ORDIN nr. 1.186 din 11 iulie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 632 din 21 iulie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 797 23/07/2007
ART. 7MODIFICAT DEORDIN 1342 11/08/2006
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 85 05/04/2006
ActulREFERIRE LAHG 208 17/03/2005 ART. 11
ActulREFERIRE LALEGE (R) 64 22/06/1995
ART. 1REFERIRE LALEGE 85 05/04/2006
ART. 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 64 22/06/1995
ART. 3REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003
ART. 3REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 27
ART. 3REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 28
ART. 3REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003
ART. 3REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 27
ART. 3REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 28
ART. 4REFERIRE LALEGE 85 05/04/2006
ART. 4REFERIRE LALEGE (R) 64 22/06/1995
ART. 6REFERIRE LALEGE 85 05/04/2006 ART. 41
ART. 6REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 118
ART. 6REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 118
ART. 6REFERIRE LALEGE 85 12/07/1996
ART. 12REFERIRE LALEGE 359 08/09/2004
ART. 12REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 797 23/07/2007
ActulREFERIT DEORDIN 797 23/07/2007
ActulREFERIT DEORDIN 697 29/08/2006
ART. 7MODIFICAT DEORDIN 1342 11/08/2006
ART. 9REFERIT DEORDIN 697 29/08/2006
ART. 10REFERIT DEORDIN 697 29/08/2006

privind deschiderea procedurii de reorganizare judiciară şi faliment de către organele fiscale competente şi propunerile de numire a lichidatorilor



În temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere dispoziţiile Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: +
Articolul 1În vederea deschiderii procedurii de faliment, organele fiscale competente vor respecta termenele şi condiţiile reglementate de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei.
+
Articolul 2Organele fiscale formulează cereri de deschidere a procedurii insolvenţei pentru debitorii care înregistrează obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat administrat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi în condiţiile în care nu s-a realizat recuperarea acestor datorii prin aplicarea tuturor modalităţilor de executare silită prevăzute de lege.
+
Articolul 3Înainte de formularea cererii de deschidere a procedurii insolvenţei, organele fiscale vor parcurge următoarele etape în vederea recuperării creanţelor fiscale restante:A. aplicarea modalităţilor de executare silită, prin aplicarea succesivă sau concomitentă a următoarelor modalităţi de recuperare a obligaţiilor fiscale restante prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003:a) executarea silită prin poprire asupra oricărei sume urmăribile reprezentând venituri şi disponibilităţi băneşti în lei şi în valută, titluri de valoare sau alte bunuri mobile necorporale, deţinute şi/sau datorate, cu orice titlu, debitorului de către terţe persoane sau pe care aceştia le vor datora şi/sau le vor deţine în viitor în temeiul unor raporturi juridice existente;b) aplicarea de sechestre asupra bunurilor mobile şi imobile ale debitorului şi valorificarea acestora prin modalităţile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003;B. constatarea stării de insolvabilitate, în condiţiile stabilite prin Codul de procedură fiscală;C. angajarea răspunderii solidare, în condiţiile stabilite de art. 27 şi 28 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, şi de instrucţiunile date în aplicarea acestor prevederi legale.
+
Articolul 4În condiţiile în care nu s-a reuşit recuperarea creanţelor fiscale restante în totalitate sau s-a realizat doar o recuperare parţială, organele fiscale vor formula cereri de deschidere a procedurii insolvenţei, dacă sunt îndeplinite cumulativ condiţiile specifice prevăzute de Legea nr. 64/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv de Legea nr. 85/2006.
+
Articolul 5În vederea recuperării creanţelor fiscale de la debitorii care se află în stare de insolvenţă, organele fiscale se vor înscrie la tabelul creditorilor cu creanţele existente în evidenţa fiscală pe plătitor, fără a fi necesară efectuarea unei noi inspecţii fiscale.
+
Articolul 6(1) Până la intrarea în vigoare a Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, potrivit art. 118 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru obligaţiile fiscale neplătite la termen, atât înainte, cât şi după deschiderea procedurii de reorganizare judiciară, se datorează majorări de întârziere până la data deschiderii procedurii de faliment. Pentru obligaţiile fiscale născute după data deschiderii procedurii de faliment şi neplătite la termen nu se datorează majorări de întârziere.(2) Începând cu data intrării în vigoare a Legii nr. 85/2006 se aplică prevederile art. 41 din acest act normativ referitoare la calculul obligaţiilor accesorii.
+
Articolul 7(1) Organele fiscale nu vor accepta ca în cadrul procedurii insolvenţei onorariul lunar al administratorului sau al lichidatorului să fie mai mare de 2.000 lei pe lună.(2) Organele fiscale nu vor accepta ca în cadrul procedurii insolvenţei onorariul de succes al administratorului sau al lichidatorului să fie mai mare de 7% din valoarea bunurilor valorificate. Onorariul de succes poate fi acordat numai în situaţia în care creanţa fiscală este acoperită în integralitate.
+
Articolul 8(1) Organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali în dosarele care au ca obiect procedura insolvenţei vor propune judecătorului-sindic şi vor vota desemnarea de administratori sau de lichidatori din Lista practicienilor agreaţi.(2) Organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali în dosarele care au ca obiect procedura insolvenţei pentru contribuabilii care au creanţe fiscale mai mari de 3.000.000 lei vor propune judecătorului-sindic desemnarea administratorului sau a lichidatorului selectat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală din Lista practicienilor agreaţi.(3) În situaţia în care propunerile de desemnare a administratorului sau a lichidatorului se formulează de către un alt creditor sau de debitor, în dosare care au ca obiect insolvenţa unor contribuabili care au creanţe fiscale mai mari de 3.000.000 lei, organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali pot fi de acord numai cu desemnarea administratorului sau a lichidatorului selectat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală din Lista practicienilor agreaţi.
+
Articolul 9(1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va elabora o listă a practicienilor în insolvenţă agreaţi, pe zone geografice, după cum urmează:a) zona I, care cuprinde judeţele Alba, Sibiu şi Hunedoara;b) zona II, care cuprinde judeţele Argeş şi Vâlcea;c) zona III, care cuprinde judeţele Bacău şi Neamţ;d) zona IV, care cuprinde judeţele Bihor şi Satu Mare;e) zona V, care cuprinde judeţele Suceava şi Botoşani;f) zona VI, care cuprinde judeţele Braşov şi Covasna;g) zona VII, care cuprinde municipiul Bucureşti, judeţele Călăraşi, Giurgiu, Ialomiţa, Ilfov şi Teleorman;h) zona VIII, care cuprinde judeţele Cluj, Bistriţa-Nă săud, Maramureş şi Sălaj;i) zona IX, care cuprinde judeţele Constanţa şi Tulcea;j) zona X, care cuprinde judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi şi Olt;k) zona XI, care cuprinde judeţele Galaţi, Brăila şi Vrancea;l) zona XII, care cuprinde judeţele Iaşi şi Vaslui;m) zona XIII, care cuprinde judeţele Mureş şi Harghita;n) zona XIV, care cuprinde judeţele Prahova, Buzău şi Dâmboviţa;o) zona XV, care cuprinde judeţele Timiş, Arad şi Caraş-Severin.(2) Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va fi alcătuită de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pe baza următoarelor criterii:a) dovada calităţii de practician în insolvenţă compatibil;b) poliţa de asigurare de răspundere profesională, în vigoare;c) dovada, eliberată de Uniunea Naţională a Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, care să ateste faptul că ofertantul sau reprezentanţii săi nu au fost supuşi niciunei sancţiuni profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii de selecţie;d) numărul de societăţi reorganizate sau lichidate din portofoliul ofertantului;e) declaraţia pe propria răspundere în ceea ce priveşte numărul de personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni în insolvenţă compatibili;f) asigurarea de către practicianul în insolvenţă a accesului la informaţiile din dosarul cauzei, cum ar fi: rapoartele de activitate, tabelul creditorilor, planurile de distribuţie etc.;g) experienţa în colaborarea cu organele fiscale;h) declaraţie pe propria răspundere privind gradul de acoperire a masei credale, la modul general, pentru toate cazurile din portofoliu;i) declaraţie pe propria răspundere privind gradul de acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în masa credală, la modul general, pentru toate cazurile din portofoliu.(3) Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va fi alcătuită pe baza unei selecţii organizate de o comisie coordonată de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care va fi constituită prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.(4) Pentru contribuabilii care au creanţe fiscale mai mari de 3.000.000 lei, comisia prevăzută la alin. (3) va efectua o selecţie pentru desemnarea practicianului care va fi propus de organul fiscal, pe bază de cerere de ofertă adresată practicienilor înscrişi în Lista practicienilor agreaţi, având în vedere următoarele criterii:a) onorariul lunar solicitat de practician;b) onorariul solicitat de practician în situaţia în care se acoperă întreaga creanţă fiscală;c) durata de timp în care apreciază că vor fi stinse creanţele fiscale;d) numărul de persoane care va fi alocat pentru realizarea activităţilor legate de procedura insolvenţei la respectiva societate.(5) Punctajele pentru criteriile prevăzute la alin. (2) şi (4) şi documentaţia ce trebuie să fie depusă de practicieni pentru cele două selecţii vor fi aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.(6) Pentru contribuabilii care au creanţe fiscale mai mici de 3.000.000 lei, o comisie constituită la nivelul organului fiscal va efectua o selecţie pentru desemnarea practicianului care va fi propus de organul fiscal, pe bază de cerere de ofertă adresată practicienilor înscrişi în Lista practicienilor agreaţi, pe baza unor criterii stabilite la nivelul organului fiscal, prin decizie a directorului executiv.
+
Articolul 10În termen de 30 de zile de la semnarea prezentului ordin, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va demara activităţile în vederea selectării Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin publicarea unui anunţ în două cotidiene de răspândire naţională.
+
Articolul 11Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, se actualizează semestrial, se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi va fi transmisă organelor fiscale.
+
Articolul 12Organele fiscale care au calitatea de creditori fiscali în dosarele care au ca obiect procedura lichidării reglementată de Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau de Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, vor propune judecătorului delegat de pe lângă oficiul registrului comerţului desemnarea de administratori sau de lichidatori din Lista practicienilor agreaţi.
+
Articolul 13(1) Începând cu data prezentului ordin organele fiscale îşi vor crea o bază de date referitoare la contribuabilii aflaţi în insolvenţă, reorganizare judiciară, faliment sau lichidare, care va cuprinde următoarele informaţii:a) data la care s-a deschis procedura;b) administratorul sau lichidatorul desemnat în dosar;c) istoricul dosarului, de la data deschiderii procedurii.(2) Organele fiscale vor raporta trimestrial Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală situaţii privind contribuabilii aflaţi în stare de insolvenţă sau de lichidare, după caz.
+
Articolul 14Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul finanţelor publice,Doina-Elena Dascălu,secretar de statBucureşti, 11 iulie 2006.Nr. 1.186.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters