ORDIN nr. 3.859 din 27 mai 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 561 din 31 mai 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 4433 29/08/2014
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 33
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 37
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 39
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 43
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 CAP. 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 369 29/03/2021 ART. 13
ActulREFERIRE LAORDIN 4267 18/05/2020
ActulREFERIRE LAHOTARARE 394 18/05/2020
ActulREFERIRE LALEGE 55 15/05/2020 ART. 42
ActulREFERIRE LAMASURI 18/05/2020
ActulREFERIRE LAMASURI 18/05/2020 ART. 1
ActulREFERIRE LAORDIN 4433 29/08/2014
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2014
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 77
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 94
ART. 1MODIFICA PEORDIN 4433 29/08/2014
ART. 1REFERIRE LAORDIN 4433 29/08/2014
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 33
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 43
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 37
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 CAP. 4
ART. 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2014
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 ART. 39
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 29/08/2014 CAP. 5
ART. 2REFERIRE LAORDIN 4433 29/08/2014
ART. 2REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2014
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:prevederile art. 77 alin. (6)-(8) și ale art. 94 alin. (2) lit. e) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;prevederile art. 42 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;prevederile art. 1 pct. 6 lit. p) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;prevederile Ordinului ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 4.267/841/2020 pentru stabilirea unor măsuri de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile/instituțiile de învățământ, instituțiile publice și toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educației și Cercetării;Referatul de aprobare nr. 3.052 din 14.05.2021,<!–>în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, cu modificările ulterioare,–>ministrul educației emite prezentul ordin. +
Articolul IMetodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 4.433/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 683 din 18 septembrie 2014, cu modificările și completările ulterioare, se completează după cum urmează:1.<!–>La articolul 10, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:(4)–>Pentru sesiunea de examen 2021, graficul de acțiuni privind organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, prevăzut la alin. (1) lit. a) se întocmește și se afișează cu cel puțin două zile înainte de începerea examenului.<!–>2.–>După articolul 23^1 se introduce un nou articol, articolul 23^2, cu următorul cuprins: +
Articolul 23^2Prin derogare de la prevederile art. 23, pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, structura probelor de examen constă în:a)<!–>La liceele de artă, specializările: arte plastice, arte decorative, arhitectură, arte ambientale, design, restaurare-conservare bunuri culturale:(i)–>susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;(ii)<!–>proba practică în specializarea certificată.b)–>La liceele de artă, specializarea muzică, structura probelor de examen constă în:(i)<!–>instrumente:susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;proba practică în specializarea certificată;(ii)–>artă vocală interpretativă:susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;proba practică în specializarea certificată;(iii)<!–>muzică vocală de jazz și muzică ușoară:susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;proba practică în specializarea certificată;(iv)–>muzică tradițională românească:susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;proba practică în specializarea certificată;(v)<!–>teorie-solfegiu-dicteu:susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;proba practică în specializarea certificată.c)–>La liceele de artă, specializarea coregrafie, structura probelor de examen constă în:(i)<!–>susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;(ii)–>proba practică în specializarea certificată.d)<!–>La liceele de artă, specializarea arta actorului, structura probelor de examen constă în:(i)–>susținerea proiectului/lucrării de specialitate, transmisă pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare;(ii)<!–>proba practică în specializarea certificată.e)–>La seminarele/liceele teologice ortodoxe, specializarea pastorală, structura probelor de examen constă în:(i)<!–>susținerea online a proiectului/lucrării de specialitate din dogmatică și din studiul biblic al Vechiului și Noului Testament;(ii)–>proba practică de specialitate din tipic și liturgică, muzică bisericească, catehetică și omiletică.f)<!–>La seminarele/liceele teologice ortodoxe, specializarea patrimoniu cultural, structura probelor de examen constă în:(i)–>susținerea online a proiectului/lucrării de specialitate din dogmatică și din studiul biblic al Vechiului și Noului Testament;(ii)<!–>proba practică de specialitate realizată în timpul anului școlar.g)–>La liceele teologice penticostale, structura probelor de examen constă în:(i)<!–>susținerea online a proiectului/lucrării de specialitate din doctrine biblice, clasa a XI-a și clasa a XII-a;(ii)–>proba practică de specialitate la disciplina pneumatologie.h)<!–>La seminarele/liceele/colegiile teologice ortodoxe, romano-catolice și greco-catolice, specializarea ghid turism religios, structura probelor de examen constă în:(i)–>susținerea online a proiectului/lucrării de specialitate;(ii)<!–>proba practică de specialitate.i)–>La liceele pedagogice, specializarea învățător-educatoare, structura probelor de examen constă în:(i)<!–>prezentarea strategiei didactice a lecției/lecțiilor demonstrative – proiecte de activitate didactică și o scurtă analiză a resurselor didactice utilizate, elaborate și transmise, prin intermediul poștei electronice, comisiei de la nivelul unității de învățământ;(ii)–>proba practică – activitate didactică – susținerea a două lecții demonstrative – una în învățământul preșcolar și cealaltă în învățământul primar, în conformitate cu programa de practică pedagogică specifică specializării și cu planurile de învățământ pentru cele două niveluri.j)<!–>La liceele pedagogice, specializarea educator-puericultor, structura probelor de examen constă în:(i)–>prezentarea strategiei didactice a lecției demonstrative – proiect de activitate didactică și o scurtă analiză a resurselor didactice utilizate, elaborate și transmise, prin intermediul poștei electronice, comisiei de la nivelul unității de învățământ;(ii)<!–>proba practică – activitate didactică – susținerea unei activități finale în învățământul antepreșcolar, conform programei de practică pedagogică specifică specializării și curriculumului pentru educație timpurie.k)–>La liceele pedagogice, specializările instructor de educație extrașcolară și mediator școlar, structura probelor de examen constă în:(i)<!–>prezentarea proiectului/lucrării de specialitate elaborate și transmise, prin intermediul poștei electronice, comisiei de la nivelul unității de învățământ;(ii)–>proba practică – prezentarea complexă (proiectare, organizare, desfășurare) a unei activități educative de timp liber/a unui caz supus medierii, pe o temă la alegere.l)<!–>La liceele pedagogice, specializările bibliotecar- documentarist și pedagog școlar, structura probelor de examen constă în:(i)–>prezentarea proiectului/lucrării de specialitate elaborate și transmise, prin intermediul poștei electronice, comisiei de la nivelul unității de învățământ;(ii)<!–>proba practică – prezentarea complexă (organizare și desfășurare) a unei activități de bibliotecă-inventariere, clasificare, îndrumare metodico- științifică/a unei activități educative, pe o temă la alegere.m)–>La liceele/clasele cu program sportiv, structura probelor de examen constă în:(i)<!–>susținerea online a proiectului/lucrării de specialitate din pregătirea sportivă teoretică;(ii)–>proba practică de specialitate.<!–>
3.–>La articolul 33, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:(4)<!–>Prin derogare de la prevederile alin. (1), pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, probele de examen vor fi planificate în perioada 7-11 iunie 2021.4.–>După articolul 34^2 se introduc două noi articole, articolele 34^3 și 34^4, cu următorul cuprins: +
Articolul 34^3Pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, la profilurile la care candidații nu trebuie să susțină proiectele/lucrările de specialitate sau transmit susținerea proiectelor/lucrărilor de specialitate pe suport electronic, comisia de examinare din unitatea de învățământ evaluează numai proiectele/lucrările de specialitate care au obținut calificativul admis, confirmat prin referatul de evaluare elaborat de profesorul coordonator al proiectului/lucrării de specialitate.
+
Articolul 34^4Pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, la seminariile/liceele teologice și la liceele/clasele cu program sportiv se susțin online numai proiectele/lucrările de specialitate care au obținut calificativul admis, confirmat prin referatul de evaluare elaborat de profesorul coordonator al proiectului/lucrării de specialitate. Candidații intră online în examen în ordinea și la ora stabilită de comisie. Președintele, vicepreședintele și membrii comisiei/subcomisiei de examinare verifică online identitatea fiecărui candidat.<!–>
5.–>La articolul 37, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:(5)<!–>Prin derogare de la prevederile alin. (2), pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, în cazul susținerii online a proiectului/lucrării de specialitate, membrii comisiei/ subcomisiei de examinare, cu drept de notare, pot adresa candidatului întrebări asupra conținutului, rezultatelor obținute etc., fără a depăși un timp maxim de 15 minute pentru fiecare candidat (prezentare și răspuns la întrebări).6.–>La articolul 39, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu următorul cuprins:(9)<!–>Pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, la profilul pedagogic, proba practică se poate realiza și prin intermediul tehnologiei și internetului ca: lecție, activitate didactică, activitate de timp liber/de mediere etc. Calendarul de organizare și desfășurare a probei cuprinde:a)–>programarea pe zile și ore a candidaților, în ordine alfabetică, pe clase (grupe) și specializări;b)<!–>unitatea de învățământ/clasa, cadrul didactic metodist și disciplina la care se susține/echivalează lecția/activitatea educativă.7.–>După articolul 40^1 se introduce un nou articol, articolul 40^2, cu următorul cuprins: +
Articolul 40^2Pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, proba practică se echivalează după cum urmează:a)<!–>la profilul artistic, specializări în arte plastice, arte decorative, arhitectură, arte ambientale, design, restaurare-conservare bunuri culturale, muzică, arta actorului, proba practică se echivalează cu media generală la disciplina principală de specialitate din clasa a XII-a. Pentru specializarea restaurare-conservare bunuri culturale, disciplina principală de specialitate este disciplina Atelier de specialitate (teorie și tehnici de conservare-restaurare);b)–>la profilul artistic, specializarea coregrafie, proba practică se echivalează cu media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor obținute în clasa a XII-a la disciplinele Dans clasic sau Dans contemporan, în funcție de specializare, și Repertoriu individual;c)<!–>la seminarele/liceele teologice ortodoxe, specializarea pastorală, proba practică se echivalează cu media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor obținute la disciplinele tipic și liturgică (clasa a XII-a), muzică bisericească (clasa a XII-a), catehetică și omiletică (clasa a XI-a), catehetică și omiletică (clasa a XII-a);d)–>la seminarele/liceele teologice ortodoxe, specializarea patrimoniu cultural, proba practică va consta din prezentarea online a unei lucrări practice în specialitate (patrimoniu cultural), realizată în acest scop, în timpul anului școlar;e)<!–>la liceele teologice penticostale, proba practică se echivalează cu media generală la disciplina pneumatologie, clasa a XII-a;f)–>la seminarele/liceele/colegiile teologice ortodoxe, romano-catolice și greco-catolice, specializarea ghid turism religios, proba practică se echivalează cu media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor obținute la disciplina practica de specialitate, clasa a XI-a, și la disciplina practică de specialitate, clasa a XII-a;g)<!–>la liceele/clasele cu program sportiv, proba practică de specialitate se echivalează cu media generală la disciplina Pregătire sportivă practică, clasa a XII-a.–>
8.<!–>La articolul 43, după alineatul (6) se introduc două noi alineate, alineatele (7) și (8), cu următorul cuprins:(7)–>Pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, la profilul artistic, specializări în arte plastice, arte decorative, arhitectură, arte ambientale, design, restaurare-conservare bunuri culturale, muzică, coregrafie, arta actorului, se consideră «neprezentat» un elev care nu a predat/transmis profesorului coordonator/unității de învățământ proiectul/lucrarea de specialitate pe suport electronic, în formatul stabilit de comisia de organizare, până la data stabilită de unitatea de învățământ.(8)Pentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, la seminarele/liceele teologice și la liceele/clasele cu program sportiv se consideră «neprezentat» un elev care a absentat de la susținerea online a proiectului/lucrării de specialitate.
+
Articolul IIPentru sesiunea 2021 a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, se suspendă aplicarea prevederilor art. 7 alin. (5) lit. j), art. 10 alin. (1) lit. f), art. 18 alin. (4), art. 22 alin. (2), art. 32, art. 33 alin. (2), art. 36, art. 37 alin. (1), art. 39 alin. (2)-(7), art. 40 alin. (2), art. 43 alin. (3), art. 44 din Metodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 4.433/2014, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu completările aduse prin prezentul ordin.
+
Articolul IIIDirecția generală învățământ preuniversitar, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, Direcția generală infrastructură, inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ care organizează examen de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
+
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

p. Ministrul educației,–>
Gigel Paraschiv,<!–>
secretar de stat–>
București, 27 mai 2021.<!–>Nr. 3.859.–>––<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters