ORDIN nr. 4.142 din 29 iunie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 705 din 14 iulie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 178 09/06/2022
ActulREFERIRE LAHOTARARE 369 29/03/2021 ART. 13
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 124 13/12/2021
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 155 03/09/2020
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 94
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 272 21/06/2004
ANEXA 1REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991
ANEXA 1REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE (R) 20/11/1989
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 20/11/1989
ANEXA 1REFERIRE LADECLARATIE 10/12/1948
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În conformitate cu prevederile art. 94 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare,<!–>ținând cont de Decizia de punere în aplicare a Consiliului European de aprobare a evaluării Planului național de redresare și reziliență pentru România din 22 octombrie 2021,–>având în vedere Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 178/2022,<!–>în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, cu modificările și completările ulterioare,–>ministrul educației emite prezentul ordin. +
Articolul 1Se aprobă Normativul de dotare minimală pentru clasele V-VIII, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.486/2006*) pentru aprobarea Normativului de dotare minimală pentru clasele V-VIII.*) Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.486/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>–>
+
Articolul 3Direcția generală învățământ preuniversitar, Direcția generală pentru implementarea proiectului România Educată, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, Direcția generală dezvoltare patrimoniu, inspectoratele școlare, precum și conducerile unităților de învățământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
+
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul educației,–>
Sorin-Mihai Cîmpeanu<!–>
București, 29 iunie 2022.–>Nr. 4.142. +
ANEXĂ<!–>
NORMATIV–>
de dotare minimală pentru clasele V-VIII<!–>–>
+
Aria curriculară: Limbă și comunicare +
Cabinet de limbă și comunicare<!–>

Materiale audiovizuale–>
1.<!–> Ecranizări/Înregistrări cu puneri în scenă ale operelor dramatice, ale unor opere literare, spectacole de poezie și muzică; opere în lectura scriitorilor/autorilor sau în lectura unor actori; interviuri date de scriitori/personalități ale vieții culturale românești și/sau internaționale/ale minorităților naționale–>
2.<!–> Filme didactice pentru diferite teme (literatură, științe, ecologie, istorie etc. – în limba română, în limba modernă studiată, în limbile minorităților sau subtitrate în limbile minorităților/în limba română)–>
3.<!–> Filme didactice cu diferite texte, conversații în limba română, limba maternă, limba modernă studiată pentru exerciții de ascultare/reproducere/utilizare a limbii române/limbii materne/limbii moderne studiate–>
4.<!–> Filme, înregistrări cu conținut legat de aspecte geografice, istorice, de cultură și civilizație a țării respective și pentru dezvoltarea exprimării orale–>
Materiale grafice sau în format digital<!–>
5.–> Portrete ale scriitorilor<!–>
6.–> Cărți (poezii, ghicitori, povești, povestiri, legende etc.) – autori români/autori din rândul minorităților naționale/autori străini <!–>
7.–> Cărți în limba română sau bilingve (română – limba minorității respective, română – limba modernă studiată) cu texte scurte și simplificate <!–>
8.–> Cărți de geografia și istoria spațiului cultural respectiv, de cultură și civilizație, atlas geografic<!–>
9.–> Dicționare<!–>
10.–> Volume din literatura română, literatura minorității, literatură străină (în limbile minorităților naționale)<!–>
11. –> Enciclopedii <!–>
12. –> Planșe pentru învățarea limbii române, limbii moderne, limbii minorității respective (comunicare funcțională)<!–>
13. –> Planșe pentru studiul arhitecturii textului literar<!–>
14. –> Planșe pentru ortografie, punctuație <!–>
15. –> Hărți, hărți literare, hărți mentale<!–>
Jocuri didactice–>
16. <!–> Cărți de joc/jetoane cu imagini pentru realizarea de texte–>
17. <!–> Jocuri de interacțiune verbală–>
18. <!–> Jocuri lingvistice, rebusuri–>
Programe informatice educaționale<!–>
19. –> Acces la biblioteci digitale, muzee virtuale din spațiul cultural respectiv, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale<!–>

–>

+
Aria curriculară: matematică și științe ale naturii +
Cabinet de matematică<!–>

–> Truse geometrice, jocuri didactice
1. Trusă de geometrie pentru profesor și elevi
2. Trusă de corpuri geometrice
3. Trusă optică
<!–> Jocuri didactice
4. Jocuri didactice matematice
–> Materiale grafice sau în format digital
5. Ghiduri metodologice, didactica disciplinei, repere metodologice
6. Ghiduri de pregătire pentru evaluările naționale, baterii de teste tipărite/în format digital, culegeri de teste, fișe de activitate independentă
7. Reviste de specialitate
8. Alte produse curriculare: tabele cu formule, planșe didactice, pliante
<!–> Programe informatice educaționale
9. Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale

–>

+
Laborator de fizică<!–>

Echipamente digitale–>
1.<!–> Set senzori (cel puțin următoarele tipuri):–>1. Senzor de mișcare<!–>– d = (0,100 – 3.000 ± 0,001) m–>– v = ± 10 m/s<!–>– a = ± 30 m/s/s–>– frecvența de măsurare max. 100 Hz<!–>2. Senzor de presiune a gazelor–>– cel puțin 0 ÷ 400 kPa;<!–>– precizia: ± 1 kPa;–>– rezoluția: 0,1 kPa;<!–>– frecvența de măsurare nu mai puțin de 100 Hz.–>
3. Senzor de temperatură<!–>– domeniu de măsurare: -20 până la +120°C, rezoluție 0,1°C, sondă din inox – 100 mm;–>– frecvența de măsurare nu mai puțin de 100 Hz.<!–>4. Senzor de intensitate electrică, tensiune electrică–>– domeniu de funcționare cel puțin +/- 1 A, respectiv +/- 1 V<!–>– acuratețea ± 1%–>– frecvența de măsurare nu mai puțin de 1.000 Hz<!–>5. Senzor de lumină–>– 0-100.000 lux, rezoluția cel puțin 1,0 lux pentru măsurări până la 6.000 lux, domeniul spectral cel puțin 350 ÷ 1.000 nm<!–>6. Interfață pentru conectare senzori–>– specificații: conectare wireless sau USB. Soft propriu pentru interfațare cu PC cu sistem de operare instalat<!–>– soft propriu pentru exportul datelor în format accesibil prelucrării sau soft pentru prelucrarea datelor–>
2.<!–> Varianta A:–>Kit senzori + Arduino UNO<!–>
Varianta B:–>Kit senzori + Arduino Nano<!–>
Varianta C:–>Kit senzori BBC micro:bit<!–>Placă de dezvoltare BBC micro:bit GO–>
Varianta D:<!–>Kit senzori + Raspberry Pi–>
Truse pentru elevi<!–>
1.–> Trusă: Modul de mecanică și fenomene mecanice<!–>Dispozitive:–>– dinamometru;<!–>– balanță;–>– cronometru digital;<!–>– diferite tipuri și dimensiuni de resorturi;–>– stativ;<!–>– set de mase marcate;–>– plan înclinat cu accesorii;<!–>– pârghie;–>– riglă metalică cu diviziuni mm (50 mm, diviziune 1 mm);<!–>– uluc metalic cu accesorii (3 bile cu diametru diferit);–>– coardă elastică;<!–>– pendule diferite;–>– capsulă manometrică;<!–>– manometre;–>– mașină Atwood etc.<!–>Accesorii: stative, cleme, tije, alte dispozitive de montare a componentelor experimentale–>
2.<!–> Trusă: Modul de fizică moleculară, calorimetrie și fenomene termice–>Dispozitive:<!–>– calorimetru cu accesorii;–>– tipuri de termometre cu lichid;<!–>– termometru electronic;–>– higrometru;<!–>– set 3 cilindri (cupru, aluminiu și oțel);–>– cilindru gradat din sticlă cu cioc (250 ml, diviziune 0,5 ml);<!–>– pahar din sticlă (pahar Berzelius 250 ml).–>Accesorii: stative, cleme, tije, alte dispozitive de montare/fixare magnetică a componentelor experimentale, cuvă, tuburi transparente rigide cu diametru de minimum 5 mm cu lungime de minimum 1,5 m, picnometru, tuburi capilare, densimetre, tuburi flexibile de plastic, cilindru gradat, manometru, barometru, suflantă, modele aerodinamice, tub Pitot<!–>
3.–> Trusă: Modul de electricitate și magnetism<!–>Dispozitive pentru studiul fenomenelor electrostatice:–>– generator Van de Graaf/generator Wimshurst;<!–>– baghete de diferite materiale;–>– pendul electrostatic;<!–>– electroscop.–>Dispozitive pentru studiul fenomenelor electrocinetice:<!–>• Set pentru realizarea circuitelor electrice simple:–>– plăci de montaj;<!–>– becuri (bec pe suport 2,5 V; bec pe suport 3,5 V, bec cu incandescență 6,3 V);–>– leduri;<!–>– întrerupător;–>– set motorașe electrice miniatură;<!–>– set conductoare din materiale cu rezistivitate diferită;–>– dispozitiv pentru studiul efectului Joule;<!–>– miliampermetru;–>– voltmetru;<!–>– sursă de tensiune [alternativă (două borne) și continuă (alte două borne), reglabilă de la 0 la 12 V, tensiune de alimentare 220 V];–>– set microcelule solare.<!–>• Set pentru studiul electrolizei–>Dispozitive pentru studiul fenomenelor magnetice:<!–>– seturi de minimagneți de diferite forme: cilindru/paralelipiped, sferic, tip bară, tip potcoavă;–>– ace magnetice;<!–>– bobine;–>– miez de fier;<!–>– spiră;–>– conductor;<!–>– circuite pentru studiul efectului magnetic al curentului electric;–>– modele de mașini electrice.<!–>Dispozitive pentru studiul fenomenelor electromagnetice:–>– miniteslametru;<!–>– bobine de diferite dimensiuni cu miez mobil;–>– modele motor electric;<!–>– dispozitiv/circuit pentru studiul efectului magnetic al curentului electric;–>– surse de tensiune [alternativă (două borne) și continuă (alte două borne), reglabilă de la 0 la 12 V, tensiune de alimentare 220 V];<!–>– ampermetru;–>– voltmetru;<!–>– electromagneți.–>
4.<!–> Trusă: Modul de optică–>Modulul are minimum:<!–>– banc optic;–>– oglinzi;<!–>– plăci;–>– diodă laser cu adaptor;<!–>– lumânări;–>– ecran;<!–>– planșe;–>– 2 diode laser cu fascicul plan;<!–>– model de lentilă convergentă și divergentă;–>– hârtie cu axă optică și cu obiect desenat.<!–>
Truse pentru profesor–>
1.<!–> Trusă: Modul de mecanică și fenomene mecanice–>Dispozitive/Aparatură<!–>– linie cu pernă de aer cu accesorii;–>– cronometru electronic;<!–>– echipament pentru studiul dinamicii fluidelor (suflantă, dispozitiv pentru măsurarea portanței, profiluri aripă, tub Pitot);–>– micrometru;<!–>– șubler digital;–>– ruletă;<!–>– riglă metalică 100 cm;–>– cântar digital;<!–>– set scripeți;–>– pendulul lui Newton;<!–>– resort cilindric lung (3 m);–>– tubul lui Newton;<!–>– tubul lui Pascal.–>
2.<!–> Trusă: Modul de fenomene termice–>Componente/Materiale:<!–>– 1 tijă cu clip;–>– 1 tijă cu bază;<!–>– 1 tub de testare 16 × 150 mm;–>– 1 tub de sticlă cu dop;<!–>– 1 calorimetru cu termometru;–>– 1 sticlă de observație;<!–>– 1 tub curbat de sticlă cu dop;–>– 1 tijă de aluminiu;<!–>– 1 cutie;–>– 1 cap bosare;<!–>– 1 placă de aluminiu cu gaură;–>– 1 instrucțiuni de predare;<!–>– 1 sticlă de alcool denaturat;–>– 1 mostră de aluminiu;<!–>– 1 riglă;–>– 1 praf albastru de metilen;<!–>– 1 bază tripod;–>– 1 sticlă glicen;<!–>– 5 benzi de cauciuc; –>– 1 sită de sârmă cu disc ceramic; <!–>– 1 pipetă; –>– 1 dop de cauciuc; <!–>– 1 bandă bimetalică; –>– 1 termoscop; <!–>– 1 arzător cu alcool; –>– 1 bilă de plumb; <!–>– 1 aparat cu bilă și inel; –>– 2 termometre; <!–>– 6 lumânări; –>– 2 pahare 250 ml; <!–>– 1 suport lumânări; –>– 1 pahar 400 ml; <!–>– 1 lupă; –>– 1 pahar 100 ml; <!–>– 1 clește plat; –>– 1 tijă de amestecat din sticlă. <!–>Componentele trebuie stocate și ordonate în compartimente corespunzătoare formate din plăci de spumă poliuretanică și ambalate în cutii de plastic.–>
3.<!–> Trusă: Modul de electricitate și magnetism –>Componente/Materiale: <!–>– pahar Berzelius 250 ml; –>– suport electrolizi cu electrozi; <!–>– suport izolator cu cârlig; –>– pendul electrostatic; <!–>– baston PVC și din plexiglas; –>– material textil de electrizare; <!–>– pipetă; –>– electroscop; <!–>– calorimetru; –>– suport cu tijă; <!–>– mufă; –>– placă cu întrerupător; <!–>– placă cu dulie cu bec (2 buc.); –>– conductorul de legătură (10 buc.); <!–>– multimetru; –>– electrolit, CuSO_4; <!–>– electroscop; –>– magneți bară; <!–>– miez de fier; –>– busolă; <!–>– potențiometru; –>– alimentator reglabil; <!–>– placă cu rezistori (3 buc.); –>– cleme crocodil; <!–>– fire crom-nichel; –>– transformator electric, didactic; <!–>– pâlnie; –>– vas conic de 100 ml; <!–>– tije cu izolator; –>– instrucțiuni de utilizare; <!–>– cutie de depozitare și transport; –>– electroscop cu accesorii; <!–>– ac magnetic; –>– electromagnet tip U; <!–>– dispozitiv pentru demonstrarea liniilor de câmp magnetic; –>– busolă;<!–>– mașină electrostatică Wimshurst; –>– ampermetru analogic CC și CA; <!–>– voltmetru analogic CC și CA; –>– condensator plan demonstrativ; <!–>– dispozitiv pentru studiul curentului electric în electroliți. –>Componentele trebuie stocate ordonat în compartimente corespunzătoare formate din plăci de spumă poliuretanică și ambalate în cutii rezistente.<!–>
4.–> Trusă: Modul de optică <!–>Componente/Materiale: –>– banc optic; <!–>– plăci; –>– filtre; <!–>– sursă de lumină albă; –>– diodă laser; <!–>– modele din plexiglas; –>– ecran; <!–>– scale; –>– prismă; <!–>– lentile; –>– planșe; <!–>– panou vertical de montaj etc. –>– Componentele trebuie stocate și ordonate în compartimente corespunzătoare formate din plăci de spumă poliuretanică și ambalate în cutii rezistente. <!–>Modulul trebuie ambalat într-o singură cutie, plus panoul vertical de montaj din material feromagnetic. –>Sunt necesare: <!–>– fixarea magnetică a componentelor pe placa verticală de montaj; –>– planșă cu defectele ochiului și corectarea acestor defecte; <!–>– planșă cu iluzii optice; –>– baterie solară; <!–>– binoclu; –>– telescop (reflector).<!–>
Materiale grafice sau în format digital–>
5.<!–> Reviste de specialitate–>
Programe informatice educaționale<!–>
6.–> Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale<!–>

–>

+
Mobilier<!–>

1. Bancă individuală/Masă cu două locuri. Banca trebuie să asigure utilizarea în siguranță a laptopului/desktopului și manipularea facilă a senzorilor și a elementelor de interfațare, precum și efectuarea experimentelor de fizică în modul frontal, ajustabilă ca înălțime.
2. Scaun ergonomic pentru elevi
3. Masă de laborator multifuncțională pentru experimente de științe, cu blat special cu grosime de 12 mm, prize electrice 220 V, structură metalică placată cu tablă DKP de 0,7 mm, vopsită cu pulbere electrostatică, cu suport pentru aparatura demonstrativă și scaun ergonomic
4. Masă pentru echipamente audiovizuale
5. Dulap pentru depozitarea materialelor didactice

–> +
Laborator de chimie<!–>

Aparate, truse de laborator, echipamente–>
1.<!–> Eprubete – mari și mici–>
2.<!–> Pahare Berzelius gradate și negradate–>
3.<!–> Pahare Erlenmeyer 50 ml, 100 ml, 200 ml–>
4.<!–> Pahar Erlenmeyer gradat cu gură îngustă–>
5.<!–> Pâlnie analitică–>
6.<!–> Pâlnie de separare –>
7.<!–> Magnet–>
8.<!–> Pipete din sticlă gradate 1 ml, 5 ml, 10 ml–>
9.<!–> Pipete din plastic–>
10.<!–> Baghete de sticlă–>
11.<!–> Biurete–>
12.<!–> Biuretă cu robinet din sticlă Mohr–>
13.<!–> Balon cu fund rotund–>
14.<!–> Balon distilare cu tub lateral Wurtz–>
15.<!–> Refrigerant–>
16.<!–> Balon cotat 50 ml, 100 ml–>
17.<!–> Cilindru gradat 50 ml, 10 ml, 250 ml–>
18.<!–> Cristalizor–>
19.<!–> Termometre -10-+100 grade Celsius–>
20.<!–> Sticlă de ceas–>
21.<!–> Sticluțe picurătoare–>
22.<!–> Stativ pentru eprubete–>
23.<!–> Stativ pentru pipete–>
24.<!–> Stativ pentru biurete–>
25.<!–> Stativ pentru pâlnii/Inel pentru fixare pâlnii–>
26.<!–> Spatule–>
27.<!–> Pensete–>
28.<!–> Trepied și sită–>
29.<!–> Cleme Mohr–>
30.<!–> Clește de fier; clește de lemn–>
31.<!–> Perie de spălat eprubete–>
32.<!–> Dopuri de cauciuc găurite și negăurite–>
33.<!–> Suport T cu mufă, tijă și clemă–>
34.<!–> Spirtieră din sticlă–>
35.<!–> Fitil de rezervă pentru spirtieră–>
36.<!–> Cleme Hoffman–>
37.<!–> Mojar cu pistil–>
38.<!–> Capsulă de porțelan–>
39.<!–> Creuzet de porțelan–>
40.<!–> Lingură de ars–>
41.<!–> Balanță electronică digitală–>
42.<!–> Trusă construcții molecule (cu bile)–>
43.<!–> Mulaj cub NaCl–>
44.<!–> Modelul planetar – configurații electronice–>
45.<!–> Pară de cauciuc pentru pipete–>
46.<!–> Hârtie de filtru–>
47.<!–> Hârtie de turnesol, hârtie indicator (pH = 1-14)–>
48.<!–> pH-metru–>
49.<!–> Pisetă (plastic)–>
50.<!–> Tuburi de sticlă în formă de U–>
51.<!–> Tăvi pentru experimente pe grupe de lucru (20 x 25 cm)–>
Substanțe chimice*<!–>
52.–> Substanțe chimice anorganice și organice, indicatori și coloranți, reactivi chimici, în funcție de experimentele și activitățile practice prevăzute în programele școlare și în programele pentru concursuri și olimpiade școlare<!–>
Programe informatice educaționale–>
53.<!–> Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale–>
Echipament de protecție<!–>
54.–> Halate<!–>
55.–> Mănuși de unică folosință<!–>
56.–> Ochelari de protecție<!–>
Trusă de prim ajutor–>
57.<!–> Materiale sanitare pentru acordarea primului ajutor în cazul unor accidente de laborator, precum tăieturi, arsuri, intoxicări (trusă fixă)–>

<!–>* Cantitățile de substanțe se stabilesc în funcție de experimentele și activitățile practice prevăzute în programele școlare. În vederea achiziționării și depozitării substanțelor utilizate în laboratorul de chimie se va ține cont de respectarea prevederilor legale în vigoare.–> +
Mobilier<!–>

1. Masă de laborator pentru 2 elevi și scaune –>Material: <!–>– pentru suprafața de lucru: pal melaminat, rezistent la șocuri termice și substanțe agresive –>– pentru structură: oțel, sudură argon, vopsite în câmp electrostatic <!–>Tălpi de protecție din PVC –>Componentă: chiuvetă din ceramică<!–>
2. Masă de laborator pentru profesor, cu suprafață de lucru protejată, rezistentă la șocuri termice, mecanice și substanțe agresive, cu spații de depozitare și scaun
3. Nișă pentru uz didactic, construită în conformitate cu standardele DIN 40050, EN 61010-1 și CEI 66-5 cu clasa de protecție IP 44 –>Panouri laterale, din spate și cel frontal glisant, transparente din „metacrilat acrilic“, pentru instalarea în clasă în vederea utilizării în procesul educațional. <!–>Date tehnice: –>Alimentare: 220-230 V <!–>Filtru de cărbune activ și filtru HEPA–>
4. Masă cu sertare pentru echipamente IT/audio-video
5. Dulap metalic, securizat, pentru substanțe 60 cm/50 cm/50 cm
6. Dulapuri pentru instrumente, materiale, aparatură

+
Laborator de biologie<!–>

Instrumente optice–>
1.<!–> Lupe simple – pentru observații individuale–>
2.<!–> Microscoape optice școlare – pentru observații în grupe de 2 elevi–>
3.<!–> Lupe binoculare – pentru observații în grupe de 2 elevi–>
4.<!–> Microscop digital pentru profesor/Microscop cu cameră – pentru demonstrarea frontală a unui preparat microscopic, pentru orientarea observațiilor microscopice realizate de fiecare elev în grupele de lucru, pentru fotografierea și stocarea observațiilor microscopice realizate–>
5.<!–> Cameră pentru microscopie – se poate folosi atât pentru microscop, cât și pentru lupele binoculare, care permit observații asupra unei game mai variate de material biologic, fără prelucrarea prealabilă după tehnici specifice microscopiei–>
6.<!–> Microscoape portabile – pentru investigații ecologice pe teren, lucru în grupe mici–>
Instrumente pentru observații microscopice și macroscopice, experimente de fiziologie<!–>
7.–> Tăvi de disecție <!–>
8.–> Lame de sticlă pentru microscop<!–>
9.–> Lamele<!–>
10.–> Truse de disecție sau componente separate: <!–>• bisturie; –>• brice anatomice; <!–>• foarfece; –>• ace simple; <!–>• ace spatulate; –>• pense; <!–>• pipete.–>
11.<!–> Microtom–>
12.<!–> Stative pentru eprubete–>
13.<!–> Sticlărie: –>• cristalizoare/cutii Petri/sticle de ceas; <!–>• cilindri gradați; –>• pahare/baloane; <!–>• eprubete/tuburi; –>• baghete de sticlă; <!–>• spirtieră de sticlă și fitil de rezervă.–>
14.<!–> Ustensile ajutătoare: –>• cleme; <!–>• linguri de ars; –>• spatule; <!–>• clești; –>• trepied și sită; <!–>• perie de spălat eprubete; –>• dopuri de cauciuc găurite și negăurite;<!–>• mojar cu pistil; –>• hârtie de filtru.<!–>
Instrumente/Senzori/Aparate pentru măsurători în lucrări practice de ecologie și fiziologie–>
15.<!–> Instrumente/Senzori pentru analiza aerului (CO_2, O_2, umiditate, temperatură, PM, vânt, luminozitate)–>
16.<!–> Instrumente/Senzori pentru analiza apei (pH, temperatură, diverse componente organice și anorganice)–>
17.<!–> Instrumente/Senzori pentru analiza solului (pH, temperatură, diverse componente organice și anorganice)–>
18.<!–> Instrumente pentru măsurători fiziologice: –>• spirometru; <!–>• pulsoximetru; –>• stetoscop; <!–>• aparat pentru măsurarea tensiunii sangvine.–>
19.<!–> Balanță electronică–>
20.<!–> Minicentrifugă – pentru lucrări practice de genetică și fiziologie–>
Truse/Laboratoare mobile<!–>
21.–> Trusă/Laborator mobil pentru determinarea calității aerului<!–>
22.–> Trusă/Laborator mobil pentru determinarea calității apei<!–>
23.–> Trusă/Laborator mobil pentru determinarea calității solului<!–>
24.–> Trusă pentru experimente de fiziologie vegetală<!–>
25.–> Trusă pentru experimente de fiziologie animală/umană<!–>
Substanțe chimice*–>
26.<!–> • Indicatori–>• Coloranți<!–>• Reactivi–>• Fixatori<!–>
Modele (cu aplicații digitale)–>
27.<!–> Mulaje: –>• Organismul unei plante angiosperme <!–>• Rădăcina –>• Tulpina <!–>• Frunza –>• Floarea la angiosperme <!–>• Sămânța –>• Scheletul uman <!–>• Sistemul muscular uman –>• Pielea <!–>• Capul/Organele cefalice umane –>• Cavitatea toracică/Organele toracice umane <!–>• Cavitatea abdominală/Organele abdominale umane –>• Cavitatea pelviană/Organele pelviene umane <!–>• Celule/Genetică –>• Organe cefalice/toracice/abdominale/pelviene<!–>• Decompozabile (de exemplu, ochi, ureche, encefal, inimă, plămâni, rinichi, organe digestive), de dimensiuni mici – număr necesar pentru observații realizate în grupe–>
28.<!–> Preparate microscopice: –>• Secțiuni prin organe vegetale <!–>• Secțiuni prin organe animale –>• Protiste <!–>• Fungi –>• Glande endocrine <!–>• Genetică/Citologie –>• Țesuturi vegetale <!–>• Țesuturi animale–>
Colecții<!–>
29.–> Incluziuni în masă transparentă – alge, ciuperci microscopice, nevertebrate<!–>
30.–> Preparate uscate – colecții de plante, fructe uscate, animale de dimensiuni mici, cochilii<!–>
Materiale grafice sau în format digital–>
31.<!–> Atlase (digitale) – botanice, zoologice, de anatomie umană–>
32.<!–> Determinatoare digitale–>
Programe informatice educaționale<!–>
33.–> Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale<!–>
Echipament de protecție–>
34.<!–> Halate–>
35.<!–> Mănuși de unică folosință–>
36.<!–> Ochelari de protecție–>
Trusă de prim ajutor<!–>
37.–> Materiale sanitare pentru acordarea primului ajutor în cazul unor accidente de laborator precum tăieturi, arsuri, intoxicări (trusă fixă)<!–>

–>* Cantitățile de substanțe se stabilesc în funcție de experimentele și activitățile practice prevăzute în programele școlare. În vederea asigurării și depozitării acestora se va ține cont de prevederile legislației în vigoare.

+
Mobilier<!–>

1. Masă de laborator pentru 2 elevi, cu cadru metalic, cu suprafață de lucru protejată, rezistentă la șocuri termice, mecanice și substanțe agresive, cu colțuri rotunjite, cu protecție PVC pentru pardoseală
2. Masă de laborator pentru profesor, cu suprafață de lucru protejată, rezistentă la șocuri termice, mecanice și substanțe agresive și cu spații de depozitare
3. Scaune
4. Masă cu sertare pentru echipamente IT/audio-video
5. Dulap metalic, securizat, pentru substanțe 60 cm/50 cm/50 cm
6. Dulapuri pentru instrumente, materiale, aparatură
7. Dulap vitrină pentru mulaje, colecții

–> +
Aria curriculară: Om și societate +
Educație socială<!–>Gândire critică și drepturile copilului – clasa a V-a–>Educație interculturală – clasa a VI-a<!–>Educație pentru cetățenie democratică – clasa a VII-a–>

<!–> Materiale audiovizuale
1. Filme didactice pe teme din programa școlară
2. Biografii ale unor personalități
3. Scurtmetraje animate care promovează valori (toleranța, empatia, diversitatea, incluziunea, valorizarea pozitivă a diferențelor, dialogul intercultural)
–> Materiale grafice sau în format digital
4. Convenția drepturilor copilului adaptată; Declarația Universală a Drepturilor Omului
5. Hărți (interactive): lingvistice, etnografice, turistice, ale comunităților etnice din România, despre istoria și tradițiile minorităților din România
6. Atlase, enciclopedii, albume (interactive): etnografie, istoria localității, istoria drepturilor omului/drepturilor copilului
7. Crestomații de texte privind legislația națională și internațională
8. Fotografii tematice: orașul viitorului; soluții pentru energie verde; inovații pentru protecția mediului; alternative la resursele neregenerabile
<!–> Jocuri didactice
9. Jocuri de masă pe teme din programa școlară (drepturile copilului, colectarea corectă a deșeurilor pentru un mediu sănătos etc.)
–> Programe informatice educaționale
10. Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale

+
Educație economico-financiară – clasa a VIII-a<!–>

–> Materiale audiovizuale
1. Filme, clipuri video, tutoriale pe teme din programa școlară
<!–> Materiale grafice sau în format digital
2. Hărți (interactive): administrativă, economică, economică și financiară a României/a Europei/a lumii
3. Planșe – model – analize specifice domeniului economic: analiza SWOT; diagrama Ishikawa; analiza SMART
4. Fotografii tematice: orașul viitorului; soluții pentru energie verde; inovații pentru protecția mediului; alternative la resursele neregenerabile
–> Modele
5. Monede și bancnote din România, Uniunea Europeană și alte state, în format fizic
6. Instrumente de plată
7. Bancnote și monede (virtuale) naționale și internaționale
<!–> Programe informatice educaționale
8. Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale

–>

+
Cabinet de istorie/istoria și tradițiile minorităților<!–>

Materiale audiovizuale–>
1.<!–> Filme tematice pe teme de istorie și educație civică–>
2.<!–> Documentare legate de momente importante din istoria minorității respective–>
Materiale grafice sau în format digital<!–>
3.–> Simbolurile naționale ale statului (stema României, drapelul României și al Uniunii Europene, drapelul NATO, textul imnului de stat al României)<!–>
4.–> Constituția României<!–>
5.–> Documente (Convenția europeană pentru drepturile omului, Legea cu privire la drepturile copilului în România, Declarația Universală a Drepturilor Omului, Convenția cu privire la drepturile copilului)<!–>
6.–> Galeria domnitorilor/Portrete ale personalităților istorice din istoria României/Portrete ale personalităților din istoria minorității respective<!–>
7.–> Setul de hărți (interactive) pentru toate epocile istorice (istoria românilor, istoria minorității respective)<!–>
8.–> Hărți – interactive (harta politică a lumii, harta administrativă a României, harta politică a Europei)<!–>
9.–> Atlase pentru toate epocile istorice (istoria românilor, istoria minorității respective)<!–>
10.–> Planșe/Panouri tematice structurate pe problemele fundamentale ale istoriei românilor/istoriei universale, istoriei minorității respective<!–>
11.–> Planșe murale cronologice<!–>
12.–> Crestomații (culegeri de documente/surse istorice)<!–>
13.–> Dicționare istorice <!–>
14.–> Monografii ale unor personalități, lucrări importante (sinteză) pentru istoria românilor, istoria universală, istoria minorității respective<!–>
15.–> Cărți, publicații, caiete, culegeri de teste de evaluare<!–>
Programe informatice educaționale–>
16.<!–> Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale–>

+
Cabinet de geografie<!–>

–> Aparate, instrumente – pentru aplicații de teren
1. Aparate și instrumente pentru evidențierea și măsurarea unor fenomene meteorologice (termometre, pluviometre, giruete, barometre)
2. Instrumente pentru măsurarea lungimilor, adâncimilor, unghiurilor, altitudinilor, distanțelor pe hărți și planuri etc. (batimetru, altimetru, busolă, lupă)
3. Aparat foto digital
4. Binoclu cu ecran
<!–> Modele
5. Colecții naturale de roci, minerale, soluri
–> Materiale grafice sau în format digital
6. Hărți (interactive) pentru geografia României, geografia continentelor (harta fizică, politică, economică, hidrografică, harta climei pe glob), planiglob
7. Atlasul geografic al României, atlas geografic general
<!–> Programe informatice educaționale
8. Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale

–>

+
Cabinet de religie<!–>

–> Materiale audiovizuale
1. Filme video pe teme din programele școlare în vigoare
<!–> Materiale grafice sau în format digital
2. Hărți (interactive) în concordanță cu temele din programa școlară
3. Albume cu icoane, troițe, artă religioasă
4. Planșe tematice, tabele cronologice, calendare
5. Icoane în conformitate cu programa școlară
6. Metodici, ghiduri metodologice, ghiduri de evaluare
7. Reviste, beletristică inspirată din viața religioasă
8. Dicționare (de simboluri și termeni religioși, Dicționarul religiilor lumii, dicționar biblic, dicționar religios online)
–> Programe informatice educaționale
9. Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale

+
Aria curriculară: Arte +
Cabinet de educație plastică<!–>

–> Truse și echipamente
1. Planșete pentru format A0, A1, A2, A3, A4
2. Truse pentru desen – grafică, pictură, desen tehnic, desen proiectiv – arhitectură, machetare – instrumente și materiale
3. Truse pentru activități creative – Hobby Art (textile, ceramică, sticlă, ipsos, rășină, plastilină polimer, obiecte decorative și podoabe) – instrumente și materiale
4. Truse pentru brodat, țesut, imprimat și cusut (design vestimentar, scenografie) – instrumente și materiale
5. Plastilină/Lut de modelaj pentru redarea volumului/formei în 3D
6. Planșete mici pentru modelaj
7. Ladă/Vas de păstrat lutul umed
8. Eboșoare de lemn pentru modelaj
<!–> Materiale audiovizuale
9. Documentare de artă universală, de artă națională, documentare de istoria artelor, documentare având ca subiect viața și opera marilor artiști, tururi virtuale ale unor muzee de artă și situri arheologice, reconstituiri/simulări 3D-VR
–> Materiale grafice sau în format digital
10. Reproduceri ale unor lucrări de artă
11. Albume de artă
12. Publicații de specialitate (din domeniul artelor plastice, decorative, arhitectură, design, cinematografie, anatomie artistică etc.)
13. Planșe didactice
<!–> Modele/Recuzită – necesare realizării naturilor statice
14. Forme geometrice spațiale: cub, con, piramidă, sferă, cilindru etc.
15. Vase diverse forme și culori: de ceramică, de metal etc.
16. Mulaje ghips destinate studiului: portrete antice, fragmente portrete, părți anatomice – mâna, urechea, nasul, gura, piciorul etc.
17. Mulaje fructe și legume
18. Material textil – drapaj
–> Programe informatice educaționale
19. Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale

+
Mobilier<!–>

1. Bănci și scaune pentru elevi
2. Catedră și scaun pentru profesor
3. Masă pentru echipamentele audiovizuale
4. Dulap pentru depozitare materiale și mijloace didactice
5. Rastel de uscat planșele

–> +
Cabinet de educație muzicală<!–>

Aparate, instrumente muzicale–>
1.<!–> Pianină mecanică sau electrică –>
2.<!–> Diapazon–>
3.<!–> Instrumente muzicale (de coarde, de suflat, de percuție)–>
4.<!–> Microfon–>
5.<!–> Reportofon digital portabil–>
Materiale audiovizuale<!–>
6.–> Înregistrări de muzică vocală și instrumentală, spectacole de operă, teatru, balet, conform programelor în vigoare<!–>
Materiale grafice sau în format digital–>
7.<!–> Tematică cu specific artistico-muzical: notație muzicală, instrumente muzicale, portrete ale compozitorilor și artiștilor consacrați–>
8.<!–> Albume, enciclopedii muzicale–>
9.<!–> Culegeri de cântece, partituri–>
Programe informatice educaționale<!–>
10.–> Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale<!–>

–>

+
Mobilier<!–>

1. Pupitre individuale și scaune pentru elevi
2. Masă și scaun pentru profesor
3. Masă pentru echipamentele audiovizuale
4. Stative/Pupitre pentru partituri
5. Scaun pentru pianină
6. Dulap pentru depozitarea instrumentelor muzicale

–> +
Aria curriculară: Educație fizică, sport și sănătate +
Educație fizică și sport<!–>

Echipamente, instalații, aparatură sportivă–>
1.<!–> Capră pentru sărituri–>
2.<!–> Ladă de gimnastică–>
3.<!–> Trambulină pentru sărituri–>
4.<!–> Masă de tenis –>
5.<!–> Fileu de tenis de masă–>
6.<!–> Palete de tenis de masă–>
7.<!–> Mingi de tenis de masă–>
8.<!–> Panouri de baschet cu stâlpi și inele –>
9.<!–> Plase pentru coșul de baschet–>
10.<!–> Poartă de handbal –>
11.<!–> Plase pentru porți de handbal–>
12.<!–> Scară fixă–>
13.<!–> Stâlpi pentru volei –>
14.<!–> Fileu pentru volei –>
15.<!–> Saltea de gimnastică –>
16.<!–> Cronometru –>
17.<!–> Ruletă–>
18.<!–> Joc de șah–>
19.<!–> Mingi de fotbal–>
20.<!–> Mingi de handbal–>
21.<!–> Mingi de volei–>
22.<!–> Mingi de baschet–>
23.<!–> Mingi de oină–>
24.<!–> Mingi de rugby–>
25.<!–> Mingi medicinale 1-2 kg–>
26.<!–> Eșarfe TAG pentru jocul de rugby–>
27.<!–> Echipament pentru competiție de jocuri sportive–>
28.<!–> Rachete de badminton –>
29.<!–> Mingi de badminton–>
30.<!–> Copete –>
31.<!–> Jaloane–>
32.<!–> Gărdulețe pentru sărituri–>
33.<!–> Scăriță pentru coordonare–>
34.<!–> Bază pentru cercuri/bastoane–>
35.<!–> Cercuri–>
36.<!–> Bastoane–>
37.<!–> Coardă de sărit–>
38.<!–> Bețe de ștafetă–>
39.<!–> Gantere–>
40.<!–> Maiou de departajare–>

+
Aria curriculară: Tehnologii +
Cabinet de educație tehnologică și aplicații practice<!–>

Truse pentru elevi și profesor–>
1.<!–> Trusă: unelte specifice operațiilor tehnologice pentru prelucrarea lemnului (truse de traforaj, pirogravură, sculptură), materialelor textile, lutului – ceramicii, pielii–>
2.<!–> Trusă: scule, dispozitive și verificatoare pentru prelucrarea manuală a diferitelor semifabricate metalice–>
3.<!–> Trusă: ustensile de bucătărie necesare tehnicilor de preparare la rece a alimentelor, veselă, tacâmuri; masă de lucru, față de masă, tocător, cântar de bucătărie, mixer, dulap, detergenți, prosoape de hârtie, chiuvetă cu apă curentă–>
4.<!–> Trusă: unelte de grădinărit, unelte specifice cultivării plantelor–>
5.<!–> Trusă: scule utilizate în domeniul electric: sonerie, lampă de control, întrerupătoare, cabluri–>
6.<!–> Instrumente și materiale specifice prelucrării manuale a firelor și materialelor textile: mașină de cusut, andrele, masă de croitorie, gherghef de cusut, gherghef de țesut, mașină de călcat, centimetru, foarfece, trusă de ace, cretă de croitorie, materiale pentru prelucrat, ațe, lână, piele, produse de mercerie, pasmanterie și marochinărie etc.–>
7.<!–> Instrumente și materiale specifice prelucrării manuale a metalelor: banc de lucru, menghină, ruletă, punctator, șubler, ferăstrău, foarfece pentru tablă, ciocan, clește, șurubelniță, șuruburi și piulițe, dălți, pile, filiere, dornuri, burghiu, mașină de găurit manuală, materiale metalice pentru prelucrat (sârmă, tablă) etc.–>
8.<!–> Instrumente și materiale specifice prelucrării manuale a lutului – ceramicii: instrumente necesare pentru înfrumusețarea vaselor din ceramică, lut, figurine din polistiren expandat, ipsos, roata olarului, materiale de prelucrat – pungi cu lut etc.–>
9.<!–> Set de instrumente geometrice–>
10.<!–> Pistol de lipit cu silicon–>
11.<!–> Mașină de cusut–>
12.<!–> Gherghef pentru țesut–>
Materiale audiovizuale<!–>
13.–> Filme didactice, documentare pe teme specifice unităților de învățare<!–>
Materiale grafice sau în format digital–>
14.<!–> Planșe tematice – specifice diferitelor teme pentru clasele V-VIII–>
15.<!–> Dicționar tehnic–>
16.<!–> Enciclopedii–>
17.<!–> Cărți cu tematică specifică programelor școlare –>
18.<!–> Cărți – amenajări interioare, decorațiuni interioare, clădiri importante din lume, minunățiile lumii–>
Modele<!–>
19.–> Materiale, produse finite din materialele studiate (lemn, textile, metale, lut – ceramică, piele)<!–>
20.–> Diferite tipuri de semințe, de cereale, de sare<!–>
21.–> Mostre de materiale de construcții și instalații tehnico-sanitare<!–>
22.–> – Mostre de lemn în secțiune transversală; <!–>– Mostre de semifabricate lemnoase de diferite specii; –>– Bucăți de materiale textile (fibre, fire, fire plușate, țesături, tricoturi); <!–>– Mostre de materiale metalice, lut – ceramică, piele.–>
23.<!–> – Mostre de conductori electrici; –>– Elemente de circuite electrice; <!–>– Aparate de conectare și protecție.–>
Programe informatice educaționale<!–>
24.–> Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale<!–>

–>

+
Laborator de informatică și TIC<!–>

1. Sisteme de operare
2. Aplicații informatice
3. Softuri pentru algoritmică și animații grafice
4. Softuri pentru programare
5. Softuri pentru editare audio
6. Softuri pentru editare imagini
7. Softuri pentru redare și procesare multimedia
8. Softuri pentru pagini web
9. Softuri pentru administrarea rețelei

–> +
Aria curriculară: Consiliere și orientare +
Cabinet de consiliere și orientare<!–>

–> Materiale grafice sau în format digital
1. Cărți cu tematică în conformitate cu programa școlară
2. Ghiduri metodologice
<!–> Jocuri și jucării didactice
3. Jocuri și jucării pentru activități în echipă, dezvoltare emoțională, dezvoltarea creativității
4. Carduri pentru facilitarea interacțiunilor, exprimarea emoțiilor
–> Programe informatice educaționale
5. Acces la biblioteci digitale, platforme educaționale, publicații online, aplicații, softuri, programe informatice educaționale

+
Mobilier pentru sala de clasă<!–>

1. Catedră/Masa profesorului și scaun
2. Pupitru individual cu scaun, reglabile pe înălțime
3. Cuiere
4. Dulapuri individuale pentru elevi
5. Dulap pentru depozitarea materialelor didactice
6. Suport pentru prezentare planșe

–><!–>–>–-<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters