pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale(actualizat până la data de 6 ianuarie 2010*)
–––––Având în vedere prevederile art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă modelele, precum şi caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale următoarelor formulare:1. Titlul executoriu – MFP-ANAF, cod 14.13.30.99/a, prevăzut în anexa nr. 1;2. Somaţia – MFP-ANAF, cod 14.13.28.99/a, prevăzută în anexa nr. 2;3. Decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii – MFP – ANAF, cod 14.13.45.99, prevăzută în anexa nr. 3;–––-Pct. 3 al art. 1 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 1.850 din 29 decembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 7 din 6 ianuarie 2010.4. Înştiinţare privind stingerea creanţelor fiscale – MFP – ANAF, cod 14.13.09.99/s, prevăzută în anexa nr. 4.–––-Pct. 4 al art. 1 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 1.850 din 29 decembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 7 din 6 ianuarie 2010. +
Articolul 2Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.–––-Art. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 1.850 din 29 decembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 7 din 6 ianuarie 2010. +
Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Agenţiei Naţionalede Administrare Fiscală,Sorin BlejnarBucureşti, 21 august 2009.Nr. 1.438. +
Anexa 1[SIGLA]MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEAGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂUNITATEA FISCALĂ*1)………………….Str. …………. nr. ……, localitatea …………….*Font 7* Dosar de executare nr. ………./ ………….. ┌─────────────────────────────────────────────────────────┐ Nr. …………. din …………………… │Nume şi prenume/denumire debitor ……………………│ │cod de identificare fiscală*2) …………………….,│ │str. ……………….. nr. ……, bl. …… sc. ….│ │et. …., ap. ….., sectorul …, localitatea ……….│ │judeţul ……………. cod poştal …………………│ └─────────────────────────────────────────────────────────┘ TITLU EXECUTORIU Nr. …………*3) ┌──────────────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────────┬───────────────────────────┐ │ │Documentul prin care se │Termenul legal de plată sau │ │ │Natura obligaţiei fiscale │evidenţiază suma de │perioada pentru care au fost│ Cuantumul sumei datorate │ │ *4) │ plată*5) │ calculate majorări de │ (lei) │ │ │ │ întârziere │ │ ├──────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────────┤ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────────┤ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────────┤ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────────────────┤ │TOTAL: │X │X │ │ └──────────────────────────┴────────────────────────┴────────────────────────────┴───────────────────────────┘––– *1) Se va menţiona denumirea organului fiscal emitent al prezentului act administrativ. *2) Se va menţiona: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz. *3) În titlul executoriu se înscriu toate creanţele fiscale neachitate la scadenţă, precum şi accesoriile aferente acestora, stabilite în condiţiile legii. *4) Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxă, contribuţie, amendă sau alte sume datorate bugetului general consolidat ori a creanţei fiscale accesorii. *5) Se vor menţiona: denumirea documentului, numărul, data şi emitentul.Întrucât a expirat scadenţa/termenul de plată a obligaţiilor fiscale înscrise în document, prin care s-a stabilit sau individualizat suma de plată, a fost emis prezentul înscris care constituie titlu executoriu în temeiul art. 141 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă, în conformitate cu prevederile art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită nu este obligatorie audierea contribuabilului.Data emiterii ………………………………………………Conducătorul organului de executare,……………………………..(numele şi prenumele)Document editat prin sistemul informatic, valabil fără semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.364/2007 privind emiterea prin intermediul mijloacelor informatice a unor acte administrative.MFP-ANAF cod 14.13.30.99/a ┌────────────────────┐ │ COD DE BARE │ └────────────────────┘Caracteristicile de tipărire, modul dedifuzare, utilizare şi păstrare ale formularului"Titlul executoriu", cod 14.13. 30.99/a1. Denumire: Titlu executoriu2. Cod: 14.13.30.99/a3. Format: A4/t14. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte faţă-verso.5. Se difuzează: gratuit.6. Se utilizează: în baza art. 141 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.7. Se întocmeşte:– de organul de executare, în format electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;– de Unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în format hârtie.8. Circulă:– un exemplar la Unitatea de imprimare rapidă, în format electronic;– un exemplar la debitor, în format hârtie.9. Se arhivează în format electronic la Unitatea de imprimare rapidă. +
Anexa 2[SIGLĂ]MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEAGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂUNITATEA FISCALĂ*1) ………………….Str. ………….. nr. …., localitatea ……………*Font 7* ┌──────────────────────────────────┐ │ COD DE BARE │ └──────────────────────────────────┘ Dosar de executare nr. ………./ ……….. ┌─────────────────────────────────────────────────────────┐ Nr. …………. din …………………… │Către ……………………. …………………… │ │cod de identificare fiscală*2) …………………….,│ │str. ……………….. nr. ……, bl. …… sc. ….│ │et. …., ap. ….., sectorul …, localitatea ……….│ │judeţul ……………. cod poştal …………………│ └─────────────────────────────────────────────────────────┘ SOMAŢIE Nr. ……/…………….. În baza art. 145 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă înştiinţăm că figuraţi în evidenţa fiscală cu următoarele sume de plată, pentru care s-a început executarea silită în temeiul titlului executoriu emis/titlurilor executorii emise de ……………………anexat/anexate. ┌───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐ │ Natura obligaţiei fiscale *3) │ Titlul executoriu nr./data*4) │ Cuantumul sumei datorate │ │ │ │ (lei) │ ├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ │ │ │ ├───────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ TOTAL: │ X │ │ └───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘–––- *1) Se va menţiona denumirea organului fiscal emitent al prezentului act administrativ. *2) Se va menţiona: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz. *3) Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxă, contribuţie, amendă sau alte sume datorate bugetului general consolidat ori a creanţei fiscale accesorii. *4) În cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii, se vor indica pentru toate numărul şi data emiterii.Dacă în termen de 15 zile de la primirea prezentei somaţii nu veţi achita sumele menţionate pentru care termenul legal de plată a expirat sau nu veţi face dovada stingerii acestora, în baza prevederilor art. 145 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se va proceda la continuarea măsurilor de executare silită. Toate cheltuielile ocazionate de stingerea sumelor menţionate mai sus, exclusiv cele generate de comunicarea acestei somaţii prin poştă, vor fi suportate de către dumneavoastră.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă, în conformitate cu prevederile art. 172 şi 173 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită nu este obligatorie audierea contribuabilului.Conducătorul organului de executare,…………………………………………………….(numele şi prenumele)Document editat prin sistemul informatic, valabil fără semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.364/2007 privind emiterea prin intermediul mijloacelor informatice a unor acte administrative.MFP-ANAF cod 14.13.28.99/a ┌────────────────────┐ │ COD DE BARE │ └────────────────────┘Caracteristicile de tipărire, modul dedifuzare, utilizare şi păstrare ale formularului"Somaţie", cod 14.13. 28.99/a1. Denumire: Somaţie2. Cod: 14.13.28.99/a3. Format: A4/t14. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte faţă-verso.5. Se difuzează: gratuit.6. Se utilizează: în baza art. 145 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.7. Se întocmeşte:– de organul de executare, în format electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;– de Unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în format hârtie.8. Circulă:– un exemplar la Unitatea de imprimare rapidă, în format electronic;– un exemplar la debitor, în format hârtie.9. Se arhivează în format electronic la Unitatea de imprimare rapidă. +
Anexa 3MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE[SIGLA] AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂUNITATEA FISCALĂ*1)………………….Str. …… nr. ……, localitatea …….. ┌───────────────────────────┐ │ COD DE BARE │ └───────────────────────────┘ Dosar fiscal nr. ……….. ┌──────────────────────────────────────────────┐ Nr. …….. din ……….. │Către ……………………………….. │ │cod de identificare fiscală*2) …………, │ │str. ……….. nr. …., bl. …. sc. …. │ │et. .., ap. …, sectorul .., localitatea ….│ │judeţul ……………. cod poştal ……….│ └──────────────────────────────────────────────┘DECIZIEreferitoare la obligaţiile de plată accesoriiÎn temeiul art. 88 lit. c) şi art. 119 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru plata cu întârziere a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri ale bugetului general consolidat s-au calculat următoarele accesorii: ┌──────────────┬─────────────────────────────┬──────────────────────────┐ │ Cod*3) │Natura obligaţiei fiscale*4) │ Accesorii*5) │ ├──────────────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────┤ │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────┤ │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────┤ │ │ │ │ ├──────────────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────┤ │TOTAL: │ │ │ └──────────────┴─────────────────────────────┴──────────────────────────┘În conformitate cu prevederile art. 110 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul înscris constituie titlu de creanţă.Vă invităm ca, în termenul prevăzut la art. 111 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, să achitaţi sau să faceţi dovada plăţii sumelor menţionate în prezenta decizie.Împotriva prezentului act se poate formula contestaţie, în conformitate cu prevederile art. 205 şi 207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării acestuia, care se depune la sediul organului fiscal emitent.Detaliile referitoare la modul de calcul al sumelor reprezentând accesorii aferente obligaţiilor fiscale se află în anexă.Conducătorul unităţii fiscale,…………………………Document editat prin sistemul informatic, valabil fără semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.364/2007privind emiterea prin intermediul mijloacelor informatice a unor acte administrative.Număr de operator de date cu caracter personal – 759––––*1) Se va menţiona denumirea organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.*2) Se va menţiona: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.*3) Se va menţiona codul existent în nomenclatorul Sistemului de administrare a creanţelor fiscale, publicat pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.*4) Se va preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxă, contribuţie, amendă sau alte sume datorate bugetului general consolidat ori a creanţei fiscale accesorii.*5) Majorările de întârziere se vor calcula conform prevederilor art. 119 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.MFP-ANAF cod 14.13.45.99 ┌──────────────────────┐ │ COD DE BARE │ └──────────────────────┘Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizareşi păstrare ale formularului "Decizie referitoare la obligaţiilede plată accesorii", cod 14.13.45.991. Denumire: Decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii2. Cod: 14.13.45.993. Format: A4/t14. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte faţă-verso.5. Se difuzează: gratuit.6. Se utilizează: în baza art. 88 lit. c) şi art. 119 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.7. Se întocmeşte:– de compartimentul de evidenţă pe plătitori, în format electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;– de unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în format hârtie.8. Circulă: – 1 exemplar la unitatea de imprimare rapidă, în format electronic;– 1 exemplar la debitor, în format hârtie.9. Se arhivează: în format electronic la unitatea de imprimare rapidă. +
AnexăAnexă la Decizia nr. ……… din data de …………..┌────────┬────────────────────┬─────────┬────────┬─────┬─────┬───────┬─────────┐│ Cod*1) │Documentul prin care│Categoria│Perioada│ Suma│Zile/│ │ Suma ││ │ s-a individualizat │ de │ │debit│Luni │Cota*4)│accesoriu││ │ suma de plată*2) │ sumă*3) │ │ │ │ │ │├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤├────────┼────────────────────┼─────────┼────────┼─────┼─────┼───────┼─────────┤└────────┴────────────────────┴─────────┴────────┴─────┴─────┴───────┴─────────┘Document editat prin sistemul informatic, valabil fără semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.364/2007privind emiterea prin intermediul mijloacelor informatice a unor acte administrative.Număr de operator de date cu caracter personal – 759––––-*1) Se va menţiona codul existent în nomenclatorul Sistemului de administrare a creanţelor fiscale, publicat pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.*2) Se vor menţiona: denumirea documentului care constituie titlu de creanţă şi prin care s-a individualizat creanţa principală, numărul şi data.*3) Se va menţiona categoria de sumă: majorări de întârziere, penalităţi de întârziere.*4) Nivelul majorării se stabileşte conform art. 120 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.––––Anexa 3 a fost introdusă de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.850 din 29 decembrie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 7 din 6 ianuarie 2010, având conţinutul anexei 1 din acelaşi act normativ. +
Anexa 4MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE[SIGLA] AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂUNITATEA FISCALĂ*1)………………….Str. …… nr. ……, localitatea …….. ┌───────────────────────────┐ │ COD DE BARE │ └───────────────────────────┘ Dosar fiscal nr. ……….. ┌──────────────────────────────────────────────┐ Nr. …….. din ……….. │Către ……………………………….. │ │cod de identificare fiscală*2) …………, │ │str. ……….. nr. …., bl. …. sc. …. │ │et. .., ap. …, sectorul .., localitatea ….│ │judeţul ……………. cod poştal ……….│ └──────────────────────────────────────────────┘ÎNŞTIINŢAREprivind stingerea creanţelor fiscaleÎn conformitate cu prevederile art. 115 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă înştiinţăm că plăţile efectuate de dumneavoastră au stins creanţe fiscale, după cum urmează:┌────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┐│Informaţii referitoare │ Informaţii referitoare la stingerea sumelor ││la documentele de plată │ │├────────┬──────┬────────┼────────────┬──────────┬─────────┬────────┬─────────┤│Document│ Data │ Suma │Denumirea │Document │Categoria│Termen │ Suma ││de plată│plăţii│achitată│obligaţiilor│ de │sumei de │de plată│ stinsă ││Nr./dată│ │ │ bugetare │creanţă*3)│plată*4) │ │ │├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤├────────┼──────┼────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤├────────┴──────┼────────┼────────────┴──────────┴─────────┴────────┼─────────┤│TOTAL: │ │TOTAL: │ │└───────────────┴────────┴──────────────────────────────────────────┴─────────┘În conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentului act se poate formula contestaţie, care se depune în termen de 30 de zile de la comunicare la organul fiscal emitent.În vederea corelării evidenţei fiscale cu evidenţa contabilă, vă rugăm să efectuaţi corecţiile necesare. În speranţa că veţi da curs solicitării noastre, vă mulţumim.Conducătorul unităţii fiscale,…………………………..Document editat prin sistemul informatic, valabil fără semnătură şi ştampilă, conform prevederilor Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.364/2007privind emiterea prin intermediul mijloacelor informatice a unor acte administrative.Număr de operator de date cu caracter personal – 759––––-*1) Se va menţiona denumirea organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.*2) Se va menţiona: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.*3) Se vor menţiona: denumirea documentului care constituie titlu de creanţă şi prin care s-a individualizat creanţa fiscală: DEC – declaraţie, DEC. IMP. – decizie de impunere, PVC – proces-verbal de contravenţie, DEC. ACC. – decizie de calcul accesorii, numărul şi data.*4) Se va menţiona categoria de sumă: D – debit, M – majorare de întârziere, A – amendă, P – penalitate, MS – dobândă simplă, PI – penalitate de întârziere.M.E.F. – A.N.A.F. cod 14.13.09.99/s ┌──────────────────────┐ │ COD DE BARE │ └──────────────────────┘Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizareşi păstrare ale formularului "Înştiinţare privind stingereacreanţelor fiscale", cod 14.13.09.99/s1. Denumire: Înştiinţare privind stingerea creanţelor fiscale2. Cod: 14.13.09.99/s3. Format: A4/t14. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte faţă-verso.5. Se difuzează: gratuit.6. Se utilizează: în baza art. 115 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.7. Se întocmeşte:– de compartimentul de evidenţă pe plătitori, în format electronic pentru tipărire, transmitere şi arhivare;– de unitatea de imprimare rapidă, într-un exemplar, în format hârtie.8. Circulă: – 1 exemplar la unitatea de imprimare rapidă, în format electronic;– 1 exemplar la debitor, în format hârtie.9. Se arhivează: în format electronic la unitatea de imprimare rapidă.––––Anexa 4 a fost introdusă de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.850 din 29 decembrie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 7 din 6 ianuarie 2010, având conţinutul anexei 2 din acelaşi act normativ.–––