ORDIN nr. 3.200 din 21 februarie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 176 din 5 martie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 3200 07/02/2020
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 30ABROGA PEORDIN 5403 01/11/2018
ART. 30ABROGA PEMETODOLOGIE 01/11/2018
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 26 12/01/2017 ART. 12
ActulREFERIRE LAHG 681 29/06/2011
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011
ActulREFERIRE LACODUL STUD 29/06/2011
ActulREFERIRE LALEGE 87 10/04/2006
ActulREFERIRE LAOUG 75 12/07/2005
ART. 1REFERIRE LAHG 681 29/06/2011
ART. 1REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011
ART. 1REFERIRE LACODUL STUD 29/06/2011
ART. 1REFERIRE LALEGE 87 10/04/2006
ART. 1REFERIRE LAOUG 75 12/07/2005
ART. 13REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011
ART. 16REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011
ART. 30ABROGA PEORDIN 5403 01/11/2018
ART. 30ABROGA PEMETODOLOGIE 01/11/2018
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 100 27/04/2018
ANEXA 1REFERIRE LAHG 681 29/06/2011
ANEXA 1REFERIRE LACODUL STUD 29/06/2011
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 3200 07/02/2020
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 07/02/2020
ActulREFERIT DEDECIZIE 598 10/10/2019





Având în vedere prevederile:Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările și completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 681/2011 privind aprobarea Codului studiilor universitare de doctorat, cu modificările și completările ulterioare,<!–>în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației Naționale, cu modificările și completările ulterioare,–>ministrul educației naționale emite prezentul ordin. +
Capitolul IPrevederi generale +
Articolul 1Studiile universitare de doctorat se organizează în conformitate cu prevederile Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2005, privind asigurarea calității educației, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările și completările ulterioare, și cu respectarea prevederilor din Codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 681/2011, cu modificările și completările ulterioare.
+
Articolul 2Programele de studii universitare de doctorat se organizează în școli doctorale, care au pentru fiecare domeniu cel puțin 3 conducători de doctorat și sunt supuse evaluării externe periodice în vederea acreditării.
+
Articolul 3Asigurarea calității studiilor doctorale este centrată pe rezultate exprimate în cunoștințe, valori, aptitudini și atitudini care se obțin prin parcurgerea și finalizarea unui program de studii și prin calitatea rezultatelor cercetării științifice obținute de către doctoranzi și conducătorii de doctorat.
+
Articolul 4Studiile universitare de doctorat au drept finalitate formarea resursei umane înalt calificate pentru cercetare științifică și învățământ superior. Formarea prin cercetare pentru cercetare științifică, inovare și transfer de cunoaștere constituie o experiență profesională de cercetare, finalizată după elaborarea și susținerea tezei de doctorat, prin acordarea titlului de doctor.
+
Articolul 5Candidatul admis la un program de studii universitare de doctorat este înmatriculat, devine student doctorand și se bucură de drepturile și obligațiile prevăzute de legislație și de metodologii sau regulamentele aprobate de senatele universitare.
+
Articolul 6Activitatea desfășurată de studentul doctorand în cadrul unei școli doctorale este coordonată de un conducător de doctorat – cadru didactic sau cercetător, cu experiență în domeniul cercetării științifice.
+
Articolul 7Programul de studii universitare de doctorat reprezintă totalitatea activităților relevante în care este implicat studentul doctorand sub coordonarea unui conducător de doctorat și cu sprijinul comisiei de îndrumare care cuprinde 3-4 cercetători/cadre didactice cu titlul de doctor.
+
Articolul 8Teza de doctorat cuprinde rezultatele originale ale cercetării științifice elaborate de studentul doctorand și este condiție pentru obținerea titlului de doctor.
+
Articolul 9Școala doctorală este o structură administrativă a universității.
+
Articolul 10Instituția organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD) are una sau mai multe școli doctorale și poate organiza programe universitare de doctorat, dacă este legal înființată și a parcurs procedura de evaluare pentru acreditare.
+
Articolul 11Studiile universitare de doctorat se pot organiza numai în IOSUD.
+
Articolul 12Studiile universitare de doctorat se pot organiza și în cotutelă, caz în care studentul doctorand beneficiază de îndrumarea a doi conducători de doctorat din instituții diferite sau din cadrul aceleiași instituții acreditate de doctorat.
+
Articolul 13Școlile doctorale în funcțiune, acreditate la data intrării în vigoare a prezentului ordin, urmează procesul de evaluare periodică la intervale de 5 ani, conform Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.
+
Articolul 14Evaluarea periodică a unei școli doctorale se face de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) sau de o altă agenție de asigurare a calității, potrivit legii, denumite în continuare Agenția, pe baza Raportului de autoevaluare al școlii doctorale/domeniului, care cuprinde documente cu privire la calitatea și rezultatele cercetării științifice la calitatea resurselor umane, infrastructura de cercetare științifică și la normele proprii de reglementare.
+
Articolul 15Programele de studii universitare de doctorat sunt organizate în școli doctorale pe domenii științifice.
+
Articolul 16Academia Română, potrivit prevederilor din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, are școală de studii doctorale. Organizarea și funcționarea acestei școli doctorale sunt în responsabilitatea Adunării generale și a Prezidiului Academiei Române.
+
Articolul 17În termen de 25 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin se elaborează Ghidul de evaluare a studiilor universitare de doctorat, respectiv fișa vizitei, adoptate prin hotărâri ale Consiliului ARACIS, cu respectarea reglementărilor normative în vigoare.
+
Capitolul IIEvaluarea studiilor universitare de doctorat +
Articolul 18Evaluarea programelor de studii universitare de doctorat se realizează pe domenii în scopul acreditării sau menținerii acreditării prin evaluarea periodică externă.
+
Articolul 19Evaluarea instituțională periodică prevăzută de legislație cuprinde și evaluarea IOSUD.
+
Capitolul IIIEtapele evaluării domeniilor de studii universitare de doctorat +
Articolul 20(1)<!–>IOSUD realizează un raport de autoevaluare până la 5 aprilie 2019, care cuprinde evaluarea internă a școlilor doctorale pe domenii și programe de studii universitare de doctorat, pe care îl depune la Agenție.(2)–>Agenția numește o comisie formată din profesori sau conferențiari care au calitatea de conducător de doctorat, precum și din 1-2 studenți doctoranzi, care analizează raportul de autoevaluare prevăzut la alin. (1) și verifică prin vizite îndeplinirea standardelor și criteriilor de performanță prin întocmirea unui raport de evaluare externă. (3)<!–>Consiliul Agenției validează raportul experților privind îndeplinirea standardelor și criteriilor de performanță prevăzute în legislație și în prezentul ordin.(4)–>În cazul respectării standardelor și criteriilor de performanță, Agenția propune Ministerului Educației Naționale menținerea acreditării pentru domeniul evaluat. Ministerul Educației Naționale emite ordinul prin care se certifică menținerea acreditării.(5)<!–>În cazul nerespectării standardelor și criteriilor de performanță, Agenția comunică acest fapt Ministerului Educației Naționale, care avertizează universitatea și stabilește termenul pentru remedierea standardelor și criteriilor de performanță.(6)–>La epuizarea termenului stabilit, Agenția verifică îndeplinirea standardelor și criteriilor de performanță, iar raportul devine definitiv și, după caz, aceasta propune Ministerului Educației Naționale menținerea acreditării sau ridicarea dreptului de a mai organiza și desfășura programe de studii universitare de doctorat.(7)O școală doctorală, un domeniu de doctorat, care nu a îndeplinit standardele și criteriile de performanță și a intrat în lichidare, poate să ceară o nouă evaluare externă după trei ani.
+
Capitolul IV Evaluarea externă în vederea acreditării unor programe noi în domenii cuprinse în Nomenclatorul domeniilor și al programelor de studii universitare +
Articolul 21Evaluarea externă a unor domenii noi de studii universitare de doctorat cuprinse în „Nomenclatorul domeniilor și al programelor de studii universitare“ este cerută de universitatea organizatoare.
+
Articolul 22Universitatea care solicită acreditarea unor programe noi, conform art. 21, probează prin raportul de autoevaluare îndeplinirea standardelor și criteriilor de performanță.
+
Articolul 23Pentru obținerea acreditării pentru domenii universitare de doctorat noi, cuprinse în „Nomenclatorul domeniilor și al programelor de studii universitare“, universitatea trebuie:a)<!–>să aibă cel puțin trei conducători de doctorat ale căror lucrări științifice sunt în domeniul respectiv;b)–>să îndeplinească standardele și criteriile de performanță cuprinse în legislație și în prezentul ordin.
+
Articolul 24După evaluarea externă, dacă se constată îndeplinirea standardelor și criteriilor de performanță, Agenția care a realizat evaluarea propune Ministerului Educației Naționale acreditarea domeniului școlii doctorale respective în cadrul IOSUD existent sau dobândirea calității de IOSUD.
+
Articolul 25Dacă, după evaluarea externă a domeniului/școlii doctorale, se constată neîndeplinirea standardelor și criteriilor de performanță, Agenția propune Ministerului Educației Naționale neacreditarea.
+
Articolul 26Universitatea pentru care Agenția propune neacordarea acreditării poate să depună o nouă solicitare după trei ani.
+
Articolul 27Ministerul Educației Naționale recunoaște, prin ordin de ministru, acreditarea sau neacreditarea domeniului școlii doctorale și, prin hotărâre de Guvern, obținerea calității de IOSUD.
+
Articolul 28Rapoartele de autoevaluare depuse până la data intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile. Agenția evaluatoare poate să ceară completarea rapoartelor de autoevaluare depuse, cu privire la standardele, criteriile și indicatorii de performanță cuprinse în prezentul ordin.
+
Articolul 29Sistemul de criterii, standarde și indicatori de performanță utilizați în acreditarea și evaluarea periodică a domeniilor de studii universitare de doctorat este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 30La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului interimar al educației naționale nr. 5.403/2018 privind stabilirea Metodologiei de evaluare a studiilor universitare de doctorat și a sistemelor de criterii, standarde și indicatori de performanță utilizați în evaluare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 962 din 14 noiembrie 2018, se abrogă.
+
Articolul 31Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data publicării.<!–>

Ministrul educației naționale,–>
Ecaterina Andronescu<!–>
București, 21 februarie 2019.–>Nr. 3.200. +
ANEXĂ <!–>
SISTEMUL –>
de criterii, standarde și indicatori de performanță utilizați în acreditarea și evaluarea periodică a domeniilor de studii universitare de doctorat<!–>–>

Domenii<!–> Criterii–> Standarde<!–> Indicatori de performanță–>
0<!–> 1–> 2<!–> 3–>
A. Capacitatea instituțională<!–> A.1.1. – Criterii științifice cu privire la activitatea de cercetare științifică–>A.1.2. – Activitatea științifică a conducătorilor de doctorat<!–>A.1.3. – Calitatea tezelor de doctorat–>A.1.4. – Contracte de cercetare științifică<!–>A.1.5. – Infrastructura de cercetare–> A.1.1.1. Îndeplinirea de către conducătorii de doctorat a standardelor minimale naționale stabilite conform art. 219 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare<!–>A.1.2.1. Numărul lucrărilor publicate în reviste cotate în bazele internaționale de date–>A.1.3.1. Tezele de doctorat și calitatea lor<!–>A.1.4.1. Numărul de contracte de cercetare științifică/valoarea la care au participat și doctoranzi–>A.1.5.1. Instituțiile organizatoare de studii de doctorat (IOSUD)/Școlile doctorale dețin o infrastructură de cercetare care să susțină derularea activităților specifice studiilor universitare de doctorat.<!–>A.1.5.2. Acorduri de parteneriat pentru cercetarea științifică în care sunt implicați doctoranzi–>A.1.5.3. Laboratoare/Centre/Ateliere/Institute de cercetare au statute/regulamente de funcționare care prevăd accesul doctoranzilor.<!–> A.1.1.1.1. Existența a cel puțin trei conducători de doctorat pentru un domeniu–>A.1.1.1.2 Ponderea conducătorilor de doctorat care îndeplinesc criteriile CNADTCU<!–>A.1.1.1.3 Îndeplinirea actualelor criterii CNADTCU de către toți conducătorii de doctorat la următoarea evaluare externă–>A.1.2.1.1. Lucrările publicate de conducătorii de doctorat în calitate de autori/coautori în reviste cotate în bazele de date internaționale Web of Science, Scopus, Google Scholar<!–>A.1.2.1.2. Cel puțin 50% dintre conducătorii de doctorat din domeniul supus evaluării prezintă minimum 5 lucrări indexate Scopus, Google Scholar, Web of Science sau ERIM în reviste cu factor de impact sau alte realizări cu relevanță pentru domeniul respectiv. Conducătorii de doctorat au vizibilitate națională și internațională, prin:–>– numărul de citări în Web of Science, Scopus, Google Scholar;<!–>– calitatea de membru în asociațiile profesionale și/sau în boardurile acestora:–>– calitatea de membru în boardurile revistelor naționale sau internaționale cotate în bazele de date internaționale.<!–>Pentru domeniile fundamentale (Arte, Știința sportului și educației fizice) conducătorii de doctorat vor prezenta 5 realizări semnificative ce demonstrează performanța artistică/sportivă și vor proba vizibilitatea națională și internațională în ultimii 5 ani prin calitatea de membru în boardurile asociațiilor profesionale, prin calitatea de membru în comitetele de organizare a evenimentelor artistice și sportive naționale și internaționale, prin calitatea de membru în juriile naționale sau internaționale sau echipe de arbitraj pentru competițiile naționale și internaționale.–>A.1.2.1.3. Conducătorii de doctorat din domeniu au creat/dezvoltat/inovat domenii sau direcții de cercetare științifică. <!–>A.1.3.1.1. Pentru ultimii 5 ani:–>– numărul de teze de doctorat finalizate și validate de CNADTCU;<!–>– numărul de teze refăcute și validate de CNADTCU;–>– numărul de teze de doctorat cu plagiat dovedit;<!–>– toate tezele sunt verificate pentru similitudine.–>A.1.3.1.2. Lucrări publicate având autori/coautori doctoranzi<!–>A.1.3.1.3. Numărul de conferințe la care doctoranzii au participat cu lucrări, în calitate de autori/coautori–>A.1.3.1.4. Numărul de stagii ale doctoranzilor în alte universități, din țară sau din străinătate <!–>A.1.4.1.1. Lista contractelor de cercetare din ultimii 10 ani–>A.1.4.1.2. Numărul de studenți doctoranzi care au participat la elaborarea contractelor în ultimii 10 ani<!–>A.1.4.1.3. 5% dintre studenții doctoranzi sunt membrii echipelor de cercetare în elaborarea contractelor de cercetare științifică.–>A.1.5.1.1. Spațiile și dotarea materială a IOSUD/școlii doctorale permit realizarea activităților de cercetare, în domeniul evaluat, în acord cu misiunea și obiectivele asumate (calculatoare, software specific, aparatură, echipamente de laborator, bibliotecă, acces la baze de date internaționale etc.). Infrastructura de cercetare și oferta de servicii de cercetare sunt prezentate public prin intermediul unei platforme de profil.<!–>A.1.5.1.2. Gradul de înnoire al infrastructurii de cercetare în ultimii 5 ani–>A.1.5.1.3. Lista echipamentelor de cercetare la care au acces doctoranzii și site-urile unde sunt afișate <!–>A.1.5.2.1. Lista acordurilor de parteneriat–>A.1.5.2.2. Numărul de doctoranzi implicați în acordurile de parteneriat din ultimii 5 ani <!–>A.1.5.3.1. Lista laboratoarelor din domeniu/centrelor/atelierelor/institutelor în care au acces doctoranzii–>A.1.5.3.2. Echipele de îndrumare lucrează cu doctoranzi în laboratoare/centre/ateliere/institute de cercetare.<!–>A.1.5.3.3. Norme de reglementare a accesului studenților doctoranzi în laboratoare/centre/ ateliere/institute de cercetare–>
B. Eficacitatea educațională<!–> B.1. – Numărul, calitatea și diversitatea candidaților la studii universitare de doctorat–> B.1.1. Standardele impuse de universitate pentru admiterea la studii universitare de doctorat<!–> B.1.1.1. Raportul dintre numărul absolvenților la nivel de masterat și numărul de candidați admiși la studii doctorale în ultimii 5 ani, cu excepția domeniilor reglementate–>B.1.1.2. Rata de renunțare în primii doi ani de la admiterea candidaților la studii universitare de doctorat nu depășește 30%.<!–>B.1.1.3. IOSUD/Școlile doctorale au mecanisme prin care se asigură că programul de pregătire prin studii universitare de doctorat conduce la formarea competențelor, abilităților și aptitudinilor pentru cercetarea științifică.–>B.1.1.4. Există, pentru fiecare doctorand, un program de pregătire stabilit, dezvoltat, monitorizat și finalizat/în curs de finalizare.<!–>B.1.1.5. Programul de studii universitare de doctorat cuprinde însușirea criteriilor eticii în cercetare.–>B.1.1.6. Studenții doctoranzi au acces la un soft pentru verificarea similitudinii.<!–>B.1.1.7*. Pe întreaga durată a studiilor universitare de doctorat, studenții beneficiază de sprijinul comisiilor de îndrumare, complementar celui oferit de conducătorul de doctorat. Comisiile sunt oficializate în documentele care vizează cuantificarea activității de cercetare științifică a studenților doctoranzi.–>
C. Managementul calității<!–> C.1. – Existența și derularea periodică a sistemului de asigurare internă a calității–> C.1.1. Există cadrul instituțional și se aplică o procedură pentru monitorizarea asigurării interne a calității, precum și politici de asigurare internă a calității relevante.<!–> C.1.1.1.* IOSUD a dezvoltat și aplică periodic o procedură de evaluare și monitorizare internă a evoluției școlilor doctorale, între criteriile evaluate regăsindu-se obligatoriu:–>a) activitatea științifică a conducătorilor de doctorat;<!–>b) infrastructura și logistica necesare desfășurării activității de cercetare;–>c) procedurile și normele subsecvente pe baza cărora se organizează studiile doctorale.<!–>C.1.1.2.* Pe parcursul stagiului de pregătire doctorală sunt implementate mecanisme de feedback din partea studenților doctoranzi prin care să se identifice nevoile acestora, precum și nivelul lor de satisfacție față de programul doctoral per ansamblu, în vederea îmbunătățirii continue a serviciilor academice și administrative oferite.–>
C.2. – Transparența informațiilor și accesibilitate la resursele de învățare<!–> C.2.1. Informațiile de interes pentru studenții doctoranzi, viitorii candidați, respectiv informațiile de interes public sunt disponibile spre consultare în format electronic.–>C.2.2. IOSUD/Școala doctorală asigură studenților doctoranzi acces la resursele necesare derulării studiilor doctorale.<!–> C.2.1.1. IOSUD publică pe website-ul instituției organizatoare, cu respectarea reglementărilor generale cu privire la protecția datelor, informații despre:–>a) regulamentul școlii doctorale;<!–>b) regulamentul de admitere;–>c) regulamentul de finalizare a studiilor care să includă și procedura de susținere publică a tezei;<!–>d) conținutul programelor de studii;–>e) informații despre standardele de elaborare ale tezei de doctorat;<!–>f) linkuri către rezumatele tezelor de doctorat care urmează a fi susținute public, precum și data, ora, locul unde vor fi susținute acestea, cu cel puțin 20 de zile înaintea susținerii.–>C.2.2.1. Toți studenții doctoranzi au acces gratuit la o platformă cu baze de date relevante pentru domeniile studiilor de doctorat organizate.<!–>C.2.2.2. Fiecare student doctorand are acces, la cerere și cu acordul conducătorului de doctorat, la un sistem electronic de verificare a gradului de similitudine cu alte creații științifice sau artistice existente.–>C.2.2.3. Toți studenții doctoranzi au acces la laboratoarele de cercetare științifică sau alte facilități, în funcție de specificul domeniului/domeniilor din cadrul școlii doctorale, conform unor reguli de ordine interioară.<!–>
C.2.2.4. Asociațiile studenților doctoranzi și/sau studenții reprezentanți organizează, pe baza unui regulament, alegeri în rândul studenților doctoranzi pentru poziții în CSUD, prin vot universal, direct și secret, toți studenții doctoranzi având dreptul să aleagă și să fie aleși.–>C.2.2.5. În urma evaluării interne, atât IOSUD, cât și școlile doctorale elaborează strategii și politici de acțiune în vederea remedierii deficiențelor semnalate și a stimulării performanței științifice și academice a IOSUD.<!–>
C.3. – Gradul de internaționalizare –> C.3.1. Există o strategie și este aplicată, pentru creșterea gradului de internaționalizare a studiilor doctorale.<!–> C.3.1.1.* IOSUD are încheiate acorduri de mobilitate cu universități din străinătate, cu institute de cercetare, cu companii care desfășoară activități în domeniul studiat, care vizează mobilitatea studenților doctoranzi și a cadrelor didactice (de exemplu, acorduri ERASMUS pentru ciclul de studii doctorale) și cel puțin 5% dintre studenții doctoranzi au efectuat un stagiu de pregătire în străinătate sau o altă formă de mobilitate, precum participarea la conferințe științifice internaționale.–>C.3.1.2. În cadrul domeniului de studii evaluat este sprijinită, inclusiv financiar, organizarea unor doctorate în cotutelă internațională, respectiv invitarea unor experți care să susțină cursuri/prelegeri pentru studenții doctoranzi.<!–>C.3.1.3. Internaționalizarea activităților din cadrul studiilor doctorale este susținută prin măsuri concrete (de exemplu, participarea la târguri educaționale pentru atragerea de studenți doctoranzi internaționali; includerea experților internaționali în comisii de îndrumare sau de susținere a tezelor de doctorat etc.).–>
C.4. – Transparența informațiilor și accesibilitate la resursele de învățare<!–> C.4.1. Informațiile de interes pentru studenții doctoranzi, viitorii candidați, respectiv informațiile de interes public sunt disponibile spre consultare în format electronic.–> C.4.1.1. Școala doctorală publică pe website, cu respectarea reglementărilor generale cu privire la protecția datelor, informații despre:<!–>a) regulamentul școlii doctorale;–>b) regulamentul de admitere;<!–>c) regulamentul de finalizare a studiilor care să includă și procedura de susținere publică a tezei;–>d) conținutul programelor de studii;<!–>e) informații despre standardele de elaborare ale tezei de doctorat.–>
D. Structuri instituționale interne pentru asigurarea calității<!–> D.1. – Structurile instituționale, administrative, manageriale și resurse financiare pentru asigurarea calității–> D.1.1. Instituția organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD) a implementat mecanismele de funcționare eficiente de asigurare a calității, prevăzute în legislația specifică privind organizarea studiilor de doctorat.<!–> D.1.1.1. Existența regulamentelor specifice și aplicarea acestora la nivelul IOSUD, respectiv a școlii doctorale, având ca perioadă de referință ultimii cinci ani:–>a) regulamente interne ale structurilor administrative (regulamentul instituțional de organizare și desfășurare a studiilor universitare de doctorat, regulamentele școlilor doctorale);<!–>b) metodologia de desfășurare a alegerilor la nivelul CSUD, școlii doctorale și dovezi ale derulării acestora, aprobată de senatul universității;–>c) metodologia de desfășurare a concursului pentru funcția de director CSUD și dovezi ale derulării acestuia, aprobată de senatul universității;<!–>d) metodologii de organizare și desfășurare a studiilor de doctorat (de admitere a studenților doctoranzi, de finalizare a studiilor de doctorat), cu revizuire periodică și cu aprobarea senatului universității;–>e) existența unor mecanisme de recunoaștere a calității de conducător de doctorat și de echivalare a doctoratului obținut în alte state;<!–>f) structuri de conducere funcționale (IOSUD/CSUD/Consiliul școlii doctorale (regularitatea convocării ședințelor);–>g) contractul de studii universitare de doctorat.<!–>D.1.1.2. Regulamentul școlii doctorale include criterii, proceduri și standarde obligatorii pentru aspectele specificate la art. 17 alin. (5) din Codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 681/2011, cu modificările și completările ulterioare.–>
D.1.2. IOSUD dispune de resursele logice necesare pentru asigurarea calității.<!–> D.1.2.1. Existența și eficacitatea unui sistem informatic adecvat pentru evidența studenților doctoranzi și a parcursului lor academic–>D.1.2.2. Existența și utilizarea unui program informatic și dovezi ale utilizării sale pentru verificarea procentului de similitudine în toate tezele de doctorat<!–>

* Indicatorii semnalizați prin asterisc au un statut special exclusiv cu referire la procesul de evaluare periodică a școlilor doctorale în condițiile Legii nr. 100/2018. În cazul neîndeplinirii lor se acordă o perioadă de 3 ani pentru corectarea respectivelor deficiențe. –><!–>–>

––<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters