ORDIN nr. 171 din 7 decembrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL PUBLIC
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1.252 din 24 decembrie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 373 23/10/2008
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 304 28/06/2004 ART. 61
ActulREFERIRE LALEGE 304 28/06/2004 ART. 73
ActulREFERIRE LALEGE 304 28/06/2004 ART. 114
ActulREFERIRE LALEGE 304 28/06/2004 ART. 132
ActulCONTINE PEREGULAMENT 07/12/2004
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 07/12/2004
ART. 3REFERIRE LAHG 1209 14/10/2003
ART. 5REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 20REFERIRE LAHG 281 17/06/1993
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 373 23/10/2008

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte posturi vacante de personal din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative ale Ministerului Public



În temeiul art. 61 alin. (1), art. 73, art. 114 alin. (5) şi al art. 132 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, cu modificările ulterioare,procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte posturi vacante de personal din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative ale Ministerului Public, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 2Secţiile relaţii cu publicul, secretariat general, economico-financiară şi administrativă vor lua măsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prezentului ordin.Procurorul general al Parchetuluide pe lângă Înalta Curte deCasaţie şi Justiţie,Ilie BotoşBucureşti, 7 decembrie 2004.Nr. 171.
+
Anexa REGULAMENTprivind organizarea şi desfăşurarea concursuluipentru ocuparea funcţiei publice de manager economicşi a celorlalte posturi vacante de personaldin cadrul departamentelor economico-financiareşi administrative ale Ministerului Public +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1(1) Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângă curţile de apel şi parchetele de pe lângă tribunale au în structură câte un departament economico-financiar şi administrativ, condus de un manager economic numit pe bază de concurs, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în condiţiile legii.(2) Departamentele economico-financiare şi administrative din cadrul parchetelor de pe lângă tribunale asigură activitatea economică, financiară şi administrativă şi pentru parchetele din circumscripţia acestora.
+
Articolul 2Personalul din cadrul departamentului economico-financiar şi administrativ, cu excepţia managerului economic, este încadrat de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, de procurorul general al parchetului de pe lângă curtea de apel în cadrul căruia urmează să îşi desfăşoare activitatea, pe bază de concurs sau de probă practică.
+
Articolul 3Posturile vacante aferente funcţiilor publice de execuţie şi de conducere (altele decât cele de manager economic) din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângă curţile de apel şi parchetele de pe lângă tribunale se ocupă prin concurs organizat de către Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru acest parchet, respectiv de parchetele de pe lângă curţile de apel, pentru celelalte parchete, cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările ulterioare, precum şi ale prezentului regulament.
+
Capitolul IIConcursul pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte funcţii publice vacante din cadrul departamentului economico-financiar şi administrativ +
Articolul 4(1) Concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic pentru Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângă curţile de apel şi parchetele de pe lângă tribunale se organizează de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.(2) Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, precum şi bibliografia se publică, prin grija Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării concursului. Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia şi alte date necesare desfăşurării acestuia se afişează la sediul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se publică pe pagina de Internet a acestuia, în acelaşi termen.(3) Comisia de concurs se constituie prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu cel puţin 40 de zile înainte de data desfăşurării concursului şi este formată din 5 membri desemnaţi cu respectarea următoarelor condiţii:a) 4 membri sunt funcţionari publici din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, dintre care unul deţine o funcţie publică echivalentă cu funcţiile publice pentru care se organizează concursul;b) un membru este din partea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.(4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formată din 5 membri, desemnaţi cu respectarea prevederilor alin. (3), alţii decât membrii comisiei de concurs.(5) Membrii comisiei de concurs şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor trebuie să prezinte cazierul administrativ eliberat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.(6) Secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură de către compartimentul resurse umane al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
+
Articolul 5(1) La concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic se pot înscrie persoanele care îndeplinesc următoarele condiţii:a) au cetăţenie română şi domiciliul în România;b) sunt absolvente de studii superioare economice;c) au o vechime în specialitate de minimum 5 ani;d) au o bună reputaţie;e) sunt apte din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei;f) nu au antecedente penale;g) nu au fost eliberate dintr-o funcţie publică în ultimii 7 ani pentru motive imputabile;h) nu au desfăşurat activitate de poliţie politică, astfel cum este definită aceasta prin lege.(2) La concursul pentru ocuparea celorlalte funcţii publice vacante din cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative se pot înscrie persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările ulterioare.(3) Concursul prevăzut la alin. (2) se organizează potrivit art. 3, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.(4) Prevederile art. 4 alin. (2)-(6) se aplică în mod corespunzător pentru parchetul care organizează concursul.
+
Articolul 6(1) Concursul constă în 3 etape, după cum urmează:a) selectarea dosarelor de înscriere;b) proba scrisă;c) interviul.(2) Probele de concurs prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) se notează cu puncte de la 1 la 100.
+
Articolul 7(1) În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului cuprinzând condiţiile de desfăşurare a concursului, candidaţii vor depune la secretariatul comisiei de concurs dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu:a) copia legalizată a actului de identitate;b) formularul de înscriere;c) copiile legalizate ale diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;d) copia legalizată a carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, respectiv, în specialitate;e) curriculum vitae;f) cazierul judiciar;g) adeverinţa medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare;h) copia fişei de evaluare a performanţelor profesionale individuale sau, după caz, recomandarea de la ultimul loc de muncă;i) declaraţia pe propria răspundere autentificată la notar sau adeverinţa care să ateste că nu au desfăşurat activităţi de poliţie politică.(2) Formularul de înscriere la concurs se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs din cadrul parchetului care organizează concursul.
+
Articolul 8(1) În termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la art. 7 alin. (1), comisia de concurs selectează dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare prevăzute la art. 5 alin. (1) şi (2) şi la art. 7 alin. (1).(2) Rezultatele selectării dosarelor de înscriere la concurs se afişează, cu menţiunea "admis" sau "respins", la sediul parchetului, în termenul prevăzut la alin. (1).(3) Candidaţii respinşi pot face contestaţie, care se depune în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi se soluţionează de către această comisie în termen de 24 de ore.(4) Rezultatele soluţionării contestaţiilor sunt definitive şi se afişează în termen de 24 de ore de la soluţionare la sediul parchetului care organizează concursul.(5) Pot susţine proba scrisă candidaţii ale căror dosare de înscriere au fost selectate de către comisia de concurs şi cei ale căror contestaţii au fost admise.
+
Articolul 9(1) Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări sau în rezolvarea unor teste-grilă.(2) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc de comisia de concurs cu cel puţin 24 de ore înaintea susţinerii probei scrise, pe baza bibliografiei de concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu nivelul şi specificul funcţiilor publice pentru care se organizează concursul. Pentru ocuparea aceleiaşi funcţii publice, subiectele vor fi identice în cadrul aceluiaşi concurs.(3) Seturile de subiecte se semnează de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila parchetului care organizează concursul.(4) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi de complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.
+
Articolul 10(1) Intrarea candidaţilor în sălile de concurs se va face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate.(2) Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.(3) În vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii vor primi coli de hârtie având sigiliul instituţiei. Se va putea folosi numai cerneală de culoare albastră sau pix cu pastă de culoare albastră.(4) Înainte de a se dicta subiectele, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează a fi lipit, după care se aplică ştampila parchetului care organizează concursul.(5) Plicul cu subiectele de concurs va fi desfăcut de un candidat care va semna şi procesul-verbal încheiat la sfârşitul susţinerii probei scrise.(6) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiei şi secretarul comisiei de concurs.(7) La expirarea timpului prevăzut pentru susţinerea probei scrise, candidaţii vor preda lucrarea, semnând borderoul special întocmit în acest sens.(8) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. În cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se poate face numai cu însoţitor, dintre persoanele menţionate la alin. (6).(9) Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs. În aceste cazuri comisia de concurs întocmeşte un proces-verbal cuprinzând constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea "fraudă".
+
Articolul 11(1) Comisia de concurs stabileşte baremul de acordare a punctajului pentru proba scrisă, care se afişează la finalizarea acestei probe la sediul parchetului.(2) Proba scrisă se notează cu puncte de la 1 la 100 de către fiecare membru al comisiei de concurs.(3) Punctajul final al probei scrise este media aritmetică a punctelor acordate de către fiecare membru al comisiei de concurs.(4) Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea interviului.
+
Articolul 12(1) Punctajele obţinute la proba scrisă, cu menţiunea "admis" sau "respins", se afişează la sediul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în termen de 48 de ore, dar care să asigure rămânerea a cel puţin 24 de ore până la susţinerea următoarei probe, după rezolvarea unor eventuale contestaţii.(2) Prevederile art. 8 alin. (3) şi (4) se aplică în mod corespunzător.
+
Articolul 13(1) Interviul se susţine, de regulă, în cel mult 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.(2) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa candidatului întrebări din bibliografia de concurs sau legate de activitatea practică specifică postului pentru care candidează.(3) Interviul se notează cu puncte de la 1 la 100 de către fiecare membru al comisiei de concurs.(4) Punctajul final al interviului este media aritmetică a punctelor acordate de către fiecare membru al comisiei de concurs.(5) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele obţinute la proba orală.
+
Articolul 14(1) Promovarea probelor prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. b) şi c) se face ca urmare a obţinerii a cel puţin 50 de puncte pentru fiecare dintre acestea. Punctajul final necesar pentru promovarea concursului este de minimum 100 şi se obţine prin cumularea punctajului obţinut la fiecare dintre probe.(2) Sunt declaraţi admişi candidaţii care au promovat cele două probe, în ordinea punctajului final obţinut.
+
Articolul 15La finalizarea fiecărei probe şi la finalizarea concursului se întocmeşte un proces-verbal semnat de membrii comisiei de concurs, care conţine descrierea modului de desfăşurare a acestuia şi rezultatele obţinute de candidaţi.
+
Articolul 16(1) Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unei funcţii publice vacante candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj final dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie publică, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar promovării.(2) La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, are prioritate cel care are specializări în domeniul funcţiei publice pentru care a candidat sau vechime mai mare în specialitate.(3) Comunicarea punctajelor şi a rezultatelor finale ale concursului se face prin afişare la sediul parchetului, în termen de 3 zile lucrătoare de la data susţinerii ultimei probe.
+
Articolul 17Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi în condiţiile legii, pe baza punctajului final obţinut, în funcţia publică de manager economic, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, respectiv în funcţia publică pentru care au susţinut concursul, prin ordin al procurorului general al parchetului care a organizat concursul.
+
Capitolul IIIConcursul pentru ocuparea posturilor vacante de personal contractual din cadrul departamentului economico-financiar şi administrativ +
Articolul 18Poate fi angajată cu contract individual de muncă în cadrul Departamentului economico-financiar şi administrativ al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, respectiv în cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative ale parchetelor de pe lângă curţile de apel şi ale parchetelor de pe lângă tribunale, persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:a) este cetăţean român cu domiciliul în România;b) are studii în conformitate cu cerinţele postului;c) nu are antecedente penale şi se bucură de o bună reputaţie;d) este apt din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei;e) a promovat concursul sau, după caz, proba practică, organizată potrivit prezentului regulament.
+
Articolul 19(1) Candidaţii vor prezenta pentru înscrierea la concurs sau la proba practică următoarele acte:a) copie legalizată de pe actul de identitate;b) copie legalizată de pe actul doveditor al studiilor urmate;c) certificat de cazier judiciar;d) curriculum vitae;e) copie legalizată de pe carnetul de muncă sau extras de pe registrul general al salariaţilor, dacă este cazul;f) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare.(2) Copiile legalizate de pe actele prevăzute la alin. (1) se prezintă însoţite de documentele originale.(3) Candidaţii vor depune şi o recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul loc de muncă, dacă este cazul.
+
Articolul 20(1) Personalul care desfăşoară activităţi administrative, de gospodărire, de întreţinere-reparaţii şi de deservire este angajat pe bază de concurs.(2) Concursul constă într-o probă scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice şi o probă orală şi se desfăşoară în conformitate cu condiţiile prevăzute în anexa nr. 12 la Hotărârea Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea pesonalului din unităţile bugetare, cu modificările ulterioare.
+
Articolul 21(1) Data şi locul susţinerii concursului, tematica, numărul posturilor vacante şi termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs se aduc la cunoştinţă celor interesaţi, prin afişare la sediul parchetelor organizatoare şi prin publicare pe pagina de Internet a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu cel puţin 30 de zile înainte de data fixată.(2) Cererile pentru înscrierea la concurs se adresează procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, procurorului general al parchetului de pe lângă curtea de apel şi se depun la sediul parchetului care organizează concursul cu cel puţin 10 zile înainte de data acestuia.
+
Articolul 22În funcţie de specificul posturilor scoase la concurs şi de numărul candidaţilor, conducătorul parchetului care organizează concursul stabileşte comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
+
Articolul 23(1) Timpul alocat pentru elaborarea lucrării scrise este de două ore din momentul comunicării subiectelor.(2) Prevederile art. 10 se aplică în mod corespunzător.
+
Articolul 24(1) Corectarea lucrărilor scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza unui barem stabilit de membrii comisiei de concurs.(2) Lucrarea scrisă va fi notată cu note de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de concurs.(3) Nota finală a lucrării scrise este media aritmetică a notelor acordate de către fiecare membru al comisiei de concurs.
+
Articolul 25Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice, candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7.
+
Articolul 26Procedura privind contestaţiile la rezultatele obţinute este cea prevăzută la art. 8 alin. (3) şi (4).
+
Articolul 27(1) La proba orală participă candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice.(2) Prevederile art. 24 se aplică în mod corespunzător.(3) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele obţinute la proba orală.
+
Articolul 28Media generală (nota) de promovare a concursului este de cel puţin 7 şi este media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare probă.
+
Articolul 29(1) Repartizarea candidaţilor admişi la concurs se face în ordinea descrescătoare a mediilor generale (notelor) de promovare obţinute, în funcţie de posturile vacante existente.(2) La medii (note) egale, comisia de concurs va stabili candidatul declarat admis în raport cu nivelul studiilor de bază sau suplimentare absolvite şi, în subsidiar, în raport cu vechimea în muncă.
+
Articolul 30(1) Personalul de serviciu este angajat pe baza unei probe practice. Prevederile art. 21 şi 22, în ceea ce priveşte comisia de concurs, se aplică în mod corespunzător.(2) În urma susţinerii probei practice, candidatul va fi declarat admis sau respins.(3) Criteriile de evaluare a candidaţilor la proba practică se stabilesc în funcţie de natura posturilor vacante scoase la concurs.(4) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele obţinute la proba practică.
+
Capitolul IVDispoziţii finale +
Articolul 31Lucrările scrise şi procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexează la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi.
+
Articolul 32Dosarele, lucrările scrise şi procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi, precum şi alte lucrări privind concursul se arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
+
Articolul 33Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters