ORDIN nr. 1.192 din 22 iulie 2025

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/07/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 697 din 25 iulie 2025
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 699 11/04/2024
ActulREFERIRE LAORDIN 1801 25/03/2020
ActulREFERIRE LALEGE 25 19/03/2014
ActulREFERIRE LAOUG 88 18/09/2013 ART. 5
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 4
ART. 1REFERIRE LALEGE 231 14/07/2023
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 133 17/12/2021
ART. 1FA IN LUCRUORDIN 1801 25/03/2020
ART. 1REFERIRE LAORDIN 1801 25/03/2020
ART. 2FA IN LUCRUORDIN 699 11/04/2024
ART. 2REFERIRE LAORDIN 699 11/04/2024
ART. 2REFERIRE LAORDIN 1287 06/04/2023
ART. 2REFERIRE LAORDIN 1801 25/03/2020 ART. 2
ART. 2REFERIRE LAORDIN 1998 09/04/2019
ART. 2REFERIRE LAORDIN 129 18/01/2019
ART. 2REFERIRE LANORMA 18/01/2019 CAP. 1
ART. 2REFERIRE LANORMA 09/04/2019 CAP. 1
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1801 25/03/2020
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 1801 25/03/2020
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere dispozițiile art. 4 alin. (1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaționale, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările și completările ulterioare,<!–>în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare,–>ministrul finanțelor emite următorul ordin: +
Articolul IOrdinul ministrului finanțelor publice nr. 1.801/2020 pentru aprobarea componenței, a modelelor și a normelor metodologice de elaborare a rapoartelor privind situațiile financiare, a rapoartelor privind notele la situațiile financiare și alte rapoarte/anexe trimestriale și anuale generate din sistemul național de raportare – Forexebug, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 280 din 3 aprilie 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.<!–>La articolul 2 litera h), punctul 4 se modifică și va avea următorul cuprins:4.–>anexa 19 «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare»;2.<!–>La anexa nr. 1 punctul 3.4, sintagma „Rândul 10 «Creanțe»“ se modifică și se înlocuiește cu sintagma „Rândul 10 «Creanțe curente»“.3.–>La anexa nr. 1, punctele 5.1 și 5.2 se modifică și vor avea următorul cuprins:5.1.<!–>(1)–>Formularul «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» este structurat în trei părți distincte: modulul 0 – Fluxuri de numerar la trezorerie și instituții de credit, modulul 1 – Fluxuri de numerar la trezorerie și modulul 2 – Fluxuri de numerar la instituții de credit și se completează pentru fiecare sector bugetar.Unitățile de învățământ preuniversitar completează și depun în sistem câte un formular «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» pentru fiecare sector bugetar: sectorul 01 – buget de stat, respectiv sectorul 02 – buget local, în funcție de finanțare.<!–>(2)–>Modulul 0 «Fluxuri de numerar la trezorerie și instituții de credit» prezintă situația centralizatoare a existenței și mișcărilor de numerar ale instituțiilor publice, derulate prin casierie și prin conturile deschise la unitățile Trezoreriei Statului și la instituții de credit, cu încadrarea acestora pe activități (operaționale, de finanțare, de investiții).(3)<!–>Modulul 1 «Fluxuri de numerar la trezorerie» prezintă pe rânduri existența și mișcările de numerar aflate în casieria în lei ale instituțiilor publice, în conturile de venituri și cheltuieli bugetare, în conturile de disponibilități deschise la unitățile Trezoreriei Statului, iar pe coloane, încadrarea fluxurilor de numerar pe activități (operaționale, de finanțare, de investiții).(4)–>Modulul 2 «Fluxuri de numerar la instituții de credit» prezintă pe rânduri existența și mișcările de numerar aflate în casieria (în valută) a instituțiilor publice și în conturile de disponibilități deschise la instituțiile de credit, iar pe coloane, încadrarea fluxurilor de numerar pe activități (operaționale, de finanțare, de investiții).(5)<!–>Formularul «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» este structurat pe activități, astfel:a)–>fluxuri de numerar din activitatea operațională prezintă mișcările de numerar (încasări și plăți) rezultate din activitatea curentă, care se corelează cu codurile din clasificația bugetară a veniturilor și cheltuielilor, altele decât cele menționate pentru activitatea de investiții și activitatea de finanțare;b)<!–>fluxuri de numerar din activitatea de investiții prezintă mișcările de numerar (încasări și plăți) rezultate din achizițiile ori vânzările de active fixe;c)–>fluxuri de numerar din activitatea de finanțare prezintă mișcările de numerar (încasări și plăți) rezultate din împrumuturi primite, rambursate, acordate, ori alte surse financiare.5.2.<!–>În «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» sunt prezentate pe coloane și rânduri următoarele informații: (1)–>Modulul 0 «Fluxuri de numerar la trezorerie și instituții de credit»Câmpurile acestui modul sunt needitabile deoarece sunt calculate automat și rezultă din însumarea valorilor din modulul 1 «Fluxuri de numerar la trezorerie» și modulul 2 «Fluxuri de numerar la instituții de credit».<!–>(2)–>Modulul 1 «Fluxuri de numerar la trezorerie»1.<!–>Coloanele de la 1 la 9 se completează astfel:a)–>Fluxurile de trezorerie din activitatea operațională se corelează pe coloanele de încasări și plăți cu codurile din clasificația bugetară a veniturilor și cheltuielilor, altele decât cele menționate pentru activitatea de investiții și activitatea de finanțare.Coloana 1 «Încasări» se corelează cu codurile din clasificația bugetară a veniturilor, altele decât cele menționate pentru activitatea de investiții și activitatea de finanțare; sumele primite din prefinanțare sau din rambursările provenite din fonduri externe nerambursabile postaderare (codurile bugetare: 45.xx, 48.xx, 41.04) se raportează la activitatea operațională la col. 1 «Încasări».<!–>Coloana 2 «Plăți» se corelează cu codurile din clasificația bugetară a cheltuielilor, altele decât cele menționate pentru activitatea de investiții și activitatea de finanțare:cu plățile efectuate de natura cheltuielilor operaționale de la codurile bugetare 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», 58 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020», 60 «Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;cu plățile efectuate de natura cheltuielilor operaționale de la codurile bugetare 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă».–>Se operează cu semnul minus numai sumele de natura cheltuielilor operaționale recuperate în anul curent din finanțarea anilor precedenți încasate la codurile bugetare: 85.01.01 «Plăți efectuate în anii precedenți și recuperate în anul curent în secțiunea de funcționare a bugetului local», 85.01.03 «Plăți efectuate în anii precedenți și recuperate în anul curent aferente cheltuielilor curente și operațiunilor financiare ale altor instituții publice» și 85.01.05 «Plăți efectuate în anii precedenți și recuperate în anul curent aferente fondurilor externe nerambursabile».<!–>Coloana 3 «Numerar net din activitatea operațională» prezintă suma rezultată din calcul (col. 3 = col. 1 – col. 2).–>b)<!–>Fluxurile de trezorerie din activitatea de investiții se corelează cu clasificația bugetară pe coloanele de încasări și plăți, astfel:Coloana 4 «Încasări» se corelează cu codurile bugetare 39 «Venituri din valorificarea unor bunuri».–>Coloana 5 «Plăți» se corelează cu:codurile bugetare 71 «Active nefinanciare» și 72 «Active financiare»;cu plățile efectuate de natura cheltuielilor de capital de la codurile bugetare 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», 58 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020», 60 «Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR», care se corelează cu indicatorul «Active nefinanciare (titlul XV)» din anexa 27 (anexa nr. 23 la ordin);cu plățile efectuate de natura cheltuielilor de capital de la codurile bugetare 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă» care se corelează cu indicatorul «Active nefinanciare (titlul XV)» din anexa 28 (anexa nr. 24 la ordin).<!–>Se operează cu semnul minus numai sumele de natura cheltuielilor de capital recuperate în anul curent din finanțarea anilor precedenți încasate la codurile bugetare: 85.01.02 «Plăți efectuate în anii precedenți și recuperate în anul curent în secțiunea de dezvoltare a bugetului local», 85.01.04 «Plăți efectuate în anii precedenți și recuperate în anul curent aferente cheltuielilor de capital ale altor instituții publice» și 85.01.05 «Plăți efectuate în anii precedenți și recuperate în anul curent aferente fondurilor externe nerambursabile».–>Coloana 6 «Numerar net din activitatea de investiții» prezintă suma rezultată din calcul (col. 6 = col. 4 – col. 5).<!–>c)–>Fluxurile de trezorerie din activitatea de finanțare se corelează cu clasificația bugetară astfel:Coloana 7 «Încasări» se completează cu sumele reprezentând încasări din rambursarea împrumuturilor acordate preluate din:codul bugetar 31 «Venituri din dobânzi», numai cu sumele din dobânzile aferente împrumuturilor acordate;codurile bugetare 40 «Încasări din rambursarea împrumuturilor acordate» (40.03, 40.05, 40.06, 40.10, 40.11, 40.13, 40.14, 40.15, 40.17, 40.18, 40.19, 40.50) și 41 «Alte operațiuni financiare» (41.02, 41.03, 41.06, 41.08, 41.10, 41.11, 41.12, 41.13, 41.17, 41.18).<!–>Coloana 8 «Plăți» se corelează cu codurile bugetare: 30 «Dobânzi», 80 «Împrumuturi» și 81 «Rambursări de credite».–>Se operează cu semnul minus numai sumele de natura cheltuielilor de finanțare recuperate în anul curent din finanțarea anilor precedenți și încasate la codul bugetar 85.01.01 «Plăți efectuate în anii precedenți și recuperate în anul curent în secțiunea de funcționare a bugetului local», 85.01.02 «Plăți efectuate în anii precedenți și recuperate în anul curent în secțiunea de dezvoltare a bugetului local» și 85.01.03 «Plăți efectuate în anii precedenți și recuperate în anul curent aferente cheltuielilor curente și operațiunilor financiare ale altor instituții publice».<!–>Coloana 9 «Numerar net din activitatea de finanțare» prezintă suma rezultată din calcul (col. 9 = col. 7 – col. 8).–>2.<!–>Coloana 10 «IV. CREȘTEREA (DESCREȘTEREA) NETĂ DE NUMERAR ȘI ECHIVALENT DE NUMERAR» prezintă suma rezultată din calcul (col. 10 = col. 3 + col. 6 + col. 9).3.–>În coloana 11 «V. NUMERAR ȘI ECHIVALENT DE NUMERAR LA ÎNCEPUTUL ANULUI» se raportează:a)<!–>soldurile inițiale ale conturilor de rezultate din anii precedenți ale bugetelor de venituri și cheltuieli [bugetului local, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor pentru șomaj, bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, bugetului Fondului pentru mediu, bugetului Trezoreriei Statului, bugetului instituțiilor publice finanțate integral din venituri proprii, bugetului instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții, bugetului activităților finanțate integral din venituri proprii, bugetului aferent activității de privatizare, bugetului fondurilor externe nerambursabile (sursa 08/D), în situația în care este aprobat cu buget de venituri și cheltuieli] (conturile contabile: 5150500, 5210300, 5240300, 5250301, 5250302, 5600300, 5610300, 5620300, 5710300, 5740301, 5740302, 5750300);b)–>soldul inițial al contului de disponibil al bugetului fondurilor externe nerambursabile din sume neutilizate în anul curent și reportate în anul următor, în situația în care bugetul fondurilor externe nerambursabile (sursa 08/D) nu este aprobat cu buget de venituri (contul contabil 5150600);c)<!–>soldurile inițiale ale conturilor de disponibil din împrumuturi din sume neutilizate în anul curent și reportate în anul următor (conturile contabile: 5130301, 5130302, 5140301, 5140302, 5160301, 5160302, 5170301, 5170302);d)–>soldurile inițiale ale conturilor contabile de disponibilități ale instituțiilor publice deschise la unitățile Trezoreriei Statului care nu se dezvoltă în analitic pe structura clasificației bugetare.4.<!–>În coloana 12 «Sume recuperate/primite în excedentul anului precedent» se înscriu:a)–>sumele recuperate în excedentul anilor precedenți pentru bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, bugetul instituțiilor publice finanțate integral din venituri proprii, bugetul instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții, bugetul activității finanțate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor externe nerambursabile – sursa D în situația în care este aprobat cu buget de venituri și cheltuieli, bugetul privind activitatea de privatizare;b)<!–>sumele reprezentând reîntregirea excedentului cu depozitele, dacă operațiunile au avut loc în exerciții financiare diferite;c)–>sumele primite în excedentul anului precedent în situația reorganizărilor;d)<!–>sumele reprezentând împrumutul primit de la Trezoreria Statului de către bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru șomaj și bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, pentru acoperirea deficitului bugetar.5.–>În coloana 13 «Sume utilizate/transferate din excedentul anului precedent» se înscriu următoarele:a)<!–>sumele utilizate din excedentul anului precedent pentru efectuarea de cheltuieli sau acoperirea golurilor temporare de casă pentru bugetul local, bugetul Fondului pentru mediu, bugetul instituțiilor publice finanțate integral din venituri proprii, bugetul instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții, bugetul activităților finanțate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor externe nerambursabile – sursa D în situația în care este aprobat cu buget de venituri și cheltuieli, bugetul privind activitatea de privatizare;b)–>sumele transferate din excedent la bugetul local pentru bugetul instituțiilor publice finanțate integral din venituri proprii și bugetul activităților finanțate integral din venituri proprii;c)<!–>sumele transferate din excedent pentru constituirea de depozite în trezorerie;d)–>sumele transferate din excedentul anului precedent în situația reorganizărilor;e)<!–>sumele restituite Trezoreriei Statului, din cele acordate pentru acoperirea deficitului bugetar la bugetul asigurărilor sociale de stat, la bugetul asigurărilor de șomaj și la bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate în situația în care rezultatul execuției bugetare este excedent.Sumele utilizate din excedentul anului precedent sub formă de împrumut, evidențiate la col. 13, se raportează în cursul exercițiului la încasări la «Numerar din activitatea de finanțare». Plățile efectuate în cursul exercițiului din aceste sume se raportează la «Numerar din activitatea operațională» sau «Numerar din activitatea de investiții», în funcție de natura cheltuielilor, după caz.–>6.<!–>La sfârșitul exercițiului financiar, sumele raportate la coloanele 12 și 13 trebuie să fie egale, cu următoarele excepții:a)–>sumele transferate din excedentul instituțiilor publice și activităților finanțate integral din venituri proprii, care se preiau ca venit la bugetul local;b)<!–>sumele transferate din excedent pentru constituirea de depozite în trezorerie, precum și în situația reîntregirii excedentului cu depozitele, dacă operațiunile au avut loc în exerciții financiare diferite;c)–>sumele primite/transferate în/din excedentul anului precedent în situația reorganizărilor;d)<!–>cu sumele utilizate din disponibilitățile aflate în contul general al Trezoreriei Statului pentru finanțarea deficitului la bugetul asigurărilor sociale de stat, la bugetul asigurărilor de șomaj și la bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate;e)–>cu sumele restituite Trezoreriei Statului, din cele acordate pentru acoperirea deficitului bugetar la bugetul asigurărilor sociale de stat, la bugetul asigurărilor de șomaj și la bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate în situația în care rezultatul execuției bugetare este excedent;f)<!–>sumele din excedentul anilor precedenți ale sistemului asigurărilor pentru șomaj utilizate pentru acoperirea deficitului din anii anteriori al acestuia.7.–>În coloana 14 «Sume transferate din disponibilul neutilizat la finele anului precedent» se înscriu sumele neutilizate la finele anului precedent, transferate la începutul anului din conturile de disponibil în conturile bugetului fondurilor externe nerambursabile (sursa 08/D), în situația existenței doar a unui buget de cheltuieli (cont 5150600), precum și pentru bugetul creditelor interne și bugetul creditelor externe (5130301, 5130302, 5140301, 5140302, 5160301, 5160302, 5170301, 5170302).8.<!–>În coloana 15 «VI. NUMERAR ȘI ECHIVALENT DE NUMERAR LA SFÂRȘITUL PERIOADEI» se prezintă sumele rezultate din calcul (col. 15 = col. 10 + col. 11 + col. 12 – col. 13 – col. 14).8.1.–>La raportările anuale sunt prezentate:a)<!–>soldurile finale ale conturilor de rezultat din anii precedenți ale bugetelor aprobate cu buget de venituri și cheltuieli (conturile contabile: 5150500, 5210300, 5240300, 5250301, 5250302, 5600300, 5610300, 5620300, 5710300, 5740301, 5740302, 5750300);b)–>soldurile finale ale conturilor de disponibil al bugetului fondurilor externe nerambursabile din sume neutilizate în anul curent și reportate în anul următor, în situația în care bugetul fondurilor externe nerambursabile (sursa 08/D) nu este aprobat cu buget de venituri (contul contabil 5150600);c)<!–>soldurile finale ale conturilor de disponibil din împrumuturi din sume neutilizate în anul curent și reportate în anul următor (conturile contabile: 5130301, 5130302, 5140301, 5140302, 5160301, 5160302, 5170301, 5170302);d)–>soldurile finale ale conturilor de disponibilități deschise pe numele instituțiilor publice la unitățile Trezoreriei Statului;e)<!–>soldul final al contului contabil 5120501, reprezentând sume în curs de decontare la trezorerii.8.2.–>La raportările trimestriale sunt prezentate:a)<!–>disponibil de numerar și echivalent de numerar aferent bugetelor;b)–>soldurile conturilor de disponibilități deschise pe numele instituțiilor publice la unitățile Trezoreriei Statului.9.<!–>În modulul 1 «Fluxuri de numerar la trezorerie», rândurile se completează astfel:9.1.–>Rândul 1 «TOTAL» se completează cu totalul sumelor în lei aflat în casieria instituției, în conturile de venituri și cheltuieli bugetare și în conturile de disponibilități deschise la unitățile Trezoreriei Statului.9.2.<!–>Rândul 2 «CASA în lei ct. 5310101» se completează cu numerarul aflat în casieria instituției evidențiat în contul contabil 5310101 «Casa în lei»; la raportările trimestriale, soldul final al contului 5310101 «Casa în lei» se completează la col. 15 «Numerar și echivalent de numerar la sfârșitul perioadei». La raportarea anuală, soldul final al contului 5310101 are valoarea zero.9.3.–>Rândurile de la 3 la 12 se completează astfel:a)<!–>mișcările de numerar din conturile instituțiilor publice deschise la trezorerie, aferente bugetului de stat (sursa A), bugetelor locale (sursa A), bugetului asigurărilor sociale de stat (sursa A), bugetului asigurărilor pentru șomaj (sursa A), bugetului instituțiilor finanțate integral din venituri proprii (sursa F), bugetului instituțiilor finanțate din venituri proprii și subvenții (sursa G), bugetului activităților finanțate integral din venituri proprii (sursa E), bugetului activității de privatizare (sursa H), bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate (sursa A), bugetului Fondului pentru mediu (sursa I), bugetului Trezoreriei Statului (sursa J) se completează cu:veniturile încasate diminuate cu restituirile din venituri, evidențiate în conturile: 5200100, 5210100, 5240100, 5250101, 5250102, 5600101, 5610101, 5620101, 5710100, 5740101, 5740102, 5750100, pe coloanele «Încasări» (col. 1, col. 4, col. 7);soldul contului de finanțare bugetară 7700000 «Finanțare de la buget» al fiecărei surse de finanțare aferente fiecărui buget în parte, pe coloanele «Plăți» (col. 2, col. 5, col. 8).Soldul pentru conturile de finanțare bugetară se stabilește ca diferență între plăți efectuate și încasări reprezentând sume recuperate din finanțarea anului curent reprezentând reconstituirea creditelor bugetare și reflectă totalul plăților nete de casă.–>9.4.<!–>Rândul 13 «Buget împrumuturi interne și externe» se completează astfel:a)–>cu veniturile încasate, diminuate cu restituirile din venituri pentru bugetele creditelor externe (sursa B) și bugetele creditelor interne (sursa C), evidențiate în conturile contabile: 5130101, 5140101, 5160101, 5170101, la codurile bugetare de venituri 41.02.00 «Sume aferente creditelor interne» și 41.03.00 «Sume aferente creditelor externe», pe coloana «Încasări» a activității de finanțare (col. 7);b)<!–>cu soldul contului 7700000 «Finanțarea de la buget», reprezentând plățile nete de casă, efectuate din bugetul creditelor externe (sursa B) și bugetul creditelor interne (sursa C), pe coloana «Plăți»;c)–>pentru conturile: 5130301, 5130302, 5140301, 5140302, 5160301, 5160302, 5170301, 5170302 se completează soldul inițial pe coloana 11, iar sumele care au fost transferate la începutul anului din conturile de disponibil în conturile bugetelor respective se completează pe coloana 14.9.5.<!–>Rândul 14 «Buget fonduri externe nerambursabile – (sursa D)» se completează astfel:a)–>cu veniturile încasate diminuate cu restituirile din venituri pentru bugetul fondurilor externe nerambursabile (sursa 08/D) evidențiate în contul: 5150103 «Disponibil în lei din fonduri externe nerambursabile la trezorerie – venituri ale bugetului fondurilor externe nerambursabile (sursa D)», pe coloana «Încasări» (col. 1);b)<!–>cu soldul contului 7700000 «Finanțarea de la buget», reprezentând plățile nete de casă, efectuate din bugetul fondurilor externe nerambursabile (sursa 08/D), pe coloanele «Plăți» (col. 2, col. 5);c)–>pentru contul 5150600 se completează soldul inițial pe coloana 11, iar sumele care au fost transferate la începutul anului din contul de disponibil în contul bugetului respectiv se completează pe coloana 14.9.6.<!–>Rândul 15 «Alte disponibilități în trezorerie» se completează astfel:Rândurile 15.1 la 15.n – sumele se completează distinct pentru fiecare cont de disponibil deschis la unitățile Trezoreriei Statului care nu se dezvoltă pe structura clasificației bugetare, altele decât cele menționate pentru rândurile 13 și 14, pe coloanele de încasări, respectiv de plăți ale fiecărei activități. Sumele transferate din trezorerie către conturile de disponibil ale instituțiilor publice, deschise la instituțiile de credit și care nu se regăsesc la finele perioadei de raportare în extrasele de cont, înregistrate în contabilitate cu ajutorul contului contabil 5120501 «Sume în curs de decontare la trezorerii», se completează pe coloanele de încasări ale fiecărei activități.–>Însumarea acestora se face la rândul 15 «Alte disponibilități în trezorerie».<!–>(3)–>Modulul 2 «Fluxuri de numerar la instituții de credit»1.<!–>În coloanele 12 «Diferențe de curs favorabile» și 13 «Diferențe de curs nefavorabile» se înscriu numai diferențele de curs valutar favorabile/nefavorabile rezultate din reevaluarea soldurilor conturilor de numerar și echivalent de numerar la sfârșitul perioadei de raportare.2.–>În coloana 15 «VI. NUMERAR ȘI ECHIVALENT DE NUMERAR LA SFÂRȘITUL PERIOADEI» se prezintă sumele rezultate din calcul (col. 15 = col. 10 + col. 11 + col. 12 – col. 13 – col. 14) și reprezintă soldurile finale ale conturilor de disponibilități deschise la instituțiile de credit.3.<!–>Rândurile modulului 2 se completează astfel:Rândul 1 «TOTAL» prezintă totalul sumelor în lei și valută aflat în casieria instituției, precum și cele din conturile de disponibilități deschise la instituții de credit.–>Rândul 2 «CASA în valută ct. 5310402» se completează cu contravaloarea în lei a numerarului în valută aflat în casieria instituției evidențiat în contul contabil 5310402.<!–>La raportările trimestriale, soldul final al contului 5310402 «Casa în valută» se completează la col. 15 «Numerar și echivalent de numerar la sfârșitul perioadei». La raportarea anuală, soldul final al contului 5310402 are valoarea zero.–>Rândul 3 «Disponibilități la instituții de credit (ct.5xx)»<!–>Rândurile 3.1 «Banca 1 (ct.5xx)» la 3.n «Banca n (ct.5xx)», pentru fiecare instituție de credit la care instituțiile publice au deschise conturi de disponibil, se completează astfel:cu sumele cumulate în lei la care se adaugă contravaloarea în lei a sumelor în valută, pe coloanele de încasări, respectiv de plăți ale fiecărei activități;cu sumele cumulate în lei la care se adaugă contravaloarea în lei a sumelor în valută, înregistrate în contabilitate cu ajutorul contului contabil 5120502 «Sume în curs de decontare la instituții de credit», pe coloanele de încasări ale fiecărei activități, în cazul sumelor transferate din instituțiile de credit către conturile de disponibil ale instituțiilor publice deschise la trezorerii sau la alte instituții de credit și care nu se regăsesc la finele perioadei de raportare în extrasele de cont.–>Însumarea acestor date se face la rândul 3 «Disponibilități la instituții de credit (ct.5xx)<!–>4.–>La anexa nr. 1, punctul 17.4 alineatul (1), după prima teză se introduc două noi teze cu următorul cuprins: Valoarea contabilă netă a bunurilor evidențiată la rândul 30 se detaliază astfel: la rândul 68, cu valoarea contabilă netă a bunurilor din proprietatea privată a statului;la rândul 69, cu valoarea contabilă netă a bunurilor din proprietatea privată a unităților administrativ-teritoriale;la rândul 70, cu valoarea contabilă netă a bunurilor din proprietatea privată a instituțiilor publice.<!–>Suma rândurilor 68, 69 și 70 trebuie să fie egală cu valoarea din rândul 30.–>5.<!–>La anexa nr. 1, partea introductivă a punctului 23 se modifică și va avea următorul cuprins: 23.–>Anexa 19 «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» (anexa nr. 22 la ordin) este alcătuită din trei module: 1.<!–>Modulul 1 «Situația plăților efectuate și a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanțate din FEN postaderare»;2.–>Modulul 2 «Situația sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare»;3.<!–>Modulul 3 «Situația sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare6.–>La anexa nr. 1, la punctul 23.3, sintagma „anexa 19“ se modifică și se înlocuiește cu sintagma „modulul 1“. 7.<!–>La anexa nr. 1, punctul 23.4 se modifică și va avea următorul cuprins: 23.4.–>Potrivit prevederilor art. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările și completările ulterioare, în bugetele ministerelor menționate la acest articol se cuprind sumele necesare finanțării valorii totale a unor proiecte ai căror beneficiari sunt companii naționale, institute naționale etc. În această situație, pentru ministerele respective, în modulul 1 «Situația plăților efectuate și a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanțate din FEN postaderare» sunt prezentate informații preluate din contabilitatea proprie, precum și informații solicitate pe suport hârtie de la beneficiarii proiectelor, semnate de directorul entității respective și de conducătorul compartimentului financiar-contabil.8.<!–>La anexa nr. 1, la punctul 23.5, sintagma „anexa 19“ se modifică și se înlocuiește cu sintagma „modulul 1“. 9.–>La anexa nr. 1, după punctul 23.5 se introduc două noi puncte, pct. 23.6 și 23.7, cu următorul cuprins: 23.6.<!–>(1)–>Modulul 2 «Situația sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare» se completează de instituțiile publice, care au calitatea de organism responsabil cu primirea de la Comisia Europeană sau alți donatori a fondurilor (de exemplu: Autoritatea de certificare și plată, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene etc.) și transferul acestor fonduri către autoritățile de management, agenții de plăți, operatori de program, instituții publice subordonate în calitate de beneficiari etc. Fondurile primite și plătite sunt derulate prin conturi de disponibil deschise la unitățile Trezoreriei Statului sau la instituții de credit și uneori pot fi cuprinse în bugetul sursei D «Fonduri externe nerambursabile».(2)<!–>Modulul 2 «Situația sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare» nu se completează cu informații din conturile distincte de disponibilități deschise pentru recuperarea debitelor.(3)–>Plățile efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare pentru proiectele proprii, de către instituțiile publice în calitate de beneficiari, se raportează în modulul 2 «Situația sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare» la coloanele 8, 9, 10, 11, 12 și 13 corespunzător modului de finanțare a instituției respective.(4)<!–>În modulul 2 «Situația sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare» informațiile sunt prezentate pe coloane astfel:Coloana 1 «Sold la începutul anului» se completează cu informații privind soldurile inițiale ale conturilor de disponibil din fonduri externe nerambursabile postaderare în valută sau lei.–>Coloana 2 «Încasări FEN» se completează cu informații privind sumele încasate direct de la Comisia Europeană/alți donatori în conturile de disponibil din fonduri externe nerambursabile postaderare în valută deschise la Banca Națională a României sau la alte instituții de credit reprezentând prefinanțări, rambursări sau alte sume primite de la Comisia Europeană/alți donatori.<!–>Coloana 3 «Dobânzi/comisioane» se completează cu dobânzile încasate, mai puțin comisioanele plătite. În situația în care comisioanele plătite sunt mai mari decât dobânzile încasate, suma se trece cu semnul minus în această coloană.–>Coloana 4 «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenți» se completează cu sumele transferate din conturile de disponibil din creanțe bugetare, ca urmare a unor nereguli recuperate aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare, dar numai acele sume care s-au recuperat în anii următori celui în care plățile au fost efectuate.<!–>Sumele transferate din conturile de disponibil din creanțe bugetare, ca urmare a unor nereguli recuperate aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare, în conturile de disponibil din fonduri externe nerambursabile prin care se derulează programele/proiectele reprezentând sume recuperate în același an în care s-au efectuat plățile nu se raportează în col. 4 «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenți» și în col. 5 «Plăți efectuate din FEN».–>Coloana 5 «Plăți efectuate din FEN» se completează cu sumele plătite din conturile de disponibil aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare, reprezentând:prefinanțări sau rambursări transferate autorităților de management, agențiilor de plăți, operatorilor de program etc.;sume transferate în vederea reîntregirii fondurilor de la bugetul de stat în cazul indisponibilităților temporare de fonduri de la Comisia Europeană sau reconstituirii vărsămintelor din privatizare;prefinanțări sau rambursări transferate în conturile de disponibilități ale beneficiarilor/conturile de venituri ale bugetelor din care au fost efectuate inițial plățile;plățile efectuate pentru propriile proiecte cu finanțare externă nerambursabilă postaderare;plățile efectuate către Comisia Europeană/alți donatori reprezentând sume neutilizate, debite etc.<!–>Coloana 16 «Diferențe de curs favorabile/nefavorabile» se completează cu diferențele de curs favorabile (cu semnul plus) sau nefavorabile (cu semnul minus), rezultate din reevaluarea soldurilor conturilor de disponibil la finele perioadei.–>Coloana 17 «Sold la finele perioadei» trebuie să corespundă cu soldul conturilor de disponibil deschise la Banca Națională a României, alte instituții de credit și unitățile Trezoreriei Statului.<!–>23.7.–>(1)<!–>Modulul 3 «Situația sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare» se completează de instituțiile publice care au calitatea de autorități de gestionare (de exemplu: autorități de management, agenții de plăți, operatori de program, alte instituții publice) a fondurilor primite de la autorități de certificare, instituții publice ierarhic superioare, după caz, și care ulterior efectuează transferuri din aceste fonduri. Fondurile primite și plătite sunt derulate prin conturi de disponibil deschise la unitățile Trezoreriei Statului sau la instituții de credit și uneori pot fi cuprinse în bugetul sursei D «Fonduri externe nerambursabile».(2)–>Modulul 3 «Situația sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare» nu se completează de către instituțiile publice care au calitatea de beneficiari sau de lideri de proiecte finanțate din fonduri externe nerambursabile postaderare, care primesc prefinanțări și rambursări prin autoritățile de management din România, în conturile de venituri ale bugetelor proprii.(3)<!–>Modulul 3 «Situația sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților efectuate din FEN postaderare» nu se completează cu informații din conturile distincte de disponibilități deschise pentru recuperarea debitelor.(4)–>Plățile efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare pentru proiectele proprii, de către instituțiile publice în calitate de beneficiari, se raportează în modulul 3 «Situația sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare» la coloanele 8, 9, 10, 11, 12 și 13 corespunzător modului de finanțare a instituției respective.(5)<!–>Autoritățile de management care derulează prin același cont de disponibil deschis la unitățile Trezoreriei Statului sume provenind din fonduri externe nerambursabile postaderare (prefinanțări sau rambursări), sume de la bugetul de stat pentru indisponibilități temporare de fonduri de la Comisia Europeană, sume alocate temporar din vărsăminte din privatizare, dezvoltă contul contabil 5150101 «Disponibil în lei din fonduri externe nerambursabile la trezorerie» în analitice, astfel încât soldul inițial, încasările, plățile efectuate și soldul final să se evidențieze distinct pe surse.(6)–>În modulul 3 «Situația sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare» informațiile sunt prezentate pe coloane astfel:Coloana 1 «Sold la începutul anului» se completează cu informații privind soldurile inițiale ale conturilor de disponibil din fonduri externe nerambursabile postaderare în valută sau lei.<!–>Coloana 2 «Încasări FEN» se completează cu sumele încasate indirect de la Comisia Europeană/alți donatori prin autorități de certificare, instituții publice ierarhic superioare etc., în conturile de disponibil din fonduri externe nerambursabile postaderare în valută sau lei deschise la instituții de credit sau la unitățile Trezoreriei Statului reprezentând prefinanțări și rambursări.–>Coloana 3 «Dobânzi/Comisioane» se completează cu dobânzile încasate, mai puțin comisioanele plătite. În situația în care comisioanele plătite sunt mai mari decât dobânzile încasate, suma se trece cu semnul minus în această coloană.<!–>Coloana 4 «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenți» se completează cu sumele transferate din conturile de disponibil din creanțe bugetare, ca urmare a unor nereguli recuperate aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare, dar numai acele sume care s-au recuperat în anii următori celui în care plățile au fost efectuate.–>Sumele transferate din conturile de disponibil din creanțe bugetare, ca urmare a unor nereguli recuperate aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare, în conturile de disponibil din fonduri externe nerambursabile prin care se derulează programele/proiectele reprezentând sume recuperate în același an în care s-au efectuat plățile nu se raportează în col. 4 «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenți» și în col. 6 «Plăți efectuate din FEN».<!–>Coloana 5 «Încasări de la bugetul de stat pentru indisponibilități și din venituri din privatizare» se completează cu sumele transferate de către autoritățile de certificare în același cont de disponibil prin care sunt derulate și fondurile nerambursabile postaderare reprezentând sume alocate de la bugetul de stat pentru indisponibilități temporare de fonduri de la Comisia Europeană, precum și sume alocate din venituri din privatizare.–>Coloana 6 «Plăți efectuate din FEN» se completează cu sumele plătite din conturile de disponibil din fondurile externe nerambursabile postaderare, reprezentând:sume transferate altor agenții de plăți;rambursări transferate în conturile de venituri sau disponibilități ale beneficiarilor reprezentând cofinanțare;prefinanțări sau rambursări pentru cota-parte din cheltuielile eligibile aferente fondurilor externe nerambursabile postaderare, transferate în conturile de disponibilități ale beneficiarilor/conturile de venituri ale bugetelor din care au fost efectuate inițial plățile;plăți efectuate pentru propriile proiecte cu finanțare externă nerambursabilă postaderare.<!–>Coloana 15 «Plăți efectuate din bugetul de stat și din venituri din privatizare» se completează cu plățile efectuate din sumele alocate de la bugetul de stat pentru indisponibilități temporare de fonduri de la Comisia Europeană, precum și din sumele alocate din venituri din privatizare.–>Coloana 16 «Diferențe de curs favorabile/nefavorabile» se completează cu diferențele de curs favorabile (cu semnul plus) sau nefavorabile (cu semnul minus), rezultate din reevaluarea soldurilor conturilor de disponibil la finele perioadei.<!–>Coloana 17 «Sold la finele perioadei» trebuie să corespundă cu soldul conturilor de disponibil în valută sau lei deschise la instituții de credit sau la unitățile Trezoreriei Statului.–>10.<!–>În cuprinsul anexei nr. 2 „Bilanț“, denumirea rândului 10 „Creanțe“ se modifică și va avea următorul cuprins:

10–> Creanțe curente<!–>

–>

11.<!–>Anexa nr. 4 „Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit“, se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.12.–>La anexa nr. 16 „Nota 35a Active fixe corporale“ rândul 30, coloana B „Explicații“ se modifică și va avea următorul cuprins:

Valoarea contabilă netă (rd. 30 = rd. 19 – rd. 24 – rd. 29, din care 30 = 68 + 69 + 70)<!–>

–>

13.<!–>La anexa nr. 16 „Nota 35a Active fixe corporale“, după rândul 67 se introduc trei noi rânduri, rândurile 68-70, având pe coloana B „Explicații“ următorul cuprins:

68–> proprietatea privată a statului<!–>
69–> proprietatea privată a unităților administrativ-teritoriale<!–>
70–> proprietatea privată a instituțiilor publice<!–>

–>

14.<!–>La anexa nr. 22, „Anexa 19 «Situația plăților efectuate și a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanțate din FEN postaderare»“ se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.–> +
Articolul IIOrdinul ministrului finanțelor nr. 699/2024 privind transmiterea situațiilor financiare trimestriale și anuale, precum și a unor raportări financiare lunare centralizate întocmite de instituțiile publice începând cu anul 2024 și pentru modificarea și completarea unor ordine ale ministrului finanțelor publice în domeniul contabilității instituțiilor publice, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 354 din 16 aprilie 2024, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.După articolul III se introduce un nou articol, art. III^1, cu următorul cuprins: +
Articolul III^1(1)<!–>Începând cu situațiile financiare trimestriale aferente trimestrului II 2025 se suspendă întocmirea și depunerea/transmiterea la Ministerul Finanțelor și unitățile subordonate a următoarelor formulare care fac parte din situațiile financiare trimestriale, prevăzute la pct. 1.3 din anexa la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.998/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale și a unor raportări financiare lunare ale instituțiilor publice în anul 2019, precum și pentru modificarea și completarea altor norme metodologice în domeniul contabilității publice, cu modificările și completările ulterioare:1.–>formularul «Situația sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare» (anexa nr. 20a la situațiile financiare) și instrucțiunile de completare prevăzute la pct. 1.5.(6).1-1.5.(6).2;2.<!–>formularul «Situația sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare» (anexa nr. 20b la situațiile financiare) și instrucțiunile de completare prevăzute la pct. 1.5.(7).1-1.5.(7).3.
2.–>La articolul IV, după punctul 7 se introduc două noi puncte, punctele 8 și 9, cu următorul cuprins:8.<!–>formularul «Situația sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare» (anexa nr. 20a la situațiile financiare) și instrucțiunile de completare prevăzute la pct. 4.21.(1);9.–>formularul «Situația sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare» (anexa nr. 20b la situațiile financiare) și instrucțiunile de completare prevăzute la pct. 4.21.(2).3.La articolul V alineatul (1), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul V(1)<!–>Informațiile aferente formularelor suspendate potrivit art. III, III^1 și IV, precum și cele din formularele suspendate potrivit Ordinului ministrului finanțelor nr. 1.287/2023 se preiau și se valorifică din următoarele rapoarte/note/anexe generate din sistemul național de raportare – Forexebug, prevăzute la art. 2 din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.801/2020, cu modificările și completările ulterioare, care înlocuiesc formularele suspendate:
4.–>La articolul V alineatul (1), punctul 4 se modifică și va avea următorul cuprins:4.<!–>anexa 19 «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare5.–>La articolul VI, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul VI(1)<!–>Formularele care fac parte din situațiile financiare trimestriale întocmite pentru trimestrul I al anului 2025, prevăzute la pct. 1.3 din anexa la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.998/2019, cu modificările și completările ulterioare, includ anexele nr. 3, 4, 5, 6, 7, 7b, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 20a, 20b la situațiile financiare trimestriale.
6.–>La articolul VI, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(1^1), cu următorul cuprins:(1^1)<!–>Formularele care fac parte din situațiile financiare trimestriale întocmite începând cu trimestrul II al anului 2025, prevăzute la pct. 1.3 din anexa la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.998/2019, cu modificările și completările ulterioare, includ anexele nr. 3, 4, 5, 6, 7, 7b, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18 la situațiile financiare trimestriale.7.–>La articolul VI, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (3^1), cu următorul cuprins:(3^1)<!–>Formularele care fac parte din situațiile financiare anuale întocmite începând cu exercițiul financiar 2025 prevăzute la pct. 1.5.(1) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 129/2019, cu modificările și completările ulterioare, includ anexele: nr. 3, 4, 5, 6, 7, 7b, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 22, 24, 25, 26 la situațiile financiare anuale.–>
+
Articolul IIIAnexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

p. Ministrul finanțelor,–>
Mihai Diaconu,<!–>
secretar de stat–>
București, 22 iulie 2025.<!–>Nr. 1.192.–> +
Anexa nr. 1*)<!–>*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.–>(Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 1.801/2020)<!–>–>
+
Anexa nr. 2*)<!–>*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.–>(Anexa nr. 22 la Ordinul nr. 1.801/2020)<!–>–><!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters