ORDIN nr. 1.006 din 30 iulie 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 595 din 12 august 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 27
ActulREFERIRE LAHG 18 04/01/2001 ART. 14
ART. 1REFERIRE LAHG 598 13/06/2002
ART. 1REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 26
ART. 1REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 27
ART. 1REFERIRE LANORMA 13/06/2002 ART. 64
ART. 3REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 11
ART. 3REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 12
ART. 3REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 24
ART. 3REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 29
ART. 3REFERIRE LANORMA 13/06/2002 ART. 62
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind documentaţia necesară persoanelor impozabile, înregistrate ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată, pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată



Ministrul finanţelor publice,În temeiul art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările ulterioare,în baza prevederilor art. 27 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată,emite următorul ordin: +
Articolul 1(1) Potrivit prevederilor art. 27 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, denumita în continuare lege, rambursarea diferenţei de taxa pe valoarea adăugată rămase după compensarea realizată conform art. 26 alin. (1) din lege şi după scăderea taxei pe valoarea adăugată corespunzătoare sumelor neachitate din facturile furnizorilor/prestatorilor se efectuează de organele fiscale teritoriale prin una dintre modalităţile prevăzute la art. 64 din Normele de aplicare a Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 598/2002, denumite în continuare norme, respectiv rambursarea cu control anticipat şi rambursarea cu control ulterior.(2) În cazul ambelor modalităţi de rambursare organele de control fiscal au obligaţia verificării documentaţiei stabilite prin prezentul ordin. În cazul rambursarilor cu control anticipat verificarea documentaţiei precede operaţiunii de rambursare, iar în cazul rambursarilor cu control ulterior verificarea documentaţiei are loc după operaţiunea de rambursare, la termenele stabilite potrivit prevederilor art. 64 alin. (9) din norme.
+
Articolul 2Persoanele impozabile înregistrate ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată, care solicită rambursarea taxei pe valoarea adăugată, în funcţie de modalitatea de rambursare solicitată, vor depune la organele fiscale teritoriale următoarele documente:a) în cazul rambursarilor cu control anticipat, cererea de rambursare, conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la norme, pe care au bifat caseta "rambursare cu control anticipat", şi Decontul privind taxa pe valoarea adăugată din care rezultă suma de rambursat;b) în cazul rambursarilor cu control ulterior, cererea de rambursare, conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la norme, pe care au bifat caseta "rambursare cu control ulterior", Decontul privind taxa pe valoarea adăugată din care rezultă suma de rambursat şi lista cuprinzând facturile neachitate furnizorilor şi/sau prestatorilor din ţara, din care rezultă taxa deductibilă.
+
Articolul 3(1) Documentaţia necesară în vederea verificării rambursarilor de taxa pe valoarea adăugată, atât cu control ulterior, cat şi cu control anticipat, va cuprinde:a) Jurnalul pentru vânzări, Jurnalul pentru cumpărări şi, după caz, Borderoul de vânzare (încasare) şi Borderoul cuprinzând operaţiunile asimilate livrărilor de bunuri şi prestărilor de servicii, potrivit legii;b) documentele prevăzute la art. 24 alin. (1) din lege şi la art. 62 din norme, pentru justificarea taxei pe valoarea adăugată deductibile aferente achiziţiilor de bunuri şi/sau servicii;c) documentele prevăzute la art. 29 lit. B din lege, pentru determinarea taxei pe valoarea adăugată colectate aferente livrărilor de bunuri şi/sau prestărilor de servicii efectuate.d) documentele prevăzute prin norme pentru justificarea regimului de scutire cu drept de deducere, în funcţie de natura operaţiunilor, pentru operaţiunile prevăzute la art. 11 alin. (1) şi la art. 12 din lege. În situaţia în care prin norme nu se prevăd documente pentru justificarea regimului de scutire cu drept de deducere, organele de control fiscal au obligaţia sa verifice dacă operaţiunile efectuate au fost încadrate corect în regimul respectiv. Pentru operaţiunile prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. k)-p) din lege, aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adăugată se realizează prin procedura specială stabilită prin ordin al ministrului finanţelor publice;e) lista cuprinzând facturile neachitate furnizorilor şi/sau prestatorilor din ţara, care trebuie să cuprindă: numărul şi data facturilor, denumirea furnizorilor/prestatorilor, codul fiscal, suma neachitata şi taxa pe valoarea adăugată aferentă.(2) Persoanele impozabile care efectuează atât operaţiuni care dau drept de deducere, cat şi operaţiuni care nu dau drept de deducere vor întocmi lista cuprinzând furnizorii neachitati, separat pentru achiziţiile de bunuri şi/sau servicii destinate realizării de operaţiuni care dau drept de deducere şi separat pentru achiziţiile de bunuri şi/sau servicii destinate realizării atât de operaţiuni care dau drept de deducere, cat şi pentru operaţiuni care nu dau drept de deducere. Pentru acestea din urma taxa pe valoarea adăugată aferentă furnizorilor neachitati se determina prin aplicarea unei pro rata stabilite conform prevederilor din norme. Nu se întocmeşte lista cuprinzând furnizorii neachitati pentru achiziţiile de bunuri şi/sau servicii destinate exclusiv realizării de operaţiuni care nu dau drept de deducere.(3) Taxa aferentă facturilor achitate furnizorilor şi/sau prestatorilor se determina ca diferenţa între taxa de rambursat rezultată din decontul privind taxa pe valoarea adăugată şi taxa aferentă facturilor neachitate furnizorilor şi/sau prestatorilor, astfel:a) în cazul rambursarilor cu control anticipat, de către organele fiscale, pe baza verificării listei cuprinzând facturile neachitate furnizorilor şi/sau prestatorilor din ţara, întocmită de persoana impozabilă care solicită rambursarea;b) în cazul rambursarilor cu control ulterior, de către persoana impozabilă care solicită rambursarea pe propria răspundere şi se înscrie distinct în cererea de rambursare.(4) Documentaţia prevăzută la alin. (1), cu excepţia listei cuprinzând facturile neachitate furnizorilor şi/sau prestatorilor în cazul rambursarilor cu control ulterior, nu se depune la organele fiscale teritoriale. Documentaţia trebuie să se afle la sediul persoanei impozabile care solicită rambursarea taxei pe valoarea adăugată şi va fi pusă în mod obligatoriu la dispoziţie organelor de control fiscal în vederea verificării.
+
Articolul 4Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul finanţelor publice,Gheorghe Gherghina,secretar de statBucureşti, 30 iulie 2002.Nr. 1.006.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters