NORME METODOLOGICE nr. 32 din 5 iulie 1976

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: DIRECTIA GENERALA DE STATISTICA
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 62 din 5 iulie 1976
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAHG 735 10/11/1997
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 74 20/02/1976
ActulREFERIRE LAHOTARARE 74 20/02/1976 ART. 4
ActulREFERIRE LAHOTARARE 74 20/02/1976 ART. 5
ActulREFERIRE LALEGE 11 01/01/1971 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE (R) 2 16/02/1968
ANEXA 3REFERIRE LAHOTARARE 74 20/02/1976 ART. 7
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAHG 735 10/11/1997

cu privire la întocmirea, ţinerea la zi şi utilizarea nomenclatorului unităţilor economice şi sociale şi a nomenclatorului unităţilor administrativ-teritoriale



Dispoziţii generale1. Prin Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 74/1976 s-a aprobat introducerea pe data de 1 aprilie 1976, în sistemul informaţional economico-social, a nomenclatorului unităţilor economice şi sociale.Pe aceeaşi dată s-a aprobat şi introducerea nomenclatorului unităţilor administrativ-teritoriale, elaborat în concordanta cu prevederile Legii nr. 2/1968 privind organizarea administrativă a teritoriului Republicii Socialiste România.2. În temeiul art. 4 din Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 74/1976, Direcţia Centrala de Statistica emite prezentele Norme metodologice nr. 32, care stabilesc regulile de baza privitoare la întocmirea, ţinerea la zi şi utilizarea nomenclatorului unităţilor economice şi sociale şi a nomenclatorului unităţilor administrativ-teritoriale. +
Partea ANomenclatorul unităţilor economice şi sociale +
Capitolul IObiectul şi conţinutul nomenclatorului unităţilor economice şi sociale3. Nomenclatorul unităţilor economice şi sociale reprezintă un sistem de înregistrare, evidenta şi ţinere la zi a unităţilor economice şi sociale din economia naţionala, realizat cu mijloace de prelucrare automată a datelor. În nomenclator fiecare unitate are un cod de identificare permanent şi este definită printr-un număr restrîns de caracteristici relativ stabile, care îi precizează profilul şi locul în economia naţionala.4. Nomenclatorul cuprinde următoarele tipuri de unităţi economice şi sociale:a) întreprinderi, organizaţii economice, centrale şi unităţi asimilate acestora, care sînt organizate şi funcţionează pe principiul gestiunii economice şi au personalitate juridică;b) unităţi componente ale centralelor şi întreprinderilor, care au gestiune economic, fără personalitate juridică:– de tip fabrici, uzine, exploatări şi alte unităţi similare, care au organizare asemănătoare cu cea a întreprinderilor;– de tip secţii, santiere, ateliere, ferme, depozite, magazine, gospodării anexe, staţii de cale ferată, sectoare de exploatare, centre de calcul şi alte unităţi similare, care îndeplinesc cel puţin una dintre următoarele condiţii:– sînt amplasate teritorial distinct de sediul întreprinderii sau centralei de care aparţin;– desfăşoară o activitate care se încadrează în alta ramura a economiei naţionale decît cea a întreprinderii de care aparţin;– funcţionează după alte principii de finanţare decît întreprinderea sau centrala de care aparţin;c) instituţii de stat, activind, după caz, în domeniile învăţămîntului, sănătăţii, ştiinţei, culturii şi artei, ocrotirii sociale, administraţiei de stat, precum şi alte unităţi de stat cu sistem de finanţare asemănător:– cu personalitate juridică– fără personalitate juridicăd) organe centrale şi locale ale administraţiei de stat (ministere, celelalte organe centrale ale administraţiei de stat, comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare, precum şi organele locale de specialitate ale administraţiei de stat);e) organe ale puterii de stat;f) organizaţii obşteşti şi unităţile aparţinînd acestora.În cazurile în care o unitate economico-socială este grefata pe o unitate economico-socială direct subordonata (cazul centralelor industriale, în a căror structura intra o unitate economică fără personalitate juridică, a carei conducere este asigurata direct de centrala), cele doua unităţi se introduc în sistem ca unităţi distincte, pentru a putea separa activitatea proprie de cea a unităţilor în subordine.5. Pentru fiecare unitate economică şi socială cuprinsă în nomenclator se specifică informaţiile referitoare la:– codul de identificare a unităţii– denumirea completa a unităţii şi adresa (judeţ, localitate, strada, număr);– denumirea prescurtata a unităţii;– codul de identificare a forului tutelar;– codul de identificare a organului central;– codul localităţii;– codul tipului de unitate;– codul ramurii;– anul fondarii.Cu excepţia denumirii, adresei şi anului fondarii, celelalte informaţii din nomenclator sînt prezentate codificat. Codul localităţii este stabilit de Direcţia Centrala de Statistica; celelalte coduri sînt cele atribuite de ministere, celelalte organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru fiecare unitate economică şi socială, existenta în economia naţionala la data de 1 martie 1976.Orice modificări intervenite în situaţia unităţilor economice şi sociale din economia naţionala după această dată se operează în nomenclator de Direcţia Centrala de Statistica pe baza comunicărilor aceloraşi organe menţionate în alineatul precedent, conform prevederilor de la cap. II pct. 7-12 din prezentele norme.Codul de identificare are caracter permanent, raminind neschimbat pe toată durata de funcţionare a unităţii respective şi nu are nici o alta semnificaţie decît aceea de a transpune în limbaj codificat denumirea scrisă în clar a unităţii la care se referă.Codurile de identificare a forului tutelar şi, respectiv, a organului central servesc pentru stabilirea locului fiecărei unităţi în ierarhia sistemului organizatoric din care face parte.Prin for tutelar, în cadrul acestui nomenclator, se înţelege unitatea economică sau socială imediat superioară celei în cauza, iar prin organ central se înţelege unitatea de cel mai înalt nivel organizatoric (ministere şi alte organe centrale stabilite prin lege; în cazul unităţilor economice şi sociale de interes local, consiliile populare judeţene şi al municipiului Bucureşti).Codul localităţii corespunde satului, comunei, oraşului sau municipiului în care este amplasata unitatea. În cazul întreprinderilor, centralelor şi altor unităţi care îşi desfăşoară activitatea în mai multe localităţi, în nomenclator s-a prevăzut localitatea unde aceasta îşi are sediul.Codul localităţii este cel atribuit acesteia în nomenclatorul unităţilor administrativ-teritoriale, elaborat de Direcţia Centrala de Statistica şi introdus în sistemul informaţional economico-social, începînd cu data de 1 aprilie 1976, prin HCM nr. 74/1976.Categoriile de tipuri de unităţi şi ramurile în care se încadrează unităţile în acest nomenclator sînt cele prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 la prezentele norme. Încadrarea pe tipuri de unitate s-a făcut în funcţie de statutul juridic, de categoria unităţii şi modul de subordonare.Codul de identificare a unităţii are caracter oficial şi urmează a fi înscris pe documentele pe care apare denumirea unităţii respective sau care emana de la aceasta.6. Modul de folosire a codului de identificare a unităţilor economice şi sociale este prevăzut în cap. III pct. 13-18 din prezentele norme. Comunicarea acestui cod fiecărei unităţi se face prin grija organului central tutelar, pe baza copiei de pe nomenclator, cu situaţia la 1 martie 1976, primită de la Direcţia Centrala de Statistica.
+
Capitolul IIActualizarea nomenclatorului unităţilor economice şi sociale7. Direcţia Centrala de Statistica tine la zi nomenclatorul unităţilor economice şi sociale prin introducerea modificărilor intervenite în situaţia unităţilor cuprinse în nomenclator.8. Ministerele, celelalte organe centrale şi comitetele executive al consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti sînt obligate, conform art. 5 din HCM nr. 74/1976, sa comunice Direcţiei Centrale de Statistica toate modificările intervenite în situaţia unităţilor din subordine cuprinse în nomenclator după data de 1 martie 1976, precum şi datele cu privire la unităţile nou înfiinţate după aceeaşi dată, cerute de nomenclator.Prin modificări în situaţia unităţilor economice şi sociale, cuprinse în nomenclator, se înţelege:– modificări intervenite în caracteristicile înscrise în nomenclator– schimbarea denumirii, adresei, a forului tutelar sau a organului central, a tipului de unitate sau a ramurii de încadrare;– înfiinţarea de unităţi noi;– desfiintari sau reorganizari prin fuziune, absorbţie, divizare totală sau parţială.9. Comunicarea se va face în termen de 10 zile de la producerea modificării, stabilită prin actul normativ care a decis-o, potrivit prevederilor Legii nr. 11/1971 cu privire la organizarea şi conducerea unităţilor socialiste de stat, după caz: decrete, hotărîri ale Consiliului de Miniştri, hotărîri ale consiliilor populare, ordine ale ministrilor, decizii ale comitetelor executive ale consiliilor populare, hotărîri ale consiliilor oamenilor muncii ale centralelor şi unităţilor asimilate acestora.Comunicarea se face pe formular, după modelul din anexa nr. 3 la prezentele norme, care cuprinde informaţiile necesare pentru operarea modificărilor intervenite în nomenclator.10. Direcţia Centrala de Statistica atribuie coduri de identificare pentru unităţile înfiinţate după data de 1 martie 1976 şi face modificările corespunzătoare pentru unităţile la care au intervenit anumite schimbări transmitindu-le, în termen de 15 zile de la primirea comunicării, ministerelor, celorlalte organe centrale, comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, interesate.Ministerele, celelalte organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti comunică, în termen de 5 zile de la primire, codul atribuit unităţilor nou înfiinţate.11. În funcţie de necesitaţi, ministerele, celelalte organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti pot propune introducerea în nomenclator şi a altor unităţi economice şi sociale, altele decît cele nou înfiinţate. Cererile de completare, precum şi comunicarea codurilor corespunzătoare, se vor efectua conform prevederilor de la pct. 9 şi 10.12. Periodic – în funcţie de frecventa cazurilor -, Direcţia Centrala de Statistica întocmeşte şi transmite ministerelor, celorlalte organe centrale şi comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti buletine de comunicare a completărilor şi modificărilor introduse în nomenclatorul unităţilor economice şi sociale.Totodată, în colaborare cu Institutul central pentru conducere şi informatica, difuzează, trimestrial sau la cereri justificate, ministerelor, celorlalte organe centrale, comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, prin centrele de calcul electronic departamentale şi teritoriale, copii de pe nomenclatorul pe suport magnetic, cu modificările la zi, urmînd ca acestea să le transmită unităţilor din subordinea lor, în funcţie de necesitaţi.
+
Capitolul IIIUtilizarea nomenclatorului unităţilor economice şi sociale13. Nomenclatorul unităţilor economice şi sociale asigura evidenta nominală, completa şi unica, pe ansamblul economiei, a tuturor unităţilor care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul tarii sau în afară graniţelor tarii şi încadrarea lor în profil departamental, de ramura şi teritorial.Nomenclatorul poate fi utilizat:– pentru identificarea diferitelor unităţi din economie, potrivit necesităţilor ministerelor, celorlalte organe centrale, consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, centralelor sau întreprinderilor;– pentru a depista şi a cunoaşte caracteristicile care privesc o anumită unitate economică sau socială;– pentru întocmirea de liste (nomenclatoare parţiale) sau alte variante de nomenclatoare, după diferite criterii, pentru categorii de unităţi ce prezintă interes pentru activitatea de planificare, de statistica, financiar-bancară, de aprovizionare şi desfacere, de transport etc.;– pentru culegerea şi prelucrarea unitară a informaţiilor referitoare la activitatea unităţilor economice şi sociale şi a informaţiilor generate de relaţiile reciproce între aceste unităţi.14. În sistemul de programare elaborat de Direcţia Centrala de Statistica, pentru uşurarea prelucrării automate a datelor, pe lîngă codul de identificare a unităţilor, se poate obţine în mod automat un cod zecimal, în vederea utilizării pentru centralizari de date, cod care exprima structura ierarhica a unităţilor în momentul cînd se executa prelucrarea. Acest cod zecimal se modifica ori de cîte ori intervin schimbări organizatorice, avînd caracterul unei informaţii interne.Asocierea altor categorii de informaţii decît cele cuprinse în nomenclator se poate face ori de cîte ori o cer necesităţile şi sînt disponibile informaţii pentru o categorie sau alta de unităţi. Asa de exemplu, informaţiile din nomenclator vor putea fi combinate – în cadrul unor prelucrari automate – cu informaţii rezultate din formularele de plan, din dările de seama statistice, din bilanţurile contabile sau din alte categorii de formulare tipizate, întocmite de unităţile de la baza.În acest sens, prin atribuirea unui cod unic, oficial, fiecărei unităţi economice şi sociale se creează premise pentru folosirea mai eficienta a mijloacelor de prelucrare automată a datelor, prin eliminarea codificarii manuale – în cadrul centrelor de calcul – a informaţiilor cuprinse în nomenclator şi prin posibilităţile sporite de grupare şi corelare a datelor despre aceeaşi unitate, obţinute din surse diferite.15. Pe măsura creării condiţiilor necesare care să permite asocierea, în mod sistematic, la informaţia iniţială, a unor date şi informaţii economice cu privire la principalele aspecte şi rezultate ale activităţii unităţilor economice şi sociale, nomenclatorul va deveni o componenta a registrelor automate ale unităţilor economice şi sociale, în cadrul băncilor de date.Înregistrarea şi ţinerea la zi a evidentei tuturor unităţilor cu mijloace de prelucrare automată a datelor permit obţinerea cu usurinta – în caz de necesitate – a unor variante de nomenclator, concepute în alte moduri de grupare a unităţilor decît în varianta de baza.Totodată, permit reorganizarea informaţiilor şi seriilor de date pe unităţi, cuprinse în banca de date, în diferite structuri, impuse de necesitaţi de analiza, de schimbări organizatorice sau de alta natură.16. La nivelul întreprinderilor, centralelor şi ministerelor, nomenclatorul poate servi: la organizarea evidentei şi urmăririi contractelor de aprovizionare-desfacere, pe furnizori şi clienţi; la organizarea şi optimizarea transporturilor de mărfuri; la organizarea evidentei referitoare la unităţile care au relaţii cu bugetul statului, cu unităţile bancare, de asigurări etc.17. În vederea utilizării nomenclatorului, unităţile economice şi sociale de toate categoriile sînt obligate sa înscrie pe documentele tipizate folosite în sistemele informationale, alături de denumire, codul de identificare a unităţii (coloana 1 din nomenclator).Obligaţia înscrierii codului de identificare a unităţii pe documente tipizate se referă – în prima etapa – la următoarele documente:– formulare tip pentru fundamentarea lucrărilor de plan cincinal sau anual;– dări de seama statistice de stat, departamentale şi interdepartamentale;– dări de seama contabile;– facturi;– contracte, programe de transport;– repartiţii;– avize de expediţie;– documente de transport (scrisoare de trasura CFR, foaie de parcurs auto, conosament pentru navigaţie);– comenzi;– alte documente stabilite de ministere, celelalte organe centrale, coordonatori de balante, privind unele activităţi coordonate de acestea.Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor face propuneri Direcţiei Centrale de Statistica, pînă la 1 septembrie 1976, pentru extinderea listei documentelor pentru care se va stabili obligativitatea înscrierii codului de identificare a unităţii de la care emana acestea, cu începere de la 1 ianuarie 1977.18. Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti şi unităţile subordonate acestora sînt obligate sa prevadă – cu ocazia proiectării, reproiectarii şi tipăririi documentelor specificate la pct. 17, precum şi a altora care se vor stabili în viitor – o casuta destinată înscrierii codului de identificare a unităţilor, conform nomenclatorului.
+
Partea BNomenclatorul unităţilor administrativ-teritoriale +
Capitolul IObiectul şi conţinutul nomenclatorului unităţilor administrativ-teritoriale19. Nomenclatorul unităţilor administrativ-teritoriale reprezintă un sistem de înregistrare, evidenta şi ţinere la zi a unităţilor administrativ-teritoriale, realizat cu mijloace de prelucrare automată a datelor.În nomenclator, fiecare unitate are un cod de identificare şi este definită printr-un număr restrîns de caracteristici.20. Nomenclatorul cuprinde, conform Legii nr. 2/1968, atît categoriile de unităţi administrativ-teritoriale – judeţe, municipii, oraşe şi comune -, cît şi categoriile de localităţi distincte – sate, oraşe sau municipii.21. Pentru fiecare unitate administrativ-teritorială sau localitate distinctă, cuprinsă în nomenclator, se specifică informaţiile referitoare la:– codul de identificare a unităţii;– codul de identificare a unităţii administrativ-teritoriale imediat superioare;– codul tipului de unitate;– denumirea unităţii;– anul infiintarii.22. Unităţile administrativ-teritoriale au fost grupate în 23 de tipuri (anexa nr. 4), în funcţie de categoria de baza a fiecărei unităţi şi de eventuala apartenenţa a acesteia, din punct de vedere administrativ, de o alta unitate de grad superior.23. Anul infiintarii urmează a fi stabilit prin grija consiliilor populare, în măsura în care exista aceasta posibilitate, ţinînd seama de următoarele precizări:a) Unităţile administrativ-teritoriale cuprinse în anexa la Legea nr. 2/1968 privind organizarea administrativă a teritoriului Republicii Socialiste România se considera înfiinţate în anul 1968. Unităţile administrativ-teritoriale – judeţe, comune, oraşe (municipii), apărute după anul 1968, se considera înfiinţate în anul emiterii actului normativ cu privire la organizarea administrativă a teritoriului Republicii Socialiste România sau a anumitor unităţi administrativ-teritoriale.b) Pentru localităţile distincte (aşezări omeneşti) anul infiintarii se considera:– anul din care datează sau pentru care exista documentele care atesta existenta acestora ca localităţi, indiferent dacă au purtat – în trecut – alte denumiri sau au fost încadrate în alt tip de localitate;– anul apariţiei actului normativ prin care se prevede înfiinţarea acestora.
+
Capitolul IIActualizarea nomenclatorului unităţilor administrativ-teritoriale24. Direcţia Centrala de Statistica tine la zi nomenclatorul unităţilor administrativ-teritoriale prin introducerea modificărilor în structura administrativ-teritorială a tarii, în denumirea unităţilor şi în încadrarea unităţilor pe tipurile stabilite, pe baza actelor normative care prevăd astfel de modificări, şi atribuie coduri corespunzătoare modificărilor intervenite.25. Periodic, Direcţia Centrala de Statistica întocmeşte şi transmite ministerelor, celorlalte organe centrale şi comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti buletine de comunicare a completărilor introduse în nomenclatorul unităţilor administrativ-teritoriale.
+
Capitolul IIIUtilizarea nomenclatorului unităţilor administrativ-teritoriale26. Nomenclatorul unităţilor administrativ-teritoriale serveşte ca instrument pentru prelucrarea diferitelor informaţii economico-sociale în profil teritorial şi pe tipuri de unităţi.Dispoziţii finale27. Normele metodologice cu privire la întocmirea, ţinerea la zi şi utilizarea nomenclatorului unităţilor economice şi social şi a nomenclatorului unităţilor administrativ-teritoriale intră în vigoare pe data de 1 aprilie 1976.
+
Anexa 1LISTAcodurilor tipului de unitate

Specificare Cod Specificare Cod
Intreprinderi de stat si obstesti cu gestiune economica si cu personalitate juridica Centrale 1
Unitati similare centralelor 2
Intreprinderi subordonate direct ministerelor, altor organe centrale sau consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti 3
Intreprinderi subordonate centralelor 4
1 Intreprinderi subordonate unitatilor similare centralelor 5
Intreprinderi subordonate altor unitati coordonate direct de ministere, alte organe centrale sau consilii populare judetene si al municipiului Bucuresti 6
UNITATI ECONOMICE
Unitati componente, de stat sau obstesti, cu gestiune economica, fara personalitate juridica
Unitati pe structura carora sint constituite centralele 1
Unitati pe structura carora sint constituite unitatile similare centralelor 2
Unitati subordonate centralelor 3
Unitati subordonate unitatilor similare centralelor 4
De tip fabrici, uzine, exploatari si altele, cu organizare asemanatoare celor cu personalitate juridica 2 Unitati subordonate intreprinderilor sau organizatiilor coordonate direct de ministere, alte organe centrale sau consilii populare judetene si al municipiului Bucuresti 5
Unitati subordonate celorlalte intreprinderi sau organizatii 6
Unitati subordonate ministerelor, altor organe centrale sau consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti 7
Unitati subordonate centralelor 1
Unitati subordonate unitatilor similare centralelor 2
De tip sectii, santiere, ateliere, depozite si altele similare – fara organizare asemanatoare celor cu personalitate juridica Unitati subordonate intreprinderilor sau organizatiilor coordonate direct de ministere, alte organe centrale sau consilii populare judetene 3
3 Unitati subordonate celorlalte intreprinderi sau organizatii 4
Unitati subordonate direct ministerelor, altor organe centrale sau consiliilor populare judetene 5
Unitati pe structura carora sint constituite centrale sau unitati asimilate acestora 6
ORGANE CENTRALE SI LOCALE ALE PUTERII DE STAT, ALE ADMINISTRATIEI DE STAT SI UNITATILE SUBORDONATE ACESTORA
Specificare Cod Specificare Cod
Organe centrale si locale al puterii de stat, ale administratiei de stat 1
Cu personalitate juridica 4 Unitati subordonate acestora 2
Alte 0
Fara personalitate juridica 5 Organe centrale si locale ale puterii de stat, ale administratiei de stat si organizatii obstesti 1
Unitati subordonate acestora 2
Alte 0

+
Anexa 2LISTAcodurilor pentru ramurile utilizate la codificareaunităţilor economice şi sociale în nomenclatorul acestora

Cod Specificare
01 INDUSTRIE
02 CONSTRUCTII
03 AGRICULTURA
04 SILVICULTURA
05 TRANSPORTURI
06 TELECOMUNICATII
07 CIRCULATIA MARFURILOR
08 GOSPODARIE COMUNALA, LOCATIVA SI ALTE SERVICII NECLASIFICATE IN CELELALTE RAMURI
09 INVATAMINT
10 CULTURA SI ARTA
11 CERCETARE – DEZVOLTARE – PROIECTARE
12 OCROTIREA SANATATII SI ASISTENTA SOCIALA
13 TURISM, ODIHNA, CULTURA FIZICA SI SPORT
14 FINANTE, CREDITE, ASIGURARI
15 ADMINISTRATIE
16 ORGANIZATII OBSTESTI
17 ECONOMIA APELOR
18 ALTE RAMURI ALE ECONOMIEI NATIONALE
19 COOPERATIA MESTESUGAREASCA
20 JUSTITIA, PROCURATURA

+
Anexa 3MODELMINISTERULORGANUL CENTRAL Nr. …….. din ……….. 197 …….CONSILIUL POPULAR JUDEŢEANCătre Direcţia Centrala de StatisticaÎn conformitate cu prevederile HCM nr. 74/1976, va comunicăm modificările intervenite la nomenclatorul unităţilor economice şi socialeCOMUNICARE PRIVIND MODIFICAREA NOMENCLATORULUI UNITĂŢILOR ECONOMIC ŞI SOCIALEData modificării ……………… Tipul modificării……………….. *)Actul normativ care a generat modificarea ……………………………────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Specificare Trecut Prezent crt.────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Codul de identificare a unităţii ––**) ––- 2. Denumirea completa a unităţii ––- ––- 3. Denumirea prescurtata a unităţii ––- ––- 4. Adresa (judeţ, localitate, strada, număr) ––- ––- 5. Denumirea organului ierarhic imediat superior ––- ––- 6. Codul de identificare a organului ierarhic imediat superior ––- ––- 7. Codul pentru tipul unităţii (conform anexei nr.1) ––- ––- 8. Ramura economiei naţionale în care se încadrează unitatea (conform anexei nr. 2) ––- ––- 9. Anul fondarii ––- ––- OBSERVAŢII ––––––––––––––––––––– Semnatura conducătorului ministerului (organului central) sau a preşedintelui Consiliului popular judeţean. L.S.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────–––Notă *) Înfiinţare, introducerea unei unităţi necuprinse în SIRUES, desfiinţare, modificare caracteristici (comasarea sau scindarea unei unităţi va genera mai multe formulare de înfiinţare, desfiinţare sau modificare, după caz).Notă **) Pentru infiintari şi completări, coloana "Trecut" nu se completează, iar codul de identificare în rubrica "Prezent" va fi alocat de D.C.S.
+
Anexa 4LISTAcodurilor pentru tipul de unitate administrativ-teritorială şi de localitate

Tip de localitate Specificare
0 Judet, municipiul Bucuresti
1 Municipiu
2 Oras ce apartine de judet
3 Comuna
4 Oras declarat municipiu
5 Oras ce apartine de municipiu
6 Comuna suburbana ce apartine de municipiu
7 Oras fara localitate subordonata, ce apartine de judet
8 Comuna suburbana ce apartine de judet
9 Localitate componenta a orasului de resedinta declarata municipiu
10 Celelalte localitati sau sectoare componente ale orasului declarat municipiu
11 Sat ce apartine de orasul declarat municipiu
12 Localitate componenta (resedinta orasului ce apartine de municipiu)
13 Celelalte localitati componente ce apartin orasului care este subordonat municipiului
14 Sat apartinind unui oras subordonat municipiului
15 Sat resedinta de comuna suburbana care apartine de municipiu
16 Celelalte sate care apartin comunei suburbane subordonate unui municipiu
17 Localitate componenta (resedinta orasului care apartine de judet)
18 Celelalte localitati componente ale uni oras ce apartine de judet
19 Sate subordonate unui oras ce apartine de judet
20 Sat resedinta de comuna suburbana subordonata unui oras care apartine de judet
21 Celelalte sate apartinind de o comuna suburbana subordonate unui oras apartinind judetului
22 Sat resedinta de comuna
23 Sat component al comunei

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters