ORDIN nr. 1.369 din 30 octombrie 2009 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1356 13/11/2013
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 2ABROGA PEORDIN 1662 27/09/2007 ART. 9
ART. 2ABROGA PEORDIN 1662 27/09/2007 ANEXA 4
ART. 2ABROGA PEORDIN 608 06/06/2005
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 1369 30/10/2009
ActulREFERIRE LAHG 1718 30/12/2008 ART. 7
ActulREFERIRE LAHG 2281 09/12/2004 ART. 9
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 09/12/2004 ART. 9
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 442 17/05/2010 ART. 1
ART. 2ABROGA PEORDIN 1662 27/09/2007 ART. 9
ART. 2ABROGA PEORDIN 1662 27/09/2007 ANEXA 4
ART. 2ABROGA PEORDIN 608 06/06/2005
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1356 13/11/2013

pentru aprobarea tarifelor practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activităţile desfăşurate(actualizat până la data de 2 iulie 2010*)



–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 2 iulie 2010 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către ORDINUL nr. 442 din 17 mai 2010.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorVăzând Referatul de aprobare al Direcţiei pentru infrastructura sanitară, logistică şi dispozitive medicale nr. A.V. 1.012 din 30 octombrie 2009,având în vedere prevederile art. 9 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului Tehnic de Dispozitive Medicale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 2.281/2004,în temeiul art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii, interimar, emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă tarifele practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activităţile desfăşurate, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 1^1Sunt exceptate de la plata tarifelor prevăzute la art. 1 unităţile sanitare publice, serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, precum şi echipajele integrate ale serviciilor mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare (SMURD), aflate în structura inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, a autorităţilor publice locale şi a spitalelor judeţene şi regionale.––––Art. 1^1 a fost introdus de art. I din ORDINUL nr. 442 din 17 mai 2010 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 451 din 2 iulie 2010.
+
Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin, articolul 9, anexa nr. 4 "Tarifele practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale în cazul controlului prin verificare periodică a dispozitivelor medicale" la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.662/2007 privind controlul prin verificare periodică a dispozitivelor medicale puse în funcţiune şi aflate în utilizare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 742 din 1 noiembrie 2007, precum şi Ordinul ministrului sănătăţii nr. 608/2005 privind aprobarea tarifelor practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activităţile desfăşurate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 539 din 24 iunie 2005, cu modificările ulterioare, se abrogă.
+
Articolul 3Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
+
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul sănătăţii, interimar,Cristian-Anton Irimie,secretar de statBucureşti, 30 octombrie 2009.Nr. 1.369.
+
Anexa TARIFELEpracticate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activităţiledesfăşurate1. Încercări în vederea emiterii avizului de utilizare după punere în funcţiune/buletinului de verificare periodică1.1. Pentru dispozitive medicale (DM)┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐│Nr. │ │ Tarif ││crt.│ Tipul activităţii │ – lei -│├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 1. │Încercări de electrosecuritate pentru dispozitive │ ││ │electromedicale │ 280 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 2. │Încercări de electrosecuritate pentru sisteme │ ││ │electromedicale conţinând n dispozitive │ 280+(18 x n)│├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 3. │Încercări de performanţe pentru dispozitive │ ││ │electromedicale │ 180 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 4. │Încercări de performanţe pentru sisteme electromedicale │ ││ │conţinând n dispozitive │ 180+(10 x n)│├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 5. │Încercări de performanţe pentru dispozitive medicale │ ││ │neelectrice │ 220 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 6. │Emiterea sau modificarea avizului de utilizare/buletinului│ ││ │de verificare periodică │ 20 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 7. │Eliberarea la cererea clientului a unui exemplar original │ ││ │al raportului de încercări │ 40 │└────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘1.2. Pentru dispozitive medicale cu generator de radiaţii (DM-GR)┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐│Nr. │ │ Tarif ││crt.│ Tipul activităţii │ – lei – │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 1. │Încercări de electrosecuritate pentru dispozitive │ ││ │electromedicale │ 320 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 2. │Încercări de electrosecuritate pentru sisteme │ ││ │electromedicale conţinând n dispozitive │ 320+(18 x n) │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 3. │Încercări conform criteriilor de acceptabilitate ale │ ││ │Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor │ ││ │Nucleare pentru: │ ││ │Rx fix post grafie │ ││ │Rx fix post scopie │ ││ │Rx fix două posturi │ ││ │Rx mobil grafie │ 1.800 ││ │Rx mobil C-arm (inclusiv pentru litotriptor) │ ││ │Rx mamografie │ ││ │Rx Angiograf │ ││ │Rx dentar panoramic │ ││ │Osteodensitometru │ ││ │Simulator de iradiere în terapie │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 4. │Încercări conform criteriilor de acceptabilitate ale │ ││ │Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare│ ││ │pentru: │ ││ │- aparat de radiografie dentară intraorală │ 1.200 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 5. │Încercări conform criteriilor de acceptabilitate ale │ ││ │Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor │ ││ │Nucleare pentru: │ ││ │- computer tomograf │ ││ │- echipament rezonanţă magnetică nucleară │ 2.000 ││ │- simulator computer tomograf │ ││ │- echipamente pentru imagistică direct digitală │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 6. │Încercări conform criteriilor de acceptabilitate ale │ ││ │Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor │ ││ │Nucleare pentru: │ ││ │- accelerator liniar │ 1.800 ││ │- cobaltron │ ││ │- echipament brahiterapie HDR │ ││ │- echipament brahiterapie cu debit de doză redus │ ││ │- iradiator │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 7. │Încercări conform criteriilor de acceptabilitate ale │ ││ │Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor │ 1.200 ││ │Nucleare pentru dispozitive medicale de medicină nucleară │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 8. │Verificare echipament de radioprotecţie │ 100 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 9. │Execuţie radiografie pentru echipament de radioprotecţie │ 180 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│10. │Încercări de performanţă pentru laser terapeutic │ 800 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│11. │Încercări de performanţă pentru laser chirurgical │ 1.200 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│12. │Încercări de performanţă pentru dispozitive medicale │ ││ │electrice conexe DM-GR │ 180 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│13. │Încercări de performanţă pentru dispozitive medicale │ ││ │neelectrice conexe DM-GR │ 180 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│14. │Verificări pentru autorizare/reautorizare Comisia │30% din ││ │Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare │valoarea ││ │ │tarifului de ││ │ │bază │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│15. │Emiterea sau modificarea avizului de utilizare/buletinului│ ││ │de verificare periodică │ 20 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│16. │Eliberarea unui exemplar original al raportului de │ ││ │încercări │ 40 │└────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘NOTĂ:n reprezintă numărul de dispozitive medicale din sistem.1.3. Alte verificări şi încercări┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐│Nr. │ │ Tarif ││crt.│ Tipul activităţii │ – lei – │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 1. │Verificarea periodică a parametrilor de sterilizare ai │ ││ │sterilizatoarelor │ 140 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 2. │Încercări climatice: umiditate 48 de ore │ 320 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 3. │Încercări climatice: umiditate 7 zile │ 400 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 4. │Depozitare │ 240 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 5. │Ceaţă salină │ 240 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 6. │Verificări performanţe în domeniul nominal │ 160 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 7. │Măsurare nivel zgomot │ 160 │└────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘1.4. Pentru dispozitivele medicale din dotarea unităţilor mobile de intervenţie se aplică în mod corespunzător tarifele de la pct. 1.1.În situaţia în care se impune şi verificarea sistemelor de menţinere şi fixare a echipamentelor în compartimentul pacientului, se adaugă tariful de 400 lei pentru această încercare.1.5. Negaţii, avize de vamă┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐│Nr. │ │ Tarif ││crt.│ Tipul activităţii │ – lei – │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 1. │Negaţii │ 60 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 2. │Aviz de vamă │ 60 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 3. │Aviz vamă pentru donaţii consumabile │ 20 │└────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘1.6. Orice altă activitate care nu este enumerată mai sus se tarifează la ore efectiv lucrate la tariful de 80 lei/oră.NOTĂ:Tarifele menţionate la pct. 1.1, 1.2, 1.3 şi 1.4 nu includ cheltuielile de deplasare. Cheltuielile de deplasare se suportă de unitatea pentru care se execută activităţile privind dispozitivele medicale specificate în prezentul ordin.Pentru unele activităţi de control prin verificare periodică se pot încheia şi abonamente, pe bază de contract, având la bază contracte în urma negocierii clauzelor privind obligaţiile părţilor.Pentru retragerea cererilor de efectuare a lucrărilor înainte cu 10 zile faţă de data programată pentru efectuarea lucrării, se vor reţine 50% din valoarea totală calculată.2. Auditul unităţilor care prestează servicii în domeniul dispozitivelor medicale┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐│Nr. │ │ Tarif ││crt.│ Tipul activităţii │ – lei – │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 1. │Evaluare dosar pentru audit │ 120 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 2. │Unităţi cu maximum 3 angajaţi │ 700 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 3. │Unităţi cu 3-5 angajaţi │ 1.000 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 4. │Unităţi cu 6-10 angajaţi │ 1.200 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 5. │Unităţi cu 11-20 angajaţi │ 1.400 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤│ 6. │Unităţi cu peste 21 angajaţi │ 1.600 │└────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘Tarifele de mai sus sunt valabile pentru o singură activitate. Pentru fiecare activitate suplimentară se majorează tariful cu 50% din tariful de bază. Pentru punctele de lucru teritoriale se percep 50% din tariful de bază pentru primul punct de lucru şi câte 25% din tariful de bază pentru fiecare din celelalte puncte de lucru de pe aceeaşi cerere.Tariful pentru reevaluarea activităţii în cazul unui "raport de inspecţie nefavorabil" este de 50% din tariful de bază stabilit pentru evaluare.Valoarea tarifului pentru supravegherea unităţii va fi de 50% din tariful de bază stabilit pentru evaluarea iniţială.___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters