ORDIN nr. 300 din 26 octombrie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1046 din 2 noiembrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 80 06/04/2021
ART. 1MODIFICA PEANEXA 06/04/2021 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEANEXA 06/04/2021 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEANEXA 06/04/2021 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1090 06/10/2021
ActulREFERIRE LAHOTARARE 932 09/09/2021
ActulREFERIRE LAHOTARARE 826 05/08/2021
ActulREFERIRE LAHOTARARE 730 08/07/2021
ActulREFERIRE LAHOTARARE 636 09/06/2021
ActulREFERIRE LAHOTARARE 293 10/03/2021
ActulREFERIRE LAORDIN 80 06/04/2021
ActulREFERIRE LAHOTARARE 35 10/02/2021
ActulREFERIRE LAHOTARARE 3 12/01/2021
ActulREFERIRE LAMASURI 12/01/2021
ActulREFERIRE LAMASURI 10/02/2021
ActulREFERIRE LAMASURI 10/03/2021
ActulREFERIRE LAANEXA 06/04/2021
ActulREFERIRE LAMASURI 09/06/2021
ActulREFERIRE LAMASURI 09/06/2021
ActulREFERIRE LAMASURI 09/06/2021
ActulREFERIRE LAMASURI 08/07/2021
ActulREFERIRE LAMASURI 05/08/2021
ActulREFERIRE LAMASURI 09/09/2021
ActulREFERIRE LAMASURI 06/10/2021
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1065 11/12/2020
ActulREFERIRE LAHOTARARE 394 18/05/2020
ActulREFERIRE LALEGE 55 15/05/2020
ActulREFERIRE LAMASURI 11/12/2020
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 57
ActulREFERIRE LAORDIN 45 11/01/2019
ActulREFERIRE LAANEXA 11/01/2019
ActulREFERIRE LAHG 30 18/01/2017 ART. 9
ActulREFERIRE LALEGE 56 11/04/2016
ActulREFERIRE LAORDIN 352 10/02/2015
ActulREFERIRE LAHG 226 02/04/2015 ART. 31
ActulREFERIRE LALEGE 104 14/05/2015
ActulREFERIRE LAOUG 49 23/10/2015
ActulREFERIRE LALEGE 43 17/03/2015
ActulREFERIRE LAOUG 3 18/03/2015
ActulREFERIRE LANORMĂ 10/02/2015
ActulREFERIRE LAHG 1186 29/12/2014 ART. 6
ActulREFERIRE LAOUG 41 18/06/2014
ActulREFERIRE LAORDIN 66 28/03/2011
ActulREFERIRE LANORMA 28/03/2011
ActulREFERIRE LALEGE 1 16/02/2004
ActulREFERIRE LALEGE 36 30/04/1991 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 80 06/04/2021
ART. 1REFERIRE LAORDIN 80 06/04/2021
ART. 1MODIFICA PEANEXA 06/04/2021 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEANEXA 06/04/2021 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEANEXA 06/04/2021 ANEXA 2
ART. 1REFERIRE LAANEXA 06/04/2021
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Referatul de aprobare nr. 13.386 din 14.10.2021 al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR),<!–>în baza prevederilor:Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2014-2020), aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C(2015)3.508 din 26 mai 2015, cu modificările și completările ulterioare;Regulamentului (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul pentru dezvoltare rurală (FEADR) și de abrogare a Regulamentului CE nr. 1.698/2005 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare;Regulamentului (UE) nr. 2.220/2020 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 decembrie 2020 de stabilire a anumitor dispoziții tranzitorii privind sprijinul acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) și din Fondul european de garantare agricolă (FEGA) în anii 2021 și 2022 și de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013, (UE) nr. 1.306/2013 și (UE) nr. 1.307/2013 în ceea ce privește resursele și aplicarea regulamentelor respective în anii 2021 și 2022 și a Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 în ceea ce privește resursele și repartizarea unui astfel de sprijin pentru anii 2021 și 2022;Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2.799/98,(CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1.290/2005 și (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului, cu modificările și completările ulterioare;Regulamentului delegat (UE) nr. 640/2014 al Comisiei din 11 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește Sistemul Integrat de Administrare și Control și condițiile pentru refuzarea sau retragerea plăților și pentru sancțiunile administrative aplicabile în cazul plăților directe, al sprijinului pentru dezvoltare rurală și al ecocondiționalității, cu modificările și completările ulterioare;Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 808/2014 al Comisiei din 17 iulie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European și al Consiliului privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR), cu modificările și completările ulterioare;Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014 al Comisiei din 17 iulie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește Sistemul Integrat de Administrare și Control, măsurile de dezvoltare rurală și ecocondiționalitatea, cu modificările și completările ulterioare;Regulamentului delegat (UE) nr. 841/2021 de modificare a Regulamentului delegat (UE) nr. 640/2014 în ceea ce privește normele referitoare la neconformitățile legate de sistemul de identificare și înregistrare a bovinelor, ovinelor și caprinelor și la calcularea nivelului sancțiunilor administrative cu privire la animalele declarate în cadrul schemelor de ajutoare pentru animale sau al măsurilor de sprijin legate de animale;Regulamentului delegat (UE) nr. 1.418/2021 de modificare a Regulamentului delegat (UE) nr. 640/2014 în ceea ce privește normele în materie de sancțiuni în cazul schemelor de ajutoare pentru animale sau al măsurilor de sprijin legate de animale;Legii nr. 1/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, cu modificările și completările ulterioare;Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2014 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, prin reorganizarea Agenției de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit, aprobată prin Legea nr. 43/2015, cu modificările ulterioare;Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăți care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 și pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societățile agricole și alte forme de asociere în agricultură, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 104/2015, cu modificările și completările ulterioare;Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile aferente politicii agricole comune, politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2014-2020 și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul garantării, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 56/2016, cu modificările și completările ulterioare;Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 1.065/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 decembrie 2020, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;Hotărârii Guvernului nr. 3/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 ianuarie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;Hotărârii Guvernului nr. 35/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12 februarie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;Hotărârii Guvernului nr. 293/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 636/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12 iunie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 678/2021 pentru modificarea anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Guvernului nr. 636/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12 iunie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;Hotărârii Guvernului nr. 730/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12 iulie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 826/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 11 august 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;Hotărârii Guvernului nr. 932/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 septembrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 1.090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 66/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a mecanismului de compensare de către Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură a debitelor și creanțelor beneficiarilor Fondului european de garantare agricolă și ai Fondului european agricol de dezvoltare rurală, precum și ai fondurilor de la bugetul de stat, cu modificările ulterioare;Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor și pădurilor și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 352/636/54/2015 pentru aprobarea normelor privind ecocondiționalitatea în cadrul schemelor și măsurilor de sprijin pentru fermieri în România, cu modificările ulterioare;Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 45/2019 privind aprobarea modelelor cererilor de plată pentru măsura 14 – „Bunăstarea animalelor“ din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 – pachetul a) „Plăți în favoarea bunăstării porcinelor“ și pachetul b) „Plăți în favoarea bunăstării păsărilor“, cu modificările ulterioare; art. 1 din Acordul de delegare pentru implementarea măsurii 14 „Bunăstarea animalelor“ din Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2014-2020) nr. P135(AFIR)/A188(APIA)/26274(ANSVSA), încheiat la data de 08.05.2018 între AFIR, APIA și ANSVSA; Notei MADR DGDR – AM PNDR nr. 224.954/23.12.2020 privind măsurile necesare pentru continuarea aplicării angajamentelor măsurii 14 – Bunăstarea animalelor în contextul dispozițiilor tranzitorii propuse pentru sprijinul acordat de Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) în perioada 2021-2022,–>în temeiul prevederilor:art. 57 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;art. 31 din Hotărârea Guvernului nr. 226/2015 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor programului național de dezvoltare rurală cofinanțate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală și de la bugetul de stat, cu modificările și completările ulterioare;art. 9 alin. (5) și (6) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Administrarea Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor, cu modificările și completările ulterioare,<!–>ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite prezentul ordin.–> +
Articolul IAnexele nr. 1 și 2 la Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 80/2021 privind aprobarea sistemelor de sancțiuni pentru măsura 14 „Bunăstarea animalelor“ pachet a) – plăți în favoarea bunăstării porcinelor și pachet b) – plăți în favoarea bunăstării păsărilor din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 aferente cererilor de plată depuse începând cu anul 2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 382 și 382 bis din 13 aprilie 2021, se modifică după cum urmează:1.<!–>Anexa nr. 1 – Sistemul de sancțiuni pentru măsura 14 „Bunăstarea animalelor“ – pachetul a) Plăți în favoarea bunăstării porcinelor se modifică după cum urmează:a)–>Secțiunea Definiții – definiția pentru „Efectivul anual eligibil la plat“ se modifică și va avea următorul cuprins:Efectivul anual eligibil la plată reprezintă pentru categoria porci grași suma efectivelor eligibile la plată (EEP) determinate în fiecare decont trimestrial pentru fiecare exploatație cu autorizație sanitar-veterinară pe perioada unui an de angajament (EEP1 + EEP2 + EEP3 + EEP4), iar pentru animale de reproducție este efectivul eligibil la plată determinat din decontul anual pentru fiecare exploatație cu autorizație sanitar-veterinară. În cazul în care efectivul eligibil la plată determinat din decontul trimestrial pentru categoria porci grași, respectiv decontul anual pentru categoria animale de reproducție este mai mare decât efectivul solicitat în decontul respectiv, se va lua în considerare valoarea minimă dintre cele două.<!–>b)–>Litera A) „Sancțiuni administrative în ceea ce privește animalele declarate“ se modifică și va avea următorul cuprins:A)<!–>Sancțiuni administrative în ceea ce privește animalele declarateÎn cazul speciei suine cu ciclu scurt de producție, pragul echivalent cu numărul de 3 animale prevăzut în regulamentele europene în vigoare de la care să se aplice sancțiuni administrative s-a stabilit în funcție de unitățile de vită mare, adaptat speciilor cu ciclu scurt de producție, precum și în funcție de dimensiunea fermelor, astfel:

Categorie Coeficienți 3UVM Prag în funcție de dimensiunea fermelor
UVM/cap cicluri/an cap/cicluri cap/an raport RO:UE PRAG (cap.) PRAG (UVM)
(1) (2) (3) (4) = 3 UVM/(2) (5) = (3)*(4) (6) (7) = (5)*(6) (8) = (7)*(2)
Porci grași 0,3 3,2 10 32 56 1.792 538
Animale de reproducție – femele (scrofițe și scroafe) 0,5 1 6,00 6,00 336 168

–><!–>Sancțiunile administrative în ceea ce privește animalele declarate se calculează pe baza efectivului declarat (solicitat) anual din decontul/deconturile justificative (echivalent UVM) și a efectivului anual eligibil la plată (echivalent UVM) pentru fiecare exploatație, în cadrul exploatației pentru fiecare subpachet și în cadrul subpachetului pentru fiecare categorie de porcine și este egal cu suma efectivelor eligibile la plată din fiecare decont după formula: Procent rezultat = [efectivul declarat (solicitat) – efectivul anual eligibil la plată]/efectivul anual eligibil la plată x 100–><!–>Dacă efectivul declarat (solicitat) anual în deconturile justificative/decontul anual (echivalent UVM) este mai mic sau egal cu efectivul anual eligibil la plată (echivalent UVM), nu se aplică nicio sancțiune, iar valoarea sprijinului este calculată la efectivul declarat anual (solicitat) în deconturile justificative, dar nu mai mult de capacitatea fermei * nr. de cicluri de producție din anul de angajament (echivalent UVM). –>În cazul în care neconformitățile vizează un număr de animale mai mic sau egal cu pragul stabilit (echivalent UVM), iar efectivul de animale declarat (solicitat) (echivalent UVM) în decontul/deconturile anuale depășește efectivul de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM), valoarea sprijinului se calculează pe baza efectivului de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM).<!–>Dacă efectivul declarat (solicitat) anual în deconturile justificative (echivalent UVM) este mai mare decât efectivul anual eligibil la plată (echivalent UVM), stabilit în urma controalelor administrative și/sau controalelor la fața locului, sprijinul se calculează pe baza efectivului anual de animale eligibil la plată și se aplică sancțiuni administrative, în funcție de procentul rezultat din raportul dintre numărul de animale cu neconformități [efectivul declarat (solicitat) – efectivul anual eligibil la plată] și efectivul anual eligibil la plată x 100, astfel:a)–>în cazul în care neconformitățile se referă la un număr de animale ce depășește pragul stabilit (echivalent UVM), valoarea totală a sprijinului la care are dreptul beneficiarul în cadrul subpachetului pentru anul de cerere în cauză se va reduce cu procentul rezultat din raportul menționat dacă acest procent nu depășește 20% (inclusiv);b)<!–>în cazul în care neconformitățile se referă la un număr de animale ce depășește pragul stabilit (echivalent UVM), valoarea totală a sprijinului la care are dreptul beneficiarul în cadrul subpachetului pentru anul de cerere în cauză se va reduce cu dublul procentului rezultat din raportul menționat dacă acest procent este mai mare de 20%, dar nu mai mare de 30% (inclusiv);c)–>în cazul în care neconformitățile se referă la un număr de animale ce depășește pragul stabilit (echivalent UVM) și dacă procentul rezultat din raportul menționat depășește 30%, nu se acordă beneficiarului sprijinul pentru subpachetul solicitat pentru anul în cauză;d)<!–>în cazul în care neconformitățile se referă la un număr de animale ce depășește pragul stabilit (echivalent UVM) și dacă procentul rezultat din raportul menționat depășește 50%, nu se acordă sprijinul la care ar fi avut dreptul beneficiarul pentru subpachetul pentru anul în cauză. Mai mult, beneficiarul este supus unei sancțiuni suplimentare în valoare egală cu cea care corespunde diferenței dintre efectivul declarat (solicitat) (echivalent UVM) și efectivul de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM). Dacă suma respectivă nu poate fi reținută în totalitate în cei 3 ani calendaristici care urmează anului calendaristic al constatării, soldul se anulează.La calculul sancțiunilor administrative în ceea ce privește numărul animalelor declarate se va lua în considerare întregul efectiv anual eligibil la plată (echivalent UVM) etc. pentru categoriile eligibile și subpachetele pentru care s-au solicitat plăți, fără a se lua în considerare neconformitățile privind respectarea condițiilor superioare de bunăstare. Pentru acestea se vor aplica sancțiunile prevăzute la lit. B.–><!–>c)–>Litera E) „Sancțiuni suplimentare“ se modifică și va avea următorul cuprins:E)<!–>Sancțiuni suplimentareSumele rezultate din sancțiunile prevăzute la lit. A) – Sancțiuni administrative în ceea ce privește animalele declarate – lit. d) se recuperează în conformitate cu prevederile art. 28 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 908/2014 al Comisiei din 6 august 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește agențiile de plăți și alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, normele referitoare la controale, valorile mobiliare și transparența, respectiv statele membre compensează orice creanță restantă a unui beneficiar stabilită în conformitate cu dreptul național, din orice plăți viitoare care urmează a fi efectuate de agenția de plăți responsabilă cu recuperarea creanței de la respectivul beneficiar. Dacă sumele respective nu pot fi reținute în totalitate în cei 3 ani calendaristici care urmează anului calendaristic al constatării, în conformitate cu prevederile art. 31 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 640/2014, soldul se anulează.–>2.<!–>Anexa nr. 2 – Sistemul de sancțiuni pentru măsura 14 „Bunăstarea animalelor“ – pachetul b) Plăți în favoarea bunăstării păsărilor se modifică după cum urmează:a)–>Secțiunea Definiții – definiția pentru „Efectivul anual eligibil la plată“ se modifică și va avea următorul cuprins:Efectivul anual eligibil la plată reprezintă pentru categoria pui de carne/pui de curcă suma efectivelor eligibile la plată (EEP) determinat în fiecare decont trimestrial pentru fiecare exploatație cu autorizație sanitar-veterinară pe perioada unui an de angajament (EEP1 + EEP2 + EEP3 + EEP4), iar pentru categoria găini ouătoare/găini de reproducție rase grele este efectivul eligibil la plată determinat din decontul anual pentru fiecare exploatație cu autorizație sanitar-veterinară. În cazul în care efectivul eligibil la plată determinat din decontul trimestrial pentru categoria pui de carne/pui de curcă, respectiv decontul anual pentru categoria găini ouătoare/găini de reproducție rase grele este mai mare decât efectivul solicitat în decontul respectiv, se va lua în considerare valoarea minimă dintre cele două.<!–>b)–>Litera A) Sancțiuni administrative în ceea ce privește animalele declarate se modifică și va avea următorul cuprins:A)<!–>Sancțiuni administrative în ceea ce privește animalele declarateÎn cazul speciei păsări cu ciclu scurt de producție, pragul echivalent cu numărul de trei animale prevăzut în regulamentele europene în vigoare de la care să se aplice sancțiuni administrative s-a stabilit în funcție de unitățile de vită mare, adaptat speciilor cu ciclu scurt de producție, precum și în funcție de dimensiunea fermelor din România, astfel:

Categorie Coeficienți 3UVM Propunerea în funcție de dimensiunea fermelor
UVM/cap serii/an cap/serie cap/an raport RO:UE PRAG (cap.) PRAG (UVM)
(1) (2) (3) (4) = 3 UVM/(2) (5) = (3)*(4) (6) (7) = (5)*(6) (8) = (7)*(2)
pui de carne 0,03 6,5 100 650,00 22 14.300 429
pui de curcă 0,03 3,7 100 370,00 8.140 244
găini ouătoare 0,014 1 214 214,29 4.714 66
găini de reproducție 0,014 1 214 214,29 4.714 66

–><!–>Sancțiunile administrative în ceea ce privește animalele declarate se calculează pe baza efectivului declarat (solicitat) anual din decontul/deconturile justificativ(e) (echivalent UVM) și a efectivului anual eligibil la plată (echivalent UVM) pentru fiecare exploatație, în cadrul exploatației pentru fiecare subpachet și în cadrul subpachetului pentru fiecare categorie de păsări, și este egal cu suma efectivelor eligibile la plată din fiecare decont după formula: Procent rezultat = [efectivul declarat (solicitat) – efectivul anual eligibil la plată]/efectivul anual eligibil la plată x 100.–><!–>Dacă efectivul declarat (solicitat) în deconturile justificative/decontul anual (echivalent UVM) este mai mic sau egal cu efectivul anual eligibil la plată (echivalent UVM) nu se aplică nicio sancțiune, iar valoarea sprijinului este calculată la efectivul declarat anual (solicitat) în deconturile justificative, dar nu mai mult de capacitatea fermei * nr. de serii din anul de angajament (echivalent UVM).–>În cazul în care neconformitățile vizează un număr de animale mai mic sau egal cu pragul stabilit (echivalent UVM), iar efectivul de animale declarat (solicitat) (echivalent UVM) în decontul/deconturile anual/anuale depășește efectivul de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM), valoarea sprijinului se calculează pe baza efectivului de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM)<!–>Dacă efectivul declarat (solicitat) anual în deconturile justificative (echivalent UVM) este mai mare decât efectivul anual eligibil la plată (echivalent UVM) stabilit în urma controalelor administrative și/sau controalelor la fața locului, sprijinul se calculează pe baza efectivului anual de animale eligibil la plată și se aplică sancțiuni administrative în funcție de procentul rezultat din raportul dintre numărul de animale cu neconformități [efectivul declarat (solicitat) – efectivul anual eligibil la plată] și efectivul anual eligibil la plată x 100, astfel:a)–>în cazul în care neconformitățile se referă la un număr de animale ce depășește pragul stabilit (echivalent UVM), valoarea totală a sprijinului la care are dreptul beneficiarul în cadrul subpachetului pentru anul de cerere în cauză se va reduce cu procentul rezultat din raportul menționat, dacă acest procent nu depășește 20% (inclusiv);b)<!–>în cazul în care neconformitățile se referă la un număr de animale ce depășește pragul stabilit (echivalent UVM), valoarea totală a sprijinului la care are dreptul beneficiarul în cadrul subpachetului pentru anul de cerere în cauză se va reduce cu dublul procentului rezultat din raportul menționat dacă acest procent este mai mare de 20%, dar nu mai mare de 30% (inclusiv);c)–>în cazul în care neconformitățile se referă la un număr de animale ce depășește pragul stabilit (echivalent UVM) și dacă „procentul rezultat“ din raportul menționat depășește 30%, nu se acordă beneficiarului sprijinul pentru subpachetul solicitat pentru anul în cauză;d)<!–>în cazul în care neconformitățile se referă la un număr de animale ce depășește pragul stabilit (echivalent UVM) și dacă „procentul rezultat“ din raportul menționat depășește 50%, nu se acordă beneficiarului sprijin pentru subpachetul pentru anul în cauză. Mai mult, beneficiarul este supus unei sancțiuni suplimentare în valoare egală cu cea care corespunde diferenței dintre efectivul declarat (solicitat) (echivalent UVM) și efectivul de animale anual eligibil la plată (echivalent UVM). Dacă suma respectivă nu poate fi reținută în totalitate în cei 3 ani calendaristici care urmează anului calendaristic al constatării, soldul se anulează.La calculul sancțiunilor administrative în ceea ce privește numărul animalelor declarate se va lua în considerare întregul efectiv anual eligibil la plată (UVM), pentru categoriile eligibile și subpachetele pentru care s-au solicitat plăți, fără a se lua în considerare neregulile privind respectarea condițiilor superioare de bunăstare. Pentru acestea se vor aplica sancțiunile prevăzute la lit. B.–><!–>c)–>Litera E) Sancțiuni suplimentare se modifică și va avea următorul cuprins:E)<!–>Sancțiuni suplimentareSumele rezultate din sancțiunile prevăzute la lit. A Sancțiuni administrative privind animalele declarate lit. d) se recuperează în conformitate cu prevederile art. 28 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 908/2014 al Comisiei din 6 august 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește agențiile de plăți și alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, normele referitoare la controale, valorile mobiliare și transparența, respectiv statele membre compensează orice creanță restantă a unui beneficiar stabilită în conformitate cu dreptul național, din orice plăți viitoare care urmează a fi efectuate de agenția de plăți responsabilă cu recuperarea creanței de la respectivul beneficiar. Dacă sumele respective nu pot fi reținute în totalitate în cei 3 ani calendaristici care urmează anului calendaristic al constatării, în conformitate cu prevederile art. 31 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 640/2014, soldul se anulează.–> +
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,–>
Nechita-Adrian Oros<!–>
București, 26 octombrie 2021.–>Nr. 300.<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters