ORDIN nr. 261 din 2 septembrie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 876 din 25 septembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEORDIN 568 05/12/2019 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 568 05/12/2019 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 568 05/12/2019 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 568 05/12/2019 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 568 05/12/2019
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 57
ActulREFERIRE LAHG 30 18/01/2017 ART. 9
ActulREFERIRE LAHG 43 21/01/2015 ART. 3
ActulREFERIRE LAHG 1186 29/12/2014 ART. 6
ActulREFERIRE LALEGE 139 15/10/2014 ART. 5
ART. 1ABROGA PEORDIN 568 05/12/2019 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 568 05/12/2019 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 568 05/12/2019 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LAORDIN 568 05/12/2019
ART. 1MODIFICA PEORDIN 568 05/12/2019 ANEXA 2
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 568 05/12/2019
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 568 05/12/2019
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Văzând Referatul de aprobare nr. 10.299 din 2.09.2020, întocmit de Autoritatea Națională Fitosanitară,<!–>având în vedere:art. 5 alin. (1) din Legea nr. 139/2014 privind unele măsuri pentru reorganizarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările ulterioare;art. 78 alin. (1), art. 80 și 83 din Regulamentul (UE) 2017/625 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 999/2001, (CE) nr. 396/2005, (CE) nr. 1.069/2009,(CE) nr. 1.107/2009, (UE) nr. 1.151/2012,(UE) nr. 652/2014,(UE) 2016/429 și (UE) 2016/2.031 ale Parlamentului European și ale Consiliului, a Regulamentelor (CE) nr. 1/2005 și (CE) nr. 1.099/2009 ale Consiliului și a Directivelor 98/58/CE,1999/74/CE, 2007/43/CE, 2008/119/CE și 2008/120/CE ale Consiliului și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 854/2004 și (CE) nr. 882/2004 ale Parlamentului European și ale Consiliului, precum și a Directivelor 89/608/CEE,89/662/CEE, 90/425/CEE, 91/496/CEE, 96/23/CE, 96/93/CE și 97/78/CE ale Consiliului și a Deciziei 92/438/CEE a Consiliului,–>în temeiul:art. 3 alin. (2) și (3) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2015 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Fitosanitare, cu modificările ulterioare;art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Administrarea Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor, cu modificările și completările ulterioare;art. 57 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,<!–>ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite prezentul ordin.–> +
Articolul IOrdinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 568/2019 privind aprobarea tarifelor pentru prestarea serviciilor fitosanitare din domeniul protecției plantelor și carantinei fitosanitare și din domeniul comercializării și utilizării produselor de protecție a plantelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1004 din 13 decembrie 2019, se modifică și se completează după cum urmează:1.După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu următorul cuprins: +
Articolul 2^1Eliberarea documentelor solicitate se va face după prezentarea dovezii de plată.<!–>
2.–>Articolul 3 se abrogă.3.<!–>Anexele nr. 1 și 2 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2 la prezentul ordin.–>
+
Articolul IIAnexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării.<!–>

p. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,–>
George Scarlat,<!–>
secretar de stat–>
București, 2 septembrie 2020.<!–>Nr. 261.–> +
Anexa nr. 1<!–>(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 568/2019)–>
TARIFE<!–>
pentru prestarea de servicii din domeniul protecției plantelor și carantinei fitosanitare–><!–>

Nr. crt. Activitatea supusă tarifării Tarif lei/activitate
1. a) Inspecția fitosanitară efectuată la solicitarea unei persoane fizice/juridice (minimum 4 ore); –>b) pentru fiecare oră de inspecție depășită<!–> 450 –>113<!–>
2. Inspecția fitosanitară efectuată în vederea eliberării certificatului fitosanitar pentru export/reexport în funcție de natura mărfii exportate, după cum urmează: –>a) tariful de 450 lei este calculat pentru o inspecție de 4 ore (inclusiv transportul dus-întors) efectuată pentru emiterea unui certificat fitosanitar pentru export/reexport pentru o cantitate de până la 25 de tone, peste această cantitate se taxează cu 5 lei pentru fiecare 1.000 de tone suplimentare, fără a se depăși 5.000 lei taxa maximă de transport; <!–>b) tariful de 450 lei este calculat pentru o inspecție de 4 ore (inclusiv transportul dus-întors) efectuată pentru emiterea unui certificat fitosanitar pentru export/reexport pentru o cantitate de până la 33 m^3, peste această cantitate se taxează cu 5 lei pentru fiecare 5 m^3 suplimentari, fără a se depăși 5.000 lei taxa maximă de transport–> 450
3. Inspecția fitosanitară efectuată în vederea eliberării pașaportului fitosanitar 450
4. Inspecția fitosanitară efectuată în vederea înregistrării operatorilor economici în conformitate cu Standardul internațional pentru măsuri fitosanitare ISPM-15 450
5. Inspecția fitosanitară efectuată în vederea înnoirii anuale a angajamentului operatorilor economici înregistrați în conformitate cu Standardul internațional pentru măsuri fitosanitare ISPM-15 450
6. Efectuarea controalelor oficiale la sesizare <!–>Tariful se aplică operatorului economic numai în cazul în care controlul respectiv confirmă neconformitatea [art. 83 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2017/625].–> 450

<!–>În tariful inspecției fitosanitare nu este inclus costul privind transportul și analiza probei.–>În situația în care operatorul economic solicită eliberarea mai multor certificate fitosanitare pentru export/reexport la tariful de 450 lei, se adaugă câte 5 lei pentru fiecare certificat fitosanitar eliberat suplimentar.<!–>–> +
Anexa nr. 2<!–>(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 568/2019)–>
TARIFE<!–>
în domeniul comercializării și utilizării produselor de protecție a plantelor–><!–>

Nr. crt.–> Activitatea supusă tarifării<!–> Tarif lei/activitate–>
1.<!–> a) Inspecție fitosanitară efectuată la solicitarea unei persoane fizice/juridice pentru prelevarea de probe de sol și plante în vederea stabilirii produselor de protecție a plantelor utilizate – minimum 4 ore; –>b) pentru fiecare oră de inspecție care depășește cele 4 ore se adaugă suma de 113 lei/oră. <!–> 450–>
2.<!–> a) Eliberarea certificatului de înregistrare pentru comercializarea produselor de protecție a plantelor, pentru fitofarmacii/depozite cu suprafața până la 30 mp–> 450<!–>
b) Eliberarea certificatului de înregistrare pentru comercializarea produselor de protecție a plantelor pentru fitofarmacii/depozite cu suprafața cuprinsă între 31-60 mp–> 563<!–>
c) Eliberarea certificatului de înregistrare pentru comercializarea produselor de protecție a plantelor pentru fitofarmacii/depozite cu suprafața cuprinsă între 61-90 mp–> 676<!–>
d) Eliberarea certificatului de înregistrare pentru comercializarea produselor de protecție a plantelor pentru fitofarmacii/depozite cu suprafața mai mare de 91 mp –> 789<!–>
3.–> Eliberarea autorizației pentru utilizarea produselor de protecție a plantelor clasificate ca foarte toxice și toxice<!–> 450–>
4.<!–> Eliberarea autorizației pentru prestări de servicii cu produse de protecție a plantelor –> 450<!–>
5.–> Controlul oficial pentru acordarea vizei anuale privind comercializarea produselor de protecție a plantelor<!–> 450–>
6.<!–> Controlul oficial pentru acordarea vizei anuale privind utilizarea produselor de protecție a plantelor clasificate ca foarte toxice și toxice–> 450<!–>
7.–> Controlul oficial pentru acordarea vizei anuale privind prestarea de servicii cu produse de protecție a plantelor<!–> 450–>
8.<!–> Eliberarea certificatului de abilitare a produselor de protecție a plantelor importate, la care se adaugă 50 lei/tona importată pentru realizarea inspecției la depozitarea și monitorizarea distribuirii produselor importate–> 113 50 lei/tonă<!–>
9.–> Eliberarea certificatului de atestare profesională pentru activitățile de comercializare, utilizare și prestare de servicii cu produse de protecție a plantelor <!–> 339–>
10.<!–> Eliberarea avizului pentru aprobarea planului de aplicare a produselor de protecție a plantelor prin pulverizare aeriană cuprinde: –>– evaluarea dosarului și efectuarea inspecției înainte și după acordarea avizului – 8 ore; <!–>– pentru fiecare oră suplimentară efectuată la monitorizarea tratamentului fitosanitar prin pulverizare aeriană se taxează cu 113 lei/oră.–> 904<!–>
11.–> Efectuarea controalelor oficiale la sesizare <!–>Tariful se aplică operatorului economic numai în cazul în care la controlul respectiv se confirmă neconformitatea reclamată [art. 83 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2017/625].–> 450<!–>

–><!–>–>

–-<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters