ORDIN nr. 276 din 7 aprilie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 262 din 22 aprilie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 21 12/01/2007 CAP. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 5
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 76 11/02/2009 ART. 5
ActulREFERIRE LAORDONANTA (R) 29 22/08/1997 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 405 12/08/1993 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 21 12/01/2007 CAP. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 5
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 5
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Pentru îndeplinirea atribuțiilor ce revin Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,<!–>în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) și f) din Ordonanța Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înființarea Autorității Aeronautice Civile Române, cu modificările ulterioare, precum și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare,–>ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: +
Articolul IAnexa la Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 21/2007 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-RA, Regulile aerului, ediția 02/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 și 71 bis din 30 ianuarie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:<!–>1.–>La capitolul 1 "Definiții", după punctul 49 se introduce un nou punct, punctul 49^1, cu următorul cuprins:49^1.<!–>Plan de zbor simplificat. Informații transmise din zbor către unitatea ATS competentă de echipajul unei aeronave aflate în zbor VFR, în scopul obținerii aprobării de traversare a unui spațiu controlat sau pentru aterizarea pe un aerodrom controlat.2.–>La capitolul 3 "Reguli generale", articolul RACR-RA 3.030 "Planuri de zbor", punctul 2 "Conținutul unui plan de zbor" se modifică și va avea următorul cuprins:2.<!–>Conținutul unui plan de zbor2.1.–>Planul de zbor trebuie să conțină informațiile referitoare la acele elemente, prevăzute în lista de mai jos, considerate relevante de către autoritatea ATS corespunzătoare:2.1.1.<!–>Identificarea aeronavei2.1.2.–>Regulile de zbor și tipul zborului2.1.3.<!–>Numărul și tipul (tipurile) aeronavei (aeronavelor) și categoria turbulenței de siaj2.1.4.–>Echipament2.1.5.<!–>Aerodromul de plecare/Heliportul/Terenul temporar de zbor (poziția aeronavei la momentul depunerii în timpul zborului a unui nou plan de zbor)2.1.6.–>Ora estimată de plecare de la locul de staționare (estima survolării primului punct de pe ruta planului de zbor depus în timpul zborului)2.1.7.<!–>Viteza (vitezele) de croazieră2.1.8.–>Nivelul (nivelurile) de croazieră2.1.9.<!–>Ruta de urmat2.1.10.–>Aerodromul/Heliportul/Terenul temporar de zbor de destinație și durata totală estimată a zborului2.1.11.<!–>Aerodromul (aerodromurile) de rezervă2.1.12.–>Autonomia aeronavei2.1.13.<!–>Numărul total de persoane la bord2.1.14.–>Echipamentul de urgență și supraviețuire2.1.15.<!–>Alte informații2.2.–>Planul de zbor simplificat conține informațiile solicitate de unitatea ATS competentă și se transmite cu cel puțin 10 minute înainte de ora la care se estimează că aeronava va pătrunde în spațiul aerian controlat.3.<!–>La capitolul 3, articolul RACR-RA 3.030, punctul 3 "Completarea unui plan de zbor", după paragraful 3.2 se introduce un nou paragraf, paragraful 3.3, cu următorul cuprins:3.3.–>În cazul planului de zbor simplificat nu este necesară completarea unui formular FPL, iar unitatea ATS competentă nu are obligația de a retransmite datele acestuia.4.<!–>La capitolul 3, articolul RACR-RA 3.030, punctul 5 "Închiderea unui plan de zbor", paragraful 5.2 se modifică și va avea următorul cuprins:5.2.–>Planul de zbor simplificat se consideră închis la părăsirea spațiului aerian controlat sau la aterizarea pe un aerodrom controlat.5.<!–>La anexa 1 "Semne și semnale", punctul 5 "Semnale pentru dirijarea la sol", subpunctul 5.1.2 se modifică și va avea următorul cuprins:5.1.2.–>Mijloacele de semnalizare (paletele, barele luminoase, lanternele electrice etc.) vor fi utilizate de dispecerul de sol/controlorul de trafic aerian dirijare sol (persoană autorizată intern în cazul aerodromurilor) pentru a facilita observarea lor de către pilot. Acesta va fi poziționat cu fața la aeronavă după cum urmează:a)<!–>pentru aeronave cu aripi fixe, în fața extremității planului stâng, unde poate fi văzut cel mai bine de către pilot;b)–>pentru elicoptere, în locul în care este cel mai vizibil de către pilot.6.<!–>La anexa 1, punctul 5, tabelul A „Semnale obligatorii efectuate de Dispecerul de sol pentru dirijarea aeronavelor precum și semne făcute de piloți”, paragraful 1 se modifică și va avea următorul cuprins:1.–>Liber la deplasarea către/dinspre poziția de parcareBrațul drept întins deasupra capului cu bara îndreptată în sus; mâna stângă se mișcă spre corp cu bara îndreptată în jos. Acest semnal reprezintă indicația persoanei poziționate la capătul planului aeronavei către pilot/dispecer/operator tractare că mișcarea aeronavei către/dinspre poziția de parcare este obstrucționată.<!–>7.–>La anexa 1, punctul 5, tabelul A, se elimină paragraful 21 și se dă o nouă numerotare textului.8.<!–>La anexa 1, după punctul 5 se introduce un nou punct, punctul 6 „Semnalizare standard, cu mâinile, pentru situații de urgență”, cu următorul cuprins:6.–>SEMNALIZARE STANDARD, CU MÂINILE, PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂUrmătoarele semnale făcute cu mâna sunt stabilite ca minim necesar pentru comunicații de urgență între personalul implicat în acțiunile de salvare și de stingere a incendiilor (coordonator/agenți de salvare și stingere), echipajele de comandă și/sau echipajele de cabină ale aeronavelor implicate în incident. Semnalele de urgență ar trebui să se facă din partea stângă față a aeronavei pentru echipajul aflat în cabină.<!–>Notă:În scopul comunicării eficiente cu echipajul de cabină, semnalizarea cu brațele a situațiilor de urgență poate fi făcută de către agenți de salvare și stingere și de pe alte poziții. –><!–>1.–>RECOMANDĂ EVACUAREA – evacuare recomandată de către coordonatorul situației de urgență în scopul salvării ocupanților aeronavei și al intervenției contra incendiului, în baza evaluării, din exterior, a stării navei.Brațul stâng întins în față și ținut la orizontală, cu antebrațul ridicat la nivelul ochilor. Executați cu brațul un semn de mișcare către înapoi. Mâna dreaptă este lipită de corp.<!–>Noaptea – la fel, dar cu baghete luminoase. –>2.<!–>RECOMANDĂ OPRIREA – oprirea evacuării aflate în curs de desfășurare sau oprirea deplasării aeronavei ori oprirea altor activități aflate în desfășurare.Mâinile în fața capului – încrucișate în dreptul încheieturilor.–>Noaptea – la fel, dar cu baghete luminoase. <!–>3.–>URGENȚĂ ÎNLĂTURATĂ – nu sunt evidente condiții periculoase, în afara aeronavei, sau "totul este în regulăMâinile întinse spre exterior și în jos, la un unghi de 45 grade. Mâinile se mișcă simultan spre interior mai jos de talie până se încrucișează la nivelul încheieturilor, după care revin la poziția inițială.<!–>Noaptea – la fel, dar cu baghete luminoase. –>4.<!–>INCENDIUSe mișcă mâna dreaptă sub forma cifrei 8 (opt), de la umăr către genunchi, indicându-se, în același timp, cu mana stângă zona incendiului.–>Noaptea – la fel, dar cu baghete luminoase."<!–>9.–>Anexa 3 „Tabele cu niveluri de croazieră” se modifică și va avea următorul cuprins: +
Anexa nr. 3<!–>Tabele cu niveluri de croazieră–>Niveluri de croazieră care trebuie respectate<!–>RVSM – ÎN PICIOARE–>a)<!–>În regiunile în care altitudinea este exprimată în picioare, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană și conform condițiilor specificate în această reglementare, se aplică o eșalonare minimă pe verticală (VSM) de 1.000 ft între nivelurile de zbor de la FL 290 până la FL 410 inclusiv*):DIRECȚIE MAGNETICĂ DE ZBOR**)–>

De la 000 grade la 179 grade***)<!–> De la 180 grade la 359 grade***)–>
Zboruri IFR<!–> Zboruri VFR–> Zboruri IFR<!–> Zboruri VFR–>
Nivel de zbor<!–> Nivel de zbor–> Nivel de zbor<!–> Nivel de zbor–>
FL<!–> Picioare–> Metri<!–> FL–> Picioare<!–> Metri–> FL<!–> Picioare–> Metri<!–> FL–> Picioare<!–> Metri–>
010<!–> 1000–> 300<!–> –> -<!–> –> 020<!–> 2000–> 600<!–> –> -<!–> –>
030<!–> 3000–> 900<!–> 035–> 3500<!–> 1050–> 040<!–> 4000–> 1200<!–> 045–> 4500<!–> 1350–>
050<!–> 5000–> 1500<!–> 055–> 5500<!–> 1700–> 060<!–> 6000–> 1850<!–> 065–> 6500<!–> 2000–>
070<!–> 7000–> 2150<!–> 075–> 7500<!–> 2300–> 080<!–> 8000–> 2450<!–> 085–> 8500<!–> 2600–>
090<!–> 9000–> 2750<!–> 095–> 9500<!–> 2900–> 100<!–> 10000–> 3050<!–> 105–> 10500<!–> 3200–>
110<!–> 11000–> 3350<!–> 115–> 11500<!–> 3500–> 120<!–> 12000–> 3650<!–> 125–> 12500<!–> 3800–>
130<!–> 13000–> 3950<!–> 135–> 13500<!–> 4100–> 140<!–> 14000–> 4250<!–> 145–> 14500<!–> 4400–>
150<!–> 15000–> 4550<!–> 155–> 15500<!–> 4700–> 160<!–> 16000–> 4900<!–> 165–> 16500<!–> 5050–>
170<!–> 17000–> 5200<!–> 175–> 17500<!–> 5350–> 180<!–> 18000–> 5500<!–> 185–> 18500<!–> 5650–>
190<!–> 19000–> 5800<!–> 195–> 19500<!–> 5950–> 200<!–> 20000–> 6100<!–> 205–> 20500<!–> 6250–>
210<!–> 21000–> 6400<!–> 215–> 21500<!–> 6550–> 220<!–> 22000–> 6700<!–> 225–> 22500<!–> 6850–>
230<!–> 23000–> 7000<!–> 235–> 23500<!–> 7150–> 240<!–> 24000–> 7300<!–> 245–> 24500<!–> 7450–>
250<!–> 25000–> 7600<!–> 255–> 25500<!–> 7750–> 260<!–> 26000–> 7900<!–> 265–> 26500<!–> 8100–>
270<!–> 27000–> 8250<!–> 275–> 27500<!–> 8400–> 280<!–> 28000–> 8550<!–> 285–> 28500<!–> 8700–>
290<!–> 29000–> 8850<!–> 300–> 30000<!–> 9150–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
310<!–> 31000–> 9450<!–> 320–> 32000<!–> 9750–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
330<!–> 33000–> 10050<!–> 340–> 34000<!–> 10350–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
350<!–> 35000–> 10650<!–> 360–> 36000<!–> 10950–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
370<!–> 37000–> 11300<!–> 380–> 38000<!–> 11600–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
390<!–> 39000–> 11900<!–> 400–> 40000<!–> 12200–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
410<!–> 41000–> 12500<!–> 430–> 43000<!–> 13100–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
450<!–> 45000–> 13700<!–> 470–> 47000<!–> 14350–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
490<!–> 49000–> 14950<!–> 510–> 51000<!–> 15550–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
etc.<!–> etc.–> etc.<!–> etc.–> etc.<!–> etc.–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>

Notă
*) Fac excepție cazurile în care, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană, este prevăzută utilizarea unui tabel modificat al nivelurilor de zbor, bazat pe o eșalonare minimă verticală nominală de 1.000 ft (300 m), de către aeronave care operează peste FL 410 în zonele desemnate ale spațiului aerian, în condițiile specificate.
**) Direcția magnetică sau, în regiunile polare la latitudini mai mari de 70 grade și în extensiile la aceste zone așa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă, direcția de rețea (grid tracks) determinată de linii paralele cu meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară stereografică în care direcția către nordul magnetic este folosită ca nord rețea (Grid North).
***) Cu excepția cazurilor când, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană, pe direcțiile de la 090 la 269 grade și de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcții predominante de trafic și proceduri de tranziție corespunzătoare asociate acestora.
Notă
Materialul de îndrumare referitor la eșalonarea verticală se află în Manualul de implementare a eșalonării verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 și FL 410 inclusiv (OACI doc. 9574) și pentru spațiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru asigurarea eșalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc. EUROCONTROL ASM.ET.1:ST.13.5000).
RVSM – ÎN METRIb)<!–>În regiunile în care altitudinea este exprimată în metri, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană și conform condițiilor specificate în această reglementare, se aplică o eșalonare minimă pe verticală (VSM) de 300 m între 8.900 metri și 12.500 metri inclusiv*):DIRECȚIE MAGNETICĂ DE ZBOR**)–>

De la 000 grade la 179 grade***)<!–> De la 180 grade la 359 grade***)–>
Zboruri IFR<!–> Zboruri VFR–> Zboruri IFR<!–> Zboruri VFR–>
Nivel de zbor<!–> Nivel de zbor–> Nivel de zbor<!–> Nivel de zbor–>
Standard<!–>metric–> Metri<!–> Picioare–> Standard<!–>metric–> Metri<!–> Picioare–> Standard<!–>metric–> Metri<!–> Picioare–> Standard<!–>metric–> Metri<!–> Picioare–>
0030<!–> 300–> 1000<!–> –> -<!–> –> 0060<!–> 2000–> 600<!–> –> -<!–> –>
0090<!–> 900–> 3000<!–> 0105–> 1050<!–> 3500–> 0120<!–> 1200–> 3900<!–> 0135–> 350<!–> 4400–>
0150<!–> 1500–> 4900<!–> 0165–> 1650<!–> 5400–> 0180<!–> 1800–> 5900<!–> 0195–> 1950<!–> 6400–>
0210<!–> 2100–> 6900<!–> 0225–> 2250<!–> 7400–> 0240<!–> 2400–> 7900<!–> 0255–> 2550<!–> 8400–>
0270<!–> 2700–> 8900<!–> 0285–> 2850<!–> 9400–> 0300<!–> 3000–> 9800<!–> 0315–> 3150<!–> 10300–>
0330<!–> 3300–> 10800<!–> 0345–> 3450<!–> 11300–> 0360<!–> 3600–> 11800<!–> 0375–> 3750<!–> 12300–>
0390<!–> 3900–> 12800<!–> 0405–> 4050<!–> 13300–> 0420<!–> 4200–> 13800<!–> 0435–> 4350<!–> 14300–>
0450<!–> 4500–> 14800<!–> 0465–> 4650<!–> 15300–> 0480<!–> 4800–> 15700<!–> 0495–> 4950<!–> 16200–>
0510<!–> 5100–> 16700<!–> 0525–> 5250<!–> 17200–> 0540<!–> 5400–> 17700<!–> 0555–> 5550<!–> 18200–>
0570<!–> 5700–> 18700<!–> 0585–> 5850<!–> 19200–> 0600<!–> 6000–> 19700<!–> 0615–> 6150<!–> 20200–>
0630<!–> 6300–> 20700<!–> 0645–> 6450<!–> 21200–> 0660<!–> 6600–> 21700<!–> 0675–> 6750<!–> 22100–>
0690<!–> 6900–> 22600<!–> 0705–> 7050<!–> 23100–> 0720<!–> 7200–> 23600<!–> 0735–> 7350<!–> 24100–>
0750<!–> 7500–> 24600<!–> 0765–> 7650<!–> 25100–> 0780<!–> 7800–> 25600<!–> 0795–> 7950<!–> 26100–>
0810<!–> 8100–> 26600<!–> 0825–> 8250<!–> 27100–> 0840<!–> 8400–> 27600<!–> 0855–> 8550<!–> 28100–>
0890<!–> 8900–> 29100<!–> 0920–> 9200<!–> 30100–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
0950<!–> 9500–> 31100<!–> 0980–> 9800<!–> 32100–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
1010<!–> 10100–> 33100<!–> 1040–> 10400<!–> 34100–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
1070<!–> 10700–> 35100<!–> 1100–> 11000<!–> 36100–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
1130<!–> 11300–> 37100<!–> 1160–> 11600<!–> 38100–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
1190<!–> 11900–> 39100<!–> 1220–> 12200<!–> 40100–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
1250<!–> 12500–> 41100<!–> 1210–> 13100<!–> 43000–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
1370<!–> 13700–> 44900<!–> 1430–> 14300<!–> 46900–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
1490<!–> 14900–> 48900<!–> 1550–> 15500<!–> 50900–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
etc.<!–> etc.–> etc.<!–> etc.–> etc.<!–> etc.–> <!–> –> <!–> –> <!–> –>

Notă
*) Fac excepție cazurile în care, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană, este prevăzută utilizarea unui tabel modificat al nivelurilor de zbor, bazat pe o eșalonare minimă verticală nominală de 1.000 ft (300 m), de către aeronave care operează peste FL 410 în zonele desemnate ale spațiului aerian, în condițiile specificate.
**) Direcția magnetică sau, în regiunile polare la latitudini mai mari de 70 grade și în extensiile la aceste zone așa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă, direcția de rețea (grid tracks) determinată de linii paralele cu meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară stereografică în care direcția către nordul magnetic este folosită ca nord rețea (Grid North).
***) Cu excepția cazurilor când, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană, pe direcțiile de la 090 la 269 grade și de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcții predominante de trafic și proceduri de tranziție corespunzătoare asociate acestora.
Notă
Materialul de îndrumare referitor la eșalonarea verticală se află în Manualul de implementare a eșalonării verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 și FL 410 inclusiv (OACI doc. 9574) și pentru spațiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru asigurarea eșalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc. EUROCONTROL ASM.ET.1:ST.13.5000).
NON-RVSM – ÎN PICIOAREc)<!–>În alte regiuni în care unitatea de măsură primară utilizată este exprimată în picioare:DIRECȚIE MAGNETICĂ DE ZBOR*)–>

De la 000 grade la 179 grade***)<!–> De la 180 grade la 359 grade***)–>
Zboruri IFR<!–> Zboruri VFR–> Zboruri IFR<!–> Zboruri VFR–>
Nivel de zbor<!–> Nivel de zbor–> Nivel de zbor<!–> Nivel de zbor–>
FL<!–> Picioare–> Metri<!–> FL–> Picioare<!–> Metri–> FL<!–> Picioare–> Metri<!–> FL–> Picioare<!–> Metri–>
010<!–> 1000–> 300<!–> –> -<!–> –> 20<!–> 2000–> 600<!–> –> -<!–> –>
030<!–> 3000–> 900<!–> 035–> 3500<!–> 1050–> 40<!–> 4000–> 1200<!–> 045–> 4500<!–> 1350–>
050<!–> 5000–> 1500<!–> 055–> 5500<!–> 1700–> 60<!–> 6000–> 1850<!–> 065–> 6500<!–> 2000–>
070<!–> 7000–> 2150<!–> 075–> 7500<!–> 2300–> 80<!–> 8000–> 2450<!–> 085–> 8500<!–> 2600–>
090<!–> 9000–> 2750<!–> 095–> 9500<!–> 2900–> 100<!–> 10000–> 3050<!–> 105–> 10500<!–> 3200–>
110<!–> 11000–> 3350<!–> 115–> 11500<!–> 3500–> 120<!–> 12000–> 3650<!–> 125–> 12500<!–> 3800–>
130<!–> 13000–> 3950<!–> 135–> 13500<!–> 4100–> 140<!–> 14000–> 4250<!–> 145–> 14500<!–> 4400–>
150<!–> 15000–> 4550<!–> 155–> 15500<!–> 4700–> 160<!–> 16000–> 4900<!–> 165–> 16500<!–> 5050–>
170<!–> 17000–> 5200<!–> 175–> 17500<!–> 5350–> 180<!–> 18000–> 5500<!–> 185–> 18500<!–> 5650–>
190<!–> 19000–> 5800<!–> 195–> 19500<!–> 5950–> 200<!–> 20000–> 6100<!–> 205–> 20500<!–> 6250–>
210<!–> 21000–> 6400<!–> 215–> 21500<!–> 6550–> 220<!–> 22000–> 6700<!–> 225–> 22500<!–> 6850–>
230<!–> 23000–> 7000<!–> 235–> 23500<!–> 7150–> 240<!–> 24000–> 7300<!–> 245–> 24500<!–> 7450–>
250<!–> 25000–> 7600<!–> 255–> 25500<!–> 7750–> 260<!–> 26000–> 7900<!–> 265–> 26500<!–> 8100–>
270<!–> 27000–> 8250<!–> 275–> 27500<!–> 8400–> 280<!–> 28000–> 8550<!–> 285–> 28500<!–> 8700–>
290<!–> 29000–> 8850<!–> 300–> 30000<!–> 9150–> 310<!–> 31000–> 9450 <!–> 320 –> 32000 <!–> 9750 –>
330<!–> 33000–> 10050<!–> 340–> 34000<!–> 10350–> 350<!–> 35000 –> 10650 <!–> 360 –> 36000 <!–> 10950 –>
370<!–> 37000–> 11300<!–> 380–> 38000<!–> 11600–> 390 <!–> 39000 –> 11900 <!–> 400 –> 40000 <!–> 12200–>
410<!–> 41000–> 12500<!–> 420–> 42000<!–> 12800–> 430<!–> 43000 –> 13100 <!–> 440 –> 44000 <!–> 13400 –>
450<!–> 45000–> 13700<!–> 460–> 46000<!–> 40004–> 470 <!–> 47000 –> 14350 <!–> 480 –> 48000 <!–> 14650 –>
490<!–> 49000–> 14950<!–> 500–> 50000<!–> 15250–> 510 <!–> 51000 –> 15550 <!–> 520 –> 52000 <!–> 15850 –>
etc.<!–> etc.–> etc.<!–> etc.–> etc.<!–> etc.–> etc.<!–> etc.–> etc. <!–> etc. –> etc. <!–> etc. –>

Notă
*) Direcția magnetică sau, în regiunile polare la latitudini mai mari de 70 grade și în extensiile la aceste zone așa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă, direcția de rețea (grid tracks) determinată de linii paralele cu meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară stereografică în care direcția către nordul magnetic este folosită ca nord rețea (Grid North).
**) Cu excepția cazurilor când, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană, pe direcțiile de la 090 la 269 grade și de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcții predominante de trafic și proceduri de tranziție corespunzătoare asociate acestora.
Notă
Materialul de îndrumare referitor la eșalonarea verticală se află în Manualul de implementare a eșalonării verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 și FL 410 inclusiv (OACI doc. 9574) și pentru spațiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru asigurarea eșalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc. EUROCONTROL ASM.ET.1:ST.13.5000).
NON-RVSM – ÎN METRId)<!–>În alte regiuni în care unitatea de măsură primară utilizată este metrul:DIRECȚIE MAGNETICĂ DE ZBOR*)–>

De la 000 grade la 179 grade***)<!–> De la 180 grade la 359 grade***)–>
Zboruri IFR<!–> Zboruri VFR–> Zboruri IFR<!–> Zboruri VFR–>
Nivel de zbor<!–> Nivel de zbor–> Nivel de zbor<!–> Nivel de zbor–>
Standard<!–>metric–> Metri<!–> Picioare–> Standard<!–>metric–> Metri<!–> Picioare–> Standard<!–>metric–> Metri<!–> Picioare–> Standard<!–>metric–> Metri<!–> Picioare–>
0030<!–> 300–> 1000<!–> –> -<!–> –> 0060<!–> 600–> 2000<!–> –> -<!–> –>
0090<!–> 900–> 3000<!–> 0105–> 1050<!–> 3500–> 0120<!–> 1200–> 3900<!–> 0135–> 350<!–> 4400–>
0150<!–> 1500–> 4900<!–> 0165–> 1650<!–> 5400–> 0180<!–> 1800–> 5900<!–> 0195–> 1950<!–> 6400–>
0210<!–> 2100–> 6900<!–> 0225–> 2250<!–> 7400–> 0240<!–> 2400–> 7900<!–> 0255–> 2550<!–> 8400–>
0270<!–> 2700–> 8900<!–> 0285–> 2850<!–> 9400–> 0300<!–> 3000–> 9800<!–> 0315–> 3150<!–> 10300–>
0330<!–> 3300–> 10800<!–> 0345–> 3450<!–> 11300–> 0360<!–> 3600–> 11800<!–> 0375–> 3750<!–> 12300–>
0390<!–> 3900–> 12800<!–> 0405–> 4050<!–> 13300–> 0420<!–> 4200–> 13800<!–> 0435–> 4350<!–> 14300–>
0450<!–> 4500–> 14800<!–> 0465–> 4650<!–> 15300–> 0480<!–> 4800–> 15700<!–> 0495–> 4950<!–> 16200–>
0510<!–> 5100–> 16700<!–> 0525–> 5250<!–> 17200–> 0540<!–> 5400–> 17700<!–> 0555–> 5550<!–> 18200–>
0570<!–> 5700–> 18700<!–> 0585–> 5850<!–> 19200–> 0600<!–> 6000–> 19700<!–> 0615–> 6150<!–> 20200–>
0630<!–> 6300–> 20700<!–> 0645–> 6450<!–> 21200–> 0660<!–> 6600–> 21700<!–> 0675–> 6750<!–> 22100–>
0690<!–> 6900–> 22600<!–> 0705–> 7050<!–> 23100–> 0720<!–> 7200–> 23600<!–> 0735–> 7350<!–> 24100–>
0750<!–> 7500–> 24600<!–> 0765–> 7650<!–> 25100–> 0780<!–> 7800–> 25600<!–> 0795–> 7950<!–> 26100–>
0810<!–> 8100–> 26600<!–> 0825–> 8250<!–> 27100–> 0840<!–> 8400–> 27600<!–> 0855–> 8550<!–> 28100–>
0890<!–> 8900–> 29100<!–> 0920–> 9200<!–> 30100–> 0950<!–> 9500–> 31100<!–> 0980–> 9800<!–> 32100–>
1010<!–> 10100–> 33100<!–> 1040–> 10400<!–> 34100–> 1070<!–> 10700–> 35100<!–> 1100–> 11000<!–> 36100–>
1130<!–> 11300–> 37100<!–> 1160–> 11600<!–> 38100–> 1190<!–> 11900–> 39100<!–> 1220–> 12200<!–> 40100–>
1250<!–> 12500–> 41100<!–> 1280–> 12800<!–> 42100–> 1310<!–> 13100–> 43000<!–> 1340–> 13400<!–> 44000–>
1370<!–> 13700–> 44900<!–> 1400–> 14000<!–> 46100–> 1430<!–> 14300–> 46900<!–> 1460–> 14600<!–> 47900–>
1490<!–> 14900–> 48900<!–> 1520–> 15200<!–> 49900–> 1550<!–> 15500–> 50900<!–> 1580–> 15800<!–> 51900–>
etc.<!–> etc.–> etc.<!–> etc.–> etc.<!–> etc.–> etc.<!–> etc.–> etc.<!–> etc.–> <!–> –>

Notă
*) Direcția magnetică sau, în regiunile polare la latitudini mai mari de 70 grade și în extensiile la aceste zone așa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă, direcția de rețea (grid tracks) determinată de linii paralele cu meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară stereografică în care direcția către nordul magnetic este folosită ca nord rețea (Grid North).
**) Cu excepția cazurilor când, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană, pe direcțiile de la 090 la 269 grade și de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcții predominante de trafic și proceduri de tranziție corespunzătoare asociate acestora.
Notă
Materialul de îndrumare referitor la eșalonarea verticală se află în Manualul de implementare a eșalonării verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 și FL 410 inclusiv (OACI doc. 9574) și pentru spațiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru asigurarea eșalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc. EUROCONTROL ASM.ET.1:ST.13.5000).
<!–>10.–>La anexa 5 "Intervenția ilicită", punctul 2.2, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c)dacă nu au fost stabilite proceduri regionale aplicabile, să continue zborul la un nivel care diferă față de nivelurile de croazieră normal utilizate pentru zboruri IFR cu:150 m (500 ft) în zonele în care este aplicată o eșalonare verticală minimă de 300 m (1000 ft); sau300 m (1000 ft) în zonele în care este aplicată o eșalonare verticală minimă de 600 m (2000 ft). +
Articolul IIAutoritatea Aeronautică Civilă Română va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
+
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul transporturilor și infrastructurii,–>
Radu Mircea Berceanu<!–>
București, 7 aprilie 2010.–>Nr. 276.<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters