NORME METODOLOGICE din 28 iunie 2013

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 01/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICEMINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI ADMINISTRATIEI PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 8 iulie 2013
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 74
ART. 2REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 74
ART. 4REFERIRE LAORDIN 629 03/04/2009
ART. 4REFERIRE LANORMA 03/04/2009
ART. 7REFERIRE LAOUG 46 21/05/2013 ART. 12
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 2247 28/06/2013
ActulCONTINUT DEORDIN 2247 28/06/2013

pentru aplicarea procedurilor privind raportarea situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale



+
Articolul 1(1) În termen de 30 de zile de la sesizarea situaţiei de criză financiară de către persoanele prevăzute la art. 74 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, ordonatorul principal de credite al unităţii administrativ-teritoriale are obligaţia furnizării situaţiei economico-financiare şi a concluziei de încadrare sau neîncadrare în situaţia de criză financiară. Autoritatea deliberativă ia act, prin adoptarea unei hotărâri, de existenţa situaţiei de criză financiară.(2) În termen de 5 zile lucrătoare de la adoptarea hotărârii autorităţii deliberative de declarare a situaţiei de criză financiară, ordonatorul principal de credite al unităţii administrativ-teritoriale solicită înregistrarea acesteia la direcţia generală a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale.(3) În Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale sunt înscrise toate unităţile administrativ-teritoriale aflate în situaţie de criză financiară sau ieşite din situaţie de criză financiară.
+
Articolul 2În vederea solicitării înregistrării hotărârii autorităţii deliberative de declarare a situaţiei de criză financiară ordonatorul principal de credite depune la direcţia generală a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti următoarele documente:a) adresă de solicitare a înregistrării hotărârii autorităţii deliberative de declarare a situaţiei de criză financiară;b) hotărârea autorităţii deliberative de declarare a situaţiei de criză financiară;c) sesizarea situaţiei de criză financiară de către persoanele prevăzute la art. 74 alin. (2) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare;d) Situaţia privind analiza declarării situaţiei de criză financiară, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1a;e) Lista creditorilor faţă de care există obligaţii de plată mai mari de 90 de zile, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1b.
+
Articolul 3Directorul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti desemnează structura organizatorică din cadrul direcţiei care întocmeşte şi gestionează Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale.
+
Articolul 4(1) Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti înregistrează solicitările de declarare a situaţiei de criză financiară în ordinea depunerii lor de către ordonatorii principali de credite.(2) La verificarea documentelor prevăzute la art. 2, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au în vedere următoarele:a) adresa de solicitare a înregistrării hotărârii autorităţii deliberative de declarare a situaţiei de criză financiară să aibă aplicată semnătura ordonatorului principal de credite şi ştampila unităţii administrativ-teritoriale. În cazul în care calitatea de ordonator principal de credite revine altei persoane decât primarul sau preşedintele consiliului judeţean, după caz, se va ataşa şi documentul de delegare a atribuţiilor de ordonator principal de credite;b) la anexa nr. 1a se verifică următoarele:b1) totalul cheltuielilor bugetului general centralizat al unităţii administrativ-teritoriale, coloana 1, să corespundă cu totalul cheltuielilor prevăzute în ultimul buget general centralizat al unităţii administrativ-teritoriale, depus la direcţia generală a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;b2) valoarea obligaţiilor de plată, lichide şi exigibile, mai vechi de 90 de zile, cu excepţia celor aflate în litigiu comercial, prevăzute în coloana 2, să corespundă cu totalul plăţilor restante mai vechi de 90 de zile declarate în "Situaţia plăţilor restante" întocmită conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 629/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi ale unor raportări financiare lunare în anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare, la finele lunii anterioare declarării situaţiei de criză financiară. În situaţia în care valoarea plăţilor restante mai vechi de 90 de zile prezentate în anexa nr. 1a este mai mare/mică decât cea raportată la finele lunii anterioare declarării situaţiei de criză financiară, ordonatorii principali de credite depun o notă justificativă, prin care motivează diferenţa, pe propria răspundere;b3) valoarea plăţilor restante aferente drepturilor salariale prevăzute în coloana 4 şi coloana 5 corespunde cu valoarea plăţilor restante faţă de salariaţi mai vechi de 90 de zile declarate în "Situaţia plăţilor restante" întocmită conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare, la finele lunii anterioare declarării situaţiei de criză financiară. În situaţia în care valoarea plăţilor restante mai vechi de 90 de zile prezentate în anexa nr. 1a este mai mare/mică decât cea raportată la finele lunii anterioare declarării situaţiei de criză financiară, ordonatorii principali de credite depun o notă justificativă, prin care motivează diferenţa, pe propria răspundere;c) la anexa nr. 1b se verifică ca valoarea obligaţiilor de plată mai vechi de 90 de zile, prevăzută în coloana 3 din anexa nr. 1b, să fie egală cu valoarea obligaţiilor de plată, lichide şi exigibile, mai vechi de 90 de zile, cu excepţia celor aflate în litigiu comercial, prevăzută în coloana 2 din anexa nr. 1a;d) documentaţia să fie transmisă în termen de 5 zile de la adoptarea hotărârii autorităţii deliberative de declarare a situaţiei de criză financiară, întrucât nerespectarea termenului constituie contravenţie.(3) Ordonatorii principali de credite răspund pentru corectitudinea şi realitatea datelor înscrise în documentele prevăzute la art. 2.
+
Articolul 5Pe baza documentelor depuse de ordonatorul principal de credite direcţia generală a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti înregistrează hotărârea autorităţii deliberative de declarare a situaţiei de criză financiară în Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale, întocmit potrivit modelului din anexa nr. 1c.
+
Articolul 6(1) Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti publică pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale.(2) Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale se actualizează permanent, ori de câte ori pentru o unitate administrativ-teritorială este declarată situaţia de criză financiară sau încetează starea de criză financiară.
+
Articolul 7(1) La cererea ordonatorului principal de credite şi cu avizul consultativ al Comitetului pentru situaţii de criză financiară, autoritatea deliberativă declară încetarea situaţiei de criză financiară, prin adoptarea unei hotărâri, cu respectarea prevederilor art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2013 privind criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale.(2) După adoptarea hotărârii autorităţii deliberative de declarare a încetării situaţiei de criză financiară, ordonatorul principal de credite notifică, în termen de 5 zile, direcţia generală a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti în vederea radierii înscrierii crizei financiare a unităţii administrativ-teritoriale din Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale.
+
Articolul 8(1) În vederea radierii înscrierii crizei financiare a unităţii administrativ-teritoriale din Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale ordonatorul principal de credite depune la direcţia generală a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti următoarele documente:a) adresă de solicitare a radierii înscrierii crizei financiare a unităţii administrativ-teritoriale din Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale;b) hotărârea autorităţii deliberative de declarare a încetării situaţiei de criză financiară;c) Situaţia privind analiza încetării situaţiei de criză financiară, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1a.(2) Situaţia privind analiza încetării situaţiei de criză financiară, anexa nr. 1a, se completează de către ordonatorul principal de credite cu informaţiile înregistrate la data încetării situaţiei de criză financiară.
+
Articolul 9(1) Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti înregistrează solicitările de radiere a înscrierii crizei financiare a unităţii administrativ-teritoriale din Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale în ordinea depunerii lor de către ordonatorii principali de credite.(2) La verificarea documentelor prevăzute la art. 8 alin. (1), direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au în vedere verificările enumerate la art. 4 alin. (2) lit. a), b) şi c).
+
Articolul 10Pe baza documentelor depuse de ordonatorul principal de credite direcţia generală a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti înregistrează hotărârea autorităţii deliberative de încetare a situaţiei de criză financiară în Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale, întocmit potrivit modelului din anexa nr. 1c.
+
Articolul 11Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti publică pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice radierea unităţii administrativ-teritoriale din Registrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţilor administrativ-teritoriale.
+
Articolul 12Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti comunică lunar, până la data de 10 a lunii în curs pentru luna anterioară, Ministerului Finanţelor Publice, Direcţiei generale de sinteză a politicilor bugetare, situaţiile de declarare/încetare a crizei financiare, întocmite potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1d.
+
Articolul 13Anexele nr. 1a, 1b, 1c şi 1d fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
+
Anexa 1ala normele metodologiceUnitatea administrativ-teritorială …………….Judeţul …………….Situaţia privind analiza declarării/încetării situaţiei de criză financiară

*Font 7*
– lei –

┌───────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────────────┬─────────────────────┬────────────────────┐│ Totalul cheltuielilor │Valoarea obligaţiilor│Ponderea obligaţiilor │Valoarea plăţilor │Valoarea plăţilor ││ bugetului general │de plată, lichide şi │de plată în totalul │restante aferente │restante aferente ││ centralizat al unităţii │exigibile, mai vechi │cheltuielilor bugetului│drepturilor salariale│drepturilor ││administrativ-teritoriale*)│de 90 de zile, cu │general centralizat al │prevăzute în bugetul │salariale prevăzute ││ la data de …….. │excepţia celor aflate│unităţii administrativ-│local de venituri şi │în bugetele ││ │în litigiu comercial,│ teritoriale │cheltuieli şi │instituţiilor sau ││ │la data declarării/ │ │neachitate pe o │serviciilor publice ││ │încetării situaţiei │ │perioadă mai mare de │de interes local sau││ │de criză financiară │ │90 de zile de la data│judeţean, după caz, ││ │ │ │scadenţei │şi neachitate pe o ││ │ │ │ │perioadă mai mare de││ │ │ │ │90 de zile de la ││ │ │ │ │data scadenţei │├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤│ 1 │ 2 │ 3=2/1*100 │ 4 │ 5 │├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤├───────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤└───────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────┘__________Notă *) Totalul cheltuielilor bugetului general centralizat al unităţii administrativ-teritoriale reprezintă totalul cheltuielilor finanţate din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. +
Anexa 1bla normele metodologiceUnitatea administrativ-teritorială …………….Judeţul …………….Lista creditorilor faţă de care există obligaţii de platămai mari de 90 de zile

– lei –
Nr.
crt.

Denumirea creditorilor
faţă de care există
obligaţii de plată mai
mari de 90 de zile
Codul unic de
identificare

Valoarea obligaţiilor de plată,
mai mari de 90 de zile

1 2 3 4
1.
2.
3.
4.
.
.
.
.
.
.
..
TOTAL

+
Anexa 1cla normele metodologiceDirecţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului ……………../Municipiului BucureştiRegistrul local al situaţiilor de criză financiară a unităţiloradministrativ-teritoriale

*Font 7*
Nr.
crt.

Numărul şi
data înre-
gistrării
la DGFP

Denumirea
unităţii
administrativ-
teritoriale

Codul
unic de
identi-
ficare

Cod
SIRUTA*)

Numărul
hotărârii
autori-
tăţii
delibera-
tive
de decla-
rare/înce-
tare a
situaţiei
de criză
financiară

Data
intrării/
încetării
situaţiei
de criză
financiară

Totalul
cheltuielilor
bugetului
general
centralizat
al unităţii
administrativ-
teritoriale**)
la data de
………….
– lei –

Valoarea
obligaţiilor
de plată,
lichide şi
exigibile,
mai vechi de
90 de zile,
cu excepţia
celor aflate
în litigiu
comercial,
la data
declarării
situaţiei de
criză
financiară
– lei –

Ponderea
obligaţiilor
de plată în
totalul
cheltuielilor
bugetului
general
centralizat
al unităţii
administrativ-
teritoriale
– % –

Valoarea
plăţilor
restante
aferente
drepturilor
salariale
prevăzute
în bugetul
local de
venituri şi
cheltuieli
şi neachi-
tate pe o
perioadă
mai mare de
90 de zile
de la data
scadenţei
– lei –

Valoarea
plăţilor
restante
aferente
drepturilor
salariale
prevăzute
în bugetele
institu-
ţiilor sau
serviciilor
publice de
interes
local sau
judeţean,
după caz,
şi neachi-
tate pe o
perioadă
mai mare de
90 de zile
de la data
scadenţei
– lei –
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 = 9/8*100 11 12
a)
b)
a)
b)
a)
b)

NOTE:– La lit. a) se înregistrează unităţile administrativ-teritoriale aflate în situaţia de criză financiară.– La lit. b) se înregistrează unităţile administrativ-teritoriale la care a încetat situaţia de criză financiară.___________Notă *) Va fi furnizat de ordonatorul principal de credite pe propria răspundere.Notă **) Totalul cheltuielilor bugetului general centralizat al unităţii administrativ-teritoriale reprezintă totalul cheltuielilor finanţate din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. +
Anexa 1dla normele metodologiceDirecţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului ……/Municipiului BucureştiSituaţia de declarare/încetare a crizei financiarepe luna ……………

*Font 8*
Nr. crt.

Numărul şi data
înregistrării
la DGFP

Denumirea unităţii
administrativ-
teritoriale

Codul unic de
identificare

Cod
SIRUTA*)

Numărul hotărârii
autorităţii
deliberative de
declarare/încetare
a situaţiei de
criză financiară
Data intrării/
încetării
situaţiei de
criză financiară

1 2 3 4 5 6 7
a)
b)
a)
b)
a)
b)
a)
b)

NOTE:– La lit. a) se înregistrează unităţile administrativ-teritoriale aflate în situaţia de criză financiară.– La lit. b) se înregistrează unităţile administrativ-teritoriale la care a încetat situaţia de criză financiară.___________Notă *) Va fi furnizat de ordonatorul principal de credite pe propria răspundere._____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters