ORDIN nr. 2.139 din 14 decembrie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, INFRASTRUCTURII SI COMUNICATIILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1255 din 18 decembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 10ABROGA PEORDIN 722 04/07/2017
ART. 10ABROGA PEREGULAMENT 04/07/2017
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 253 17/11/2020
ActulREFERIRE LAHOTARARE 90 28/01/2020 ART. 9
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 68 14/05/2020
ActulCONTINE PEREGULAMENT 14/12/2020
ActulREFERIRE LAHG 557 03/08/2016
ActulREFERIRE LALEGE 104 08/07/2014
ActulREFERIRE LAOUG 1 29/01/2014
ActulREFERIRE LAHG 762 16/07/2008
ActulREFERIRE LALEGE 15 28/02/2005
ActulREFERIRE LAHG 1491 09/09/2004
ActulREFERIRE LAOUG 21 15/04/2004
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 09/09/2004 ART. 4
ART. 10ABROGA PEORDIN 722 04/07/2017
ART. 10ABROGA PEREGULAMENT 04/07/2017
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEREGULAMENT 14/12/2020
ANEXA 1REFERIT DEREGULAMENT 14/12/2020
ANEXA 2REFERIT DEREGULAMENT 14/12/2020





Având în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situațiilor de urgență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 104/2014, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, ale Hotărârii Guvernului nr. 762/2008 pentru aprobarea Strategiei naționale de prevenire a situațiilor de urgență, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative cu incidență în domeniul situațiilor de urgență și al protecției civile, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 253/2020,<!–>în temeiul art. 4 alin. (2) din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.491/2004, cu modificările ulterioare, și al art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor,–>ministrul transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor emite prezentul ordin. +
Articolul 1Se constituie Comitetul ministerial pentru situații de urgență, denumit în continuare comitet ministerial, în componența prevăzută în anexa nr. 1.
+
Articolul 2Situațiile potențiale de convocare a comitetului ministerial sunt prezentate în anexa nr. 2.
+
Articolul 3Comitetul ministerial are în componență un președinte, vicepreședinți, membri și consultanți. Regulamentul privind organizarea, atribuțiile, funcționarea și dotarea Comitetului ministerial pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor este prevăzut în anexa nr. 3.
+
Articolul 4În situații de urgență, comitetul ministerial este convocat de către ministrul transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor/înlocuitorul legal, în baza deciziei proprii sau la propunerea fundamentată a structurii organizatorice a ministerului/entității/autorității care a transmis la Centrul operativ pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, denumit în continuare centru operativ, informații referitoare la situația de urgență.
+
Articolul 5În urma deciziei de convocare a comitetului ministerial, aceasta este transmisă personalului de serviciu din centrul operativ, care va pune în aplicare procedura de convocare a membrilor comitetului.
+
Articolul 6În cazul producerii unei situații de urgență, la solicitarea Comitetului Național pentru Situații de Urgență, a comitetului ministerial sau a șefului centrului operativ, entitățile din subordinea sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor vor desemna personal de specialitate care va asigura desfășurarea unui serviciu permanent în cadrul centrului operativ, precum și în Centrul Național de Conducere și Coordonare a Intervenției.
+
Articolul 7Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 8Prevederile prezentului ordin sunt opozabile tuturor entităților din subordinea sau autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, pe niveluri de competență, precum și entităților de stat sau private (administratori de aeroporturi sau alte infrastructuri de transport, operatori economici care operează pe toate modurile de transport etc.) în ceea ce privește informarea, monitorizarea și implementarea măsurilor adoptate în domeniul specific al situațiilor de urgență.
+
Articolul 9Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
+
Articolul 10La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 722/2017 pentru organizarea și funcționarea Comitetului ministerial pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 13 iulie 2017, se abrogă.<!–>

Ministrul transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor,–>
Lucian Nicolae Bode<!–>
București, 14 decembrie 2020.–>Nr. 2.139. +
Anexa nr. 1<!–>
COMPONENȚA–>
Comitetului ministerial pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor<!–>–>

Nr. crt.<!–> Nivel de reprezentare–> Funcția în comitetul ministerial<!–>
A–> COMPONENTA CENTRALĂ<!–>
1.–> ministrul transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor<!–> președinte–>
2.<!–> secretar de stat–> vicepreședinte<!–>
3.–> secretar de stat<!–> vicepreședinte–>
4.<!–> secretar de stat–> vicepreședinte<!–>
5.–> secretar de stat<!–> vicepreședinte–>
6.<!–> secretar de stat–> vicepreședinte<!–>
7.–> secretar de stat<!–> vicepreședinte–>
8.<!–> secretar general–> vicepreședinte<!–>
9.–> secretar general adjunct<!–> vicepreședinte–>
10.<!–> secretar general adjunct–> vicepreședinte<!–>
11.–> secretar general adjunct<!–> vicepreședinte–>
12.<!–> șef serviciu – Serviciul audit public intern–> membru<!–>
13.–> director – Direcția comunicare, relația cu sindicatele, patronatele și organizațiile neguvernamentale<!–> membru–>
14.<!–> șef serviciu – Serviciul relația cu Parlamentul–> membru<!–>
15.–> director – Direcția corp control și anticorupție<!–> membru–>
16.<!–> șef serviciu – Serviciul probleme speciale–> membru<!–>
17.–> șef serviciu – Serviciul situații de urgență<!–> membru–>
18.<!–> director general adjunct – Direcția generală management, strategie, politici publice, privatizare și guvernanță corporativă–> membru<!–>
19.–> secretar național – Secretariatul Național Traceca<!–> membru–>
20.<!–> director general – Direcția generală organismul intermediar pentru transport–> membru<!–>
21.–> director – Direcția reglementare, politici, strategii și proiecte în comunicații<!–> membru–>
22.<!–> director – Direcția afaceri europene și relații internaționale–> membru<!–>
23.–> director general – Direcția generală transport terestru<!–> membru–>
24.<!–> director – Direcția transport naval–> membru<!–>
25.–> director – Direcția transport aerian<!–> membru–>
26.<!–> director – Direcția medicală–> membru<!–>
27.–> director – Direcția reglementări tehnice, autorizații de construire și mediu<!–> membru–>
28.<!–> director – Direcția achiziții publice și administrarea domeniului public–> membru<!–>
29.–> director – Direcția reprezentare în instanță<!–> membru–>
30.<!–> director – Direcția avizare–> membru<!–>
31.–> șef serviciu – Serviciul tehnic și administrativ<!–> membru–>
32.<!–> director – Direcția proiecte strategice, monitorizare proiecte și parteneriat public privat–> membru<!–>
33.–> director – Direcția investiții și infrastructură<!–> membru–>
34.<!–> șef serviciu – Serviciul resurse umane–> membru<!–>
35.–> director – Direcția economică și ajutor de stat<!–> membru–>
36.<!–> șef compartiment – Compartimentul prelucrare date cu caracter personal–> membru<!–>
37.–> șef compartiment – Compartimentul investigații incidente și accidente în transporturile navale<!–> membru–>
B<!–> COMPONENTA FEROVIARĂ–>
38.<!–> președinte – Autoritatea pentru Reformă Feroviară–> membru<!–>
39.–> director general – Autoritatea Feroviară Română – AFER<!–> membru–>
40.<!–> director general – Societatea METROREX – S.A.–> membru<!–>
41.–> director general – Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.“ – S.A.<!–> membru–>
42.<!–> director general – Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători“ – S.A.–> membru<!–>
43.–> director general – Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă“ – S.A.<!–> membru–>
44.<!–> director – Societatea de Administrare Active Feroviare – „S.A.A.F.“ – S.A.–> membru<!–>
45.–> director – Societatea Feroviară de Turism „S.F.T. – C.F.R.“ – S.A.<!–> membru–>
46.<!–> director general – Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER–> membru<!–>
47.–> director general – Societatea „Telecomunicații C.F.R.“ – S.A.<!–> membru–>
48.<!–> director – Societatea Națională a Căilor Ferate Române – S.N.C.F.R. – R.A.–> membru<!–>
49.–> director – Centrul național de calificare și instruire feroviară – CENAFER<!–> membru–>
50.<!–> director – Societatea „Grup Exploatare și Întreținere Palat CFR“ – S.A.–> membru<!–>
51.–> director – Clubul Sportiv „Rapid“<!–> membru–>
C<!–> COMPONENTA RUTIERĂ–>
52.<!–> inspector de stat șef – Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier–> membru<!–>
53.–> director general – Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.<!–> membru–>
54.<!–> director general – Regia Autonomă „Registrul Auto Român“ – R.A.R.–> membru<!–>
55.–> director – Compania Națională de Investiții Rutiere<!–> membru–>
56.<!–> director general – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere–> membru<!–>
D–> COMPONENTA AVIATICĂ<!–>
57.–> director general – Regia Autonomă „Autoritatea Aeronautică Civilă Română“ – A.A.C.R.<!–> membru–>
58.<!–> director general – Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile – A.I.A.S.–> membru<!–>
59.–> director general – Regia Autonomă „Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA“<!–> membru–>
60.<!–> director general – Compania Națională „Aeroporturi București“ – S.A.–> membru<!–>
61.–> director general – Societatea Națională „Aeroportul Internațional «M. Kogălniceanu» Constanța“ – S.A.<!–> membru–>
62.<!–> director general – Societatea Națională „Aeroportul Internațional Timișoara «Traian Vuia»“ – S.A.–> membru<!–>
63.–> director general – Compania Națională de Transporturi Aeriene Române – TAROM – S.A.<!–> membru–>
64.<!–> director general – Școala Superioară de Aviație Civilă–> membru<!–>
65.–> director general – Aeroclubul României<!–> membru–>
E<!–> COMPONENTA NAVALĂ–>
66.<!–> director general – Autoritatea Navală Română–> membru<!–>
67.–> director general – Compania Națională „Administrația Canalelor Navigabile“ – S.A.<!–> membru–>
68.<!–> director general – Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime“ – S.A. Constanța–> membru<!–>
69.–> director general – Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ – S.A. Galați<!–> membru–>
70.<!–> director general – Compania Națională „Administrația Porturilor Dunării Fluviale“ – S.A. Giurgiu–> membru<!–>
71.–> director general – Compania Națională „Administrația Porturilor Dunării Maritime“ – S.A. Galați<!–> membru–>
72.<!–> director general – Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV–> membru<!–>
73.–> director general – ARSVOM Constanța<!–> membru–>
74.<!–> director general – Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega“ Timiș–> membru<!–>
F–> COMPONENTA MEDICALĂ<!–>
75.–> manager – Spitalul Clinic Căi Ferate nr. 1 Witting București<!–> membru–>
76.<!–> manager – Spitalul Clinic Căi Ferate nr. 2 București–> membru<!–>
77.–> manager – Spitalul General Căi Ferate Pașcani<!–> membru–>
78.<!–> manager – Spitalul General Căi Ferate Simeria–> membru<!–>
79.–> manager – Spitalul Clinic Căi Ferate Oradea<!–> membru–>
80.<!–> manager – Spitalul Clinic Căi Ferate Timișoara–> membru<!–>
81.–> manager – Spitalul Clinic Căi Ferate Constanța<!–> membru–>
82.<!–> manager – Spitalul Clinic Căi Ferate Cluj-Napoca–> membru<!–>
83.–> manager – Spitalul Clinic Căi Ferate Craiova<!–> membru–>
84.<!–> manager – Spitalul Clinic Căi Ferate Iași–> membru<!–>
85.–> manager – Spitalul General Căi Ferate Brașov<!–> membru–>
86.<!–> manager – Spitalul General Căi Ferate Galați–> membru<!–>
87.–> manager – Spitalul General Căi Ferate Ploiești<!–> membru–>
88.<!–> manager – Spitalul General Căi Ferate Sibiu–> membru<!–>
89.–> manager – Spitalul General Căi Ferate Drobeta-Turnu Severin<!–> membru–>
G<!–> COMPONENTA COMUNICAȚII–>
90.<!–> director general – Compania Națională „Poșta Română“ – S.A.–> membru<!–>
91.–> director general – Societatea Națională de Radiocomunicații – S.A.<!–> membru–>
92.<!–> director general – Telekom România Comunications – S.A.–> membru<!–>

–><!–>–>

+
Anexa nr. 2<!–>
SITUAȚII POTENȚIALE–>
pentru convocarea Comitetului ministerial pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor<!–>–>
Comitetul ministerial pentru situații de urgență poate fi convocat în următoarele situații potențiale de urgență:1.<!–>Evenimente aviatice:prăbușirea unor aparate de zbor cu pasageri la bord care a dus la decesul sau vătămarea gravă a acestora;deteriorarea gravă/distrugerea unor aparate de zbor cu pasageri la bord pe timpul pregătirii pentru decolare/aterizare din cauza unor defecțiuni tehnice, incendii, explozii, avarii, care s-au soldat cu pierderi sau vătămări de vieți omenești.2.–>Evenimente feroviare:coliziuni/deraieri de trenuri CF sau metrou, în urma cărora au rezultat victime multiple;deteriorarea gravă/distrugerea unor vagoane de călători (CF sau metrou), vagoane de marfă CF, locomotive, din cauza unor defecțiuni tehnice, explozii, incendii, avarii, în urma cărora au rezultat victime și pagube materiale importante;explozii, deraieri, accidente, incendii în interiorul unui tunel feroviar/metrou, în urma cărora au rezultat pierderi și vătămări de vieți omenești;deteriorarea/distrugerea infrastructurii de transport feroviar sau a infrastructurii metroului, în urma căreia au rezultat pierderi și vătămări de vieți omenești;prăbușiri de poduri/viaducte ce susțin calea ferată sau pasarele, surpări de teren, care au ca rezultat rănirea sau decesul unor persoane.3.<!–>Evenimente navale:coliziuni de nave/ambarcațiuni în urma cărora au rezultat victime;scufundări de nave/ambarcațiuni care pun în pericol viețile pasagerilor;deteriorări grave/distrugeri de nave în urma unor defecțiuni tehnice, explozii, incendii, avarii, care pun în pericol viețile omenești.4.–>Evenimente rutiere:prăbușiri de poduri/viaducte ce susțin căi rutiere sau pasarele și care au provocat rănirea sau decesul unor persoane;deteriorarea gravă/distrugerea sau producerea de fisuri de mari dimensiuni ale rețelei de autostrăzi și drumuri naționale, în urma unor fenomene naturale, ce au condus la producerea de victime și la blocarea traficului rutier în zona supusă dezastrului.5.<!–>Alte evenimente:eșecul utilităților publice – afectarea gravă a sistemelor de comunicații și informatică și a rețelei de televiziune și radiodifuziune (întreruperea transmisiilor radio și tv pentru mai mult de o oră, imposibilitatea asigurării comunicațiilor și serviciilor poștale în anumite zone, pentru anumite perioade mai mari de o zi);în urma cutremurelor care au produs victime/au pus în pericol viețile omenești și au produs modificări ale structurii de rezistență a clădirilor în care își desfășoară activitatea personalul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor sau al entităților din subordine sau sub autoritate;în urma unor incendii, explozii puternice produse la sediul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor sau al entităților din subordine sau sub autoritate în care s-au produs victime omenești sau au fost puse în pericol viețile omenești ori a avut loc deteriorarea gravă/distrugerea clădirilor respective;în cazul căderii unor obiecte din atmosferă și din cosmos pe imobilele aparținând Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor sau entităților din subordine sau sub autoritate în urma căreia s-au produs victime omenești sau au fost puse în pericol viețile oamenilor ori a avut loc distrugerea sau avarierea clădirilor respective;în orice alte situații de risc, la solicitarea președintelui (vicepreședinților) comitetului ministerial.–>NOTE:1.<!–>Prin victime multiple se înțelege cel puțin un decedat și mai multe persoane rănite, exceptând cazurile de suicid;2.–>Deteriorarea gravă presupune afectarea în proporție de maximum 50% a obiectivului respectiv, iar distrugerea, peste 50%.<!–>–>
+
Anexa nr. 3<!–>REGULAMENTprivind organizarea și funcționarea Comitetului ministerial pentru situații de urgență–>din cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor<!–>–><!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters