În temeiul prevederilor art. 47 alin. (8), art. 79 alin. (4) și art. 80 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare,<!–>având în vedere avizul Autorității pentru Digitalizarea României, comunicat prin Adresa nr. 4.693 din 22.12.2020,–>ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: +
Articolul IProcedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între Ministerul Finanțelor Publice/organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 660/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 368 din 17 mai 2017, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:<!–>1.–>La articolul 24 alineatul (1), literele a), b) și d) vor avea următorul cuprins:a)<!–>declarații fiscale, declarații de înregistrare și alte declarații întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică, potrivit legii; … b)–>cereri adresate de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică Ministerului Finanțelor Publice/Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cum ar fi: … cerere de informații despre contribuțiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverințe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislației fiscale, cereri de audiență, sesizări, petiții, reclamații, solicitări privind informațiile publice și altele asemenea;<!–>………………………………………–>d)<!–>documente, acte sau fișiere emise de Ministerul Finanțelor Publice/Agenția Națională de Administrare Fiscală la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau a altei entități fără personalitate juridică, cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverința de venit, fișierele de profil prevăzute de Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 146/2018 pentru descrierea profilurilor prevăzute la art. 22 pct. J lit. a) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, structura XML a mesajelor de activare a acestora, structura XML a fișierelor prevăzute la art. 22 pct. J lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, precum și categoriile de URL-uri utilizate în schimbul de informații cu sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, și altele asemenea; … … 2.–>La anexa nr. 1 la litera A.b), punctul 15.1 va avea următorul cuprins:15.1.<!–>Acte administrative fiscale, acte emise de organele fiscale în executarea legii, alte documente și fișiere, la cererea persoanei fizice, stabilite de Ministerul Finanțelor Publice/ Agenția Națională de Administrare Fiscală, conform competențelor legale. … … 3.–>La anexa nr. 2 la litera A.b, punctul 12.1 va avea următorul cuprins:12.1.Acte administrative fiscale, acte emise de organele fiscale în executarea legii, alte documente și fișiere la cererea persoanei juridice, stabilite de Ministerul Finanțelor Publice/Agenția Națională de Administrare Fiscală, conform competențelor legale. … … +
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>
Ministrul finanțelor publice,–>
Vasile-Florin Cîțu<!–>București, 22 decembrie 2020.–>Nr. 3.192.<!–>–>