ORDIN nr. 2.988 din 31 august 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 810 din 8 septembrie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1761 19/05/2023
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/05/2023 ART. 61
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/05/2023 ART. 63
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/05/2023 ART. 68
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1761 19/05/2023
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 19/05/2023
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1761 19/05/2023
ART. 1REFERIRE LAORDIN 1761 19/05/2023
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/05/2023 ART. 61
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/05/2023 ART. 63
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/05/2023 ART. 68
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 19/05/2023
ART. 1REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Văzând Referatul de aprobare al Direcției personal și structuri sanitare prin Biroul drepturi salariale nr. A.R. 15.297/2023,<!–>în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) și art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,–>ministrul sănătății emite următorul ordin: +
Articolul IRegulamentul de organizare și funcționare al Spitalului Clinic de Urgență București, aprobat prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.761/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 și 464 bis din 26 mai 2023, se modifică după cum urmează:1.Articolul 61 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 61Serviciul financiar contabilitate este subordonat managerului și are, în principal, următoarele atribuții:a)<!–>asigurarea conducerii evidenței contabile conform prevederilor legale, asigurarea înregistrării corecte și la zi, pe bază de documente justificative, a operațiunilor economico-financiare;b)–>asigurarea analizei periodice a execuției bugetare și a conținutului conturilor, cu elaborarea propunerilor corespunzătoare;c)<!–>exercitarea controlului preventiv, în conformitate cu dispozițiile legale;d)–>întocmirea, circularea și păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate;e)<!–>organizarea și finalizarea inventarierii periodice a mijloacelor materiale și elaborarea propunerilor de luare de măsuri/luarea măsurilor dispuse de regularizare a diferențelor constatate;f)–>asigurarea și urmărirea recuperării debitelor, cu respectarea dispozițiilor legale în vigoare;g)<!–>organizarea analizei periodice a utilizării bunurilor materiale și luarea măsurilor necesare împreună cu celelalte structuri din spital, în ceea ce privește stocurile disponibile, supranormative, fără mișcare sau cu mișcare lentă sau pentru prevenirea oricăror alte imobilizări de fonduri;h)–>participarea la organizarea sistemului informațional al unității, urmărind folosirea cât mai eficientă a datelor contabilității;i)<!–>luarea măsurilor necesare pentru asigurarea integrității patrimoniului și pentru recuperarea pagubelor produse;j)–>asigurarea măsurilor de păstrare, manipulare și folosire a formularelor cu regim special;k)<!–>verificarea, numărarea corespunzătoare a numerarului încasat, prin intermediul casieriei, inclusiv întocmirea documentelor de casă;l)–>asigurarea efectuării corecte și în conformitate cu dispozițiile legale a operațiunilor de încasare și plăți în numerar;m)<!–>asigurarea conducerii evidenței intrărilor și ieșirilor de numerar prin casierie, stabilirea soldului de casă, zilnic;n)–>efectuarea plăților drepturilor bănești ale salariaților și terților;o)<!–>verificarea și înregistrarea în contabilitate a documentelor care stau la baza operațiunilor de încasări și plăți;p)–>asigurarea creditelor necesare, corespunzător comenzilor și contractelor emise, în limita creditelor aprobate;q)<!–>centralizarea situației sumelor contractate și realizate, lunar, trimestrial, anual;r)–>asigurarea obligației de a stabili necesarul de produse în vederea realizării părții corespunzătoare a planului anual de achiziții publice al spitalului;s)<!–>utilizarea obligatorie a sistemului informatic de calcul și de raportare a indicatorilor de management ai spitalului;t)–>întocmirea lucrărilor privind proiectele planurilor bugetului de venituri și cheltuieli;u)<!–>asigurarea răspunderii referitor la îndeplinirea condițiilor legale privind angajarea gestionarilor, constituirea garanțiilor și reținerea ratelor;v)–>întocmirea contractelor de garanție materială și a angajamentelor de plată și analiza lunară a situației acestora, asigurând și evidență analitică;w)<!–>raportarea trimestrială către Serviciul de evaluare și statistică medicală a cheltuielilor cu medicamente pe secții în spital;x)–>repartizarea cheltuielilor administrativ-gospodărești pe secțiile cu paturi ale spitalului în vederea determinării totale a acestora;y)<!–>întocmirea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pe secție, care va fi supus aprobării comitetului director; se asigură că bugetul de venituri și cheltuieli pe secție este finalizat, asumat de șeful secției/structurii;z)–>determinarea atât a indicatorilor cost/zi spitalizare și repartizarea lor pe secții, cât și a indicatorilor privind consumul de medicamente pe secții, pe bolnav și zi spitalizare;aa)<!–>asigurarea conducerii evidenței angajamentelor bugetare în scopul de a furniza informații în orice moment și pentru fiecare subdiviziune a bugetului aprobat pentru exercițiul bugetar curent, cu privire la creditele bugetare angajate și cele disponibile, rămase de angajat;bb)–>elaborarea procedurilor specifice care reglementează activitatea financiar-contabilă;cc)<!–>elaborarea și implementarea sistemelor de control intern (proceduri, instrucțiuni etc.) adecvate riscurilor din activitățile financiar-contabile;dd)–>se asigură de înregistrarea costurilor cu accidentele rutiere, agresiunile, precum și de restituirea decontărilor primite de la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (CASMB) pentru cazurile cu autori identificați de organele de cercetare penală și/sau prin hotărâri judecătorești definitive ca fiind autorii faptelor penale prevăzute și pedepsite de Codul penal, în acord cu dispozițiile legale;ee)<!–>organizează evidența tuturor creanțelor și urmărește realizarea la timp a acestora, cu obligația recuperării lor în termenele legale;ff)–>organizează evidența tuturor obligațiilor cu caracter patrimonial care revin spitalului din contracte, protocoale și alte acte și urmărește realizarea la timp a acestora;gg)<!–>ia măsuri pentru prevenirea pagubelor și urmărește recuperarea lor.–>
2.Articolul 63 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 63Biroul contabilitate are, în principal, următoarele atribuții:a)<!–>asigurarea conducerii evidenței contabile conform prevederilor legale, asigurarea înregistrării corecte și la zi, pe bază de documente justificative, a operațiunilor economico-financiare;b)–>asigurarea întocmirii circulației și păstrării documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor contabile;c)<!–>asigurarea verificării și înregistrării în contabilitate a documentelor care stau la baza operațiunilor de încasări și plăți;d)–>asigurarea verificării documentelor justificative de cheltuieli, sub aspectul formei, conținutului și legalității operațiunilor;e)<!–>asigurarea verificării lunare, anuale sau ori de câte ori situația o impune a corectitudinii evidenței contabile cu evidența tehnico-operativă a gestionarilor;f)–>întocmirea notelor contabile privind intrările de mijloace fixe și materiale, pentru consumurile de bunuri materiale, precum și pentru serviciile și lucrările efectuate de terți;g)<!–>întocmirea la timp a situațiilor financiare trimestriale/anuale împreună cu anexele acestora și în conformitate cu dispozițiile legale;h)–>urmărirea contractelor încheiate cu Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București în vederea decontării serviciilor medicale (spitalicești, ambulatorii, paraclinice);i)<!–>întocmirea, înregistrarea facturilor pentru serviciile medicale efectuate de spital pentru alte unități sanitare, precum și către alți clienți, în conformitate cu contractele încheiate de spital pentru diverse servicii, inclusiv urmărirea încasării lor;j)–>întocmirea bugetului de venituri și cheltuieli al spitalului cu anexele corespunzătoare, a listelor de investiții în conformitate cu prevederile legale și supunerea acestuia aprobării conducerii, Consiliului de administrație al Spitalului Clinic de Urgență București și Ministerului Sănătății;k)<!–>întocmirea indicatorilor de furnizare a serviciilor medicale, D.R.G., tarif/zi spitalizare și spitalizare de zi, lunar, trimestrial și anual la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București;l)–>întocmirea și raportarea către instituțiile implicate a situațiilor «Sume pentru servicii medicale efectuate în structuri de primire urgențe», «Sume acordate pentru plata cheltuielilor de personal pentru stagiari și rezidenți»;m)<!–>întocmirea facturii pentru «Sume pentru servicii medicale efectuate în structuri de primire urgențe», «Sume acordate pentru plata cheltuielilor de personal pentru stagiari și rezidenți»;n)–>întocmirea lunară a indicatorilor financiari și economici pentru Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București și Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, precum și Ministerul Sănătății privind programele de sănătate, finanțate din fondurile de asigurări sociale și/sau bugetul de stat;o)<!–>raportarea lunară către Serviciul de evaluare și statistică medicală a situației «Cheltuieli secții»;p)–>întocmirea lunară a situației «Rezultate finale în ambulatoriul integrat»;q)<!–>înregistrarea cheltuielilor cu salariile și a altor cheltuieli materiale;r)–>calcularea și recuperarea drepturilor din fondul de asigurări sociale de stat;s)<!–>întocmirea balanțelor de verificare – analitică și sintetică – lunară;t)–>întocmirea diverselor situații cerute de forurile superioare;u)<!–>întocmirea raportărilor privind programele de sănătate și a indicatorilor acestora, încasarea veniturilor proprii și urmărirea situației mișcării acestora;v)–>urmărirea încasării contravalorii facturilor emise;w)<!–>se asigură de înregistrarea costurilor cu accidentele rutiere, agresiunile, precum și de restituirea decontărilor primite de la CASMB pentru cazurile cu autori identificați de organele de cercetare penală și/sau prin hotărâri judecătorești definitive ca fiind autorii faptelor penale prevăzute și pedepsite de Codul penal, în acord cu dispozițiile legale;x)–>organizează evidența tuturor creanțelor și urmărește realizarea la timp a acestora, cu obligația recuperării lor, în termenele legale;y)<!–>organizează evidența tuturor obligațiilor cu caracter patrimonial care revin spitalului din contracte, protocoale și alte înscrisuri și urmărește realizarea la timp a acestora;z)–>ia măsuri pentru prevenirea pagubelor și urmărește recuperarea lor.<!–>
3.–>Articolul 68 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 68Compartimentul juridic este subordonat managerului și are, în principal, următoarele atribuții:a)<!–>acordă consultații și redactează cereri cu caracter juridic în toate domeniile dreptului;b)–>redactează opinii juridice cu privire la aspecte legale ce privesc activitatea spitalului;c)<!–>redactează proiectele de contracte și asigură negocierea clauzelor legale contractuale;d)–>asigură asistență, consultanță și reprezentarea juridică la solicitarea managerului;e)<!–>redactează acte juridice, atestă conținutul și data actelor încheiate de Spitalul Clinic de Urgență București (S.C.U.B.);f)–>avizează și contrasemnează actele cu caracter juridic;g)<!–>verifică legalitatea actelor cu caracter juridic și administrativ primite spre avizare;h)–>semnează, la solicitarea conducerii, în cadrul reprezentării, documentele cu caracter juridic emise de S.C.U.B.;i)<!–>formulează un raport de neavizare în care va indica neconcordanța actelor primite spre avizare cu normele legale, în vederea refacerii actului, în condițiile în care actul juridic supus avizării pentru legalitate nu este conform legii;j)–>asigură apărarea drepturilor și intereselor legitime ale S.C.U.B., în conformitate cu Constituția și legile țării;k)<!–>apără drepturile și interesele legitime ale S.C.U.B. în raporturile acestuia cu autoritățile publice, instituțiile de orice natură, precum și cu orice persoană juridică sau fizică, română sau străină;l)–>redactează cererile de chemare în judecată, de exercitare a căilor de atac, de modificare, de renunțare la pretenții și căi de atac, la solicitarea managerului unității;m)<!–>pune concluzii la toate instanțele judecătorești de toate gradele, la organele de urmărire penală, precum și la toate autoritățile administrative cu atribuții jurisdicționale, la solicitarea managerului unității;n)–>se preocupă de obținerea titlurilor executorii și sesizează directorul financiar-contabil în vederea luării măsurilor necesare pentru realizarea executării silite a drepturilor de creanță, iar pentru realizarea altor drepturi sesizează organul de executare silită competent;o)<!–>contribuie prin întreaga activitate la asigurarea respectării legii;p)–>întocmește constatări și propune luarea măsurilor necesare în vederea întăririi ordinii și disciplinei, prevenirii încălcării legilor și a oricăror alte abateri;q)<!–>asigură suportul legislativ pentru activitatea Consiliului etic al spitalului;r)–>participă la efectuarea cercetării disciplinare în cazul săvârșirii unor abateri de către salariații unității;s)<!–>îndeplinește orice alte lucrări cu caracter juridic, la solicitarea managerului.–>
+
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul sănătății,–>
Alexandru Rafila<!–>
București, 31 august 2023.–>Nr. 2.988.<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters