NORME METODOLOGICE din 4 iulie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 672 din 12 iulie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 272 04/07/2024
ActulPENTRU APLICAREAORD DE URGENTA 11 22/02/2024
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 11 22/02/2024
ART. 1REFERIRE LALEGE 197 21/06/2024
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 11 22/02/2024
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 11 22/02/2024 ART. 14
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 11 22/02/2024 ART. 17
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 11 22/02/2024 ART. 18
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 11 22/02/2024 ART. 6
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 11 22/02/2024 ART. 20
ART. 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 11 22/02/2024 ART. 9
ANEXA 0REFERIRE LAORD DE URGENTA 11 22/02/2024 ART. 9
ANEXA 0REFERIRE LAORD DE URGENTA 11 22/02/2024 ART. 23
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 272 04/07/2024
ActulCONTINUT DEORDIN 272 04/07/2024
ActulREFERIT DEORDIN 272 04/07/2024





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 272 din 4 iulie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 672 din 12 iulie 2024.
+
Capitolul I Programarea bugetară a fondurilor aferente Fondului european de garantare agricolă, Fondului european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondului european pentru pescuit și afaceri maritime și a contribuției publice naționale totale +
Articolul 1(1)<!–>În vederea cuprinderii în buget a sumelor prevăzute la art. 14 și 17 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură aferente politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024, denumită în continuare ordonanța, beneficiarii de proiecte au obligația să completeze fișa de fundamentare a proiectului propus la finanțare/finanțat în cadrul Programului pentru acvacultură și pescuit, denumit în continuare PAP, susținut din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură, denumit în continuare FEAMPA, conform anexei nr. 1.(2)–>Înainte de data semnării contractului de finanțare, compartimentul de specialitate al beneficiarilor, prevăzuți la alin. (1), solicită, din partea departamentului/structurii responsabil/ responsabile cu propunerea la finanțare a proiectului, note justificative pentru angajarea cheltuielilor, care vor cuprinde informații privind eligibilitatea cheltuielilor necesare pentru implementarea proiectului.(3)Sumele necesare finanțării valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor prevăzuți la art. 14 și 17 din ordonanță, la nivel de credite de angajament și credite bugetare, repartizate pe ani, pe toată perioada de implementare a proiectelor, și se aprobă cu ocazia aprobării anuale a legii bugetului de stat sau cu ocazia rectificărilor bugetare.
+
Articolul 2(1)<!–>În vederea cuprinderii în buget a sumelor prevăzute la art. 18 din ordonanță beneficiarii de proiecte au obligația să completeze fișa de fundamentare a proiectului propus la finanțare/finanțat, după caz, în cadrul PAP, conform anexei nr. 1 la prezentele norme metodologice.(2)–>Înainte de data semnării contractului de finanțare, compartimentul de specialitate al beneficiarilor, prevăzuți la alin. (1), solicită, din partea departamentului/structurii responsabil/ responsabile cu propunerea la finanțare a proiectului, note justificative pentru angajarea cheltuielilor, care vor cuprinde informații privind eligibilitatea cheltuielilor necesare pentru implementarea proiectului.(3)<!–>Sumele necesare finanțării valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor prevăzuți la art. 18 din ordonanță, repartizate pe ani, pe toată perioada de implementare a proiectelor, și se aprobă cu ocazia aprobării sau rectificării acestor bugete.(4)–>Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligația să asigure integral și cu prioritate atât sumele necesare implementării proiectelor proprii propuse la finanțare/finanțate în cadrul PAP, după caz, cât și pe cele necesare implementării proiectelor ai căror beneficiari sunt instituții publice locale finanțate integral/parțial din bugetul local.(5)Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligația de a deschide și a repartiza creditele bugetare aferente implementării proiectelor finanțate în cadrul PAP, pentru instituțiile publice din subordine finanțate integral din bugetul local, beneficiare ale celor două programe, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor transferate de autoritatea de plată, pe baza solicitării de finanțare transmise de beneficiari.
+
Articolul 3(1)<!–>Pentru asigurarea sumelor prevăzute la art. 6 din ordonanță, Autoritatea de management pentru PAP transmite lunar la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR, o solicitare de fonduri, în baza previziunilor fluxurilor de numerar privind plățile, conform formularului prevăzut în anexa nr. 2.(2)–>Solicitarea de fonduri formulată către MADR de către Autoritatea de management pentru PAP din cadrul MADR se va face distinct pe măsuri, pentru fondurile externe nerambursabile acordate de Comisia Europeană, respectiv de la bugetul de stat, conform anexei nr. 3.
+
Articolul 4În termen de 5 zile lucrătoare de la data alimentării conturilor deschise la Trezoreria Statului, MADR efectuează plățile către beneficiari, cărora le-au fost transmise notificările aferente cererilor de plată întocmite potrivit anexei nr. 6.
+
Capitolul II Mecanismul de finanțare din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat aferente FEAMPA +
Articolul 5În vederea derulării operațiunilor financiare determinate de gestionarea fondurilor externe nerambursabile FEAMPA se deschid conturi distincte la Trezoreria Statului, după cum urmează:C.<!–>Pentru gestionarea sumelor aferente FEAMPA:C.1.–>Pe numele MADR:20.D.41.04.00 „Sume aferente fondurilor externe nerambursabile“;57.09.05.82 „Disponibil din sume reprezentând debite recuperate de la beneficiari, pentru perioada de programare 2021-2027, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024 – FEAMPA 2021-2027“;contul 01 „Credite deschise și repartizate din bugetele instituțiilor publice din administrația publică centrală“ și, respectiv, contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetelor instituțiilor publice din administrația publică centrală“, cu detaliere potrivit clasificației bugetare;20.A.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“ sau 20.A.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“, după caz, codificate cu CIF MADR pentru virarea sumelor la bugetul de stat, potrivit prevederilor art. 20 alin. (1) din ordonanță.C.2.<!–>Pentru beneficiari:C.2.1.–>Instituții publice, indiferent de modalitatea de finanțareI.<!–>Conturi de venituri bugetare în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanțării din fonduri europene:a)–>conturile de venituri ale bugetului de stat, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanțării din fonduri europene:20.A.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;20.A.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;b)<!–>conturile de venituri ale bugetului asigurărilor sociale de stat, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanțării din fonduri europene:22.A.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;22.A.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;c)–>conturile de venituri ale bugetului asigurărilor pentru șomaj, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanțării din fonduri europene:28.A.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;28.A.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;d)<!–>conturile de venituri ale bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanțării din fonduri europene:26.A.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;26.A.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;e)–>conturile de venituri ale bugetului local, în care se virează sumele reprezentând prefinanțarea și rambursarea aferentă cheltuielilor corespunzătoare finanțării din fonduri europene:21.A.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;21.A.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;21.A.48.05.03 „Prefinanțare“;f)<!–>conturile de venituri ale bugetelor instituțiilor publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică centrală sau locală, în care se virează sumele reprezentând prefinanțarea și rambursarea aferentă cheltuielilor corespunzătoare finanțării din fonduri europene:(i)–>pentru instituții publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică centrală:20.F.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;20.F.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;20.F.48.05.03 „Prefinanțare“;(ii)<!–>pentru instituții publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică locală:21.F.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;21.F.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;21.F.48.05.03 „Prefinanțare“;g)–>conturile de venituri ale bugetelor instituțiilor publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică centrală sau locală, în care se virează sumele reprezentând prefinanțarea și rambursarea aferentă cheltuielilor corespunzătoare finanțării din fonduri europene:(i)<!–>pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică centrală:20.G.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;20.G.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;20.G.48.05.03 „Prefinanțare“;(ii)–>pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică locală:21.G.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;21.G.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;21.G.48.05.03 „Prefinanțare;(iii)<!–>pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din sectorul „bugetul asigurărilor pentru șomaj“:28.G.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;28.G.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;28.G.48.05.03 „Prefinanțare“;h)–>conturile de venituri ale bugetelor activităților finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică centrală sau locală, în care se virează sumele reprezentând prefinanțarea și rambursarea aferentă cheltuielilor corespunzătoare finanțării din fonduri europene:(i)<!–>pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică centrală:20.E.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;20.E.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;20.E.48.05.03 „Prefinanțare“;(ii)–>pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică locală:21.E.48.05.01 „Sume primite în contul plăților efectuate în anul curent“;21.E.48.05.02 „Sume primite în contul plăților efectuate în anii anteriori“;21.E.48.05.03 „Prefinanțare“.II.<!–>Conturi de venituri bugetare prin care se gestionează sumele aferente FEAMPA:a)–>pentru instituții publice din administrația publică locală:(i)<!–>pentru instituții publice finanțate integral din bugetul local:21.A.42.69.00 „Subvenții de la bugetul de stat către bugetele locale necesare susținerii derulării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;(ii)–>pentru instituții publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică locală:21.F.42.70.00 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii necesare susținerii derulării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;(iii)<!–>pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică locală:21.G.42.70.00 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii necesare susținerii derulării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;(iv)–>pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică locală:21.E.42.70.00 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii necesare susținerii derulării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;b)<!–>pentru instituții publice din administrația publică centrală:(i)–>pentru instituții publice finanțate integral din venituri proprii din administrația publică centrală:20.F.42.70.00 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii necesare susținerii derulării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;(ii)<!–>pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din administrația publică centrală:20.G.42.70.00 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii necesare susținerii derulării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;(iii)–>pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii înființate pe lângă unele instituții publice din administrația publică centrală:20.E.42.70.00 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii necesare susținerii derulării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“;c)<!–>pentru instituții publice din sectorul asigurărilor pentru șomaj:(i)–>pentru instituții publice finanțate parțial din venituri proprii din sectorul asigurărilor pentru șomaj:28.G.42.70.00 „Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii necesare susținerii derulării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare aferente perioadei de programare 2014-2020“.C.2.2.<!–>Beneficiarii privațiPentru beneficiarii privați, în situația în care optează pentru deschiderea conturilor la Trezoreria Statului, pentru gestionarea proiectelor finanțate din FEPAM:(i)–>50.99.16 „Disponibil al beneficiarilor din sectorul privat reprezentând avansuri aferente proiectelor finanțate din fonduri europene pentru perioada de programare 2021-2027 – FEAMPA, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024“;(ii)<!–>50.99.17 „Disponibil al beneficiarilor din sectorul privat reprezentând rambursări de cheltuieli efectuate, aferente proiectelor finanțate din fonduri europene pentru perioada de programare 2014-2020 – FEAMPA, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024“.–>C.3.<!–>Conturile de disponibilități care se deschid la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului în vederea aplicării mecanismului decontării cererilor de plată – FEAMPA sunt următoarele:a)–>conturi care se deschid pe numele beneficiarilor în vederea încasării sumelor de la autoritățile de management/ agenții de plată:a1)<!–>50.44.07 „Disponibil al instituțiilor publice din administrația publică centrală aferent mecanismului decontării cererilor de plată pentru perioada de programare 2021-2027 – FEAMPA, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024“;a2)–>50.44.08 „Disponibil al instituțiilor publice din administrația publică locală aferent mecanismului decontării cererilor de plată pentru perioada de programare 2021-2027 – FEAMPA, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024“;a3)<!–>50.44.12 „Disponibil al beneficiarilor privați aferent mecanismului decontării cererilor de plată pentru perioada de programare 2014-2020 – FEAMPA, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024“;b)–>conturile utilizate de instituțiile publice în care se transferă sumele din conturile prevăzute la lit. a) sunt cele înscrise la lit. C2.1 pct. II;c)<!–>contul 50.99.19 „Disponibil al beneficiarilor privați aferent mecanismului decontării cererilor de plată pentru perioada de programare 2021-2027 – FEAMPA, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024“ – în vederea încasării sumelor din contul prevăzut la lit. a3) și a contribuției proprii.–>
+
Articolul 6(1)<!–>În situația în care beneficiarii privați ai PAP solicită plata unui avans, potrivit reglementărilor prevăzute la art. 9 alin. (1) și (3) din ordonanță, și prezintă, în vederea obținerii avansului, o poliță de asigurare conform prevederilor art. 9 alin. (5) din ordonanță, aceasta trebuie să prevadă în mod expres faptul că poate fi executată irevocabil și necondiționat de către DGP-AMPOPAM, la prima sa cerere scrisă și fără ca DGP-AMPOPAM să aibă obligația de a-și motiva cererea respectivă, cu condiția ca în cererea de executare să se specifice că suma cerută este datorată faptului că beneficiarul PAP nu a restituit total/parțial avansul primit de la DGP-AMPOPAM.(2)–>Sumele reprezentând avansuri acordate și nejustificate până la termenul prevăzut la art. 9 alin. (10) din ordonanță vor fi recuperate prin executarea garanțiilor și virarea sumelor în contul 57.09.05.82 „Disponibil din debite recuperate FEAMPA din sume reprezentând debite recuperate de la beneficiari pentru perioada de programare 2014-2020“ deschis pe numele MADR la Trezoreria Statului.(3)<!–>Sumele reprezentând penalizarea prevăzută în angajamentele legale încheiate de MADR prin DGP-AMPOPAM cu beneficiarii pentru nerespectarea duratei maxime de execuție sau a duratei pentru depunerea primei tranșe de plată se virează de beneficiari în contul 54.04.05.33 „Disponibil din debite recuperate FEAMPA“, deschis pe numele MADR la Trezoreria Statului, în maximum 10 zile lucrătoare calculate de la data primirii notificării de acceptare a modificării contractului de finanțare. MADR virează sumele încasate în contul de venituri ale bugetului de stat.(4)–>Stabilirea creanțelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii în cazul nejustificării avansurilor la termenele prevăzute la alin. (3), (4) și (8) ale art. 9 din ordonanță datorate se realizează în conformitate cu anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice. Dobânzile și penalitățile se vor vira la subcapitolul „Alte venituri din dobânzi“, cod 31.01.03, și, respectiv, „Majorări de întârziere pentru venituri nevărsate la termen“, cod 35.01.04.
+
Capitolul III Alte dispoziții privind Mecanismul de finanțare din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat aferente FEAMPA +
Articolul 7Pentru efectuarea operațiunilor de încasări și plăți prin conturile MADR, precum și prin conturile beneficiarilor Trezoreria Statului nu percepe comisioane sau alte taxe.
+
Articolul 8Plățile aferente derulării proiectelor finanțate din FEAMPA se efectuează de către MADR astfel:a)<!–>beneficiarilor persoane fizice sumele li se virează în conturi deschise la instituții financiar-bancare;b)–>instituțiilor publice, indiferent de modul de organizare și finanțare, în conturi deschise la Trezoreria Statului;c)<!–>persoanelor juridice, altele decât instituții publice, în conturi deschise la Trezoreria Statului sau la instituții financiar-bancare.–>
+
Articolul 9Dobânzile și penalitățile se vor vira la subcapitolul 31.01.03 „Alte venituri din dobânzi“ și, respectiv, 35.01.04 „Majorări de întârziere pentru venituri nevărsate la termen“.
+
Articolul 10Fluxurile financiare privind derularea fondurilor nerambursabile FEAMPA și a sumelor alocate de la bugetul de stat de către MADR prin conturile deschise la Trezoreria Statului și Banca Națională a României se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale.
+
Articolul 11Sumele aferente FEAMPA, virate eronat de MADR în conturile de venituri ale bugetului de stat, se restituie de către unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului din conturile de venituri ale bugetului de stat în care au fost încasate în conturile din care au fost dispuse plățile, la cererea scrisă a instituțiilor publice care au efectuat virarea eronată, întocmită potrivit modelului din anexa nr. 5.
+
Articolul 12(1)<!–>În cadrul contului 57 „Disponibil pentru finanțarea obiectivelor pentru perioada de programare 2021-2027“ și, respectiv, 50.44 „Disponibil aferent mecanismului decontării cererilor de plată pentru perioada de programare 2014-2020 conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024“ pot fi deschise, la solicitarea MADR, și alte conturi analitice decât cele prevăzute în prezentele norme metodologice.(2)–>Pentru conturile de venituri bugetare prevăzute în prezentele norme metodologice, Trezoreria Statului eliberează extrase de cont beneficiarilor și/sau instituțiilor publice cu rol de agenții de plăți pe numele cărora sunt deschise conturile respective. În cazul conturilor de venituri ale bugetului local, Trezoreria Statului eliberează extrase de cont unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective, atât pentru sumele cuvenite unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cât și pentru sumele cuvenite entităților finanțate integral din bugetele acestora.
+
Articolul 13Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
+
Anexa nr. 1<!–>la normele metodologice–><!–>–>Ordonator de credite ………<!–>Departament (care propune/implementează proiectul) ……….–>Bugetul din care este finanțat ……………………….<!–>I – Credite de angajament (CA)–>II – Credite bugetare (CB)<!–>
FIȘĂ DE FUNDAMENTARE –>
a proiectului propus la finanțare/finanțat din Fondul european<!–>
pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură (FEAMPA)/programe de pescuit–><!–>
Denumirea proiectului ……………………………………………………–>și/sau<!–>Nr. …….. data contractului/deciziei/ordinului de finanțare ……………………………….–>Program/Instrument/Facilitate …………………………………….<!–>Tipul fondului extern nerambursabil (FEN) postaderare FEAMPA/programe de pescuit …………………….……….–>

Perioada de implementare<!–> CA/CB–> Bugetul proiectului* (realizat/estimat)<!–>
Total–> Cheltuieli eligibile<!–> Alte cheltuieli decât cele eligibile–>
Total<!–> din care TVA–>
FEN postaderare<!–> buget propriu–> buget propriu<!–> buget propriu–>
0<!–> 1 = 2 + 3 + 4–> 2<!–> 3–> 4<!–> 5–>
……………………… <!–>(anul 1) (realizat/estimat)–> I<!–>
II–>
………………………<!–>(anul 2) (realizat/estimat)–> I<!–>
II–>
………………………<!–>(anul 3)–> I<!–>
II–>
……………………… <!–>(anul n)–> I<!–>
II–>
Total<!–> I–>
II<!–>

–>* Pentru proiectele în parteneriat se va lua în considerare numai totalul bugetelor activităților proprii.<!–>Descriere activități eligibile

–>

<!–>–>Descriere cheltuieli, altele decât cele eligibile:

<!–>

–><!–>Departament/Direcție (beneficiar) ………….……….–>

<!–>–> +
Anexa nr. 2<!–>la normele metodologice–><!–>–>MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE<!–>Direcția generală pescuit – Autoritatea de management pentru PAP –>Nr. ………….<!–>
PREVIZIUNE –>
privind plățile de efectuat către beneficiarii Programului<!–>
pentru acvacultură și pescuit (PAP) în luna …….–><!–>

– lei –>
Nr. crt.<!–> Priorități/Acțiuni–> Alocări <!–>bugetare –>în anul …….<!–> Valoare contractată –>pe anul …….<!–> Sume achitate cumulat de la începutul anului–> Plăți estimate <!–>pe luna …….–>
1.<!–> 1.1.1 Modernizarea portului–>
2.<!–> 1.1.2 Puncte de debarcare și adăposturi–>
3.<!–> 1.1.3 Dotarea ambarcațiunilor–>
4.<!–> 1.3.1 Încetare temporară–>
5.<!–> 1.4.1 Control–>
6.<!–> 1.4.2 Colectarea datelor–>
7.<!–> 1.6.1 Colectarea deșeurilor–>
8.<!–> 1.6.2 Arii marine protejate–>
9.<!–> Total Prioritatea 1 – Promovarea pescuitului durabil și a refacerii și conservării resurselor biologice acvatice–>
10.<!–> 2.1.1 Investiții în acvacultură–>
11.<!–> 2.1.2 Instruire–>
12.<!–> 2.1.3 Cercetare–>
13.<!–> 2.1.4 Servicii de mediu–>
14.<!–> 2.2.1 Procesare–>
15.<!–> 2.2.2 Măsuri de piață–>
16.<!–> 2.2.3 Organizații–>
17.<!–> 2.2.4 Campanii de promovare–>
18.<!–> 2.2.5 Crize–>
19.<!–> Total Prioritatea 2 – Promovarea activităților sustenabile de acvacultură, precum și prelucrarea și comercializarea produselor provenite din pescuit și din acvacultură, contribuind astfel la securitatea alimentară în Uniune–>
20.<!–> 3.1.1 Sprijin pregătitor–>
21.<!–> 3.1.2 Cheltuieli de funcționare–>
22.<!–> 3.1.3 Implementare SDL–>
23.<!–> Total Prioritatea 3 – Facilitarea dezvoltării unei economii albastre durabile în zonele costiere, insulare și continentale și favorizarea dezvoltării comunităților care practică pescuitul și acvacultura–>
24.<!–> Asistență tehnică–>
25.<!–> TOTAL:–>

<!–>Întocmit la data de: …………….–>
Director general,<!–>
…………………………–>
(semnătura și ștampila)<!–>–>
<!–>–> +
Anexa nr. 3<!–>la normele metodologice–><!–>–>MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE<!–>Direcția generală pescuit – Autoritatea de management pentru PAP–>Nr. ………../…………..<!–>
SOLICITARE–>
de fonduri pentru finanțarea proiectelor<!–>–>
În vederea efectuării plăților către beneficiarii Programului operațional pentru pescuit din fonduri publice nerambursabile, în conformitate cu sumele previzionate a fi plătite și cu contractele de finanțare încheiate între beneficiari și Direcția generală pescuit – Autoritatea de management pentru POPAM, vă rugăm să dispuneți alimentarea conturilor de disponibil cu următoarele sume:suma de ….…… lei, reprezentând finanțarea de la Comisia Europeană;suma de ………. lei, reprezentând cofinanțarea de la bugetul de stat;suma de ……….. lei, reprezentând cheltuieli, altele decât cele eligibile;suma de ……… lei, reprezentând sume alocate temporar de la bugetul de stat pe perioada de indisponibilitate a fondurilor comunitare.<!–>

Prioritatea/Acțiunea Lei
Contribuție publică
Total CE BS
1 2 3 4
–> <!–> –> <!–>
–> <!–> –> <!–>
–> <!–> –> <!–>
TOTAL GENERAL: –> <!–> –>

<!–>

Avizat–>Director Direcția autorizare plăți,<!–>…………………………–> <!–> Întocmit,–>Expert al Compartimentului declarații cheltuieli,<!–>…………………………….–>
<!–> Director general,–>………………………..<!–>(semnătura și ștampila)–> <!–>

–>

+
Anexa nr. 4<!–>la normele metodologice –><!–>–>
– model -<!–>–>

Aprobat<!–>
Director general,–>
……………..<!–>–>

PROCES-VERBAL<!–>
de stabilire a creanțelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate,–>
încheiat la data de ……….…, privind proiectul ….,<!–>
Contract nr. …../data …..–><!–>
1.–>Denumirea și datele de identificare ale autorității cu competențe în gestionarea fondurilor europene/structurii de control………………………………………………………………………………..<!–>…………………………………………………………………………………–>prin persoanele:domnul/doamna ……………………………, având funcția de ……………………………domnul/doamna ……………………………, având funcția de ……………………………<!–>Persoana desemnată din cadrul ….., în baza Mandatului nr. ….., a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură aferente politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024, și a Cererii de executare a Scrisorii de garanție/Poliței de asigurare nr. ……/……….., emisă de către ……………………., a procedat la calculul dobânzilor datorate ca urmare a recuperării avansului acordat și nejustificat, conform Notificării cu privire la obligația restituirii sumelor reprezentând avansuri acordate și nejustificate nr. …./…………..…, precum și Cererii de executare a scrisorii de garanție/poliței de asigurare nr. ……/……………… .–>2.<!–>Baza legală a verificării:a)–>prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură aferente politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024;b)<!–>Contractul/Decizia ……………..…….…. .3.–>Denumirea și datele de identificare ale beneficiarului/structurii verificate:a)<!–>denumirea/numele și prenumele: …………………;b)–>sediul/domiciliul: ………………..…..;c)<!–>codul unic de înregistrare/codul numeric personal: …………………………..;d)–>domiciliul fiscal: ……………………….…….;e)<!–>reprezentatul legal: ………………..……… .4.–>Obiectul …………………………………………………………………………………….<!–>5.–>Motivele de faptMotivele care au condus la această situație ……………………………………<!–>6.–>Modul de calcul al dobânzii datorate:a)<!–>valoarea debitului (stabilit prin Cererea de executare a scrisorii de garanție/poliței de asigurare nr. ………../…………, precum și prin Notificarea cu privire la obligația restituirii sumelor reprezentând avansuri acordate și nejustificate, precum și a dobânzilor aferente nr. …./……): … lei;b)–>data comunicării beneficiarului a Notificării cu privire la obligația restituirii sumelor reprezentând avansuri acordate și nejustificate, precum și a dobânzilor aferente: ……………..……;c)<!–>data recuperării integrale a debitului stabilit la lit. a): ………….;d)–>numărul de zile între data comunicării beneficiarului și data recuperării integrale a debitului: …………….;e)<!–>rata de politică monetară a Băncii Naționale a României: ……..;f)–>valoarea creanței bugetare rezultate din calculul dobânzilor datorate, conform art. 23 alin. (10) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură aferente politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024: …. lei.7.<!–>Temeiul de drept……………………………………………………………………………………–>8.<!–>Debitor:a)–>denumirea/numele și prenumele: ………………….;b)<!–>sediul/domiciliul: …………………..………;c)–>codul unic de înregistrare/codul numeric personal: ………………………;d)<!–>domiciliul fiscal: …………………..………;e)–>reprezentatul legal: ………………….………. .9.<!–>Cuantumul dobânzii datorateDebitorul, ……………………, datorează MADR o dobândă în valoare de ……….. lei, după cum urmează:a)–>bugetul UE: …….…….. lei;b)<!–>buget aferent fondurilor publice naționale aferente fondurilor europene: ………… lei.–>10.<!–>Termen de platăScadența creanței bugetare stabilite prin prezentul titlu de creanță este de 30 de zile de la data comunicării prezentului titlu de creanță.–>11.<!–>Cont bancar de recuperareContul bancar al autorității cu competențe în gestionarea fondurilor europene în care urmează să se recupereze debitul este cod IBAN ……………………… deschis la ………………………, cod fiscal ……. .–>În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (20) și (21) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură aferente politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024, împotriva prezentului titlu de creanță se poate formula contestație, în scris, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării acestuia, care se depune la autoritatea publică emitentă.<!–>Autoritatea publică emitentă a titlului de creanță se va pronunța prin decizie motivată cu privire la admiterea, în tot sau în parte, a contestației sau la respingerea ei, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării contestației.–>Decizia de soluționare a contestației poate fi atacată de către contestatar la instanța judecătorească de contencios administrativ competentă, în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.<!–>În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (16) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură aferente politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024, prezentul proces-verbal de stabilire a creanțelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate constituie titlu de creanță și este act administrativ în sensul Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.–>În temeiul art. 9 alin. (25) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură aferente politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2024, prezentul proces-verbal de stabilire a creanțelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate constituie titlu executoriu, în caz de neplată în termenul prevăzut la pct. 10 din prezentul proces-verbal.<!–>Prezentul proces-verbal de stabilire a creanțelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate a fost întocmit în 3 (trei) exemplare originale (în cazul documentelor în format letric).–>[Sau, pentru documentele semnate electronic: Prezentul proces-verbal de stabilire a creanțelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate a fost întocmit și semnat electronic și se comunică prin intermediul sistemului informatic SMIS 2021.]<!–>
Semnături:–>
domnul/doamna …………, semnătura ……………………..<!–>
domnul/doamna …………, semnătura ……………………..–><!–>
–>
+
Anexa nr. 5<!–>la normele metodologice–><!–>–>
CERERE DE RESTITUIRE<!–>
a sumelor virate eronat în conturile de venituri ale bugetului de stat–>
de către instituțiile responsabile cu gestionarea programelor comunitare<!–>
finanțate din fonduri externe nerambursabile postaderare–>
nr. ………. din data de …………<!–>–>
Către …………….…^1)<!–>Prin prezenta cerere, ……………….….^2), cu sediul în localitatea ………………….……., str. ………….……… nr. ………. județul/sectorul …………., având CIF ……….., în temeiul prevederilor ………….^3) solicităm restituirea sumei de …………..^4),virată eronat în contul de venituri ale bugetului de stat nr. . ………., codificat cu CIF …………….., cod IBAN ………………………, reprezentând ………….………., achitată cu OPT nr. …………….……… din data de ………………….…… .–>Restituirea va fi efectuată în contul nr. ……..^5), CIF . …………., cod IBAN . …………., deschis la Trezoreria ……..…….. .<!–>
Numele și prenumele conducătorului instituției publice,–>
……………………..…………<!–>
Semnătura–>
…….……………<!–>
L.S.–><!–>
^1) Denumirea unității teritoriale a Trezoreriei Statului la care este deschis contul de venituri ale bugetului de stat în care a fost virată eronat suma.–>^2) Denumirea solicitantului (instituția publică).<!–>^3) Actul normativ în temeiul căruia se solicită restituirea sumei.–>^4) Cuantumul sumei pentru care se solicită restituirea, în cifre și în litere.<!–>^5) Contul din care a fost dispusă plata eronat de către instituția publică.–><!–>
–>
+
Anexa nr. 6<!–>la normele metodologice–><!–>–>MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE<!–>Direcția generală pescuit – Autoritatea de management pentru PAP–>Nr. …………/………….<!–>
NOTIFICARE–>
aferentă Cererii de plată nr. …………../…………………..<!–>–>
Beneficiar: ………………….<!–>Cod de identificare fiscală beneficiar: …………………..–>Tel.: ……………………. <!–>E-mail: ……………………–>Denumirea proiectului „……………….……“<!–>Cod SMIS proiect: ……………………….–>Nr. contract de finanțare: …………<!–>
Cheltuieli reprezentând contravaloarea lucrărilor–>
efectuate/bunurilor achiziționate/serviciilor prestate<!–>–>

Nr. crt. Categorii de cheltuieli Contract de achiziție nr. ….. Factura Denumirea furnizorului Codul de identificare fiscală al furnizorului Valoarea cheltuielilor solicitate la plată în baza facturilor Valoarea cheltuielilor de plătit de către beneficiar din fondurile virate din FEPAM/FEAMPA Valoarea cheltuielilor neeligibile de plătit de către beneficiar din fonduri proprii
Numărul/data Valoarea facturii Valoarea fără TVA TVA aferentă fără TVA TVA aferentă fără TVA TVA aferentă
<!–> fără TVA TVA aferentă –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
1. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
2. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
–> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
<!–> Total: –> <!–> –> <!–> ….

–>
Director general,<!–>–>
Întocmit,<!–>–><!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters