ORDIN nr. 1.070 din 23 iulie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 572 din 12 august 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 ART. 190
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea modelului Contractului pentru asigurarea drepturilor salariale, precum şi a cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicină legală din structura organizatorică a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale



Văzând Referatul comun de aprobare al Direcţiei generale economice şi al Direcţiei asistenţă medicală nr. Cs.A. 8.063 din 23 iulie 2010,având în vedere prevederile art. 190^2 şi ale art. 190^3 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii emite următorul ordin:Art. 1(1) Se aprobă modelul Contractului pentru asigurarea drepturilor salariale, precum şi a cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicină legală din structura organizatorică a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.(2) Utilizarea modelului de contract prevăzut la alin. (1) este obligatorie.(3) Părţile contractante pot prevedea pe lângă clauzele obligatorii prevăzute în anexa la prezentul ordin şi clauze suplimentare, negociate conform şi în limita prevederilor legale în vigoare. +
Articolul 2(1) Contractul pentru asigurarea drepturilor salariale, precum şi a cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicină legală din structura organizatorică a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale se încheie între institutele de medicină legală din centrele medicale universitare şi cabinetele de medicină legală arondate, aflate în structura spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, în principal, pe baza următoarelor documente:a) statul de funcţii aprobat pe anul 2010, aferent cabinetelor de medicină legală din structura organizatorică a spitalului public;b) lista bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor medicale de medicină legală, pentru care, potrivit dispoziţiilor legale, se asigură fonduri cu această destinaţie;c) cererea/solicitarea spitalului public adresată institutului de medicină legală la care cabinetul de medicină legală este arondat, în vederea încheierii contractului cu acesta.(2) La contractare institutul de medicină legală poate solicita şi alte documente necesare, inclusiv cele pentru completarea datelor de identificare a unităţii sanitare.(3) Toate documentele care stau la baza încheierii contractelor sunt certificate pentru conformitate cu originalul prin semnătura reprezentantului legal al unităţii sanitare pe fiecare pagină.
+
Articolul 3Reprezentanţii legali ai unităţilor sanitare răspund de exactitatea şi realitatea datelor raportate, pe care le certifică prin semnătura documentelor justificative care stau la baza asigurării sumelor prevăzute în contractele încheiate cu institutele de medicină legală.
+
Articolul 4Institutele de medicină legală şi spitalele publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
+
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii,Cseke AttilaBucureşti, 23 iulie 2010.Nr. 1.070.
+
AnexăCONTRACTpentru asigurarea drepturilor salariale, precum şi acheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilornecesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicinălegală din structura organizatorică a spitalelor publicedin reţeaua autorităţilor administraţiei publice localeNr. ……………din …………………– model –I. Părţile contractante1. Institutul de Medicină Legală ……………………………………………………, cu sediul în municipiul/oraşul ………………………………, str. …………………………. nr. ….., judeţul/sectorul …………………….., telefon/fax …………………………………………………………………., reprezentat prin director …………………………………………………………………………………………………,şi2. Unitatea Sanitară ……………………………………………………, cu sediul în ……………….., str. …………………………….. nr. …………, telefon …………….., fax. ………, reprezentată prin …………….., având Actul de înfiinţare/organizare nr. ……………………., Autorizaţia sanitară de funcţionare nr. …………….., Dovada de evaluare nr. ………., codul fiscal ……………….. şi contul nr. ……………….. deschis la Trezoreria Statului sau contul nr. ……………………. deschis la Banca………………, dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata Contractului de furnizare de servicii medicale spitaliceşti, încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate a Judeţului ……………………………../Municipiului Bucureşti nr. ……………………..II. Obiectul contractului +
Articolul 1Obiectul contractului constă în:a) asigurarea drepturilor salariale ale personalului care îşi desfăşoară activitatea în cadrul cabinetelor de medicină legală cuprinse în structura organizatorică a spitalului, aprobată în condiţiile legii;b) asigurarea cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicină legală cuprinse în structura organizatorică a spitalului, aprobate în condiţiile legii.
III. Durata contractului +
Articolul 2Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de 31 decembrie 2010.
+
Articolul 3Durata prezentului contract se prelungeşte în cazul în care până la 31 decembrie 2010 nu a fost adoptată legea bugetului pentru anul 2011, precum şi în alte situaţii, cu acordul părţilor.
IV. Obligaţiile părţilor +
Articolul 4(1) Institutul de medicină legală are următoarele obligaţii:1. să asigure fondurile necesare pentru plata drepturilor salariale şi a cheltuielilor materiale pentru bunuri şi servicii pentru funcţionarea cabinetului de medicină legală, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi corespunzător obiectului prezentului contract;2. să asigure, lunar, sumele necesare pentru plata drepturilor salariale şi, după caz, a cheltuielilor de natura bunurilor şi serviciilor, pe baza cererii şi a documentelor justificative înaintate de unitatea sanitară, în primele 5 zile lucrătoare din luna curentă pentru luna precedentă, în limita sumei prevăzute în contract;3. să analizeze cererea unităţii sanitare, având în vedere:a) gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior;b) disponibilul din cont rămas neutilizat;c) valoarea contractului;4. să organizeze evidenţa contabilă a cheltuielilor pe surse de finanţare şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie;5. să monitorizeze respectarea dispoziţiilor legale care reglementează desfăşurarea activităţii specifice în cabinetele de medicină legală;6. să urmărească încadrarea în sumele contractate;7. să verifice respectarea destinaţiilor fondurilor;8. să respecte prevederile legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.(2) Obligaţiile institutului de medicină legală prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestuia, stabilite potrivit legii.
+
Articolul 5Unitatea sanitară are următoarele obligaţii:1. să asigure desfăşurarea activităţilor specifice la nivelul fiecărei structuri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;2. să solicite în primele 5 zile lucrătoare din luna curentă pentru luna precedentă sumele necesare pentru asigurarea drepturilor salariale şi, după caz, a cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicină legală, care fac obiectul prezentului contract, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul contract;3. să organizeze şi să conducă, prin directorul financiar contabil, evidenţele tehnico-operative, precum şi evidenţele contabile ale cheltuielilor, potrivit paragrafelor şi subdiviziunilor clasificaţiei bugetare, atât în cadrul bugetul aprobat, cât şi în execuţia acestuia;4. să efectueze, în condiţiile legii, achiziţia bunurilor şi serviciilor necesare pentru realizarea activităţilor specifice prevăzute la art. 1 lit. b);5. să cuprindă sumele contractate prevăzute în prezentul contract în bugetul de venituri şi cheltuieli al unităţii sanitare;6. să transmită institutului de medicină legală orice alte date referitoare la activităţile specifice care fac obiectul prezentului contract;7. să înregistreze, să stocheze, să prelucreze şi să transmită periodic institutului de medicină legală informaţiile legate de activităţile specifice care fac obiectul prezentului contract;8. să respecte prevederile legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;9. să deţină autorizaţie pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea de sănătate, emisă, în condiţiile legii, de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;10. să raporteze corect şi la timp datele către institutul de medicină legală.
V. Valoarea contractului +
Articolul 6Valoarea totală a contractului este de ………………………………… şi se constituie după cum urmează:a) suma pentru asigurarea drepturilor salariale ……………………………. lei;b) suma pentru asigurarea cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicină legală …………………………… lei.
VI. Asigurarea sumelor necesare drepturilor salariale şi a cheltuielilor materiale pentru bunurile şi serviciile necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicină legală din structura organizatorică a spitalului public din reţeaua autorităţii administraţiei publice locale +
Articolul 7(1) Asigurarea sumelor necesare pentru plata drepturilor salariale şi a cheltuielilor materiale pentru bunuri şi servicii se realizează, lunar, în limita sumelor prevăzute în contract cu această destinaţie.(2) Unitatea sanitară prezintă în primele 5 zile lucrătoare din luna curentă următoarele documente:a) cererea întocmită conform anexei nr. 1 la contract;b) documente justificative care însoţesc cererea, după cum urmează:b1) pentru sumele reprezentând drepturi salariale: copii ale statelor de plată aferente personalului pentru care se asigură sume pentru plata drepturilor salariale în condiţiile prezentului contract;b2) pentru sumele reprezentând cheltuieli materiale pentru bunuri şi servicii: copii ale facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor şi serviciilor achiziţionate, pentru care se solicită fonduri;b3) decontul pentru luna precedentă pentru sumele reprezentând plata drepturilor salariale şi a contravalorii facturilor pentru bunuri şi servicii, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul contract.
VII. Răspunderea contractuală +
Articolul 8Managerul, inclusiv managerul interimar, răspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unităţii sanitare prevăzute la art. 5.
+
Articolul 9Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor prevăzute la art. 7 alin. (2) atrage neasigurarea fondurilor necesare.
+
Articolul 10(1) În cazul în care institutul de medicină legală constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de către unitatea sanitară de natură să prejudicieze grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia.(2) Încetarea contractului în condiţiile prevăzute la alin. (1) nu înlătură obligaţiile părţilor deja scadente şi neonorate, născute anterior datei la care a încetat contractul.
VIII. Soluţionarea litigiilor +
Articolul 11Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente.
IX. Clauze speciale +
Articolul 12Se încheie obligatoriu acte adiţionale în situaţia prevăzută la art. 3, precum şi în cazul modificării condiţiilor iniţiale care au stat la baza încheierii prezentului contract.
+
Articolul 13Dacă o clauză a prezentului contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă obiectului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului.
X. Forţa majoră +
Articolul 14Orice împrejurare de fapt independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
+
Articolul 15Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
+
Articolul 16Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen.
+
Articolul 17În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
XI. Dispoziţii finale +
Articolul 18Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părţi.
+
Articolul 19În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi.
+
Articolul 20Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor.Prezentul contract s-a încheiat astăzi, ……………., în două exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi se completează conform normelor legale în vigoare.Institutul de Medicină Legală……………………………..Director,……………………………..Contabil-şef,……………………………..AvizatBiroul/Compartimentul juridic……………………………..Unitatea sanitară………………Manager,………………Director financiar-contabil,………………Director medical,………………AvizatBiroul/Compartimentul juridic………………
+
Anexa 1la contractUNITATEA SANITARĂ …………………….SPITALUL …………………………….Nr. …………. din …………………CătreInstitutul de Medicină Legală………………………………………CEREREpentru asigurarea drepturilor salariale, precum şi acheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesarepentru funcţionarea cabinetelor de medicină legalăluna ……………… 20101. Cheltuieli de personal

Nr.
crt.

Categorii de personal

Număr de personal

Total cheltuieli
de personal
(lei)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
TOTAL:

2. Cheltuieli materiale pentru bunuri şi servicii

Nr.
crt.

Structura

Total cheltuieli
materiale
(lei)
1. Cheltuieli pentru bunuri
2. Cheltuieli pentru servicii
TOTAL:

Director,
………………
Contabil-şef,
………………..

+
Anexa 2la contractUNITATEA SANITARĂ ……………………………SPITALUL ……………………………………Nr. ……………………. din ……………..CătreInstitutul de Medicină Legală………………………………..DECONTprivind utilizarea sumelor alocate de institutul demedicină legală în luna …………….. 2010, pentru asigurareadrepturilor salariale, precum şi a cheltuielilormateriale de natura bunurilor şi serviciilor1. Sold iniţial:a) drepturi salariale ……………………………. lei;b) cheltuieli materiale de natura bunurilor şi serviciilor …………………….. lei2. Suma asigurată de institutul de medicină legală în luna precedentă:a) drepturi salariale ……………………………. lei;b) cheltuieli materiale de natura bunurilor şi serviciilor ……………………. lei3. Sumele plătite pentru drepturile salariale ale personalului în luna ……………… 2010 ………………. lei4. Sumele achitate furnizorilor de bunuri şi servicii în luna ……………………… 2010 ………………. lei.Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Director,………………..Contabil-şef,………………..NOTE:a) În decontul lunar sumele se detaliază în conformitate cu obiectul prezentului contract.b) Decontul lunar se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar se depune la institutul de medicină legală, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna precedentă.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters