ORDIN nr. 286 din 11 iulie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 694 din 17 iulie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 8ABROGA PEORDIN 390 21/09/2023
ART. 8ABROGA PESISTEM 21/09/2023
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 107 19/03/2024
ActulCONTINE PEANEXA 11/07/2024
ActulREFERIRE LAANEXA 11/07/2024
ActulREFERIRE LAORDIN 393 21/09/2023
ActulREFERIRE LAORDIN 54 09/02/2023
ActulREFERIRE LAANEXA 21/09/2023
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1570 28/12/2022
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1570 28/12/2022 ART. 47
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 57
ActulREFERIRE LAHG 30 18/01/2017 ART. 9
ActulREFERIRE LALEGE 43 17/03/2015
ActulREFERIRE LAHG 1186 29/12/2014 ART. 6
ActulREFERIRE LAOUG 41 18/06/2014
ActulREFERIRE LAORDIN 66 28/03/2011
ActulREFERIRE LANORMA 28/03/2011
ActulREFERIRE LALEGE 1 16/02/2004
ART. 1APROBA PEANEXA 11/07/2024
ART. 1REFERIRE LAANEXA 11/07/2024 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LAANEXA 11/07/2024 ANEXA 2
ART. 1REFERIRE LAANEXA 11/07/2024 ANEXA 3
ART. 1REFERIRE LAANEXA 11/07/2024 ANEXA 4
ART. 1REFERIRE LAANEXA 11/07/2024 ANEXA 5
ART. 1REFERIRE LAORDIN 390 21/09/2023
ART. 1REFERIRE LASISTEM 21/09/2023
ART. 2REFERIRE LAORDIN 54 09/02/2023
ART. 4REFERIRE LAORDIN 393 21/09/2023
ART. 4REFERIRE LAANEXA 21/09/2023
ART. 5REFERIRE LAORDIN 393 21/09/2023
ART. 6REFERIRE LAORDIN 107 19/03/2024 ART. 5
ART. 6REFERIRE LAORDIN 106 19/03/2024
ART. 6REFERIRE LAORDIN 106 19/03/2024 ART. 115
ART. 6REFERIRE LAHOTARARE 1571 28/12/2022 ART. 1
ART. 6REFERIRE LAHOTARARE 1571 28/12/2022 ART. 34
ART. 8ABROGA PEORDIN 390 21/09/2023
ART. 8ABROGA PESISTEM 21/09/2023
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEANEXA 11/07/2024





Având în vedere Referatul de aprobare nr. 10.185 din 2.07.2024 al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale,<!–>în baza prevederilor:Planului strategic PAC 2023-2027, aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C(2022)8.783 din 7 decembrie 2022, cu modificările și completările ulterioare;Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013, cu modificările și completările ulterioare;Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 decembrie 2021 de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) și finanțate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) și de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) și de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013 și (UE) nr. 1.307/2013, rectificat, cu modificările ulterioare;Regulamentului (UE) 2024/1.468 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 mai 2024 de modificare a Regulamentelor (UE) 2021/2.115 și (UE) 2021/2.116 în ceea ce privește standardele privind bunele condiții agricole și de mediu, schemele pentru climă, mediu și bunăstarea animalelor, modificările planurilor strategice PAC, revizuirea planurilor strategice PAC și derogările de la controale și sancțiuni;Regulamentului delegat (UE) 2022/126 al Comisiei din 7 decembrie 2021 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European și al Consiliului cu cerințe suplimentare referitoare la anumite tipuri de intervenții specificate de statele membre în planurile lor strategice PAC pentru perioada 2023-2027 în temeiul regulamentului respectiv, precum și cu norme privind raportul pentru standardul GAEC 1 (bune condiții agricole și de mediu);Regulamentului delegat (UE) 2022/127 al Comisiei din 7 decembrie 2021 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului cu norme privind agențiile de plăți și alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, garanțiile și utilizarea monedei euro;Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/128 al Comisiei din 21 decembrie 2021 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește agențiile de plăți și alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, controalele, garanțiile și transparența;Regulamentului delegat (UE) 2022/1.172 al Comisiei din 4 mai 2022 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește sistemul integrat de administrare și control din cadrul politicii agricole comune și aplicarea și calcularea sancțiunilor administrative aferente condiționalității;Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/1.173 al Comisiei din 31 mai 2022 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește sistemul integrat de administrare și control din cadrul politicii agricole comune;Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2014 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, prin reorganizarea Agenției de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit, aprobată prin Legea nr. 43/2015, cu modificările și completările ulterioare;Legii nr. 1/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, cu modificările și completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 1.570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervențiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027, cu modificările și completările ulterioare;Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 107/2024 privind implementarea măsurilor și intervențiilor compensatorii de mediu și climă din Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 și din Planul strategic PAC 2023-2027, începând cu anul 2024, cu modificările ulterioare;Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 286/2023 pentru aprobarea delegării sarcinilor de implementare a intervențiilor din Planul strategic PAC 2023-2027;Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 66/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a mecanismului de compensare de către Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură a debitelor și creanțelor beneficiarilor Fondului european de garantare agricolă și ai Fondului european agricol de dezvoltare rurală, precum și ai fondurilor de la bugetul de stat, cu modificările ulterioare;Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor și pădurilor și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 54/570/32/2023 pentru punerea în aplicare a normelor privind condiționalitatea în cadrul intervențiilor sub formă de plăți directe și al unor intervenții și măsuri pentru dezvoltare rurală, începând cu anul de cerere 2023, cu modificările și completările ulterioare;Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 393/2023 privind aprobarea Sistemului de sancțiuni administrative pentru condiționalitate începând cu anul de cerere 2023,–>în temeiul prevederilor:art. 57 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;art. 47 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervențiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027, cu modificările și completările ulterioare;art. 9 alin. (5) și (6) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Administrarea Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor, cu modificările și completările ulterioare,<!–>ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite prezentul ordin.–> +
Articolul 1(1)<!–>Se aprobă sistemele de sancțiuni aferente intervențiilor prevăzute în Planul strategic PAC 2023-2027 gestionate prin Sistemul integrat de administrare și control, aplicabile cererilor de plată depuse începând cu anul 2024, după cum urmează: a)–>Sistemul de sancțiuni aferent intervenției DR-01 „Agromediu și climă pe pajiști permanente“, prevăzut în anexa nr. 1;b)<!–>Sistemul de sancțiuni aferent intervenției DR-02 „Agromediu și climă pe terenuri arabile“, prevăzut în anexa nr. 2;c)–>Sistemul de sancțiuni aferent intervenției DR-03 „Agromediu și climă – Creșterea animalelor de fermă din rase locale în pericol de abandon“, prevăzut în anexa nr. 3;d)<!–>Sistemul de sancțiuni aferent intervențiilor DR-04 „Agricultură ecologică – conversie“ și DR-05 „Agricultură ecologică – menținerea certificării“, prevăzut în anexa nr. 4;e)–>Sistemul de sancțiuni aferent intervențiilor DR-09 „Zone afectate de constrângeri naturale – Zona montană“, DR-10 „Zone afectate de constrângeri naturale semnificative“ și DR-11 „Zone afectate de constrângeri naturale specifice“, prevăzut în anexa nr. 5.(2)Pentru cererile de plată aferente anului de cerere 2023 pentru intervenția DR-10 „Zone afectate de constrângeri naturale semnificative“ se aplică sistemul de sancțiuni aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 390/2023 privind aprobarea Sistemului de sancțiuni aplicabil cererilor de plată depuse de fermieri începând cu anul 2023 pentru intervenția DR10 – „Zone afectate de constrângeri naturale semnificative“ din cadrul Planului Strategic PAC 2023-2027.
+
Articolul 2În sensul prezentului ordin, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)<!–>neconformitatea – orice nerespectare a criteriilor de eligibilitate, angajamentelor sau a altor obligații care se aplică fiecărei scheme de sprijin compensatoriu de mediu și climă sau, în cazul condiționalității, nerespectarea obligațiilor prevăzute în titlul III cap. I secțiunea 2 din Regulamentul (UE) 2021/2.115, respectiv în Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor și pădurilor și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 54/570/32/2023 pentru punerea în aplicare a normelor privind condiționalitatea în cadrul intervențiilor sub formă de plăți directe și unor intervenții și măsuri pentru dezvoltare rurală, începând cu anul de cerere 2023, cu modificările și completările ulterioare;b)–>grupă de culturi (grup de plată) – o grupă formată din suprafețele eligibile solicitate în scopul aplicării unei intervenții la nivel de pachet/variantă, în cazul căreia este aplicabilă aceeași rată a ajutorului sau a sprijinului și pentru care sunt îndeplinite toate condițiile;c)<!–>animal declarat – animalul care face obiectul unui angajament pentru intervenția DR-03;d)–>animal determinat – acel animal pentru care sunt îndeplinite toate condițiile prevăzute de angajamentele intervenției DR-03;e)<!–>suprafața declarată – suprafața care face obiectul unui angajament pentru intervențiile DR-01, DR-02, DR-04, DR-05, DR-09, DR-10 și DR-11;f)–>suprafața determinată – acea suprafață pentru care sunt îndeplinite toate condițiile prevăzute în cadrul angajamentelor pentru intervențiile DR-01, DR-02, DR-04, DR-05, DR-09, DR-10 și DR-11.
+
Articolul 3(1)<!–>Sistemele de sancțiuni se stabilesc ținându-se cont de următoarele aspecte privind: a)–>atitudinea beneficiarului:(i)<!–>neglijența presupune aplicarea unei reduceri din suma totală calculată fără penalități, chiar dacă acestuia i-au fost stabilite/nu i-au fost stabilite alte sancțiuni, în cazul în care nerespectarea s-a datorat acțiunii neintenționate a fermierului;(ii)–>intenția (neconformitatea deliberată) presupune prevederea de către fermier a rezultatului faptei sale în condițiile în care fie urmărește producerea lui prin intermediul faptei, fie, deși nu îl urmărește, acceptă posibilitatea producerii acestui rezultat;b)<!–>atribute ale neconformității:(i)–>amploarea neconformității este determinată examinând, în special, dacă aceasta are un impact de anvergură sau dacă este limitată la exploatația în cauză;(ii)<!–>durata (persistența) depinde în special de durata pe parcursul căreia se manifestă efectele acesteia sau de posibilitățile de a se pune capăt efectelor prin mijloace rezonabile;(iii)–>gravitatea unei neconformități depinde în special de importanța consecințelor acesteia, având în vedere obiectivele urmărite prin angajamentele sau obligațiile care nu au fost respectate;(iv)<!–>repetiția (repetarea unei neconformități) înseamnă nerespectarea aceleiași cerințe sau a aceluiași standard, consta tată de mai multe ori pe parcursul unei perioade de trei ani calendaristici consecutivi, cu condiția ca beneficiarul să fi fost informat cu privire la o neconformitate anterioară și, după caz, să fi avut posibilitatea să ia măsurile necesare pentru a remedia neconformitatea anterioară respectivă.(2)–>Cazurile de intenție se referă, dar nu sunt limitate, la: inducerea în eroare cu bună-știință a autorităților cu atribuții în verificarea documentelor justificative, furnizarea de date sau documente false și orice altă încercare de fraudă comisă în scopul obținerii unor plăți din fonduri europene nerambursabile.(3)<!–>A doua repetiție a unei neconformități similare este considerată intenție (neconformitate deliberată).(4)–>Pentru intervențiile DR-01, DR-02, DR-04, DR-05, DR-09, DR-10 și DR-11 prevederea alin. (3) se aplică numai în cazul în care ponderea suprafeței afectate de neconformitatea care a generat a doua repetiție față de suprafața declarată este mai mare sau egală cu 20%. În cazul în care această pondere nu depășește 20%, neconformitatea se încadrează la repetiție. Această prevedere se aplică doar la cerințele specifice care se verifică și se sancționează la nivel de parcelă, nu și la supradeclarare.(5)<!–>Pentru intervenția DR-03 prevederea alin. (3) se aplică doar la cerințele specifice, nu și la sancțiunile administrative în ceea ce privește animalele declarate, și numai în cazul în care procentul rezultat din raportul dintre efectivul de animale nedeterminate care a generat a doua repetiție și efectivul de animale determinate este mai mare de 10%. În cazul în care acest raport nu depășește 10%, se tratează ca repetiție.(6)–>Fermierii care dețin exploatații a căror dimensiune maximă nu depășește 10 ha de suprafață agricolă declarată în cererea de plată sunt scutiți de la aplicarea sancțiunilor administrative aferente condiționalității.
+
Articolul 4Pentru intervențiile DR-01, DR-02, DR-04, DR-05, DR-09, DR-10 și DR-11 sunt 4 categorii de sancțiuni, care se aplică în următoarea ordine la suma de plată rămasă după etapa anterioară de sancționare:a)<!–>sancțiuni pentru supradeclararea suprafețelor;b)–>sancțiuni pentru nerespectarea condițiilor de eligibilitate, inclusiv a cerințelor specifice și a cerințelor de bază relevante;c)<!–>sancțiuni pentru nedeclararea tuturor suprafețelor;d)–>sancțiuni pentru nerespectarea condiționalității, care se aplică potrivit prevederilor Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 393/2023 privind aprobarea Sistemului de sancțiuni administrative pentru condiționalitate începând cu anul de cerere 2023, denumit în continuare Ordinul nr. 393/2023.
+
Articolul 5Pentru intervenția DR-03 sunt 3 categorii de sancțiuni, care se aplică în următoarea ordine la suma de plată rămasă după etapa anterioară de sancționare:a)<!–>sancțiuni administrative în ceea ce privește animalele declarate;b)–>sancțiuni pentru nerespectarea condițiilor de eligibilitate, inclusiv a cerințelor specifice și a cerințelor de bază relevante angajamentelor;c)<!–>sancțiuni pentru nerespectarea condiționalității, care se aplică potrivit prevederilor Ordinului nr. 393/2023.–>
+
Articolul 6(1)<!–>Cazurile de forță majoră și de circumstanțe excepționale, precum și circumstanțele naturale sunt cele prevăzute în Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013, cu modificările și completările ulterioare, și în Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 106/2024 privind modalitatea de implementare, îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, a condițiilor și altor cerințe specifice, inclusiv tipurile de documente justificative pentru intervențiile aferente sectoarelor vegetal și zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) și b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervențiilor aferente sectoarelor vegetal și zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanțate din Fondul european de garantare agricolă și de la bugetul de stat, începând cu anul 2024, cu modificările ulterioare, denumit în continuare Ordinul nr. 106/2024.(2)–>Fermierul nu va fi respins la plată și nici nu va fi sancționat în cazurile de forță majoră și de circumstanțe excepționale dacă a prezentat documente justificative în acest sens, conform prevederilor art. 5 din Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 107/2024 privind implementarea măsurilor și intervențiilor compensatorii de mediu și climă din Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 și din Planul strategic PAC 2023-2027, începând cu anul 2024, cu modificările ulterioare, respectiv ale art. 115-117 dinOrdinul nr. 106/2024 și ale art. 34 din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervențiilor aferente sectoarelor vegetal și zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanțate din Fondul european de garantare agricolă și de la bugetul de stat, cu modificările și completările ulterioare.(3)<!–>În caz de forță majoră și de circumstanțe excepționale:a)–>angajamentul multianual rămâne în vigoare în caz de forță majoră și de situație epidemiologică internațională; b)<!–>angajamentul multianual se închide în caz de circumstanțe excepționale și de deces;c)–>în toate cazurile de forță majoră ori de circumstanțe excepționale, pentru suprafețele/animalele afectate de nerespectări nu se vor recupera sumele primite în campaniile anterioare;d)<!–>prin excepție de la prevederile lit. a)-c), în cazul nerespectării condițiilor de eligibilitate referitoare la suprafața minimă a fermei și suprafața minimă a parcelei, precum și în cazul declasării și/sau retragerii certificării suprafețelor, angajamentele se închid fără recuperarea sumelor primite în campaniile anterioare;e)–>în cazul în care nerespectările vizează cerințe generatoare de pierderi de venituri și/sau costuri suplimentare în cadrul angajamentelor, fermierul nu va primi plata compensatorie pentru anul în care s-a manifestat cazul de forță majoră ori de circumstanțe excepționale pentru suprafețele în cauză și nu se vor recupera sumele primite în campaniile anterioare;f)<!–>în cazul în care nerespectările vizează exclusiv cerințe care nu generează pierderi de venituri și/sau costuri suplimentare în cadrul angajamentelor, fermierul va primi plata compensatorie pentru anul în care s-a manifestat cazul de forță majoră ori de circumstanțe excepționale pentru suprafețele în cauză și nu se vor recupera sumele primite în campaniile anterioare;g)–>prin excepție de la prevederile lit. e), pentru pachetul 7 „Terenuri arabile importante ca zone de hrănire pentru gâsca cu gât roșu (Branta ruficollis)“, dacă pe o parcelă aflată sub angajament cultura de toamnă este distrusă ca urmare a forței majore, iar fermierul înființează culturi de primăvară pe întreaga parcelă sau pe partea din aceasta care a fost distrusă de forța majoră, angajamentul rămâne în vigoare și nu se vor recupera sumele primite în campaniile anterioare. Fermierul primește plata compensatorie pe parcela respectivă. Dacă cultura de toamnă nu a fost înființată din cauza forței majore, fermierul nu va primi plată compensatorie pentru parcela respectivă;h)<!–>prin excepție de la prevederilelit. e), pentru pachetul 4 „Culturi verzi“, dacă pe o parcelă aflată sub angajament cultura eligibilă pachetului care a fost înființată este distrusă ca urmare a forței majore și, în consecință, nici cerința specifică „Biomasa formată trebuie să fie încorporată în sol cel târziu până la 31 martie“ nu poate fi respectată, angajamentul rămâne în vigoare și nu se vor recupera sumele primite în campaniile anterioare. Fermierul primește plata compensatorie pe parcela respectivă. Dacă cultura eligibilă pachetului nu a fost înființată din cauza forței majore, fermierul nu va primi plată compensatorie pentru parcela respectivă.(4)–>În cazul animalelor afectate de circumstanțe naturale, acestea nu vor fi luate în considerare la calculul sancțiunilor, iar angajamentul va rămâne în vigoare, cu condiția ca numărul animalelor rămase să permită îndeplinirea obiectivelor prevăzute în fișa de intervenție. În caz contrar, angajamentul multianual se va închide, fără recuperarea sumelor din anii anteriori. Fermierul nu va fi sancționat în cazurile de circumstanțe naturale care afectează șeptelul sau efectivul de animale, cu condiția să fi informat în scris autoritatea competentă în termen de 10 zile lucrătoare de la data producerii evenimentului de reducere a efectivului de animale și dacă a prezentat documente justificative în acest sens, conform legislației în vigoare.(5)În cazul în care beneficiarul care a depus cererea de plată și a fost selectat pentru controlul la fața locului nu permite inspectarea fermei de către reprezentanții organismelor abilitate, se consideră că acesta nu a respectat angajamentul. În acest caz, beneficiarului nu i se va acorda nicio plată pentru intervenția pentru care a fost controlat pentru anul în curs și, în plus, i se vor recupera toate sumele acordate până la momentul respectiv pentru toate angajamentele încheiate pe intervenția pentru care a fost controlat. Recuperarea sumelor acordate fermierului până la momentul respectiv nu presupune și aplicarea sancțiunilor de supradeclarare. Angajamentul rămâne în desfășurare.
+
Articolul 7Anexele nr. 1-5*) fac parte integrantă din prezentul ordin.*) Anexele nr. 1-5 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 694 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul din șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, București.<!–>–>
+
Articolul 8La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 390/2023 privind aprobarea Sistemului de sancțiuni aplicabil cererilor de plată depuse de fermieri începând cu anul 2023 pentru intervenția DR10 – „Zone afectate de constrângeri naturale semnificative“ din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 866 din 26 septembrie 2023.
+
Articolul 9Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,–>
Florin-Ionuț Barbu<!–>
București, 11 iulie 2024.–>Nr. 286. +
Anexe nr. 1-5<!–>ANEXEreferitoare la sistemele de sancțiuni aferente intervențiilor –>cu caracter compensatoriu din cadrul Planului strategic <!–>PAC 2023-2027, gestionate prin Sistemul integrat de –>administrare și control, aplicabile cererilor de plată <!–>depuse începând cu anul 2024–><!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters