ORDIN nr. 4.041/6.382/2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI ADMINISTRATIEI nr. 4041 din 5 noiembrie 2024MINISTERUL INVESTITIILOR SI PROIECTELOR EUROPENE nr. 6382 din 30 septembrie 2024
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1171 din 25 noiembrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 92 28/06/2024 ART. 6
ActulREFERIRE LAHOTARARE 477 16/06/2020 ART. 12
ActulREFERIRE LAHOTARARE 52 15/02/2018 ART. 14
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 92 28/06/2024
ART. 7REFERIRE LAORD DE URGENTA 92 28/06/2024 ART. 6
ART. 9REFERIRE LAORD DE URGENTA 92 28/06/2024 ART. 6
ART. 13REFERIRE LALEGE 227 14/07/2023
ART. 13REFERIRE LAORD DE URGENTA 70 26/05/2022
ANEXA 7REFERIRE LALEGE 227 14/07/2023
ANEXA 7REFERIRE LAORD DE URGENTA 70 26/05/2022 ART. 5
ANEXA 7REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Ținând cont de obligația asumată prin Planul național de redresare și reziliență – componenta 16 privind înființarea și operaționalizarea ghișeelor unice de eficiență energetică, jalonul 523, țintele 524 și 525,<!–>văzând Referatul Direcției generale dezvoltare regională, inovare și societate digitalizată nr. 57.407 din 23.09.2024,–>în temeiul:art. 6 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2024 privind înființarea rețelei naționale de ghișee unice de eficiență energetică;art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, cu modificările și completările ulterioare;art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea și funcționarea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, cu modificările și completările ulterioare,<!–>ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și ministrul investițiilor și proiectelor europene emit prezentul ordin.–> +
Articolul 1Prezentul ordin reglementează activitățile specifice pentru implementarea investițiilor I4: Schemă de granturi sub formă de bonuri valorice pentru accelerarea utilizării energiei din surse regenerabile de către gospodării și I7: Schema de granturi sub formă de bonuri valorice pentru îmbunătățirea eficienței energetice a gospodăriilor din componenta 16: REPowerEU a Planului național de redresare și reziliență al României, denumit în continuare PNRR, care se desfășoară în cadrul ghișeelor unice de eficiență energetică.
+
Articolul 2Prezentul ordin se aplică apelurilor de proiecte în cadrul componentei 16: REPowerEU a Planului național de redresare și reziliență, investiția I4 – Schemă de granturi sub formă de bonuri valorice pentru accelerarea utilizării energiei din surse regenerabile de către gospodării și investiția I7 – Schema de granturi sub formă de bonuri valorice pentru îmbunătățirea eficienței energetice a gospodăriilor, lansate de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene după intrarea în vigoare a acestuia.
+
Articolul 3Verificarea privind conformitatea administrativă și eligibilitatea proiectelor depuse în cadrul apelurilor prevăzute la art. 2 se realizează de către ghișeele unice de eficiență energetică, denumite în continuare GUEE, prin utilizarea grilelor din anexa 2 – Lista GUEE de verificare a eligibilității beneficiarilor finali la ghidul specific aplicabil investiției 4 (I4) sau investiției 7 (I7), anexa 2 fiind parte integrantă din ghidurile specifice aprobate prin Ordinul ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 6.251/2024 pentru I7 și Ordinul ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 6.252/2024 pentru I4.
+
Articolul 4În urma operaționalizării rețelei naționale de ghișee unice, în scopul asigurării comunicării operative la nivelul rețelei, consiliile județene și Consiliul General al Municipiului București, precum și asociațiile de dezvoltare intercomunitară, unde este cazul, transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, denumit în continuare MDLPA, și Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, denumit în continuare MIPE, datele de contact ale persoanelor responsabile cu activitatea stabilită prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2024 privind înființarea rețelei naționale de ghișee unice de eficiență energetică, precum și linkul către secțiunea specifică de pe site-ul propriu.
+
Articolul 5(1)<!–>GUEE asigură sprijinul pentru MIPE în implementarea investițiilor I4 și I7, prin informarea publicului cu privire la mecanismele de accesare a fondurilor aferente investițiilor I4 și I7 pentru implementarea proiectelor, prin intermediul unei secțiuni dedicate pe site-ul instituției, cu respectarea prevederilor Manualului de identitate vizuală al PNRR.(2)–>În limitele bugetelor aprobate la nivelul consiliilor județene sau al Consiliului General al Municipiului București, precum și al asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, după caz, informarea publicului, inclusiv a consumatorilor vulnerabili de energie, se poate realiza, fără a avea caracter limitativ, prin instrumente de vizibilitate și promovare precum:a)<!–>website dedicat/subpagină web dedicată, postări dedicate pe conturile de social media ale instituției, unde există;b)–>comunicate de presă, anunțuri de presă;c)<!–>afișe, broșuri;d)–>evenimente/dezbateri, sesiuni de training/workshopuri.(3)<!–>MIPE, în calitate de coordonator de reformă, în baza datelor colectate și existente la nivel național, transmite către GUEE lista consumatorilor vulnerabili de energie, precum și lista operatorilor economici validați, în vederea diseminării și promovării investițiilor I4 și I7 în teritoriu, cu sprijinul autorităților publice locale, după caz.(4)–>Listele enunțate la alin. (3) vor fi transmise cu cel puțin 15 zile înainte de datele de depunere a proiectelor, dispuse prin ghidurile specifice aferente investițiilor I4 și I7.
+
Articolul 6(1)<!–>GUEE va publica în secțiunea dedicată pe site-ul instituției, va afișa în loc vizibil la sediul acesteia și va trimite primarilor unităților administrativ-teritoriale lista operatorilor economici înscriși și validați de către MIPE, în vederea alegerii/selectării acelui/acelor operator/operatori care să depună cerere de finanțare în numele beneficiarilor finali, în calitate de solicitant de finanțare.(2)–>Împreună cu autoritățile administrației publice locale GUEE facilitează interacțiunea dintre consumatorii vulnerabili de energie și operatorii economici, în vederea încheierii contractelor comerciale.
+
Articolul 7(1)<!–>În îndeplinirea atribuțiilor prevăzute la art. 6 alin. (4) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2024, GUEE primește și verifică dosarele depuse de către solicitanții de finanțare, ca urmare a contractelor comerciale încheiate cu beneficiarii finali.(2)–>Solicitanții de finanțare depun la registratură sau transmit la adresa de e-mail a GUEE dosarele complete ale beneficiarilor finali, constituite conform specificațiilor din ghidul specific aplicabil, în vederea efectuării verificării acestora de către GUEE.(3)<!–>Dosarele depuse sau transmise electronic se înregistrează la consiliul județean sau Consiliul General al Municipiului București, precum și la asociația de dezvoltare intercomunitară, după caz, prin grija personalului GUEE, prin atribuirea numerelor de înregistrare și menționarea datelor de depunere.(4)–>Înregistrarea și verificarea dosarelor se realizează în ordinea dată de data și ora depunerii/transmiterii solicitărilor, pe principiul „primul depus, primul evaluat“. În cazul depunerii sau transmiterii dosarelor prin e-mail într-un format centralizat, înregistrarea acestora se va realiza în funcție de ordinea alfabetică a numelor de familie ale beneficiarilor finali.(5)<!–>Dosarele sunt repartizate personalului din cadrul GUEE în vederea efectuării verificărilor în conformitate cu ghidul specific aplicabil, pe baza unui sistem de evaluare de tip Da/Nu/Nu este cazul, și utilizând formularul din anexa 2 – Lista GUEE de verificare a eligibilității beneficiarilor finali la ghidul specific prevăzut la art. 3.(6)–>În situația în care personalul GUEE constată lipsa anumitor documente sau a anumitor informații, acesta poate transmite solicitări de clarificări/completări.(7)<!–>Prin transmiterea scrisorii de clarificări beneficiarul final nu își pierde locul în lista dosarelor înregistrate.(8)–>Lista de verificare se închide după expirarea termenului de depunere a clarificărilor, dacă este cazul, cu înscrierea în lista de verificare a rezultatelor verificărilor, ținând cont și de solicitările de clarificări și răspunsurile la acestea.(9)<!–>Lista de verificare aferentă fiecărui dosar, semnată de către persoana care a realizat verificarea, avizată/aprobată de superiorul ierarhic/conducătorul instituției, după caz, se comunică solicitantului, în termen de 3 zile lucrătoare de la închiderea acesteia, în copie conformă cu originalul sau în format electronic semnat/ă cu semnătură electronică extinsă, în vederea anexării la cererea de finanțare pe care acesta o depune în platforma PNRR.(10)–>În cazul în care GUEE constată că a fost deja depus și verificat un dosar pentru un beneficiar final, indiferent de operatorul ales, GUEE respinge direct acel dosar/acele dosare depus(e) ulterior pentru același beneficiar final, fără a mai efectua verificările prevăzute anterior.(11)<!–>Lista de verificare se întocmește și se comunică solicitantului, în termen de 3 zile lucrătoare de la închiderea acesteia, inclusiv în cazul în care dosarul beneficiarului final a fost respins ca urmare a neîndeplinirii condițiilor specifice și/sau a transmiterii răspunsului neclar sau incomplet la solicitarea de clarificări.(12)–>Transmiterea rezultatului evaluării se realizează prin poștă electronică (e-mail), prin scrisoare recomandată sau orice alte mijloace agreate la nivelul fiecărui GUEE.
+
Articolul 8Fiecare GUEE va transmite către MIPE, în a treia zi lucrătoare a săptămânii, lista dosarelor validate, în vederea centralizării informațiilor și asigurării transparenței cu privire la gradul de accesare a bonurilor valorice.
+
Articolul 9(1)<!–>În îndeplinirea atribuțiilor specifice prevăzute la art. 6 alin. (4) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2024, personalul GUEE realizează, pe bază de eșantion, verificări pe teren cu privire la modul în care au fost implementate investițiile I4 și I7 din componenta 16 REPowerEU, atât pe perioada de implementare a investițiilor I4 și I7, cât și ex post, după plata de către MIPE a sumelor aferente ultimelor bonuri valorice în cadrul programului.(2)–>Aceste verificări au următoarele obiective:a)<!–>confirmarea conformității: verificarea faptului că investițiile au fost implementate conform specificațiilor și cerințelor prevăzute în ghidul specific și cu respectarea angajamentelor asumate prin cererea de finanțare;b)–>evaluarea impactului: asigurarea că investițiile realizate își ating indicatorii prevăzuți în ghidul specific și cererea de finanțare;c)<!–>identificarea problemelor: detectarea oricăror probleme sau deficiențe în implementare pentru a putea fi corectate și pentru a îmbunătăți eficiența investițiilor;d)–>transparență și responsabilitate: asigurarea transparenței în utilizarea fondurilor publice și a responsabilității implementării corecte a proiectelor finanțate.
+
Articolul 10(1)<!–>Eșantionul va fi stabilit trimestrial, distinct pentru fiecare investiție. Astfel, în primele 15 zile de la finalul fiecărui trimestru, se va selecta un eșantion de beneficiari finali dintre cei pentru care au fost plătite bonuri valorice de către MIPE în trimestrul de referință.(2)–>Eșantionul va fi stabilit de MIPE, conform metodologiei de selecție prevăzute în procedurile proprii.(3)<!–>Lista beneficiarilor finali selectați în eșantion se comunică personalului GUEE, în vederea planificării verificărilor pe teren.(4)–>Lista cuprinde informațiile minime prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.(5)Odată cu comunicarea listei, MIPE va pune la dispoziția GUEE documentele proiectului relevante pentru verificările ce urmează a fi realizate.
+
Articolul 11(1)<!–>Pe baza listei beneficiarilor finali selectați în eșantion, în termen de 10 zile lucrătoare, personalul GUEE elaborează și aprobă planificarea trimestrială a verificărilor în teren, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin.(2)–>În termen de 2 zile lucrătoare de la aprobarea planificării aceasta se va comunica MIPE.(3)<!–>MIPE, atât în calitate de coordonator de reforme și investiții, cât și în calitate de coordonator național, poate decide participarea, împreună cu personalul GUEE, la una sau mai multe verificări în teren dintre cele cuprinse în planificarea GUEE. În acest caz, MIPE va notifica GUEE cu privire la verificările la care va participa, cel mai târziu cu 2 zile lucrătoare înainte de data planificată a fiecărei verificări.(4)–>Cu cel mult 2 zile lucrătoare înainte de data planificată pentru verificarea în teren, conform anexei nr. 3 la prezentul ordin, GUEE informează despre data și ora planificate pentru verificarea în teren atât beneficiarul final selectat în eșantion, cât și operatorul economic care a depus proiectul în numele acestuia.(5)<!–>Operatorul economic va fi notificat exclusiv prin mijloace electronice, în timp ce informarea beneficiarului final se va face prin telefon, e-mail sau scrisoare recomandată, personalul GUEE asigurându-se că aceștia au fost informați în mod corespunzător.(6)–>În situația în care beneficiarul final și/sau operatorul economic solicită reprogramarea verificării din motive obiective, GUEE poate reprograma verificarea la o dată ulterioară, fără a depăși 10 zile lucrătoare de la data planificată inițial. În acest caz se vor transmite alte informări, cuprinzând și motivele reprogramării invocate de beneficiarul final și/sau operatorul economic.(7)<!–>Personalul GUEE și, dacă este cazul, personalul MIPE se deplasează la locațiile selectate și efectuează verificările aplicabile fiecărei entități.(8)–>Verificările includ evaluarea implementării fizice a investițiilor, interviuri cu beneficiarul final și operatorul economic și colectarea de dovezi fotografice sau video, dacă este necesar.(9)<!–>Personalul GUEE realizează verificările și completează raportul privind verificarea pe teren, prevăzut în anexa nr. 4 la prezentul ordin.(10)–>Raportul privind verificarea pe teren se poate completa olograf, la locație, sau utilizând mijloace electronice, inclusiv la birou, finalizând elaborarea și semnarea acestuia în cel mult 2 zile lucrătoare de la data verificării.(11)O copie a raportului prevăzut la alin. (10), semnat olograf sau semnat electronic, după caz, se înmânează sau se transmite prin mijloace electronice, după caz, atât operatorului economic, cât și beneficiarului final, în cel mult 2 zile lucrătoare de la semnarea acestuia, în vederea luării la cunoștință asupra rezultatelor verificărilor realizate de GUEE.
+
Articolul 12(1)<!–>După finalizarea verificărilor aferente tuturor beneficiarilor finali incluși într-un eșantion, dar nu mai târziu de primele 15 zile de la finalul trimestrului următor celui pentru care s-a selectat eșantionul, GUEE centralizează rezultatele rapoartelor de verificare pe teren și transmit către MIPE, exclusiv prin mijloace electronice, cu adresă de înaintare, utilizând modelul prevăzut în anexa nr. 5 la prezentul ordin, un raport detaliat al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6 la prezentul ordin.(2)–>MIPE analizează informațiile cuprinse în rapoartele detaliate și decide asupra oricăror acțiuni corective necesare, în conformitate cu legislația aplicabilă și procedurile proprii.(3)<!–>MIPE colaborează cu ghișeele unice de eficiență energetică și alte părți implicate pentru a remedia deficiențele identificate și pentru a asigura îmbunătățirea procesului de implementare a investițiilor.(4)–>În situația existenței unor sesizări sau în urma identificării de către GUEE sau MIPE a unor nereguli cu potențial caracter sistematic sau a altor riscuri, eșantionul poate fi suplimentat de către MIPE, cu respectarea prevederilor art. 10 alin. (2)-(5).
+
Articolul 13(1)<!–>În desfășurarea activităților prevăzute în prezentul ordin personalul GUEE are obligația de a respecta prevederile aferente conflictului de interese, conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 70/2022 privind prevenirea, verificarea și constatarea neregulilor/dublei finanțări, a neregulilor grave apărute în obținerea și utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora și recuperarea creanțelor rezultate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2023.(2)–>În aplicarea prevederilor alin. (1) personalul GUEE are obligația să depună o declarație pe propria răspundere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 7 la prezentul ordin, cel mai târziu înainte de realizarea primei verificări.
+
Articolul 14Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 15Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației,–>
Adrian-Ioan Veștea<!–>
Ministrul investițiilor și proiectelor europene,–>
Adrian Câciu
+
Anexa nr. 1<!–>
Lista beneficiarilor finali selectați în eșantion–><!–>

Lista beneficiarilor finali selectați în eșantion
Trimestrul …. – anul ….
Nr. crt. Componenta-Investiția-Axa Denumirea operatorului economic CUI/CIF Nr. contract de finanțare/ Codul proiectului Datele de contact ale operatorului economic Numele și prenumele beneficiarului final CNP Localizarea investiției Tipul investiției
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
–> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>

–><!–>–>

+
Anexa nr. 2<!–>
Planificarea trimestrială a verificărilor pe teren–><!–>

Planificarea trimestrială a verificărilor pe teren
Eșantionul aferent trimestrului …. – anul ….
Nr. crt. Componenta-Investiția-Axa Denumirea operatorului economic CUI/CIF Nr. contract de finanțare/ Codul proiectului Datele de contact ale operatorului economic Numele și prenumele beneficiarului final CNP Localizarea investiției Tipul investiției Data planificată Numele și prenumele responsabilului de verificare OSS Observații
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
–> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>

<!–>NOTE:1.–>Coloanele 0-9 se vor prelua din Lista beneficiarilor finali selectați în eșantion.2.<!–>Coloanele 10-12 se vor completa de personalul ghișeului unic de eficiență energetică.–><!–>–> +
Anexa nr. 3<!–>
Informare privind verificarea pe teren–><!–>
Către: ……………(denumirea operatorului economic)…………–>În atenția domnului/doamnei ……………………………………………………., reprezentant legal<!–>Către: domnul/doamna ………….(denumirea beneficiarului final)………–>Vă informăm că în data de ……………………., începând cu ora ……….., se va efectua o verificare pe teren, în conformitate cu prevederile Ordinului …………………………, pentru gospodăria care a beneficiat de sprijin în cadrul componentei 16 – REPowerEU – investiția ……………….. din PNRR, aflată la locația:…………………(strada, numărul, codul poștal, localitatea, municipiul, județul)…………………<!–>–>Verificarea în teren va fi efectuată de către personalul ghișeului unic de eficiență energetică din cadrul consiliului județean/agenției de dezvoltare intercomunitară/Consiliului Municipiului București, împreună cu reprezentați ai MIPE (dacă este cazul).<!–>Obiectivele verificării pe teren sunt:[ ] verificarea faptului că investițiile au fost implementate conform specificațiilor și cerințelor prevăzute în ghidul specific și cu respectarea angajamentelor asumate prin cererea de finanțare;–>[ ] asigurarea că investițiile realizate își ating indicatorii prevăzuți în ghidul specific și cererea de finanțare;<!–>[ ] detectarea oricăror probleme sau deficiențe în implementare pentru a putea fi corectate și pentru a îmbunătăți eficiența investițiilor;–>[ ] asigurarea transparenței în utilizarea fondurilor publice și a responsabilității implementării corecte a proiectelor finanțate.<!–>–>Având în vedere natura verificărilor, vă adresăm rugămintea să asigurați disponibilitatea personalului responsabil de implementarea proiectului și să asigurați accesul la toată documentația referitoare la proiect, precum și în locațiile în care se află clădirile/echipamentele care fac obiectul proiectului.<!–>Pentru informații suplimentare vă rugăm să ne contactați la tel. ………………, dl/dna ………………….. .–>

Cu stimă,<!–>……………………………–>nume/prenume, funcție<!–> –>
Avizat<!–>……………………………–>nume/prenume, funcție<!–> Întocmit–>……………………………<!–>nume/prenume, funcție–>

<!–>–> +
Anexa nr. 4<!–>

Raport privind verificarea pe teren nr. …./data…..–>
Data vizitei: se va selecta data.<!–>
Participanți la verificarea pe teren:–>
Din partea ghișeului unic de eficiență energetică: consiliul județean/agenția de dezvoltare intercomunitară/Consiliul Municipiului București<!–>
Numele și prenumele:–> Funcția:<!–>
Numele și prenumele:–> Funcția:<!–>
Din partea operatorului economic: denumirea operatorului economic (lider și partener, dacă este cazul)^1–>
Lider: …………………<!–>
Numele și prenumele:–> Funcția:<!–>
Partener: ……………….–>
Numele și prenumele:<!–> Funcția:–>
Din partea beneficiarului final<!–>
Numele și prenumele:–>

^1 Se va adapta în funcție de situație.<!–>Investiția:[ ] investiția 7 – Schema de granturi sub formă de bonuri valorice pentru îmbunătățirea eficienței energetice a gospodăriilor:[ ] axa I – renovare ce vizează eficiența energetică combinată cu instalarea de panouri solare pe clădirile rezidențiale unifamiliale, numai pentru gospodăriile sărace din punct de vedere energetic și pentru consumatorii de energie vulnerabili–>[ ] axa II – renovare ce vizează eficiența energetică a clădirilor rezidențiale unifamiliale<!–>–>[ ] Investiția 4 – Schema de granturi sub formă de bonuri valorice pentru accelerarea utilizării energiei din surse regenerabile de către gospodării<!–>–> +
Secțiunea 1 – Beneficiar final și localizarea investiției<!–>Beneficiar final: …………..(numele și prenumele)………………–>CNP: ……………………………<!–>Se va completa adresa locului de implementare^2 …………..(strada, numărul, codul poștal, localitatea, municipiul, județul)…………–>
+
Secțiunea a 2-a – Operator economic (lider și partener, dacă este cazul)^2<!–>Operator economic: ………………………………………………………… (lider, dacă este cazul)–>CUI/CIF: ……………………………………………<!–>Operator economic (partener): ………………………………………….. (dacă este cazul)–>CUI/CIF: ……………………………………………<!–>^2 Se va adapta în funcție de situație.–>
+
Secțiunea a 3-a – Verificări realizate cu privire la investiție<!–>

Nr. crt.–> Obiectul verificării<!–> Da–> Nu^3<!–> Nu este cazul.–> Observații/Documente verificate<!–>
1–> Localizarea investiției corespunde cu cea specificată în cererea de finanțare și cererea de transfer.<!–> [ ]–> [ ]<!–> [ ]–>
2<!–> Participanții s-au prezentat în data și la locul programat, au asigurat accesul neîngrădit la investiție și au pus la dispoziție toate documentele necesare realizării verificărilor. –> [ ]<!–> [ ]–> [ ]<!–>
3–> Au fost realizate activitățile eligibile pentru care s-au acordat bonurile valorice? După cum urmează:<!–>
3.1–> pentru investiția 4<!–>
3.1.1–> instalarea unui sistem de panouri fotovoltaice (cu o capacitate netă de cel puțin 3 kW) <!–>Specificațiile sistemului de panouri fotovoltaice îndeplinesc specificațiile minime prevăzute în anexa la ghidul specific?–> [ ]<!–> [ ]–> [ ]<!–> Contract comercial nr. …………/data …………… –>Proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr. ………../data …………….<!–>
3.1.2–> instalarea de sisteme de stocare a energiei electrice (cu o capacitate utilizabilă de stocare a energiei electrice de cel puțin 5 kW)<!–>Specificațiile sistemului de stocare a energiei electrice îndeplinesc specificațiile minime prevăzute în anexa la ghidul specific?–> [ ]<!–> [ ]–> [ ]<!–> Contract comercial nr. …………/data …………… –>Proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr. ………../data …………….<!–>
3.2–> pentru investiția 7 – axa I<!–>
3.2.1–> reabilitarea termică a elementelor de anvelopă a clădirii prin: <!–>i. izolarea termică a peretelui exterior și a fațadei; –>ii. lucrări de înlocuire a tâmplăriei exterioare existente cu tâmplărie termoizolantă, incluzând ferestre și uși; <!–>iii. izolarea termică a acoperișului/planșeului–> [ ]<!–> [ ]–> [ ]<!–> Contract comercial nr. …………/data …………… –>Proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr. ………../data …………….<!–>
3.2.2–> instalarea sistemelor fotovoltaice de generare de energie electrică, cu o capacitate netă de cel puțin 3 kW<!–> [ ]–> [ ]<!–> [ ]–> Contract comercial nr. …………/data …………… <!–>Proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr. ………../data …………….–>
3.3<!–> pentru investiția 7 – axa II–>
3.3.1<!–> reabilitarea termică a elementelor de anvelopă a clădirii prin: –>i. izolarea termică a peretelui exterior și a fațadei; <!–>ii. lucrări de înlocuire a tâmplăriei exterioare existente cu tâmplărie termoizolantă, incluzând ferestre și uși; –>iii. izolarea termică a acoperișului/planșeului<!–> [ ]–> [ ]<!–> [ ]–> Contract comercial nr. …………/data …………… <!–>Proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr. ………../data …………….–>
4<!–> Certificatul de racordare (CR) actualizat a fost prezentat? –>În situația în care CR actualizat nu a fost obținut și se află în curs de obținere, beneficiarul poate depune cererea de transfer însoțită de dovada demarării procesului de obținere a CR (dovada înregistrării la/ transmiterii prin platforme online către instituțiile abilitate a documentelor necesare obținerii CR). CR-ul se va depune, în acest caz, cel târziu până la 31 august 2026.<!–> [ ]–> [ ]<!–> [ ]–> Aviz tehnic de raportare/ Certificat de racordare nr. ……../data ……………<!–>sau –>dovada demarării procesului de obținere a ATR-ului/actualizării CR, respectiv:<!–>Document …… nr. ……/ data …………………; –>Document …… nr. …../ data …………………<!–>
5–> Certificatul de performanță energetică final a fost prezentat și din conținutul acestuia rezultă conformarea cu cerințele de eligibilitate, după cum urmează: <!–>– reducerea consumului anual de energie primară de minimum 30% în comparație cu starea de prerenovare? –>– trecerea clădirii într-o clasă energetică superioară în comparație cu starea de prerenovare?<!–> [ ]–> [ ]<!–> [ ]–> Certificat de performanță energetică nr. …………/<!–>data ……………………. –>Creștere cu ……% Valoarea inițială: …………. Valoarea finală: …………… <!–>Clasa inițială: ………………. –>Clasa finală: …………………<!–>
6–> Beneficiarul final semnalează dificultăți în finalizarea investiției proiectului? Dacă da, detaliați.<!–> [ ]–> [ ]<!–> [ ]–>
7<!–> Operatorul economic semnalează dificultăți în derularea și/sau finalizarea proiectului? Dacă da, detaliați.–> [ ]<!–> [ ]–> [ ]<!–>

–>^3 Pentru verificările la care s-a bifat coloana Nu se va preciza în coloana Observații motivul care a condus la neîndeplinirea cerinței. +
Comentarii privind verificările realizate

+
Secțiunea a 4-a – Alte informații<!–>

Echipamente–> Da<!–> Nu–> Observații<!–>
Investiția prevede achiziția de echipamente? –>Dacă da, se vor detalia echipamentele achiziționate:<!–> [ ]–> [ ]<!–>
Panouri fotovoltaice:–>• model …………………….<!–>• nr. de bucăți ………………..–>• putere instalată ………….. kw/panou, …………… kw/sistem<!–>• capacitate netă …………. kw/sistem–>• alte informații relevante ………………….<!–>Invertor:–>• model …………………….<!–>• modul de comunicare ………………….–>• alte informații relevante ………………….<!–>Sistem de stocare:–>• model …………………….<!–>• nr. de bucăți …………………….–>• capacitate netă ……………. kw/sistem<!–>• alte informații relevante ………………….–>
Echipamentele sunt instalate?<!–> [ ]–> [ ]<!–>
Echipamentele sunt puse în funcțiune?–> [ ]<!–> [ ]–>
Lucrări, doar în cazul investiției 7<!–> Da–> Nu<!–> Observații–>
Lucrările realizate corespund cu cele prevăzute în contractul comercial/procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor?<!–>Dacă se constată diferențe/neconcordanțe, se vor detalia: ………………………………………………………………………………..–> [ ]<!–> [ ]–>

+
Secțiunea a 5-a – Activități de informare și publicitate<!–>

Activități obligatorii Elemente obligatorii
Activitate Activitatea a fost realizată: Da/Nu/Nu este cazul. Conformitatea materialelor de informare/promovare –>
Sigle/Logouri obligatorii (sigla UE, cu textul „Finanțat de Uniunea Europeană NextGenerationEU“, sigla Guvernului României, logoul PNRR – siglă și slogan) Text obligatoriu – <!–>„PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană – UrmătoareaGenerațieUE“–> Expunerea s-a realizat într-un loc vizibil/anunțul a fost publicat pe site/în mass-media? Materialul îndeplinește, din punctul de vedere al conținutului, cerințele pentru PNRR?
Anunț de început al proiectului ….. ….. ….. ….. …..
Anunț de finalizare a proiectului ….. ….. ….. ….. …..
Panou temporar ….. ….. ….. ….. …..
Placă permanentă ….. ….. ….. ….. …..
Afiș ….. ….. ….. ….. …..
Autocolant/Plăcuță ….. ….. ….. ….. …..
Scurtă descriere a proiectului pe site-ul operatorului economic ….. ….. ….. ….. …..

<!–>

Activități opționale Elemente opționale
Activitate de comunicare Conformitatea materialelor de informare/promovare
–> Sigle/Logouri obligatorii (sigla UE, cu textul „Finanțat de Uniunea Europeană NextGenerationEU“, sigla Guvernului României, logoul PNRR – siglă și slogan) Text obligatoriu – „PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană – UrmătoareaGenerațieUE“
Spot tv ….. …..
Spot radio ….. …..
Broșură ….. …..
Etc. ….. …..

+
Secțiunea a 6-a^4 – Probleme care afectează implementarea optimă a proiectului<!–>

–>

^4 Secțiunea vizează operatorul economic, respectiv proiectul în derulare pentru care s-a încheiat contractul de finanțare cu MIPE. +
Secțiunea a 7-a – Concluzii și recomandări<!–>

Concluzii–>În urma verificării pe teren cu privire la modul în care a fost implementată investiția:<!–>[ ] nu s-au constatat deficiențe;–>[ ] s-au constatat deficiențe.<!–>Recomandări–>1.<!–>2.–>3.<!–>Data-limită pentru răspuns/punere în practică a recomandărilor: se va selecta data.–>

<!–>Întocmit

Numele și prenumele: Funcția: Semnătura: –>Data:<!–>
–> <!–> –>
Numele și prenumele: Funcția: Semnătura: <!–>Data:–>
<!–> –> <!–>

–><!–>Am luat la cunoștință:–>

Din partea operatorului economic

Numele și prenumele: Funcția: Semnătura: <!–>Data:–>
<!–> –> <!–>
Numele și prenumele: Funcția: Semnătura: –>Data:<!–>
–> <!–> –>

<!–>–>Din partea beneficiarului final

Numele și prenumele: Funcția: Semnătura: <!–>Data:–>
<!–> –> <!–>

–><!–>–>

+
Anexa nr. 5<!–>
Adresă de înaintare–><!–>
Nr. de înregistrare …………/data ………………–>Către: Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de coordonator de reforme și investiții<!–>În atenția: Direcției Generale ……………………………..–>Subiect: Informare cu privire la finalizarea verificărilor aferente eșantionului nr. ……./data ……….. pentru trimestrul ………….. anul ………<!–>Prin prezenta vă informăm că personalul Ghișeului unic de eficiență energetică ………………………… a finalizat toate verificările aferente eșantionului nr. ……./data ……….. pentru trimestrul ….. anul ……, rezultând următoarele:din totalul de ………………. de beneficiari finali incluși în eșantionul aferent județului ………………….. au fost realizate verificări pe teren pentru …….. de beneficiari finali;pentru un număr de …… beneficiari finali au fost identificate deficiențe și au fost formulate recomandări în urma verificării pe teren. Dintre recomandările formulate, până la data prezentei au fost implementate/puse în practică/remediate deficiențele pentru ……………….. beneficiari finali. Pentru diferența de …………. beneficiari finali nu s-a primit răspuns/nu au fost puse în practică/nu au fost remediate deficiențele, conform centralizatorului anexat.–>În concluzie, în urma verificărilor realizate:^1nu s-au constatat deficiențe;s-au constatat deficiențe care au fost remediate în urma recomandărilor;s-au constatat deficiențe majore care nu au putut fi remediate, conform raportului detaliat anexat.<!–>Certificăm corectitudinea informațiilor completate în centralizatorul anexat.–>Anexăm prezentei raportul detaliat cuprinzând rezultatele verificărilor pe teren, în format electronic (Excel) și semnat (.pdf).<!–>Cu stimă,–>
Întocmit/Avizat/Aprobat^2<!–>
…………………………………………….–><!–>
^1 Se va bifa doar una dintre variante, în acord cu datele cuprinse în raportul detaliat anexat.–>^2 Secțiunea de avizare/aprobare se va adapta în funcție de fluxul de aprobare sau procedurile interne aplicabile la nivelul fiecărui ghișeu, fiind obligatorie existența a cel puțin unui nivel de avizare/aprobare.<!–>–>
+
Anexa nr. 6<!–>GHIȘEUL UNIC DE EFICIENȚĂ ENERGETICĂ ………………….–>
RAPORT DETALIAT<!–>
al rezultatelor verificărilor pe teren pentru eșantionul nr. …../data …… pentru trimestrul …… al anului ……..–><!–>

Nr. crt. Componenta- Investiția- Axa Denumirea operatorului economic CUI/CIF Nr. contract de finanțare/ Codul proiectului Datele de contact –>ale operatorului economic<!–> Numele și prenumele beneficiarului final CNP Localizarea investiției Tipul investiției Diferențele identificate față de lista proiectelor, unde este cazul Raport de verificare pe teren nr. ………../–>data ………….<!–> Data verificării (zz/ll/aaaa)
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
–> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>

<!–>

Verificări realizate cu privire la investiții și alte informații
PVRTL sistem –>de panouri fotovoltaice<!–> Capacitate netă sistem de panouri fotovoltaice – kw – PVRTL sistem de stocare a energiei electrice Capacitate netă sistem de stocare a energiei electrice – kw – PVRTL reabilitare termică Aviz tehnic de racordare (ATR) sau Certificat de racordare (CR) actualizat Nr. ……../ data …………….. ATR/CR/documente doveditoare Consumul anual de energie primară – valoare inițială (kwh/mp/an) Consumul anual de energie primară – valoare finală (kwh/mp/an) Reducerea consumului de energie primară (%)
13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
–> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>

–>

Activități de informare și publicitate Concluzii și recomandări Concluzii finale, inclusiv în urma recomandărilor Numele și prenumele responsabilului de verificare OSS Observații
Activitatea a fost realizată Da/Nu/Nu este cazul. Concluzii Deficiențe constatate (succint) Au fost formulate recomandări? Recomandările au fost puse în practică/ s-a primit răspuns până la data prezentului raport? Dacă da, se va completa cu dovada implementării
23 24 25 26 27 28 29 30 31
<!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>

–><!–>–>

+
Anexa nr. 7<!–>
Declarație pe propria răspundere–><!–>
Nr. de înregistrare …………………………….–>
DECLARAȚIE<!–>
privind conflictul de interese–><!–>
Subsemnatul, …………………………………………………….., angajat în cadrul ………………………………….. în funcția de ……………………………………………, cu atribuții în verificarea dosarelor de finanțare ale beneficiarilor finali/verificarea pe teren a beneficiarilor finali selectați în eșantion aferente investițiilor I4 și I7 din componenta 16: RePowerEU a Planului național de redresare și reziliență al României, care se desfășoară în cadrul ghișeelor unice de eficiență energetică, declar că:am luat cunoștință de conținutul art. 61 din Regulamentul financiar 2018/1.046 al Parlamentului European și al Consiliului, care prevede că:(1)–>Actorilor financiari în sensul capitolului 4 de la prezentul titlu și celorlalte persoane, inclusiv autorități naționale la orice nivel, implicate în execuția bugetară în cadrul gestiunii directe, indirecte și partajate a bugetului, inclusiv în elaborarea actelor pregătitoare corespunzătoare, precum și în auditarea sau controlul bugetului le este interzis să ia măsuri care pot genera un conflict între propriile lor interese și cele ale Uniunii. De asemenea, aceștia iau măsurile adecvate pentru a preveni apariția unui conflict de interese în ceea ce privește funcțiile aflate în responsabilitatea lor și pentru a aborda situațiile care pot fi, în mod obiectiv, percepute ca un conflict de interese.

(2)<!–>În cazul în care există un risc de conflict de interese care implică un membru al personalului unei autorități naționale, persoana în cauză sesizează superiorul său ierarhic cu privire la acest aspect. Atunci când un astfel de risc există pentru personalul care intră sub incidența Statutului funcționarilor, persoana în cauză sesizează ordonatorul de credite delegat relevant. Superiorul ierarhic sau ordonatorul de credite delegat relevant confirmă în scris dacă se constată existența unui conflict de interese. Atunci când se constată existența unui conflict de interese, autoritatea împuternicită să facă numiri sau autoritatea națională relevantă se asigură că persoana în cauză încetează toate activitățile în legătură cu respectiva chestiune. Ordonatorul de credite delegat relevant sau autoritatea națională relevantă se asigură că orice măsuri ulterioare adecvate se iau în conformitate cu legislația aplicabilă.(3)–>În sensul alineatului (1), un conflict de interese există în cazul în care exercitarea imparțială și obiectivă a funcțiilor unui actor financiar sau ale unei alte persoane, menționate la alineatul (1), este compromisă din motive care implică familia, viața afectivă, afinitățile politice sau naționale, interesul economic sau orice alt interes personal direct sau indirect.“;am luat cunoștință de conținutul art. 5 alin. (4) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2022 privind prevenirea, verificarea și constatarea neregulilor/dublei finanțări, a neregulilor grave apărute în obținerea și utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora și recuperarea creanțelor rezultate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2023, și înțeleg următoarele situații care pot genera un conflict între interesele proprii și interesele financiare ale Uniunii Europene:(1)<!–>persoanele fizice sau juridice care participă direct în procesul de elaborare ghiduri/evaluare/ selecție/aprobare, după caz, a proiectelor nu pot fi în același timp și solicitanți/beneficiari finali și/sau nu pot acorda servicii de consultanță unui solicitant/beneficiar final;(2)–>nu au dreptul să fie implicate în mod direct în procesul de elaborare ghiduri/evaluare/ selecție/aprobare/control, după caz, a cererilor de finanțare, respectiv de verificare/autorizare/plată/ control/audit, după caz, a cererilor de transfer/cererilor de transfer de fonduri următoarele persoane:cele care dețin părți sociale, părți de interes, acțiuni din capitalul subscris al unuia dintre solicitanți sau fac parte din consiliul de administrație/consiliul de supraveghere/organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre solicitanți;sunt soț/soție, rudă până la gradul al doilea sau afin până la gradul al doilea inclusiv cu beneficiarii finali sau persoane care dețin părți sociale, părți de interes, acțiuni din capitalul subscris al unuia dintre solicitanți ori care fac parte din consiliul de administrație/consiliul de supraveghere/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre solicitanți;se află în raporturi de muncă sau în alte raporturi contractuale cu solicitantul/beneficiarul final pe care îl verifică;(3)<!–>persoanele fizice sau juridice care au fost implicate în procesul de evaluare/selecție/aprobare a cererilor de finanțare au obligația, pentru o perioadă de 12 luni de la semnarea contractului de finanțare, să nu se angajeze în raporturi de muncă sau în raporturi contractuale cu un solicitant pe care l-au verificat.–>Mă angajez ca, dacă descopăr sau constat în cursul activității proprii o legătură de natura celor prevăzute în legislația amintită în raport cu solicitanții/beneficiarii finali care fac obiectul verificărilor, să semnalez imediat șefului ierarhic, să încetez să particip la procesul de verificare și să mă abțin de la a lua orice decizii care pot genera un conflict interese.<!–>Mă angajez, de asemenea, că voi păstra confidențialitatea asupra tuturor informațiilor/datelor/ documentelor de care iau cunoștință în cursul activității mele și voi folosi informațiile obținute în conformitate cu prevederile legale comunitare și naționale.–>Totodată, la încheierea/întreruperea/suspendarea temporară a activității, declar că mă voi asigura că atribuțiile locului de muncă ulterior nu vor fi în conflict de interese, definit conform legii, cu activitățile desfășurate în cadrul investițiilor I4 și I7 din componenta 16 – RePowerEU din PNRR și că voi declara persoanei responsabile pentru gestionarea resurselor umane/șefului ierarhic superior locul de muncă ulterior/atribuțiile ce le voi desfășura pentru a asigura monitorizarea conflictului de interese după plecarea definitivă/temporară din funcție.<!–>Am luat la cunoștință că falsul în declarații este pedepsit potrivit art. 326 din Codul penal.–>Am întocmit prezenta declarație potrivit art. 5 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2022, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2023.<!–>Data ……………………–>Semnătura …………………………….<!–>–><!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters