ORDIN nr. 1.528 din 20 decembrie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 7 ianuarie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 895 19/08/2016
ART. 1MODIFICA PEORDIN 895 19/08/2016 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 895 19/08/2016 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEORDIN 895 19/08/2016 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEORDIN 895 19/08/2016 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 895 19/08/2016 ART. 21
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 30 18/01/2017 ART. 9
ActulREFERIRE LAORDIN 895 19/08/2016
ActulREFERIRE LAHG 1186 29/12/2014
ActulREFERIRE LALEGE 38 07/03/2001
ActulREFERIRE LAOUG 34 17/04/2000 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 895 19/08/2016 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEORDIN 895 19/08/2016 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEORDIN 895 19/08/2016 ANEXA 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 895 19/08/2016
ART. 1MODIFICA PEORDIN 895 19/08/2016 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 895 19/08/2016 ART. 11
ART. 1REFERIRE LAORDIN 895 19/08/2016
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 895 19/08/2016
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 895 19/08/2016
ANEXA 3REFERIRE LAORDIN 895 19/08/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Văzând Raportul final privind auditul efectuat în România în perioada 17 aprilie 2018-25 aprilie 2018 în vederea evaluării sistemului de control privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice și Referatul de aprobare al Direcției generale politici agricole nr. 243.482 din 20 decembrie 2018, <!–>în conformitate cu prevederile:art. 8 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobată prin Legea nr. 38/2001, cu modificările și completările ulterioare;Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului din 28 iunie 2007 privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice, precum și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.092/91 și ale Regulamentului (CE) nr. 889/2008 al Comisiei din 5 septembrie 2008 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice în ceea ce privește producția ecologică, etichetarea și controlul,–>în temeiul art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Administrarea Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor, cu modificările și completările ulterioare, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite prezentul ordin.–> +
Articolul IOrdinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 895/2016 pentru aprobarea regulilor privind organizarea sistemului de inspecție și certificare, de aprobare a organismelor de inspecție și certificare/organismelor de control și de supraveghere a activității organismelor de control, în agricultura ecologică, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 669 din 31 august 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.<!–>La articolul 9 alineatul (1), litera i) se modifică și va avea următorul cuprins:i)–>să efectueze, la cel puțin 10% din operatorii cu care au fost încheiate contracte de prestări servicii, inspecții suplimentare prin sondaj. Cel puțin 10% din totalul inspecțiilor efectuate în conformitate cu dispozițiile art. 65 alin. (1) și (4) din R (CE) nr. 889/2008 trebuie să fie neanunțate. Inspecțiile suplimentare sunt stabilite în baza evaluării generale a riscului de nerespectare a regulilor de producție și în baza rezultatelor inspecției obligatorii anunțate, conform prevederilor art. 92c alin. (2) din R (CE) nr. 889/2008. Criteriile generale pentru evaluarea riscului se stabilesc luând în considerare în mod obligatoriu:rezultatul controalelor anterioare;gravitatea sancțiunilor aplicate;dimensiunea exploatației în sistemul de agricultură ecologică/unității, tipul și structura operatorului;categoria de produse obținute care implică un risc de apariție a neconformităților;cantitatea de produs;riscul de a schimba produsele convenționale cu produse ecologice în cazul activităților mixte;obținerea de derogări de la regulile de producție ecologică.Algoritmul de aplicare a factorilor de risc, măsurile de management al riscului în cazul în care se înregistrează rate mari de neconformități în cadrul eșantionului se stabilesc printr-o procedură elaborată de către OC. Procedura va cuprinde și metoda de evaluare a eficienței factorilor de risc și modalitatea de extindere a eșantionului în cazul incidenței mari a neconformităților;<!–>2.–>La articolul 11 alineatul (1), litera f) se modifică și va avea următorul cuprins:f)<!–>în vederea îndeplinirii obligațiilor prevăzute de art. 92a din R (CE) nr. 889/2008, în cazul în care un OC constată nereguli în aplicarea prevederilor privind producția ecologică, nereguli care afectează statutul ecologic al produsului și/sau al terenului, sau este informat din alte surse despre nereguli cu produse ecologice, acesta informează imediat autoritatea competentă și investighează originea neregulilor sau încălcărilor, în conformitate cu lit. d). În cazul neregulilor constatate asupra produselor provenite din alte țări din UE și din afara UE, informarea trebuie să fie completată și transmisă potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 16 la prezentul ordin.Informarea cu privire la rezultatele verificărilor în cazul notificărilor primite prin sistemul informatic pentru agricultura ecologică, denumit în continuare OFIS, sau oricăror altor tipuri de sesizări trebuie să cuprindă toate acțiunile întreprinse, informarea celorlalte OC și documentele care demonstrează constatările din timpul investigației, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 17 la prezentul ordin;–>3.<!–>La articolul 11 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, litera f^1), cu următorul cuprins:f^1)–>OC transmit rezultatul verificărilor și documentele menționate la lit. f) în termen de 10 zile calendaristice de la data constatării/informării inițiale. În cazul în care autoritatea competentă solicită informații suplimentare, acestea se înaintează de către OC astfel încât răspunsul formulat prin OFIS să se încadreze în termenul prevăzut la art. 92a alin. (4) din R (CE) nr. 889/2008;4.Articolul 21 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 21Anexele nr. 1-17 fac parte integrantă din prezentul ordin.<!–>
5.–>Anexa nr. 2 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.6.<!–>După anexa nr. 15 se introduc două noi anexe, anexele nr. 16 și 17, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 2 și 3, care fac parte integrantă din prezentul ordin.–>
+
Articolul IIAnexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,–>
Petre Daea<!–>
București, 20 decembrie 2018.–>Nr. 1.528. +
Anexa nr. 1 <!–>(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 895/2016)–>
LISTA <!–>
sancțiunilor pe care organismele de control le aplică operatorilor–>
* În cazul declasării produsului în urma constatării în tehnologia de cultură a unor produse și substanțe ce nu sunt incluse în anexele I și II la R(CE) nr. 889/2008. Se va proceda concomitent la declasarea suprafeței respective.–>** În cazul suspendării operatorului în urma constatării în tehnologia de cultură a unor produse și substanțe ce nu sunt incluse în anexele I și II la R(CE) nr. 889/2008, se va proceda concomitent la declasarea suprafeței respective și la declasarea produsului.<!–>*** În cazul excluderii operatorului, se va proceda concomitent la declasarea suprafeței respective și la declasarea produsului.–>^1 În vederea aplicării prevederilor art. 30 din Regulamentul (CE) nr. 834/2007 al Consiliului din 28 iunie 2007 privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice, precum și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.092/91, în cazul constatărilor de încălcări ale dispozițiilor în mod grav sau care provoacă efecte îndelungate, autoritatea competentă stabilește, în vederea suspendării operatorului, o perioadă de maximum un an.<!–>^2 În cazul încălcării dispozițiilor în mod grav sau care provoacă efecte îndelungate, organismele de control aplică sancțiunea de excludere a operatorilor pentru o perioadă de 5 ani.–>^3 Informarea cuprinde rezultatul verificărilor, precum și documentele analizate care au stat la baza aplicării sancțiunii. <!–>–>
+
Anexa nr. 2<!–>(Anexa nr. 16 la Ordinul nr. 895/2016)–>
INFORMARE <!–>
cu privire la neregulile constatate asupra produselor provenite din alte țări din UE și din afara UE (model)–>
–>
+
Anexa nr. 3<!–>(Anexa nr. 17 la Ordinul nr. 895/2016)–>
INFORMARE <!–>
privind rezultatele verificărilor efectuate pentru stabilirea originii iregularității –>
în cazul notificărilor primite prin OFIS sau oricăror altor tipuri de sesizări (model)<!–>–>
Informații cu privire la iregularitatea investigată<!–>.…………………………………………………………………………………………………………………–>.…………………………………………………………………………………………………………………<!–>.…………………………………………………………………………………………………………………–>.…………………………………………………………………………………………………………………<!–>

Nr. crt.–> Solicitare<!–> Răspunsul detaliat al OC –> Documente anexate care să demonstreze constatările din timpul verificărilor <!–>
1.–> Ce tip de investigație a fost adoptat?<!–>
2.–> Care este rezultatul verificărilor?<!–>Descrierea aspectelor investigate, a originii produselor, schimbului de informații cu alte OC-uri etc.–>
3.<!–> Operatorul a fost informat despre suspiciunea iregularității? Dacă da, a informat OC?–>
4.<!–> Operatorii implicați în iregularitate au făcut subiectul unor alte iregularități/infringement în ultimii trei ani?–>
5.<!–> Ce măsuri preventive au fost luate?–>
6.<!–> Au fost clarificate originea contaminării și responsabilitatea operatorului?–>
7.<!–> Care este opinia dumneavoastră asupra gravității acestei iregularități?–>
8.<!–> Ce măsuri corective și sancțiuni au fost luate în privința operatorului? –>
9.<!–> Sunt planificate inspecții suplimentare la acest operator?–>Dacă da, ce se intenționează să se verifice și de ce?<!–>Clasa de risc în care a fost încadrat operatorul? Istoricul operatorului.–>
10.<!–> Alte informații–>

–>––<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters