privind instituirea unor măsuri de creştere a siguranţei navigaţiei pentru navele maritime de categoria I mai vechi de 20 de ani
În temeiul art. 91 şi 94 din Convenţia Naţiunilor Unite asupra dreptului mării, ratificată prin Legea nr. 110/1996 privind ratificarea Convenţiei Naţiunilor Unite asupra dreptului mării, încheiată la Montego Bay (Jamaica) la 10 decembrie 1982, şi aderarea la Acordul referitor la aplicarea părţii a XI-a a Convenţiei Naţiunilor Unite asupra dreptului mării, încheiat la New York la 28 iulie 1994, al art. 1^6, art. 24 şi al art. 93^2 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobată şi modificată prin Legea nr. 412/2002, şi al art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului,ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin: + Articolul 1Prezentul ordin se aplică tuturor navelor de mărfuri şi/sau de pasageri sub pavilion român, care intră sub incidenţa convenţiilor internaţionale, şi anume:– Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 74), cu amendamentele şi protocoalele în vigoare;– Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la data de 17 decembrie 1978 (MARPOL 73/78), cu amendamentele şi protocoalele în vigoare;– Convenţia internaţională asupra liniilor de încărcare (LL 1966), cu amendamentele şi protocoalele în vigoare;– Convenţia internaţională asupra măsurării tonajului navelor (Tonnage 1969);– Convenţia referitoare la regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare (COLREG 1972), cu amendamentele la zi;– Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a personalului navigant, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (STCW 1978), cu protocoalele şi amendamentele în vigoare;– Convenţia internaţională privind standardele minime la bordul navelor comerciale (ILO 147/1976). + Articolul 2Începând cu data prezentului ordin Autoritatea Navală Română nu va mai aproba solicitările companiilor de navigaţie pentru acordarea dreptului de arborare a pavilionului român la navele menţionate la art. 1, care la data solicitării au o vechime de 20 de ani sau mai mult. + Articolul 3Toate navele menţionate la art. 1, care sunt înmatriculate sub pavilion român, au obligaţia să respecte prevederile convenţiilor internaţionale menţionate la art. 1, precum şi ale reglementărilor internaţionale relevante şi să aibă în stare de valabilitate certificatele internaţionale prevăzute de aceste convenţii şi eliberate în numele Guvernului României. + Articolul 4Pentru sporirea gradului de siguranţă în operare a navelor maritime sub pavilion român cu o vechime mai mare de 20 de ani, având în vedere factorul de risc sporit generat de vârsta avansată a navei, începând cu data publicării prezentului ordin, certificatele statutare eliberate pentru navele maritime de categoria I care se încadrează în prevederile acestuia vor fi valabile pe o perioadă de maximum 6 luni. Toate inspecţiile de eliberare a certificatelor se vor efectua din 6 în 6 luni, cu plata taxelor şi a cheltuielilor aferente acestora de către armatorii navelor. De asemenea, fiecare navă care se încadrează în prevederile prezentului ordin va trebui să aibă la bord disponibilă pentru inspecţia autorităţilor maritime lista măsurătorilor ultrasonice ale grosimii tablelor corpului navei, în volum de reclasificare, actualizată anual. + Articolul 5Pentru verificarea respectării acestui ciclu de inspecţii intensive şi a modului de eliberare a certificatelor statutare şi a actualizării măsurătorilor de corp, Autoritatea Navală Română va efectua minimum două inspecţii FSC în fiecare an la navele care se încadrează în prevederile prezentului ordin. Prima inspecţie FSC din cursul fiecărui an calendaristic se va efectua fără cheltuieli pentru armatorii navelor, toate cheltuielile fiind suportate de Autoritatea Navală Română. Toate inspecţiile FSC ulterioare acestei inspecţii iniţiale vor fi efectuate cu suportarea taxelor şi a cheltuielilor aferente de către armatorii navelor. + Articolul 6Dacă o navă sub pavilion român va fi reţinută de către inspectorii PSC şi/sau FSC de două ori într-un an calendaristic, Autoritatea Navală Română va lua măsura de retragere a pavilionului român pentru neîncadrarea navei în standardele şi cerinţele prevăzute de convenţiile internaţionale aplicabile. + Articolul 7(1) Autoritatea Navală Română va informa Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului asupra măsurilor stabilite. … (2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului prin direcţia de specialitate va monitoriza modul de îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. … + Articolul 8Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul transporturilor,construcţiilor şi turismului,Miron Tudor MitreaBucureşti, 6 ianuarie 2004.Nr. 2––––
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Conectat cu
Permit crearea unui cont
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
Pentru a oferi cea mai buna experiența, utilizăm tehnologii cookie. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta în mod negativ anumite caracteristici și funcții ale siteului.
Functional
Mereu activ
Stocarea sau accesul tehnic este strict necesar în scopul legitim de a permite utilizarea unui serviciu specific solicitat în mod explicit de abonat sau utilizator sau în scopul unic de a efectua transmiterea unei comunicări prin intermediul unei rețele de comunicații electronice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistii
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
Marketing
Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
A apărut o problemă la raportarea acestei postări.
Blocare membru?
Vă rugăm să confirmați că doriți să blocați acest membru.
Nu vei mai putea:
Vedeți postările membrilor blocați
Menționați acest membru în postări
Invitați acest membru în grupuri
Trimite mesaj acestui membru
Adăugați acest membru ca conexiune
Vă rugăm să rețineți:
Această acțiune va elimina și acest membru din conexiunile dvs. și va trimite un raport administratorului site-ului.
Vă rugăm să acordați câteva minute pentru finalizarea acestui proces.