În temeiul art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, al art. 5 alin. (4) teza a doua și art. 302 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, al pct. 72 din titlul VII „Taxa pe valoarea adăugată“ al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 93 alin. (3) și al art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare,<!–>președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:–> +
Articolul 1Se aprobă Procedura de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, prevăzută în anexa nr. 1. +
Articolul 2Se aprobă modelul și conținutul următoarelor formulare:a)<!–>„Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene“, cod MFP 14.13.02.02/18, prevăzută în anexa nr. 2; … b)–>„Decizie privind stabilirea diferențelor de taxă pe valoarea adăugată rambursată în condițiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal“, cod MFP 14.13.02.02/19, prevăzută în anexa nr. 3. … +
Articolul 3Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularelor menționate la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 4. +
Articolul 4(1)<!–>Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la titlul VII „Taxa pe valoarea adăugată“ al Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezintă trimiteri la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările și completările ulterioare.(2)–>Referirile la Codul de procedură fiscală din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 5Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 6Pentru aplicarea prevederilor prezentului ordin, Centrul Național pentru Informații Financiare din cadrul Ministerului Finanțelor pune la dispoziția persoanelor impozabile suportul informatic necesar transmiterii în format electronic a cererii de rambursare și a informațiilor solicitate.(la 09-09-2022,
sintagma: Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală a fost înlocuită de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.610 din 5 septembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 09 septembrie 2022
)
+
Articolul 7(1)<!–>Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și se aplică cererilor de rambursare depuse începând cu data intrării în vigoare a acestuia.(2)–>Soluționarea cererilor de rambursare depuse înainte de data intrării în vigoare a prezentului ordin se face potrivit procedurii în vigoare la data depunerii lor. +
Articolul 8Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală coordonare inspecție fiscală, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Centrul Național pentru Informații Financiare din cadrul Ministerului Finanțelor, precum și Administrația fiscală pentru contribuabili nerezidenți din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.(la 09-09-2022,
sintagma: Direcția generală de tehnologia informației a fost înlocuită de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.610 din 5 septembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 09 septembrie 2022
)
Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală,<!–>
Eugen-Dragoș Doroș–>București, 29 septembrie 2016.<!–>Nr. 2.809.–> +
Anexa nr. 1<!–>PROCEDURAde soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către–>persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii<!–>Europene (Anexa nr. 1)–><!–>–> +
Anexa nr. 2<!–>–>
(la 09-09-2022,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 1.610 din 5 septembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 09 septembrie 2022
)
+
Anexa nr. 3<!–>–>
(la 09-09-2022,
Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 1.610 din 5 septembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 09 septembrie 2022
)
+
Anexa nr. 4<!–>Caracteristici de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularelor de decizii–>I.<!–>Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii EuropeneDenumirea formularului: Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene–>Cod MFP: 14.13.02.02/18<!–>Format: A4/t1–>Caracteristici de tipărire:– se utilizează echipament informatic pentru completare și editare, cu ajutorul aplicației informatice. … <!–>Se utilizează la stabilirea dreptului de rambursare a taxei pe valoarea adăugată rambursate.–>Se întocmește de compartimentul cu atribuții de administrare a contribuabililor nerezidenți din cadrul Administrației fiscale pentru contribuabili nerezidenți de la nivelul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București.<!–>Circulă: – în format electronic, la organul fiscal competent; … – în format hârtie, în două exemplare listate, semnate și ștampilate, potrivit legii, din care: … – un exemplar la solicitant; … – un exemplar la organul fiscal competent. … –>Se păstrează: – formatul electronic, în arhiva de documente electronice; … – formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului. … <!–> … II.–>Decizie privind stabilirea diferențelor de taxă pe valoarea adăugată rambursată în condițiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscalDenumirea formularului: Decizie privind stabilirea diferențelor de taxă pe valoarea adăugată rambursată în condițiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal<!–>Cod MFP: 14.13.02.02/19–>Format: A4/t1<!–>Caracteristici de tipărire:– se utilizează echipament informatic pentru completare și editare, cu ajutorul aplicației informatice. … –>Se utilizează la stabilirea diferențelor de taxă pe valoarea adăugată rambursate, respectiv fie a diferențelor suplimentare de plată, fie a diferențelor suplimentare de rambursat rezultate în urma rectificării sumei deja aprobate la rambursare, ca urmare a stabilirii pro-ratei definitive comunicate de solicitant.<!–>Se întocmește de compartimentul cu atribuții de administrare a contribuabililor nerezidenți din cadrul Administrației fiscale pentru contribuabili nerezidenți de la nivelul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București, prin completarea, după caz, a diferenței suplimentare de plată sau a diferenței suplimentare de rambursat.–>Circulă: – în format electronic, la organul fiscal competent; … – în format hârtie, în două exemplare listate, semnate și ștampilate, potrivit legii, din care: … – un exemplar la solicitant; … – un exemplar la organul fiscal competent. … <!–>Se păstrează: – formatul electronic, în arhiva de documente electronice; … – formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului. … –> … <!–>–>–-<!–>–>