ORDIN nr. 2.062 din 16 mai 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 445 din 29 mai 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 420 18/03/2021
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 2062 16/05/2018
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 4148 23/11/2022





Având în vedere prevederile art. 359 alin. (1) și art. 393^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: +
Articolul 1Se împuternicesc persoanele cu atribuții de inspecție economico-financiară din Direcția generală de inspecție economico-financiară din cadrul Ministerului Finanțelor Publice să efectueze activitatea de monitorizare și control al respectării de către autoritatea prevăzută la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, respectiv de către comisiile prevăzute la art. 1 din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura și condițiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați, a condițiilor legale privind autorizarea antrepozitarilor fiscali autorizați, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați.
+
Articolul 2Se aprobă Procedura privind activitatea de monitorizare și control al respectării de către autoritatea prevăzută la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, a condițiilor legale privind autorizarea antrepozitarilor autorizați, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați, prevăzută în anexa nr. 1.
+
Articolul 3Se aprobă modelul, conținutul și instrucțiunile de completare a procesului-verbal de control, prevăzute în anexa nr. 2.
+
Articolul 4Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 5Direcția generală de inspecție economico-financiară din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, precum și comisiile prevăzute la art. 1 din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.482/2017 vor lua măsuri pentru aplicarea și ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
+
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul finanțelor publice,–>
Eugen Orlando Teodorovici<!–>
București, 16 mai 2018.–>Nr. 2.062. +
Anexa nr. 1<!–>PROCEDURAprivind activitatea de monitorizare și control al respectării de către autoritatea prevăzută–>la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a condițiilor legale<!–>privind autorizarea antrepozitarilor autorizați, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor–>înregistrați și a importatorilor autorizați<!–>–>
+
Anexa nr. 2<!–>–>Cap. 1 – Date privind controlul–>Cap. 2 – Date privind comisia<!–>Cap. 3 – Constatări–>Cap. 4 – Sinteza constatărilorPrezentul proces-verbal de control a fost întocmit în 3 (trei) sau, după caz, 4 (patru) exemplare, înregistrate la registratura direcției generale regionale a finanțelor publice/structurii teritoriale a direcției generale regionale a finanțelor publice/Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, din care un exemplar a fost lăsat comisiei, unul pentru organul de control, unul pentru conducerea Ministerului Finanțelor și, după caz, unul ca anexă la sesizarea penală care se transmite organelor de cercetare penală.(la 22-03-2021,
Paragraful care urmează după cap. 4 din Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 420 din 18 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 285 din 22 martie 2021
)

Întocmit,<!–>
Echipa de control–>
……………………………………………….<!–>
(numele, prenumele, funcția și semnătura)–>
Comisia,<!–>
……………………………………………….–>
(numele, prenumele, funcția, semnătura și ștampila)<!–>–>
Instrucțiuni privind întocmirea procesului-verbal de control<!–>Procesul-verbal de control este actul de control care se întocmește în timpul controlului și în care se prezintă constatările controlului din punct de vedere faptic și legal.–>Procesul-verbal de control se semnează de echipa de control și de membrii comisiei, cu sau fără explicații ori obiecțiuni. În cazul refuzului unuia sau mai multor membri ai comisiei de a semna procesul-verbal de control, în conținutul acestuia se consemnează refuzul, cu specificarea condițiilor și a motivelor care au generat refuzul.<!–>Toate exemplarele procesului-verbal de control trebuie să conțină pe fiecare pagină semnătura în original a organului de control și a membrilor comisiei.–>Procesul-verbal de control se înregistrează la nivelul Direcției generale de inspecție economico-financiară și la nivelul comisiei verificate.<!–>În situația în care constatările efectuate cu ocazia controlului ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracțiuni, procesul-verbal de control se înaintează ca anexă la sesizarea penală care se transmite organelor de cercetare penală.–> +
Capitolul 1Date privind controlulPrezentarea echipei de control, precizându-se, pentru fiecare membru, numele și prenumele, funcția, numărul legitimației, direcția din care face parte, numărul/data ordinului de serviciu și denumirea comisiei.<!–>De asemenea se vor preciza:temeiul legal al efectuării controlului;data începerii controlului, conform ordinului de serviciu;perioada supusă controlului;perioada în care s-a desfășurat controlul, precum și locul de desfășurare. În cazul în care controlul a fost suspendat, se vor înscrie perioadele în care s-a efectuat controlul;date generale despre entitatea implicată în autorizare;obiectivele controlului.–>
+
Capitolul 2Date privind comisia2.1.Datele de identificare ale comisiei: denumirea direcției generale regionale a finanțelor publice/structurii teritoriale a direcției generale regionale a finanțelor publice/Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, sediul social, codul unic de înregistrare, ordinul/decizia de numire.(la 22-03-2021,
Punctul 2.1. din Capitolul 2 , Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 420 din 18 martie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 285 din 22 martie 2021
)
2.2.Obiectul de activitate al comisiei2.3.Componența comisiei
+
Capitolul 3Constatări3.1.<!–>Descrierea faptelor constatate, inclusiv a constatărilor care ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracțiuni, în condițiile prevăzute de legea penală, cu consemnarea actelor normative încălcate, stabilirea consecințelor și nominalizarea persoanelor răspunzătoare3.2.–>Menționarea măsurilor de remediere dispuse operativ comisiei, după caz3.3.În susținerea constatărilor se vor prezenta copii de pe documente justificative, registre, tabele, situații privind starea de fapt constatată și efectele juridice produse ș.a.
+
Capitolul 4Sinteza constatărilor4.1.<!–>Prezentarea, în sinteză, a deficiențelor constatate de echipa de control, precum și a măsurilor dispuse4.2.–>Prezentarea punctului de vedere al comisiei sau al persoanei împuternicite de către aceasta ori al persoanelor în sarcina cărora s-a reținut răspunderea față de constatările echipei de control, pentru fiecare faptă constatată, inclusiv constatările pentru care există indicii că fapta a fost săvârșită cu încălcarea legii penale, în situația în care aceste persoane au o opinie contrară celei a echipei de control și o prezintă în scris4.3.<!–>Prezentarea punctului de vedere al echipei de control, motivat în drept și în fapt, cu privire la punctul de vedere exprimat de comisie sau al persoanei împuternicite de către aceasta ori al persoanelor în sarcina cărora s-a reținut răspunderea
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters