ORDIN nr. 470 din 13 martie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 239 din 20 martie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 115 14/12/2023 ART. 77
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 4
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 34
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 34
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 6670 13/12/2024





În temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare, <!–>având în vedere prevederile art. 4 alin. (1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare,–>în baza prevederilor art. LXXVII alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare,<!–>ministrul finanțelor emite următorul ordin: –> +
Articolul 1Persoanele juridice fără scop patrimonial care au primit sume de natura celor prevăzute la art. 34 alin. (3^1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare legea contabilității, întocmesc Declarația privind situația de trezorerie, în formatul prevăzut de prezentul ordin.
+
Articolul 2(1)<!–>Declarația privind situația de trezorerie se întocmește și se semnează de către persoanele abilitate, potrivit legii, să întocmească și să semneze situațiile financiare anuale. (2)–>Declarația privind situația de trezorerie se semnează și de către administratorul sau persoana care are obligația gestionării persoanelor juridice fără scop patrimonial.
+
Articolul 3(1)<!–>Pentru exercițiul financiar al anului 2023, formatul declarației prevăzute la art. 1 este cel prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.(2)–>Persoanele juridice fără scop patrimonial care, în cursul exercițiului financiar al anului 2023, au primit sume de natura celor prevăzute la art. 34 alin. (3^1) din legea contabilității în valoare cumulată de maximum 100.000 lei pot folosi pentru întocmirea Declarației privind situația de trezorerie formatul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.(3)Începând cu exercițiul financiar al anului 2024, Declarația privind situația de trezorerie se depune în formatul elaborat în acest sens.
+
Articolul 4(1)<!–>Declarația privind situația de trezorerie se depune odată cu situațiile financiare anuale, folosind programul de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor.(2)–>În vederea depunerii declarației, persoanele juridice fără scop patrimonial folosesc programul de asistență pus la dispoziție gratuit de către Ministerul Finanțelor pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin care se generează un fișier de tip PDF, având atașat un fișier xml, precum și un fișier cu extensia zip. Fișierul cu extensia zip va conține prima pagină din situațiile financiare anuale listată cu ajutorul programului de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor, semnată, potrivit legii, precum și documentele cerute de lege, așa cum acestea sunt întocmite de persoanele juridice fără scop patrimonial, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil și cu o rezoluție care să permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fișierului PDF la care este atașat fișierul zip. Fișierele zip atașate situațiilor financiare anuale nu vor conține parolă.
+
Articolul 5(1)<!–>Persoanele juridice fără scop patrimonial care, la data intrării în vigoare a prezentului ordin, au depus, conform legii, situațiile financiare anuale aferente exercițiului financiar al anului 2023 și au primit în cursul acelui exercițiu sume de natura celor prevăzute de art. 34 alin. (3^1) din legea contabilității depun declarația menționată la art. 1 în termen de 60 de zile de la încheierea termenului de depunere a situațiilor financiare anuale, prevăzut de legea contabilității.(2)–>Formatul electronic al declarației prevăzute la alin. (1) se obține prin folosirea programului de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor, care este pus la dispoziția persoanelor juridice fără scop patrimonial, gratuit, de unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor sau poate fi descărcat de pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, de la adresa www.anaf.ro.
+
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul finanțelor,–>
Marcel-Ioan Boloș<!–>
București, 13 martie 2024.–>Nr. 470. +
Anexa nr. 1<!–>–><!–>
DECLARAȚIE –>
privind situația de trezorerie^1 la data de 31 decembrie 2023<!–>–>

-lei-<!–>
Nr. rd.–> Explicații<!–> Sume–>
0<!–> A–> B<!–>
Trezorerie – sold la 1 ianuarie, din care:–>
– disponibilități în bancă<!–>
– disponibilități în casierie–>
Cap. I – Încasări<!–>
Subvenții, din care:–>
– sume din finanțări nerambursabile din fonduri publice<!–>
– împrumuturi nerambursabile cu caracter de subvenții–>
Sponsorizări<!–>
Sume redirecționate din impozitul pe profit/impozitul pe venitul microîntreprinderilor–>
Sume redirecționate din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice<!–>
Încasări din donații–>
Alte sume primite cu titlu gratuit<!–>
Încasări din credite bancare–>
Alte sume încasate, din care:<!–>
– cotizații, contribuții sau cote-părți primite potrivit statutului–>
– chirii încasate<!–>
– dobânzi încasate–>
– dividende încasate<!–>
– încasări din reclamă și publicitate–>
– încasări din despăgubiri<!–>
– încasări din vânzări de imobilizări corporale–>
– încasări din vânzări de imobilizări financiare<!–>
Total încasări–>
Cap. II – Plăți<!–>
Salarii plătite personalului–>
Impozite, taxe și contribuții plătite<!–>
Plăți pentru achiziții de stocuri–>
Chirii plătite<!–>
Plăți pentru cheltuieli cu utilitățile–>
Plăți pentru reclamă și publicitate<!–>
Plăți pentru contracte de management–>
Plăți pentru contracte de consultanță<!–>
Plăți aferente drepturilor de proprietate intelectuală–>
Plăți pentru alte servicii executate de terți<!–>
Plăți pentru achiziții de imobilizări corporale, din care:–>
– sume achitate sub formă de avansuri<!–>
Plăți cu titlu gratuit^2: sponsorizări, donații, mecenat, alte plăți de natură similară, din care:–>
– către persoane fizice, din care:<!–>
– către persoane rezidente–>
– către persoane nerezidente<!–>
– către persoane juridice, din care:–>
– către persoane rezidente<!–>
– către persoane nerezidente–>
Plăți ocazionate de deplasări, din care:<!–>
– plăți pentru deplasări interne–>
– plăți pentru deplasări externe<!–>
Dobânzi plătite–>
Avansuri de trezorerie acordate și nedecontate la data de 31 decembrie<!–>
Credite bancare plătite–>
Plăți pentru achiziția de imobilizări financiare<!–>
Alte sume plătite–>
Total plăți<!–>
Trezorerie – sold la 31 decembrie, din care:–>
– disponibilități în bancă<!–>
– disponibilități în casierie–>

<!–>^1 Se înscriu atât operațiunile derulate prin cont bancar, cât și prin casierie.–>^2 Efectuate potrivit legii, procedurilor și/sau regulamentelor interne sau în baza unor documente care demonstrează necesitatea efectuării plăților respective.<!–>Administrator, –>Numele și prenumele<!–>Semnătura–>Întocmit<!–>Numele și prenumele–>Calitatea<!–>Semnătura–>Nr. de înregistrare în organismul profesional:<!–>–> +
Anexa nr. 2<!–>–><!–>
DECLARAȚIE –>
privind situația de trezorerie^1 la data de 31 decembrie 2023<!–>–>

-lei-<!–>
Nr. rd.–> Explicații<!–> Sume–>
0<!–> A–> B<!–>
Trezorerie – sold la 1 ianuarie–>
Cap. I – Încasări<!–>
Subvenții–>
Sponsorizări<!–>
Sume redirecționate din impozitul pe profit/impozitul pe venitul microîntreprinderilor–>
Sume redirecționate din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice<!–>
Alte sume încasate–>
Total încasări<!–>
Cap. II – Plăți–>
Salarii plătite personalului<!–>
Impozite, taxe și contribuții plătite–>
Chirii plătite<!–>
Plăți pentru servicii executate de terți–>
Plăți cu titlu gratuit^2: sponsorizări, donații, mecenat, alte plăți de natură similară<!–>
Avansuri de trezorerie acordate și nedecontate la data de 31 decembrie–>
Alte sume plătite<!–>
Total plăți–>
Trezorerie – sold la 31 decembrie<!–>

–>Administrator,<!–>Numele și prenumele–>Semnătura<!–>Întocmit–>Numele și prenumele<!–>Calitatea–>Semnătura<!–>Nr. de înregistrare în organismul profesional:–>^1 Se înscriu atât operațiunile derulate prin cont bancar, cât și prin casierie.<!–>^2 Efectuate potrivit legii, procedurilor și/sau regulamentelor interne sau în baza unor documente care demonstrează necesitatea efectuării plăților respective.–><!–>–>

––<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters