ORDIN nr. 4.494 din 10 iunie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 497 din 11 iunie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5005 02/12/2014
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 ART. 26
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 ART. 27
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 ART. 49
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 ART. 52
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 ART. 50
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 ART. 58
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 4267 18/05/2020
ActulREFERIRE LAHOTARARE 394 18/05/2020
ActulREFERIRE LAHOTARARE 24 16/01/2020 ART. 15
ActulREFERIRE LAHOTARARE 5 20/05/2020
ActulREFERIRE LAORDIN 5005 02/12/2014
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 02/12/2014
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5005 02/12/2014
ART. 1REFERIRE LAORDIN 5005 02/12/2014
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 ART. 50
ART. 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 02/12/2014
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 ART. 26
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 ART. 49
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 ART. 52
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 ART. 58
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 02/12/2014 ART. 27
ART. 2REFERIRE LAORDIN 5005 02/12/2014
ART. 2REFERIRE LAMETODOLOGIE 02/12/2014
ANEXA 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 02/12/2014
ANEXA 2REFERIRE LAMETODOLOGIE 02/12/2014
ANEXA 3REFERIRE LAMETODOLOGIE 02/12/2014
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobată cu modificări și completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările și completările ulterioare;Ordinul ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 4.267/841/2020 pentru stabilirea unor măsuri de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile/instituțiile de învățământ, instituțiile publice și toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educației și Cercetării;prevederile art. 1 din Hotărârea Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență nr. 6/2020;măsurile cu privire la reluarea activității în sistemul de educație după încetarea stării de urgență nr. 545/DGIP/2020,ministrul educației și cercetării emite prezentul ordin. +
Articolul IMetodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenților învățământului postliceal, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale și al ministrului delegat pentru învățământ superior, cercetare științifică și dezvoltare tehnologică nr. 5.005/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 943 din 23 decembrie 2014, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.După articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 15^1, cu următorul cuprins: +
Articolul 15^1Prin derogare de la dispozițiile art. 15, în sesiunile din anul școlar 2019-2020, componența comisiilor de examinare din centrele de examen, constituite în fiecare unitate/instituție de învățământ acreditată, este următoarea:a)<!–>președinte – directorul/directorul adjunct al unității/ instituției de învățământ desemnate centru de examen, de regulă cadru didactic de specialitate;b)–>vicepreședinte – reprezentantul operatorului economic pentru una dintre calificările profesionale certificate sau, în lipsa acestuia, un reprezentant al comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social pentru formarea profesională (CLDPS) sau un reprezentant al AJOFM/ANOFM, după caz; în cazul în care nu este posibilă prezența persoanelor amintite, poziția de vicepreședinte va fi ocupată de directorul adjunct/responsabilul ariei curriculare «Tehnologii»;c)<!–>membrii examinatori: un cadru didactic de specialitate care a îndrumat realizarea proiectului pentru examenul de certificare și un evaluator extern; în cazul în care nu poate fi asigurată prezența în comisie a unui evaluator extern, acesta va fi înlocuit cu un cadru didactic de specialitate din altă unitate/instituție de învățământ;d)–>secretar: secretarul unității/instituției de învățământ în care se organizează centrul de examen sau un cadru didactic de specialitate cu competențe digitale din respectiva unitate/ instituție de învățământ.
2.–>După articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 22^1, cu următorul cuprins: +
Articolul 22^1Prin derogare de la prevederile art. 22, pentru sesiunile din anul școlar 2019-2020, examenul de certificare a absolvenților învățământului postliceal constă în realizarea și susținerea unui proiect. Proba practică și proba scrisă se echivalează.<!–>
3.–>După articolul 23 se introduce un nou articol, articolul 23^1, cu următorul cuprins: +
Articolul 23^1(1)<!–>Prin derogare de la prevederile art. 23, pentru sesiunile din anul școlar 2019-2020, proba practică a examenului de certificare a calificării profesionale se echivalează prin calculul mediei aritmetice a mediilor modulelor care conțin instruire practică, pregătire practică sau învățământ clinic din planurile de învățământ pentru anul I (calificări profesionale cu durata studiilor de un an), anii I și II (calificări profesionale cu durata studiilor de doi ani) sau I, II și III (calificări profesionale cu durata studiilor de trei ani), după formula:pentru calificări profesionale cu durata studiilor de un an:M_pp – media aritmetică a probei practice;–>M_pI – media aritmetică a modulelor care conțin instruire practică, pregătire practică sau învățământ clinic din anul I;<!–>n = 1 (durata de școlarizare);–>pentru calificările profesionale cu durata studiilor de doi ani:M_pp – media aritmetică a probei practice;<!–>M_pI, M_pII – media aritmetică a modulelor care conțin instruire practică, pregătire practică sau învățământ clinic din anii I și II;–>n = 2 (durata de școlarizare);<!–>pentru calificările profesionale cu durata studiilor de trei ani:M_pp – media aritmetică a probei practice;–>M_pI, M_pII, M_pIII – media aritmetică a modulelor care conțin instruire practică, pregătire practică sau învățământ clinic din anii I, II și III;<!–>n = 3 (durata de școlarizare).–>(2)<!–>Pe baza situației școlare a candidaților, pusă la dispoziție de către secretariatul unității/instituției de învățământ care organizează examenul sau secretariatul unității/instituției de învățământ arondate, transmisă on-line, în format pdf (copie după foaia matricolă sau o adeverință ce conține mediile modulelor studiate), comisia de examinare realizează calculul mediei pentru echivalarea probei practice care se consemnează în Fișa de echivalare a probei practice, conform anexei nr. 6.(3)–>Dacă media calculată conform formulei prevăzute la art. 23^1 alin. (1) este minimum 6 (șase), candidatul este declarat «admis» pentru proba practică și are dreptul să participe la următoarea etapă a examenului de certificare.(4)<!–>Dacă media este strict mai mică decât 6 (șase), candidatul este declarat «respins
4.–>După articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 24^1, cu următorul cuprins: +
Articolul 24^1(1)<!–>Prin derogare de la prevederile art. 24, pentru sesiunile din anul școlar 2019-2020, proba scrisă a examenului de certificare a calificării profesionale se echivalează prin calculul mediei aritmetice a mediilor tuturor modulelor din planurile de învățământ pentru anul I (calificări profesionale cu durata studiilor de un an), pentru anii I și II (calificări profesionale cu durata studiilor de doi ani) sau I, II și III (calificări profesionale cu durata studiilor de trei ani), după formula:pentru calificările profesionale cu durata studiilor de un an:M_ps – media aritmetică a probei scrise;–>M_tI – media aritmetică a tuturor modulelor din anul I;<!–>n = 1 (durata de școlarizare);–>pentru calificările profesionale cu durata studiilor de doi ani:M_ps – media aritmetică a probei scrise;<!–>M_tI, M_tII – media aritmetică a tuturor modulelor din anii I și II;–>n = 2 (durata de școlarizare);<!–>pentru calificările profesionale cu durata studiilor de trei ani:M_ps – media aritmetică a probei scrise;–>M_tI, M_tII, M_tIII – media aritmetică a tuturor modulelor din anii I, II și III;<!–>n = 3 (durata de școlarizare).–>(2)<!–>Pe baza situației școlare a candidaților, pusă la dispoziție de către secretariatul unității/instituției de învățământ care organizează examenul sau secretariatul unității/instituției de învățământ arondate, transmisă on-line, în format pdf (copie după foaia matricolă sau o adeverință ce conține mediile modulelor studiate), comisia de examinare realizează calculul mediei pentru echivalarea probei scrise care se consemnează în Fișa de echivalare a probei scrise, conform anexei nr. 7.(3)–>Dacă media calculată conform alin. (1) este minimum 5 (cinci), candidatul este declarat «admis» pentru proba scrisă și are dreptul să participe la următoarea probă a examenului de certificare.
5.<!–>La articolul 26, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:(6)–>Prin derogare de la prevederile alin. (5), pentru sesiunile din anul școlar 2019-2020, depunerea proiectului în vederea susținerii examenului de certificare, în format pdf, se realizează on-line, pe adresa de e-mail a unității/instituției de învățământ, urmând a fi arhivat în format digital și păstrat 3 (trei) ani. În cazul în care elevii nu au mijloacele necesare transmiterii proiectului în format pdf pe adresa de e-mail a unității/instituției de învățământ, acesta va fi depus, fizic, la secretariatul unității/instituției de învățământ.6.<!–>La articolul 27, după alineatul (1) se introduc patru noi alineate, alineatele (1^1)-(1^4), cu următorul cuprins:(1^1)–>Prin derogare de la prevederile alin. (1), pentru sesiunile din anul școlar 2019-2020, susținerea proiectului în cadrul examenului de certificare a calificării profesionale se face online. În situațiile în care elevii nu dețin calculatoare, laptopuri, tablete, telefoane și/sau nu au conexiune la internet și nu este posibilă organizarea susținerii on-line a proiectului, unitatea/instituția de învățământ, centru de examen, va asigura condițiile necesare desfășurării probei cu respectarea strictă a măsurilor de prevenire a îmbolnăvirii. Fiecare comisie de examinare va realiza o programare orară riguroasă a candidaților care nu pot susține examenul de certificare on-line. Candidații vor intra în sala de examen în ordinea afișată, respectându-se ora prevăzută.(1^2)<!–>Pentru sesiunile din anul școlar 2019-2020, pentru fiecare candidat se completează Fișa de evaluare a proiectului și a susținerii orale de către fiecare evaluator din comisia de examinare. Aprecierea se face prin acordarea unui punctaj, pentru fiecare indicator. (1^3)–>Pentru sesiunile din anul școlar 2019-2020, președintele comisiei de examinare mediază situațiile în care apar diferențe mai mari de 3 puncte la unul sau la ambele criterii de evaluare din Fișa de evaluare. Hotărârea președintelui este definitivă. (1^4)<!–>Pentru sesiunile din anul școlar 2019-2020, punctajul final, pentru fiecare candidat, se calculează de către comisia de examinare ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a punctajelor totale acordate de către cei doi membri evaluatori ai comisiei de examinare și se consemnează în Fișa de evaluare a proiectului și a susținerii orale, iar apoi se stabilește calificativul obținut, conform anexei nr. 8.7.–>La articolul 49, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3)<!–>Pentru sesiunile din anul școlar 2019-2020, un candidat se consideră «neprezentat» dacă nu a depus proiectul.8.–>La articolul 50, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 50(1)<!–>După încheierea tuturor probelor se comunică rezultatul final al examenului prin afișare on-line și la avizierul unității/instituției de învățământ a listelor nominale finale, care conțin: numele, inițiala/inițialele tatălui și prenumele candidatului, școala de proveniență, rezultatul final. Eliminarea de pe pagina de internet și de la avizierul unității/instituției de învățământ se realizează după împlinirea unui termen de 30 de zile de la data afișării.
9.–>La articolul 52, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:(1^1)<!–>Pentru sesiunile din anul școlar 2019-2020, prevederile alin. (1) nu se aplică în ceea ce privește arhivarea lucrărilor scrise.10.–>Articolul 58 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 58Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezenta metodologie.<!–>
11.–>După anexa nr. 5 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 6-8, al căror cuprins este prevăzut în anexele nr. 1-3 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul IIPentru anul școlar 2019-2020 se suspendă aplicarea prevederilor art. 13 lit. s), ș) și t), art. 16 lit. e), f), g), r) și s), art. 28, art. 30-40, art. 44, 45, 46, 47 și ale art. 57 pct. 2 lit. b), c), d) și e) din Metodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenților învățământului postliceal, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale și al ministrului delegat pentru învățământ superior, cercetare științifică și dezvoltare tehnologică nr. 5.005/2014, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezentul ordin.
+
Articolul IIIDirecția generală învățământ preuniversitar, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
+
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. <!–>

Ministrul educației și cercetării,–>
Cristina Monica Anisie<!–>
București, 10 iunie 2020.–>Nr. 4.494. +
Anexa nr. 1<!–>(Anexa nr. 6 la metodologie)–>MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII<!–>Examenul de certificare a calificării profesionale a absolvenților învățământului postliceal–>Sesiunea ………………..<!–>
FIȘA –>
de echivalare a probei practice<!–>–>
Numele și prenumele candidatului: ………………………………………….<!–>Centrul de examen: ………………………………………………………….–>Unitatea/Instituția de învățământ absolvită: ……………………………..<!–>Calificarea profesională: …………………………………………………….–>a)<!–>Calculul mediei pentru calificările profesionale cu durata studiilor de un an:

Media modulelor anul I (M_pI) Medie proba practică (M_pp) Rezultatul probei practice (admis/respins)
–> <!–> –>

M_pp – media aritmetică a probei practice;<!–>M_pI – media aritmetică a modulelor care conțin instruire practică, pregătire practică sau învățământ clinic din anii I și II;–>n = 1 (durata de școlarizare).<!–>b)–>Calculul mediei pentru calificările profesionale cu durata studiilor de doi ani:

Media modulelor anul I (M_pI) Media modulelor anul II (M_pII) Medie proba practică (M_pp) Rezultatul probei practice (admis/respins)
<!–> –> <!–> –>

M_pp – media aritmetică a probei practice;<!–>M_pI, M_pII – media aritmetică a modulelor care conțin instruire practică, pregătire practică sau învățământ clinic din anii I și II;–>n = 2 (durata de școlarizare).<!–>c)–>Calculul mediei pentru calificările profesionale cu durata studiilor de trei ani:

Media modulelor anul I (M_pI) Media modulelor anul II (M_pII) Media modulelor anul III (M_pIII) Medie proba practică (M_pp) Rezultatul probei practice (admis/respins)
<!–> –> <!–> –> <!–>

M_pp – media aritmetică a probei practice;–>M_pI, M_pII, M_pIII – media aritmetică a modulelor care conțin instruire practică, pregătire practică sau învățământ clinic din anii I, II și III;<!–>n = 3 (durata de școlarizare).–>

Profesori evaluatori (numele, prenumele și semnătura): <!–>Evaluator 1: ………………….–>Evaluator 2: …………………..<!–>
Președinte de comisie (numele, prenumele și semnătura):–>
Data:<!–>–>
+
Anexa nr. 2<!–>(Anexa nr. 7 la metodologie)–>MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII<!–>Examenul de certificare a calificării profesionale a absolvenților învățământului postliceal–>Sesiunea ………………….<!–>
FIȘA–>
de echivalare a probei scrise<!–>–>
Numele și prenumele candidatului: …………………………………………<!–>Centrul de examen: …………………………………………………………–>Unitatea/Instituția de învățământ absolvită: …………………………….<!–>Calificarea profesională: ……………………………………………………–>a)<!–>Calculul mediei pentru calificările profesionale cu durata studiilor de un an:

Media modulelor anul I (M_tI) Medie proba scrisă (M_ps) Rezultatul probei scrise (admis/respins)
–> <!–> –>

M_ps – media aritmetică a probei scrise;<!–>M_tI – media aritmetică a tuturor modulelor din anii I și II;–>n = 1 (durata de școlarizare).<!–>b)–>Calculul mediei pentru calificările profesionale cu durata studiilor de doi ani:

Media modulelor anul I (M_tI) Media modulelor anul II (M_tII) Medie proba scrisă (M_ps) Rezultatul probei scrise (admis/respins)
<!–> –> <!–> –>

M_ps – media aritmetică a probei scrise;<!–>M_tI, M_tII – media aritmetică a tuturor modulelor din anii I și II;–>n = 2 (durata de școlarizare).<!–>c)–>Calculul mediei pentru calificările profesionale cu durata studiilor de trei ani:

Media modulelor anul I (M_tI) Media modulelor anul II (M_tII) Media modulelor anul III (M_tIII) Medie proba scrisă (M_ps) Rezultatul probei scrise (admis/respins)
<!–> –> <!–> –> <!–>

M_ps – media aritmetică a probei scrise;–>M_tI, M_tII, M_tIII – media aritmetică a tuturor modulelor din anii I, II și III;<!–>n = 3 (durata de școlarizare).–>

Profesori evaluatori (numele, prenumele și semnătura): Evaluator 1: ……………………..<!–>Evaluator 2: ……………………..–> +
Anexa nr. 3<!–>(Anexa nr. 8 la metodologie)–>MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII<!–>Examenul de certificare a calificării profesionale a absolvenților învățământului postliceal–>Sesiunea ……………………..<!–>
FIȘA–>
de evaluare a proiectului și a susținerii orale<!–>–>
Numele și prenumele candidatului: …………………………………………<!–>Centrul de examen: …………………………………………………………–>Unitatea/Instituția de învățământ absolvită: ……………………………..<!–>Calificarea profesională: …………………………………………………….–>Competențe vizate a fi atinse (conform SPP):1.<!–>………………………………………………………………………..2.–>………………………………………………………………………..3.<!–>………………………………………………………………………..–>Tema proiectului:…………………………………………………………………………………<!–>–>Numele, prenumele și specializarea îndrumătorului de proiect: ……………………………………..<!–>

Nr. crt. A. Criterii de evaluare^1 a proiectului realizat de candidat Indicatori de realizare^2 Punctaj maxim pe indicator Punctaj acordat
Evaluator 1 Evaluator 2 Evaluator 3
1. Planificarea elaborării proiectului –>(20 p)<!–> Indicator 1 … p –> <!–> –>
Indicator 2 … p <!–> –> <!–>
……………. … p –> <!–> –>
2. Realizarea părții scrise a proiectului <!–>(50 p)–> Indicator 1 … p <!–> –> <!–>
Indicator 2 … p –> <!–> –>
……………. … p <!–> –> <!–>
TOTAL MAXIM REALIZARE PROIECT^3 70 p –> <!–> –>
Nr. crt. B. Criterii de apreciere a performanței candidatului la proba orală de susținere a proiectului Indicatori de realizare Punctaj maxim pe indicator Punctaj acordat
Evaluator 1 Evaluator 2 Evaluator 3
1. Prezentarea și promovarea proiectului <!–>(30 p)–> Indicator 1 … p <!–> –> <!–>
Indicator 2 … p –> <!–> –>
……………. … p <!–> –> <!–>
TOTAL MAXIM SUSȚINERE PROIECT^4 30 p –> <!–> –>
PUNCTAJ TOTAL^5 100 p <!–> –> <!–>
PUNCTAJ FINAL^6 –> <!–> –>

^1 Criteriile de evaluare sunt enunțuri asociate competențelor/rezultatelor învățării care specifică cu mai multă exactitate rezultatele elevului, prin indicarea unor standarde prin care se poate măsura nivelul de dobândire a competenței. Fiecărui criteriu i se alocă un punctaj maxim.<!–>^2 Fiecare criteriu este detaliat prin indicatori de realizare, definiți în relație cu competențele/rezultatele învățării. Fiecărui indicator i se alocă un număr de puncte. Suma punctelor indicatorilor este egală cu punctajul maxim al criteriului.–>^3 Se trece de către fiecare evaluator punctajul total obținut de candidat pentru toate criteriile.<!–>^4 Se trece de către fiecare evaluator punctajul total obținut de candidat pentru toate criteriile.–>^5 Se trece de către fiecare evaluator punctajul total acordat pentru candidat.<!–>^6 Se calculează punctajul final ca medie aritmetică a punctajelor acordate de fiecare dintre cei trei evaluatori.–> +
Întrebările Comisiei^7<!–>^7 Se completează de un membru al comisiei de examinare. Răspunsurile la întrebări vor fi luate în considerare la acordarea punctajului la proba orală.–>

Întrebare Observații referitoare la răspunsurile la întrebări ale candidatului
<!–> –>
<!–> –>
<!–> –>
<!–> –>
<!–> –>

Rezultatul final stabilit de comisia de examinare pe baza evaluării probei de realizare a proiectului și a susținerii orale:
Președinte de comisie (numele, prenumele și semnătura):<!–>
Data:–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters