ORDIN nr. 269 din 13 august 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 26 septembrie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 149 18/09/2023
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 269 13/08/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ANEXA 1REFERIT DEORDIN 149 18/09/2023





Având în vedere prevederile art. 56 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.251/2006, și ale art. 15 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecție sau un drept de ședere în România, precum și a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.483/2004, cu modificările și completările ulterioare,<!–>în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Internelor și Reformei Administrative,–>ministrul internelor și reformei administrative emite următorul ordin: +
Articolul 1Oficiul Român pentru Imigrări asigură cazarea solicitanților de azil în centrele înființate potrivit art. 3 alin. (2) din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările și completările ulterioare.
+
Articolul 2(1)<!–>Prin asigurarea condițiilor de cazare se înțelege asigurarea de camere pentru dormit, care pot avea grupuri sanitare individuale sau comune, asigurarea de spații pentru activități de consiliere socială și juridică, recreative, culturaleducative, și anume: cluburi, spații de joacă interioare și exterioare pentru copii, spații interioare și exterioare pentru activități sportive, spații pentru primirea vizitelor, biblioteci, camere pentru rugăciuni, utilități pentru funcționarea spațiilor respective.(2)–>Bunurile materiale ce se asigură pentru fiecare persoană cazată, precum și durata de folosință sunt prevăzute în anexa nr. 1.(3)Bunurile materiale pentru dotarea cluburilor, sălilor și terenurilor de sport și a locurilor de joacă pentru copii se asigură conform anexei nr. 2.
+
Articolul 2^1(1)<!–>Copiii înscriși la cursul pregătitor beneficiază de pachetul de rechizite, care se distribuie în funcție de nevoi, în limita fondurilor alocate Oficiului Român pentru Imigrări în acest scop.(2)–>Pachetul de rechizite pentru copii, prevăzut la alin. (1), se asigură conform anexei nr. 2.(la 30-06-2009,
Art. 2^1 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 116 din 15 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 447 din 30 iunie 2009.
)
+
Articolul 3(1)<!–>Prin asigurarea condițiilor de igienă personală se înțelege asigurarea materialelor necesare efectuării toaletei zilnice, a materialelor necesare pentru spălarea lenjeriei de pat și de corp, inclusiv a îmbrăcămintei, a bunurilor materiale pentru spălarea și călcarea lenjeriei de corp și a îmbrăcămintei și a spațiilor destinate pentru spălătorii și uscătorii în cadrul centrelor.(2)–>Bunurile materiale și materialele de întreținere și igienă prevăzute la alin. (1), precum și durata lor de folosință sunt prevăzute în anexa nr. 3.
+
Articolul 4(1)<!–>Prin asigurarea condițiilor pentru pregătirea hranei se înțelege asigurarea spațiilor și utilităților pentru pregătirea și păstrarea hranei, a bunurilor materiale necesare pregătirii și preparării hranei, servitului mesei, păstrării la rece a alimentelor și a hranei gata preparate.(2)–>Bunurile materiale necesare pregătirii și servirii hranei, precum și durata lor de folosință sunt prevăzute în anexa nr. 4.
+
Articolul 5(1)<!–>În cadrul centrelor de cazare cu capacitatea de peste 100 de locuri, care dispun de cabinete medicale proprii, se pot organiza izolatoare pentru cazarea temporară a bolnavilor.(2)–>Dotarea cu obiecte de inventar a izolatoarelor, precum și durata de folosință a bunurilor respective sunt cuprinse în anexa nr. 5.
+
Articolul 6Normele cantitative maximale și materialele de curățenie necesare întreținerii centrelor de cazare sunt cuprinse în anexa nr. 6.
+
Articolul 7Periodicitatea lucrărilor de întreținere și reparații curente ce se execută la centrele de cazare este cea prevăzută în anexa nr. 8.(la 25-09-2017,
Articolul 7 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)
+
Articolul 8Persoanele care au dobândit o formă de protecție, incluse în programele de integrare, precum și cazurile speciale, prevăzute de art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecție sau un drept de ședere în România, precum și a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European, aprobată cu modificări prin Legea nr. 185/2004, cu modificările și completările ulterioare, cazate în centrele de cazare, beneficiază de asigurarea condițiilor de cazare conform art. 2, precum și de bunuri materiale pentru spălarea și călcarea lenjeriei de corp și a îmbrăcămintei, spații pentru spălătorii și uscătorii, spații și utilități necesare pregătirii și preparării hranei, servitului mesei, păstrării la rece a alimentelor și a hranei gata preparate.
+
Articolul 9(1)<!–>Cazarea persoanelor prevăzute la art. 8, cu excepția cazurilor speciale, se face prin achitarea unei chirii și a cheltuielilor de întreținere.(2)–>Chiria prevăzută la alin. (1) este cea stabilită potrivit pct. 7 din anexa nr. 7.(3)<!–>Cheltuielile de întreținere se stabilesc și se actualizează de Oficiul Român pentru Imigrări, pe baza metodologiei prevăzute în anexa nr. 7.(4)–>Sumele încasate în condițiile prevăzute la alin. (1) se virează la bugetul statului, dacă legea nu prevede altfel.
+
Articolul 10Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin.(la 25-09-2017,
Articolul 10 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)
+
Articolul 11(1)<!–>În cadrul centrelor de cazare se asigură și spații de lucru pentru personalul propriu.(2)–>Dotarea spațiilor prevăzute la alin. (1) se face potrivit prevederilor ordinelor și instrucțiunilor în vigoare în Ministerul Internelor și Reformei Administrative și pentru spațiile similare din alte unități.
+
Articolul 12Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

p. Ministrul internelor–>
și reformei administrative,<!–>
Anghel Andreescu,–>
secretar de stat<!–>
București, 13 august 2007.–>Nr. 269. +
Anexa nr. 1<!–>
BUNURI MATERIALE,–>
altele decât mijloace fixe, ce se asigură<!–>
pentru fiecare loc de cazare din centrele regionale de proceduri–>
și cazare a solicitanților de azil, precum și durata de utilizare<!–>–>

Nr. <!–>crt.–> Denumirea materialelor <!–> U.M.–> Prevederi <!–> Pentru –>cazarea<!–>în –>spații <!–>închise–> Pentru <!–>cazarea –>în <!–>spații –>deschise<!–> Observații –>
Cantitatea<!–> Durata de utilizare (ani)–>
1.<!–> Pat cu schelet metalic –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> X –> X <!–> –>
2.<!–> Pat supraetajat cu schelet –>metalic și scăriță metalică <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> X <!–> X –> <!–>
3.–> Pat pliant <!–> Buc.–> 1 <!–> 2 –> – <!–> X –> Atunci când cazarea se realizează în elemente modulare,<!–>construcții ușoare sau corturi –>
4.<!–> Scaun cu schelet metalic –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> X –> X <!–> –>
5.<!–> Scaun pliant –> Buc.<!–> 1 –> 2 <!–> – –> X <!–> Atunci când cazarea se realizează în elemente modulare,–>construcții ușoare sau corturi <!–>
6.–> Masă cu schelet metalic <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> X <!–> X –> Câte o masă de 4 persoane la fiecare 4 locuri de cazare<!–>
7.–> Masă pliantă <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> – <!–> X –> Câte o masă de 4 persoane la fiecare 4 locuri de <!–>cazare, atunci când cazarea se realizează în corturi, –>elemente modulare sau construcții ușoare <!–>
8.–> Vestiar metalic <!–> Buc.–> 1 <!–> 8 –> X <!–> X –> Câte un compartiment la fiecare loc de cazare <!–>
9.–> Vestiar din lemn <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> – <!–> X –> Câte un compartiment la fiecare loc de cazare <!–>
10.–> Cuier (pom sau de perete) <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> X <!–>(doar –>cuier <!–>de –>perete)<!–> X –> Câte unul pentru fiecare cameră <!–>
11.–> Galerie <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> <!–> X –> Câte una pentru fiecare fereastră exterioară <!–>
12.–> Perdea <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> <!–> X –> Câte una pentru fiecare fereastră exterioară <!–>
13.–> Plasă insecte <!–> Buc.–> 1 <!–> 2 –> X <!–> X –> Câte una pentru fiecare fereastră exterioară <!–>
14.–> Saltea <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> X <!–> X –> <!–>
15.–> Set lenjerie pat: cearșaf de <!–>pat, cearșaf plic, față de –>pernă <!–> Buc.–> 3 <!–> 2 –> X <!–> X –> Se poate substitui cu set de lenjerie de unică <!–>folosință. –>
16.<!–> Pernă –> Buc.<!–> 1 –> 2 <!–> X –> X <!–> –>
17.<!–> Pătură –> Buc.<!–> 1 –> 3 <!–> X –> X <!–> Se asigură două pe perioada sezonului rece –>(1 octombrie-30 aprilie). <!–>
18.–> Prosop baie <!–> Buc.–> 2 <!–> 1 –> X <!–> X –> <!–>
19.–> Prosop față <!–> Buc.–> 3 <!–> 1 –> X <!–> X –> <!–>
20.–> Prosop picioare <!–> Buc.–> 3 <!–> 1 –> X <!–> X –> <!–>
21.–> Pătuț copil <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> – <!–> X –> Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare <!–>
22.–> Saltea pătuț copil <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> – <!–> X –> Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare <!–>
23.–> Cearșaf pătuț copil <!–> Buc.–> 3 <!–> 2 –> – <!–> X –> Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare <!–>
24.–> Pătură copil <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> – <!–> X –> Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare <!–>
25.–> Pernă copil <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> – <!–> X –> Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare <!–>
26.–> Față pernă copil <!–> Buc.–> 3 <!–> 2 –> – <!–> X –> Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare <!–>
27.–> Perdea cabină duș <!–> Buc.–> 1 <!–> 1 –> X <!–> X –> Câte una pentru fiecare cabină de duș <!–>
28.–> Televizor <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> X <!–> – –> Câte unul pentru fiecare dormitor în spațiile închise <!–>
29.–> Trusă de prim-ajutor <!–> Buc.–> 1 <!–> 2 –> X <!–> X –> Câte una la 50 de locuri de cazare <!–>
30.–> Avizier interior <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> X <!–> X –> Câte unul la 100 de locuri de cazare <!–>
31.–> Avizier exterior <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> – <!–> X –> Câte unul la 100 de locuri de cazare <!–>
32.–> Cârje/Baston <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> X <!–> X –> Câte 2 perechi la 100 de locuri de cazare <!–>
33.–> Cărucior persoane cu <!–>dizabilități adulți –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> X –> X <!–> Câte 2 la 100 de locuri de cazare –>
34.<!–> Cărucior persoane cu –>dizabilități copii <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> X <!–> X –> Câte 2 la 100 de locuri de cazare <!–>
35.–> Rampă mobilă acces persoane <!–>cu dizabilități –> Buc.<!–> 1 –> 10 <!–> X –> X <!–> Câte 1 pentru fiecare centru de cazare –>
36.<!–> Ventilator mobil –> Buc.<!–> 1 –> 2 <!–> X –> X <!–> Câte unul pentru fiecare cameră –>
37.<!–> Sac pentru dormit –> Buc.<!–> 1 –> 3 <!–> – –> X <!–> Atunci când cazarea se realizează în elemente modulare,–>construcții ușoare sau corturi <!–>
38.–> Toaletă ecologică <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> – <!–> X –> Câte o toaletă ecologică la 10 locuri de cazare, atunci<!–>când cazarea se realizează în elemente modulare, –>construcții ușoare sau corturi <!–>
39.–> Lavoare ecologice <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> – <!–> X –> Câte un lavoar ecologic la 10 locuri de cazare, atunci <!–>când cazarea se realizează în elemente modulare, –>construcții ușoare sau corturi <!–>
40.–> Husă impermeabilă saltea<!–> buc.–> 1<!–> 2–> X<!–> X–> Câte una pentru fiecare saltea<!–>
41.–> Husă impermeabilă pernă<!–> buc.–> 1<!–> 2–> X<!–> X–> Câte una pentru fiecare pernă<!–>
42.–> Complet de îmbrăcăminte<!–> buc.–> 1<!–> –> X<!–> X–> Câte unul pentru fiecare persoană cazată<!–>

NOTĂ:Bunurile de la nr. crt. 38 și 39 pot fi asigurate prin intermediul contractării unor servicii de închiriere.–>Articolele prevăzute la nr. crt. 14, 17, 18 și 19 se spală săptămânal sau după utilizarea acestora de către o persoană care va fi cazată pentru o perioadă mai mică de 7 zile, prin grija centrului de cazare.<!–>Pernele și saltelele, dacă sunt umplute cu deșeuri, se pot recondiționa la expirarea a jumătate din durata de folosință.–>Păturile se spală o dată la 3 luni.<!–>Pentru încăperi la care numărul de locuri nu este divizibil cu 4, numărul de mese se stabilește prin rotunjire la valoarea superioară.–>Pot fi folosite fie vestiare metalice, fie vestiare din lemn.<!–>Pentru cazarea în corturi se va utiliza câte un cort pentru 10 persoane. Durata de utilizare a corturilor este de maximum 5 ani.–>Completul de îmbrăcăminte prevăzut la nr. crt. 42 este format din chilot, maiou, bluză cu mânecă scurtă de tip tricou, pantaloni scurți pentru perioada de vară, bluză cu mânecă lungă, trening, șosete, iar pentru copii de până la 2 ani este format din body și căciulă, pantaloni scurți, pantaloni lungi, bluză cu mânecă lungă, bluză cu mânecă scurtă și șosete.(la 21-09-2023,
Anexa nr. 1 a fost completată de Punctele 1 și 2 din Anexa la ORDINUL nr. 149 din 18 septembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 21 septembrie 2023
)
<!–>
–>

+
Anexa nr. 2<!–>
BUNURI MATERIALE,–>
altele decât mijloace fixe, pentru dotarea cluburilor,<!–>
spațiilor de joacă pentru copii, sălilor de sport și terenurilor sportive–><!–>

Nr. –>crt.<!–> Denumirea materialelor –> U.M.<!–> Prevederi –> Observații <!–>
Canti–>tatea <!–> Durata–>de <!–>utilizare –>(ani) <!–>
Club pentru bărbați/femei –>
1.<!–> Masă cu schelet metalic pentru 4 persoane –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> Câte o masă la 15 locuri de cazare –>
2.<!–> Scaune cu schelet metalic –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> Câte 4 pentru fiecare masă –>
3.<!–> Televizor color –> Buc.<!–> 1 –> 3 <!–> Câte unul pentru fiecare club –>
4.<!–> Joc de șah –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> Câte două pentru fiecare club –>
5.<!–> Joc de remy –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> Câte două pentru fiecare club –>
6.<!–> Joc table –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> Câte 4 pentru fiecare spațiu –>
7.<!–> Suport tv –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> 1 pentru fiecare spațiu –>
8.<!–> DVD player –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> Câte unul pentru fiecare club –>
9.<!–> Corp bibliotecă –> Buc.<!–> 2 –> 10 <!–> Două pentru fiecare spațiu –>
10.<!–> Cărți diverse (beletristică în limba –>română sau de circulație internațională) <!–> Buc.–> <!–> 1 –> În valoare de 3.000 lei <!–>
11.–> Radio cu CD <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> Câte unul pentru fiecare club <!–>
Spațiu exterior de joacă pentru copii –>a) bunuri fixe pentru dotarea spațiului de joacă <!–>
1.–> Tobogan pentru copii (fibră de sticlă, <!–>metal, lemn) –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> Câte unul la 100 de locuri de cazare –>
2.<!–> Tobogan pentru copii (plastic) –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> Câte unul la 100 de locuri de cazare –>
3.<!–> Leagăn –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> Câte unul la 100 de locuri de cazare –>
4.<!–> Căsuțe plastic –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> Câte una la 100 de locuri de cazare –>
5.<!–> Băncuțe –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> Câte două la 100 de locuri de cazare –>
6.<!–> Labirint joacă –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> 1 la fiecare loc de joacă –>
b) bunuri necesare activităților recreative la locurile de joacă <!–>
1.–> Tricicletă <!–> Buc.–> 1 <!–> 1 –> Câte una la 50 de locuri de cazare <!–>
2.–> Role pentru copii – perechi <!–> Buc.–> 1 <!–> 1 –> Câte una la 50 de locuri de cazare <!–>
3.–> Bicicletă <!–> Buc.–> 1 <!–> 1 –> Câte una la 50 de locuri de cazare <!–>
4.–> Lopățele și găletușă din plastic <!–> Set –> 1 <!–> 1 –> 10 la fiecare loc de joacă <!–>
5.–> Forme diverse pentru nisip <!–> Set –> 1 <!–> 1 –> 10 la fiecare loc de joacă <!–>
6.–> Premergător <!–> Buc.–> 1 <!–> 2 –> Câte unul la 50 de locuri de cazare <!–>
7.–> Cărucior landou copii <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> Câte unul la 50 de locuri de cazare <!–>
8.–> Cărucior sport copii <!–> Buc.–> 1 <!–> 2 –> Câte unul la 50 de locuri de cazare <!–>
Clubul copiilor pentru activități recreative (spațiu interior de joacă) –>a) copii cu vârsta cuprinsă în grupa 2-7 ani <!–>
1.–> Mochetă jucării diverse <!–> Buc.–> <!–> 1 –> În cuantum de 3.000 lei <!–>
2.–> Rafturi pentru jucării <!–> Buc.–> 1 <!–> 10 –> Două pentru fiecare spațiu interior de joacă <!–>
3.–> Măsuțe pentru copii <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> 4 pentru fiecare spațiu interior de joacă <!–>
4.–> Scăunele cu schelet metalic pentru copii <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> 10 pentru fiecare spațiu interior de joacă <!–>
5.–> Mochetă <!–> Buc.–> 1 <!–> 2 –> 1 pentru fiecare spațiu interior de joacă <!–>
b) copii cu vârsta cuprinsă între 8 și 14 ani –>
1.<!–> Jocuri diverse –> Buc.<!–> –> 1 <!–> În cuantum de 3.000 lei –>
2.<!–> Cărți diverse (beletristică, atlase, în –>limba română sau de circulație <!–>internațională) –> Buc.<!–> –> 1 <!–> În cuantum de 1.500 lei –>
3.<!–> Radio cu CD –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> 1 pentru fiecare spațiu interior de joacă –>
c) copii cu vârsta cuprinsă în grupa 15-18 ani <!–>
1.–> Calculator <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> Două pentru fiecare spațiu interior de joacă <!–>
2.–> Masă calculator (birou calculator) <!–> Buc.–> 1 <!–> 8 –> Două pentru fiecare spațiu interior de joacă <!–>
3.–> Scaun <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> Câte două bucăți la 100 de locuri de cazare <!–>
4.–> Corp de bibliotecă <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> Două pentru fiecare spațiu interior de joacă <!–>
5.–> Cărți diverse (beletristică, atlase, în <!–>limba română sau de circulație –>internațională, dicționare) <!–> Buc.–> <!–> 1 –> În valoare de 1.500 lei <!–>
6.–> Televizor <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> Câte unul pentru fiecare spațiu <!–>
7.–> Suport TV <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> Câte unul pentru fiecare spațiu <!–>
8.–> DVD player <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> Câte unul pentru fiecare spațiu <!–>
9.–> Aer condiționat <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> Câte unul pentru fiecare spațiu <!–>
Pachet de rechizite pentru copiii înscriși la cursul pregătitor/ciclul primar –>
1.<!–> Caiet matematică –> Buc.<!–> 2 –> 1 <!–> –>
2.<!–> Caiet dictando –> Buc.<!–> 2 –> 1 <!–> –>
3.<!–> Caiet tip I –> Buc.<!–> 2 –> 1 <!–> –>
4.<!–> Caiet tip II –> Buc.<!–> 2 –> 1 <!–> –>
5.<!–> Caiete speciale –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> Câte 1 pentru fiecare materie –>
6.<!–> Manuale școlare –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> Câte 1 pentru fiecare materie –>
7.<!–> Bloc desen –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> –>
8.<!–> Set pictură –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> –>
9.<!–> Plastilină –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> –>
10.<!–> Penar –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> –>
11.<!–> Pix –> Buc.<!–> 4 –> 1 <!–> –>
12.<!–> Creioane –> Buc.<!–> 4 –> 1 <!–> –>
13.<!–> Gumă de șters/Pastă corectoare –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> –>
14.<!–> Riglă –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> –>
15.<!–> Ghiozdan –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> –>
Săli și terenuri de sport <!–>
1.–> Balansoar <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> Câte unul pentru fiecare spațiu de joacă exterior<!–>
2.–> Aparat multifuncțional <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> Câte unul pentru fiecare sală de sport <!–>
3.–> Bicicletă ergonomică <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> Câte una pentru fiecare sală de sport <!–>
4.–> Bicicletă eliptică <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> Câte una pentru fiecare sală de sport <!–>
5.–> Bandă alergare <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> Câte una pentru fiecare sală de sport <!–>
6.–> Haltere de diferite greutăți <!–> Buc.–> 1 <!–> 10 –> Câte una pentru fiecare sală de sport <!–>
7.–> Gantere de diferite greutăți <!–> Buc.–> 1 <!–> 10 –> Câte una pentru fiecare sală de sport <!–>
8.–> Masă de tenis <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> Câte una pentru fiecare sală de sport <!–>
9.–> Rachete tenis de câmp <!–> Buc.–> 1 <!–> 1 –> Câte două pentru fiecare teren <!–>
10.–> Mingi tenis de câmp <!–> Set –> 1 <!–> 1 –> Câte unul pentru fiecare teren <!–>
11.–> Fileu tenis de câmp <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> Câte unul pentru fiecare teren <!–>
12.–> Fileu tenis de masă <!–> Buc.–> 1 <!–> 1 –> Câte unul pentru fiecare masă de tenis <!–>
13.–> Palete pentru tenis de masă <!–> Pere–>che <!–> 1 –> 1 <!–> Câte una pentru fiecare masă de tenis –>
14.<!–> Mingi tenis de masă –> Set <!–> 5 –> 1 <!–> Câte unul pentru fiecare masă de tenis –>
15.<!–> Fileu volei/2 stâlpi și întinzător –> Buc.<!–> 1 –> 3 <!–> Câte unul pentru fiecare teren –>
16.<!–> Panou baschet –> Buc.<!–> 2 –> 10 <!–> Pentru fiecare teren –>
17.<!–> Porți handbal –> Buc.<!–> 2 –> 5 <!–> Pentru fiecare teren –>
18.<!–> Plasă poartă handbal –> Buc.<!–> 2 –> 3 <!–> Pentru fiecare teren –>
19.<!–> Mingi fotbal, volei, baschet, handbal –> Buc.<!–> 1 –> 2 <!–> Câte 3 pentru fiecare categorie de joc sportiv –>
20.<!–> Bănci exterioare –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> Câte una la fiecare 15 persoane –>
21.<!–> Plase împrejmuire/Protecție teren de sport–> ml. <!–> –> <!–> În funcție de spațiul alocat de fiecare centru –>
22.<!–> Șpalier gimnastică –> Buc.<!–> 1 –> 10 <!–> Câte unul pentru fiecare spațiu –>
23.<!–> Saltele gimnastică –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> Câte două pentru fiecare sală de sport –>
24.<!–> Instalație împrejmuire (stâlpi metalici) –> Buc.<!–> 1 –> 10 <!–> Câte una pentru fiecare centru –>
25.<!–> Suprafață joc artificială –> Buc.<!–> 1 –> 8 <!–> Câte una pentru fiecare centru –>
26.<!–> Mașină de tuns iarba –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> Câte una pentru fiecare centru –>
27.<!–> Motocositoare (Trimmer) –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> Câte una pentru fiecare centru –>
28.<!–> Bancă de forță –> Buc.<!–> 1 –> 8 <!–> Câte una pentru fiecare sală de sport –>
29.<!–> Sac de box –> Buc.<!–> 1 –> 8 <!–> Câte unul pentru fiecare sală de sport –>
Club pentru activități de informare și recreere (sală de calculatoare) <!–>
1.–> Calculator <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> Câte unul la 15 persoane în centrele cu <!–>capacitate de 100 de locuri –>Câte unul la 20 de persoane în centrele cu <!–>capacitate mai mare de 100 de locuri –>
2.<!–> Complet mobilier cu 2 locuri –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> 1 complet pentru fiecare calculator –>
3.<!–> Aer condiționat –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> Câte unul pentru fiecare spațiu alocat –>
4.<!–> Aspirator –> Buc.<!–> 1 –> 3 <!–> Câte unul pentru fiecare centru –>
5.<!–> Router wifi –> Buc.<!–> 1 –> 3 <!–> Câte 2 pentru fiecare 100 de locuri de cazare –>
6.<!–> Prelungitor –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> Câte unul pentru fiecare calculator –>
7.<!–> Cablu de rețea –> Buc.<!–> 1 –> 3 <!–> Câte unul pentru fiecare calculator –>
Spațiu pentru activități de consiliere socială, psihologică și juridică <!–>
1.–> Calculator <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> 1 pentru fiecare spațiu <!–>
2.–> Fotoliu lemn curbat <!–> Buc.–> 1 <!–> 10 –> 2 pentru fiecare spațiu <!–>
3.–> Birou <!–> Buc.–> 1 <!–> 10 –> 1 pentru fiecare spațiu <!–>
4.–> Scaun <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> 3 pentru fiecare spațiu <!–>
5.–> Aer condiționat <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> Câte unul pentru fiecare spațiu alocat <!–>
6.–> Imprimantă multifuncțională <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> 1 pentru fiecare spațiu <!–>
7.–> Videoproiector <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> 1 pentru fiecare spațiu <!–>
8.–> Flipchart <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> 1 pentru fiecare spațiu <!–>
9.–> Materiale birotică/papetărie <!–> –> <!–> 1 –> În cuantum de 3.000 lei <!–>
10.–> Jaluzele verticale/orizontale <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> Câte una pentru fiecare fereastră <!–>

NOTĂ:Se pot organiza cluburi separate pentru femei și pentru bărbați. Pentru centrele de cazare la care numărul de locuri nu este divizibil cu 20, numărul de mese se stabilește prin rotunjire la valoarea superioară.–>În centrele în care sunt cazate și persoane care au obținut o formă de protecție și sunt vulnerabile ori sunt incluse în programul de integrare se pot organiza cluburi separate pentru femei și pentru bărbați, altele decât cele pentru solicitanții de azil.<!–>Spațiile interioare amenajate pentru activități sportive pot fi dotate cu aparatură, cum ar fi: bicicletă ergonomică, masă de tenis, bandă de alergare, aparat multifuncțional, sac de box, bancă de forță, haltere diferite etc.–>Spațiile exterioare amenajate pentru activități sportive pot fi dotate cu panouri de baschet, porți de handbal, porți de fotbal, fileu pentru tenis de câmp, fileu pentru volei etc., în funcție de spațiile disponibile din fiecare centru.<!–>În centrele unde se amenajează cel puțin un spațiu exterior pentru desfășurarea de activități sportive pe iarbă se poate achiziționa o mașină de tuns iarba pentru întreținerea suprafeței de joc.–>În funcție de posibilitățile de alocare a spațiului, în centrele de cazare ale Inspectoratului General pentru Imigrări se poate opta pentru amenajarea unui teren de sport multifuncțional (pe care se vor desfășura, la alegere, activități sportive precum baschet, volei, handbal) sau pentru amenajarea a 2-3 terenuri de sport diferențiate pe activități sportive (de exemplu, un teren de volei, un teren de baschet etc.).<!–>Pentru desfășurarea jocurilor sportive, în funcție de amenajările din fiecare centru, se vor asigura mingi de fotbal, mingi de volei, mingi de baschet, mingi de handbal, rachete și mingi pentru tenis de câmp etc.–>La nivelul fiecărui centru de cazare va fi amenajat, pe nisip sau iarbă, un spațiu de joacă exterior pentru copiii cu vârsta între 2 și 10 ani, care va fi delimitat prin împrejmuire.<!–>În centrele de cazare cu capacitate de până la 100 de locuri se va amenaja un singur spațiu de joacă interior pentru copii, cu o dotare specifică tuturor grupelor de vârstă, iar la cele cu o capacitate de peste 100 de locuri, în funcție de posibilități, se pot amenaja două astfel de spații, care pot fi dotate pe categorii de vârstă.–>În funcție de posibilitățile de asigurare ale centrului, spațiile interioare destinate activităților recreative, cultural-educative, sportive, de informare și consiliere pot fi dotate cu parchet laminat, jaluzele verticale, aer condiționat.<!–>La nivelul fiecărui centru, în funcție de capacitatea sa de cazare și de aria de competență, vor fi prevăzute un număr de minimum două și maximum 4 spații pentru activități de consiliere socială și juridică.–>

(la 25-09-2017,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)
+
Anexa nr. 3<!–>
BUNURI MATERIALE,–>
altele decât mijloace fixe, și materiale de întreținere și igienă,<!–>
precum și durata lor de utilizare–><!–>
I.–>MATERIALE DE SPĂLAT ȘI IGIENĂ1.<!–>Pentru fiecare solicitant de azil cazat în centre de cazare

Nr. –>crt.<!–> Denumirea materialelor –> U.M.<!–> Prevederi –> Pentru <!–>cazarea–>în <!–>spații –>închise<!–> Pentru –>cazarea <!–>în –>spații <!–>deschise–> Observații <!–>
Cantitatea –> Durata <!–>de –>utilizare <!–>(ani) –>
1. <!–> Săpun de față –>(greutate 120-150 g) <!–> Buc.–> 2 <!–> Lunar –> X <!–> X –> Când îmbăierea se face la <!–>intervale mai mici de o –>săptămână, norma se <!–>majorează cu o bucată/lună.–>
2. <!–> Săpun de baie (semitoaletă –>120-150 g) <!–> Buc.–> 2 <!–> Lunar –> X <!–> X –>
3. <!–> Aparat de ras de unică –>folosință <!–> Buc.–> 1 <!–> Lunar –> X <!–> X –> Se asigură numai <!–>persoanelor de sex masculin–>care depășesc vârsta de 14 <!–>ani. –>
4. <!–> Cremă de ras –> Tub <!–>60- –>70 g<!–> 1 –> Lunar <!–> X –> X <!–> Se asigură numai –>persoanelor de sex masculin<!–>care depășesc vârsta de 14 –>ani. <!–>
5. –> Pastă de dinți <!–> Tub –>60- <!–>70 g–> 1 <!–> Lunar –> X <!–> X –> Nu se asigură copiilor sub <!–>2 ani. –>
6. <!–> Periuță de dinți –> Buc.<!–> 1 –> Trimestrial<!–> X –> X <!–> Nu se asigură copiilor sub –>2 ani. <!–>
7. –> Hârtie igienică <!–> Sul –> 2 <!–> Lunar –> X <!–> X –> <!–>
8. –> Pieptene <!–> Buc.–> 1 <!–> – –> X <!–> X –> Pentru fiecare persoană <!–>cazată, cu excepția –>copiilor sub un an <!–>
9. –> Tampoane absorbante <!–> Buc.–> 10 <!–> Lunar –> X <!–> X –> Pentru fiecare persoană de <!–>sex feminin cu vârsta peste–>10 ani <!–>
10.–> Scutec absorbant <!–> Buc.–> 120 <!–> Lunar –> – <!–> X –> Pentru fiecare copil până <!–>la împlinirea vârstei de 2 –>ani <!–>
11.–> Dozator pentru săpun lichid <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> X <!–> X –> Câte unul pentru fiecare <!–>chiuvetă –>
12.<!–> Uscător de mâini –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> X –> X <!–> Câte unul pentru fiecare –>grup sanitar, în centrele <!–>cu toalete comune –>
13.<!–> Recipient lapte consum –>(sticlă sau plastic) <!–> Buc.–> 2 <!–> Trimestrial–> – <!–> X –> Pentru fiecare copil până <!–>la împlinirea vârstei de 2 –>ani <!–>
14.–> Tetină <!–> Buc.–> 1 <!–> Lunar –> – <!–> X –> Pentru fiecare copil până <!–>la împlinirea vârstei de 2 –>ani <!–>
15.–> Oliță <!–> Buc.–> 1 <!–> 1 –> – <!–> X –> Pentru fiecare copil cu <!–>vârsta între 1 și 5 ani –>
16.<!–> Cădiță baie –> Buc.<!–> 1 –> 2 <!–> – –> X <!–> Câte 5 la fiecare 100 de –>locuri de cazare <!–>
17.–> Săpun copii (80-120 g) <!–> Buc.–> 2 <!–> Lunar –> – <!–> X –> Pentru fiecare copil până <!–>la împlinirea vârstei de 5 –>ani <!–>
18.–> Sterilizator biberoane <!–> Buc.–> 1 <!–> 1 –> – <!–> X –> Câte 2 la fiecare 100 <!–>locuri de cazare –>

NOTĂ:<!–>Recipientele pentru lapte de consum prevăzute la nr. crt. 13 se vor asigura pentru fiecare copil până la împlinirea vârstei de 2 ani, fie din sticlă, având norma de 1 bucată trimestrial, fie din material plastic, având norma de 1 bucată lunar.–>2.<!–>Pentru spălarea lenjeriei personale, pentru fiecare solicitant de azil cazat în centrele de cazare

Nr. –>crt.<!–>–><!–>–><!–> Denumirea materialelor –><!–>–><!–>–><!–> U.M.–><!–>–><!–>–><!–> Prevederi –> Pentru <!–>cazarea–>în <!–>spații –>închise<!–>–> Pentru <!–>cazarea –>în <!–>spații –>deschise<!–>–> Observații <!–>–><!–>–><!–>–>
Canti-<!–>tatea –><!–>–> Durata <!–>de –>utilizare <!–>(ani) –>
1. <!–> Săpun de rufe –> kg <!–> 0,5 –> Lunar <!–> X –> X <!–> –>
2. <!–>–> Detergent pentru mașină <!–>automată de spălat rufe –> <!–>kg –> <!–>0,5 –> <!–>Lunar –> <!–>X –> <!–>X –> <!–>–>
3. <!–> Calgon (similar) –> kg <!–> 0,05 –> Lunar <!–> X –> X <!–> –>

3.<!–>Pentru fiecare pat din centrele de cazare a solicitanților de azil

Nr. –>crt.<!–>–><!–>–><!–> Denumirea materialelor –><!–>–><!–>–><!–> U.M.–><!–>–><!–>–><!–> Prevederi –> Pentru <!–>cazarea–>în <!–>spații –>închise<!–>–> Pentru <!–>cazarea –>în <!–>spații –>deschise<!–>–> Observații <!–>–><!–>–><!–>–>
Canti-<!–>tatea –><!–>–> Durata <!–>de –>utilizare <!–>(ani) –>
1. <!–> Săpun de rufe –> kg <!–> 0,5 –> Lunar <!–> X –> X <!–> –>
2. <!–> Detergent –> kg <!–> 0,2 –> Lunar <!–> X –> X <!–> –>
3. <!–>–><!–>–> Calgon (similar) <!–>–><!–>–> kg <!–>–><!–>–> 0,05<!–>–><!–>–> Lunar <!–>–><!–>–> X <!–>–><!–>–> X <!–>–><!–>–> Când sunt folosite mașinile<!–>de spălat ale unității –>pentru spălarea lenjeriei <!–>de pat –>

NOTĂ:Săpunul de rufe prevăzut în prezenta normă se poate substitui în echivalent cantitativ cu detergenții lichizi sau praf.<!–>Săpunul de față se poate substitui cu săpun lichid în echivalent cantitativ.–>Săpunul de baie se poate substitui cu gel de duș/șampon în echivalent cantitativ.<!–>Materialele de spălat și igienă neasigurate indiferent de motive nu se mai asigură pentru perioada expirată.–>Materialele prevăzute la nr. crt. 3 se distribuie la spălătoriile unităților, în funcție de greutatea rufelor uscate, după cum urmează: 0,051 kg săpun de rufe și 0,020 kg detergent pentru 1 kg rufe uscate.<!–>Materialele prevăzute la nr. crt. 1 și 2 se asigură, de regulă, la sosirea în centrul de cazare, în cantitățile prevăzute pentru perioada de timp normată înscrisă în dreptul fiecărei poziții. La mutarea persoanelor respective dintr-un centru de cazare în altul nu se mai asigură materiale de igienă decât după expirarea duratei normate prevăzute pentru produsele respective.–>Materialele prevăzute la nr. crt. 1 și 2, distribuite unor persoane ce părăsesc din diverse motive centrul de cazare anterior expirării duratei normate de folosință a bunurilor respective, nu se mai recuperează. La recazarea acestora în centrele de cazare vor beneficia de materialele prevăzute la nr. crt. 1 și 2 numai după expirarea perioadei de timp normate prevăzute pentru bunurile distribuite anterior.<!–>Copiii cu vârste de până la 14 ani pot primi materiale special concepute pentru uzul copiilor.–><!–>II.–>BUNURI MATERIALE NECESARE IGIENIZĂRII ÎMBRĂCĂMINTEI ȘI PREGĂTIRII ȘI SERVIRII HRANEI PERSOANELOR CAZATE

Nr. <!–>crt.–><!–>–><!–>–> Denumirea materialelor <!–>–><!–>–><!–>–> U.M.<!–>–><!–>–><!–>–> Prevederi <!–> Pentru –>cazarea<!–>în –>spații <!–>închise–><!–> Pentru –>cazarea <!–>în –>spații <!–>deschise–><!–> Observații –><!–>–><!–>–><!–>
Canti–>tatea <!–>–><!–> Durata –>de <!–>utilizare –>(ani) <!–>
1. –><!–> Mașină de spălat automată –><!–> Buc.–><!–> 1 –><!–> 4 –><!–> X –><!–> X –><!–> Câte una la fiecare 20 de –>locuri de cazare <!–>
2. –><!–> Mașină de călcat rufe –><!–> Buc.–><!–> 1 –><!–> 1 –><!–> X –><!–> X –><!–> Câte una la fiecare 20 de –>locuri de cazare <!–>
3. –><!–> Mașină de spălat vase –>automată <!–> Buc.–><!–> 1 –><!–> 4 –><!–> X –><!–> X –><!–> Câte una la fiecare 20 de –>locuri de cazare <!–>
4. –><!–> Storcător și uscător de rufe –><!–> Buc.–><!–> 1 –><!–> 4 –><!–> X –><!–> X –><!–> Câte una la fiecare 20 de –>locuri de cazare <!–>
5. –><!–> Stative uscător haine pliabil–><!–> Buc.–><!–> 1 –><!–> 3 –><!–> X –><!–> X –><!–> Câte una la fiecare 20 de –>locuri de cazare <!–>

NOTĂ:Mașinile de spălat automate și cele de călcat rufe se utilizează de către persoanele cazate sub supravegherea personalului centrului, pentru centrele deschise. În cazul centrelor închise acestea vor fi utilizate doar de personalul centrului închis.–>Fiecare persoană cazată poate efectua două spălări săptămânal.<!–>–>(la 25-09-2017,
Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)

+
Anexa nr. 4<!–>
BUNURI MATERIALE,–>
altele decât mijloace fixe, necesare pregătirii și servirii<!–>
hranei de către solicitanții de azil, precum și durata lor de utilizare–><!–>

Nr. –>crt.<!–> Denumirea materialelor –> U.M.<!–> Prevederi –> Pentru <!–>cazarea–>în <!–>spații –>închise<!–> Pentru –>cazarea <!–>în –>spații <!–>deschise–> Observații <!–>
Cantitatea –> Durata <!–>de –>utilizare <!–>(ani) –>
1. <!–> Oală din inox cu capac –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> – –> X <!–> Necesarul se stabilește –>luându-se în calcul câte <!–>una de fiecare persoană –>singură sau familie. <!–>
2. –> Cratiță din inox cu capac <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> – <!–> X –> Necesarul se stabilește <!–>luându-se în calcul câte –>una de fiecare persoană <!–>singură sau familie. –>
3. <!–> Tigaie din teflon –> Buc.<!–> 1 –> 1 <!–> – –> X <!–> Câte o bucată pentru –>fiecare persoană singură <!–>sau familie –>
4. <!–> Polonic din inox –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> – –> X <!–> Câte o bucată pentru –>fiecare persoană singură <!–>sau familie –>
5. <!–> Ibric din inox –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> – –> X <!–>
6. –> Farfurie adâncă din inox <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> X <!–> X –> Câte o bucată pentru <!–>fiecare persoană –>
7. <!–> Farfurie întinsă din inox –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> X –> X <!–>
8. –> Farfurie desert din inox <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> X <!–> X –>
9. <!–> Cană de ceai din inox –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> X –> X <!–>
10. –> Cuțit pentru masă din inox <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> X <!–> X –>
11. <!–> Lingură din inox –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> X –> X <!–>
12. –> Furculiță din inox <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> X <!–> X –>
13. <!–> Linguriță din inox –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> X –> X <!–>
14. –> Aragaze <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> X <!–> X –> Câte 1 la 15 locuri de <!–>cazare pentru spațiile –>deschise. În cazul <!–>spațiilor închise, câte –>unul pentru fiecare oficiu <!–>de servire a hranei –>
15. <!–> Hotă –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> X –> X <!–> Câte 1 pentru fiecare –>aragaz <!–>
16. –> Masă cu blat din inox <!–> Buc.–> 1 <!–> 10 –> X <!–> X –> Câte 1 la 15 locuri de <!–>cazare pentru spațiile –>deschise. În cazul <!–>spațiilor închise, câte una–>pentru fiecare oficiu de <!–>servire a hranei. –>
17. <!–> Frigider de uz casnic/ –>frigider compartimentat <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> X <!–> X –> Câte 1 la 10 locuri de <!–>cazare –>
18. <!–> Ladă frigorifică/ladă frigo- –>rifică compartimentată <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> X <!–> X –> Câte 1 la 50 locuri de <!–>cazare –>
19. <!–> Dozator detergent lichid –>pentru spălat vase <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> X <!–> X –> Câte unul pentru fiecare <!–>chiuvetă –>
20. <!–> Borcane pentru probe de –>mâncare <!–> Buc.–> 1 <!–> 3 –> X <!–> – –> Pentru fiecare fel de <!–>mâncare –>
21. <!–> Butoaie din plastic pentru –>resturi alimentare <!–> Buc.–> 1 <!–> 4 –> X <!–> – –> Capacitatea se stabilește <!–>în funcție de nevoi –>
22. <!–> Tăvi din plastic –> Buc.<!–> 1 –> 2 <!–> X –> – <!–> Pentru fiecare loc de –>cazare <!–>
23. –> Vase pentru transportul <!–>hranei –> Buc.<!–> 1 –> 5 <!–> X –> – <!–> Capacitatea se stabilește –>în funcție de nevoi <!–>

NOTĂ:Pentru centrele de cazare la care numărul de locuri nu este divizibil cu 15, numărul de aragaze, mese cu blat din inox și frigidere se stabilește prin rotunjire la valoarea superioară.–>Atunci când articolul de la nr. crt. 3 se asigură din material de inox durata de utilizare este de 4 ani.<!–>–>(la 25-09-2017,
Anexa nr. 4 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)

+
Anexa nr. 5<!–>
BUNURI MATERIALE,–>
altele decât mijloace fixe, pentru dotarea<!–>
izolatoarelor și durata lor de utilizare–><!–>

Nr. –>crt.<!–> Denumirea materialelor –> U.M.<!–> Prevederi –> Pentru <!–>cazarea–>în <!–>spații –>închise<!–> Pentru –>cazarea <!–>în –>spații <!–>deschise–> Observații <!–>
Cantitatea –> Durata <!–>de –>utilizare <!–>(ani) –>
1. <!–> Pat medical cu schelet –>metalic <!–> Buc.–> 1 <!–> 10 –> X <!–> X –> <!–>
2. –> Noptieră <!–> Buc.–> 1 <!–> 10 –> X <!–> X –> <!–>
3. –> Scaun cu schelet metalic <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> X <!–> X –> <!–>
4. –> Masă cu schelet metalic <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> X <!–> X –> Câte o masă la 4 locuri de <!–>cazare, dar nu mai puțin de–>o masă pentru fiecare <!–>încăpere –>
5. <!–> Cuier (pom sau perete) –> Buc.<!–> 1 –> 10 <!–> X –> X <!–> Câte unul pentru fiecare –>încăpere <!–>
6. –> Veioză <!–> Buc.–> 1 <!–> 5 –> – <!–> X –> <!–>
7. –> Vestiar metalic <!–> Buc.–> 1 <!–> 10 –> X <!–> X –> Câte un compartiment pentru<!–>fiecare loc –>
8. <!–> Vestiar din lemn –> Buc.<!–> 1 –> 6 <!–> – –> X <!–> Câte un compartiment la –>fiecare loc de cazare <!–>
9. –> Halat pentru bolnavi <!–> Buc.–> 1 <!–> 1 –> X <!–> X –> <!–>
10.–> Pijama <!–> Buc.–> 4 <!–> 1 –> X <!–> X –> Pentru femei se asigură <!–>cămăși de noapte. –>
11.<!–> Papuci –> Pe- <!–>re- –>che <!–> 2 –> 1 <!–> X –> X <!–> O pereche pentru femei și o–>pereche pentru bărbați <!–>
12.–> Set lenjerie pat: cearșaf de <!–>pat, cearșaf plic, față de –>pernă <!–> Buc.–> 4 <!–> 2 –> X <!–> X –> Un set la 7 zile <!–>Se poate substitui cu set –>de lenjerie de unică <!–>folosință –>
13.<!–> Pătură –> Buc.<!–> 1 –> 3 <!–> X –> X <!–> Se asigură două pe perioada–>sezonului rece (1 octombrie<!–>– 30 aprilie). –>
14.<!–> Pernă –> Buc.<!–> 1 –> 2 <!–> X –> X <!–> –>
15.<!–> Saltea –> Buc.<!–> 1 –> 4 <!–> X –> X <!–> –>
16.<!–> Prosop față –> Buc.<!–> 3 –> 1 <!–> X –> X <!–> –>
17.<!–> Prosop picioare –> Buc.<!–> 3 –> 1 <!–> X –> X <!–> –>

NOTĂ:Materialele de la nr. crt. 10, 12, 16 și 17 se spală săptămânal sau după utilizarea acestora de către o persoană când aceasta stă mai puțin de 7 zile în izolator.<!–>Materialele de la nr. crt. 9 și 13 se spală semestrial sau la nevoie.–>Pernele și saltelele, dacă sunt umplute cu deșeuri, se pot recondiționa la expirarea a jumătate din durata de folosință.<!–>Pentru încăperi la care numărul de locuri nu este divizibil cu 4, numărul de mese se stabilește prin rotunjire la valoarea superioară.–>Pentru nr. crt. 15, în situații motivate (cazuri medicale etc.), salteaua să fie prevăzută cu husă de protecție pentru a putea respecta durata de utilizare.<!–>–>(la 25-09-2017,
Anexa nr. 5 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)
+
Anexa nr. 6<!–>
NORME–>
cantitative maximale și materiale destinate întreținerii<!–>
centrelor regionale de proceduri și cazare a solicitanților de azil–><!–>

Nr. –>crt.<!–> Denumirea materialelor –> U.M. <!–> Cantitatea –>anuală <!–>alocată –> Observații <!–>
0 –> 1 <!–> 2 –> 3 <!–> 4 –> 5 <!–>
1.–> Detergenți (de toate tipurile) <!–>pentru: –>a) curățarea pardoselilor de <!–>ciment, mozaic, scândură, preșuri–>p.v.c. pe holuri, încăperi și <!–>alte spații de același fel –>b) spălat laufer <!–> 1.000 mp–>100 <!–> kg –> 120 <!–>72 –> Nu se vor lua în calcul <!–>suprafețele depozitelor, –>atelierelor, remizelor și <!–>garajelor. –>Se vor executa cel puțin <!–>12 spălări. –>
2.<!–> Săpun pastă pentru pardoseli din –>ciment, mozaic, scândură, p.v.c.,<!–>inclusiv preș p.v.c. pe holuri –>și încăperi <!–> 1.000 mp–> kg <!–> 120 –> Se poate substitui cu <!–>detergenți de orice fel în –>normă de 1/1. <!–>
3.–> Săpun rufe pentru spălat laufer <!–> 100 kg –> kg <!–> 60 –> Se vor executa cel puțin <!–>12 spălări. –>
4.<!–> Mături plastic –> 1.000 mp<!–>pentru –>fiecare <!–>cameră –>de locuit<!–> Buc.–> 75 <!–>1 –> Nu se ia în calcul <!–>suprafața camerelor de –>locuit. <!–>Se pot substitui cu perii –>din fire sintetice cu 1/2 <!–>norma la mături. –>
5.<!–> Găleată+mop –> 1.000 mp<!–>pentru –>fiecare <!–>cameră –>de locuit<!–> Buc.–> 36 <!–>1 –> Nu se ia în calcul <!–>suprafața camerelor de –>locuit. <!–>
6.–> Perii păr pentru parchet <!–> 1.000 mp–> Buc.<!–> 3 –> <!–>
7.–> Perii pentru curățat praful de <!–>pe pereți și tavane –> 1.000 mp<!–> Buc.–> 1 <!–> –>
8.<!–> Găleți menaj (tablă) –> 1.000 mp<!–> Buc.–> 3 <!–> La fiecare 3 ani –>
9.<!–> Găleți menaj (plastic) –> 1.000 mp<!–> Buc.–> 3 <!–> La fiecare 1 an –>
10.<!–> Detergenți pentru spălat: –>a) perdele <!–>b) huse mobilier –>c) Carpetin covoare plușate, <!–>mochete și draperii plușate –>d) covoare și preșuri, țesături <!–>uscate țesături –> 100 kg <!–>100 kg –>100 kg <!–>100 kg –> kg <!–> 10 –>12 <!–>50 –>10 <!–> Se vor executa două spălări–>pe an la preșuri și o <!–>spălare pe an la covoare. –>Covoarele plușate se pot <!–>curăța chimic și prin –>instituții specializate, <!–>maximum o dată la 2 ani. –>Se vor executa două spălări<!–>pe an la preșuri și o –>spălare pe an la covoare. <!–>
11.–> Săpun pastă pentru spălarea <!–>tâmplăriei vopsite, pereților –>vopsiți, placajelor de faianță <!–> 1.000 mp–> kg <!–> 10 –> Se poate substitui cu <!–>detergenți de orice fel cu –>1/2 normă la săpun de rufe <!–>(cantitate echivalentă). –>
12.<!–> Praf pentru curățat obiecte –>sanitare <!–> 1 obiect–> kg <!–> 2 –> Se poate substitui cu orice<!–>tip de praf sau lichid, –>inclusiv detartrant la <!–>normă de obiect/an. –>
13.<!–> Detergenți (dezinfectant) pentru –>blocuri alimentare, săli de mese,<!–>grupuri sanitare –> 1.000 mp<!–> kg –> 150 <!–> –>
14.<!–> Odorizant pentru împrospătarea –>aerului din încăperi cu <!–>destinație specială –> Pe <!–>încăperi–> Buc.<!–> 12 –> Încăperi cu destinație <!–>specială – cameră de –>rugăciuni, de joacă pentru <!–>copii, club, sală de servit–>masa, sală de sport, cameră<!–>de consiliere și asistență,–>cameră de interviu <!–>
15.–> Odorizant pentru grupuri sanitare<!–> La un –>grup <!–>sanitar –> Buc.<!–> 12 –> <!–>
16.–> Săpun rufe pentru: <!–>a) spălat perdele –>b) spălat huse mobilier <!–> 100 kg –>100 kg <!–> kg –>kg <!–> 6 –>10 <!–> Se vor executa cel puțin 4 –>spălări la perdele, 6 <!–>spălări la huse mobilier. –>Se poate substitui cu <!–>detergenți de orice tip cu –>1/2 normă la săpun rufe. <!–>
17.–> Mături nuiele pentru drumuri, <!–>alei, platouri –> 1.000 mp<!–> Buc.–> 100 <!–> –>
18.<!–> Perii pentru curățat vase WC –> 1 vas <!–> Buc.–> 1 <!–> Norma va fi una pentru –>fiecare vas WC. <!–>
19.–> Lavete pentru: <!–>a) curățat pardoseli –>b) curățat tâmplărie vopsită, <!–>pereți vopsiți, placaje faianță –>c) spălat și șters suprafețe cu <!–>petrosin –> 1.000 mp<!–>1.000 mp–>1.000 mp<!–> kg –> 20 <!–>10 –>5 <!–> Pot fi folosite deșeuri –>rezultate din casări norma <!–>1/1 deșeuri textile sau –>lavete din molton norma <!–>1/1 deșeuri textile. –>
20.<!–> Lavete pentru curățarea și –>lustruirea suprafețelor de <!–>mobilier –> 10 mp <!–>suprafață–>desfă- <!–>șurată –>mobilier<!–> kg –> 0,5 <!–> –>
21.<!–> Desfundătoare lavoare –> 5 lavoare<!–> Buc.–> 1 <!–> Norma va fi 1 pentru un –>grup sanitar cu mai puțin <!–>de 5 lavoare. –>
22.<!–> Perii de paie pentru spălat –>pardoseli din scândură și covoare<!–> 1.000 mp–> Buc.<!–> 36 –> <!–>
23.–> Detergent (lichid) pentru spălat <!–>vase –> Buc. <!–> L –> 2,4 <!–> Pentru fiecare persoană –>cazată. (Norma este anuală)<!–>
24.–> Făraș metalic pentru curățat <!–> 1.000 mp–>pentru <!–>fiecare –>cameră <!–>de locuit–> Buc.<!–>Buc.–> 3 <!–>1 –> Nu se ia în calcul <!–>suprafața camerelor de –>locuit. <!–>
25.–> Coș pentru resturi menajere <!–> 1 –> Buc.<!–> 1 –> Pentru fiecare cameră <!–>
26.–> Bătător covoare <!–> 50 mp –> Buc.<!–> 1 –> <!–>
27.–> Coșuri pentru hârtie igienică <!–> 1 coș/ –>vas WC <!–> Buc.–> 1 <!–> –>
28.<!–> Pubele pentru gunoi –> 1 la 10 <!–>persoane –> Buc.<!–> 1 –> Diversificate pe categorii <!–>de deșeuri, –>1 bucată la 4 ani <!–>
29.–> Ștergătoare pentru picioare <!–> 1 ușă –> Buc.<!–> 2 –> <!–>
30.–> Var hidratat sau bulgări pentru <!–>întreținerea curților –> 1 ha <!–> kg –> 200 <!–> –>
31.<!–> Saci menajeri pentru coșuri de –>gunoi/pubele <!–> Pentru –>fiecare <!–>coș/ –>pubelă <!–> Buc.–> 1 <!–> Norma este săptămânală. –>
32.<!–> Dezinfectant universal (pastile) –>pentru suprafețe (camere de <!–>locuit și spații comune) și –>grupuri sanitare <!–> 1.000 mp–> kg <!–> 1 –> <!–>
33.–> Lopată din metal cu coadă de lemn<!–> 1.000 mp–> Buc <!–> 5 –> <!–>
34.–> Lopată zăpadă <!–> 1.000 mp–> Buc.<!–> 5 –> <!–>
35.–> Greblă din metal cu coadă de lemn<!–> 1.000 mp–> Buc <!–> 5 –> <!–>
36.–> Cazma <!–> 1.000 mp–> Buc.<!–> 5 –> <!–>
37.–> Freză de zăpadă (pe bază de <!–>combustibil lichid) –> Centru <!–> Buc.–> 1 <!–> –>
38.<!–> Mașină de tuns iarba (pe bază de –>combustibil lichid) <!–> Centru –> Buc.<!–> 1 –> <!–>
39.–> Motocositoare <!–> Centru –> Buc.<!–> 1 –> <!–>
40.–> Aspirator profesional <!–> Centru –> Buc.<!–> 1 –> <!–>
41.–> Prelungitor electric (rolă <!–>tambur 50 m) –> Centru <!–> Buc.–> 2 <!–> –>
42.<!–> Cameră frigorifică–> 1 cameră frigorifică la 200 de locuri de cazare<!–> x–> x<!–> Centrele vor fi dotate cu câte 1 cameră frigorifică la 200 de locuri de cazare, care vor fi utilizate pe perioadă nelimitată, până la scoaterea din funcțiune. –>Pentru centrele care au sub 200 de locuri se alocă 1 cameră frigorifică.<!–>

NOTĂ:Gălețile de menaj prevăzute la nr. crt. 8 și 9 se vor asigura câte 6 bucăți la 1.000 mp, iar în funcție de materialele din care sunt executate vor avea norma de 3 ani pentru cele din tablă, respectiv 1 an pentru cele din plastic.–>

(la 21-09-2023,
Anexa nr. 6 a fost completată de Punctul 3 din Anexa la ORDINUL nr. 149 din 18 septembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 21 septembrie 2023
)

+
Anexa nr. 7<!–>
METODOLOGIE–>
de stabilire și aprobare a cheltuielilor de întreținere și chirie pentru<!–>
spațiile aflate în administrarea Inspectoratului General pentru Imigrări–><!–>
1.–>Spațiile de cazare aflate în administrarea Inspectoratului General pentru Imigrări sunt considerate cămine.2.<!–>Prin cheltuieli de întreținere se înțelege cheltuieli cu utilitățile, lucrări de reparații și întreținere interioare, contravaloarea materialelor de curățenie și spălarea cazarmamentului, precum și cheltuieli cu uzura bunurilor puse la dispoziție.3.–>Cheltuielile de întreținere se stabilesc de Inspectoratului General pentru Imigrări, prin întocmirea unei baze de calcul care va cuprinde toate cheltuielile specifice efectuate pentru spațiile respective.4.<!–>Baza de calcul din prezenta metodologie va fi vizată pentru control financiar preventiv de către organele financiare proprii.5.–>Cheltuielile de întreținere și chirie se aprobă de către ordonatorul secundar de credite.6.<!–>Cheltuielile de întreținere vor fi actualizate ori de câte ori se impune efectuarea unor modificări ale elementelor din structura acestora, în baza prevederilor actelor normative în vigoare, dacă rezultă o diferență în plus sau în minus de minimum 5% față de ultima valoare a acestora.7.–>Calculul chiriei se stabilește în conformitate cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare, Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2006 privind măsuri pentru dezvoltarea activității în domeniul construcțiilor de locuințe prin programe la nivel național, aprobată prin Legea nr. 515/2006, Legea nr. 287/2009 privind Codul civil republicată, cu modificările și completările ulterioare, și Hotărârea Guvernului nr. 310/2007 pentru actualizarea tarifului lunar al chiriei (lei/mp) practicat pentru spațiile cu destinația de locuințe aparținând domeniului public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale ale acestuia, precum și pentru locuințele de serviciu, locuințele de intervenție și căminele pentru salariați ale societăților comerciale, companiilor naționale, societăților naționale și regiilor autonome.
BAZĂ DE CALCUL<!–>
privind stabilirea tarifului pentru cazarea–>
temporară a persoanelor care au obținut o formă de protecție în<!–>
spațiile situate în ….. str. ….. nr. ….., nr. cadastru …………–><!–>
1.–>Energie electricăa)<!–>Iluminat3 becuri x 60 W x 3 ore/zi = …………… KW/zi–>……….. KWh/zi x ……… lei/KWh = ………. lei/zi<!–>……….. lei/zi: ……… nr. pers. cazate = ………. lei/zi/pers.–>b)<!–>alți consumatori……….. KWh/lună x ……. lei/KWh = ……… lei/lună–>……….. lei/lună: 30 de zile = ………….. lei/zi<!–>……….. lei/zi: ………. nr. pers. cazate = ………. lei/zi/pers.–>Total articol = …………… lei/zi/pers.<!–>2.–>Încălzirea spațiilor, asigurarea apei calde și reci, canalizare, salubritatea)<!–>Încălzirea spațiilorStabilirea consumului pe întreaga perioadă de încălzire s-a făcut conform normativelor în vigoare (Stas 1797/3-1979 și Stas 1907/1-1990).–>…….. Gcal/an: …….. nr. total de persoane = ……. Gcal/an/pers.<!–>…….. Gcal/an/pers.: 180 de zile încălzire = …….. Gcal/zi/pers.–>…….. Gcal/zi/pers. x ……… lei/Gcal = …………. lei/zi/pers.<!–>b)–>Consumul de apă rece și caldă, STAS nr. 1.478/1991S-a luat în calcul un consum mediu zilnic de apă/persoană de …….. litri, din care ……….. litri apă caldă cu t = 50 C°, pe întreaga perioadă a anului.<!–>Costul energiei pentru preparat apă caldă:….. litri x 50 (grade C°-15 grade C°)= …… cal/zi/pers. = Gcal/zi/pers.–>….. Gcal/zi/pers. x ……….. lei/Gcal = …………. lei/zi/pers.<!–>–>Costul apei menajere, inclusiv costul pentru apă – canal:….. litri/zi x 365 de zile =………. litri/an = …………. mc/an<!–>….. mc/an x …….. lei/mc =……….. lei/an/pers.–>….. lei/an/pers.: 365 de zile = ………… lei/zi/pers.<!–>–>Costuri cu salubritatea:….. lei/lună: 30: nr. persoane = ……. lei/zi/pers.<!–>–>Total articol = …………… lei/zi/pers.<!–>3.–>Cheltuieli materiale cu întreținerea spațiilorsuprafața camerei = …………… mpsuprafața dependințelor (hol, băi, scări, recepție etc.) = ……. mpnumărul de persoane cazate = ……………suprafața luată în calcul pentru o persoană: …….. mp/pers.contravaloarea materialelor de curățenie conform normelor este de aproximativ ………….. lei/mp/an………. mp/pers. x ……….. lei/mp/an = ……….. lei/an/pers.<!–>………. lei/an/pers.: 365 de zile ………… lei/zi/pers.–>4.<!–>Zugrăveli și vopsitoriiS-au luat în calcul lucrările de zugrăveli și vopsitorii care se execută periodic la spațiile respective.a)–>Zugrăveli………… mp x ……………lei/mp = …………. lei/an<!–>………… lei/an: 365 de zile = ……………… lei/zi–>………… lei/zi: ……….. persoane = ……… lei/zi/pers.<!–>b)–>Vopsitorii………… mp x …………… lei/mp = ……….. lei/an<!–>………… lei/an: 365 de zile = ……………… lei/zi–>………… lei/zi: ……….. persoane = ……… lei/zi/pers.<!–>Total articol = …………… lei/zi–><!–>5.–>Spălat lenjerie patS-au prevăzut: pături, cearșafuri, prosoape, față pernă, pernă.<!–>Lenjeria se spală de …………… ori/lună.–>……. kg x …… lei/kg x ……. spălări/lună = …….. lei/lună/pers.<!–>……. lei/lună/pers.: 30 de zile = …………… lei/zi/pers.–>Total capitol = …………… lei/zi/pers.<!–>6.–>Mobilier și obiecte de inventarContravaloarea uzurii mobilierului și obiectelor de inventar din spațiile de cazare:pentru mobilier, lenjerie de pat, saltea, prosoape etc.:……….*) lei: ……….**) luni = ………… lei/lunăNotă
*) Suma valorilor mijloacelor fixe și obiectelor de inventar care au aceeași durată de folosință.
**) Durata normală de folosință a bunurilor însumate conform anexelor nr. 2, 3, 5 și 6.
………. lei/lună: 30 de zile = …………….. lei/zi<!–>………. lei/zi: ………. nr. pers. = ………… lei/zi/pers.–>
pentru televizoare, mobilier club, mașini de spălat, frigidere etc.……. lei: …….. luni = ……….. lei/lună<!–>……. lei/lună: 30 de zile = ……… lei/zi–>……. lei/zi: nr. pers. = ……….. lei/zi/pers.<!–>Total capitol = …………… lei/zi/pers.–><!–>
RecapitulațieCostul unui loc de cazare pe ziA.–>Întreținere:CAPITOLUL: 1 = …………………………….. lei/zi/pers.<!–>CAPITOLUL: 2 = …………………………….. lei/zi/pers.–>CAPITOLUL: 3 = …………………………….. lei/zi/pers.<!–>CAPITOLUL: 4 = …………………………….. lei/zi/pers.–>CAPITOLUL: 5 = …………………………….. lei/zi/pers.<!–>CAPITOLUL: 6 = …………………………….. lei/zi/pers.–>B.<!–>ChirieConform pct. 7) din metodologia de calcul ……… lei/zi/pers.–>Total: A + B = ………… lei/pers./zi<!–>C.–>Hrănire (pentru persoanele cazate în spațiile închise)………………… lei/pers/zi<!–>–><!–>Întocmit–>…………….<!–>Vizat–>Pentru control financiar preventiv<!–>………………………….–>(la 25-09-2017,
Anexa nr. 7 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)
+
Anexa nr. 8<!–>
PERIODICITATEA–>
lucrărilor de întreținere și reparații curente la<!–>
centrele regionale de proceduri și cazare a solicitanților de azil–><!–>
1.–>Zugrăveli exterioare:a)<!–>anual, la unitățile amplasate în zonele bazinelor carbonifere sau litoralul Mării Negre;b)–>o dată la 3 ani, pentru fațade zugrăvite cu lapte de var;c)<!–>o dată la 6 ani, pentru finisaje superioare.2.–>Zugrăveli interioare:a)<!–>de două ori pe an la toate spațiile interioare utilizate de persoanele cazate;b)–>anual pentru celelalte spații.3.<!–>Vopsitorii în ulei la tâmplărie:a)–>o dată la doi ani pentru tâmplăria interioară;b)<!–>odată cu efectuarea zugrăvelii exterioare pentru tâmplăria exterioară.4.–>Vopsitorii în ulei la pereți:anual la suprafețele acoperite cu vopsea.5.<!–>Revizuirea învelitorilor, jgheaburilor și burlanelor:anual și după fiecare calamitate naturală, ocazie cu care se vor remedia toate daunele produse.6.–>Curățarea coșurilor de evacuare a fumului:a)<!–>o dată pe lună, la coșurile instalațiilor de preparat apă caldă menajeră, aburi și hrană;b)–>de două ori, în perioada de încălzire, la coșurile instalațiilor de încălzire locală (sobe) și canalele convective ale centralelor termice.7.<!–>Întreținerea puțurilor de apă, de mare adâncime:o dată la doi ani sau când sursa de apă nu asigură 50% din debitul normal.8.–>Revizuirea și curățarea canalizării:o dată pe an, în afară de cazurile în care, între timp, s-au constatat defecțiuni în funcționarea canalizării.9.<!–>Verificarea instalațiilor electrice:de două ori pe an.10.–>Verificarea și revizuirea de către operatori economici autorizați a instalațiilor interioare de gaze naturale combustibile:conform normelor tehnice în vigoare.11.<!–>Demontarea și montarea sobelor de teracotă:a)–>o dată la doi ani, cele care folosesc cărbuni;b)<!–>o dată la patru ani, cele care folosesc lemne;c)–>o dată la șase ani, cele care folosesc gaze naturale.12.Activități de igienizare/curățenie a tuturor spațiilor interioare cel puțin de două ori pe an sau la nevoie (dezinsecție, deratizare, dezinfecție), cu resurse proprii sau prin contractarea de servicii cu firme specializate.(la 25-09-2017,
Anexa nr. 8 a fost introdusă de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)
<!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters