ORDIN nr. 241 din 20 februarie 2013 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 241 20/02/2013
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 42
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 277 28/02/2013 ART. 1
ART. 1REFERIRE LAOUG 3 30/01/2013
ART. 1REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 14
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 277 28/02/2013 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 277 28/02/2013 ANEXA 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind împuternicirea personalului direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti în vederea efectuării unor verificări cu privire la arieratele şi plăţile restante înregistrate de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale(actualizat până la data de 4 martie 2013*)



–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 4 martie 2013 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către ORDINUL nr. 277 din 28 februarie 2013.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorAvând în vedere prevederile art. 42 alin. (4) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, emite următorul ordin: +
Articolul 1(1) Se împuterniceşte personalul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti să efectueze verificări cu privire la arieratele şi plăţile restante înregistrate de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale. Verificările vor viza următoarele:––––Partea introd. a alin. (1) al art. 1 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 277 din 28 februarie 2013 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 119 din 4 martie 2013.a) la nivelul unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, evidenţierea corectă a arieratelor (plăţi restante mai mari de 90 de zile) înregistrate în contabilitatea acestora la data de 31 ianuarie 2013;b) la nivelul unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, evidenţierea corectă a plăţilor restante, cu o vechime cuprinsă între 1 şi 90 de zile, înregistrate în contabilitate la data de 31 ianuarie 2013;c) în cazul în care, în urma verificărilor efectuate conform prevederilor de la lit. a) şi b), la o unitate/subdiviziune administrativ-teritorială se constată o creştere cu peste 20% a arieratelor în sold la 31 ianuarie 2013 faţă de cele în sold la 31 decembrie 2012, se va solicita Activităţii de inspecţie fiscală din cadrul structurilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală competente efectuarea de controale încrucişate la furnizorii de bunuri, prestatorii de servicii şi executanţii de lucrări care au de primit de la autorităţile administraţiei publice locale sume ce au devenit arierate în luna ianuarie 2013.(1^1) Verificările prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) se vor efectua până la data de 15 martie 2013, în cadrul acestora urmărindu-se şi respectarea prevederilor art. 14 din Legea nr. 273/2006privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte existenţa prevederilor bugetare şi a surselor de finanţare la momentul angajării cheltuielilor.––––Alin. (1^1) al art. 1 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 277 din 28 februarie 2013 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 119 din 4 martie 2013.(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, directorii direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti emit decizii prin care nominalizează personalul împuternicit potrivit alin. (1).(3) Rezultatele verificării şi măsurile de reducere a arieratelor şi a plăţilor restante, identificate şi propuse de fiecare ordonator principal de credite pentru activitatea proprie şi activitatea instituţiilor subordonate, inclusiv prin contractarea de împrumuturi în condiţiile prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2013 privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte măsuri financiare, precum şi modificarea unor acte normative, vor fi consemnate în procesele-verbale de constatare.(4) Procesele-verbale de constatare se centralizează la nivelul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, întocmindu-se «Situaţia centralizată privind rezultatele verificărilor efectuate cu privire la arieratele şi plăţile restante înregistrate de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale», potrivit modelului prezentat în anexă, care se transmite până la data de 20 martie 2013 la Ministerul Finanţelor Publice – Direcţia generală de sinteză a politicilor bugetare.––––Alin. (4) al art. 1 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 277 din 28 februarie 2013 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 119 din 4 martie 2013.
+
Articolul 2Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.Viceprim-ministru,ministrul finanţelor publice,Daniel ChiţoiuMinistrul delegat pentru buget,Liviu VoineaBucureşti, 20 februarie 2013.Nr. 241.
+
Anexa Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului ………./Municipiului BucureştiSITUAŢIA CENTRALIZATĂprivind rezultatele verificărilor efectuate cu privirela arieratele şi plăţile restante înregistrate deunităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale*Font 8*┌────┬──────────────┬───────────┬────────────────┬──────────┬─────────────────────────────────┬────────┐│Nr. │ Unitatea/ │ Arierate │ Plăţi restante │ Nereguli │ Furnizori faţă de care │ Măsuri ││crt.│Subdiviziunea │la data de │ cu o vechime │constatate│ UAT înregistrează arierate │ de ││ │administrativ-│31 ianuarie│ cuprinsă între │ ├─────┬───┬─────────┬─────────────┤reducere││ │ teritorială │ 2013 │1 şi 90 de zile │ │Denu-│CUI│ Suma │ Obligaţii │a arie- ││ │ │- mii lei -│ la data de │ │mire │ │datorată │restante ale │ratelor ││ │ │ │31 ianuarie 2013│ │ │ │ de UAT │furnizorului │ şi ││ │ │ │ – mii lei – │ │ │ │-mii lei-│ aferente │plăţilor││ │ │ │ │ │ │ │ │ creanţelor │restante││ │ │ │ │ │ │ │ │fiscale admi-│ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ nistrate de │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ ANAF, la │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │28 februarie │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ 2013*) │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ – mii lei – │ │├────┼──────────────┼───────────┼────────────────┼──────────┼─────┼───┼─────────┼─────────────┼────────┤│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────┼───────────┼────────────────┼──────────┼─────┼───┼─────────┼─────────────┼────────┤│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────┼───────────┼────────────────┼──────────┼─────┼───┼─────────┼─────────────┼────────┤│ 3. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────┼───────────┼────────────────┼──────────┼─────┼───┼─────────┼─────────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────┼───────────┼────────────────┼──────────┼─────┼───┼─────────┼─────────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────┼───────────┼────────────────┼──────────┼─────┼───┼─────────┼─────────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────┼───────────┼────────────────┼──────────┼─────┼───┼─────────┼─────────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────┼───────────┼────────────────┼──────────┼─────┼───┼─────────┼─────────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────┼───────────┼────────────────┼──────────┼─────┼───┼─────────┼─────────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────┼───────────┼────────────────┼──────────┼─────┼───┼─────────┼─────────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────┴──────────────┴───────────┴────────────────┴──────────┴─────┴───┴─────────┴─────────────┴────────┘––––*) Se completează pe baza informaţiilor din evidenţa pe plătitori existentă la direcţia generală a finanţelor publice a judeţului şi a municipiului Bucureşti.––––Anexa a fost înlocuită cu anexa din ORDINUL nr. 277 din 28 februarie 2013 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 119 din 4 martie 2013, conform modificării aduse de pct. 4 al art. I din acelaşi act normativ.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters