOrdinului ministrului finanțelor publice nr. 1.917/2005pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, „Corespondențele stabilite în cadrul funcțiunii fiecărui cont nu sunt limitative. Ele pot fi dezvoltate în cadrul fiecărei instituții, cu respectarea conținutului economic al operațiunii respective, a cerințelor contabilității bazate pe principiul drepturilor și obligațiilor și a prevederilor legale în vigoare.Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.826/2003pentru aprobarea Precizărilor privind unele măsuri referitoare la organizarea și conducerea contabilității de gestiune a fost emis în aplicareaart. 1 alin. (1) din Legea contabilității nr. 82/1991, astfel încât prevederile lui pot fi aplicate și instituțiilor publice care desfășoară activități de producție, prestatoare de servicii etc.–>Aceste instituții urmează să organizeze contabilitatea de gestiune astfel încât informațiile obținute să satisfacă necesitățile managementului în luarea celor mai corecte decizii, iar procedeele și tehnicile ce se vor utiliza în contabilitatea de gestiune să fie stabilite în funcție de particularitățile activității desfășurate.<!–>La întocmirea situațiilor financiare anuale se va avea în vedere respectarea principiilor contabilității de angajamente, așa cum au fost descrise înOrdinul ministrului finanțelor publice nr. 1.917/2005pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia:principiul continuității activității;principiul permanenței metodelor;principiul prudenței;principiul contabilității pe bază de angajamente;principiul evaluării separate a elementelor de activ și de datorii;principiul intangibilității;principiul necompensării;principiul comparabilității informațiilor;principiul materialității (pragul de semnificație);principiul prevalenței economicului asupra juridicului (realitatea asupra aparenței).–>Pentru respectarea principiului contabilității pe bază de angajamente, potrivit căruia efectele tranzacțiilor și ale altor evenimente sunt recunoscute atunci când tranzacțiile și evenimentele se produc și nu pe măsură ce numerarul sau echivalentul de numerar este încasat sau plătit, iar veniturile și cheltuielile sunt înregistrate în evidențele contabile și raportate în situațiile financiare ale perioadelor de raportare, se va avea în vedere momentul constatării drepturilor și obligațiilor, al veniturilor și al cheltuielilor, astfel:pentru creanțe, datorii și capitaluri, când iau naștere drepturi și obligații cu valoare economică;pentru venituri, când au fost realizate (obținute);pentru cheltuieli, când au fost efectuate (resursele au fost utilizate, consumate).Momentul recunoașterii veniturilor:veniturile fiscale – la momentul declarării pe bază de declarație fiscală sau decizie a organului fiscal;veniturile din activități economice – la momentul transferului dreptului de proprietate către clienți (la emiterea facturii);veniturile din diferențe de curs valutar – la momentul decontării creanțelor și datoriilor în valută sau reevaluării acestora cu ocazia raportării în situațiile financiare;veniturile din dobânzi – pe măsura generării veniturilor respective (când sunt cuvenite).Facturile privind furnizarea de energie electrică, termică, apă, canal, salubritate, telefon etc., care reprezintă consumuri aferente lunii decembrie și care au fost primite de instituțiile publice după data de 31 decembrie 2006, vor fi înregistrate în contabilitate în luna decembrie, având în vedere că, potrivit contabilității de angajamente, cheltuielile cu serviciile se recunosc în perioada când serviciile au fost prestate și lucrările executate.<!–>În mod similar se vor analiza și regulariza și sumele reprezentând pensii și ajutoare sociale stabilite conform legilor în vigoare, precum și cheltuielile cu dobânzile și alte cheltuieli aferente datoriei publice, care au fost înregistrate în contul 8067 "Angajamente legale", astfel încât soldul contului să reflecte obligații rămase neachitate, înscrise în documentele de lichidare înregistrate în conturile contabile corespunzătoare conform planului de conturi în vigoare.–>1.<!–>Întocmirea bilanțului contabilLa întocmirea bilanțului contabil se vor avea în vedere următoarele:1.1.–>Bilanțul contabil se întocmește pe baza ultimei balanțe de verificare a conturilor sintetice la 31 decembrie 2006, pusă de acord cu balanțele de verificare ale conturilor analitice, după înregistrarea cronologică și sistematică a operațiunilor consemnate în documente justificative, întocmite potrivit legii.Se vor efectua, în prealabil:analiza soldurilor conturilor contabile, astfel încât acestea să reflecte operațiuni patrimoniale ale instituției publice și să corespundă funcțiunii stabilite în planul de conturi;clarificarea sumelor ce se mențin nejustificat în conturile: 401 "Furnizori", 404 "Furnizori de active fixe", 411 "Clienți", 4281 "Alte datorii în legătură cu personalul", 4282 "Alte creanțe în legătură cu personalul", 461 "Debitori", 462 "Creditori" etc., urmărindu-se achitarea obligațiilor și încasarea creanțelor în lei și în valută, după caz;analiza sumelor ce trebuie încasate de la debitori sau clienți din anii precedenți, care, potrivit legii, se virează la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru șomaj sau bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, după caz, subcapitolul 30.01.03, respectiv 30.02.03, 30.03.03, 30.04.03, 30.05.03 "Restituiri de fonduri din finanțarea bugetară a anilor precedenți";în situația în care operațiunile își extind efectele pe mai mulți ani, iar veniturile și cheltuielile trebuie să fie atribuite anului în care au fost realizate, se impune utilizarea conturilor 471 "Cheltuieli în avans" sau 472 "Venituri în avans", după caz.Potrivit prevederilor pct. 53 din normele menționate mai sus, "Rezultatele inventarierii se înregistrează în contabilitate potrivit prevederilorLegii contabilității nr. 82/1991, republicată, și în conformitate cu reglementările contabile aplicabile.–>Pe baza registrului-inventar și a balanței de verificare întocmite la 31 decembrie, se întocmește bilanțul care face parte din situațiile financiare anuale, ale cărui posturi, în conformitate cu prevederileLegii nr. 82/1991, republicată, și ale reglementărilor contabile aplicabile, trebuie să corespundă cu datele înregistrate în contabilitate, puse de acord cu situația reală a elementelor de activ și de pasiv stabilită pe baza inventarului”.În conformitate cu prevederileart. 20 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, și ale pct. 10 lit. B Anexa 1 – Normele metodologice de întocmire și utilizare a registrelor și formularelor comune pe economie privind activitatea financiară și contabilă – laOrdinul ministrului finanțelor publice nr. 1.850/2004privind registrele și formularele financiar – contabile publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 23 bis din 7 ianuarie 2005, instituțiile publice au obligația să completeze Registrul-inventar, pe baza inventarierii faptice a fiecărui cont de activ și de pasiv.Persoanele juridice care, potrivit legii, au în concesiune, închiriere sau în folosință gratuită bunuri din domeniul public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale au obligația inventarierii anuale a bunurilor respective pe liste de inventariere distincte, care se transmit și titularului dreptului de administrare.–>1.3.<!–>Potrivit prevederilorart. 19 alin. (5) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, la instituțiile publice rezultatul execuției bugetare se stabilește anual prin închiderea conturilor care reflectă încasarea veniturilor și plata cheltuielilor aferente exercițiului bugetar.În aplicarea prevederilor de mai sus, precum și a prevederilor Normelor metodologice privind încheierea exercițiului bugetar al anului 2006, în bilanțul contabil încheiat la 31 decembrie 2006 următoarele conturi nu pot prezenta sold:–>La instituțiile publice finanțate integral de la buget:contul 520 "Disponibil al bugetului de stat" (se închide prin debitul contului 121.09 "Rezultatul patrimonial – bugetul de stat");contul 5121 "Conturi la bănci în lei" (cu excepția disponibilităților din finanțarea externă nerambursabilă și a creditelor externe);contul 5124 "Conturi la bănci în valută" (cu excepția disponibilităților din finanțarea externă nerambursabilă, a creditelor externe și a disponibilităților acreditivelor aflate la dispoziția instituției potrivit legii);contul 531 "Casa";conturile 6xx "Cheltuieli………." (efectuate din finanțarea de la buget) se închid prin debitul contului 121.01 "Rezultatul patrimonial – instituții publice finanțate integral din buget";conturile 7xx "Venituri ……" (ale bugetului de stat) se închid prin creditul contului 121.09 "Rezultatul patrimonial – bugetul de stat";contul 770 "Finanțarea de la buget" se închide prin creditul contului 121.01 "Rezultatul patrimonial – instituții publice finanțate integral din buget";conturile 7xx "Venituri………" (ale instituțiilor publice finanțate integral din buget) se închid prin creditul contului 121.01 "Rezultatul patrimonial – instituții publice finanțate integral din buget".La unitățile administrativ-teritoriale:contul 5211 "Disponibil al bugetului local";contul 5212 "Rezultatul execuției bugetare din anul curent";contul 5221 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local" (în situația în care bugetul local nu poate rambursa eventualele împrumuturi restante și comisioane aferente);contul 531 "Casa";contul 4687 "Sume acordate din fondul de rulment potrivit legii";contul 5197 "Sume primite din fondul de rulment potrivit legii";conturile 6xx "Cheltuieli………." (efectuate din fondurile constituite în afara bugetelor locale) se închid prin debitul conturilor:131 "Fondul de rulment", 134 "Fondul de amortizare aferent activelor fixe deținute de serviciile publice de interes local", 135 "Fondul de risc",<!–>136 "Fondul depozitelor speciale constituite pentru construcții de locuințe",–>137 "Taxe speciale", 1399 "Alte fonduri", după caz;<!–>conturile 6xx "Cheltuieli………." (ale bugetului local) se închid prin debitul contului 121.02 "Rezultatul patrimonial – bugetul local";conturile 7xx "Venituri ……." (ale bugetului local) se închid prin creditul contului 121.02 "Rezultatul patrimonial – bugetul local".–>La instituțiile publice finanțate din bugetul asigurărilor sociale de stat:contul 5251 "Disponibil al bugetului asigurărilor sociale de stat";contul 5252 "Rezultatul execuției bugetare din anul curent";contul 531 "Casa";conturile 6xx "Cheltuieli………." (efectuate din finanțarea de la bugetul asigurărilor sociale de stat) se închid prin debitul contului 121.03 "Rezultatul patrimonial – bugetul asigurărilor sociale de stat";conturile 7xx "Venituri ……." (ale bugetului asigurărilor sociale de stat) se închid prin creditul contului 121.03 "Rezultatul patrimonial – bugetul asigurărilor sociale de stat".La instituțiile publice finanțate din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate:contul 5711 "Disponibil din veniturile curente ale Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate";contul 5712 "Rezultatul execuției bugetare din anul curent" ;contul 531 "Casa";conturile 6xx "Cheltuieli………." (efectuate din finanțarea de la bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate) se închid prin debitul contului 121.05 "Rezultatul patrimonial – bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate";conturile 7xx "Venituri ……." (ale bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate) se închid prin creditul contului 121.05 "Rezultatul patrimonial – bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate".În cazul acțiunilor cotate, achiziționate de instituție de pe piața reglementată sau dobândite prin conversia creanțelor bugetare în acțiuni și păstrate pe termen lung, de la o societate comercială/companie națională listată la bursă, se va avea în vedere valoarea de cotație a acestora, astfel:dacă valoarea de cotație din ultima zi de tranzacționare a acțiunilor cotate este mai mică decât valoarea de intrare, instituțiile publice vor înregistra ajustări pentru pierderea de valoare a activelor financiare la sfârșitul exercițiului financiar pe seama cheltuielilor, astfel:

6863 "Cheltuieli financiare privind <!–>ajustările pentru pierderea –>de valoare a activelor <!–>financiare" –> = <!–>–><!–>–> 2961 "Ajustări pentru <!–>pierderea de valoare a–>acțiunilor" <!–>–>

dacă valoarea de cotație din ultima zi de tranzacționare a acțiunilor cotate este mai mare decât valoarea de intrare, creșterea de valoare nu se înregistrează în contabilitate.Soldul contului 260 "Titluri de participare" trebuie să reflecte valoarea titlurilor de participare deținute la capitalul social al societății comerciale (determinată prin înmulțirea numărului de acțiuni cu valoarea nominală a acestora).–>În bilanțul contabil întocmit la 31 decembrie 2006, titlurile de participare deținute de instituțiile publice se vor raporta la valoarea justă determinată ca diferență între soldul debitor al contului 260 "Titluri de participare" și soldul creditor al contului 296 "Ajustări pentru pierderea de valoare a activelor financiare".<!–>NOTĂ:Valoarea de cotație din ultima zi de tranzacționare poate fi accesată pe site-ul Bursei de valori www.rasd.ro /societăți listate/caută emitent/.–>Utilizarea sumelor din cofinanțare:

% –><!–>461 "Debitori" –>401 "Furnizori" <!–>404 "Furnizori de active fixe" –>6xx "Cheltuieli …" etc. <!–> = –><!–>–><!–>–><!–> 558 "Disponibil din cofinanțarea–>de la buget aferentă <!–>programelor/ proiectelor –>finanțate din fonduri <!–>externe nerambursabile" –><!–>

–>Conturile 778 "Venituri din cofinanțarea de la buget aferentă programelor/proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile" și 6xx "Cheltuieli …" efectuate din acestea se închid la sfârșitul perioadei, prin conturile: 121.01 "Rezultatul patrimonial – instituții publice finanțate integral din buget" sau 121.10 "Rezultatul patrimonial – instituții publice și activități finanțate integral sau parțial din venituri proprii", după caz.<!–>Conturile 774 "Finanțarea din fonduri externe nerambursabile" și 6xx "Cheltuieli…" efectuate din acestea se închid la sfârșitul perioadei prin contul 121.08 "Rezultatul patrimonial – bugetul fondurilor externe nerambursabile".–>B.<!–>Înregistrarea în contabilitatea instituțiilor publice care primesc fonduri externe nerambursabile în conturi de disponibil deschise pe seama acestora și care nu sunt beneficiari finali ai fondurilor, bunurilor și serviciilor:sumele de primit pe baza cererilor de fonduri:

458 "Sume de primit de la –>agenții/autorități de <!–>implementare" –>404 "Furnizori de active fixe"<!–> = –><!–>–><!–> % –>401 "Furnizori"<!–>–><!–>

primirea fondurilor în contul de disponibil:

515 "Disponibil din fonduri –>externe nerambursabile" <!–>–> = <!–>–><!–> 458 "Sume de primit de la–>agenții/autorități de<!–>implementare" –>

efectuarea plăților:

% <!–>401 "Furnizori" –>404 "Furnizori de active fixe" <!–> = –><!–>–> 515 "Disponibil din fonduri <!–>externe nerambursabile"–><!–>

–>Pentru operațiunile de cofinanțare se vor avea în vedere înregistrările de la lit. A, folosindu-se contul 558 "Disponibil din cofinanțarea de la buget aferentă programelor/proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile".<!–>Înregistrarea în contabilitate a operațiunilor privind contribuția financiară nerambursabilă a Comunității Europene se efectuează în euro și în lei, la cursul INFO-euro.–>Cursul INFO-euro reprezintă rata de schimb între euro și moneda națională, este comunicat de Banca Centrală Europeană și poate fi găsit pe site-ul Comisiei Europene, la următoarea adresă: http://europa.eu.int/comm/budget/infoeuro/en/index.htm.<!–>Cursul INFO-euro utilizat la înregistrarea în contabilitate a operațiunilor din luna curentă (n) este cel din penultima zi lucrătoare a lunii precedente (n-1).–>Acest curs va fi utilizat de către toate instituțiile publice care efectuează operațiuni finanțate din fonduri comunitare PHARE, ISPA etc., respectiv: agenții și/sau autorități de implementare, instituțiile – beneficiari finali ai fondurilor respective sub diverse forme: disponibilității, bunuri sau servicii.<!–>Elementele monetare exprimate în euro: disponibilități și depozite bancare, creanțe și datorii se reevaluează cel puțin trimestrial, la întocmirea situațiilor financiare, la cursul INFO-euro comunicat în penultima zi lucrătoare a lunii în care se întocmesc situațiile financiare (de exemplu, 30 decembrie, pentru situațiile financiare ce se întocmesc la 31 decembrie).–>

1.12.<!–>În conformitate cu prevederileart. 8 și 10 din Legea privind finanțele publice nr. 500/2002, veniturile și cheltuielile instituțiilor publice se includ în buget în totalitate, în sume brute, și se înscriu într-un singur document, pentru a se asigura utilizarea eficientă și monitorizarea cheltuielilor publice.Potrivit prevederilor art. 60 din legea menționată, execuția de casă a bugetelor ce compun sistemul bugetar se realizează prin Trezoreria Statului, care asigură încasarea veniturilor bugetare și efectuarea plăților dispuse de persoanele autorizate ale instituțiilor publice, în limita creditelor bugetare și destinațiilor aprobate potrivit dispozițiilor legale.–>La art. 63 din aceeași lege se prevede că instituțiile publice pot folosi pentru desfășurarea activității lor bunuri și fonduri bănești primite de la persoanele juridice și fizice sub formă de donații și sponsorizări, cu respectarea dispozițiilor legale.<!–>Având în vedere cele de mai sus, se precizează că:instituțiile publice nu pot derula operațiuni în afara bugetului aprobat, respectarea principiului execuției de casă impunând încasarea veniturilor și plata cheltuielilor prin unitățile de Trezorerie a Statului, dacă legea nu prevede altfel;instituțiile publice pot folosi pentru desfășurarea activității lor bunuri primite de la persoane juridice și fizice sub formă de donații și sponsorizări, cu respectarea dispozițiilor legale care nu conduc la majorarea bugetelor de venituri și cheltuieli și care se înregistrează în contabilitatea acestora în conturile corespunzătoare de active și creditul contului 779 "Venituri din bunuri și servicii primite cu titlu gratuit";instituțiile publice pot efectua valorificări de bunuri sau prestări de servicii primind în contrapartidă alte bunuri sau servicii, ceea ce determină efectuarea de operațiuni de compensări reciproce de creanțe și datorii numai în condițiile unei reglementări legale, astfel cum a fost prevăzut și la pct. 2.7.1.1 Principii contabile "Principiul necompensării" dinOrdinul ministrului finanțelor publice nr. 1.917/2005pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia.–>1.13.<!–>În aplicarea prevederilor cap. IV "Regimul donațiilor și sponsorizărilor rămase neutilizate la finele anului bugetar" dinOrdinul ministrului finanțelor publice nr. 1.661 bis/2003pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de încasare și utilizare a fondurilor bănești primite sub forma donațiilor și sponsorizărilor de către instituțiile publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 881 din 11 decembrie 2003, se vor avea în vedere următoarele înregistrări:a)–>în situația în care sumele primite sub formă de donații și sponsorizări au majorat bugetele de venituri și cheltuieli ale instituțiilor publice la 31 decembrie 2006:transferul sumelor reprezentând donații și sponsorizări rămase disponibile, din contul corespunzător de cheltuieli bugetare sau disponibilități, după caz, în contul 50.07 "Disponibil din donații și sponsorizări rămase neutilizate la finele anului":

581 "Viramente interne" <!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–>550 "Disponibil din fonduri cu <!–>destinație specială" –> = <!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>și:–>= <!–>–> % <!–>770 "Finanțarea de la buget" –>560 "Disponibil al instituției <!–>publice finanțate integral –>din venituri proprii" <!–>561 "Disponibil al instituției –>publice finanțate din <!–>venituri proprii și subvenții" –>562 "Disponibil al activităților <!–>finanțate din venituri –>proprii" <!–>–>581 "Viramente interne" <!–>–>

utilizarea sumelor transferate la finele anului 2006 în contul 50.07 "Disponibil din donații și sponsorizări rămase neutilizate la finele anului":

% <!–>401 "Furnizori" –>404 "Furnizori de active fixe"<!–> = –><!–>–> 550 "Disponibil din fonduri <!–>cu destinație specială"–><!–>

b)–>în situația în care donațiile și sponsorizările au fost primite în cursul lunii decembrie 2006 și nu au fost majorate bugetele de venituri și cheltuieli ale instituțiilor publice:încasarea donațiilor și sponsorizărilor în contul 50.05 "Sume de mandat și sume în depozit":

552 "Disponibil pentru sume <!–>de mandat și sume în –>depozit" <!–>–><!–>–> = <!–>–><!–>–><!–>–> % <!–>448 "Alte creanțe și datorii –>în legătură cu bugetul" <!–>472 "Venituri în avans" –>(venituri proprii și <!–>venituri proprii și subvenții)–>

virarea la începutul anului următor în contul de venituri bugetare sau de disponibilități, după caz, a sumelor încasate în contul pentru sume de mandat și sume în depozit:

% <!–>448 "Alte datorii și creanțe –>cu bugetul" <!–>581 "Viramente interne" –><!–>% –>560 "Disponibil al instituției <!–>publice finanțate integral –>din venituri proprii" <!–>561 "Disponibil al instituției –>publice finanțate din <!–>venituri proprii și subvenții" –>562 "Disponibil al activităților <!–>finanțate din venituri –>proprii" <!–> = –><!–>–><!–>și:–>= <!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–> 552 "Disponibil pentru sume <!–>mandat și sume în depozit" –><!–>–><!–>581 "Viramente interne" –><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>

1.14.–>Operațiunea de preluare ca venit la bugetul local, în condițiile prevederilor art. 66 alin. (3) și aleart. 67 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 45/2003privind finanțele publice locale, aprobată cu modificări și completări prinLegea nr. 108/2004, cu modificările și completările ulterioare, a excedentelor rezultate din execuția bugetelor instituțiilor publice subordonate, finanțate integral din venituri proprii, sau din execuția bugetelor de venituri și cheltuieli ale activităților finanțate din venituri proprii se înregistrează în contabilitate:

629 "Alte cheltuieli autorizate <!–>prin dispoziții legale" –><!–>–><!–>–><!–> = –><!–>–><!–>–><!–>–> % <!–>560 "Disponibil al instituțiilor–>publice finanțate integral <!–>din venituri proprii" –>562 "Disponibil al activităților<!–>finanțate din venituri –>proprii" (după caz) <!–>

1.15.–>Operațiunea de regularizare a excedentelor rezultate din execuția bugetelor instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat, bugetele asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale, după caz, în limita sumelor primite de la aceste bugete, se înregistrează în contabilitate:

772 "Venituri din subvenții" <!–>–><!–>–> = <!–>–><!–>–> 561 "Disponibil al instituțiilor<!–>publice finanțate din –>venituri proprii și <!–>subvenții" –>

1.16.<!–>Contul în afara bilanțului 8046 "Ipoteci imobiliare" se utilizează de instituțiile publice, care, potrivit legii, constituie ipoteci imobiliare în favoarea acestora.1.17.–>Înregistrarea în contabilitate a sumelor încasate de la persoane fizice și juridice, reprezentând impozite, taxe, contribuții și alte venituri bugetare pentru care există obligația declarării acestora, potrivit legii, și care nu au fost declarate de plătitori înainte de efectuarea plății:

% <!–>520 "Disponibil al bugetului –>de stat" <!–>521 "Disponibil al bugetului –>local" <!–> = –><!–>–><!–>–> 473 "Decontări din operații în curs<!–>de clarificare" –><!–>–><!–>

După declararea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și altor venituri bugetare care au fost deja încasate și înregistrate în contabilitate (463, 464 etc. = 7xx), se efectuează înregistrarea:

473 "Decontări din operații în curs –>de clarificare" <!–>–><!–>–> = <!–>–><!–>–><!–> % –>463 "Creanțe ale bugetului<!–>de stat" –>464 "Creanțe ale bugetului<!–>local" –>

Contul de rezultat patrimonial prezintă situația veniturilor, finanțărilor și cheltuielilor din cursul exercițiului curent, iar rezultatul patrimonial (excedent/deficit) este un rezultat economic care reprezintă performanța financiară a instituției.<!–>Întrucât compartimentele de contabilitate a creanțelor bugetare din cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București nu dețin elemente privind cheltuielile (costurile) instituțiilor publice finanțate din bugetul de stat, nu completează anexa nr. 2 "Contul de rezultat patrimonial".–>

1.18.<!–>Pierderile din creanțe și debitori diverși, care se înregistrează la scăderea din evidență a creanțelor neîncasate în contul 654 "Pierderi din creanțe și debitori diverși", sunt pierderile cauzate de următoarele situații precizate în Codul fiscal:1.–>procedura de faliment a debitorilor a fost închisă pe baza hotărârii judecătorești;2.<!–>debitorul a decedat și creanța nu poate fi recuperată de la moștenitori;3.–>debitorul este dizolvat, în cazul societății cu răspundere limitată cu asociat unic, sau lichidat fără succesor;4.<!–>debitorul înregistrează dificultăți financiare majore care îi afectează întreg patrimoniul.1.19.–>Instituțiile publice care la finele anului 2006 au dispus plăți aferente unor cheltuieli angajate, lichidate, ordonanțate și plătite în limita creditelor bugetare aprobate în bugetul anului 2006, returnate în anul 2007 ca urmare a unor erori de completare a ordinelor de plată, pot reiniția plățile respective din conturile în care sumele restituite au fost încasate, fără afectarea bugetului anului 2007.1.20.<!–>Cota de 22% pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, orașelor, municipiilor și județului și, respectiv, cota de 11% pentru echilibrarea bugetelor locale ale sectoarelor și municipiului București se virează, în primele 5 zile lucrătoare ale anului 2007, în contul 50.75.01 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", deschis pe numele direcțiilor generale ale finanțelor publice județene la trezoreriile municipiilor reședință de județ și, respectiv, al Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București.Din suma încasată în contul 50.75.01 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" unitățile Trezoreriei Statului virează cota de 27% și, respectiv, 25% cuvenită bugetelor proprii ale județelor și, respectiv, bugetului local al municipiului București, după caz. Suma rămasă în soldul contului 50.75.01 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", după efectuarea acestei operațiuni, va fi virată în contul bugetelor locale ale comunelor, orașelor, municipiilor și, respectiv, ale sectoarelor municipiului București beneficiare, potrivit prevederilorart. 32 alin. (2) și (4) din Legea privind finanțele publice locale nr. 273/2006, după aprobarea bugetelor locale respective.–>Contul 523 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" se deschide în anul 2007 pe seama direcțiilor generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București.<!–>Evidențierea în contabilitatea proprie a direcțiilor generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București a operațiunilor de mai sus se va efectua cu ajutorul conturilor:523 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale";440 "Cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale".–>Conținutul și funcțiunea acestor conturi sunt prevăzute la cap. XI "Contabilitatea operațiunilor specifice bugetelor locale", pct. 1 "Instrucțiuni de utilizare a conturilor contabile", din Normele metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, aprobate prinOrdinul ministrului finanțelor publice nr. 1.917/2005.2.<!–>Reflectarea în contabilitatea instituțiilor publice a operațiunilor privind încheierea exercițiului bugetar al anului 2006, cuprinse în normele aprobate prinOrdinul ministrului finanțelor publice nr. 2.164/20062.1.–>La unitățile administrativ-teritoriale reflectarea în contabilitate a operațiunilor cuprinse în cap. IV "Încheierea execuției bugetelor locale": +
Punctul 4.1.(1)<!–>Virarea soldului contului 50.83 "Disponibil din venituri încasate pentru bugetul Capitalei" în conturile corespunzătoare de venituri ale bugetului Consiliului General al Municipiului București:

524 "Disponibil din venituri –>încasate pentru bugetul <!–>capitalei" –><!–>441 "Sume încasate pentru –>bugetul capitalei" <!–>–> = <!–>–><!–>și: –>= <!–>–><!–> 441 "Sume încasate pentru –>bugetul capitalei" <!–>–><!–>524 "Disponibil din venituri –>încasate pentru bugetul <!–>capitalei" –>

+
Punctul 4.2.<!–>Restituirea de către instituțiile publice de subordonare locală a sumelor rămase disponibile la finele anului 2006 în contul 50.26 "Disponibil din bugetul consiliului județean/Consiliului General al Municipiului București":

481 "Decontări între instituția –>superioară și instituțiile <!–>subordonate" –> = <!–>–><!–> 5211 "Disponibil al bugetului–>local" <!–>–>

+
Punctul 4.3.<!–>Restituirea de către instituțiile publice de subordonare locală a sumelor rămase disponibile în contul 50.02.10 "Disponibil provenit din fondul de rulment al instituțiilor și serviciilor publice de subordonare locală, pentru efectuarea de investiții" în contul 50.39 "Disponibil din fondul de rulment constituit la nivelul unității administrativ-teritoriale":

776 "Fonduri cu destinație –>specială" <!–> = –><!–> 550 "Disponibil din fonduri –>cu destinație specială"<!–>

–> +
Punctul 4.6.<!–>La finele anului 2006, în soldul contului 523 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" (cont de trezorerie 30.24) pot rămâne eventuale sume nealocate bugetelor locale, ca urmare a neachitării de către unitățile administrativ-teritoriale a obligațiilor către furnizorii de energie termică livrată populației, în condițiile legii.–>După virarea în contul bugetelor locale beneficiare a sumelor rezervate ca urmare a neachitării de către acestea a obligațiilor către furnizorii de energie termică livrată populației, în condițiile legii, contul 523 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", deschis pe numele consiliilor județene și, respectiv, al Consiliului General al Municipiului București, nu mai funcționează.
+
Punctul 4.7.<!–>Constituirea disponibilului cu destinație specială din cote defalcate din impozitul pe venit, care urmează a fi alocate bugetelor locale, rezervat de către unitățile Trezoreriei Statului în contul 50.02.07 "Disponibil cu destinație specială din cote defalcate din impozitul pe venit care urmează a fi alocate bugetelor locale":

550 "Disponibil din fonduri cu –>destinație specială" <!–>–> = <!–>–><!–> 776 "Fonduri cu destinație–>specială" <!–>(analitic distinct) –>

+
Punctul 4.8.<!–>Eventualele sume reprezentând impozitul pe terenul situat în extravilan, încasate de unitățile administrativ-teritoriale, rămase în soldul contului 5291 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat" (cont de trezorerie 50.94), se virează în contul de venituri al bugetului de stat. Începând cu data de 1 ianuarie 2007, contul 5291 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat" (cont de trezorerie 50.94) nu mai funcționează.–>
+
Punctul 4.9.<!–>Unitățile administrativ-teritoriale care au primit în cursul anului 2006 subvenții de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor pentru șomaj sau alte bugete, după caz, restituie sumele neutilizate la finele anului în conturile instituțiilor care le-au transmis și efectuează înregistrarea:

772 "Venituri din subvenții" –>(subcapitolele de venituri <!–>la care au fost încasate) –> = <!–>–><!–> 5211 "Disponibil al bugetului local"–><!–>–>

+
Punctul 4.10. (1)-(6)<!–>Unitățile administrativ-teritoriale restituie bugetului de stat sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, încasate peste nivelul plăților efectuate, potrivit legii, și efectuează înregistrarea:

7352 "Sume defalcate din TVA" –>(subcapitolele de venituri <!–>la care au fost încasate) –> = <!–>–><!–> 5211 "Disponibil al bugetului local"–><!–>–>

+
Punctul 4.11.<!–>Sumele transferate din disponibilul din fondul de rulment constituit la nivelul unităților administrativ-teritoriale pentru acoperirea golului temporar de casă al bugetului local se înregistrează:

4687 "Sume acordate din fondul –>de rulment potrivit legii" <!–>–><!–>5211 "Disponibil al bugetului local" –>(cont de trezorerie 21.40.02.11)<!–> = –><!–>–>și:<!–>= –><!–> 5221 "Disponibil curent din fondul –>de rulment al bugetului local"<!–>(cont de trezorerie 50.39) –><!–>5197 "Sume primite din fondul –>de rulment conform legii" <!–>

–> +
Punctul 4.12.<!–>Stabilirea rezultatului execuției bugetului local (punctul 4.12):1.–>În situația în care veniturile încasate ale bugetului local, exclusiv sumele primite din fondul de rulment, sunt mai mari decât plățile efectuate din bugetul local (punctul 4.12.1):a)<!–>Reîntregirea disponibilului fondului de rulment al unității administrativ-teritoriale cu sumele virate în cursul anului 2006 pentru acoperirea golurilor temporare de casă:

5197 "Sume primite din fondul –>de rulment conform legii" <!–>–>5221 "Disponibil curent din fondul <!–>de rulment al bugetului local" –>(cont de trezorerie 50.39) <!–> = –><!–>și: –>= <!–>–><!–> 5211 "Disponibil al bugetului local" –>(cont de trezorerie 21.40.02.11)<!–>–>4687 "Sume acordate din fondul <!–>de rulment potrivit legii" –><!–>

b)–>Stabilirea rezultatului execuției bugetului local:încasarea veniturilor bugetului local în cursul anului 2006 s-a reflectat astfel:

5211 "Disponibil al bugetului local" <!–>–><!–>–><!–> = –><!–>–><!–>–> % <!–>464 "Creanțele bugetului –>local" <!–>7xx "Venituri ………."–>etc. <!–>

plata cheltuielilor bugetului local în cursul anului 2006 s-a reflectat astfel:

% –>6xx "Cheltuieli…….." <!–>121.01.02 "Rezultatul patrimonial – –>instituții publice finanțate <!–>integral din bugetul local" –>(în roșu sau în <!–>negru, după caz) –> = <!–>–><!–>–><!–>–><!–> 5211 "Disponibil al bugetului–>local" <!–>–><!–>–><!–>–>

Contul 5211 "Disponibil al bugetului local" funcționează în contabilitatea unităților administrativ-teritoriale numai în cursul anului, nu are un cont de disponibil corespondent în Trezoreria Statului și reflectă disponibilitățile bugetului local la Trezoreria Statului la un moment dat, disponibilități care se determină ca diferență între sumele încasate (cont de trezorerie 21 "Veniturile bugetelor locale") și sumele plătite (cont de trezorerie 24 "Cheltuielile bugetelor locale").<!–>la sfârșitul anului, excedentul bugetului local (cont de trezorerie 82.98.02) se reflectă în contabilitatea unităților administrativ-teritoriale:

5212 "Rezultatul execuției bugetare –>din anul curent" <!–>(cont de trezorerie 82.98.02) –> = <!–>–><!–> 5211 "Disponibil al bugetului local"–><!–>–>

c)<!–>Utilizarea cu prioritate a excedentului bugetului local din exercițiul curent pentru rambursarea eventualelor împrumuturi restante, plata dobânzilor, comisioanelor, spezelor și a altor costuri aferente acestora:

% –><!–>161 "Împrumuturi din emisiunea –>de obligațiuni" <!–>162 "Împrumuturi interne –>și externe contractate de <!–>autoritățile administrației –>publice locale" <!–>165 "Împrumuturi interne și –>externe garantate de stat" <!–>167 "Alte împrumuturi și –>datorii asimilate" <!–>1681 "Dobânzi aferente –>împrumuturilor din emisiunea <!–>de obligațiuni" –>1682 "Dobânzi aferente <!–>împrumuturilor interne și –>externe contractate de <!–>autoritățile administrației –>publice locale" <!–>1687 "Dobânzi aferente altor –>împrumuturi și datorii <!–>asimilate" –>518 "Dobânzi" <!–>5196 "Împrumuturi interne și –>externe contractate de <!–>autoritățile administrației –>publice locale" <!–>627 "Cheltuieli cu serviciile –>bancare și asimilate" <!–> = –><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–> 5212 "Rezultatul execuției bugetare–>din anul curent" <!–>(cont de trezorerie 82.98.02) –><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>

d)–>Constituirea fondului de rulment potrivit legii:

5221 "Disponibil curent din fondul <!–>de rulment al bugetului local" –>(cont de trezorerie 50.39) <!–>–>121.02 "Rezultatul patrimonial – <!–>bugetul local" –> = <!–>–><!–>și: –>= <!–>–> 5212 "Rezultatul execuției bugetare <!–>din anul curent" –>(cont de trezorerie 82.98.02) <!–>–>131 "Fondul de rulment" <!–>–>

2.<!–>În situația în care veniturile încasate sunt mai mici decât cheltuielile bugetului local (punctul 4.12.2):a)–>Stabilirea rezultatului execuției bugetelor locale:Înregistrările contabile privind încasarea veniturilor și plata cheltuielilor bugetului local sunt cele menționate la pct. 4.12.1 lit. b).<!–>La finele anului, reîntregirea disponibilului fondului de rulment al unităților administrativ-teritoriale cu sumele virate în cursul anului 2006 pentru acoperirea golurilor temporare de casă:

5197 "Sume primite din fondul –>de rulment conform legii" <!–>–>5221 "Disponibil curent din <!–>fondul de rulment al –>bugetului local" <!–>(cont de trezorerie 50.39) –> = <!–>–>și: <!–>= –><!–>–><!–> 5211 "Disponibil al bugetului local" –>(cont de trezorerie 21.40.02.11) <!–>–>4687 "Sume acordate din fondul de rulment"<!–>–><!–>–>

b)<!–>Pe baza hotărârii consiliilor locale, județene și a Consiliului General al Municipiului București, acoperirea definitivă a deficitului bugetului local din disponibilul fondului de rulment al unității administrativ-teritoriale:încasarea sumelor pentru acoperirea deficitului:

5212 "Rezultatul execuției bugetare –>din anul curent" <!–>(cont de trezorerie 82.99.02) –><!–>719 "Alte venituri operaționale" –><!–> = –><!–>–>și: <!–>= –><!–> 719 "Alte venituri operaționale"–><!–>–><!–>121.02 "Rezultatul patrimonial – –>buget local" <!–>

plata sumelor pentru acoperirea deficitului:

658 "Alte cheltuieli operaționale" –><!–>–><!–>131 "Fondul de rulment" –> = <!–>–><!–>–>= <!–> 5221 "Disponibil curent din –>fondul de rulment al <!–>bugetului local" –>(cont de trezorerie 50.39) <!–>658 "Alte cheltuieli operaționale" –>

2.2.–>La Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale și instituțiile subordonate, reflectarea în contabilitate a operațiunilor cuprinse în cap. V "Încheierea execuției bugetului asigurărilor sociale de stat și a sistemului de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale":a)<!–>Încasarea veniturilor bugetului asigurărilor sociale de stat în cursul anului 2006:

5251 "Disponibil al bugetului –>asigurărilor sociale de stat" <!–>–><!–>–> = <!–>–><!–>–><!–> % –>465 "Creanțe ale bugetului <!–>asigurărilor sociale de stat"–>7xx "Venituri …….." (bugetul <!–>asigurărilor sociale de stat)–>

b)<!–>Închiderea contului de finanțare la nivelul plăților de casă și diminuarea disponibilului bugetului asigurărilor sociale de stat:

7703 "Finanțarea din bugetul –>asigurărilor sociale de stat" <!–> = –><!–> 5251 "Disponibil al bugetului –>asigurărilor sociale de stat"<!–>

c)–>La sfârșitul anului, transferul soldului contului de disponibil al bugetului asigurărilor sociale de stat în contul de rezultat al execuției bugetare din anul curent:

5251 "Disponibil al bugetului <!–>asigurărilor sociale de stat" –><!–>5252 "Rezultatul execuției bugetare –>din anul curent" <!–> = –><!–>sau: –>= <!–>–> 5252 "Rezultatul execuției bugetare<!–>din anul curent" –><!–>5251 "Disponibil al bugetului –>asigurărilor sociale de stat"<!–>

d)–>Transferul rezultatului execuției bugetare din anul curent:d1)<!–>La casele teritoriale de pensii:acoperirea de către Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale a deficitului execuției bugetare din anul curent:

5252 "Rezultatul execuției –>bugetare din anul curent" <!–>–> = <!–>–><!–> 481 "Decontări între instituția–>superioară și instituțiile<!–>subordonate" –>

virarea către Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale a excedentului execuției bugetare din anul curent:

481 "Decontări între instituția <!–>superioară și instituțiile –>subordonate" <!–> = –><!–>–> 5252 "Rezultatul execuției <!–>bugetare din anul curent"–><!–>

d2)–>La Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale:acoperirea deficitului execuției bugetare din anul curent înregistrat la casele teritoriale de pensii:

481 "Decontări între instituția <!–>superioară și instituțiile –>subordonate" <!–> = –><!–>–> 5252 "Rezultatul execuției<!–>bugetare din anul –>curent" <!–>

încasarea excedentului execuției bugetare din anul curent înregistrat de casele de pensii:

5252 "Rezultatul execuției –>bugetare din anul <!–>curent" –> = <!–>–><!–> 481 "Decontări între instituția–>superioară și instituțiile<!–>subordonate" –>

e)<!–>În situația în care bugetul de asigurări sociale realizează excedent, regularizarea cu bugetul de stat în limita subvențiilor primite în anul 2006 de la bugetul de stat și restituirea sumelor acordate de Trezoreria Statului pentru acoperirea deficitului bugetului asigurărilor sociale:

772 "Venituri din subvenții" –><!–>–> = <!–>–><!–> 5252 "Rezultatul execuției–>bugetare din anul <!–>curent" –>

La finele anului, soldul contului 5252 "Rezultatul execuției bugetare din anul curent" se transferă în conturi sintetice de gradul III, astfel:52521 "Rezultatul execuției bugetare din anul curent a sistemului de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale" (aferent contului din trezorerie 81.01 Excedent/Deficit al sistemului de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale);52522 "Rezultatul execuției bugetare din anul curent al bugetului asigurărilor sociale de stat" (aferent contului din trezorerie 81.02 Excedent/Deficit al bugetului asigurărilor sociale de stat).Celelalte conturi specifice asigurărilor sociale de stat se detaliază în mod corespunzător.<!–>f)–>În situația în care bugetul asigurărilor sociale de stat realizează în anul 2006 deficit:acoperirea deficitului bugetului asigurărilor sociale de stat din disponibilitățile aflate în contul curent general al trezoreriei statului:

5252 "Rezultatul execuției bugetare <!–>din anul curent" –><!–>–><!–>–> = <!–>–><!–>–><!–>–> 166 "Sume primite pentru <!–>acoperirea deficitului –>bugetului asigurărilor <!–>sociale de stat din –>contul general al <!–>trezoreriei statului" –>

2.3.<!–>La Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și instituțiile subordonate, reflectarea în contabilitate a operațiunilor cuprinse la cap. VI "Încheierea execuției fondurilor speciale":a)–>Încasarea veniturilor bugetului asigurărilor pentru șomaj în cursul anului 2006:

5741 "Disponibil din veniturile <!–>curente ale bugetului –>asigurărilor pentru șomaj" <!–>–><!–>–><!–> = –><!–>–><!–>–><!–>–> % <!–>4664 "Creanțe ale bugetului –>asigurărilor pentru <!–>șomaj" –>7xx "Venituri ……." (bugetul<!–>asigurărilor pentru –>șomaj) <!–>

b)–>Închiderea contului de finanțare la nivelul plăților de casă și diminuarea disponibilului bugetului asigurărilor pentru șomaj:

7704 "Finanțare din bugetul <!–>asigurărilor pentru șomaj" –><!–> = –><!–>–> 5741 "Disponibil din veniturile<!–>bugetului asigurărilor –>pentru șomaj" <!–>

c)–>La sfârșitul anului, transferul soldului contului de disponibil din veniturile curente ale bugetului asigurărilor pentru șomaj în contul de rezultat al execuției bugetare din anul curent:

5741 "Disponibil din veniturile <!–>bugetului asigurărilor –>pentru șomaj" <!–>–>5742 "Rezultatul execuției <!–>bugetare din anul curent" –><!–> = –><!–>–>sau:<!–>= –><!–>–> 5742 "Rezultatul execuției <!–>bugetare din anul curent" –><!–>–>5741 "Disponibil din veniturile <!–>bugetului asigurărilor pentru–>șomaj" <!–>

d)–>Transferarea de către agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă a rezultatului execuției bugetului asigurărilor pentru șomaj înregistrat la finele anului 2006, în contul 86.00.00 "Excedent/Deficit curent al bugetului asigurărilor pentru șomaj pe anul 2006" deschis pe seama Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă la Activitatea de trezorerie și contabilitate publică a municipiului București:În vederea determinării distincte la finele anului 2007 a excedentului/deficitului Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale, începând cu 1 ianuarie 2007, contul 5741 "Disponibil din veniturile curente ale bugetului asigurărilor pentru șomaj" se desfășoară în conturi sintetice de gradul III, astfel:57411 "Disponibil curent al Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale" (aferent veniturilor încasate la codurile de clasificație bugetară 20.04.02.03, 31.04.04, 36.04.12, 42.04.25 și cheltuielilor plătite la codurile de clasificație bugetară 68.04.16, 68.04.17.01, 68.04.17.02);57412 "Disponibil al bugetului asigurărilor pentru șomaj (aferent celorlalte coduri de clasificație a veniturilor și cheltuielilor aprobate în buget).La Casa Națională de Asigurări de Sănătate și instituțiile subordonate, reflectarea în contabilitate a operațiunilor cuprinse în cap. VI "Încheierea execuției fondurilor speciale": +
Punctul 6.2<!–>Operațiunile de încheiere a execuției bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate:a)–>Încasarea veniturilor Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate:

5711 "Disponibil din veniturile <!–>curente ale Fondului–>național unic de asigurări<!–>sociale de sănătate” –> = <!–> % –>4665 "Creanțe ale bugetului <!–>Fondului național unic de –>asigurări sociale de sănătate”<!–>7xx "Venituri ……." (bugetul–>Fondului national unic de<!–>asigurări sociale–>de sănătate ) <!–>

b)–>Restituirea subvențiilor primite de Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate de la bugetul de stat și din sumele alocate din veniturile proprii ale Ministerului Sănătății Publice rămase neutilizate la finele anului 2006 (pct. 6.2.1 și 6.2.2):

772 "Venituri din subvenții" <!–>–><!–>–><!–>–> = <!–>–><!–>–><!–>–> 5711 "Disponibil din veniturile <!–>curente ale Fondului –>național unic de asigurări<!–>sociale de sănătate" –>(subcapitolul 42.05.26 și <!–>43.05.12) –>

NOTĂ:Ca urmare a abrogăriiOrdonanței de urgență a Guvernului nr. 150/2002prinLegea nr. 95/2006privind reforma în domeniul sănătății, contul 133 „Fondul de rezervă constituit în bazaOrdonanței de urgență a Guvernului nr. 150/2002” își modifică denumirea în contul 133 „Fondul de rezervă constituit conformLegii nr. 95/2006„, iar contul 527 „Disponibil din Fondul de rezervă constituit în bazaOrdonanței de urgență a Guvernului nr. 150/2002„, în contul 527 „Disponibil din Fondul de rezervă constituit conformLegii nr. 95/2006„.c)<!–>Constituirea fondului de rezervă în cota de 1% aplicată asupra veniturilor colectate în anul curent – pct. 6.2.3.(1) – 6.2.3.(6):

7xx "Veniturile bugetului Fondului –>național unic de asigurări <!–>sociale de sănătate" –>(subcapitolele de venituri la care <!–>au fost încasate, cu excepția –>codurilor de clasificație <!–>20.05.03.04, 20.05.03.05, –>21.05.03.03, 30.05.03, <!–>42.05.26, 43.05.12) –><!–>527 "Disponibil din fondul –>de rezervă constituit conform <!–>Legii nr. 95/2006" –>(cont trezorerie 50.49) <!–> = –><!–>–><!–>–><!–>–><!–>–>și: <!–>= –><!–>–><!–> 133 "Fondul de rezervă constituit –>conform Legii nr. 95/2006" <!–>–><!–>–><!–>–><!–>–><!–>5711 "Disponibil din veniturile –>curente ale Fondului național <!–>unic de asigurări sociale –>de sănătate" <!–>

d)–>Închiderea contului de finanțare la nivelul plăților de casă și diminuarea disponibilului bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate:

7705 "Finanțarea din bugetul <!–>Fondului național unic –>de asigurări sociale <!–>de sănătate" –> = <!–>–><!–>–> 5711 "Disponibil din veniturile <!–>curente ale Fondului –>național unic de asigurări<!–>sociale de sănătate" –>

e)<!–>La sfârșitul anului, transferul soldului contului de disponibil din veniturile curente ale Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate în contul de rezultat al execuției bugetare din anul curent:

5711 "Disponibil din veniturile –>curente ale Fondului <!–>național unic de –>asigurări sociale de <!–>sănătate" –> = <!–>–><!–>–><!–> 5712 "Rezultatul execuției –>bugetare din anul curent" <!–>–><!–>–>
<!–> sau:–> <!–>
5712 “Rezultatul execuției –>bugetare din anul current”<!–> =–> 5711 “Disponibil din veniturile <!–>curente ale–>Fondului național unic <!–>de asigurări sociale de–>sănătate”<!–>

f)–>Transferarea de către casele de asigurări de sănătate județene, Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București, Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului și Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești a rezultatului execuției bugetului Fondului național unic de asigurări de sănătate în contul 87.00.00 "Excedent/Deficit curent al bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate pe anul 2006" deschis pe seama Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.f1)<!–>La casele de asigurări de sănătate județene:transferul excedentului execuției bugetare din anul curent:

481 "Decontări între instituția –>superioară și instituțiile <!–>subordonate" –> = <!–>–><!–> 5712 "Rezultatul execuției bugetare–>din anul curent" <!–>–>

acoperirea deficitului execuției bugetare din anul curent:

5712 "Rezultatul execuției bugetare <!–>din anul curent" –><!–> = –><!–>–> 481 "Decontări între instituția<!–>superioară și instituțiile–>subordonate" <!–>

f2)–>La Casa Națională de Asigurări de Sănătate:acoperirea deficitului execuției bugetare din anul curent înregistrat la casele de asigurări de sănătate județene:

481 "Decontări între instituția <!–>superioară și instituțiile –>subordonate" <!–> = –><!–>–> 5712 "Rezultatul execuției bugetare<!–>din anul curent" –><!–>

încasarea excedentului execuției bugetare din anul curent înregistrat de casele de asigurări de sănătate județene:

5712 "Rezultatul execuției bugetare –>din anul curent" <!–>–> = <!–>–><!–> 481 "Decontări între instituția–>superioară și instituțiile<!–>subordonate" –>

g)<!–>Transferul sumelor încasate în contul propriu 50.49 "Disponibil din fondul de rezervă", deschis pe seama caselor de asigurări de sănătate județene și a municipiului București, Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului și Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, în contul 50.49 "Disponibil din fondul de rezervă" deschis pe numele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate:

133 "Fondul de rezervă –>constituit conform <!–>Legii nr. 95/2006" –> = <!–>–><!–> 527 "Disponibil din Fondul de –>rezervă constituit <!–>conform Legii nr. 95/2006"–>

h)<!–>Transferul excedentului execuției bugetare din anul curent în rezultatul execuției bugetare din anii precedenți:

5713 "Rezultatul execuției –>bugetare din anii <!–>precedenți –> = <!–>–><!–> 5712 "Rezultatul execuției –>bugetare din anul curent"<!–>–>

i)<!–>Acoperirea deficitului execuției bugetare din anul curent din fondul de rezervă constituit în anii precedenți:încasarea sumelor pentru acoperirea deficitului execuției bugetare din anul curent:

5713 "Rezultatul execuției –>bugetare din anul curent" <!–>–>719 "Alte venituri operaționale" <!–>–><!–>–> = <!–>–>și: <!–>= –><!–>–><!–> 719 "Alte venituri operaționale" –><!–>–>121.05 "Rezultatul patrimonial – <!–>bugetul Fondului național–>unic de asigurări sociale<!–>de sănătate" –>

plata sumelor pentru acoperirea deficitului execuției bugetare din anul curent:

658 "Alte cheltuieli operaționale" <!–>–><!–>–>133 "Fondul de rezervă <!–>constituit conform –>Legii nr. 95/2006" <!–> = –><!–>–>și:<!–>= –><!–>–> 527 "Disponibil din Fondul de <!–>rezervă constituit conform –>Legii nr. 95/2006" <!–>–>658 "Alte cheltuieli operaționale"<!–>–><!–>

–>

3.<!–>Întocmirea conturilor de execuție bugetară și a anexelor3.1.–>Potrivit prevederilorLegii nr. 500/2002privind finanțele publice și aleOrdonanței Guvernului nr. 45/2003privind finanțele publice locale, aprobată cu modificări și completări prinLegea nr. 108/2004, cu modificările și completările ulterioare, întocmirea și raportarea conturilor anuale de execuție a bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor locale și bugetelor fondurilor speciale se fac pe structura bugetelor aprobate în baza prevederilorLegii bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005și ale ordonanțelor de rectificare, aleLegii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2006 nr. 380/2005și ale ordonanțelor de rectificare, precum și ale hotărârilor consiliilor locale, județene și a Consiliului General al Municipiului București din anul 2006.3.2.<!–>În anexa nr. 5 "Contul de execuție a bugetului instituției publice – Venituri" (formular din situațiile financiare) se raportează numai veniturile încasate în anul curent (fără cuprinderea excedentului rezultat din anii precedenți).3.3.–>"Contul de execuție al instituției publice – Cheltuieli" anexa nr. 6 și anexa nr. 7 (formulare din situațiile financiare) se completează distinct pentru cheltuielile efectuate din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, intrările de credite externe, fonduri externe nerambursabile, venituri proprii etc., la nivel de capitol, titlu, articol și alineat de cheltuieli. În formularele de situații financiare centralizate ce se depun la Ministerul Finanțelor Publice se va completa și coloana "Cheltuieli efective".În vederea întocmirii corecte a formularelor de raportare a execuției bugetare, se vor avea în vedere și următoarele:instituțiile publice care în anul 2006 au efectuat cheltuieli privind activitatea de învățământ vor depune anexa nr. 7 "Contul de execuție al instituției publice – Cheltuieli" și pe articole și alineate în cadrul subcapitolelor și paragrafelor capitolului 65.00 "Învățământ", indiferent de bugetul din care acestea au fost efectuate, până la 31 martie 2007.Situațiile financiare centralizate ale ordonatorilor secundari și principali de credite nu trebuie să fie însoțite de declarația scrisă a ordonatorilor respectivi.–>4.2.<!–>Situațiile financiare anuale vor fi însoțite de notele explicative precizate înOrdinul ministrului finanțelor publice nr. 616/2006, precum și de alte note considerate necesare.În cazul în care din centralizarea datelor se constată existența unor obligații neachitate la scadență pentru bunuri achiziționate, lucrări executate și servicii prestate, ordonatorii principali de credite dispun, prin structurile de control, controlul asupra modului de respectare a dispozițiilor legale în vigoare la încheierea angajamentelor legale, având obligația de a prezenta în raportul de analiză pe bază de bilanț măsurile luate.–>Instituțiile publice care în anul 2006 au inclus pe cheltuieli, în condițiile legii, contravaloarea unor pagube care nu se datorează culpei unei persoane menționează natura și valoarea pagubelor respective.<!–>4.3.–>Potrivit prevederilorart. 13 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 672/2002privind auditul public intern, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 953 din 24 decembrie 2002, „Compartimentul de audit public intern auditează, cel puțin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea […], sistemul contabil și fiabilitatea acestuia”, în consens cu buna practică în domeniu, situațiile financiare anuale proprii ale ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale, ale altor autorități publice, instituțiilor publice autonome și ale instituțiilor publice subordonate trebuie la 31 decembrie 2006 să fie însoțite de un raport care să prezinte, în sinteză, nivelul de asigurare al managementului asupra fiabilității sistemului contabil, recomandările formulate și stadiul implementării acestora.Situațiile financiare centralizate ale ordonatorilor secundari și principali de credite nu trebuie să fie însoțite de raportul de audit.<!–>4.4.–>Ministerele și celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, alte autorități publice și instituțiile publice autonome au obligația să se prezinte la Direcția generală a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Finanțelor Publice pentru a primi gratuit discheta cu programul informatic de centralizare a situațiilor financiare pentru instituții publice, în vederea depunerii situației financiare centralizate la Ministerul Finanțelor Publice și pe suport magnetic.Nu se admite depunerea situațiilor financiare la 31 decembrie 2006 fără prezentarea pe suport magnetic.<!–>4.5.–>Situațiile financiare centralizate privind execuția bugetului de stat pe anul 2006, execuția bugetului asigurărilor sociale de stat și fondurilor speciale întocmite de ministere, celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, alte autorități publice și instituțiile publice autonome, precum și situațiile financiare privind execuția bugetului local pe anul 2006, întocmite de direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, se depun la Ministerul Finanțelor Publice – Direcția generală a contabilității publice și a sistemului de decontări în sectorul public – cel mai târziu până la data de 1 martie 2007.Situațiile financiare se depun la organul ierarhic superior la termenele stabilite de acesta în cadrul termenului stabilit prin prezentele norme metodologice.<!–>Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, alte autorități publice și instituțiile publice autonome depun o copie de pe situațiile financiare centralizate și la Direcția generală programare bugetară și coordonarea politicilor publice sectoriale din cadrul Ministerului Finanțelor Publice.–>Situațiile financiare centralizate se depun la Ministerul Finanțelor Publice de conducătorii compartimentelor financiar-contabile sau de persoane cu atribuții în activitatea de analiză și centralizare a acestora, care să poată oferi informațiile necesare în legătură cu structura și conținutul informațiilor din situațiile financiare prezentate. +
Anexa 21*)<!–>UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ–>
Contul de execuție a sumelor defalcate<!–>
din taxa pe valoarea adăugata pentru bugetele locale–>
la ………..<!–>–>

cod 23<!–> -lei–>
Nr.<!–>crt.–> Denumirea indicatorilor <!–> Cod–>rând<!–> Cod –>clasificație <!–>bugetară –> Prevederi <!–>bugetare –>aprobate <!–>inițial –> Prevederi <!–>bugetare –>definitive <!–> Încasări –>realizate <!–> Plăți–>efectuate<!–> Sume –>restituite <!–>
A–> B <!–> C –> D <!–> 1 –> 2 <!–> 3 –> 4 <!–> 5=3-4–>
1<!–> Sume defalcate din TVA (rd. 2+4+6+7+8+9+10)–> 01<!–> 11.02 –> <!–> –> <!–> –> <!–>
2–> Sume defalcate din taxa pe valoarea <!–>adăugată pentru finanțarea cheltuielilor –>descentralizate la nivelul județelor și <!–>Municipiului București, din care: –> 02<!–> 11.02.01 –> <!–> –> <!–> –> <!–>
–> – susținerea sistemului de protecție a <!–>copilului –> 03<!–> 11.02.01.01–> <!–> –> <!–> –> <!–>
3–> Sume defalcate din taxa pe valoarea <!–>adăugată pentru finanțarea cheltuielilor –>descentralizate la nivelul comunelor, <!–>orașelor, municipiilor și sectoarelor –>Municipiului București, din care: <!–> 04–> 11.02.02 <!–> –> <!–> –> <!–> –>
<!–> – pentru finanțarea cheltuielilor de –>personal din instituțiile de învățământ <!–>preuniversitar de stat –> 05<!–> 11.02.02.01–> <!–> –> <!–> –> <!–>
4–> Sume defalcate din taxa pe valoarea <!–>adăugată pentru subvenționarea energiei –>termice livrate populației <!–> 06–> 11.02.03 <!–> –> <!–> –> <!–> –>
5<!–> Sume defalcate din taxa pe valoarea –>adăugată pentru sistemele centralizate de <!–>producere și distribuție a energiei termice–> 07<!–> 11.02.04 –> <!–> –> <!–> –> <!–>
6–> Sume defalcate din taxa pe valoarea <!–>adăugată pentru drumuri –> 08<!–> 11.02.05 –> <!–> –> <!–> –> <!–>
7–> Sume defalcate din taxa pe valoarea <!–>adăugată pentru echilibrarea bugetelor –>locale <!–> 09–> 11.02.06 <!–> –> <!–> –> <!–> –>
8<!–> Sume defalcate din taxa pe valoarea –>adăugată pentru programul de dezvoltare <!–>a infrastructurii din spațiul rural –> 10<!–> 11.02.07 –> <!–> –> <!–> –> <!–>


Conducătorul instituției–>
Conducătorul compartimentului financiar-contabil<!–>–>
*) Completează pct. 3 "Componentele situațiilor financiare" din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 616/2006.

+
Anexa 22*)<!–>UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ–>
VENITURILE, CHELTUIELILE ȘI EXCEDENTE ALE BUGETELOR<!–>
LOCALE PE UNITĂȚI ADMINISTRATIV-TERITORIALE–>
la……………..<!–>–>

cod 24 -lei-
DENUMIREA INDICATORILOR Cod <!–>indicator –> Nr.<!–>rând–> Prevederi <!–>anuale–> Realizat
I. COMUNE
VENITURI TOTAL 000102 1
Venituri proprii 4802 2
1. Venituri curente, din care: 000202 3
a) Cote și sume defalcate din impozitul pe venit 04.02 4
– Cote defalcate din impozitul pe venit 04.02.01 5
– Sume alocate de consiliul județean pentru <!–>echilibrarea bugetelor locale –> 04.02.04 6
b) Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată 11.02 7
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate –>la nivelul județelor și Municipiului București <!–> 11.02.01 8
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate <!–>la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor –>și sectoarelor Municipiului București <!–> 11.02.02 9
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru subvenționarea energiei termice livrate <!–>populației –> 11.02.03 10
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru sistemele centralizate de producere și –>distribuție a energiei termice <!–> 11.02.04 11
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru drumuri <!–> 11.02.05 12
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru echilibrarea bugetelor locale <!–> 11.02.06 13
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru programul de dezvoltare a infrastructurii <!–>din spațiul rural –> 11.02.07 14
c) Transferuri voluntare, altele decât subvențiile 37,02 15
– Donații și sponsorizări 37.02.01 16
– Alte transferuri voluntare 37.02.50 17
2. Venituri din capital 390002 18
3. Încasări din rambursarea împrumuturilor acordate<!–>din care: –> 40,02 19
– Încasări din rambursarea împrumuturilor pentru <!–>înființarea unor instituții și servicii publice –>de interes local sau a unor activități <!–>finanțate integral din venituri proprii –> 40.02.06 20
– Împrumuturi temporare din trezoreria statului 40.02.10 21
– Sume din fondul de rulment pentru acoperirea <!–>golurilor temporare de casă –> 40.02.11 22
4. Subvenții de la alte nivele ale administrației <!–>publice –> 23
– Subvenții de la bugetul de stat 42,02 24
-Subvenții de la alte administrații 43,02 25
CHELTUIELI TOTAL 5002 26
Excedent 98,02 27
Deficit 99,02 28
II. ORAȘE
VENITURI TOTAL 000102 29
Venituri proprii 4802 30
1. Venituri curente, din care: 000202 31
a) Cote și sume defalcate din impozitul pe venit 04.02 32
– Cote defalcate din impozitul pe venit 04.02.01 33
– Sume alocate de consiliul județean pentru <!–>echilibrarea bugetelor locale –> 04.02.04 34
b) Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată 11.02 35
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate –>la nivelul județelor și Municipiului București <!–> 11.02.01 36
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate <!–>la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor –>și sectoarelor Municipiului București <!–> 11.02.02 37
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru subvenționarea energiei termice livrate <!–>populației –> 11.02.03 38
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru sistemele centralizate de producere și –>distribuție a energiei termice <!–> 11.02.04 39
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru drumuri <!–> 11.02.05 40
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru echilibrarea bugetelor locale <!–> 11.02.06 41
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru programul de dezvoltare a infrastructuri <!–>din spațiul rural –> 11.02.07 42
c) Transferuri voluntare, altele decât subvențiile 37,02 43
– Donații și sponsorizări 37.02.01 44
– Alte transferuri voluntare 37.02.50 45
2. Venituri din capital 390002 46
3. Încasări din rambursarea împrumuturilor <!–>acordate, din care: –> 40,02 47
– Încasări din rambursarea împrumuturilor pentru <!–>înființarea unor instituții și servicii publice –>de interes local sau a unor activități <!–>finanțate integral din venituri proprii –> 40.02.06 48
– Împrumuturi temporare din trezoreria statului 40.02.10 49
– Sume din fondul de rulment pentru acoperirea <!–>golurilor temporare de casă –> 40.02.11 50
4. Subvenții de la alte nivele ale administrației <!–>publice –> 51
– Subvenții de la bugetul de stat 42,02 52
– Subvenții de la alte administrații 43,02 53
CHELTUIELI TOTAL 5002 54
Excedent 98,02 55
Deficit 99,02 56
III. MUNICIPII
VENITURI TOTAL 000102 57
Venituri proprii 4802 58
1. Venituri curente, din care: 000202 59
a) Cote și sume defalcate din impozitul pe venit 04.02 60
– Cote defalcate din impozitul pe venit 04.02.01 61
– Sume alocate de consiliul județean pentru <!–>echilibrarea bugetelor locale –> 04.02.04 62
b) Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată 11.02 63
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate –>la nivelul județelor și Municipiului București <!–> 11.02.01 64
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate <!–>la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor –>și sectoarelor Municipiului București <!–> 11.02.02 65
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru subvenționarea energiei termice livrate <!–>populației –> 11.02.03 66
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru sistemele centralizate de producere și –>distribuție a energiei termice <!–> 11.02.04 67
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru drumuri <!–> 11.02.05 68
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru echilibrarea bugetelor locale <!–> 11.02.06 69
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru programul de dezvoltare a infrastructurii <!–>din spațiul rural –> 11.02.07 70
c) Transferuri voluntare, altele decât subvențiile 37,02 71
– Donații și sponsorizări 37.02.01 72
– Alte transferuri voluntare 37.02.50 73
2. Venituri din capital 390002 74
3. Încasări din rambursarea împrumuturilor <!–>acordate, din care: –> 40,02 75
– Încasări din rambursarea împrumuturilor pentru <!–>înființarea unor instituții și servicii publice –>de interes local sau a unor activități <!–>finanțate integral din venituri proprii –> 40.02.06 76
– Împrumuturi temporare din trezoreria statului 40.02.10 77
– Sume din fondul de rulment pentru acoperirea <!–>golurilor temporare de casă –> 40.02.11 78
4. Subvenții de la alte nivele ale administrației <!–>publice –> 79
– Subvenții de la bugetul de stat 42,02 80
– Subvenții de la alte administrații 43,02 81
CHELTUIELI TOTAL 5002 82
Excedent 98,02 83
Deficit 99,02 84
IV. JUDEȚ (BUGET PROPRIU)
VENITURI TOTAL 000102 85
Venituri proprii 4802 86
1. Venituri curente, din care: 000202 87
a) Cote și sume defalcate din impozitul pe venit 04.02 88
– Cote defalcate din impozitul pe venit 04.02.01 89
– Sume alocate de consiliul județean pentru <!–>echilibrarea bugetelor locale –> 04.02.04 90
b) Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată 11.02 91
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate –>la nivelul județelor și Municipiului București <!–> 11.02.01 92
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate <!–>la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor –>și sectoarelor Municipiului București <!–> 11.02.02 93
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru subvenționarea energiei termice livrate <!–>populației –> 11.02.03 94
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru sistemele centralizate de producere și –>distribuție a energiei termice <!–> 11.02.04 95
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru drumuri <!–> 11.02.05 96
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru echilibrarea bugetelor locale <!–> 11.02.06 97
c) Transferuri voluntare, altele decât subvențiile 37,02 98
– Donații și sponsorizări 37.02.01 99
– Alte transferuri voluntare 37.02.50 100
2. Venituri din capital 390002 101
3. Încasări din rambursarea împrumuturilor –>acordate, din care: <!–> 40,02 102
– Încasări din rambursarea împrumuturilor pentru –>înființarea unor instituții și servicii publice <!–>de interes local sau a unor activități finanțate –>integral din venituri proprii <!–> 40.02.06 103
– Împrumuturi temporare din trezoreria statului 40.02.10 104
– Sume din fondul de rulment pentru acoperirea –>golurilor temporare de casă <!–> 40.02.11 105
4. Subvenții de la alte nivele ale administrație –>publice <!–> 106
– Subvenții de la bugetul de stat 42,02 107
– Subvenții de la alte administrații 43,02 108
CHELTUIELI TOTAL 5002 109
Excedent 98,02 110
Deficit 99,02 111
CORELAȚII
VENITURI TOTAL 000102 112
Venituri proprii 4802 113
1. Venituri curente, din care: 000202 114
a) Cote și sume defalcate din impozitul pe venit 04.02 115
– Cote defalcate din impozitul pe venit 04.02.01 116
– Sume alocate de consiliul județean pentru –>echilibrarea bugetelor locale <!–> 04.02.04 117
b) Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată 11.02 118
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate <!–>la nivelul județelor și Municipiului București –> 11.02.01 119
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate –>la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor <!–>și sectoarelor Municipiului București –> 11.02.02 120
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru subvenționarea energiei termice livrate –>populației <!–> 11.02.03 121
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată –>pentru sistemele centralizate de producere și <!–>distribuție a energiei termice –> 11.02.04 122
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru drumuri –> 11.02.05 123
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru echilibrarea bugetelor locale –> 11.02.06 124
– Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată <!–>pentru programul de dezvoltare a infrastructurii –>din spațiul rural <!–> 11.02.07 125
c) Transferuri voluntare, altele decât subvențiile 37,02 126
– Donații și sponsorizări 37.02.01 127
– Alte transferuri voluntare 37.02.50 128
2. Venituri din capital 390002 129
3. Încasări din rambursarea împrumuturilor –>acordate, din care: <!–> 40,02 130
– Încasări din rambursarea împrumuturilor pentru –>înființarea unor instituții și servicii publice <!–>de interes local sau a unor activități finanțate –>integral din venituri proprii <!–> 40.02.06 131
– Împrumuturi temporare din trezoreria statului 40.02.10 132
– Sume din fondul de rulment pentru acoperirea –>golurilor temporare de casă <!–> 40.02.11 133
4. Subvenții de la alte nivele ale administrației –>publice <!–> 134
– Subvenții de la bugetul de stat 42,02 135
– Subvenții de la alte administrații 43,02 136
CHELTUIELI TOTAL 5002 137
Excedent 98,02 138
Deficit 99,02 139

Conducătorul instituției–>Conducătorul compartimentului financiar-contabil<!–>*) Completează pct. 3 "Componentele situațiilor financiare" din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 616/2006.–>

+
Anexa 25*)<!–>MINISTERUL (ORGANUL CENTRAL)…..–>INSTITUȚIA……<!–>
SINTEZA FINANȚĂRII PROGRAMELOR–>
Cod program: Denumire program:

-lei–>
Cod sursă <!–> Denumire sursă –> Credite <!–> Credite–> Plăți <!–>efectuate –>
0 <!–> TOTAL SURSE –> <!–> –> <!–>
I. –> Credite de angajament <!–> –> <!–> –>
II. <!–> Credite bugetare –> <!–> –> <!–>
1 –> Bugetul de stat <!–> –> <!–> –>
I. <!–> Credite de angajament –> <!–> –> <!–>
II. –> Credite bugetare <!–> –> <!–> –>
6 <!–> Credite externe (BIRD, –>BERD, BEI s.a.) <!–> –> <!–> –>
I. <!–> Credite de angajament –> <!–> –> <!–>
II. –> Credite bugetare <!–> –> <!–> –>
8 <!–> Fonduri externe –>nerambursabile (Fonduri PHARE s.a.) <!–> –> <!–> –>
I. <!–> Credite de angajament –> <!–> –> <!–>
II. –> Credite bugetare <!–> –> <!–> –>
10 <!–> Venituri proprii –> <!–> –> <!–>
I. –> Credite de angajament <!–> –> <!–> –>
II. <!–> Credite bugetare –> <!–> –> <!–>

–>*) Completează pct. 3 "Componentele situațiilor financiare" din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 616/2006.

+
Anexa 26**)<!–>MINISTERUL (ORGANUL CENTRAL)…..–>INSTITUȚIA……<!–>
FIȘA PROGRAMULUI–>
Sursa de finanțare<!–>Cod 01 Denumire: Bugetul de stat

-lei–>
Tip <!–> Denumire –> Cod <!–> Credite –>bugetare <!–>inițiale –> Credite <!–>bugetare –>definitive<!–> Plăți –>efectuate <!–>
50 –> CHELTUIELI <!–>TOTALE *) –> 50 01<!–>
Credite de –>angajament <!–>
Credite bugetare –>
<!–> –> <!–> –> <!–> –>

Cod: 08 Denumire: Fonduri externe nerambursabile

-lei–>
Tip <!–> Denumire –> Cod <!–> Credite –>bugetare <!–>inițiale –> Credite <!–>bugetare –>definitive<!–> Plăți –>efectuate <!–>
50 –> CHELTUIELI <!–>TOTALE *) –> 50 08<!–>
Credite de –>angajament <!–>
Credite bugetare –>
<!–> –> <!–> –> <!–> –>

Conducătorul instituției–>Conducătorul compartimentului financiar-contabil<!–>*) – Se desfășoară pe capitole și titluri de cheltuieli potrivit bugetului aprobat–>**) Completează pct. 3 "Componentele situațiilor financiare" din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 616/2006. +
Anexa 30**)<!–>MINISTERUL (ORGANUL CENTRAL)………………–>UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ…………..<!–>INSTITUȚIA……………….–>
PLĂȚI RESTANTE<!–>
la data de …..–>
**) Înlocuiește anexa nr. 30 de la pct. 3 "Componentele situațiilor financiare" din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 616/2006.–>

Conducătorul instituției <!–>Conducătorul compartimentului financiar-contabil–> +
Anexa 34*)<!–>MINISTERUL (ORGANUL CENTRAL)–>UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ<!–>INSTITUȚIA–>
SITUAȚIA MODIFICĂRILOR IN STRUCTURA ACTIVELOR NETE/CAPITALURILOR<!–>–>

cod 25<!–> -lei–>
Denumirea elementului de capital <!–> Cod–>rând<!–> Sold–>la <!–>începutul –>anului <!–> Creșteri –> Reduceri <!–> Sold–>la <!–>sfârșitul –>anului <!–>
A –> B <!–> 1 –> 2 <!–> 3 –> 4 <!–>
Fondul activelor fixe necorporale –>Ct. 100 <!–> 01 –> <!–> –> <!–> –>
Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul <!–>public al statului –>Ct. 101 <!–> 02 –> <!–> –> <!–> –>
Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat <!–>al statului –>Ct. 102 <!–> 03 –> <!–> –> <!–> –>
Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul public <!–>al unităților administrativ teritoriale –>Ct. 103 <!–> 04 –> <!–> –> <!–> –>
Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al <!–>unităților administrativ teritoriale –>Ct. 104 <!–> 05 –> <!–> –> <!–> –>
Rezerve din reevaluare <!–>Ct. 105 –> 06 <!–> –> <!–> –> <!–>
Diferențe din reevaluare și diferențe de curs –>aferente dobânzilor încasate (SAPARD) <!–>Ct. 106 –> 07 <!–> –> <!–> –> <!–>
Fondul de rulment –>Ct. 131 <!–> 08 –> <!–> –> <!–> –>
Fondul de rezervă al bugetului asigurărilor <!–>sociale de stat –>Ct. 132 <!–> 09 –> <!–> –> <!–> –>
Fondul de rezervă constituit conform <!–>Legii nr. 95/2006 –>Ct. 133 <!–> 10 –> <!–> –> <!–> –>
Fondul de amortizare aferent activelor fixe deținute <!–>de serviciile publice de interes local –>Ct. 134 <!–> 11 –> <!–> –> <!–> –>
Fondul de risc <!–>Ct. 135 –> 12 <!–> –> <!–> –> <!–>
Fondul depozitelor speciale constituite pentru –>construcții de locuințe <!–>Ct. 136 –> 13 <!–> –> <!–> –> <!–>
Taxe speciale –>Ct. 137 <!–> 14 –> <!–> –> <!–> –>
Fondul de dezvoltare a spitalului <!–>Ct. 1391 –> 15 <!–> –> <!–> –> <!–>
Alte fonduri (constituite în afara bugetului local) –>Ct. 1399 <!–> 16 –> <!–> –> <!–> –>
Rezultatul reportat <!–>(Ct. 117-sold creditor) –> 17 <!–> –> <!–> –> <!–>
Rezultatul reportat –>(Ct. 117-sold debitor) <!–> 18 –> <!–> –> <!–> –>
Rezultatul patrimonial al exercițiului <!–>(Ct. 121 – sold creditor) –> 19 <!–> –> <!–> –> <!–>
Rezultatul patrimonial al exercițiului –>(Ct. 121 – sold creditor) <!–> 20 –> <!–> –> <!–> –>
Total capitaluri proprii <!–>(rd 01 la 17-rd.18+rd.19-rd.20) –> 21 <!–> –> <!–> –> <!–>

Conducătorul instituției–>Conducătorul compartimentului financiar-contabil<!–>*) Completează pct. 3 "Componentele situațiilor financiare" din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 616/2006.–>

+
Anexa 35 a*)<!–>MINISTERUL (ORGANUL CENTRAL)………………..–>UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ…………….<!–>INSTITUȚIA……………….–>
SITUAȚIA ACTIVELOR FIXE AMORTIZABILE<!–>
la ………–>

+
Anexa 35 b*)<!–>MINISTERUL (ORGANUL CENTRAL)………………..–>UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ…………….<!–>INSTITUȚIA………………..–>
SITUAȚIA ACTIVELOR FIXE NEAMORTIZABILE<!–>
la ………….–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters